abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143330686
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als ze ISIS als grote voorbeeld zien, dan is ze 'lekker laten' wel het laatste wat ik zou doen. Je moet oppassen met een groep geradicaliseerde extremisten in jouw samenleving.

Nogmaals, niks mis met andere meningen, maar zo'n ISIS is toch echt een geval apart. Die lui zijn gewoon echt gestoord.
Koosje toch, dit ben ik niet van je gewend.
pi_143330732
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Koosje toch, dit ben ik niet van je gewend.
Omdat het in dit soort discussies vaak gaat over moslims in het algemeen. Ik heb niets tegen willekeurige moslims die hier gewoon hun leven leiden. Dat heb ik al vaak zat uitgelegd.

Extremisten zijn echt een ander verhaal. En ISIS is in dat opzicht buitencategorie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143330782
quote:

[..]

Als ze ISIS als grote voorbeeld zien, dan is ze 'lekker laten' wel het laatste wat ik zou doen. Je moet oppassen met een groep geradicaliseerde extremisten in jouw samenleving.

Nogmaals, niks mis met andere meningen, maar zo'n ISIS is toch echt een geval apart. Die lui zijn gewoon echt gestoord.
Denk je ook niet dat het bij een groot deel gewoon provocatie is?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:24:28 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143330798
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Laat ze lekker, boeit mij geen reet als er een of andere malloot met een vlaggetje gaat staan te wapperen.

Het begint altijd met het wapperen met vlaggetjes.
Wanneer gaat het jou wel boeien dan? Als er winkelruiten van Joden worden ingegooid? Als er Joden op straat worden doodgeschoten?
The End Times are wild
pi_143330842
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wanneer gaat het jou wel boeien dan? Als er winkelruiten van Joden worden ingegooid? Als er Joden op straat worden doodgeschoten?
Sinds wanneer ben jij van de Godwins?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:28:16 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143330863
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:26 schreef Ludd het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij van de Godwins?
Ik had ook wel een andere vlag kunnen pakken. Maar het punt is dat je niet kunt zeggen dat het 'enkel wapperen met vlaggetjes is" en dus onschuldig. Met het wapperen met die IS-vlag laat je zien (of het nu zo is, is een ander verhaal), achter IS te staan. En dus ook achter hun ideologie en methoden. Dat moeten we toch niet willen in Nederland en in ISIS!
The End Times are wild
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:32:43 #132
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143330916
quote:

[..]

Zolang die groep louter bestaat uit een paar opgefokte mannetjes met petjes en stiekem een sigaret in de mond boeit het me geen reet. Sorry.
pi_143330938
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik had ook wel een andere vlag kunnen pakken. Maar het punt is dat je niet kunt zeggen dat het 'enkel wapperen met vlaggetjes is" en dus onschuldig. Met het wapperen met die IS-vlag laat je zien (of het nu zo is, is een ander verhaal), achter IS te staan. En dus ook achter hun ideologie en methoden. Dat moeten we toch niet willen in Nederland en in ISIS!
Als het is om te provoceren wel. Net zoals ik denk dat niet elke voetbalsupporter die antisemitische leuzen scandeert daar inhoudelijk volledig achter staat, denk ik ook dat niet elke opgeschoten jongere die Allāhu akbar naar de ME schreeuwt echt een moslim extremist is.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:42:34 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143331064
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:33 schreef Ludd het volgende:

[..]

Als het is om te provoceren wel. Net zoals ik denk dat niet elke voetbalsupporter die antisemitische leuzen scandeert daar inhoudelijk volledig achter staat, denk ik ook dat niet elke opgeschoten jongere die Allāhu akbar naar de ME schreeuwt echt een moslim extremist is.
Dat klopt, maar toch moeten we het niet toestaa.
The End Times are wild
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:44:35 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143331109
En verder zou ik ook eens kijken op een forum zoals Marokko.nl. Dan zul je zien dat de Jodenhaat en het extremisme wijd verspreid zijn onder de Nederlandse moslimjeugd.
The End Times are wild
pi_143331163
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt, maar toch moeten we het niet toestaa.
Daar valt over te twisten, maar dat is niet waar het om gaat.

Waar het wel om gaat is dat groepje relschoppers in Den Haag, de tegendemonstranten, voor het grootste deel gewoon jongeren/jongvolwassenen zonder perspectief zijn, die zich buiten de Nederlandse samenleving voelen staan.

Daar worden ze vervelend van, wat zich dat o.a. uit in provocerend gedrag. Je denkt toch niet dat het grootste deel van die takbīr roepers echt in een kalifaat onder sharia wetgeving zouden willen leven, die kunnen amper zonder hun smartphone.
pi_143331313
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:47 schreef Ludd het volgende:

[..]

Daar valt over te twisten, maar dat is niet waar het om gaat.

Waar het wel om gaat is dat groepje relschoppers in Den Haag, de tegendemonstranten, voor het grootste deel gewoon jongeren/jongvolwassenen zonder perspectief zijn, die zich buiten de Nederlandse samenleving voelen staan.

Daar worden ze vervelend van, wat zich dat o.a. uit in provocerend gedrag. Je denkt toch niet dat het grootste deel van die takbīr roepers echt in een kalifaat onder sharia wetgeving zouden willen leven, die kunnen amper zonder hun smartphone.
Desondanks kunnen we hen in mijn optiek probleemloos terugschoppen naar de door hen zo geliefde zandbaklanden vol islamitische koppensnellers, dan hoeven ze niet meer tussen ons - ongelovige varkens, racisten en zionisten - iedere dag opnieuw door een hel te gaan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_143331384
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Desondanks kunnen we hen in mijn optiek probleemloos terugschoppen naar de door hen zo geliefde zandbaklanden vol islamitische koppensnellers, dan hoeven ze niet meer tussen ons - ongelovige varkens, racisten en zionisten - iedere dag opnieuw door een hel te gaan.
Dat willen ze helemaal niet, ze hebben het hier veel te goed. Ik kan me nog herinneren dat er bij de publieke omroep zo'n ronselaar was. Die zou direct uit Nederland vertrekken zodra het kalifaat gesticht was. Volgens mij zit hij er nog steeds... En dat is dan nog een extremist. Als die opgeschoten jongeren willen daar al helemaal niet naar toe.
pi_143331401
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Overdrijven is ook een vak.

Er is natuurlijk een groot verschil tussen antisemitisme dat wordt uitgedragen door de staat en jodenhaat die afkomstig is van een wat kut-Marokaantjes.
pi_143331446
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een groot verschil tussen antisemitisme dat wordt uitgedragen door de staat en jodenhaat die afkomstig is van een wat kut-Marokaantjes.
Ook waren het toen natuurlijk blanken en dat weegt altijd zwaarder. _O_
Je suis Charlie Sheen
pi_143331493
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:02 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ook waren het toen natuurlijk blanken en dat weegt altijd zwaarder. _O_
Nou, nee. Maar volhard vooral in die slachtofferrol, pannenkoek.

Ik acht de kans op een nieuwe Holocaust echter niet heel groot wanneer het antisemitisme niet is geïnstitutionaliseerd.
pi_143331533
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, nee. Maar volhard vooral in die slachtofferrol, pannenkoek.

Ik acht de kans op een nieuwe Holocaust echter niet heel groot wanneer het antisemitisme niet is geïnstitutionaliseerd.
Welke slachtofferrol?
Je suis Charlie Sheen
pi_143331541
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:06 schreef NotYou het volgende:

[..]

Welke slachtofferrol?
Ik neem aan dat je blank bent.

De rest mag je zelf invullen.
pi_143331556
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je blank bent.

De rest mag je zelf invullen.
Hoe is dat relevant?
Je suis Charlie Sheen
pi_143331568
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:07 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant?
Ik heb het over antisemitisme dat wordt uitgedragen door de staat en dat dat gevaarlijker is, en jij begint over blanken.

Relevantie enzo?
pi_143331579
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat willen ze helemaal niet, ze hebben het hier veel te goed. Ik kan me nog herinneren dat er bij de publieke omroep zo'n ronselaar was. Die zou direct uit Nederland vertrekken zodra het kalifaat gesticht was. Volgens mij zit hij er nog steeds... En dat is dan nog een extremist. Als die opgeschoten jongeren willen daar al helemaal niet naar toe.
Daar hebben wij, westerlingen, voor de rest niet veel mee te maken. Zij steken hun enthousiasme voor ISIS en 't kalifaat niet onder stoelen of banken en wij hebben de technische mogelijkheden hen er naar toe te brengen. 1+1=2...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_143331590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb het over antisemitisme dat wordt uitgedragen door de staat en dat dat gevaarlijker is, en jij begint over blanken.

Relevantie enzo?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij begint met rare typeringen, ik ga daar slechts logischerwijs op verder..
Je suis Charlie Sheen
pi_143331625
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:10 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

Jij begint met rare typeringen, ik ga daar slechts logischerwijs op verder..
Wat klopt er niet aan die constatering?
pi_143331653
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan die constatering?
Je doet geheel ongefunceerd een uitspraak over de omvang van het verschijnsel, koppelt het aan een bepaalde etniciteit en plakt er een verkleinwoordje aan vast om het nog wat onschuldiger te doen klinken.
Je suis Charlie Sheen
pi_143331722
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:13 schreef NotYou het volgende:

[..]

Je doet geheel ongefunceerd een uitspraak over de omvang van het verschijnsel, koppelt het aan een bepaalde etniciteit en plakt er een verkleinwoordje aan vast om het nog wat onschuldiger te doen klinken.
De schaal is natuurlijk van een compleet andere orde dan die in Nazi-Duitsland. Een dergelijke constatering is op geen enkele wijze ongefundeerd, maar gewoon een keihard feit.

Ik vind dat je terughoudend moet zijn met vergelijkingen met de nazi's. Daarmee doe je de slachtoffers van de Holocaust namelijk tekort.

Dat betekent overigens niet dat je niet waakzaam moet zijn.

Verder zie ik nog steeds niet in waarom je blanken er dan zo nodig bij moest slepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')