abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 03:12:32 #51
430880 mig72
De Professional
pi_143329195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zou ik ook doen.
Maar wel zou ik hem wel vragen

-heb je ze nou alleen gesproken via de telefoon of heb je ze echt gezien liggend in hun hangmatje en de ander zoekend op de kaart naar een leuke trip voor die dag?

- en wat heb je na de ochtend van 1 april voor de rest van de dag gedaan?

-En he Feliciano, weet je wel dat je de laatste bent die ze in leven heeft gezien die dag?

-waarom heb je als je zo zeker wist dat ze achter de Mirador verdwaald waren daar zelf niet gezocht?

-En waarom heb je het onderzoeksteam daar niet op gewezen?

-en hoe komt t dat jij een glazen bol hebt dat jij denkt dat ze een ongeluk hebben gehad bij de kabelbrug (terwijl de rivier droog stond) en ze wel in de rivier zijn gevallen en hun resten daar wel ergens zullen liggen.
en werd jij daadwerkelijk tegengehouden door de autoriteiten om het gebied te doorzoeken ondanks dat je bijna met zekerheid wist dat ze daar te vinden waren?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 03:13:21 #52
430880 mig72
De Professional
pi_143329198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:10 schreef jackie12 het volgende:
welterusten x
Antwoord op mijj bovenstaande vraag graag?
pi_143329202
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zou ik ook doen.
Maar wel zou ik hem wel vragen

-heb je ze nou alleen gesproken via de telefoon of heb je ze echt gezien liggend in hun hangmatje en de ander zoekend op de kaart naar een leuke trip voor die dag?

- en wat heb je na de ochtend van 1 april voor de rest van de dag gedaan?

-En he Feliciano, weet je wel dat je de laatste bent die ze in leven heeft gezien die dag?

-waarom heb je als je zo zeker wist dat ze achter de Mirador verdwaald waren daar zelf niet gezocht?

-En waarom heb je het ondeurzoeksteam daar niet op gewezen?

-en hoe komt t dat jij een glazen bol hebt dat jij denkt dat ze een ongeluk hebben gehad bij de kabelbrug (terwijl de rivier droog stond) en ze wel in de rivier zijn gevallen en hun resten daar wel ergens zullen liggen.
Je bent niet in een positie hem deze vragen te stellen. Noch heb je het recht iemand zonder enig bewijs zwart te maken. Nogmaals dit is gewoon strafbaar. Het enige misdrijf dat zich hier afspeelt is smaad danwel laster. En jij maakt je er schuldig aan.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 03:16:18 #54
430880 mig72
De Professional
pi_143329209
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:11 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Dat roep je steeds maar je doet het niet. De enige die e zich misdraagt ben jij met je ongefundeerde beschuldigingen.
Die zijn helaas wel gefundeerd. En het is geen smaad als je op feiten baseert en de waarheid verkondigt. :W
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 03:18:15 #55
430880 mig72
De Professional
pi_143329216
Dan nog, in het slechtste geval, zou de Panamese definitie van smaad gelden en niet de Nederlandse. ;)
pi_143329222
Nou het heeft even geduurd maar hier las ik dus over het doorzoeken van Feliciano's huis
http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-3/page3 #73
pi_143329224
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:16 schreef mig72 het volgende:

[..]

Die zijn helaas wel gefundeerd. En het is geen smaad als je op feiten baseert en de waarheid verkondigt. :W
:? Je kunt toch helemaal niks bewijzen? Het is een theorie.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:14 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Je bent niet in een positie hem deze vragen te stellen. Noch heb je het recht iemand zonder enig bewijs zwart te maken. Nogmaals dit is gewoon strafbaar. Het enige misdrijf dat zich hier afspeelt is smaad danwel laster. En jij maakt je er schuldig aan.
:Y Eens dus. Strafbaar.. maar daarnaast ook gewoon helemaal niet netjes. Al was het niet strafbaar.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 03:25:12 #58
430880 mig72
De Professional
pi_143329248
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:19 schreef blondetrien het volgende:

[..]

:? Je kunt toch helemaal niks bewijzen? Het is een theorie.
Daarom is het geen smaad, want smaad is conclusies trekken. ;)
[..]

:Y Eens dus. Strafbaar.. maar daarnaast ook gewoon helemaal niet netjes. Al was het niet strafbaar.
Het zijn hypothetische situaties, dat is dus geen smaad, zolang het gefundeerd blijft.

En bovendien geldt het recht op vrijheid van meningsuiting op het internet.

Kom maar eens met jouw bron dat Lorenzo de broer is van Feliciano.
pi_143329276
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat je me nu verwart met iemand anders, heb namelijk nooit iets over een vermeende broer gezegd. Op zijn achternaam durf ik verder niks te concluderen, die lijkt me namelijk nogal algemeen in de regio. Dus daarvoor moet je even terugkijken wie dat wel opperde en diegene vragen.

Verder moet je doen waar je zin in hebt, ik gaf het alleen als suggestie zoals ik al eerder zei, omdat ik het niet netjes vond. Einde offtopic. Wilde ook verder niemand aanvallen of theorieën compleet de grond inbashen, gewoon effe een kritische noot zetten bij dat aardbeigebeuren, dus gewoon weer ontopic nu ^O^ Is fijner voor de mensen die morgen dingen terug moeten lezen ;)
pi_143329340
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:19 schreef Grijzemassa het volgende:
Nou het heeft even geduurd maar hier las ik dus over het doorzoeken van Feliciano's huis
http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-3/page3 #73
Baru: "the judicial police DIJ was searching in Felicianos house"
pi_143329359
OK weer wat info, volgens het eerdere artikel zouden Kris en Lisanne geen aardbeien boerderij bezoeken maar een coffee tour maken, dit tesamen met Eileen en Feliciano, nu blijkt dat dat zijn prive eigendom is, en dat zou zijn aanwezigheid verklaren:

We are a young couple from Europe (Italy / Germany) and stayed in Boquete for 2 nights. In Bocas, some canadian girls had talked enthusiastic about Feliciano as a guide in Boquete. So, instead of doing the Sendero Los Quetzales hike on our own (not recommended anyways) or booking a touristy coffee production tour with a large company, we decided to do a day with Feliciano (half day hiking / half day coffee production). It was a fantastic day, we were on our own and on the hike he explained us a lot about the vegetation and the birds. In the afternoon, we went to his privated house which has a wonderful garden where he produces coffee on his own following the traditional process steps. In this way, we learned the whole process from picking the fruit.from the trees to drying, separating and roasting. At the end, after roasting our own coffee beans we pulvarized them and ate drank the coffee. At the end we bought our coffee beans. It was a fantastic day!!

Van tripadvisor: http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html

Kris and Lisanne planned their trips on Tuesday morning at the Language School. They spoke with a German girl named Eileen and asked for nice trips around Boquete. They found "El Pianista" in a folder and looked up additional info on the computer at the Language School. They planned to take the Coffee Tour with Eileen and Feliciano the next day.
Time was "around 11 o' clock" in the morning.

Source: De Volkskrant.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 12-08-2014 04:39:54 ]
pi_143329421
Nog iets interessants, gepost 4 dagen na de verdwijning op een locale site:

According to a friend of the girls, they had a 2pm appointment at the Pianista trail head, but they never showed up. Is this common knowledge? Do we have any actual evidence they went hiking anywhere at all?

Eigenlijk is pas sinds kort bekend dat ze rond dat tijdstip inderdaad daar waren, dus deze info kan kloppen?

bron: (4e post van onder) http://boquete.ning.com/f(...)1682&page=5#comments
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 06:37:59 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143329539
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:00 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Smaad en laster is strafbaar. Ook via internet. Als ik gids was en ik werd beschuldigd van een lustmoord. Reken maar dat je mijn advocaat treft.
:D ja advocaat help! Op een Nederlanda forum maken ze me uit voor moordenaar! Notabena in het complottheorie gedeelte! Ik slaap er al 3 nachten niet door ;(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143330151
Ik heb niet alle topics gelezen, maar wat is precies de mogelijke samenzwering in deze verdwijning?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143330186
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:04 schreef jackie12 het volgende:
I know, zit hier een beetje te verkondigen dat Feliciano en/of zijn broer wel eens verantwoordelijk kunnen zijn voor hun verdwijning.
Nogmaals ben niet uit op sensatie. Zou veel liever hebben dat morgen uit de informatie die uit de telefoons komt dat ze 10 afscheidsberichten hebben achter gelaten voor papa en mama op hun mobieltje.
Maar geloof me, die komt er niet
Aan mijn scenario kleven in mijn ogen de minste vragen achteraf en verklaard juist heel veel vragen
Ik begin ook steeds meer te neigen naar een dergelijk scenario .
Het feit dat Feliciano zo behulpzaam en aardig is, zegt natuurlijk niks. Dat doen heel veel daders. Meehelpen met zoeken etc. Wat ik toch wel heel apart vind is dat die man opvallend veel erbij betrokken is. Zou gidsen, heeft ze als laatste gezien. En hij heeft toch ook spullen gevonden?
Ook de bewering dat het nogal ver is om na een paar dagen helemaal die trail te lopen fake oproepen te doen. Hij is toch gids? Als er een is die die dus gewoon voor zijn werk die trail deed was hij het. Dus met een stel toeristen dat pad lopen en dan even een stukje van de toeristen af een paar noodoproepen doen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143331068
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:55 schreef jackie12 het volgende:
3 slechts 1 rit per paard 6 uur heen en 6 uur terug.
Ik heb stukken van die trail gezien die een paard niet kan lopen.. en een paard kan ook geen kabelbruggen oversteken.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:48:03 #67
430880 mig72
De Professional
pi_143331176
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb stukken van die trail gezien die een paard niet kan lopen.. en een paard kan ook geen kabelbruggen oversteken.
Misschien waren ze gewoon gedwongen diep de jungle in op eigen kracht te lopen alvorens neergeschoten te worden? Misschien leefde een nog een tijdje maar was niet in staat zich te verplaatsn?
pi_143331202
Moesten ze niet plassen en zijn ze daarom van het pad afgeweken? En toen verdwaald?
br@m
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:50:56 #69
430880 mig72
De Professional
pi_143331240
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:49 schreef brambus het volgende:
Moesten ze niet plassen en zijn ze daarom van het pad afgeweken? En toen verdwaald?
Dan wacht toch de ene netjes op het pad achter terwijl deanderhaar behoefte doet en terugkeert?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:56:19 #70
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143331340
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:49 schreef brambus het volgende:
Lijkt me onwaarschijnlijk. Je verdwaalt niet binnen een paar meter. Zelfs niet in de jungle.
Of de ander wacht inderdaad effe.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_143331522
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Lijkt me onwaarschijnlijk. Je verdwaalt niet binnen een paar meter. Zelfs niet in de jungle.
Of de ander wacht inderdaad effe.
Je kunt anders wel verdwalen als:
- Je op zoek gaat naar de meest dichtstbijzijnde plek waar je misschien wel bereik hebt. Bijvoorbeeld door een berg op te klimmen.
- Er in het gebied niet een bergkam is die omhoog/omlaag gaat, maar dus meerdere glooiingen.
- Je in de schemering of in het donker wanhopig de weg terug probeert te vinden.
- Je wordt aangevallen door dieren die je op de vlucht doen slaan.

Als er een calamiteit heeft plaatsgevonden waarbij geen derden betrokken waren (tot nu toe nog steeds verreweg het meest waarschijnlijk), is het mogelijk dat de verdwaling zo is gelopen. Kris en Lisanne wisten vermoedelijk ook dat je hoger op een bergtop vaak eerder/beter bereik hebt.

Verder is het alarmnummer hoogstwaarschijnlijk niet pas gebeld toen ze al verdwaald waren, maar juist al enige tijd daarvoor, toen ze problemen zagen om (beiden) nog op tijd in Boquete terug te komen.
pi_143331631
Verder ben ik het heel erg eens met deze post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:25 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Zo dit topic lezende ga je bijna begrijpen waarom ze in Panama zo slecht hebben gezocht. Degene die namelijk wel de nodige moeite en tijd in het zoeken staken worden namelijk keihard weggezet als dader van "roofmoord". Die zullen de volgende keer zich ook wel drie keer bedenken voor ze hun nek uitsteken.
Mensen hier moeten eens ophouden met de beschuldigende vinger wijzen naar de persoon die juist de meeste nuttige informatie heeft aangereikt in dit onderzoek. Twee vrouwen kunnen praktisch gezien niet verkracht, vermoord en verduisterd worden door een alleen opererende man. Twee of meer daders die dat wel voor elkaar kunnen krijgen moet je beschouwen een bizar onwaarschijnlijk scenario. Dat valt simpelweg voor 99,9% uit te sluiten, en dat zullen de Panamese autoriteiten en het Nederlandse OM ook gedaan hebben.
pi_143331876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:11 schreef kuil het volgende:
Verder ben ik het heel erg eens met deze post:

[..]

Mensen hier moeten eens ophouden met de beschuldigende vinger wijzen naar de persoon die juist de meeste nuttige informatie heeft aangereikt in dit onderzoek. Twee vrouwen kunnen praktisch gezien niet verkracht, vermoord en verduisterd worden door een alleen opererende man. Twee of meer daders die dat wel voor elkaar kunnen krijgen moet je beschouwen een bizar onwaarschijnlijk scenario. Dat valt simpelweg voor 99,9% uit te sluiten, en dat zullen de Panamese autoriteiten en het Nederlandse OM ook gedaan hebben.
Bovendien is het natuurlijk schandalig .
Ik hoop dat iedereen die zich geroepen voelt om mensen met naam en toenaam hier neer te zetten en van moord en verkrachting en weet ik wat allemaal te beschuldigen zich eerst bedenken voor ze het hier neerplempen. Waar zit je verstand?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:22:25 #74
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143331878
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:06 schreef kuil het volgende:

[..]

Je kunt anders wel verdwalen als:
- Je op zoek gaat naar de meest dichtstbijzijnde plek waar je misschien wel bereik hebt. Bijvoorbeeld door een berg op te klimmen.
- Er in het gebied niet een bergkam is die omhoog/omlaag gaat, maar dus meerdere glooiingen.
- Je in de schemering of in het donker wanhopig de weg terug probeert te vinden.
- Je wordt aangevallen door dieren die je op de vlucht doen slaan.

Als er een calamiteit heeft plaatsgevonden waarbij geen derden betrokken waren (tot nu toe nog steeds verreweg het meest waarschijnlijk), is het mogelijk dat de verdwaling zo is gelopen. Kris en Lisanne wisten vermoedelijk ook dat je hoger op een bergtop vaak eerder/beter bereik hebt.

Verder is het alarmnummer hoogstwaarschijnlijk niet pas gebeld toen ze al verdwaald waren, maar juist al enige tijd daarvoor, toen ze problemen zagen om (beiden) nog op tijd in Boquete terug te komen.
Dan kan het wel ja. Maar dan ga je meer van het pad af dan een paar meter
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_143332010
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:22 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dan kan het wel ja. Maar dan ga je meer van het pad af dan een paar meter
Toch beweren ingewijden dat het wel degelijk makkelijk is om in het gebied na de CD te verdwalen. Lijkt me niet dat er tot de eerste oversteek maar 1 pad is met 0 zijpaden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')