abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143298209
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
pi_143298297
Gelukkig is er nu rust !
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:58:59 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143298333
http://www.telegraaf.nl/b(...)okt_Australie__.html

quote:
ma 11 aug 2014, 12:31
Australië in shock door jihadkind
SYDNEY - Australië heeft geschokt gereageerd op een maandag gepubliceerde foto van een 7-jarige jongen die lachend poseert met een afgehakt hoofd.

De Australische jongen is met zijn twee broertjes en geradicaliseerde vader in het oorlogsgebied in Syrië, waar de man vecht voor ISIS.

De trotse vader zette de foto van zijn zoontje zelf op Twitter. "Dat is míjn zoon", meldde hij daarbij trots. De foto zou zijn genomen in de noordelijke stad Raqqa,.

De Australische premier Abbott heeft in de Australian Times verafschuwd gereageerd op het nieuws. Hij ziet de foto als bewijs voor "de gruwelijkheden waartoe de ISIS in staat is."

Khaled Sharrouf reisde eind vorig jaar met zijn vrouw en drie zoons naar Syrië om zich daar te mengen in de strijd. Hij zou voor de reis het paspoort van zijn broer hebben gebruikt. Justitie legde hem eerder een reisverbod op om zijn extremistische ideeën. In 2009 veroordeelde een rechtbank hem tot vier jaar gevangenisstraf vanwege 'terroristische misdrijven'.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143298385

Palestinian fishermen return to sea during a 72-hour ceasefire. Israeli negotiators arrived in Cairo on Monday to meet with Egyptian mediators who are holding talks on ending a month-old Gaza war between Israel and Palestinian militants, sources at the airport and foreign ministry said.
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:01:40 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143298432
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Verkeerde topic ?
nee HAMAS en ISIS en BOKO HARAM is een pot nat
overigens zijn er nog veel meer van die groepen, met een waanzinnige haat tegen ongelovigen, OQ
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:07:41 #7
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143298645
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee HAMAS en ISIS en BOKO HARAM is een pot nat
overigens zijn er nog veel meer van die groepen, met een waanzinnige haat tegen ongelovigen, OQ
Alsjeblieft ga ergens anders trollen.
Feyenoord!
pi_143299032
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zeker niet aangezien het Zionisme veel meer omvat dan het willen van een eigen staat. Het wil namelijk land veroveren van anderen en alle andere rare gedachtes zoals dat ze het uitverkoren volk zijn etc. Het Zionisme is gewoon de nr 1 reden van het hele Israelisch-Palestijns conflict.
Nr 1 van het Israëlisch-Palestijnse conflict is dat de Palestijnen niet kunnen accepteren dat ze de oorlog allang verloren hebben.

Zionisme is het terugkeren naar Israël, daar een staat stichten en verder niets. Dat is net zo'n geldige reden als een protestantse edelman die de katholieke regent eruit wipt en zijn gebied voortaan zelfstandig bestuurt, of kolonisten die land veroveren op inboorlingen en er vervolgens een republiek op uitroepen. Dat het plotseling erger is omdat het om joden gaat, slaat nergens op.

En als het nou een uniek gegeven was, alla(h), maar het komt gewoon neer op het goeie ouwe 'twee groeperingen willen op één gebied het voor het zeggen hebben en één wint'. Maar in plaats van verlies te accepteren ettert het al decennia lang door. Het maakt voor goeie TV maar is verder best irritant zo langzamerhand...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143299093
Hamas has decided to demand that President Mahmoud Abbas sign the Rome Statute which will allow Palestine to join the International Criminal Court as a full member, even though the militant movement itself could be subject to prosecution, sources told the Middle East Eye.

Hamas’s deputy chairman and chief negotiator in Cairo, Moussa Abu Marzouk has been instructed to sign the document supporting the State of Palestine as a member of the ICC in The Hague, the MEE has learned. The decision comes after a top level meeting between the Palestinian chief negotiator Saeb Erekat and Khaled Meshaal, the leader of Hamas.

The document already contains the signatures of the PLO executive committee, Fatah Central Committee and other PLO organisations such as the Popular Front and the Democratic Front. But Abbas himself is resisting, as a result of the forceful opposition of the United States and the European Union.

A tape in which Erekat criticised Abbas’s refusal to join the ICC was leaked recently. In it, Erekat is alleged to have criticised Abbas for stalling on the question of the ICC. Since then, Erekat has been at the forefront of a campaign to force Abbas’ hand. The PLO held a meeting recently in which all Palestinian factions put their name to joining the ICC.

Until now, Abbas has resisted pressure to sign the Rome Statute of 2002, the treaty that established the ICC, arguing that to do so would be to expose Palestinian militant groups to prosecution in the international court.

The Hamas decision has obliterated this line of defence, informed sources told the MEE. A source said the movement decided it would not allow itself to be used as an obstacle to a prosecution against Israel for war crimes. Secondly, the source said, Hamas is confident it would be able to rebut a prosecution of war crimes in the ICC.

The source told the MEE that Hamas took extensive legal advice, including from senior British legal counsel, about its own vulnerability to a charge of war crimes. The decision to sign the document took place in the last two days. He said that ending Israel’s impunity was now paramount to the Palestinian cause and this decision was further proof of the unity being displayed by all Palestinian organisations in the wake of Israel’s continued bombing of Gaza.

The EU is trying to pre-empt the move by claiming that Palestinian membership of the ICC would threaten a conference of donor nations to rebuild Gaza, due on 1 September.

In the leaked tape, which Erekat later said was taken out of context, the PLO chief negotiator is alleged to have said: "Why did Netanyahu engage in these random negotiations if not to build more settlements? … You, Abu Mazen, have the ability to prevent Netanyahu from traveling anywhere in the world, except from Ben-Gurion airport to New York. He’s a despicable, filthy war criminal. Let him take [the land] from the river to the sea. Did he leave you a [Palestinian] Authority anyway? When you [Abbas] travel from Ramallah to Amman you have to call a lieutenant [at the IDF coordination office] in Beit El and tell him how many cars are traveling with you. They humiliate you.”

http://foa.org.uk/news/hamas-pushes-abbas-to-join-icc
pi_143299206
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:47 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Haha, als je kritiek levert op dingen die met Joden te maken hebben word je weer als antisemiet uitgemaakt. Hoe zielig.

Dit zijn gewoon feiten die ik stel. Dat jij nog steeds de enorme invloed van de joodse lobby in de USA wil ontkennen, zelfs na zo'n bericht dat het bevestigd is jammer.
Je wordt voor antisemiet uitgemaakt als je je antisemitisch gedraagt.

Je BNW-'feiten' zijn meningen. Je moet het allemaal zelf weten en als je ervan overtuigd bent prima, maar loop het geen 'feiten' te noemen. En met zo'n mening ben je al gauw een antisemiet, ja.
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:55:04 #11
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143300227
quote:
15s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:26 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je wordt voor antisemiet uitgemaakt als je je antisemitisch gedraagt.

Je BNW-'feiten' zijn meningen. Je moet het allemaal zelf weten en als je ervan overtuigd bent prima, maar loop het geen 'feiten' te noemen. En met zo'n mening ben je al gauw een antisemiet, ja.
Dus ik ben antisemiet omdat ik geloof dat de joodse lobbygroepen in de USA erg veel macht hebben waardoor heel veel mensen in de politiek (en dus ook de filmwereld) hier rekening mee houden in hun beslissingen?

Als dat antisemiet is zullen denk ik een heleboel mensen antisemiet zijn. Het slaat ook nergens op trouwens. Ik heb namelijk helemaal geen hekel aan joden. Dus tja....

Waar ik wel tegen ben is mensen of landen die oorlogsmisdaden plegen zoals Israel. Of landen die een bepaald volk uitmoorden zoals |srael. Of landen die bepaalde gebieden bezetten zoals Israel.
Feyenoord!
pi_143301322
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dus ik ben antisemiet omdat ik geloof dat de joodse lobbygroepen in de USA erg veel macht hebben waardoor heel veel mensen in de politiek (en dus ook de filmwereld) hier rekening mee houden in hun beslissingen?
Nee, je maakt een antisemitische opmerking omdat je de joodse lobby erbij betrekt. Terwijl ze gewoon kunnen bedoelen dat ze de joodse minderheid in Amerika (waar ook een aantal regisseurs en acteurs tussen zitten) niet voor het hoofd willen stoten.

Overigens zijn acteurs soms net mensen en ook niet altijd even slim.
quote:
Als dat antisemiet is zullen denk ik een heleboel mensen antisemiet zijn. Het slaat ook nergens op trouwens. Ik heb namelijk helemaal geen hekel aan joden. Dus tja...
Heb ik vaker gehoord van de grootste jodenhaters. Kees22 heeft bijvoorbeeld ook joodse vrienden. :Y :')

Als iets negatief is en je wordt ermee geconfronteerd, pak het dan aan en loop er niet zo slap omheen te ouwehoeren. Antisemitisme is verkeerd, klaar. Als je eens een antisemitische opmerking maakt en je hebt niks tegen joden, denk dan 'oeps, stom' en doe er dan verder niet zo moeilijk over.
quote:
Waar ik wel tegen ben is mensen of landen die oorlogsmisdaden plegen zoals Israel. Of landen die een bepaald volk uitmoorden zoals |srael.
Zulke oogklepperige onzinstellingen helpen je vorige argument niet bepaald. :')
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:27:04 #13
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_143301423
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als dat antisemiet is zullen denk ik een heleboel mensen antisemiet zijn. Het slaat ook nergens op trouwens. Ik heb namelijk helemaal geen hekel aan joden. Dus tja....

Waar ik wel tegen ben is mensen of landen die oorlogsmisdaden plegen zoals Israel. Of landen die een bepaald volk uitmoorden zoals |srael. Of landen die bepaalde gebieden bezetten zoals Israel.
Ben je net zo actief en fel in discussies over de Westelijke Sahara (Marokko), Noord-Cyprus (Turkije), Tibet (China), de Krim (Rusland), de Molukken (Indonesië), Noord-Ierland (Engeland), om maar een paar bezettingen te noemen?
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_143303865
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:27 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Ben je net zo actief en fel in discussies over de Westelijke Sahara (Marokko), Noord-Cyprus (Turkije), Tibet (China), de Krim (Rusland), de Molukken (Indonesië), Noord-Ierland (Engeland), om maar een paar bezettingen te noemen?
Ook allemaal de schuld van de Joden *O* *G*

En dan heb je nog de conflicten om landsgrenzen in: Somalië, Soedan, India (Nagaland), Beloetsjistan, Waziristan, Zuid-Ossetië, Tsjetsjenië, mis ik iets?

[ Bericht 2% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 11-08-2014 15:42:30 ]
pi_143304637

Nemen deze 'verzetsgroepen' nou toe of is het alleen maar machtsvertoon?
pi_143304754
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ook allemaal de schuld van de Joden *O* *G*

En dan heb je nog de conflicten om landsgrenzen in: Somalië, Soedan, India (Nagaland), Beloetsjistan, Waziristan, Zuid-Ossetië, Tsjetsjenië, mis ik iets?

Colombia, Venezuela, Korea's, Eiland kwestie Chinese Zee, Oeigoeren China.
pi_143304864
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nemen deze 'verzetsgroepen' nou toe of is het alleen maar machtsvertoon?
Het is altijd machtsvertoon natuurlijk.
pi_143304917

Geen idee of het recent is ...
pi_143305124
Dat Israël die hele Gazastrook nog niet met de grond gelijk gemaakt heeft, verdient bewondering. Het geduld dat de Israëliërs opbrengen is verbazingwekkend. Egypte heeft organisaties zoals de Moslimbroederschap per wet verboden. De eerste stap naar vrede is dan ook het verbieden van Hamas door de PA.
Israel was not created in order to disappear. It is the child of hope and the home of the brave. It can neither be broken by adversity nor demoralized by success. It carries the shield of democracy and it honors the sword of freedom.
pi_143305269
Ach de meesten hier hebben nooit een voet in Israel gezet. Ze lullen wat mee en hun onderbuik gevoelens neerzetten en wrijven in hun handen.

Ik blijf het nog altijd opvallend vinden de menselijke intresse (positief en negatief) in Israel. Het is bijna Bijbels :D

Om de hoek worden hele volkeren afgeslacht en die gaan maar door. In Afrika eveneens enorme genocides. Maar Israel is en blijft het belangrijkgste. Hele topics vol en het blijft niet bij een topic.

Kortom mijn conclusie : mensen lijden aan een Israel complex / obsessie.

De intresse (tegen het obessive aan) omtrent Israel is op zijn minst uiterst merkwaardig te noemen !
pi_143305447
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:17 schreef Shokirbek85 het volgende:
De intresse (tegen het obessive aan) omtrent Israel is op zijn minst uiterst merkwaardig te noemen !
Het is inderdaad niet evenredig. Het is helaas altijd belangrijker wie iets doet, dan wat er gebeurt.
Duizenden christenen, yezidi's en niet-gelovigen worden afgeslacht in de islamitische wereld en er zijn nauwelijks demonstraties. Israël slaat terug tegen de Hamas-terreur en iedereen gaat de straat weer op....
Israel was not created in order to disappear. It is the child of hope and the home of the brave. It can neither be broken by adversity nor demoralized by success. It carries the shield of democracy and it honors the sword of freedom.
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:32:36 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143305831
klopt, we houden wel van een isrelletje op zijn tijd.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator maandag 11 augustus 2014 @ 16:47:53 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143306358
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:13 schreef Sobieski het volgende:
Dat Israël die hele Gazastrook nog niet met de grond gelijk gemaakt heeft, verdient bewondering. Het geduld dat de Israëliërs opbrengen is verbazingwekkend. Egypte heeft organisaties zoals de Moslimbroederschap per wet verboden. De eerste stap naar vrede is dan ook het verbieden van Hamas door de PA.
welk geduld??

iedere keer als Hamas zegt 'vechte?' geeft Israel ze hun zin _O-
ik kan wel wat termen bedenken voor Israel en ik heb er een heleboel gehoord de laatste weken maar geduldig was ik nog tegengekomen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:33:45 #24
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143307777
quote:
15s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:24 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee, je maakt een antisemitische opmerking omdat je de joodse lobby erbij betrekt. Terwijl ze gewoon kunnen bedoelen dat ze de joodse minderheid in Amerika (waar ook een aantal regisseurs en acteurs tussen zitten) niet voor het hoofd willen stoten.

Overigens zijn acteurs soms net mensen en ook niet altijd even slim.

[..]

Heb ik vaker gehoord van de grootste jodenhaters. Kees22 heeft bijvoorbeeld ook joodse vrienden. :Y :')

Als iets negatief is en je wordt ermee geconfronteerd, pak het dan aan en loop er niet zo slap omheen te ouwehoeren. Antisemitisme is verkeerd, klaar. Als je eens een antisemitische opmerking maakt en je hebt niks tegen joden, denk dan 'oeps, stom' en doe er dan verder niet zo moeilijk over.

[..]

Zulke oogklepperige onzinstellingen helpen je vorige argument niet bepaald. :')
Ik doe er ook niet moeilijk over. Als jij wilt denken dat ik een antisemiet bent moet je dat zelf weten. Maakt mij de pis niet lauw. Of het de waarheid is, is een tweede. Verder vind ik het ook geen antisemitistische opmerking aangezien de invloed van Joden in de USA een feit is.
Feyenoord!
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:37:13 #25
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143307887
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:27 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het in dit topic over het Israel-Palestina conflict. Elke vorm van bezetting ben ik tegen. Draag ook een Free Tibet armbandje. Maar er zit nogal een enorm verschil in de verschillende kwesties. Zo aggresief als Israel de Palestijnen behandeld zie je nl niet in die voorbeelden die jij noemt.
Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')