abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143259572
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:55 schreef AbidIsmaili het volgende:

[..]

In geval 1 is het nog veel duidelijker dat hij het niet wil. Als ik me zelf film en ik upload het dan doe ik dat toch met idee dat anderen er naar gaan kijken.
Maar zelfs in geval 2 kun je nooit 100% zeker zijn: een vriend kan het online gezet hebben.
Dus ik snap niet dat beide niet strafbaar zijn, waarom is alleen geval 2 strafbaar?
Geval 1 is duidelijk tegen wens jongen in. En dat is net legaal! Ik vind dat vreemd.
Grappig jij vult het helemaal zelf in. Als eerste gaat het om minderjarigen en zelfs als die zo'n filmpje zelf online zetten zal het nog tegen hun belangen ingaan.
Ook bij geval 1 staat niet vast dat het tegen zijn wensen is want hij weet niet dat er gekeken wordt.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:04:17 #92
392575 AbidIsmaili
Sex, blowen en feesten!
pi_143259628
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Grappig jij vult het helemaal zelf in. Als eerste gaat het om minderjarigen en zelfs als die zo'n filmpje zelf online zetten zal het nog tegen hun belangen ingaan.
Ook bij geval 1 staat niet vast dat het tegen zijn wensen is want hij weet niet dat er gekeken wordt.
Maar waarom is geval 1 dan legaal? Ik snap dat niet.
En als hij later wel doorkrijgt dat hij bekeken is en redelijkerwijs kan vermoeden dat die persoon langer keek dan even? Bijvoorbeeld hij draait zich om en ziet die persoon zitten te kijken.
pi_143260048
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:04 schreef AbidIsmaili het volgende:

[..]

Maar waarom is geval 1 dan legaal? Ik snap dat niet.
En als hij later wel doorkrijgt dat hij bekeken is en redelijkerwijs kan vermoeden dat die persoon langer keek dan even? Bijvoorbeeld hij draait zich om en ziet die persoon zitten te kijken.
Ja, laten we dat doen. Op basis van vermoedens mensen de bak in gooien. Ik vermoed dat jij een ziek geestje hebt.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:18:16 #94
392575 AbidIsmaili
Sex, blowen en feesten!
pi_143260321
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:12 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ja, laten we dat doen. Op basis van vermoedens mensen de bak in gooien. Ik vermoed dat jij een ziek geestje hebt.
Natuurlijk moeten mensen nooit op vermoedens alleen de bak ingaan.
Het gaat mij om het principe, of je het nu kunt bewijzen of niet.

Waarom is strikt genomen geval 1 niet illegaal? Ik weet het zal moeilijk te bewijzen zijn, maar daar gaat het me niet om. Ik wil bijv weten of strikt genomen max 5% van alle moeders vast moet zitten volgens de letter van de wet (ervan uitgaand dat je het in alle gevallen kunt bewijzen)? Niet dat dat OK is, of dat ik dat wil. Maar puur vanuit juridisch oogpunt bekeken, even los van de bewijslast (ga er maar vanuit dat toevallig, mirakuleuzerwijze we het in alle gevallen kunnen bewijzen dat ze langer keek dan strikt noodzakelijk)
pi_143260396
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:04 schreef AbidIsmaili het volgende:
Ik snap dat niet.
Dat is heel eenvoudig het mag omdat het niet verboden is.

quote:
Aangezien kijken geen seksuele handeling is zal dat ook niet strafbaar zijn, als duidelijk is dat het gaat om begluren tbv eigen seksuele bevrediging wordt het een ander verhaal.
pi_143260566
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:18 schreef AbidIsmaili het volgende:

[..]

Natuurlijk moeten mensen nooit op vermoedens alleen de bak ingaan.
Het gaat mij om het principe, of je het nu kunt bewijzen of niet.

Waarom is strikt genomen geval 1 niet illegaal? Ik weet het zal moeilijk te bewijzen zijn, maar daar gaat het me niet om. Ik wil bijv weten of strikt genomen max 5% van alle moeders vast moet zitten volgens de letter van de wet (ervan uitgaand dat je het in alle gevallen kunt bewijzen)? Niet dat dat OK is, of dat ik dat wil. Maar puur vanuit juridisch oogpunt bekeken, even los van de bewijslast (ga er maar vanuit dat toevallig, mirakuleuzerwijze we het in alle gevallen kunnen bewijzen dat ze langer keek dan strikt noodzakelijk)
Is die 5% ook ergens op gebaseerd of wat? :')
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:24:04 #97
392575 AbidIsmaili
Sex, blowen en feesten!
pi_143260608
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is heel eenvoudig het mag omdat het niet verboden is.

[..]

Aangezien kijken geen seksuele handeling is zal dat ook niet strafbaar zijn, als duidelijk is dat het gaat om begluren tbv eigen seksuele bevrediging wordt het een ander verhaal.
Ok, maar ik neem toch aan als je bewust lang kijkt naar een jongen die zich aftrekt dat je dat niet zomaar doet zoals je naar een boom kunt kijken. Of naar een mooie moskee of zo. Lijkt me toch evident dat in de grote meerderheid er sprake is dan van begluren t.b.v. eigen bevrediging.
Hij of zij zal denk ik niet zo lang zijn blijven kijken als het een 80 jarige man was die mastuurbeerde. Denk dat je je dan toch wat eerder afwendt.
Moeilijk vol te houden in rechtbank als je 5 minuten keek naar een aftrekkende jongen dat dat echt niet was omdat het je op een of andere manier opwond. Daar zou ik als rechter niet intrappen.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:24:57 #98
392575 AbidIsmaili
Sex, blowen en feesten!
pi_143260645
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:22 schreef CR7 het volgende:

[..]

Is die 5% ook ergens op gebaseerd of wat? :')
Nergens op :-)
Maar lijkt me gevoelsmatig ongeveer de bovengrens.
pi_143261033
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:24 schreef AbidIsmaili het volgende:
Lijkt me toch evident dat in de grote meerderheid er sprake is dan van begluren t.b.v. eigen bevrediging.
Dat zal ook de reden zijn dat je deze topics opent maar of wat jou evident lijkt ook werkelijk zo is?
pi_143261228
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:24 schreef AbidIsmaili het volgende:

[..]

Ok, maar ik neem toch aan als je bewust lang kijkt naar een jongen die zich aftrekt dat je dat niet zomaar doet zoals je naar een boom kunt kijken. Of naar een mooie moskee of zo. Lijkt me toch evident dat in de grote meerderheid er sprake is dan van begluren t.b.v. eigen bevrediging.
Hij of zij zal denk ik niet zo lang zijn blijven kijken als het een 80 jarige man was die mastuurbeerde. Denk dat je je dan toch wat eerder afwendt.
Moeilijk vol te houden in rechtbank als je 5 minuten keek naar een aftrekkende jongen dat dat echt niet was omdat het je op een of andere manier opwond. Daar zou ik als rechter niet intrappen.
Het is toch eigenlijk wel van de zotte dat jij je van alles inbeeld en dan denkt dat dat als bewijs geldt in een rechtszaak.
quote:
Daar zou ik als rechter niet intrappen.
Nee jij zou natuurlijk jouw eigen gedachtes projecteren op de verdachte en dan zie je in alles iets seksueels. "U fietste op het fietspad achter een mooie vrouw, aanranding, 3 jaar in de bak."
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:40:14 #101
392575 AbidIsmaili
Sex, blowen en feesten!
pi_143261266
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zal ook de reden zijn dat je deze topics opent maar of wat jou evident lijkt ook werkelijk zo is?
Dus jij acht het veel meer voor de hand te liggen dat iemand 5 minuten een zichzelf aftrekkende jongen begluurt zonder daar ook maar enige sexuele voldoening bij te krijgen? Jouw gut feeling vertelt je het is net veel onwaarschijnlijker dat hij dit doet t.b.v. eigen sexuele voldoening, hij zou ook 5 minuten naar een 80 jarige aftrekkende man gekeken hebben?

Dan verschillen onze 'gut feelings'.
pi_143261308
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:40 schreef AbidIsmaili het volgende:
Dan verschillen onze 'gut feelings'.
Het gaat bij recht niet om gut feelings.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:44:19 #103
392575 AbidIsmaili
Sex, blowen en feesten!
pi_143261422
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het gaat bij recht niet om gut feelings.
Hoe kan het dan dat het toch voorkomt dat onschuldigen de bak in gaan?
Je kunt zelden iets 100% zeker bewijzen; meestal is de bewijslast zodanig dat er geen redelijke twijfel kan zijn (gut feeling dus) waarop je dan ook veroordeelt wordt. In Amerikaanse tv series hebben ze het dan over "beyond reasonable doubt". De definitie van reasonable lijkt me flexibel. Ik vind het beyond reasonable doubt dat als jij 5 minuten naar een jongen kijkt die zich aftrekt dat je dat doet met doel van eigen sexuele bevrediging.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:49:06 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143261607
Die jongen moet Jeugdzorg bellen. Kan hij uit huis geplaatst worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_143261622
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:44 schreef AbidIsmaili het volgende:
(gut feeling dus)
Weer onzin. De onderbuik speelt geen rol. "er geen redelijke twijfel" is in Nederland ook niet aan de orde, er moet wettig en overtuigend bewezen zijn.
pi_143261678
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:49 schreef Lienekien het volgende:
Die jongen moet Jeugdzorg bellen. Kan hij uit huis geplaatst worden.
De moeder die opgewonden wordt van haar eigen trekkende zoon moet ook iemand bellen...
pi_143261686
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:44 schreef AbidIsmaili het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat het toch voorkomt dat onschuldigen de bak in gaan?
Je kunt zelden iets 100% zeker bewijzen; meestal is de bewijslast zodanig dat er geen redelijke twijfel kan zijn (gut feeling dus) waarop je dan ook veroordeelt wordt. In Amerikaanse tv series hebben ze het dan over "beyond reasonable doubt". De definitie van reasonable lijkt me flexibel. Ik vind het beyond reasonable doubt dat als jij 5 minuten naar een jongen kijkt die zich aftrekt dat je dat doet met doel van eigen sexuele bevrediging.
"Beyond reasonable doubt" gaat over de waardering van het bewijs. Niet over de strafbaarheid van een feit an sich, dat volgt gewoon uit de wet. Je kan geen straf krijgen wanneer je iets doet wat helemaal niet als strafbaar feit staat omschreven..
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:52:22 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143261713
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:51 schreef Queller het volgende:

[..]

De moeder die opgewonden wordt van haar eigen trekkende zoon moet ook iemand bellen...
Het lijkt me wel grensoverschrijdend gedrag.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:52:25 #109
392575 AbidIsmaili
Sex, blowen en feesten!
pi_143261715
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Weer onzin. De onderbuik speelt geen rol. "er geen redelijke twijfel" is in Nederland ook niet aan de orde, er moet wettig en overtuigend bewezen zijn.
Ok, ik weet dat niet precies. Nou ik ga maar weer. Bedankt voor je serieuze replies (op het laatst). Ben ietsje wijzer (niet veel overigens). Ik krijg de indruk dat de moeder dus niet strafbaar is, ze kan gewoon haar zoon begluren tijdens het rukken. Als hij er achterkomt ook niks aan de hand. Dat is de indruk waarmee ik dit topic verlaat.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:52:58 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143261736
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:52 schreef AbidIsmaili het volgende:

[..]

Ok, ik weet dat niet precies. Nou ik ga maar weer. Bedankt voor je serieuze replies (op het laatst). Ben ietsje wijzer (niet veel overigens). Ik krijg de indruk dat de moeder dus niet strafbaar is, ze kan gewoon haar zoon begluren tijdens het rukken. Als hij er achterkomt ook niks aan de hand. Dat is de indruk waarmee ik dit topic verlaat.
Hallo.
pi_143261749
quote:

[..]

*O* *O* *O*
pi_143261997
quote:

[..]

Waarom geef je geen antwoord op mij vraag?

quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:12 schreef AbidIsmaili het volgende:

PS: dit topic is niet ontstaan uit persoonlijke ervaring; mijn moeder heeft (bij mijn weten) me nooit langer dan nodig bezig gezien.
Je moeder heeft je dus bezig gezien.
Wat vond je daarvan?
Make my day!
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:32:00 #113
392575 AbidIsmaili
Sex, blowen en feesten!
pi_143263243
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:59 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom geef je geen antwoord op mij vraag?

[..]

Je moeder heeft je dus bezig gezien.
Wat vond je daarvan?
Ben je gek? Ik schrijf toch duidelijk dat het NIET uit persoonlijke ervaring komt; dat mijn moeder mij niet begluurt heeft (bij mijn weten). Jij kunt niet begrijpend lezen. Dat ik hier nog antwoord op geef.
pi_143263315
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:32 schreef AbidIsmaili het volgende:

[..]

Ben je gek? Ik schrijf toch duidelijk dat het NIET uit persoonlijke ervaring komt; dat mijn moeder mij niet begluurt heeft (bij mijn weten). Jij kunt niet begrijpend lezen. Dat ik hier nog antwoord op geef.
Toch schrijf je in de OP dat ze je wel gezien heeft.
Ik heb het nergens over begluren.

Dus nogmaals: hoe voelde je je toen?
Make my day!
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:41:46 #115
392575 AbidIsmaili
Sex, blowen en feesten!
pi_143263749
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:33 schreef agter het volgende:

[..]

Toch schrijf je in de OP dat ze je wel gezien heeft.
Ik heb het nergens over begluren.

Dus nogmaals: hoe voelde je je toen?
Mijn moeder heeft me een keer betrapt, maar volgens mij niks gezien want ik bedekte me snel. Ze is meteen weer weggegaan overigens. Dit overkomt meerdere jongens. Je voelt je dan even niet prettig. Een gevoel van schaamte. Het is dan moeilijk elkaar de eerstvolgende keer weer onder ogen te komen. Je weet je geen houding te geven. Je weet dat je niks verkeerds doet of zo, maar het is toch beter als je niet betrapt wordt tijdens rukken.

Maar dat heeft niks met dit topic te maken. Tevreden?
pi_143264007
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:41 schreef AbidIsmaili het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft me een keer betrapt, maar volgens mij niks gezien want ik bedekte me snel. Ze is meteen weer weggegaan overigens. Dit overkomt meerdere jongens. Je voelt je dan even niet prettig. Een gevoel van schaamte. Het is dan moeilijk elkaar de eerstvolgende keer weer onder ogen te komen. Je weet je geen houding te geven. Je weet dat je niks verkeerds doet of zo, maar het is toch beter als je niet betrapt wordt tijdens rukken.

Maar dat heeft niks met dit topic te maken. Tevreden?
Waarom ontken je het dan eerst?
Ik vraag me af waarom je dan dit schreef:
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:19 schreef AbidIsmaili het volgende:

[..]

Kun je de tekst quoten waarin ik dat aangaf dat mijn moeder me betrapt heeft bij het rukken. Heel benieuwd waar je mee aankomt.
Terwijl het dus wel zo is.
Make my day!
pi_143264019
werk, geldzaken & recht
_O-
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:48:13 #118
392575 AbidIsmaili
Sex, blowen en feesten!
pi_143264052
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:47 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom je dan dit schreef:

[..]

Terwijl het dus wel zo is.
Omdat ik dacht dat jij dacht dat mijn moeder me begluurde, langer keek dan nodig was. En ik duidelijk had geschreven dat dit niet zo was. Jij probeerde dit topic op mijn persoonlijke situatie te betrekken.
pi_143264079
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:48 schreef AbidIsmaili het volgende:

[..]

Omdat ik dacht dat jij dacht dat mijn moeder me begluurde, langer keek dan nodig was. En ik duidelijk had geschreven dat dit niet zo was. Jij probeerde dit topic op mijn persoonlijke situatie te betrekken.
Omdat je in de OP ook persoonlijke dingen schrijft over je moeder. Dan is het logisch dat mensen daar ook op ingaan.
Maar ik begrijp dat zowel jij als je moeder zich ervoor schaamden.
Make my day!
pi_143264132
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:16 schreef LXIV het volgende:
Het wordt strafbaar na 3 min 30 seconden (WvS art. 120-3)
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')