Nu kan ik nog wel begrijpen dat het dragen van een pro-Israëlshirt in de ISIS (Islamitische Staat In Schilderswijk) als provocerend wordt gezien en dat het conflict tussen de Israëliers en de Palestijnen nogal wat emotie kan opwekken bij bepaalde bevolkingsgroepen.quote:Moslims bedreigen priesterstudent om WeAreN-shirt
Geplaatst door Frank Verhoef op 11 augustus, 2014 - 12:44
© Fray Jaider Chantré Sánchez
"We gaan jullie allemaal vermoorden."
Het dragen van een WeAreN-shirt, uit solidariteit met de met de dood bedreigde christenen in Irak, is niet zonder risico. De Colombiaanse priesterstudent Jaider Chantré Sánchez (Aartsbisdom Utrecht) is gisteren bedreigd omdat hij met zo'n t-shirt (foto van het bewuste shirt hierboven) naar buiten ging. Ja, ook hier in Nederland zijn christenen niet veilig.
De priesterstudent beschrijft op Facebook wat er gebeurde toen hij gisteren met dat t-shirt naar de Heilige Mis in Utrecht ging:
"Na de mis kwam ik twee mensen tegen. Zij kijken naar mijn t-shirt, spugen op de vloer en schreeuwen tegen mij: we gaan jullie allemaal vermoorden. Jullie zullen van de aarde verdwijnen."
Je zou willen geloven dat moslims in Nederland niet ISIS achterna gaan, je zou willen geloven dat christenen in Nederland niet worden bedreigd omdat ze de bedreigde christenen in Irak steunen met een mooi gebaar, je zou kortom willen geloven dat het een groot onzinverhaal is om aandacht te trekken, maar dat is helaas niet het geval. Dit is echt gebeurd.
In een stukje dat Jaider Chantré Sánchez later op zijn Facebook zette, schrijft hij in het Spaans - zijn moedertaal - dat het twee moslims waren die hem bedreigden om zijn shirt. Hij schrijft dat hij zich absoluut niet veilig voelde op het moment dat de twee moslims hem verbaal aanvielen om zijn shirt: "Het was verschrikkelijk. Ik was echt bang. Op dat moment voelde ik wat onze broeders christenen in Irak elke minuut voelen. Dames en heren, het christen zijn is gevaarlijk geworden."
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij bang was op het moment dat hij alleen over straat liep met een WeAreN-shirt en twee moslims ineens tegen hem begonnen te schreeuwen dat alle christenen dood moeten. Op steeds meer plekken in Nederland, met name in de grote steden waar veel moslims wonen, loopt het volkomen uit de hand met moslims die Joden, christenen en ja, ook journalisten bedreigen. En de politiek? Die staat erbij en kijkt ernaar.
http://www.dagelijksestan(...)dent-om-wearen-shirt
Weer die zuurrechtse bron. Mag je ook joop.nl als bron gebruiken?quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat is dit voor amateuristisch geschreven subjectief verhaal?
Een preek. Iedere zondag te beluisteren in Utrecht.quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat is dit voor amateuristisch geschreven subjectief verhaal?
quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:54 schreef Proximo het volgende:
Die arme jongens hebben gewoon een gebrek aan perspectief en kansen!
_!!!!
Inderdaad, opmerkelijk. Misschien is het wel verzonnen om het onder de aandacht te brengen, ik sta nergens meer van te kijken.quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:55 schreef Hathor het volgende:
Dan zijn die lui goed op de hoogte, ik had geen flauw idee wat het betekent.
Het is N van Nazareni (Christenen).quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:55 schreef Hathor het volgende:
Dan zijn die lui goed op de hoogte, ik had geen flauw idee wat het betekent. Bovendien is een maar een oerlelijk teken, hadden ze daar niet iets anders voor kunnen verzinnen?
http://www.aina.org/news/20140719115241.htmquote:AINA News
ISIS in Mosul Marks Christian Homes, Patriarch Issues Urgent Appeal
Posted 2014-07-19 15:52 GMT
The Arabic letter "n" (inside red circle), signifying "Nasarah" (Christian), on a Christian home in Mosul.
(AINA) -- ISIS has begun marking Christian homes with the Arabic letter "n" which stands for the word "Nasrani" which means Christian in Arabic. The word comes from the name "Nestorian," historically attributed to the the Holy Apostolic Catholic Assyrian Church of the East, though it is incorrect. In addition, properties marked by ISIS have also been marked as "property of the Islamic State."
Zuurlinks mag ook hoor! Wel jammer dat Joop het gebruik van de Arabische N als 'moedwillige provocatie' ziet, terwijl ze zelf allemaal in zo'n 'ik ben Marokkaan'-shirtje rondlopen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:55 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Weer die zuurrechtse bron. Mag je ook joop.nl als bron gebruiken?
Ben je echt zo naïef? Nee toch?quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kan iemand nu, die om wat voor reden dan ook naar Nederland 'gevlucht' is, hier op kosten van de Nederlander huisvesting, gezondheidszorg, uitkering en subsidie ontvangt, serieus achter de IS staan? En het lef hebben om mensen die op geheel vreedzame wijze de penibele situatie van Christenen in Irak onder de aandacht willen brengen bedreigen?
Eng?quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:04 schreef bijdehand het volgende:
Eng... ben benieuwd hoe dit goedgepraat gaat worden.
QEDquote:Op maandag 11 augustus 2014 20:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Eng?2 idioten bedreigen een man? Als het al waar is, wat vind je hier eng aan dan?
Eén van de vele symptomen van extreem moslimfundamentalisme in Nederland?quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Eng?2 idioten bedreigen een man? Als het al waar is, wat vind je hier eng aan dan?
Waarschijnlijk is het hele verhaal verzonnen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:04 schreef bijdehand het volgende:
Ben je serieus? Volg je het nieuws niet? Als dit nou een extremistisch incidentje was...quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk te raden.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:04 schreef bijdehand het volgende:
Jeej al 2 manieren. Heerlijk dat ook niemand van de moslims het afkeurt. Typisch.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:07 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het hele verhaal verzonnen.
Ik heb geen miljoenen christenen wereldwijd de straat zien opgaan om te protesteren tegen LRA. En het boeit mij ook niet dat ze niet de straat op zijn gegaan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:09 schreef SeLang het volgende:
Wat ik trouwens ook niet snap is waarom moslims in de westerse wereld niet massaal met honderdduizenden de straat op gaan om te laten zien hoe erg ze walgen van IS. Als ik een normale gematigde moslim was dan zou ik het vreselijk vinden als mijn geloof met dat soort gruwelen wordt geassocieerd. Dan zou ik echt wel even duidelijk willen laten zien hoe ik daar over denk.
Omdat ze dat niet durven, niet willen of omdat ze het wel met IS kunnen vinden.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:09 schreef SeLang het volgende:
Wat ik trouwens ook niet snap is waarom moslims in de westerse wereld niet massaal met honderdduizenden de straat op gaan om te laten zien hoe erg ze walgen van IS. Als ik een normale gematigde moslim was dan zou ik het vreselijk vinden als mijn geloof met dat soort gruwelen wordt geassocieerd. Dan zou ik echt wel even duidelijk willen laten zien hoe ik daar over denk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |