Dan had je duidelijker moeten schrijven.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat zei je nou mens? Ga eens op een cursus begrijpend lezen, MIJN kind stond op het wandelpad en niemand heeft mijn hond op wie dan ook afgestuurd.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:56 schreef spijkerbroek het volgende:
TS, antwoord eens op mijn vraag. Die vraag is heel normaal, dus kom op.
Niet antwoorden is ook een antwoord....
Ouder1, je laat je wel kennen zoquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:54 schreef knokkels het volgende:
[..]
Border Collies, inderdaad werkhonden horen niet in een flat! Erg leuk dat jij dat wil, maar zo´n mooi beest hoort op een boerderij thuis. Je zegt ook zelf dat het een werkhond is. Okee, hij/zij kan op appél. Stoer, maar niet jouw verdienste. Kan het niet zijn dat hij/zij "snept" zoals jij het zo "mooi" noemt, omdat hij/zij gewoon te weinig ruimte heeft, en uit zijn/haar eerdere omgeving is gegaan omwille van iemand die iets heeft van "Oh, mooie hond (ja, mijn zus en zwager hebben er twee. Maar die wonen ook op een boerderij. Die honden helpen inderdaad erg goed te hoeden.)
Wat is er bij jou in de flat te hoeden dan? Wees gewoon niet dwars en leg je er gewoon bij neer dat als er klachten zijn, de VVE (-beheerder) het recht heeft om hier maatregelen op te treffen, Lullig voor je hond dat het in het "nadeel" van de hond is. In jouw ogen.
Wat pas écht in het nadeel van jouw hond is: Opgesloten in een flat zitten en geen vrije weg hebben omdat baasje zo graag een "werkhond" wilde hebben.
M'n Mechelaar wordt juist een stuk rustiger op die zeldzame momenten dat ze een muilkorf om heeft (als ik op vakantie eens een stad wil bekijken). Ze snapt dat ze niets meer kan en heeft dus ook geen zin om andere honden uit te dagen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
inb4 'daar wordt hij alleen maar agressiever van' en/of 'het zit niet in zijn bloedlijn'
Oh ja want TS is niet voor rede vatbaar idd!quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:58 schreef Loveless85 het volgende:
Iedereen die het woord 'muilkorf' gebruikt weet dat hij/zij een reactie van TS wel kan vergeten hé.
http://t.zooplus.nl/shop/honden/halsband_lijn/muilkorfquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:58 schreef Loveless85 het volgende:
Iedereen die het woord 'muilkorf' gebruikt weet dat hij/zij een reactie van TS wel kan vergeten hé.
Hou toch op met je werkhond gebazel, als jij niet met haar over een galerij kunt lopen terwijl er mensen (met kinderen) passeren dan heb je gewoon een opvoedkundig probleem.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe als je over een galerij van een meter breed loopt? Of heb je dan liever een werkhond die tussen de benen van de baas ligt tegen de muur aan, zoveel mogelijk ruimte makend?
Grote ruimte voor de hond, daar wordt ook niet op gereageerd.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:58 schreef Loveless85 het volgende:
Staat speciaal "border collie" bij eentje.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:01 schreef quirina het volgende:
[..]
http://t.zooplus.nl/shop/honden/halsband_lijn/muilkorf
Niet eens zo duur.
Een antisnephulpstuk?quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:03 schreef Loveless85 het volgende:
Misschien kunnen we het 'mondmandje' noemen ofzo, wellicht komt het dan door TS haar filter?
Die gaat ook geheid zeggen aanlijnen/muilkorven.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:02 schreef knokkels het volgende:
[..]
Grote ruimte voor de hond, daar wordt ook niet op gereageerd.
Zat er niet ergens een dierenarts in dit subforum?
TS kan ook even met de hond in huis gaan wachten totdat de buurman voorbij is met z'n hondje en daarna pas weggaan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:03 schreef Cue_ het volgende:
Niet hele topic gelezen.. Maar het is een doorgaan van 1 meter. WAarom is aanlijnen dan zo moeilijk?? TS zegt: dan kan ze niet ontwijken. De doorgang is maar 1 meter, dus ontwijken kan sowieso al niet echt
En na twee jaar gezeik en gezeur over alles waar maar over te zeiken en te zeuren valt van hem aan te hebben moeten horen ga ik hem dus vanaf vandaag lekker pesten met een 'aangelijnde' hond. Ik ga hem vanavond lekker op wachten en hem dan op de voet volgen met mijn 'aangelijnde' hond. Net zo lang tot hij weer achter zijn eigen voordeur verdwijntquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:31 schreef Loveless85 het volgende:
maar TS heeft een punt; het hele 'kinderen' gebeuren doet niet ter zake. Een buurman klaagt, en heeft hoogstwaarschijnlijk het gelijk aan zijn kant. Dus dikke doei TS, aanlijnen dat beest. Je sleept zelf deze hele discussie erbij om aan te tonen dat het niet hoeft 'want hij luistert zo goed en het helpt niks'.
Absoluut.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:03 schreef quirina het volgende:
[..]
Die gaat ook geheid zeggen aanlijnen/muilkorven.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En na twee jaar gezeik en gezeur over alles waar maar over te zeiken en te zeuren valt van hem aan te hebben moeten horen ga ik hem dus vanaf vandaag lekker pesten met een 'aangelijnde' hond. Ik ga hem vanavond lekker op wachten en hem dan op de voet volgen met mijn 'aangelijnde' hond. Net zo lang tot hij weer achter zijn eigen voordeur verdwijnt![]()
En niets geen appél dus, alleen aangelijnd aan een uitlooplijn. Kan ik maanden volhouden.
Laat hem de tyfus krijgen met zijn eeuwige gezeik.
Kan ik leuk klachten gaan indienen dat ik last heb van het geblaf van zijn hond tijdens het uitlaten.
Wat laat jij je kennen zeg. Als een rasechte tokkie!quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En na twee jaar gezeik en gezeur over alles waar maar over te zeiken en te zeuren valt van hem aan te hebben moeten horen ga ik hem dus vanaf vandaag lekker pesten met een 'aangelijnde' hond. Ik ga hem vanavond lekker op wachten en hem dan op de voet volgen met mijn 'aangelijnde' hond. Net zo lang tot hij weer achter zijn eigen voordeur verdwijnt![]()
En niets geen appél dus, alleen aangelijnd aan een uitlooplijn. Kan ik maanden volhouden.
Kan ik leuk klachten gaan indienen dat ik last heb van het geblaf van zijn hond tijdens het uitlaten.
En wat is nu het probleem om haar ana de lijn te doen dan? Als het toch niet uitmaakt, kan je het net zo goed gewoon doenquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:31 schreef Ouder1 het volgende:
Dus gaat ze bij vreemden liggend onder mijn benen en wacht ik tot ze voorbij zijn. Niet om haar 'in toom' te houden maar om te voorkomen dat vreemden haar willen aaien ondanks mijn waarschuwingen. Daar helpt een riem niet tegen.
Buurman hoeft maar één keer mijn hond een trap te geven en hij is van mij.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:52 schreef quirina het volgende:
http://www.minderhondenbe(...)agressieve-hond.html
Je buurman staat sterker hoor TS.
Je hond hoeft maar 1 keer te bijten en je buurman 1 keer aangifte te doen.
Dan nog heb ik de hond het liefste aan de lijn. Dat heeft niets met de hond, maar alles met mijn eigen angst te maken. Ik ben bang van honden. Vooral van loslopende honden. Dat gaat pas over als ik ze ken en ze er blijk van hebben gegeven me wel oke te vinden. Maar dan nog; leuk ga ik het niet vinden.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:57 schreef Ouder1 het volgende:
Hoe als je over een galerij van een meter breed loopt? Of heb je dan liever een werkhond die tussen de benen van de baas ligt tegen de muur aan, zoveel mogelijk ruimte makend?
Een kind die een hond uitlaat loopt niet met een hond?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toen je zoon ontzet moest worden omdat hij aangevallen werd door Marokkaantjes.... want die hebben hem niet aangevallen terwijl hij daar met hond liep.
www.sbs6.nl/programmas/bonje-met-de-buren/pagina/aanmelden-6/quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als jouw hond snept mag die buurman schoppen!quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Buurman hoeft maar één keer mijn hond een trap te geven en hij is van mij.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Buurman hoeft maar één keer mijn hond een trap te geven en hij is van mij.
Had een stuk beknopter gekund jaquote:Op maandag 11 augustus 2014 15:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Terwijl het zo simpel is eigenlijk
Waarom laat je je kind een bijtende hond uitlaten eigenlijk?quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een kind die een hond uitlaat loopt niet met een hond?
Het gaat toch om je buurman die bang is? Laat alles wat er niet mee te maken heeft nou ff buitenquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat helpt niet als een klein kind zich op de hond stort. Dus moet je voorkomen dat dat kind zich op de hond stort door bv de ouders vriendelijk te vragen het kind eventjes op te tillen.
Lassie? Je haal rassen doorelkaar.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar je zoon liep dus met hond, en toen werd hij zomaar aangevallen door een groep Marokkaantjes, en vervolgens heeft Lassie hem ontzet? RightKan Lassie niet eerst een van die Marokkaantjes gegrepen hebben?
Zo goed luistert die hond anders toch maar mooi nietquote:Op maandag 11 augustus 2014 15:17 schreef Loveless85 het volgende:
Zou TS eigenlijk een vochtig slipje krijgen van dat die hond zó goed luistert en graag al haar bevelen opvolgt, hij leeft er zowaar voor! Dat is toch haar natte droom, als betweter zijnde?
Maar da's de schuld van kinderen, hun ouders en de buurman.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:20 schreef oh-oh het volgende:
Zo goed luistert die hond anders toch maar mooi niet
En de eenkennigheid, zijn ras, de bloedlijn, en dat het een werkhond is/was. Alles behalve TS.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar da's de schuld van kinderen, hun ouders en de buurman.
Wil je nu echt een discussie aan gaan over het houden van een Border collie als je op een flat woont? Serieus? Schaapherders e.d. die op een flat wonen en dagelijks kuddes hoeden mogen dan ook geen border hebben?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:58 schreef knokkels het volgende:
[..]
[..]
Ouder1, je laat je wel kennen zo
quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar da's de schuld van kinderen, hun ouders en de buurman.
Waar gaat het dan mis met die van jou dat het zo een happer is???quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wil je nu echt een discussie aan gaan over het houden van een Border collie als je op een flat woont? Serieus? Schaapherders e.d. die op een flat wonen en dagelijks kuddes hoeden mogen dan ook geen border hebben?
Een border moet uitdaging hebben; een baas die hem commando's geeft, traint, spelletjes doet. Het type woning doet er ansich niets toe. Een border op een boerderij die geen aandacht krijgt, geen uitdaging krijgt problemen. Een border die op een flat woont en veel uitdaging en aandacht krijgt is super tevreden.
Dan sta ik in een losloopgebied.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:06 schreef agter het volgende:
TS, wat me ook opvalt:
Je zegt dat je niet hoeft aan te lijnen omdat het geen openbaar terrein is.
Maar zodra je de centrale in/uitgang uitstapt, lijn je dan wel direct aan?
TS gaf al aan dat z'n hond ruimte nodig heeft om te ontwijken.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Waar gaat het dan mis met die van jou dat het zo een happer is???
Nee totaal niet dus.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:25 schreef quirina het volgende:
[..]
TS gaf al aan dat z'n hond ruimte nodig heeft om te ontwijken.
Dus......
De hond heeft niet zoveel ruimte, gaat bijten uit agressie/angst dus zo goed getrained is die hond niet vind ik.
Wat zou jij met zo'n baas doen, je moet toch al die opgekropte agressie kwijt...quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Droeftoeterquote:Op maandag 11 augustus 2014 15:08 schreef Ouder1 het volgende:
Ja mag kiezen; Een snep of een beet. Wat kies je?quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:20 schreef oh-oh het volgende:
Oh honden aan uitlooplijnen, ook al zo een dikke no go, en dan die mensen die totaal niet met uitlooplijnen om kunnen gaan...
Hou toch op over dat sneppen.
Sneppen is gewoon bijten hoor.
Een spuitje.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:30 schreef Ouder1 het volgende:
Ja mag kiezen; Een snep of een beet. Wat kies je?
Rustig aan maar hoor mamsje.. Tut tut..quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wil je nu echt een discussie aan gaan over het houden van een Border collie als je op een flat woont? Serieus? Schaapherders e.d. die op een flat wonen en dagelijks kuddes hoeden mogen dan ook geen border hebben?
Een border moet uitdaging hebben; een baas die hem commando's geeft, traint, spelletjes doet. Het type woning doet er ansich niets toe. Een border op een boerderij die geen aandacht krijgt, geen uitdaging krijgt problemen. Een border die op een flat woont en veel uitdaging en aandacht krijgt is super tevreden.
Uitzonderlijk, dat zou immers betekenen dat TS in het losloopgebied zou wonen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:28 schreef agter het volgende:
[..]
Das dan wel weer fijn! Vaak kom je dan op zo'n parkeerplaats uit.
Bijten is bijten, doe niet zo sneu.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
quote:
Ik ken heel wat borders door de trainingen en cursussen en niet één die dat niet doet. Al weet ik dat die wel bestaan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Lijkt me trouwens doodeng voor kinderen die de flat uitgelopen komen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uitzonderlijk, dat zou immers betekenen dat TS in het losloopgebied zou wonen.
In een maisonette...
Behalve die van jou dan...quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ken heel wat borders door de trainingen en cursussen en niet één die dat niet doet. Al weet ik dat die wel bestaan.
Doe mij die snep dan maarquote:Op maandag 11 augustus 2014 15:30 schreef Ouder1 het volgende:
Bronquote:Geen resultaat voor ' snep '
Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek.
2 uitgangen. Eén bos, één de weg.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:28 schreef agter het volgende:
[..]
Das dan wel weer fijn! Vaak kom je dan op zo'n parkeerplaats uit.
Hoe moet ik het zien dan qua taalgebruik? Snappen is bijten, en bijten is echt doorbijten?quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bijten is bijten, doe niet zo sneu.
Oh dan ken jij hele andere borders dan ik.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ken heel wat borders door de trainingen en cursussen en niet één die dat niet doet. Al weet ik dat die wel bestaan.
Dan is de buurman bang met reden. Ik zou ook bang zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mag ik even een linkje naar een woordenboek met de definitie van een "snep" alvorens die vraag te beantwoorden?quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
DOORBIJTEN is doorbijten, bijten is bijtenquote:Op maandag 11 augustus 2014 15:33 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe moet ik het zien dan qua taalgebruik? Snappen is bijten, en bijten is echt doorbijten?
En dat.quote:
Dan hebben we nog afbijten, verbijten en ontbijten...quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
DOORBIJTEN is doorbijten, bijten is bijten
Aanlijnen en als de hond daarmee niet veilig isquote:Op maandag 11 augustus 2014 15:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
En onderwijl vindt TS haarzelf de gebeten hond...quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Dan hebben we nog afbijten, verbijten en ontbijten...
Ik kom juist een beetje in m'n onderbroekje. Wellicht kan TS een keer lekker in m'n piemoltje sneppen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:35 schreef Scorpie het volgende:
Iedere keer dat TS het woordje snep gebruikt moet ik een beetje kots inhouden in mijn mond.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Aanlijnen en als de hond daarmee niet veilig isGemiste kans op 'nekschot' in de spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, vast niet, want wij snappen het toch allemaal niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:35 schreef BrandX het volgende:
[..]
En onderwijl vindt TS haarzelf de gebeten hond...
Daar snep ik helemaal niks van.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik kom juist een beetje in m'n onderbroekje. Wellicht kan TS een lekker in m'n piemoltje sneppen?
O, was dat het nieuwe codewoord?quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gemiste kans op 'nekschot' in de spoiler
Dat is er eentje waar ze wellicht geen filter op heeft staan. Best knap, het werd in post 55 al geopperd, en TS heeft het vakkundig genegeerd, en we zitten nu bij post 289quote:
Ik ben al overgestapt van laptop naar telefoon, die kan ik namelijk wel onder de kraan afspoelen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:35 schreef Scorpie het volgende:
Iedere keer dat TS het woordje snep gebruikt moet ik een beetje kots inhouden in mijn mond.
Ja, TS is bijzonder kansloos. Al tijden.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:38 schreef Cat22 het volgende:
Wel goed dat ze hier van zich afpraat, want dit kan het begin zijn van een glijdende schaal
We moeten onze snep houden over de muilkorf.quote:
Ja, met de auto.quote:
quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
We moeten onze snep houden over de anti-snepkorf.
Dan laat ze haar kind de snepper toch uitlaten?quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:42 schreef Leandra het volgende:
Nee, dat beest komt tussen het solliciteren en FOK!ken gewoon beweging tekort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |