Het maakt niet uit of het er maar 1 is die klaagt, het is gewoon asociaal om je hond te laten loslopen, terwijl het in een hoop situaties duidelijk niet verantwoord is.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jullie focussen op die kinderen terwijl die ouders er geen probleem mee hebben. Het is van de 20 huishoudens 1 man die klaagt. Die heeft geen kinderen maar wel een verschrikkelijk slecht opgevoede hond en klaagt over alles.
Vreemde kinderen gebeurt maar zelden. Oudere kinderen zijn bekend en geen probleem; die komen zelfs vaak een balletje met haar gooien of andere spelletjes met haar doen. Eén kind dat bang was voor honden is door mijn hond die angst zelfs kwijt geraakt.(leuk zo'n hond die je commando's kan geven en dan ook naar je luistert!). Ze bellen gewoon aan of ik met de hond naar de tin wil komen zodat zij met haar kunnen spelen.
Het gaat alleen om die kleintjes (drie bovenwoningen, drie kleintjes, nog 2 babies op komst). Die kunnen net al zelf lopen maar hebben geen benul van het gevaar van een hond. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n kleintje een hond als de mijne om de nek vliegt (waar een riem niet tegen helpt). Dus moet mijn hond hier echt aan de voet lopen of als er niemand te zien is vlak bij me (max 1 meter, daar is ook een commando voor).
De klacht gaat dus niet om kinderen maar komt van een man die ik zelden tegenkom, die dan zelf een onopgevoede hond bij zich heeft (die flipt als hij honden, katten of mensen tegenkomt) en die beweert mijn hond 'eng' te vinden maar wel recht op haar afloopt of zich tussen mij en mijn hond in wurmt. Een man die overal over klaagt, zelfs als iemand een paar woningen verderop verkouden is en 's nachts hoest
Serieus, TS? Sinds mijn eerste vraag (3 kwartier geleden) hoe je denkt over een muilkorf heb je 10 posts gemaakt, waaronder 2 lange. En je antwoordt niet op mijn vraag?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jullie focussen op die kinderen terwijl die ouders er geen probleem mee hebben. Het is van de 20 huishoudens 1 man die klaagt. Die heeft geen kinderen maar wel een verschrikkelijk slecht opgevoede hond en klaagt over alles.
Vreemde kinderen gebeurt maar zelden. Oudere kinderen zijn bekend en geen probleem; die komen zelfs vaak een balletje met haar gooien of andere spelletjes met haar doen. Eén kind dat bang was voor honden is door mijn hond die angst zelfs kwijt geraakt.(leuk zo'n hond die je commando's kan geven en dan ook naar je luistert!). Ze bellen gewoon aan of ik met de hond naar de tin wil komen zodat zij met haar kunnen spelen.
Het gaat alleen om die kleintjes (drie bovenwoningen, drie kleintjes, nog 2 babies op komst). Die kunnen net al zelf lopen maar hebben geen benul van het gevaar van een hond. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n kleintje een hond als de mijne om de nek vliegt (waar een riem niet tegen helpt). Dus moet mijn hond hier echt aan de voet lopen of als er niemand te zien is vlak bij me (max 1 meter, daar is ook een commando voor).
De klacht gaat dus niet om kinderen maar komt van een man die ik zelden tegenkom, die dan zelf een onopgevoede hond bij zich heeft (die flipt als hij honden, katten of mensen tegenkomt) en die beweert mijn hond 'eng' te vinden maar wel recht op haar afloopt of zich tussen mij en mijn hond in wurmt. Een man die overal over klaagt, zelfs als iemand een paar woningen verderop verkouden is en 's nachts hoest
Dat helpt niet als een klein kind zich op de hond stort. Dus moet je voorkomen dat dat kind zich op de hond stort door bv de ouders vriendelijk te vragen het kind eventjes op te tillen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt de lijn toch kort houden als er kinderen, andere honden, kwijlende demente bejaarden of knuffelMarokkanen langskomen?
Waarom til jij je hond niet op?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat helpt niet als een klein kind zich op de hond stort. Dus moet je voorkomen dat dat kind zich op de hond stort door bv de ouders vriendelijk te vragen het kind eventjes op te tillen.
Een klein kind dat zomaar wildvreemde honden begint te knuffelen, en de ouders vinden dat prima?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat helpt niet als een klein kind zich op de hond stort. Dus moet je voorkomen dat dat kind zich op de hond stort door bv de ouders vriendelijk te vragen het kind eventjes op te tillen.
Zijn die kinderen doof of zo, heb dat probleem nooit, zeg gewoon Niet doen, laat hem met rust!quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:26 schreef Ouder1 het volgende:
Dat helpt niet als een klein kind zich op de hond stort. Dus moet je voorkomen dat dat kind zich op de hond stort door bv de ouders vriendelijk te vragen het kind eventjes op te tillen. hond te muilkorven.
Mooi totaal irrelevant verhaal weer.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Net die ouders in het appartementencomplex van TS niet hoor. Die leren de kinderen alle honden om de nek te vliegen, ongeacht wat de eigenaar van de hond zegt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:29 schreef quirina het volgende:
de meeste ouders leren hun kinderen om juist niet zomaar honden te aaien.
Denk nu eens na. Ik zeg het de hele tijd al en blijf niet bezig. Een galerij van 1 meter breed. Daar kunnen 2 volwassenen elkaar passeren door de schouders iets te draaien/rekening te houden met tassen e.d. Daar past niet ook een hond naast. Dus gaat ze bij vreemden liggend onder mijn benen en wacht ik tot ze voorbij zijn. Niet om haar 'in toom' te houden maar om te voorkomen dat vreemden haar willen aaien ondanks mijn waarschuwingen. Daar helpt een riem niet tegen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:44 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Als jij je aangelijnde hond niet uit de buurt van anderen kunt houden doe je iets fout.
Tuurlijk, als mensen ondanks al jouw pogingen proberen hun ledematen in de mond van je hond te stoppen kun jij er niets meer aan doen als de hond bijt. Maar als anderen niet hun best doen om bij je hond te komen, moet jij je hond makkelijk uit de buurt van anderen kunnen houden en anders is je hond misschien te groot voor jou (of je appartement).
En daar kom je er iedere keer ontelbaar veel van tegen op een corridor van 1m breedquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Net die ouders in het appartementencomplex van TS niet hoor. Die leren de kinderen alle honden om de nek te vliegen, ongeacht wat de eigenaar van de hond zegt.
Heb je dat effect op veel mensen wegens je gedrag?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Denk nu eens na. Ik zeg het de hele tijd al en blijf niet bezig. Een galerij van 1 meter breed. Daar kunnen 2 volwassenen elkaar passeren door de schouders iets te draaien/rekening te houden met tassen e.d. Daar past niet ook een hond naast. Dus gaat ze bij vreemden liggend onder mijn benen en wacht ik tot ze voorbij zijn. Niet om haar 'in toom' te houden maar om te voorkomen dat vreemden haar willen aaien ondanks mijn waarschuwingen. Daar helpt een riem niet tegen.
Als mensen/kinderen (vreemden/kleintjes) niet aan mijn hond komen dan is er niets aan de hand. Helemaal niets. Tenzij ze mij gaan slaan en schoppen that is.
Al heeft die man met al z'n gezeik over alles ongelijk, over dit ene puntje heeft hij wel gelijk, daar doet zijn ongelijk op andere punten niets aan af. Het is geen onvervreemdbaar recht dat je hond overal los mag lopen. Standaard moet een hond aangelijnd zijn, en hij mag los op plekken die zich daar voor lenen (en ja daar vat ik meer plekken onder dan alleen losloop gebieden). Een galerij is ongeveer het perfecte voorbeeld van een plek die zich niet leent voor loslopende honden. Zo simpel is het.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een muilkorf dan?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:31 schreef Ouder1 het volgende:
Denk nu eens na. Ik zeg het de hele tijd al en blijf niet bezig. Een galerij van 1 meter breed. Daar kunnen 2 volwassenen elkaar passeren door de schouders iets te draaien/rekening te houden met tassen e.d. Daar past niet ook een hond naast. Dus gaat ze bij vreemden liggend onder mijn benen en wacht ik tot ze voorbij zijn. Niet om haar 'in toom' te houden maar om te voorkomen dat vreemden haar willen aaien ondanks mijn waarschuwingen. Daar helpt een riem niet tegen.
Border collie. Niet groot dus en ziet er extreem lief en knuffelbaar uit.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is werkelijk zulk gelul, het gros van de kinderen springt ook niet zo maar bovenop een grotere hond, dan moet je de situatie al zo hebben laten ontwikkelen dat die hond aan het kind snuffelt, of het kind even gewend is aan de situatie. Uitzonderingen daargelaten uiteraard, maar het gemiddelde kind duikt echt niet ineens uit het niets bij het passeren op een grote hond
Sneppen naar de baas??quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:36 schreef agter het volgende:
Dan gaat TS af voor haar buurman. Snap dat dan.
Dit.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:29 schreef quirina het volgende:
de meeste ouders leren hun kinderen om juist niet zomaar honden te aaien.
Muilkorf dus. Geregeld.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Border collie. Niet groot dus en ziet er extreem lief en knuffelbaar uit.
[ ]
Formaat:
[ afbeelding ]
Dat is nou juist het probleem. Een loslopende hond die er extreem lief en knuffelbaar uit ziet. Dat kan dan toch geen kwaad om hem even te aaien/knuffelen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[ ]
Formaat:
[ afbeelding ]
Mja daar zijn de meningen over verdeeld, ik vind de border nou niets liefs uitstralen, ze fixeren enorm, kop laag en dat staren, kijk, maar dit is schattig en knuffeligquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[ ]
Formaat:
[ afbeelding ]
Een aantal malen bij volwassenen en hoe toevallig ook, altijd aan de riem met uitzondering van die keer bij de dierenarts toen zowel ik als de assistente haar vasthielden. Vele malen geprikt en veel pijn gehad tijdens behandeling van 1,5 uur (gewond geraakt tijdens werk). En toen keek hij in haar mond en was ze het zat; Snep!quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
In de OP zeg je dat ze gaat bijten als ze niet weg kan, maar dat is nog nooit gebeurd?
En weer totaal irrelevantquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een aantal malen bij volwassenen en hoe toevallig ook, altijd aan de riem met uitzondering van die keer bij de dierenarts toen zowel ik als de assistente haar vasthielden. Vele malen geprikt en veel pijn gehad tijdens behandeling van 1,5 uur (gewond geraakt tijdens werk). En toen keek hij in haar mond en was ze het zat; Snep!
Even denken.. 2 maal terecht tijdens verdedigen (1 maal aan de lijn, 1 maal in huis en dus los), 1x maal dierenarts, 3 maal volwassenen die niet luisterden en aan de lijn in situaties waar ze niet weg kon en niet opeens maar bij langer aandringen van degene die uiteindelijk een snep kreeg . Laatste keer ongeveer 4 jaar geleden. Nu 7 jaar oud.
Ik ben vooral zo voorzichtig met haar en kinderen omdat ik gewoon vaak heb meegemaakt dat kinderen het toch proberen. Als ik op mijn buurjongetjes pas gaat ze dus ook in de bench.
Lang verhaal kort: je hebt een hond die al zes keer iemand heeft gebeten en alsnog weiger je dat beest aan de riem te doen? Je zou hem moeten muilkorven.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een aantal malen bij volwassenen en hoe toevallig ook, altijd aan de riem met uitzondering van die keer bij de dierenarts toen zowel ik als de assistente haar vasthielden. Vele malen geprikt en veel pijn gehad tijdens behandeling van 1,5 uur (gewond geraakt tijdens werk). En toen keek hij in haar mond en was ze het zat; Snep!
Even denken.. 2 maal terecht tijdens verdedigen (1 maal aan de lijn, 1 maal in huis en dus los), 1x maal dierenarts, 3 maal volwassenen die niet luisterden en aan de lijn in situaties waar ze niet weg kon en niet opeens maar bij langer aandringen van degene die uiteindelijk een snep kreeg . Laatste keer ongeveer 4 jaar geleden. Nu 7 jaar oud.
Ik ben vooral zo voorzichtig met haar en kinderen omdat ik gewoon vaak heb meegemaakt dat kinderen het toch proberen. Als ik op mijn buurjongetjes pas gaat ze dus ook in de bench.
TS? Doe niet zo flauw.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat denk je van een muilkorf, TS?
Ja zei ik ook al, kan die voor de test, daarbij zijn gemeenten enorm op agressieve honden vanwege al die incidenten die zich al hebben afgespeeldquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:52 schreef quirina het volgende:
http://www.minderhondenbe(...)agressieve-hond.html
Je buurman staat sterker hoor TS.
Je hond hoeft maar 1 keer te bijten en je buurman 1 keer aangifte te doen.
Toen je zoon ontzet moest worden omdat hij aangevallen werd door Marokkaantjes.... want die hebben hem niet aangevallen terwijl hij daar met hond liep.quote:
Border Collies, inderdaad werkhonden horen niet in een flat! Erg leuk dat jij dat wil, maar zo´n mooi beest hoort op een boerderij thuis. Je zegt ook zelf dat het een werkhond is. Okee, hij/zij kan op appél. Stoer, maar niet jouw verdienste. Kan het niet zijn dat hij/zij "snept" zoals jij het zo "mooi" noemt, omdat hij/zij gewoon te weinig ruimte heeft, en uit zijn/haar eerdere omgeving is gegaan omwille van iemand die iets heeft van "Oh, mooie hond (ja, mijn zus en zwager hebben er twee. Maar die wonen ook op een boerderij. Die honden helpen inderdaad erg goed te hoeden.)quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Rukken en trekken bedoel je? Of met de voorpoten van de grond tillen? En hoe corrigeer je dat als een ander aan je hond zit en jij en je hond niet weg kunnen?
Oww.. en hoeden gaat heel moeizaam aan de lijn trouwens. Daarom ook de TT: "Werkhond". Niet alleen qua ras maar in de praktijk.
En muilkorven omdat de hond aan de lijn agressief is.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:53 schreef Loveless85 het volgende:
TS is ook wel slim genoeg te weten dat hij in z'n recht staat. Anders had ze dit topic wel in WGR geopend. Dit is gewoon een beetje medelijden kweken hier, wat helaas niet lukt. Ook allerlei nutteloze shit erbij slepen om buurman zwart te maken, en ons te overtuigen van dat dit hond zó goed onder TS haar controle staat.
Gewoon aanlijnen, klaar.
Volgens mij zegt niemand hier dat je hond een vals kreng is. Het is alleen geen perfecte hond. Lijn hem dus gewoon aan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat zei je nou mens? Ga eens op een cursus begrijpend lezen, MIJN kind stond op het wandelpad en niemand heeft mijn hond op wie dan ook afgestuurd.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, wel een ander kind aangevallen dan de Marokkaantjes waar je de hond op afgestuurd hebt.
Hoe? Haar over het balkon heen gooien als ik haar ga uitlaten?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan moet je haar dus aangelijnd houden en zorgen dat kinderen niet bij haar kunnen komen....
Jouw hond hoort niet te bijten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat zei je nou mens? Ga eens op een cursus begrijpend lezen, MIJN kind stond op het wandelpad en niemand heeft mijn hond op wie dan ook afgestuurd.
Maar je zoon liep dus met hond, en toen werd hij zomaar aangevallen door een groep Marokkaantjes, en vervolgens heeft Lassie hem ontzet? Rightquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat zei je nou mens? Ga eens op een cursus begrijpend lezen, MIJN kind stond op het wandelpad en niemand heeft mijn hond op wie dan ook afgestuurd.
Wanner ga je daar of het gewone Engels "Snap" of het gewone Nederlands "Hap" voor gebruiken?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Haar een goede plaats geven bij een gezin met genoeg ruimte.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe? Haar over het balkon heen gooien als ik haar ga uitlaten?
Hoe als je over een galerij van een meter breed loopt? Of heb je dan liever een werkhond die tussen de benen van de baas ligt tegen de muur aan, zoveel mogelijk ruimte makend?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik hou helemaal niet van loslopende honden, want ik het altijd het gevoel dat ik die niet kan ontwijken. Dat kan ik wel als ze aan de lijn zitten.
En ja, ik schijt peuken van honden, tenzij maximaal 15 cm hoog...
inb4 'daar wordt hij alleen maar agressiever van' en/of 'het zit niet in zijn bloedlijn'quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:56 schreef spijkerbroek het volgende:
TS, antwoord eens op mijn vraag. Die vraag is heel normaal, dus kom op.
Niet antwoorden is ook een antwoord....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |