abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143290709
En om t nog even wat doortrapter te maken: hij zegt dus dat de een op een kaart zat te kijken over wat ze gingen doen die dag..? M.a.w hij heeft gezien dat ze een tocht aan het voorbereiden waren in hun eentje precies op t moment dat hij daar was. Tja. Misschien teveel Hitchcock gekeken maar dat zou ik ook zeggen
pi_143290713
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Za op 11-08-2014 04:06:52 ]
pi_143290717
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:24 schreef Perico het volgende:
Een ander interessant punt werd overigens nog door Baru aangestipt op Websleuths, de gids ter plekke.

Hij vermoedt dat de laatste foto van Kris is genomen bij de tweede quebrada (post #580 van de meest recente thread).

Interessanter is het, dat daar direct een groot omheind weiland is, waar koeien grazen en waar ook een boerderij in de buurt is, van de familie Serracin. Hij noemt het een "paddock",

De foto's op deze pagina geven een voorbeeld van een paddock rond Boquete.

Hij zegt dat dat de enige plek is, tot daaraan toe, waar het pad onduidelijk is, doordat de koeien alles omploegen en er verscheidene variabele paden ontstaan.

Baru denkt, dat Kris en Lisanne daar rond hebben gelopen en dezelfde rivier van de quebrada in een andere sector van het weiland verder naar beneden zijn gevolgd. Maar dat zou dan in de richting van die boerderij zijn.

Hij heeft ook geen verklaring voor de allesbeslissende vraag, waarom ze toch zijn doorgelopen.

Maar dat moet ook ongeveer het tijdstip zijn dan van de eerste noodoproep.

En mij lijkt een weiland ook nog wel een geschikte locatie om een eerste nacht wakend door te brengen, beter dan de jungle in ieder geval, qua gevaar.
schiet mij maar lek maar ik vind dit helemaal niet een gebied waar je zo erg kunt verdwalen dat de dood erop volgt
pi_143290837
Verdwalen is op zichzelf niet dodelijk. Maar ieder klein wondje infecteert meteen, schijnt. En L&K waren ook niet voorbereid om de koude nachten buiten door te brengen.
pi_143291131
(excuses, het is geen erg mooie vertaling)

De gids spreekt.

In de nacht van afgelopen woensdag, zijn we erin geslaagd te spreken met Feliciano Gonzales, de gids met wie contact zou zijn opgenomen door de school, waar Kris en Lisanne Spaans studeren, opdat hij hen zou orienteren op het Pianista pad.

Er werd contact met me opgenomen door twee meisjes die bij de school bij de rivier werkten. Een Duitse die Eileen heet en een Nederlandse die Mariolane heet. Ik spreek goed Engels, ik ben 58 jaar oud en heb 14 jaar ervaring als gids in Boquete, geeft Gonzalez aan en voegt toe dat een toer 25 dollar per persoon kost.

Eileen zei tegen me om te komen naar de school bij de rivier op woensdag 2 april om 8 uur 's ochtends, om ze op te halen.
De tijd verstreek maar ze kwamen niet. We besloten om naar het huis te gaan waar ze verbleven. Daar aangekomen dachten we dat ze sliepen en daarom belden we via de telefoon de eigenaar van het huis.

Het was om 10 uur 's ochtends, de eigenaar van het gebouw stond ons toe een sleutel in de tuin te halen zodat we de kamer konden betreden.

Bij binnenkomst zagen Feliciano en Eileen dat de bedden onbeslapen waren, en wat tassen en de snoeren om de telefoons op te laden.

De gastvrouw van het huis vertelde me dat ze ontbijt voor ze had gemaakt denkende dat ze laat thuis waren gekomen, gaat hij zijn relaas voort.

Om niemand ongerust te maken gingen Eileen en Feliciano uiteen en weg en kwamen niet terug tot 5 uur 's middags, denkende dat de Hollandse meisjes tijd in het dorp hadden doorgebracht.

Toen ze niet verschenen, besloten we om 7:30 s avonds naar de politie te gaan, er werd ons gezegd dat er op dat moment geen functionarissen beschikbaar waren. Omdat we niet over exacte data van de meisjes beschikten gingen we terug naar de kamer waar we een kaart tegenkwamen, legt de gids uit.

Vervolgens ging hij samen met Eileen die pas 3 dagen in Boquete was en Panama zou verlaten samen naar de Spanish by the River school waar ze in de computerdata van de onderneming de data compleet maakten.

Even voor 9:30 's avonds gingen we terug naar de poliite.

Op donderdag 3 april kondigde Feliciano de vermissing van Kris en Lisanne aan bij de Sinaproc de Boquete om 7:30.

"Ik deed alle aankondigingen omdat de Duitse geen Spaans spreekt".

Ze zei me dat ze geloofde dat de Nederlandse meisjes van plan waren het Pianista pad te lopen. In de school had ze hen erover horen praten en zag ze een kaart van dit pad, ondanks dat ze Duitse is, ze zei me dat ze hen begreep omdat ze toerisme had gestudeerd in Amsterdam zegt Feliciano, hij verteld dat enkele dagen na de verdwijning Eileen Panama heeft verlaten.

http://www.prensa.com/imp(...)on-holandesas/333663
pi_143291134
Bovenstaande vertaald en gepost, omdat hieruit blijkt dat Feliciano Kris en Lisanne nooit ontmoet heeft.
pi_143294290
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:55 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat maakt mijn scenario dus heel griezelig nog kloppender.
Je vroeg me te schieten op je scenario en dat heb ik dus serieus gedaan. Ik vind het jammer dat je daar vervolgens helemaal niet op reageert. Ik deed het tenslotte op jouw specifieke verzoek en persoonlijk aan mij.
  maandag 11 augustus 2014 @ 11:03:21 #133
159909 -Peach
Prunus persica
pi_143294921
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 01:56 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Oke dan snap ik het. Misschien een stomme vraag maar kan de klok van een digitale camera ook gewoon helemaal verkeerd staan, dus zomaar een paar uur of zo? bv als de batterij leeg is geweest..
Een paar weken geleden was mijn camera helemaal leeg (lag al een tijdje ongebruikt in een la) en na het opladen van de batterij moest ik eerst de datum en tijd weer instellen (terug naar fabrieksinstellingen, 00:00 u en 01/01/2007). Van de foto's die nog op het geheugenkaartje stonden, waren alle details wel bewaard gebleven.
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_143296335
Dus, jullie denken serieus, dat Feliciano, een gids die samenwerkte met de taalschool, met opzet de meiden naar de pianista heeft gelokt, zichzelf daar onzichtbaar heeft gemaakt zodat hij niet op de foto's kwam en ze toen na na de tweede beek heeft vermoord. Vervolgens heeft hij de lichamen diep in de jungle verspreid en heeft hij de 10 dagen daarna, overal in de jungle met 112 gebeld. Ondertussen moest hij natuurlijk ook in het dorp zijn voor interviews en zoektochten. En op de momenten dat het even kon, kneep hij er tussenuit om uren verderop in de jungle even 's nachts 30 foto's te maken en 112 te bellen.
Wat doortrapt van Feliciano zeg. En dan ook nog heilig boontje spelen bij het zoeken van de meisjes. Wat zou zijn motief zijn?
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:02:05 #135
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143296620
'jullie' = jackie12, Dr.Schnautzer.
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:02:20 #136
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_143296629
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:51 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Dus, jullie denken serieus, dat Feliciano, een gids die samenwerkte met de taalschool, met opzet de meiden naar de pianista heeft gelokt, zichzelf daar onzichtbaar heeft gemaakt zodat hij niet op de foto's kwam en ze toen na na de tweede beek heeft vermoord. Vervolgens heeft hij de lichamen diep in de jungle verspreid en heeft hij de 10 dagen daarna, overal in de jungle met 112 gebeld. Ondertussen moest hij natuurlijk ook in het dorp zijn voor interviews en zoektochten. En op de momenten dat het even kon, kneep hij er tussenuit om uren verderop in de jungle even 's nachts 30 foto's te maken en 112 te bellen.
Wat doortrapt van Feliciano zeg. En dan ook nog heilig boontje spelen bij het zoeken van de meisjes. Wat zou zijn motief zijn?
Al die jaren enorm opgewonden geraakt van al die jonge blommen, heeft hij in zijn hoofd een droomscenario uitgedacht en met Kris en Lisanne kon hij dat eindelijk realiteit laten worden.

Of zo ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_143296664
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:02 schreef Domnivoor het volgende:
'jullie' = jackie12, Dr.Schnautzer.
Je hebt gelijk Domni, ik bedoel Jackie.

Jackie wat is het motief en vooral hoe heeft Feliciano dit masterplan kunnen uitvoeren in zijn eentje? Daar moet toch minstens een heel netwerk achter zitten?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 12:09:27 #138
163650 Greys
pi_143296844
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:51 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Dus, jullie denken serieus, dat Feliciano
Nee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143296871
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:03 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Jackie wat is het motief en vooral hoe heeft Feliciano dit masterplan kunnen uitvoeren in zijn eentje? Daar moet toch minstens een heel netwerk achter zitten?
Vraag het Jasper S. Serie....... In ieder geval kloppen zijn video verklaringen niet met de verklaringen van La Prensa. De meiden waren ongeveer mond/text dood na de foto met Kris. Misschien heeft hij het niet uitgevoerd maar heeft hij een rol gespeeld in de verhulling!
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:16:46 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_143297070
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:09 schreef theavenger_ep het volgende:

Vraag het Jasper S. Serie....... In ieder geval kloppen zijn video verklaringen niet met de verklaringen van La Prensa. De meiden waren ongeveer mond/text dood na de foto met Kris. Misschien heeft hij het niet uitgevoerd maar heeft hij een rol gespeeld in de verhulling!
Ja!
En Jasper S. zit onschuldig vast.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 12:20:33 #141
163650 Greys
pi_143297190
Ik doe sowieso niet mee aan timelines e.d., daarvoor heb ik me veel te weinig verdiept in alle details. Meekijken met foto's en of plaatsen (kunnen) kloppen e.d. vind ik wel interessant, en of spijkerbroekjes drogen in een half uurtje, maar daar houdt het wat mij betreft sowieso op en ik heb geen seconde het idee dat ik daarmee iets bijdraag aan de zaak. Dit is politiewerk en niet 'ons' werk dus iemand verdenken vind ik al helemaal niet aan ons hier.

Mijn gevoel is verdwaling. Nog steeds.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143297199
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:03 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Je hebt gelijk Domni, ik bedoel Jackie.

Ik wist dat als ik met dit scenario naar buiten zou komen ik een hele boel kritiek zou krijgen.
Als ik naar de staat van dienst kijk van Feliciano dan loopt iedereen met hem weg en komt hij ook bij mij over als een oprechte aardige eerlijke man.
Maar op die manier ben ik niet gaan zoeken. Ik ben vanaf stap 1 (waarom hadden ze geen gids bij zich?) tot de laatste stap (wie belde er op 11 april naar 911?) en alles wat er tussen zit gaan zoeken. En net als jullie heb ik veel vragen maar met het scenario dat ik schreef wordt er in mijn ogen wel een antwoord gegeven op alle vragen. Misschien de een wat sterker dan de ander, maar wel een antwoord. En dat mis ik bij alle andere scenario's tot nu toe.
Bv bij het scenario van Domnivoor staat dat ze op 2 april een hutje zijn gaan bouwen en vervolgens 10 dagen hebben gewacht(in de tussentijd niet naar huis gebeld of een bericht achter gelaten) totdat ze stierven.
Bovendien wist ik voordat ik het scenario schreef niet dat Feliciano 's ochtends ook nog de laatste was die hen heeft gezien. Dus die komt er dus ook nog bij.
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:26:25 #143
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_143297357
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 04:56 schreef Za het volgende:
Bovenstaande vertaald en gepost, omdat hieruit blijkt dat Feliciano Kris en Lisanne nooit ontmoet heeft.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 12:26:34 #144
163650 Greys
pi_143297362
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:20 schreef jackie12 het volgende:
Bovendien wist ik voordat ik het scenario schreef niet dat Feliciano 's ochtends ook nog de laatste was die hen heeft gezien. Dus die komt er dus ook nog bij.
Maar waaruit blijkt dat nu ECHT, dat hij ze die ochtend nog gezien heeft?
Want als de post van Za zou kloppen heeft hij ze helemaal niet gezien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:28:04 #145
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143297409
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:20 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Bv bij het scenario van Domnivoor staat dat ze op 2 april een hutje zijn gaan bouwen en vervolgens 10 dagen hebben gewacht(in de tussentijd niet naar huis gebeld of een bericht achter gelaten) totdat ze stierven.
Ik heb nooit beweerd dat ze niet naar huis gebeld hebben of geen bericht hebben achtergelaten.
Jouw aanname, niet de mijne ;)
pi_143297509
'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'
pi_143297552
Wellicht heeft F last gehad van een dissociative fugue
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 12:36:14 #148
163650 Greys
pi_143297625
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:31 schreef jackie12 het volgende:
'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'
Waar komt dit nou ook alweer uit/vandaan?
Kan me niet voorstellen dat hij zúlke verschillende verhalen overal gaat lopen vertellen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143297627
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:33 schreef theavenger_ep het volgende:
Wellicht heeft F last gehad van een dissociative fugue
Je bedoelt dat hij gaten in zijn geheugen heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')