abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143302214
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:47 schreef Leandra het volgende:
behalve één aanval in opdracht,
:? Opdracht?
pi_143302300
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat denk je van een muilkorf, TS?
TS? Doe niet zo flauw.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143302355
http://www.minderhondenbe(...)agressieve-hond.html

Je buurman staat sterker hoor TS.
Je hond hoeft maar 1 keer te bijten en je buurman 1 keer aangifte te doen.
pi_143302407
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:52 schreef quirina het volgende:
http://www.minderhondenbe(...)agressieve-hond.html

Je buurman staat sterker hoor TS.
Je hond hoeft maar 1 keer te bijten en je buurman 1 keer aangifte te doen.
Ja zei ik ook al, kan die voor de test, daarbij zijn gemeenten enorm op agressieve honden vanwege al die incidenten die zich al hebben afgespeeld
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:53:40 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143302411
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

:? Opdracht?
Toen je zoon ontzet moest worden omdat hij aangevallen werd door Marokkaantjes.... want die hebben hem niet aangevallen terwijl hij daar met hond liep.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143302415
TS is ook wel slim genoeg te weten dat hij in z'n recht staat. Anders had ze dit topic wel in WGR geopend. Dit is gewoon een beetje medelijden kweken hier, wat helaas niet lukt. Ook allerlei nutteloze shit erbij slepen om buurman zwart te maken, en ons te overtuigen van dat dit hond zó goed onder TS haar controle staat.

Gewoon aanlijnen, klaar.
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:54:35 #187
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_143302428
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die snap ik niet. Rukken en trekken bedoel je? Of met de voorpoten van de grond tillen? En hoe corrigeer je dat als een ander aan je hond zit en jij en je hond niet weg kunnen?

Oww.. en hoeden gaat heel moeizaam aan de lijn trouwens. Daarom ook de TT: "Werkhond". Niet alleen qua ras maar in de praktijk.
Border Collies, inderdaad werkhonden horen niet in een flat! Erg leuk dat jij dat wil, maar zo´n mooi beest hoort op een boerderij thuis. Je zegt ook zelf dat het een werkhond is. Okee, hij/zij kan op appél. Stoer, maar niet jouw verdienste. Kan het niet zijn dat hij/zij "snept" zoals jij het zo "mooi" noemt, omdat hij/zij gewoon te weinig ruimte heeft, en uit zijn/haar eerdere omgeving is gegaan omwille van iemand die iets heeft van "Oh, mooie hond (ja, mijn zus en zwager hebben er twee. Maar die wonen ook op een boerderij. Die honden helpen inderdaad erg goed te hoeden.)

Wat is er bij jou in de flat te hoeden dan? Wees gewoon niet dwars en leg je er gewoon bij neer dat als er klachten zijn, de VVE (-beheerder) het recht heeft om hier maatregelen op te treffen, Lullig voor je hond dat het in het "nadeel" van de hond is. In jouw ogen.

Wat pas écht in het nadeel van jouw hond is: Opgesloten in een flat zitten en geen vrije weg hebben omdat baasje zo graag een "werkhond" wilde hebben.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_143302430
quote:
2s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:53 schreef Loveless85 het volgende:
TS is ook wel slim genoeg te weten dat hij in z'n recht staat. Anders had ze dit topic wel in WGR geopend. Dit is gewoon een beetje medelijden kweken hier, wat helaas niet lukt. Ook allerlei nutteloze shit erbij slepen om buurman zwart te maken, en ons te overtuigen van dat dit hond zó goed onder TS haar controle staat.

Gewoon aanlijnen, klaar.
En muilkorven omdat de hond aan de lijn agressief is.
pi_143302435
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een aantal malen bij volwassenen en hoe toevallig ook, altijd aan de riem met uitzondering van die keer bij de dierenarts toen zowel ik als de assistente haar vasthielden. Vele malen geprikt en veel pijn gehad tijdens behandeling van 1,5 uur (gewond geraakt tijdens werk). En toen keek hij in haar mond en was ze het zat; Snep!
Even denken.. 2 maal terecht tijdens verdedigen (1 maal aan de lijn, 1 maal in huis en dus los), 1x maal dierenarts, 3 maal volwassenen die niet luisterden en aan de lijn in situaties waar ze niet weg kon en niet opeens maar bij langer aandringen van degene die uiteindelijk een snep kreeg . Laatste keer ongeveer 4 jaar geleden. Nu 7 jaar oud.
Ik ben vooral zo voorzichtig met haar en kinderen omdat ik gewoon vaak heb meegemaakt dat kinderen het toch proberen. Als ik op mijn buurjongetjes pas gaat ze dus ook in de bench.
Volgens mij zegt niemand hier dat je hond een vals kreng is. Het is alleen geen perfecte hond. Lijn hem dus gewoon aan.
pi_143302445
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, wel een ander kind aangevallen dan de Marokkaantjes waar je de hond op afgestuurd hebt.
Wat zei je nou mens? Ga eens op een cursus begrijpend lezen, MIJN kind stond op het wandelpad en niemand heeft mijn hond op wie dan ook afgestuurd.
pi_143302475
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan moet je haar dus aangelijnd houden en zorgen dat kinderen niet bij haar kunnen komen....
Hoe? Haar over het balkon heen gooien als ik haar ga uitlaten?
pi_143302481
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat zei je nou mens? Ga eens op een cursus begrijpend lezen, MIJN kind stond op het wandelpad en niemand heeft mijn hond op wie dan ook afgestuurd.
Jouw hond hoort niet te bijten.
pi_143302490
quote:

[..]

Maar je zoon liep dus met hond, en toen werd hij zomaar aangevallen door een groep Marokkaantjes, en vervolgens heeft Lassie hem ontzet? Right :') Kan Lassie niet eerst een van die Marokkaantjes gegrepen hebben?
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:56:26 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143302498
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een aantal malen bij volwassenen en hoe toevallig ook, altijd aan de riem met uitzondering van die keer bij de dierenarts toen zowel ik als de assistente haar vasthielden. Vele malen geprikt en veel pijn gehad tijdens behandeling van 1,5 uur (gewond geraakt tijdens werk). En toen keek hij in haar mond en was ze het zat; Snep!
Even denken.. 2 maal terecht tijdens verdedigen (1 maal aan de lijn, 1 maal in huis en dus los), 1x maal dierenarts, 3 maal volwassenen die niet luisterden en aan de lijn in situaties waar ze niet weg kon en niet opeens maar bij langer aandringen van degene die uiteindelijk een snep kreeg . Laatste keer ongeveer 4 jaar geleden. Nu 7 jaar oud.
Ik ben vooral zo voorzichtig met haar en kinderen omdat ik gewoon vaak heb meegemaakt dat kinderen het toch proberen. Als ik op mijn buurjongetjes pas gaat ze dus ook in de bench.
Wanner ga je daar of het gewone Engels "Snap" of het gewone Nederlands "Hap" voor gebruiken?
Sneppen bestaat niet en het Engels waarvan het is afgeleid betekent ook gewoon (onverwachts) happen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:56:51 #195
38344 knokkels
pi_143302514
quote:

[..]

Hoe? Haar over het balkon heen gooien als ik haar ga uitlaten?
Haar een goede plaats geven bij een gezin met genoeg ruimte.
pi_143302516
TS, antwoord eens op mijn vraag. Die vraag is heel normaal, dus kom op.
Niet antwoorden is ook een antwoord....
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143302534
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:05 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik hou helemaal niet van loslopende honden, want ik het altijd het gevoel dat ik die niet kan ontwijken. Dat kan ik wel als ze aan de lijn zitten.

En ja, ik schijt peuken van honden, tenzij maximaal 15 cm hoog...
Hoe als je over een galerij van een meter breed loopt? Of heb je dan liever een werkhond die tussen de benen van de baas ligt tegen de muur aan, zoveel mogelijk ruimte makend?
pi_143302538
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:56 schreef spijkerbroek het volgende:
inb4 'daar wordt hij alleen maar agressiever van' en/of 'het zit niet in zijn bloedlijn'
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:57:39 #199
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143302544
Ik ben echt een onwijze hondenliefhebber he, maar nav de op wil ik je toch aanraden om je ogen te openen. Sneppen omdat ie eenkennig is, is gewoon bijten, hoe dan ook, en als ie dat doet, en je kan mensen niet op korte afstand passeren, dan muilkorf jij je hond en zorg je dat ie het niet eens kan proberen. En op de gallerij lijn je je hond gewoon aan, uit fatsoen, als je weet dat de kans er hoe dan ook in zit dat er ook maar iets kan gebeuren, dan voorkom jij dat, daar hoeft niemand rekening mee te houden, jouw hond, jouw verantwoording.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_143302569
Iedereen die het woord 'muilkorf' gebruikt weet dat hij/zij een reactie van TS wel kan vergeten hé.
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:58:46 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143302591
quote:

[..]

Dan had je duidelijker moeten schrijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:58:52 #202
38344 knokkels
pi_143302597
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:56 schreef spijkerbroek het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:54 schreef knokkels het volgende:

[..]

Border Collies, inderdaad werkhonden horen niet in een flat! Erg leuk dat jij dat wil, maar zo´n mooi beest hoort op een boerderij thuis. Je zegt ook zelf dat het een werkhond is. Okee, hij/zij kan op appél. Stoer, maar niet jouw verdienste. Kan het niet zijn dat hij/zij "snept" zoals jij het zo "mooi" noemt, omdat hij/zij gewoon te weinig ruimte heeft, en uit zijn/haar eerdere omgeving is gegaan omwille van iemand die iets heeft van "Oh, mooie hond (ja, mijn zus en zwager hebben er twee. Maar die wonen ook op een boerderij. Die honden helpen inderdaad erg goed te hoeden.)

Wat is er bij jou in de flat te hoeden dan? Wees gewoon niet dwars en leg je er gewoon bij neer dat als er klachten zijn, de VVE (-beheerder) het recht heeft om hier maatregelen op te treffen, Lullig voor je hond dat het in het "nadeel" van de hond is. In jouw ogen.

Wat pas écht in het nadeel van jouw hond is: Opgesloten in een flat zitten en geen vrije weg hebben omdat baasje zo graag een "werkhond" wilde hebben.
Ouder1, je laat je wel kennen zo
pi_143302636
quote:
6s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:57 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

inb4 'daar wordt hij alleen maar agressiever van' en/of 'het zit niet in zijn bloedlijn'
M'n Mechelaar wordt juist een stuk rustiger op die zeldzame momenten dat ze een muilkorf om heeft (als ik op vakantie eens een stad wil bekijken). Ze snapt dat ze niets meer kan en heeft dus ook geen zin om andere honden uit te dagen.
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:00:18 #204
176471 oh-oh
pi_143302639
Even serieus, of die hond een werkhond is of niet, dat boeit toch geen ene moer? Die hond moet zich toch gewoon weten te gedragen in de omstandigheden waarin ie woont?
Als ie dat niet kan dan is ie niet geschikt voor waar ie nu zit, klaar.
Daar hoeft werkelijk geen mens of zelfs geen andere hond zich aan aan te passen....
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:00:52 #205
176471 oh-oh
pi_143302658
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:58 schreef Loveless85 het volgende:
Iedereen die het woord 'muilkorf' gebruikt weet dat hij/zij een reactie van TS wel kan vergeten hé.
Oh ja want TS is niet voor rede vatbaar idd!
( Groucho Marx )
pi_143302684
quote:
http://t.zooplus.nl/shop/honden/halsband_lijn/muilkorf

Niet eens zo duur.
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:01:33 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143302692
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe als je over een galerij van een meter breed loopt? Of heb je dan liever een werkhond die tussen de benen van de baas ligt tegen de muur aan, zoveel mogelijk ruimte makend?
Hou toch op met je werkhond gebazel, als jij niet met haar over een galerij kunt lopen terwijl er mensen (met kinderen) passeren dan heb je gewoon een opvoedkundig probleem.
Of je zou daar überhaupt geen hond moeten hebben, maar het grootste probleem is wel dat jij er kennelijk trots uit lijkt te halen dat je hond los kan lopen, terwijl dat overduidelijk niet zo is, en je trots je in de weg staat bij het aanlijnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:02:17 #208
38344 knokkels
pi_143302720
quote:
Grote ruimte voor de hond, daar wordt ook niet op gereageerd.

Zat er niet ergens een dierenarts in dit subforum? :)
pi_143302732
quote:
Staat speciaal "border collie" bij eentje.
Make my day!
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:02:52 #210
176471 oh-oh
pi_143302736
Ik heb vier schoothondjes, die luisteren beter dan je werkhond, en hun gedrag is sociaal veel wenselijker. Zelfs van die ene die echt zowat te dom is om te poepen.
Jippiejajee met je werkhond :D
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')