Volgens mij is het naïef om te denken dat het niet vaker zal gaan gebeuren.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:04 schreef Leafeon672 het volgende:
Mag toch wel hopen dat dit soort dingen niet vaker gaan gebeuren in Nederland.
Zo, maar liefst twee hele meer dan we voor dit nieuwsartikel dachten. Dat tikt aan!quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:08 schreef Bozepiemel het volgende:
Zo zie je maar weer dat er een stuk meer foute, radicale moslims zijn in Nederland dan wordt gedacht.
Islam, het gevaar voor de westerse maatschappij.
Ach ja, weetje, incidentje toch?quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Eng?2 idioten bedreigen een man? Als het al waar is, wat vind je hier eng aan dan?
Elke eenheid telt voor een percentage. Als er 1100 kilo cocaïne wordt onderschept in de haven dan gaat het percentage verwachte cokesmokkel een stuk omhoog.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:10 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zo, maar liefst twee hele meer dan we voor dit nieuwsartikel dachten. Dat tikt aan!
Daar zeg je het al.quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:49 schreef LXIV het volgende:
Nu kan ik nog wel begrijpen dat het dragen van een pro-Israëlshirt in de ISIS (Islamitische Staat In Schilderswijk) als provocerend wordt gezien en dat het conflict tussen de Israëliers en de Palestijnen nogal wat emotie kan opwekken bij bepaalde bevolkingsgroepen.
Maar dat het dragen van een T-shirt waarop steun wordt betuigd vóór bedreigde Irakese en Syrische Christenen en tégen IS zoveel agressie opwekt vind ik echt vreemd. Hoe kan iemand met een beetje gezond verstand in Nederland nu voorstander zijn van IS?
Men kotst op ons en dat is waarom men ons gebruikt. Mag allemaal van Islam.quote:Dat hele ISIS is toch ook voor zowat alle moslims totaal onacceptabel. Het zijn gewoon brute moordenaars van het grootste kaliber. Ze kruisigen niet alleen Christenen en onthoofden niet alleen 8-jarige Christelijke meisjes, ze jagen met net zoveel gemak allerlei moslims over de kling.
Hoe kan iemand nu, die om wat voor reden dan ook naar Nederland 'gevlucht' is, hier op kosten van de Nederlander huisvesting, gezondheidszorg, uitkering en subsidie ontvangt, serieus achter de IS staan? En het lef hebben om mensen die op geheel vreedzame wijze de penibele situatie van Christenen in Irak onder de aandacht willen brengen bedreigen?
Uitroeien is wat anders dan dat het moorden kan beginnen.quote:Bovendien dacht ik dat de 'strategie' van de moslims was: "Eerst komt de zaterdag en dan de zondag", waarmee zij bedoelen dat ze pas aan het uitroeien van de Christenen beginnen als ze alle Joden te pakken hebben genomen. Daarom lijkt mij het nu ook nog veel te vroeg, gezien de vele Joden die vrolijk in Israël, Nederland en de VS rondlopen.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 21:21 schreef BaajGuardian het volgende:
En de mensen die gingen demonstreren tegen isis zijn door de nederlandse ME naar huis geknuppeld![]()
En de Isis simpathisanten in de schilderswijk krijgen gewoon uitkering en worden nog geen duwtje gegeven door diezelfde ME![]()
![]()
![]()
NEDERLANDERS!!!![]()
HAHAHAHHA
Gelukkig zijn ze er nog wel maar dat zijn dan ouderen, die zal je niet meer de straat op zien gaan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:09 schreef SeLang het volgende:
Wat ik trouwens ook niet snap is waarom moslims in de westerse wereld niet massaal met honderdduizenden de straat op gaan om te laten zien hoe erg ze walgen van IS. Als ik een normale gematigde moslim was dan zou ik het vreselijk vinden als mijn geloof met dat soort gruwelen wordt geassocieerd. Dan zou ik echt wel even duidelijk willen laten zien hoe ik daar over denk.
Naïef?quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:04 schreef Leafeon672 het volgende:
Mag toch wel hopen dat dit soort dingen niet vaker gaan gebeuren in Nederland.
Onzin.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De eerste goedprater is al weer binnen.
Volgens mij zeiden we in 1945: nooit meer religieuze intolerantie.
En kijk eens waar de goedpraters in 2014 zijn.
Dat zo'n soort domheid nu nog bestaat, niet te geloven.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:21 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, ik heb er gewoon een andere kijk op. Ik zie wel degelijk problemen in deze samenleving, maar dat heeft allemaal niet zoveel met de islam te maken, terwijl jullie dat wel denken.
Rechtse intolerantie of islamfascisme, ik zie het verschil niet zo.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Onzin.
Men riep nooit meer rechtse intolerantie.
Moet je je ogen openen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Rechtse intolerantie of islamfascisme, ik zie het verschil niet zo.
Eind 2013 waren er +/- 20 jongeren uit Den Haag naar Syrie gereisd om mee te vechten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als we het even hebben over die jongeren die dit weekend in de schilderswijk met stenen gooide etc., denk jij dat dat allemaal moslimextremisten zijn?
ik mag toch hopen dat je aan het trollen bentquote:Op maandag 11 augustus 2014 22:31 schreef NotYou het volgende:
Is eigenlijk bekend of de gemeente voor hen wel een sportvoorziening geregeld heeft in de vorm van geheel bekostigde kickbox-lessen? Ze hebben het vast niet breed en sporten geeft ze niet alleen een mooie uitlaatklep voor boze gevoelens maar brengt ze tegelijkertijd ook weer wat meer onder de mensen. Twee vliegen, één klap!
Dat zal allemaal best, maar dat betekent niet dat ze per definitie een gevaar zijn voor Nederland. Eind jaren dertig sloten zich ook honderden Nederlanders, uit idealisme, aan bij de Internationale Brigades om te vechten tegen Franco; naar schatting zo'n 600-1000. Het aantal sympathisanten was daar een veelvoud van. Toch betekent dat niet dat zij daardoor per sé een dreiging voor Nederland vormde, al waren er toen ook mensen die daar bevreesd voor waren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:48 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Eind 2013 waren er +/- 20 jongeren uit Den Haag naar Syrie gereisd om mee te vechten.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/13-12-2013/zeker-tien-syriëgangers-uit-onze-regio-teruggekeerd
Ga er voor het gemak maar van uit dat voor elke jongere die daadwerkelijk gaat er 5 zijn die erover nadenken en 10 die het fantastisch stoer vinden maar die voorlopig niet snel zelf zouden gaan. Dan heb je het over 300 idioten en dat is dan nog alleen maar in Den Haag.
En vergis je niet. Om die kern van 300 hangen er rustig nog eens een paar duizend die wel begrip op kunnen brengen voor de strijd van Isis hoor. Vergeet niet dat Mohammed op latere leeftijd ook een behoorlijk bloeddorstige despoot werd. Hij bleef vrij lang rustig maar toen hij om zich heen begon te slaan sloeg hij hard en binnen het beeld van de latere mohammed kan een club als Isis best geplaatst worden.
allemachtjens, dat is een leuk vogeltje!quote:
Omdat het een zinloze bezigheid is. Net zoals die anti-Israël demonstraties, het trekt vooral onrendabel gespuis aan waar toch niet naar geluisterd wordt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:09 schreef SeLang het volgende:
Wat ik trouwens ook niet snap is waarom moslims in de westerse wereld niet massaal met honderdduizenden de straat op gaan om te laten zien hoe erg ze walgen van IS. Als ik een normale gematigde moslim was dan zou ik het vreselijk vinden als mijn geloof met dat soort gruwelen wordt geassocieerd. Dan zou ik echt wel even duidelijk willen laten zien hoe ik daar over denk.
Eng he, mensen met een andere mening.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:09 schreef Jordony het volgende:
Mensen die IS steunen mogen van mij sowieso het land uit geflikkerd worden, of je nou Nederlands paspoort hebt of niet.
Mwoah, ben het in deze wel met hem eens. Niks mis met een andere mening, maar als jij een groept steun die koppen van andersdenkenden afhakt en vrouwen stenigt, dan heb jij hier naar mijn idee heel erg weinig te zoeken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Eng he, mensen met een andere mening.
Laat ze lekker, boeit mij geen reet als er een of andere malloot met een vlaggetje gaat staan te wapperen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, ben het in deze wel met hem eens. Niks mis met een andere mening, maar als jij een groep steun die koppen van andersdenkenden afhakt en vrouw stenigt, dan heb jij hier naar mijn idee heel erg weinig te zoeken.
Als ze ISIS als grote voorbeeld zien, dan is ze 'lekker laten' wel het laatste wat ik zou doen. Je moet oppassen met een groep geradicaliseerde extremisten in jouw samenleving.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Laat ze lekker, boeit mij geen reet als er een of andere malloot met een vlaggetje gaat staan te wapperen.
Koosje toch, dit ben ik niet van je gewend.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als ze ISIS als grote voorbeeld zien, dan is ze 'lekker laten' wel het laatste wat ik zou doen. Je moet oppassen met een groep geradicaliseerde extremisten in jouw samenleving.
Nogmaals, niks mis met andere meningen, maar zo'n ISIS is toch echt een geval apart. Die lui zijn gewoon echt gestoord.
Omdat het in dit soort discussies vaak gaat over moslims in het algemeen. Ik heb niets tegen willekeurige moslims die hier gewoon hun leven leiden. Dat heb ik al vaak zat uitgelegd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Koosje toch, dit ben ik niet van je gewend.
Denk je ook niet dat het bij een groot deel gewoon provocatie is?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als ze ISIS als grote voorbeeld zien, dan is ze 'lekker laten' wel het laatste wat ik zou doen. Je moet oppassen met een groep geradicaliseerde extremisten in jouw samenleving.
Nogmaals, niks mis met andere meningen, maar zo'n ISIS is toch echt een geval apart. Die lui zijn gewoon echt gestoord.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Laat ze lekker, boeit mij geen reet als er een of andere malloot met een vlaggetje gaat staan te wapperen.
Sinds wanneer ben jij van de Godwins?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het begint altijd met het wapperen met vlaggetjes.
Wanneer gaat het jou wel boeien dan? Als er winkelruiten van Joden worden ingegooid? Als er Joden op straat worden doodgeschoten?
Ik had ook wel een andere vlag kunnen pakken. Maar het punt is dat je niet kunt zeggen dat het 'enkel wapperen met vlaggetjes is" en dus onschuldig. Met het wapperen met die IS-vlag laat je zien (of het nu zo is, is een ander verhaal), achter IS te staan. En dus ook achter hun ideologie en methoden. Dat moeten we toch niet willen in Nederland en in ISIS!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:26 schreef Ludd het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij van de Godwins?
Zolang die groep louter bestaat uit een paar opgefokte mannetjes met petjes en stiekem een sigaret in de mond boeit het me geen reet. Sorry.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het is om te provoceren wel. Net zoals ik denk dat niet elke voetbalsupporter die antisemitische leuzen scandeert daar inhoudelijk volledig achter staat, denk ik ook dat niet elke opgeschoten jongere die Allāhu akbar naar de ME schreeuwt echt een moslim extremist is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik had ook wel een andere vlag kunnen pakken. Maar het punt is dat je niet kunt zeggen dat het 'enkel wapperen met vlaggetjes is" en dus onschuldig. Met het wapperen met die IS-vlag laat je zien (of het nu zo is, is een ander verhaal), achter IS te staan. En dus ook achter hun ideologie en methoden. Dat moeten we toch niet willen in Nederland en in ISIS!
Dat klopt, maar toch moeten we het niet toestaa.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als het is om te provoceren wel. Net zoals ik denk dat niet elke voetbalsupporter die antisemitische leuzen scandeert daar inhoudelijk volledig achter staat, denk ik ook dat niet elke opgeschoten jongere die Allāhu akbar naar de ME schreeuwt echt een moslim extremist is.
Daar valt over te twisten, maar dat is niet waar het om gaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt, maar toch moeten we het niet toestaa.
Desondanks kunnen we hen in mijn optiek probleemloos terugschoppen naar de door hen zo geliefde zandbaklanden vol islamitische koppensnellers, dan hoeven ze niet meer tussen ons - ongelovige varkens, racisten en zionisten - iedere dag opnieuw door een hel te gaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Daar valt over te twisten, maar dat is niet waar het om gaat.
Waar het wel om gaat is dat groepje relschoppers in Den Haag, de tegendemonstranten, voor het grootste deel gewoon jongeren/jongvolwassenen zonder perspectief zijn, die zich buiten de Nederlandse samenleving voelen staan.
Daar worden ze vervelend van, wat zich dat o.a. uit in provocerend gedrag. Je denkt toch niet dat het grootste deel van die takbīr roepers echt in een kalifaat onder sharia wetgeving zouden willen leven, die kunnen amper zonder hun smartphone.
Dat willen ze helemaal niet, ze hebben het hier veel te goed. Ik kan me nog herinneren dat er bij de publieke omroep zo'n ronselaar was. Die zou direct uit Nederland vertrekken zodra het kalifaat gesticht was. Volgens mij zit hij er nog steeds... En dat is dan nog een extremist. Als die opgeschoten jongeren willen daar al helemaal niet naar toe.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Desondanks kunnen we hen in mijn optiek probleemloos terugschoppen naar de door hen zo geliefde zandbaklanden vol islamitische koppensnellers, dan hoeven ze niet meer tussen ons - ongelovige varkens, racisten en zionisten - iedere dag opnieuw door een hel te gaan.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het begint altijd met het wapperen met vlaggetjes.
Wanneer gaat het jou wel boeien dan? Als er winkelruiten van Joden worden ingegooid? Als er Joden op straat worden doodgeschoten?
Ook waren het toen natuurlijk blanken en dat weegt altijd zwaarder.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak.
Er is natuurlijk een groot verschil tussen antisemitisme dat wordt uitgedragen door de staat en jodenhaat die afkomstig is van een wat kut-Marokaantjes.
Nou, nee. Maar volhard vooral in die slachtofferrol, pannenkoek.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:02 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ook waren het toen natuurlijk blanken en dat weegt altijd zwaarder.
Welke slachtofferrol?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, nee. Maar volhard vooral in die slachtofferrol, pannenkoek.
Ik acht de kans op een nieuwe Holocaust echter niet heel groot wanneer het antisemitisme niet is geïnstitutionaliseerd.
Ik neem aan dat je blank bent.quote:
Hoe is dat relevant?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je blank bent.
De rest mag je zelf invullen.
Ik heb het over antisemitisme dat wordt uitgedragen door de staat en dat dat gevaarlijker is, en jij begint over blanken.quote:
Daar hebben wij, westerlingen, voor de rest niet veel mee te maken. Zij steken hun enthousiasme voor ISIS en 't kalifaat niet onder stoelen of banken en wij hebben de technische mogelijkheden hen er naar toe te brengen. 1+1=2...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat willen ze helemaal niet, ze hebben het hier veel te goed. Ik kan me nog herinneren dat er bij de publieke omroep zo'n ronselaar was. Die zou direct uit Nederland vertrekken zodra het kalifaat gesticht was. Volgens mij zit hij er nog steeds... En dat is dan nog een extremist. Als die opgeschoten jongeren willen daar al helemaal niet naar toe.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb het over antisemitisme dat wordt uitgedragen door de staat en dat dat gevaarlijker is, en jij begint over blanken.
Relevantie enzo?
Jij begint met rare typeringen, ik ga daar slechts logischerwijs op verder..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak.
Er is natuurlijk een groot verschil tussen antisemitisme dat wordt uitgedragen door de staat en jodenhaat die afkomstig is van een wat kut-Marokaantjes.
Wat klopt er niet aan die constatering?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:10 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Jij begint met rare typeringen, ik ga daar slechts logischerwijs op verder..
Je doet geheel ongefunceerd een uitspraak over de omvang van het verschijnsel, koppelt het aan een bepaalde etniciteit en plakt er een verkleinwoordje aan vast om het nog wat onschuldiger te doen klinken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan die constatering?
De schaal is natuurlijk van een compleet andere orde dan die in Nazi-Duitsland. Een dergelijke constatering is op geen enkele wijze ongefundeerd, maar gewoon een keihard feit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:13 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je doet geheel ongefunceerd een uitspraak over de omvang van het verschijnsel, koppelt het aan een bepaalde etniciteit en plakt er een verkleinwoordje aan vast om het nog wat onschuldiger te doen klinken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |