abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 12:44:30 #151
163650 Greys
pi_143297866
Ik geloof niet dat iemand dan zó dom is om zúlke verschillende getuigenverklaringen af te geven.
Dus één van de twee verhalen klopt niet, of allebei (grote kans op allebei, omdat zo goed als niets bleek te kloppen tot nu toe).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143299939
Zoals beloofd Ouder1

quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die dag kon Feliciano niet is het officiële verhaal.
Naar nu blijkt was hij dus wel bij hun hostel smorgens vroeg
[..]

De kans dat ze dan gezien zijn is groot. Zou een dader dat risico willen lopen? Samen met die meiden in een auto?
Denk dat de kans kleiner is gezien te worden in een auto dan 2 a 3 uur lopend door Boquete
[..]

Waarom geen foto's bij de 2e en 3e quebreda?
Volgens Baru is de ene foto wel gemaakt bij de 2e quebreda

[..]

Zouden de meiden sneller uit de voeten kunnen dan die gidsen? Zo veel sneller dat ze de kans krijgen een noodoproep te doen?
Misschien al de noodoproep voordat het uit de hand liep

[..]

Het is een feit dat daders soms betrokken zijn bij het onderzoek, dat klopt.
idd

[..]

Waarom? Wat zou hij daarmee willen bereiken? En dan steeds weer teruglopen naar dat gebied om zo'n fake oproep te doen? Dat is heel veel moeite voor een man die ook bijna dagelijks nog toeristen rond moet leiden.. Wanneer heeft hij dan geslapen?
Misschien nam hij de telefoon wel mee bij zijn tripjes. Waar ik ook benieuwd naar ben is waar hij woont. Las ergens dat hij in het gebied woont van de Pianistentrail. Is daar bereik?

[..]

Het was nog een aardig stuk lopen vanaf het mogelijk uiterst bereikbare punt van de noodoproep tot aan de rivier. Ik weet niet of je zelf uit de zorg komt en weleens iemand hebt afgelegd (laatste zorg gegeven aan een overledene) maar een dood lichaam is heel moeilijk te hanteren en te dragen. Dat over zo'n afstand op zulke paden, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Daarnaast moet hij voor de tas dus minimaal 8 uur gelopen hebben enkele reis..
Klopt maar als ze nog geleefd hebben na de 2e quebreda (zou kunnen kloppen als ze om 16 uur bv de noodoproep hebben gedaan) dan is het niet heel ver meer naar de rivier.
Ook zag ik dat hij paarden heeft. Misschien op die manier de lichamen later vervoerd?
[..]

Daar denk ik ook aan, maar dan alleen voor het stuk ná de Mirador. Voor het stuk vóór de Mirador waren ze prima voorbereid. Info opgezocht op verschillende manieren ook nog. Kijk eens naar die man in Laos.. die had alleen een klein flesje drinkwater bij zich en was een zeer ervaren hiker in jungles.

[..]

Een auto valt daar meer op dan een stel wandelaars... en door de ruiten zien mensen dan de daders met de slachtoffers. Het is geen autoweg maar een pad waar met een 4wheeldrive stapvoets gereden kan worden.
Klopt. Maar niemand heeft ze gezien die dag.
[..]

De Pianista trail stond juist bekend als heel gemakkelijk: "A pleasant day hike". Pas later is die beschrijving aangepast naar moeilijk en alleen met gids. Door de verdwijning van de meiden dus.
Kan heel goed dat ze die zonder gids wilden doen maar lijkt me gewoon niet logisch. Wel 2 andere tripjes met hem doen maar de Pianisten niet.

[..]

Hoe zie je dat? In doodsangst en toch 911 kunnen bellen? Dan waren ze dus van de daders gescheiden? Daders met een ijzeren conditie en uitermate bekend met het terrein?
zie eerder hierboven
[..]

De gegevens van de telefoons zijn nog niet vrijgegeven, ook niet aan de ouders. We weten alleen van de noodoproepen, van de rest nog niets.
Maar ik ben het met je eens dat mensen in het buitenland voor nood toch vaak contact zoeken met het thuisfront. Of dat gebeurd is weten we dus niet.
Klopt is een aanname. Maar ook hierover schreef ik al eerder iets. Denk namelijk dat als er WEL gebeld was naar huis en ook berichten zijn achtergelaten voor de achterblijvers dan zou Hans Kremers wel geloven dat ze verdwaald waren en nu er niet zo van overtuigd dat ze dat niet waren.

[..]

Kan.

[..]

Weten we dus niet en ik zou het denk ik ook niet doen. Hoeveel mensen hebben het wel gedaan? In die situatie?

[..]

Alle gidsen daar zeggen dat. Er is ook geen beloning meer en ze moeten gewoon hun eigen werk weer gaan doen. Voor hun gevoel hebben ze gedaan wat ze konden en is het nu tijd om door te gaan met hun leven.

[..]

Voor mijn gevoel is het niet logisch dat de bh's uit waren gedaan voor een verkrachting.
Weet ik niet
[..]

Dit ben ik met je eens, maar dan hoeven het geen gidsen te zijn geweest maar kunnen het ook 2 of meer van die 90 per dag die de Pianista lopen zijn geweest.

Voor mij persoonlijk, mijn gevoel en ratio, moeten we verkrachting/poging tot beroving loskoppelen van een moord. Bij moord blijf je zitten met die eerste oproep, de afstand tot de rivier en het telefoon en camera gebruik later. Bij verkrachting/poging tot beroving zonder een moord is dat wel te verklaren.

Dus ik denk dat het kan maar vind het te ver gezocht.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 13:51:32 #153
163650 Greys
pi_143300088
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:47 schreef jackie12 het volgende:
Naar nu blijkt was hij dus wel bij hun hostel smorgens vroeg
Naar nu blijkt?
Uit wat? :) Er zijn nu zoveel verschillende verhalen.

(Het is misschien handig als je je eigen antwoorden in die quote van Ouder1 even bold zou kunnen maken ofzo :@ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143300225
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Naar nu blijkt?
Uit wat? :) Er zijn nu zoveel verschillende verhalen.

(Het is misschien handig als je je eigen antwoorden in die quote van Ouder1 even bold zou kunnen maken ofzo :@ )
Ik weet niet hoe dat moet 8)7
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 13:57:04 #155
163650 Greys
pi_143300290
Oh :D
Geeft niet verder hoor, maar het is dan voor anderen makkelijker lezen, waardoor je weer meer kans hebt op een reactie op al je moeite :+

Een zin van jezelf vetgedrukt maken doe je door [b]het zo te doen, met die b met haakjes er voor en er achter, maar achteraan met een / [/b].

Of je selecteert je zin en drukt boven het invoervenster op de B :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143300310
quote:
Hij is blijkbaar bekend met de alternatieve behalve verdwazing, kent de weg!
pi_143300377
Wat is F zijn alibi rondom de noodoproepen, wat had hij die dag te doen, waar was hij?
pi_143300489
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:59 schreef theavenger_ep het volgende:
Wat is F zijn alibi rondom de noodoproepen, wat had hij die dag te doen, waar was hij?
Ben benieuw waar ie woont. Hij schijnt op een koffieboerderij te wonen in het gebied waar de meiden verdwenen.
Zijn website is echter uit de lucht
pi_143300597
Is hij soms familie van de familie Serracin(@perico, maandag 11 aug 03:24) en wat hebben die voor een vervoermiddelen
pi_143300719
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:06 schreef theavenger_ep het volgende:
Is hij soms familie van de familie Serracin(@perico, maandag 11 aug 03:24) en wat hebben die voor een vervoermiddelen
Goeie vraag maar heb geen flauw idee. Maar als daar nog een boerderij staat dan zou je zeggen dat er ook een soort weggetje moet zijn. Toch?
pi_143301016
http://www.frommers.com/d(...)sthash.I2lI859M.dpbs

Feliciano González is a local guide with more than 20 years' experience in the Boquete area (tel. 6632-8645 or 6624-9940; www.geocities.com/boquete_tours). He has a 4WD vehicle, speaks basic English, and can customize tours of Boquete as well as day hikes on the Quetzales Trail, the Pianista Trail, and the full-day hike to the summit of Volcano Barú ($100/£50 for up to four people).

Read more: http://www.frommers.com/d(...)M.dpbs#ixzz3A5KqIQj2
pi_143301477
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:20 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik wist dat als ik met dit scenario naar buiten zou komen ik een hele boel kritiek zou krijgen.
Als ik naar de staat van dienst kijk van Feliciano dan loopt iedereen met hem weg en komt hij ook bij mij over als een oprechte aardige eerlijke man.
Maar op die manier ben ik niet gaan zoeken. Ik ben vanaf stap 1 (waarom hadden ze geen gids bij zich?) tot de laatste stap (wie belde er op 11 april naar 911?) en alles wat er tussen zit gaan zoeken. En net als jullie heb ik veel vragen maar met het scenario dat ik schreef wordt er in mijn ogen wel een antwoord gegeven op alle vragen. Misschien de een wat sterker dan de ander, maar wel een antwoord. En dat mis ik bij alle andere scenario's tot nu toe.
Bv bij het scenario van Domnivoor staat dat ze op 2 april een hutje zijn gaan bouwen en vervolgens 10 dagen hebben gewacht(in de tussentijd niet naar huis gebeld of een bericht achter gelaten) totdat ze stierven.
Bovendien wist ik voordat ik het scenario schreef niet dat Feliciano 's ochtends ook nog de laatste was die hen heeft gezien. Dus die komt er dus ook nog bij.
Het scenario is dus flauwekul. Nergens op gebaseerd. Hup in de prullebak ermee.
pi_143301548
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:44 schreef Greys het volgende:
Ik geloof niet dat iemand dan zó dom is om zúlke verschillende getuigenverklaringen af te geven.
Dus één van de twee verhalen klopt niet, of allebei (grote kans op allebei, omdat zo goed als niets bleek te kloppen tot nu toe).
Er is ook helemaal geen motief. Het is lachwekkend dat mensen met zulke surrealistische scenario's komen terwijl het meest voor de hand liggende scenario niet geloofwaardig wordt geacht.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 14:34:57 #164
163650 Greys
pi_143301735
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Er is ook helemaal geen motief. Het is lachwekkend dat mensen met zulke surrealistische scenario's komen terwijl het meest voor de hand liggende scenario niet geloofwaardig wordt geacht.
Jup. Wat dat betreft zou dan 'die juffrouw van de taalschool' net zo verdacht kunnen en moeten zijn. Want wie weet was ze gewoon jaloers op die mooie jonge maisjuhs, waren ze slanker dan haar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:35:37 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_143301766
quote:

Het is wel helemaal des BNW's.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_143301797
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:34 schreef Rica het volgende:

[..]

Als de camera echt leeg is spring hij waarschijnlijk terug naar fabrieksintellingen. Voor de rest mag je aannemen dat een digitale klok wel redelijk secuur blijft lopen. Die op mijn magnetron wint een paar minuten per jaar en dat vind ik al vrij abnormaal. :P

Je hebt er alleen niks aan de tijd/datum stempel op een foto als je niet zeker weet of de camera goed ingesteld is.

Bij de meeste cameras moet dat nog steeds handmatig.

Hoe zeker is het of de camera goed stond ingesteld? Onmogelijk voor ons om te weten.

Als die interne klok van de camera nog liep toen ie gevonden werd dan hebben de onderzoekers het wel exact kunnen vaststellen. Maar dat weten we dan weer niet.
Thanks!
pi_143302151
quote:

[..]

Kom dan eens met een verdwaalscenario die antwoord geeft op alle vragen
pi_143304336
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:20 schreef jackie12 het volgende:
En dat mis ik bij alle andere scenario's tot nu toe.
Mijn scenario gaf die antwoorden volgens mij ook..
pi_143304400
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:28 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik heb nooit beweerd dat ze niet naar huis gebeld hebben of geen bericht hebben achtergelaten.
Jouw aanname, niet de mijne ;)
Precies. En dat weten we ook niet omdat de gegevens van de telefoons nog niet zijn vrijgegeven met uitzondering van de noodoproepen. Ik denk wel dat we een afscheidsboodschap met verklaring wat er is gebeurd kunnen uitsluiten omdat dat wel bekend zou zijn gemaakt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Ouder1 op 11-08-2014 16:06:55 ]
pi_143304753
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mijn scenario gaf die antwoorden volgens mij ook..

[..]

Precies. En dat weten we ook niet omdat de gegevens van de telefoons nog niet zijn vrijgegeven met uitzondering van de noodoproepen. Ik denk wel dat we een afscheidsboodschap met verklaring wat er is gebeurd kunnen uitsluiten omdat dat wel bekend zou zijn gemaakt.
Heb m gelezen maar kan m niet terugvinden. Link?
pi_143304855
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:47 schreef jackie12 het volgende:
Misschien al de noodoproep voordat het uit de hand liep
Dus in doodsangst voor het uit de hand liep en dan naast de toekomstige daders 911/112 gaan bellen?

De manier waarop je mij gequot hebt en hebt gereageerd is wel heel moeilijk te lezen trouwens.
pi_143304882
Wat ik vreemd vind aan het verhaal in Prensa; EIleen neemt contact op met Feliciano om Kris en Lisanne wegwijs te maken op het Pianista pad (volgens Feliciano), geheel buiten Kris en Lisanne om, zij belt hem, zij zegt hoe laat hij moet komen op woensdag. Eileen is pas 3 dagen in Boquete, en zal kort na de verdwijning vertrekken. Ze werkt op de taalschool maar spreekt geen Spaans, hoe kent zij dan weer Feliciano en waarom zouden Kris en Lisanne niet zelf bepalen met wie ze een tour willen maken en hoe laat ze opgehaald willen worden? Waarom vertrekt Eileen kort na de verdwijning?
Waarom gaan Eileen en Feliciano kijken in de kamer van Kris en Lisanne, daar hebben ze toch niks te zoeken?
Overigens noemt de mevrouw bij wie Kris en Lisanne logeerden deze Eileen nergens, ze geeft aan dat er een man zich presenteerde die aangaf Feliciano te zijn, en dat terwijl Eileen die zgn 3 dagen bij de taalschool werkte mogelijk bekend zou zijn bij deze vrouw, en gezien het feit dat ze Kris en Lisanne persoonlijk kende en een vrouw is eerder iemand is die in de kamer kan gaan kijken wat mij betreft als een gids die hen nog nooit heeft ontmoet.
pi_143305356
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:01 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Heb m gelezen maar kan m niet terugvinden. Link?
Ik heb die van jou ook op moeten zoeken ;)

In het kort:
Pianista trail staat te boek als gemakkelijk waardoor ze die kiezen voor de dag dat de gids niet kan.
Pianista trail gepland en gelopen. Onderweg 1 of meer (jonge)mannen tegen gekomen. Bij Mirador boden die aan hen iets heel moois (watervalletjes) te laten zien; zij kenden de weg.
Om 14:00 wilden meiden terug om voor donker in Boquet te kunnen zijn.
Sfeer sloeg om. Dan of poging beroving door 1 persoon die ze in een handgemeen hebben afgeslagen of bij meerdere personen een verkrachting. In het ieder geval raakten ze lichtgewond en hadden sneetjes/wondjes. Daders laten hen alleen en lopen terug. Meiden proberen 911/112 te bellen. Ze durven niet terug naar de Mirador in de angst de dader of daders tegen te komen en besluiten door te lopen (in de hoop indianen tegen te komen of trail van 3-5 dagen uit te lopen).
Wondjes gaan ontsteken, ze raken ernstig ziek/verzwakt waardoor ze maar langzaam vooruit komen. Regelmatig proberen ze 911/112 te bellen. Camera gebruikt om seinen te geven naar vliegtuigen hoog in de lucht, als wanhoop actie. Doodsoorzaak; bloedvergiftiging door infectie van de wondjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ouder1 op 11-08-2014 16:43:26 ]
pi_143305636
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:05 schreef Za het volgende:
Wat ik vreemd vind aan het verhaal in Prensa; EIleen neemt contact op met Feliciano om Kris en Lisanne wegwijs te maken op het Pianista pad (volgens Feliciano), geheel buiten Kris en Lisanne om, zij belt hem, zij zegt hoe laat hij moet komen op woensdag. Eileen is pas 3 dagen in Boquete, en zal kort na de verdwijning vertrekken. Ze werkt op de taalschool maar spreekt geen Spaans, hoe kent zij dan weer Feliciano en waarom zouden Kris en Lisanne niet zelf bepalen met wie ze een tour willen maken en hoe laat ze opgehaald willen worden?
Als Eileen geen Spaans sprak en daar maar kort werkte én al snel weer vertrok, kan dit ook wel zo'n stage zijn geweest; net als de meiden van plan waren. Dan moet zij natuurlijk wel iets te doen hebben. Als Feliciano de vaste gids voor de studenten was (afspraak met de school) dan is het logisch dat Eileen hem belde uit naam van de school, voor de meiden. Feliciano sprak goed Engels. Wie weet kent zij hem niet maar is dat gewoon de gids die zij gebruiken/aanraden.
quote:
Waarom vertrekt Eileen kort na de verdwijning?
Einde vakantie?
quote:
Waarom gaan Eileen en Feliciano kijken in de kamer van Kris en Lisanne, daar hebben ze toch niks te zoeken?
Ze hadden gegevens nodig om aangifte van vermissing te doen.
quote:
Overigens noemt de mevrouw bij wie Kris en Lisanne logeerden deze Eileen nergens, ze geeft aan dat er een man zich presenteerde die aangaf Feliciano te zijn, en dat terwijl Eileen die zgn 3 dagen bij de taalschool werkte mogelijk bekend zou zijn bij deze vrouw, en gezien het feit dat ze Kris en Lisanne persoonlijk kende en een vrouw is eerder iemand is die in de kamer kan gaan kijken wat mij betreft als een gids die hen nog nooit heeft ontmoet.
Eileen sprak geen Spaans, Feliciano wel. Ik zou ook degene die de taal spreekt het verzoek om toegang tot de kamer te krijgen laten doen en niet zelf gaan klooien met handen en voeten en slecht Engels van de hospita.
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:30:51 #175
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143305779
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:19 schreef Ouder1 het volgende:
In het kort:
[..]
RSBM
Er zijn erg weinig aanwijzingen voor te vinden, maar dit is een opzet voor een zinnig scenario.

[ Bericht 31% gewijzigd door Domnivoor op 11-08-2014 17:55:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')