Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Mooie prestaties weer gelopen! Schoorl klinkt ook als een erg leuke dag! Wel blij dat ik me niet had opgegeven. Gisteren een vrijgezellenfeest gehad, lekker actief gedaan ook. 4 uur in bed en om een uur of half 2 weer uit bed . Vandaag maar lekker een extra rustdagje gepakt, de rest van de week nog 2 korte trainingen met wat versnellingen en dan richting de Ardennen.
Ik geloof dat die van ons ook ongeveer zo eruit ziet. Als een matje, zeg maar ^^
Ik vond het toen anders niet zo makkelijk hoor, om er een te kiezen! Je ziet door de bomen het bos niet meer! Dik, dun, verschillende materialen en prijsklassen! Deze beviel me uiteindelijk het beste.
Nou mijn matje is dus geen fitnessmatje. Afdanksel van mijn kampeer-meneer Ik ga dus echt in stijl oefeningen doen, en als ik het zat ben dan kan ik even lekker gaan liggen om een tukkie te doen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook nog maar even wat leuke fotootjes van vanmorgen (uiteraard de beste voor jullie er uit geselecteerd )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 10 augustus 2014 20:53 schreef Devv het volgende: Ik wil eens een trail proberen, maar het is nog best lastig om dit jaar nog een gaatje te vinden .
Leuke verslagen om te lezen weer van iedereen. Ik zelf heb vanochtend nog in het zonnetje een lekker pittige fartlek gedaan. En de training afgesloten met een stuk van een paar km op blote voeten door de branding. Heerlijk!
sorry... geen matje, geen matties.... life is lonely
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Nee Hats heeft de nog duurdere versie, die wel een stuk kleiner is, 250ml. Lijkt me ook erg fijn, maar deze was 23 euro, dat scheelde dus nogal veel.
Ja klopt, en ik vind het geen 40 euro waard. Maar voor 10eu kan ik en extra flesje kopen, en dan heb ik 500ml en ben ik meer in evenwicht. Vandaag had ik wel precies genoeg aan 250 trouwens.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Ja klopt, en ik vind het geen 40 euro waard. Maar voor 10eu kan ik en extra flesje kopen, en dan heb ik 500ml en ben ik meer in evenwicht. Vandaag had ik wel precies genoeg aan 250 trouwens.
Had je wel 2 van die handschoentjes erbij ja? Dat scheelt dan weer wat inderdaad. Maar het blijft sowieso duur spul dat S-lab. Wel erg mooi!
Ik ga morgen naar Batavia-stad (outlet), nooit eerder geweest. Ik zag dat Salomon daar ook zit. Is dat wat? Hebben ze daar bv. trailschoenen? (ha, ze heeft één keer door de duinen gelopen en wil meteen trailschoenen), drinksystemen met veel korting of andere leuke hebbedingetjes?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Op zondag 10 augustus 2014 21:36 schreef Angel-A het volgende: Ik ga morgen naar Batavia-stad (outlet), nooit eerder geweest. Ik zag dat Salomon daar ook zit. Is dat wat? Hebben ze daar bv. trailschoenen? (ha, ze heeft één keer door de duinen gelopen en wil meteen trailschoenen), drinksystemen met veel korting of andere leuke hebbedingetjes?
Nee, Salomon is echt helemaal niets.. dat moet je niet hebben voor trailrunning...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga jij als Hagenaar in Eindhoven lopen? Omdat het een snel parcours is? Of heb ik het mis dat jij in Den Haag loopt normaliter?
Al ben ik ook Brabander. Maar het is geloof ik wel een snel parcours en ik wil dit najaar een paar HM's lopen en proberen weer een beetje in de buurt van mijn oude niveau te komen. En een goede vriend gaat er ook lopen. Meerdere redenen dus
Op zondag 10 augustus 2014 21:36 schreef Angel-A het volgende: Ik ga morgen naar Batavia-stad (outlet), nooit eerder geweest. Ik zag dat Salomon daar ook zit. Is dat wat? Hebben ze daar bv. trailschoenen? (ha, ze heeft één keer door de duinen gelopen en wil meteen trailschoenen), drinksystemen met veel korting of andere leuke hebbedingetjes?
jazeker hebben ze Salomon trailschoenen. Asics heeft er ook een winkel zitten en Nike, adidas en puma.
Guppy, mag ik svp ook bij de Vredesloop in Den Haag? Loop de 5 km samen met m'n oudste dochter
Net nog ff rondje gedaan. Momenteel voor mij de LDL variant zeg maar 6 km met flinke wind tegen. Viel niet mee, maar het is echt zoooooooo lekker om weer op te kunnen bouwen!
SPOILER
Aardig stuk! En je loopt nog een marathon toch later dit jaar?
als alles meezit in December ja! Die in September was iets te vroeg voor mijn energie levels! Maar na vandaag is gelukkig gebleken dat het allemaal weer lekker gaat! Wh00p!
Al ben ik ook Brabander. Maar het is geloof ik wel een snel parcours en ik wil dit najaar een paar HM's lopen en proberen weer een beetje in de buurt van mijn oude niveau te komen. En een goede vriend gaat er ook lopen. Meerdere redenen dus
ik vond overigens je Ekiden niveau ook al indrukwekkend
Op zondag 10 augustus 2014 21:48 schreef Arquero het volgende: Guppy, mag ik svp ook bij de Vredesloop in Den Haag? Loop de 5 km samen met m'n oudste dochter
Net nog ff rondje gedaan. Momenteel voor mij de LDL variant zeg maar 6 km met flinke wind tegen. Viel niet mee, maar het is echt zoooooooo lekker om weer op te kunnen bouwen!
SPOILER
Fijn om te zien dat het weer langzaam de goede kant op gaat!
De kans dat ik dinsdag bij de meijendel-Fokkers aansluit is aanwezig. Eens kijken of ik de 2 uur ook al aan kan
Jij gaat ook weer lekker vooruit
Lekker dat het zo fijn gaat!
Hier gisteren geen enkele last van kuiten of bovenbenen enzo, alleen voeten, maar dat vraag ik nog wel even na bij de fysio woensdag, in principe ga ik daar voor het laatst heen woensdag.
Zo heb mezelf net ook maar even een strava accountje gegeven en heb (geloof ik) het Fok! groepje gevonden en mij aangemeld.. nu kunnen jullie ook daadwerkelijk mijn loopjes zien
Op maandag 11 augustus 2014 09:00 schreef Danter het volgende: Zo heb mezelf net ook maar even een strava accountje gegeven en heb (geloof ik) het Fok! groepje gevonden en mij aangemeld.. nu kunnen jullie ook daadwerkelijk mijn loopjes zien
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
ik ga straks maar eens een rondje lopen in het bos, dat is al lang geleden dat ik weer eens daar geweest ben. onder het mom van voorbereiden voor komend weekend
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
net lekker 16km gelopen in een rustig hobbeltempo.... nog een paar 'dukke' dagen voor de boeg met 12km morgen en 16km op woensdag
Hier algeheel gevoel van bluh. Slecht geslapen, hoofdpijn en last van den buik, dus heb er een paar paracetamol ingepopt in de hoop dat het wegzakt. Ik had voor vanavond een rondje gepland, maar ik kijk eerst maar even aan of we überhaupt de dag doorkomen
Relaxte 7km gelopen, met wat intervallen. Grootste uitdaging blijft het gevoel voor snelheid. Mijn gevoel voor pace wijkt af van de daadwerkelijke pace .
Op maandag 11 augustus 2014 11:28 schreef ijdod het volgende: Relaxte 7km gelopen, met wat intervallen. Grootste uitdaging blijft het gevoel voor snelheid. Mijn gevoel voor pace wijkt af van de daadwerkelijke pace .
Op maandag 11 augustus 2014 11:28 schreef ijdod het volgende: Relaxte 7km gelopen, met wat intervallen. Grootste uitdaging blijft het gevoel voor snelheid. Mijn gevoel voor pace wijkt af van de daadwerkelijke pace .
Herkenbaar! Ik kan het ook nog steeds niet 'plaatsen', vooral omdat m'n lichaam van dag tot dag zo verschilt in fitheid. Soms loop ik erg soepel en voor m'n gevoel snel, en zit ik op 6.30min/km, en op een dag als gisteren liep ik rustig en beheerst zonder mezelf uit de naad te rennen en toen zat ik op 5.46min/km gemiddeld over 10 mijl Heb het maar opgegeven om te kijken of ik daar een lijn in kan leren trekken
ik zit pas op 400 nog wat maar wel 1800 fiets kilometers
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Vredesloop. Na de HM, dus ik ga gewoon zien hoe dan de benen zijn
Ik ben overigens zondagochtend BIJNA over de balijbrug gelopen! Ik dacht even dat we er overheen gingen, maar dat was een andere brug. Bleek dat we net voor de balijbrug zijn afgebogen - terug naar Nootdorp. Helaas, ik ben nu geen ander mens
Ik ben overigens zondagochtend BIJNA over de balijbrug gelopen! Ik dacht even dat we er overheen gingen, maar dat was een andere brug. Bleek dat we net voor de balijbrug zijn afgebogen - terug naar Nootdorp. Helaas, ik ben nu geen ander mens
Wees maar blij. Van wat ik van de verhalen heb gehoord liggen er daar veel hardlopers ingemetseld in het wegdek, zo zwaar is 't. Soort Road of Bones.
Komen zware weken aan: Dit weekend (ruim) meer dan 3 uur door de Ardense heuvels lopen, dan vervolgens LDL's van 32, 35, en 27 km. En dan is het al bijna zover
Op maandag 11 augustus 2014 12:05 schreef Guard het volgende: Komen zware weken aan: Dit weekend (ruim) meer dan 3 uur door de Ardense heuvels lopen, dan vervolgens LDL's van 32, 35, en 27 km. En dan is het al bijna zover
Bizar dat ik op m'n kleine rondje vanmorgen in het bos een politiebusje langs zag rijden, een dierenambulance heb gezien en een jongetje van een jaar of 7 in z'n eentje. Heb aan het jongetje wel maar even gevraagd of het klopte dat ie daar alleen was en of z'n ouders dat wel wisten enzo..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Op maandag 11 augustus 2014 12:05 schreef Guard het volgende: Komen zware weken aan: Dit weekend (ruim) meer dan 3 uur door de Ardense heuvels lopen, dan vervolgens LDL's van 32, 35, en 27 km. En dan is het al bijna zover
Ik moet dat lange werk ook nog ergens in gaan plannen. Wordt krapjes
Hebben jullie trouwens loopgroepen voor het lange werk, YUR, Mossel, TWC? Ik heb hier wel de mogelijkheid om met een loopgroep mee te gaan, maar als er behoefte aan is om een keer een "Fok! najaarsmarathonners LDM" (Lange Duur Meet) te gaan houden ben ik daar best voor
Op maandag 11 augustus 2014 12:44 schreef Guard het volgende: Hebben jullie trouwens loopgroepen voor het lange werk, YUR, Mossel, TWC? Ik heb hier wel de mogelijkheid om met een loopgroep mee te gaan, maar als er behoefte aan is om een keer een "Fok! najaarsmarathonners LDM" (Lange Duur Meet) te gaan houden ben ik daar best voor
Dat ligt eraan of andere mensen van onze club ook voor een najaarsmarathon trainen. In mijn geval zijn we met zijn 3-en, maar we hebben alledrie een redelijk ander tempo.
Ik hoef niet perse een meet te doen ofzo. Ik red me wel
Ynske: goed nieuws! YUR: gezellig als je mee gaat! We lopen wel rustig aan dus het duurt ongeveer 2,5 uur Hats: spierpijn ja? Jouw half-trailschoenen zijn dan wel raar als je zelfs zand onder je teennagels hebt
[ Bericht 32% gewijzigd door Murmeli op 11-08-2014 12:53:04 ]
Op maandag 11 augustus 2014 12:44 schreef Guard het volgende: Hebben jullie trouwens loopgroepen voor het lange werk, YUR, Mossel, TWC? Ik heb hier wel de mogelijkheid om met een loopgroep mee te gaan, maar als er behoefte aan is om een keer een "Fok! najaarsmarathonners LDM" (Lange Duur Meet) te gaan houden ben ik daar best voor
Nee, heb ik niet. Al kan ik de 35km op 13 september bij een centrale Kustmarathon-training doen. 27km volgende week doe ik (zoals het er nu naar uitziet) alleen. 30km op 30 augustus ook nog. 6 september heb ik een evenement van een HM.
Op maandag 11 augustus 2014 12:47 schreef Murmeli het volgende: Ynske: goed nieuws! YUR: gezellig als je mee gaat! We lopen wel rustig aan dus het duurt ongeveer 2,5 uur Hats: spierpijn ja? Jouw half-trailschoenen zijn dan wel raar als je zelfs zand onder je teennagels hebt
Hoe is 't met de knie?
Vorige keer liep ik met d'n Zwabber 1:53 uur over 10 EM Het was toen bloedverziekend heet, dus we liepen nog langzamer dan ik normaal zou doen in een duurloop.
2 - 4 km verder, maar wel koeler; ik denk dat we niet zo ver boven de 2 uur komen hoor.
Ik weet t nog niet zeker hoor, of ik er morgen bij ben. En als ik er bij ben, of ik er dan ook de hele tijd bij ben Misschien doe ik wel voor mezelf een rondje uitstippelen daar, of hobbel ik wat heen en weer...of misschien kom ik wel gewoon helemaal niet die kant op, dat is ook nog een optie.
Ligt er een beetje aan of ik vanavond weer gewoon met mijn loopgroep mee ga trainen
Voor geen enkele training heb ik een loopgroep. Over het algemeen totaal geen problemen met lange afstanden alleen te lopen. Alhoewel het zondag in schoorl en bij de loonse en drunense duinen ook wel leuk was om te doen. Voor een beetje mooi routezou ik best wel eens willen samen lopen.
Vorige keer liep ik met d'n Zwabber 1:53 uur over 10 EM Het was toen bloedverziekend heet, dus we liepen nog langzamer dan ik normaal zou doen in een duurloop.
2 - 4 km verder, maar wel koeler; ik denk dat we niet zo ver boven de 2 uur komen hoor.
Zwab wil 7min/km lopen dus dan zit jr op 2.20. Ik vind eem tikje sneller ook goed. Knie lijkt ok. Straks even wat wandelen en fietsen om te testen.
@YUR: kijk maar. Ik zou het leuk vinden je te ontmoeten iig
Langste dat ik alleen heb gelopen is 2 uur. Geen problemen mee. Maar de laatste weken maar weinig alleen gelopen. Loopgroep, fokkers, vrienden etc. Ook wel gezellig
Al wil ik volgend weekend wel ff alleen lopen op eigen tempo. Anders weet ik niet meer wat mijn eigen tempo is
Zwab wil 7min/km lopen dus dan zit jr op 2.20. Ik vind eem tikje sneller ook goed. Knie lijkt ok. Straks even wat wandelen en fietsen om te testen.
@YUR: kijk maar. Ik zou het leuk vinden je te ontmoeten iig
Klinkt als een mooie pace voor een voor velen langste LDL ooit Jammer, voor mij komt 'ie te snel na gister. Zondag mag ik met de loopgroep-met-mannen-met-grijze-baarden het zijn ook lange baarden
Klinkt als een mooie pace voor een voor velen langste LDL ooit Jammer, voor mij komt 'ie te snel na gister. Zondag mag ik met de loopgroep-met-mannen-met-grijze-baarden het zijn ook lange baarden
Santa Run?
Is er overigens iemand die hier regelmatig (2 a 3 x per week) rompstabiliteit oefeningen doet? Welke?
Wemelt natuurlijk van de filmpjes en schema's op internet. Ik denk er nu aan om onderstaande dingen te gaan doen 2 a 3 x per week. Best nog wel heftig vind ik.
Op maandag 11 augustus 2014 14:00 schreef Quoi het volgende: Is er overigens iemand die hier regelmatig (2 a 3 x per week) rompstabiliteit oefeningen doet? Welke?
Wemelt natuurlijk van de filmpjes en schema's op internet. Ik denk er nu aan om onderstaande dingen te gaan doen 2 a 3 x per week. Best nog wel heftig vind ik.