http://www.nu.nl/buitenla(...)aaf-gebruikt-is.htmlquote:De gezant van de Verenigde Naties (VN) in Irak maakt zich zorgen over toenemende berichten over grootschalig seksueel misbruik van minderheden, in door strijders van de Islamitische Staat (IS, voorheen ISIS) gecontroleerde gebieden.
Dat heeft de VN woensdag laten weten middels een persverklaring.
"Er komen voortdurend meldingen binnen over geweld, waaronder ook seksueel geweld, tegen vrouwen, tienermeisjes en jongens die tot de minderheden in Irak behoren", aldus VN-gezant Nickolay Mladenov en Zainab Hawa Bangura, VN-afgevaardigde voor seksueel geweld in conflictgebieden.
"Afgrijselijke verhalen over de ontvoering en gevangenname van yezidi's, christenen en shabakken en berichten over barbaarse verkrachtingen bereiken ons in alarmerende mate."
Volgens de VN zijn mogelijk rond de 1.500 yezidi's en christenen gedwongen om als seksslaaf te dienen.
"We veroordelen dit doelbewuste en barbaarse misbruik van vrouwen en kinderen door de Islamitische Staat ten zeerste", aldus Mladenov.
"We herinneren gewapende groeperingen er aan dat dit een grove schending is van mensenrechten, die kan worden gezien als misdaad tegen de menselijkheid", stelde Bangura, die de strijdende partijen op hun verantwoordelijkheid wijst om de burgerbevolking te beschermen.
sowieso neuken zonder huwelijk mag toch niet?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:13 schreef DroogDok het volgende:
Neuken met een christen, is dat niet haram?
Slaven welquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:13 schreef YuckFou het volgende:
[..]
sowieso neuken zonder huwelijk mag toch niet?
Dan is er vast wel een FOK!huis moslim die een aantal koran versen kan opduiken waarin wordt bevestigd dat slaven houden mag en slaven neuken ook magquote:
Koran 4:24 En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij bezit. Dit is een gebod van Allah voor u. Degenen, die daar buiten vallen, zijn u toegestaan; dat gij zoekt door middel van wat gij bezit haar behoorlijk te huwen en geen overspel te plegen. En geeft haar een huwelijksgift, tegenover de voordelen, die gij van haar hebt, dit is verplicht; er zal na het vaststellen daarvan geen zonde op u rusten in alles wat gij onderling overeenkomt. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:14 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dan is er vast wel een FOK!huis moslim die een aantal koran versen kan opduiken waarin wordt bevestigd dat slaven houden mag en slaven neuken ook mag
hij had nog wel gewacht tot ze negen was..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:14 schreef JeMoeder het volgende:
Zo, echt vrome moslims die eppo's. Maar goed, wanneer je profeet legaal een kind van 9 aan stukken trekt, dan mag natuurlijk alles binnen je religie.
wellicht moet je het stuk dan nog een keer goed lezen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:14 schreef FunkyHomosapien het volgende:
uit het verhaal maak ik niet op dat ze als seksslaven gebruikt worden.
het moslim geloof is er uit onstaanquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:14 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dan is er vast wel een FOK!huis moslim die een aantal koran versen kan opduiken waarin wordt bevestigd dat slaven houden mag en slaven neuken ook mag
De VN zal dit niet zomaar naar buiten brengen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vooralsnog een hoop bla bla, maar nog geen bewijs dat dit werkelijk gebeurt, al acht ik die psychotische haatbaarden met hun fantasiekalifaat er wel toe in staat. Maar nogmaals, er is geen bewijs. De Yezidi's roepen dit.
En de vele vluchtelingen/ooggetuigen verzinnen het ook niet..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De VN zal dit niet zomaar naar buiten brengen.
verkrachtingen staan niet gelijk aan mensen uitbuiten als seksslaven.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
wellicht moet je het stuk dan nog een keer goed lezen.
Dus het mag niet?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:18 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Koran 4:24 En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij bezit. Dit is een gebod van Allah voor u. Degenen, die daar buiten vallen, zijn u toegestaan; dat gij zoekt door middel van wat gij bezit haar behoorlijk te huwen en geen overspel te plegen. En geeft haar een huwelijksgift, tegenover de voordelen, die gij van haar hebt, dit is verplicht; er zal na het vaststellen daarvan geen zonde op u rusten in alles wat gij onderling overeenkomt. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.
Alhoewel ik best geloof dat er naast het afslachten ook vreselijk sexueel geweld wordt gebruikt heb ik ook mijn twijfels bij het getal 1500, ik las gister ergens dat ISIS uit plm. 10000 man bestaat en dan zijn 1500 sexslaven wel heel erg veel, neemt niet weg dat iedere verkrachting er 1 teveel is...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vooralsnog een hoop bla bla, maar nog geen bewijs dat dit werkelijk gebeurt, al acht ik die psychotische haatbaarden met hun fantasiekalifaat er wel toe in staat. Maar nogmaals, er is geen bewijs. De Yezidi's roepen dit.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:14 schreef YuckFou het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Achtiname_of_Muhammad is een brief van Mohammed (de profeet) aan alle moslims waarin wordt gesteld dat christenen uit eigen overheden mogen hebben, bescherming voor kerken en kloosters en vrijheid om hun religie uit te oefenen in moslimgebieden. moslims moeten deze regels opvolgen. maar dat doen ze ook niet, dusja.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:14 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Alsof dit nog echte moslims zijn. Dit zijn gewoon rovende barbaren. Heeft geen reet meer te maken met Islam.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:13 schreef DroogDok het volgende:
No true scottsman fallacy.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Alsof dit nog echte moslims zijn. Dit zijn gewoon rovende barbaren. Heeft geen reet meer te maken met Islam.
Ik koppel het hele ISIS gebeuren ook niet los van de Islam. Ik koppel dit verhaal van moorden en verkrachten los van de Islam.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:28 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
No true scottsman fallacy.
Onzin om dit compleet los te koppelen van de Islam.
Dat is het zelfde als zeggen dat het mensen niet te doen is om de slachtoffers van de vliegramp maar om Poetin...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:33 schreef Re het volgende:
't is TS helemaal niet te doen om die arme seksslaven maar meer aandacht te vragen aan een compleet ander random gedachtenkronkel over Edogan
Ook berichten over duizenden dode Yezidi's langs de wegen blijven tot nu toe alleen bij berichten. Evenals berichten over levend begraven vrouwen en kinderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:22 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dus het mag niet?
[..]
Alhoewel ik best geloof dat er naast het afslachten ook vreselijk sexueel geweld wordt gebruikt heb ik ook mijn twijfels bij het getal 1500, ik las gister ergens dat ISIS uit plm. 10000 man bestaat en dan zijn 1500 sexslaven wel heel erg veel, neemt niet weg dat iedere verkrachting er 1 teveel is...
waarom koppel je het dan aan Erdogan?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:35 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat is het zelfde als zeggen dat het mensen niet te doen is om de slachtoffers van de vliegramp maar om Poetin...
Inderdaad. Ze moorden namelijk wel uit naam van diezelfde islam.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:28 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
No true scottsman fallacy.
Onzin om dit compleet los te koppelen van de Islam.
Dat klopt, maar dat betekend toch niet dat ze alles doen uit naam van de islam?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Inderdaad. Ze moorden namelijk wel uit naam van diezelfde islam.
Alleen als je het in het oor doet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:13 schreef DroogDok het volgende:
Ze willen een Islamitsche Staat oprichten, dat is zelfs hun bedrijfsnaamquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat betekend toch niet dat ze alles doen uit naam van de islam?
Erdogan steunt ISIS dus benoem ik het, net als mensen over de vliegtuigramp de steun van Poetin aan de separatisten benoemen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:37 schreef Re het volgende:
[..]
waarom koppel je het dan aan Erdogan?
maar door het gebruik van die fallacy heb je als moslim dus gewoon niets meer tegen ISIS in te brengen. Of een christen zou de Marlboro Baptist Church niet mogen veroordelen... zit wat kroms inquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze moorden namelijk wel uit naam van diezelfde islam.
Achjah, ik ben geen expert, maar volgens mij hebben slaven, binnen de Islam ook rechtenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:40 schreef HeatWave het volgende:
Ze willen een Islamitsche Staat oprichten, dat is zelfs hun bedrijfsnaam.
sowiesie soberzo zo en zoquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:13 schreef YuckFou het volgende:
[..]
sowieso neuken zonder huwelijk mag toch niet?
Ze doen genoeg uit naam van de islam om het een walgelijk demonisch en levensgevaarlijk clubje te noemen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat betekend toch niet dat ze alles doen uit naam van de islam?
Er zijn meer partijen die ISIS steunen, zoals de VS heeft gedaan met wapens.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:41 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Erdogan steunt ISIS dus benoem ik het, net als mensen over de vliegtuigramp de steun van Poetin aan de separatisten benoemen.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Er zijn meer partijen die ISIS steunen, zoals de VS heeft gedaan met wapens.
Mooie docu voor jou:quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Achjah, ik ben geen expert, maar volgens mij hebben slaven, binnen de Islam ook rechten
Fair enough. Maar altijd maar dat moslim dit, moslim dat. Het is veel genuanceerder en ik snap wel dat het polariseert op deze manier.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ze doen genoeg uit naam van de islam om het een walgelijk demonisch en levensgevaarlijk clubje te noemen.
Als ik op weg ben naar de McDonalds en ik rook een peuk, heeft die peuk geen reet te maken met het eten bij de Mc.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze willen een Islamitsche Staat oprichten, dat is zelfs hun bedrijfsnaam.
Nee, maar als jij van plan bent een staat op te richten gebaseerd op de Islam met sharia wetgeving etc lijkt het mij gewoon een eend.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als ik op weg ben naar de McDonalds en ik rook een peuk, heeft die peuk geen reet te maken met het eten bij de Mc.
Als er grote groepen mensen zijn die er een dergelijke conservatieve interpretatie op nahouden en hun moorden rechtvaardigen uit naam van Allah, dan kun je met recht zeggen dat de islam een giftige religie is. Dat er ook gematigde moslims zijn, maakt dat niet minder waar.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:41 schreef Re het volgende:
[..]
maar door het gebruik van die fallacy heb je als moslim dus gewoon niets meer tegen ISIS in te brengen. Of een christen zou de Marlboro Baptist Church niet mogen veroordelen... zit wat kroms in
tenzij je die peuk gratis heb gekregen bij een big mac menuquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als ik op weg ben naar de McDonalds en ik rook een peuk, heeft die peuk geen reet te maken met het eten bij de Mc.
Het verkrachten komt niet uit de Islam. Dus wat ze doen gaat in tegen hun plan. Dat dat krom is, ontken ik niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar als jij van plan bent een staat op te richten gebaseerd op de Islam met sharia wetgeving etc lijkt het mij gewoon een eend.
Onbedoeld wapens leveren aan rebellen?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:48 schreef oksel12 het volgende:
[..]Onbedoeld, Turkije doet het bewust.
tsja, en als je er wel wat van zegt krijg je een True Scotsman om je orenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als er grote groepen mensen zijn die er een dergelijke conservatieve interpretatie op nahouden en hun moorden rechtvaardigen uit naam van Allah, dan kun je met recht zeggen dat de islam een giftige religie is. Dat er ook gematigde moslims zijn, maakt dat niet minder waar.
http://www.volkskrant.nl/(...)niets-te-maken.dhtml
Extremisten dus.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:56 schreef stbabylon het volgende:
Nou ben ik sowieso van mening dat het voetvolk het wellicht uit naam van de Islam doet. En daarnaast dat je elk volk zo gek kunt krijgen om zich zo te gaan gedragen. En een merendeel geloofd heilig dat ze doen wat Allah wil. Uiteindelijk doen ze wat machtige rijke mannen willen, zodat die nog machtiger en rijker kunnen worden. En zolang die machtige rijke mannen het er doorheen krijgen dat Allah/de Islam/de Koran het echt zo wil als dat zij het zeggen, krijg je shit. Maar dat betekend nog niet dat de Islam zoals hij in beginsel is, dat ook wil.
En dat geldt voor elk geloof.
Gematigde rebellen zijn wat anders dan ISIS, ze zijn met elkaar in gevecht. http://en.m.wikipedia.org(...)the_Syrian_Civil_Warquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:54 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Onbedoeld wapens leveren aan rebellen?
De VS heeft heel bewust wapens geleverd aan rebellen.
http://www.nytimes.com/20(...)_r=2&pagewanted=all&
http://mediawerkgroepsyri(...)bellen-via-jordanie/
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-rebellen-aan-wapens
http://www.elsevier.nl/Bu(...)len-ELSEVIER341259W/
Ja, maar dat is niet de ware islam.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:55 schreef Re het volgende:
[..]
tsja, en als je er wel wat van zegt krijg je een True Scotsman om je oren
Dat zal ze leren.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:09 schreef oksel12 het volgende:
"We veroordelen dit doelbewuste en barbaarse misbruik van vrouwen en kinderen door de Islamitische Staat ten zeerste", aldus Mladenov.
Het gericht moorden en verkrachten van ongelovigen en andersdenkenden door Isis is niet los te koppelen van de Islam. Isis is een organisatie die zich baseert op geschriften uit de Islam, de rechtvaardiging voor het afslachten en mishandelen van niet Moslims vinden zij direct in deze geschriften. Het zit hem zelfs al in de naam IS (Islamitische staat).quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik koppel het hele ISIS gebeuren ook niet los van de Islam. Ik koppel dit verhaal van moorden en verkrachten los van de Islam.
Kruistochten waren in principe hetzelfde ja, goed gezegd. Evenals de Japanse invasie in China etc.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:01 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
Het loskoppelen van het moorden en verkrachten van ongelovigen en andersdenkenden door Isis is niet los te koppelen van de Islam. Isis is een organisatie die zich baseert op geschriften uit de Islam, de rechtvaardiging voor het afslachten en mishandelen van niet Moslims vinden zij direct in deze geschriften. Het zit hem zelfs al in de naam IS (Islamitische staat).
Wat je nu doet is een beetje hetzelfde als zeggen dat de kruistochten niets met het Christendom te maken hadden.
Het klinkt gewoon als onwetendheid.
Net als de wapens van het Iraakse leger die in de handen van ISIS vallen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:57 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Gematigde rebellen zijn wat anders dan ISIS, ze zijn met elkaar in gevecht. http://en.m.wikipedia.org(...)the_Syrian_Civil_War
Je hebt verschil in mensen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, makkelijk op te jutten mensen. Ergo, mensen.
Dat klopt maar dan kan je nog niet zeggen dat de VS ISIS steunt. Alleen dat ze Amerikaanse wapens hebben gestolen van het Iraakse leger en de gematigde rebellen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:04 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Net als de wapens van het Iraakse leger dat in de handen van ISIS vallen.
Ze stelen wapens van de tegenpartij, als partijen tegen elkaar vechten en de een is dood (of gevluchten)... kan de andere partij de spullen (wapens) plunderen. Dankzij het succes in Syrië hebben ze nu ook veel macht in Irak. Zonder wapens en legervoertuigen hadden ze dit nooit kunnen bereiken.
ISIS Militants Captured 52 American-Made Artillery Weapons That Cost $500,000 Each
http://www.businessinside(...)n-hit-baghdad-2014-7
Dat is toch wel een artikel dat door alle Nederlanders gelezen moet worden. Ik wist niet eens dat dat de betekenissen van die terreurgroepen waren.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)niets-te-maken.dhtml
Dat hadden ze ook niet. Er moest land veroverd worden. Christus was een excuus.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:01 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
Het gericht moorden en verkrachten van ongelovigen en andersdenkenden door Isis is niet los te koppelen van de Islam. Isis is een organisatie die zich baseert op geschriften uit de Islam, de rechtvaardiging voor het afslachten en mishandelen van niet Moslims vinden zij direct in deze geschriften. Het zit hem zelfs al in de naam IS (Islamitische staat).
Wat je nu doet is een beetje hetzelfde als zeggen dat de kruistochten niets met het Christendom te maken hadden.
Het klinkt gewoon als onwetendheid.
Uit de TS:quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:22 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
verkrachtingen staan niet gelijk aan mensen uitbuiten als seksslaven.
Kan er niets anders van maken hoor?quote:Volgens de VN zijn mogelijk rond de 1.500 yezidi's en christenen gedwongen om als seksslaaf te dienen.
Sorry maar wij zijn uitgepraat. Ik heb er geen interesse in om mijn tijd te verdoen aan iemand die laat zien er echt zo weinig van te snappen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat hadden ze ook niet. Er moest land veroverd worden. Christus was een excuus.
Dat is te simpel, ze gebruikten de bijbel dus wel. Echter kan ik me niet voor de geest halen dat er ook maar iets van veroveringen en het creeeren van een kalifaat in het NT staan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als je wapens in een oorlogsgebied stuurt kan je er op wachten dat deze in verkeerde handen vallen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:06 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat klopt maar dan kan je nog niet zeggen dat de VS ISIS steunt. Alleen dat ze Amerikaanse wapens hebben gestolen van het Iraakse leger en de gematigde rebellen.
Mooi he...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is toch wel een artikel dat door alle Nederlanders gelezen moet worden. Ik wist niet eens dat dat de betekenissen van die terreurgroepen waren.
quote:ISIS staat voor ad-Dawla al-Islamiyya fi al-'Iraq wa-sh-Sham, wat een afkorting is van De Islamitische Staat in Irak en de Levant. Maar vergis u niet: ISIS heeft niets met de islam te maken. ISIS vertegenwoordigt in geen enkel opzicht de ware islam.
Eigenlijk heeft het optreden van ISIS niets met religie te maken. Het gaat hier om culturele en etnische tegenstellingen. De soennieten tegen de sjiieten. Door het rampzalige optreden van de Verenigde Staten en het treuzelende Westen is een vacuüm ontstaan, waarin deze groepen zijn opgekomen.
De 4de kruistocht zijn ze niet eens in Jeruzalem aangekomen omdat ze te druk waren zich te verhuren. Ik snap dat je deze discussie zsm wil beëindigen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:13 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
Sorry maar wij zijn uitgepraat. Ik heb er geen interesse in om mijn tijd te verdoen aan iemand die laat zien er echt zo weinig van te snappen.
Sja, beetje makkelijk, Christus was de lijm die alles verbond in die tijd, het was HET middel om het volk te bedwingen en onder de duim te houden, er werd dus wel heel veel geld in de kerken gestoken etc en het ging wel gewoon volgens de "regels" van het christendom.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Natuurlijk werd de Bijbel gebruikt om de mensen te lokken. Maar de machtigen deden het niet uit vroomheid, net zoals dat nu niet gebeurt door de machtige 'moslims'.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:14 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Dat is te simpel, ze gebruikten de bijbel dus wel. Echter kan ik me niet voor de geest halen dat er ook maar iets van veroveringen en het creeeren van een kalifaat in het NT staan.
wat een kutstuk zegquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is toch wel een artikel dat door alle Nederlanders gelezen moet worden. Ik wist niet eens dat dat de betekenissen van die terreurgroepen waren.
Het staat letterlijk in het artikelquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:22 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
verkrachtingen staan niet gelijk aan mensen uitbuiten als seksslaven.
Ik denk dat zelfs zonder geloof mensen dit nog blijven doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, beetje makkelijk, Christus was de lijm die alles verbond in die tijd, het was HET middel om het volk te bedwingen en onder de duim te houden, er werd dus wel heel veel geld in de kerken gestoken etc en het ging wel gewoon volgens de "regels" van het christendom.
Dat is nu precies hetzelfde, en zodra mensen gewoon nokken met geloven in sprookjes zou de Islam ook uit elkaar vallen. Maar omdat ze dus geloven in Allah zijn ze redelijk eenvoudig om te lullen tot extremist, de basis is al vanaf de wieg geindoctrineerd.
Wat je faalt te snappen is dat de beweegredenen van de machtigen er niet toe doen. Zij deden het misschien enkel om hun aanzien uit te breiden, maar om mensen zo ver te krijgen om ongelovigen en andersdenkenden af te slachten hadden ze religie nodig. Als je dan vervolgens zegt dat de religie in kwestie niets te maken heeft gehad met de kruistochten zelf. Sorry maar dan snap je er gewoon bar weinig van.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Natuurlijk werd de Bijbel gebruikt om de mensen te lokken. Maar de machtigen deden het niet uit vroomheid, net zoals dat nu niet gebeurt door de machtige 'moslims'.
dat dit door de volksrant wordt gepub. zegt genoegquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Staat ook een stuk letterlijk 2x hetzelfde in
5 xquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:21 schreef DeRakker. het volgende:
Joh? Echt?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
niet vanuit de geschriften, vanuit de uitleg van de door de machtigen uitgekozen geschriften.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:21 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
Wat je faalt te snappen is dat de beweegredenen van de machtigen er niet toe doen. Zij deden het misschien enkel om hun aanzien uit te breiden, maar om mensen zo ver te krijgen om ongelovigen en andersdenkenden af te slachten hadden ze religie nodig. Als je dan vervolgens zegt dat de religie in kwestie niets te maken heeft gehad met de kruistochten zelf. Sorry maar dan snap je er gewoon bar weinig van.
Zelfde verhaal met IS, de enige reden waarom deze beesten overdag kinderen onthoofden en verkrachten en vervolgens met een schoon geweten kunnen gaan slapen ligt in het feit dat zij geleerd zijn, vanuit islamitische geschriften, dat dit soort acties wenselijk zijn tegenover niet gelovigen en andersdenkenden. Wederom kun je dus onmogelijk de acties loskoppelen van de ideologie die erachter zit.
Kutstuk? De Nederlandse media vertaalt Boko Haram als: Westers onderwijs is zondig. Dan denk je dus dat Boko Haram louter anti-westers is en dus weinig religieus geinspireerd te werk gaat.quote:
Ik denk dat je maar eens wat verzen eropna moet gaan lezen die gaan over ongelovigen en andersdenkenden in de Islam. Die kan je niet op een andere manier uitleggen dan wat er letterlijk staat. Je kunt ze negeren, wat veel gematigde Moslims gelukkig doen. Net als dat de meeste Christenen er ook voor zullen kiezen om ongehoorzame kinderen of mensen die werken op de Sabbath niet te stenigen. Anders uitleggen kan je ze niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
niet vanuit de geschriften, vanuit de uitleg van de door de machtigen uitgekozen geschriften.
Het zou op zich aangenaam zijn als bijvoorbeeld tegenlicht of holland doc daar eens uitgebreid aandacht aan zou besteden, diepgaand uitleggen hoe dat hele moslim fundamentalisme zo heeft kunnen exploderen en dan tegelijk ook de hand in eigen boezem durven steken over de fouten die het westen en met name de VS hebben gemaakt in de strijd tegen, maar ook de hulp aan moslim extremisten...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:26 schreef Zienswijze het volgende:
Veel Nederlanders hebben dus geen idee hoe de terreurbewegingen werkelijk opereren.
Dat maakt juist deel van het sarcasme uit dat stuk uit.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
i dont give a fuck hoe de naamgeving is en hoe de relaties liggen.. het gaat erom dat het motherfuckers zijn en mensen dodenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kutstuk? De Nederlandse media vertaalt Boko Haram als: Westers onderwijs is zondig. Dan denk je dus dat Boko Haram louter anti-westers is en dus weinig religieus geinspireerd te werk gaat.
De werkelijk naam van Boko Haram is anders, wat in dat stuk wordt toegelicht. De naam heeft een islamitische betekenis, wat erop duidt dat die terreurbeweging islamitisch geinspireerd is.
Net zoals bij die terreuraanvallen in Kenia mensen die geen Koranverzen op konden zeggen (en dus vermoedelijk geen moslim zijn) werden doodgeschoten. Dat staat in dat stuk. Dat is heel wat anders hoe de Nederlandse media het brengt: Al-Shanaab pleegt terreuraanslagen in Kenia omdat Kenia Somalie lastig valt.
Veel Nederlanders hebben dus geen idee hoe de terreurbewegingen werkelijk opereren.
sarcasme hoort niet thuis in een krant.. tenzij het een column isquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat maakt juist deel van het sarcasme uit dat stuk uit.
Max Pam schrijft dat het niets met de Islam te maken heeft, maar dat zien ze zelf toch echt anders.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Geinspireerd door religie. Dat is het hele verhaal wat door de hoofden van miljoenen Nederlanders maar niet door wil dringen, mede door onze subjectieve media.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:30 schreef Onnoman het volgende:
[..]
i dont give a fuck hoe de naamgeving is en hoe de relaties liggen.. het gaat erom dat het motherfuckers zijn en mensen doden
kan je je bericht nog een beetje herzien? ik snap er de ballen vanquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Geinspireerd door religie. Dat is het hele verhaal wat door de hoofden van miljoenen Nederlanders maar niet door wil dringen, mede door onze subjectieve media.
Als je van een groep mensen die niet-moslims van de moslims scheidt en vervolgens alleen zonder pardon een kogel door de kop van niet-moslims jaagt, ben je religieus geinspireerd bezig.
Dat moet je dat artikel lezen, waar een linkje van door een andere user op pagina 2 van dit topic is gepost.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:37 schreef Onnoman het volgende:
[..]
kan je je bericht nog een beetje herzien? ik snap er de ballen van
Precies, het feit dat de acties van IS gericht worden uitgevoerd tegen ongelovigen en andersdenkenden laat duidelijk zien dat het vanuit een bepaalde ideologie wordt uitgevoerd.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Geinspireerd door religie. Dat is het hele verhaal wat door de hoofden van miljoenen Nederlanders maar niet door wil dringen, mede door onze subjectieve media.
Als je van een groep mensen de niet-moslims van de moslims scheidt en vervolgens alleen zonder pardon een kogel door de kop van niet-moslims jaagt, ben je religieus geinspireerd bezig.
Het is ook een column. Dat staat er zelfs letterlijk in.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:32 schreef Onnoman het volgende:
[..]
sarcasme hoort niet thuis in een krant.. tenzij het een column is
Het is een column, dat staat erbovenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:32 schreef Onnoman het volgende:
[..]
sarcasme hoort niet thuis in een krant.. tenzij het een column is
Waarom haalt onze Nederlandse media dit dan weg? De Nederlandse media brengen het over alsof 2 derdewereldlanden in elkaars gebied aan het klungelen zijn en dat er daarom terreurdaden worden gepleegd.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:39 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
Precies, het feit dat de acties van IS gericht worden uitgevoerd tegen ongelovigen en andersdenkenden laat duidelijk zien dat het vanuit een bepaalde ideologie wordt uitgevoerd.
Ik heb niet het idee dat het in zijn geheel uit de media wordt weggehouden. Er wordt duidelijk gezegd dat vooral minderheden en anders gelovigen de doelwitten zijn van IS.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom haalt onze Nederlandse media dit dan weg? De Nederlandse media brengen het over alsof 2 derdewereldlanden in elkaars gebied aan het klungelen zijn en dat er daarom terreurdaden worden gepleegd.
Maar in werkelijkheid komt het op het vermoorden van niet-moslims (en de moslims uit hetzelfde groepje gijzelaars werden vrolijk vrijgelaten). Dat is dus gewoon religieus (nazistisch) facisme en moet ook zo benoemd worden.
waarom hoor je de moslims daar dan niet over spreken?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:39 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
Precies, het feit dat de acties van IS gericht worden uitgevoerd tegen ongelovigen en andersdenkenden laat duidelijk zien dat het vanuit een bepaalde ideologie wordt uitgevoerd.
oh ok niet gezienquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is ook een column. Dat staat er zelfs letterlijk in.
Ik denk dat je die zelf wel kunt invullen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:47 schreef Onnoman het volgende:
[..]
waarom hoor je de moslims daar dan niet over spreken?
ik heb onlangs gezien dat er kinderen in een moskee moed werd ingesproken om andersdenkenden af te maken.. dat leek verdomd veel op een imam in een moskee
neequote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:49 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
Ik denk dat je die zelf wel kunt invullen.
Omdat ze hun eigen geloof niet willen afvallen. Zo werkt dat.quote:
dat getuigt van lafheid.. ik veroordeel ook de daden van Nederlandse priesters terwijl ik christen benquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:52 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
Omdat ze hun eigen geloof niet willen afvallen. Zo werkt dat.
Kritiek en zelfreflectie op het geloof wordt over het algemeen niet op prijs gesteld en vandaar dat je de Moslim gemeenschap er vrijwel niet over hoort.
Ik ben het geheel met je eens.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:54 schreef Onnoman het volgende:
[..]
dat getuigt van lafheid.. ik veroordeel ook de daden van Nederlandse priesters terwijl ik christen ben
ik moet daar niks van hebben..
Moslims in Nederland zouden met de vrijheid die zo open is in Nederland best eens duidelijk een kleur mogen bekenenn
komt niet vaak voor dat ik gelijk ontvangquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:54 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
Ik ben het geheel met je eens.
Klopt. Om dan maar meteen te beginnen met hoe de islam vanaf de 7e eeuw zich heeft gemanifesteerd en verspreid heeft. In plaats van Lingo en Boer Zoekt Vrouw eens wat educatief kijkmateriaal. Je moet het volk immers niet dom houden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:29 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Het zou op zich aangenaam zijn als bijvoorbeeld tegenlicht of holland doc daar eens uitgebreid aandacht aan zou besteden, diepgaand uitleggen hoe dat hele moslim fundamentalisme zo heeft kunnen exploderen en dan tegelijk ook de hand in eigen boezem durven steken over de fouten die het westen en met name de VS hebben gemaakt in de strijd tegen, maar ook de hulp aan moslim extremisten...
Nee dat zie je verkeerd, dat waren allemaal geen 'echte' Moslims, die niet de 'ware' Islam uitoefenden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Om dan maar meteen te beginnen met hoe de islam vanaf de 7e eeuw zich heeft gemanifesteerd en verspreid heeft. In plaats van Lingo en Boer Zoekt Vrouw eens wat educatief kijkmateriaal. Je moet het volk immers niet dom houden.
Dit.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ook berichten over duizenden dode Yezidi's langs de wegen blijven tot nu toe alleen bij berichten. Evenals berichten over levend begraven vrouwen en kinderen.
Natuurlijk is daar iets vreselijks aan de hand, maar ik wil graag wel weten of dit klopt en dit geen onderdeel is van een bepaalde agenda waarvoor militair ingrijpen gerechtvaardigd moet worden.
Ik denk van lijfsbehoud.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:54 schreef Onnoman het volgende:
[..]
dat getuigt van lafheid.. ik veroordeel ook de daden van Nederlandse priesters terwijl ik christen ben
ik moet daar niks van hebben..
Moslims in Nederland zouden met de vrijheid die zo open is in Nederland best eens duidelijk een kleur mogen bekenenn
wat heeft een moslim nog te verliezen in Nederland?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:10 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik denk van lijfsbehoud.
Kan ik nog begrijpen ook.
Net zoals de gemidddelde Nederlander niet snel in een demo zal meelopen, want, je hebt teveel te verliezen, zullen de gematigde moslims ook wel uitkijken met wat ze zeggen, voor je het weet liggen je ruiten eruit of erger.
De VN heeft ook gezegd dat IS vrouwen wil besnijden, bleek een hoax te zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:21 schreef DroogDok het volgende:
De VN zal dit niet zomaar naar buiten brengen.
Niets mis met die vertaling.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:26 schreef Zienswijze het volgende:
De Nederlandse media vertaalt Boko Haram als: Westers onderwijs is zondig.
De Keniaanse bezetting van het buurland is ook een belangrijke reden die je niet kunt negeren.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:43 schreef Zienswijze het volgende:
Waarom haalt onze Nederlandse media dit dan weg? De Nederlandse media brengen het over alsof 2 derdewereldlanden in elkaars gebied aan het klungelen zijn en dat er daarom terreurdaden worden gepleegd.
Valt eigenlijk wel mee die gasten.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:17 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De VN heeft ook gezegd dat IS vrouwen wil besnijden, bleek een hoax te zijn.
Dat is inderdaad zijn mening.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:23 schreef Elkedagwatanders het volgende:
[..]
Valt eigenlijk wel mee die gasten.
Ik had eerlijk gezegd al gegeten en gedronken toen ik zijn ondertitel las, dan weet je meestal wel weer hoe laat het is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:26 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zijn mening.
Hier verdedigt hij de jizya: Moslims eisen belasting van christenen Hier pleit hij voor de sharia: Moslims: 'Sharia gaat boven de wet'
Heel veel, in tegenstelling wat 'links' wil doen geloven is er niemand in Nederland die 'alle' moslims weg wil hebben, op een paar hardcore rechts-extremisten na dan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:14 schreef Onnoman het volgende:
[..]
wat heeft een moslim nog te verliezen in Nederland?
denk dat je dan alleen maar te winnen hebt
Ik vind dat alle gematigde moslims een blok moeten vormen en de radicale moslims moeten onthoofden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:28 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Heel veel, in tegenstelling wat 'links' wil doen geloven is er niemand in Nederland die 'alle' moslims weg wil hebben, op een paar hardcore rechts-extremisten na dan.
OOK de PVV niet in tegenstelling wat 'links' met een hoop geschreeuw en een rode waas voor de ogen wil doen laten geloven.
De moslim wereld lijkt mij een behoorlijk 'ons kent ons' wereldje, als je dan als gematigde moslim ertegenin gaat, is dat gauw bekend, denk ik.
Verbeter me gerust.
verbeter jezelfquote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:28 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Heel veel, in tegenstelling wat 'links' wil doen geloven is er niemand in Nederland die 'alle' moslims weg wil hebben, op een paar hardcore rechts-extremisten na dan.
OOK de PVV niet in tegenstelling wat 'links' met een hoop geschreeuw en een rode waas voor de ogen wil doen laten geloven.
De moslim wereld lijkt mij een behoorlijk 'ons kent ons' wereldje, als je dan als gematigde moslim ertegenin gaat, is dat gauw bekend, denk ik.
Verbeter me gerust.
Die zullen er wel weer zo'n draai aangeven jaquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:14 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Wel jammer dat de niet radicale moslims door mensen over een kam worden geschoren met die 10% radicale nitwits.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
het moslim geloof is er uit onstaan
Er bestaan geen gematigde moslims, diegene die jij radicaal noemt hebben alleen het lef om ervoor uit te komen. Onlangs nog in het nieuws dat de meeste Nederlandse moslims Syrië-gangers ook helden vinden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:00 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Wel jammer dat de niet radicale moslims door mensen over een kam worden geschoren met die 10% radicale nitwits.
Echter is dat niet 100% de reden om terreuraanvallen in Kenja uit te voeren. Als je een groep mensen in Kenia als gijzelaars aanhoudt, dan vermoord je alle Kenianen, ongeacht hun geloof, als je dit doen vanwege de Keniaanse bezettingsmacht in Somalie.quote:[b]Op woensdag 13 augustus 2014 15:20 schreef Charismatisch
De Keniaanse bezetting van het buurland is ook een belangrijke reden die je niet kunt negeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |