abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:14:53 #1
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143229757
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere nieuwe informatie:

Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04

Laatste nieuws:

(es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08
quote:
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.

Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.
(es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08
quote:
• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
Tijdlijn (kort):

• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone

• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER

EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:

Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid

SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER

• Links: Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Rechts: Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

Interessante docu over verdwalen in de jungle:

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 09-08-2014 22:56:09 ]
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:18:21 #2
430880 mig72
De Professional
pi_143229819
Mmmmwelke meid is dit?

pi_143229874
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:18 schreef mig72 het volgende:
Mmmmwelke meid is dit?

[ afbeelding ]
Serieuze vraag?!!??

Antwoord: Lisanne
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:22:00 #4
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143229891
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:08 schreef Domnivoor het volgende:
Er zijn voor de ouders genoeg juridische middelen om druk uit te oefenen op het NFI als ze daar traag zijn met hun onderzoek.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:11 schreef mig72 het volgende:
Zolang er geen aannemelijke bron is dat ze daadwerkelijk getest hebben kun je dat niet zomaar veronderstellen.
Die veronderstelling is gebaseerd op mijn (beperkte) juridische kennis. Het NFI moet bevestigen dat ze overleden zijn.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:22:20 #5
430880 mig72
De Professional
pi_143229897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:21 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Serieuze vraag?
Ja? Staat in de OP?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:25:28 #6
430880 mig72
De Professional
pi_143229951
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:22 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

[..]

Die veronderstelling is gebaseerd op mijn (beperkte) juridische kennis. Het NFI moet bevestigen dat ze overleden zijn.
Nee ik bedoelde de veronderstelling dat het NFI bevestigd had. Er kan van alles gebeuren. Zonder bron, geen zekerheid. En zelfs dan nog.... :{
pi_143229959
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:25 schreef mig72 het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde de veronderstelling dat het NFI bevestigd had. Er kan van alles gebeuren. Zonder bron, geen zekerheid. En zelfs dan nog.... :{
Dat heet zuigen wat je nu doet. Erg vervelend.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:27:32 #8
430880 mig72
De Professional
pi_143229978
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:26 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dat heet zuigen wat je nu doet. Erg vervelend.
Jij beweert iets, jij komt met bron anders is hrt een aanname.

En ga ajb niet op de man verder. :)
pi_143230029
Nog maar een keer dan: niet op de persoon spelen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:32:47 #10
163650 Greys
pi_143230047
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:25 schreef mig72 het volgende:

[..]

Hier gaat het over het dubbelchecken van het NFI:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ak-froon-en-kremers/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143230061
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Die bedoelde ik en had al het linkje gegeven. Er moet gewoon een dubbelcheck gedaan zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:36:22 #12
163650 Greys
pi_143230105
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:22 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ja? Staat in de OP?
Er staat toch óók in de OP dat de foto met het uitzicht (links, dus...) van Lisanne is en de foto met het beekje (rechts, dus, de ander heeft geen beekje op de foto) van Kris? Staat pal onder die foto's :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:41:21 #13
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143230183
quote:

[..]

dubbelcheck wat betreft dna en daarnaast aanvullend onderzoek.
Benieuwd naar het resultaat

En heeft panama al iets gezegd over het dna van de laatst gevonden botten?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:42:58 #14
430880 mig72
De Professional
pi_143230202
quote:

[..]

Die bron van je zegt hetzelfde wat je allang beweert: dat ze onderzoek gaan doen

maar NERGENS staat er een bron die zegt dat ze daadwerkelijk onderzoek verricht hebben in deze zaak. Dus aanname:

Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) gaat materiaal in de zaak Lisanne Froon en Kris Kremers, sinds 1 april vermist in Panama, onderzoeken.
pi_143230217
[quote]1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:41 schreef Marrije het volgende:

[..]

[/quote]

Nog steeds niet. Eerst zou het door een forensisch antropoloog onderzocht meoten zijn en hierna DNA onderzoek. Maar vrijdag zou volgens een eerdere planning dat antropologische onderzoek zijn afgerond. In feite zouden ze dan al kunnen zeggen van welk geslacht het hoofd en evt. botten zijn.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:44:28 #16
430880 mig72
De Professional
pi_143230219
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:33 schreef Rubella het volgende:

[..]

Die bedoelde ik en had al het linkje gegeven. Er moet gewoon een dubbelcheck gedaan zijn.
Als je een linkje naar deze bron gegeven had waren we terug bij af.
pi_143230225
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:41 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat staat er toch niet?
quote:
Wat het NFI precies gaat onderzoeken, kan Jens niet zeggen. Wel laat hij los dat het om reeds in Panama onderzocht materiaal gaat. “Een dubbelcheck is heel normaal in dit soort zaken.” Een woordvoerder van het NFI bevestigt dat het instituut aanvullend onderzoek zal doen, maar wil niet ingaan op inhoudelijke vragen. “Wij doen er verder geen uitspraken over. De politie bepaalt welke informatie wanneer naar buiten komt.”
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:47:56 #18
163650 Greys
pi_143230277
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:42 schreef mig72 het volgende:

[..]

Die bron van je zegt hetzelfde wat je allang beweert: dat ze onderzoek gaan doen

maar NERGENS staat er een bron die zegt dat ze daadwerkelijk onderzoek verricht hebben in deze zaak. Dus aanname:

Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) gaat materiaal in de zaak Lisanne Froon en Kris Kremers, sinds 1 april vermist in Panama, onderzoeken.
Hou eens op met dat toontje ajb, ik doe toch ook altijd normaal tegen jou?
Die bron 'van me' was behulpzaam bedoeld en ik beweer helemaal niets 'allang'.
Zeg dan gewoon 'dank je, maar dat bedoelde ik niet'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:48:06 #19
430880 mig72
De Professional
pi_143230280
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:44 schreef Rubella het volgende:

[..]

Nog steeds niet. Eerst zou het door een forensisch antropoloog onderzocht meoten zijn en hierna DNA onderzoek. Maar vrijdag zou volgens een eerdere planning dat antropologische onderzoek zijn afgerond. In feite zouden ze dan al kunnen zeggen van welk geslacht het hoofd en evt. botten zijn.
Niet minachtend bedoeld hoor:

Maar kun jij leren quoten? Spaart ons wat hoofdpijn. :)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:49:27 #20
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143230309
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Er staat toch óók in de OP dat de foto met het uitzicht (links, dus...) van Lisanne is en de foto met het beekje (rechts, dus, de ander heeft geen beekje op de foto) van Kris? Staat pal onder die foto's :)
Ik heb er in de OP 'links' en 'rechts' bij gezet :)
En verder ga ik daar niet aan sleutelen. Die OP is helder voor iedereen die de moeite neemt om het te lezen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:50:27 #21
430880 mig72
De Professional
pi_143230330
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Hou eens op met dat toontje ajb, ik doe toch ook altijd normaal tegen jou?
Die bron 'van me' was behulpzaam bedoeld en ik beweer helemaal niets 'allang'.
Zeg dan gewoon 'dank je, maar dat bedoelde ik niet'.
Welk toontje? Ik ga maar op de feiten in dat je niet een nieuwe bron post wat een weerwoord is op mijn reactie maar een bron die alleen maar je vorige reactie steunt die ik in twijfel had getrokken.Dus we schieten niet mee op...
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:50:49 #22
163650 Greys
pi_143230338
En over die link van het NFI:
Die is al van 23 juni. Ik neem aan (!!) dat als die resten niet van de meisjes waren, dat dit na anderhalve maand onderzoek door het NFI wel al bekend was gemaakt, denk je zelf (eerlijk) ook niet, mig?
Dus wederom, ik sluit niets uit, maar ik dénk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:51:14 #23
163650 Greys
pi_143230342
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:50 schreef mig72 het volgende:

[..]

Welk toontje? Ik ga maar op de feiten in dat je niet een nieuwe bron post wat een weerwoord is op mijn reactie maar een bron die alleen maar je vorige reactie steunt die ik in twijfel had getrokken.Dus we schieten niet mee op...
Nou jammer dat je er niets mee opschiet, het was behulpzaam bedoeld iig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143230349
Toch is die eerste noodoproep wel iets om uit te zoeken wat dat eventueel geweest zou kunnen zijn.
Tijd laatste foto 14.00 uur. Oproep 16.40 uur.
Ze kunnen dus vanaf de plek van de laatste foto het pad en net ernaast gaan afspeuren op sporen.
Bijv. bloed, stukjes vezel van kleding etc. Want ergens op dat pad of direct ernaast is iets gebeurd.
Ongeluk evt. met bloed.. geeft bloedsporen. Of misdaad met bloed. geeft ook bloedsporen. Die kunnen onderzocht worden. Van wie is dat bloed? Van 1 of beide meisjes? En is er ook nog 'onbekend' bloed?
Is er een worsteling geweest of wat dan ook, wellicht vezelsporen van hun kleding.

Het is gewoon onlogisch om na een relatieg korte verdwaling al meteen te gaan bellen. Er moet iets gebeurd zijn, dus er is een kans dat dit 'sporen' heeft nagelaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Injetta op 09-08-2014 14:00:00 ]
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143230431
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:51 schreef Injetta het volgende:
Toch is die eerste noodoproep wel iets om uit te zoeken wat dat eventueel geweest zou kunnen zijn.
Ze kunnen dus vanaf de plek van de laatste foto het pad en net ernaast gaan afspeuren op sporen.
Bijv. bloed, stukjes vezel van kleding etc. Want ergens op dat pad of direct ernaast is iets gebeurt.
Ongeluk evt. met bloed.. geeft bloedsporen. Of misdaad met bloed. geeft ook bloedsporen. Die kunnen onderzocht worden. Van wie is dat bloed? Van 1 of beide meisjes? En is er ook nog 'onbekend' bloed?
Is er een worsteling geweest of wat dan ook, wellicht vezelsporen van hun kleding.

Het is gewoon onlogisch om na een relatieg korte verdwaling al meteen te gaan bellen. Er moet iets gebeurd zijn, dus er is een kans dat dit 'sporen' heeft nagelaten.
Jammer genoeg heeft het in de dagen na de verdwijning vaak geregend. Mocht er iets van bloedsporen geweest zijn, dan is dat allang weggespoeld.

Maar ik ben het met je eens dat de eerste noodoproep iets is dat beter onderzocht moet worden.
pi_143230470
quote:
Dit brengt mij in verwarring. In eerste instantie werd gezegd; 1 uur na die foto. In de éénvandaag uitzending werd gezegd 2 uur na de foto. Daarna las ik foto om 14:00 en oproep om 16:30 en nu kom jij met 16:40..
Wat is het nou?
Of gaat het net zo'n eigen leven leiden als de lengte van de totale trail? Van 3 tot 5 dagen naar 7 dagen?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:57:51 #27
430880 mig72
De Professional
pi_143230489
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Nou jammer dat je er niets mee opschiet, het was behulpzaam bedoeld iig.
Hoe kan ik weten wat de bedoeling was? Ik reageer alleen op wat ik zie...
pi_143230530
quote:
Bijv. bloed, stukjes vezel van kleding etc. Want ergens op dat pad of direct ernaast is iets gebeurt.

Ja, je zou inderdaad kunnen zeggen dat het gebied rondom eerste en tweede beekje, waar ze vermoedelijk de 1e oproep hebben gedaan tussen (15:00 - 16:00 uur) en de plek waar ze uiteindelijk de resten hebben gevonden het meest interessant zijn voor verder onderzoek.

Met speurhonden zou daar nog best wel iets te vinden kunnen zijn.
Verwacht alleen niet dat er uberhaupt op de 1e locatie nog gezocht gaat worden en van de 2e locatie (vindplaats) kan ik het alleen maar hopen.
pi_143230595
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:54 schreef Rubella het volgende:

[..]

Jammer genoeg heeft het in de dagen na de verdwijning vaak geregend. Mocht er iets van bloedsporen geweest zijn, dan is dat allang weggespoeld.

Maar ik ben het met je eens dat de eerste noodoproep iets is dat beter onderzocht moet worden.
Tja, dat is ook wel weer zo. Er is veel te veel tijd overheen gegaan met regen, anderen die er gelopen hebben. Waarschijnlijk is er niet veel meer te vinden dan... -O-
Toch zou het de moeite waard zijn om met honden dat pad af te lopen. Wie weet vinden ze toch iets onverwachts.... Tussen 14.00 uur en 16.30 uur is er zeker iets gebeurd. Anders geen noodoproep toch?
Dit maakt het gebied dat onderzocht moet worden beperkt. Dat is max. twee en half uur lopen vanaf het laatste punt (foto).
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:03:48 #30
430880 mig72
De Professional
pi_143230618
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:50 schreef Greys het volgende:
En over die link van het NFI:
Die is al van 23 juni. Ik neem aan (!!) dat als die resten niet van de meisjes waren, dat dit na anderhalve maand onderzoek door het NFI wel al bekend was gemaakt, denk je zelf (eerlijk) ook niet, mig?
Dus wederom, ik sluit niets uit, maar ik dénk.
Nogmaals een aanname. Zo kunnen we eindeloos in cirkels ronddraaien hoor.

Laat ik maar toch daarop in gaan en een weerleggende aanname bedenken: je kan aannames die moeilijk te bewijzen of ontkrachten zijn alleen maar met aannames beantwoorden:

Wat dacht je er van, dat het NFI, voorzover ze überhaupt onderzoek deden, zwijggeld toe kregen gestopt om niet te melden dat de resultaten niet kloppen?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:06:26 #31
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143230668
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat staat er toch niet?

[..]

Er staat dubbelcheck en aanvullend onderzoek.

Mja, je hoeft geen einstein te zijn om door te hebben dat die dubbelcheck wel het dna zal zijn.

Maar voor de mierenneukers onder obs, dat staat er niet letterlijk. Nou, gelukkig, is dat even opgehelderd.
pi_143230700
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:02 schreef Injetta het volgende:

[..]

Tja, dat is ook wel weer zo. Er is veel te veel tijd overheen gegaan met regen, anderen die er gelopen hebben. Waarschijnlijk is er niet veel meer te vinden dan... -O-
Toch zou het de moeite waard zijn om met honden dat pad af te lopen. Wie weet vinden ze toch iets onverwachts.... Tussen 14.00 uur en 16.30 uur is er zeker iets gebeurd. Anders geen noodoproep toch?
Dit maakt het gebied dat onderzocht moet worden beperkt. Dat is max. twee en half uur lopen vanaf het laatste punt (foto).
Er is al onderzoek gedaan met (Nederlandse) honden. Of het ook op dit pad is geweest, dat stond niet in het artikel in La Estrella.
pi_143230705
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 13:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit brengt mij in verwarring. In eerste instantie werd gezegd; 1 uur na die foto. In de éénvandaag uitzending werd gezegd 2 uur na de foto. Daarna las ik foto om 14:00 en oproep om 16:30 en nu kom jij met 16:40..
Wat is het nou?
Of gaat het net zo'n eigen leven leiden als de lengte van de totale trail? Van 3 tot 5 dagen naar 7 dagen?
OH sorry.. 16.30 uur.. gewoon een typefout!!
:@ :@
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:08:53 #34
430880 mig72
De Professional
pi_143230706
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Mja, je hoeft geen einstein te zijn om door te hebben dat die dubbelcheck wel het dna zal zijn.

Maar voor de mierenneukers onder obs, dat staat er niet letterlijk. Nou, gelukkig, is dat even opgehelderd.
Alleen is er geen een enkele bron dat het NFI daadwerkelijk onderzocht heeft. Toeval?

De bezwaren van vadertje Kris daargelaten.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:10:09 #35
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143230727
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:03 schreef mig72 het volgende:

[..]

Nogmaals een aanname. Zo kunnen we eindeloos in cirkels ronddraaien hoor.

Laat ik maar toch daarop in gaan en een weerleggende aanname bedenken: je kan aannames die moeilijk te bewijzen of ontkrachten zijn alleen maar met aannames beantwoorden:

Wat dacht je er van, dat het NFI, voorzover ze überhaupt onderzoek deden, zwijggeld toe kregen gestopt om niet te melden dat de resultaten niet kloppen?
wat is precies het punt dat je wilt maken?
Dat het een aanname is?
Ja klopt.

Kunnen we weer verder.

:')
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:10:10 #36
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_143230729
quote:

Ik vind het vrij logisch eerlijk gezegd.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:13:37 #37
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143230796
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:08 schreef mig72 het volgende:

[..]

Alleen is er geen een enkele bron dat het NFI daadwerkelijk onderzocht heeft. Toeval?

Geen idee wasrom we er verder niks over horen, vind ik ook apart. Maar het is niet iets waarom ik zou betwijfel of dat onderzoek heeft plastsgevonden.
Een ander misschien wel, dat kan natuurlijk.
pi_143230841
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:10 schreef pfaf het volgende:

[..]

Het is nog licht, hoe erg kun je verdwaald zijn na een of twee uurtjes daar?
Aan de andere kant, je weet het natuurlijk nooit. Misschien zijn ze toch snel in paniek geraakt toen ze merkten verdwaald te zijn en hoopten snel contact te krijgen met iemand die ze zou kunnen helpen de weg terug te vinden of zo?
Eerlijk gezegd denk ik toch eerder aan iets dat er gebeurd moet zijn, waardoor er paniek is ontstaan. Ongeluk, overval of iets dergelijks.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:15:52 #39
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143230846
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:10 schreef pfaf het volgende:

[..]

ik ook, zou zelf ook meteen bellen als ik niet meer wist hoe terug te komen voor het donker.

Maar denk ook nog steeds dat er iets anders speelt, betrokkenheid van derden.
pi_143230853
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Aannames dus en geen feiten. Hoe verklaren we dan dat verhaal van de vader van Kris? Dat hij nog steeds (eenvandaag uitzending) geen officiële DNA bevestiging had toen?
Als het al zo is (ik weet het niet) dat je een DNA bevestiging van het NFI moet hebben om iemand dood te verklaren.. dan zou hij die toch gehad moeten hebben?
pi_143230873
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:08 schreef mig72 het volgende:
Beetje respectvol alsjeblieft.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:18:30 #42
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_143230898
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:15 schreef Injetta het volgende:

[..]

Aan de andere kant, je weet het natuurlijk nooit. Misschien zijn ze toch snel in paniek geraakt toen ze merkten verdwaald te zijn en hoopten snel contact te krijgen met iemand die ze zou kunnen helpen de weg terug te vinden of zo?
Eerlijk gezegd denk ik toch eerder aan iets dat er gebeurd moet zijn, waardoor er paniek is ontstaan. Ongeluk, overval of iets dergelijks.
Twee uurtjes? Ze waren toch om kwart voor elf vertrokken? En het heet niet voor niets verdwalen, de kans is groot dat je de verkeerde kant op dwaalt. Bellen dus, had ik ook gedaan..
pi_143230911
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:15 schreef Injetta het volgende:

[..]

Dan hoeft er nog niets eens paniek te zijn. 911/112 bellen kan je ook doodkalm doen als je weet dat hulp noodzakelijk is.
pi_143230970
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Twee uurtjes? Ze waren toch om kwart voor elf vertrokken? En het heet niet voor niets verdwalen, de kans is groot dat je de verkeerde kant op dwaalt. Bellen dus, had ik ook gedaan..
Om 10:00 begonnen aan de Pianista trail (dus eerder van huis), daarvoor nog bij de school geweest om websites en route te checken w.s.
13:00 op de Mirador, 14:00 bij het watervalletje dus nog steeds op het pad en niet verdwaald. 15:00 - 16:30 (bronnen wisselen in exacte tijd) noodoproep.
pi_143230980
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Aannames dus en geen feiten. Hoe verklaren we dan dat verhaal van de vader van Kris? Dat hij nog steeds (eenvandaag uitzending) geen officiële DNA bevestiging had toen?
Als het al zo is (ik weet het niet) dat je een DNA bevestiging van het NFI moet hebben om iemand dood te verklaren.. dan zou hij die toch gehad moeten hebben?
Het kan zijn dat dit langer duurt, omdat het een moeilijk onderzoek schijnt te zijn. Zeker in de omstandigheden waarin de botten gevonden zijn, is het niet makkelijk om een goed monster te krijgen.

Een interessant artikel hierover is in de NRC (ja ik weet het alweer) gepubliceerd.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-een-moeilijke-klus/
pi_143231024
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:27 schreef Rubella het volgende:
Het feit dat de gevonden botten schoon zijn kan liggen aan de regenbuien die er geweest zijn in de weken na de verdwijning.
Overigens is de Bodyfarm wel in een warm gebied, maar niet in het regenwoud. In een regenwoud ligt de relatieve luchtvochtigheid en temperatuur zo hoog dat alle processen dus ontbinding ook snel gaat.
Een wervel en "bovenarm" van waarschijnlijk een koe, lag aan het begin van el Pianista. Geen idee hoe lang het er al lag, vermoedelijk al even. Maar ook vrij schoon dus, zonder bijtsporen :) Je zou verwachten dat dode koeien ook wel aantrekkelijk zijn voor aaseters, maar zo te zien valt dat daar wel mee. Ik geloof daarom ook niet zo in de theorie dat de botten van de meisjes verspreid zijn door aaseters.

zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:25:00 #47
430880 mig72
De Professional
pi_143231028
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Beetje respectvol alsjeblieft.
Dat was een beetje respectvol bedoeld. Vorzover de vader meeleest natuurlijk :D
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:26:11 #48
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143231058
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Aannames dus en geen feiten.
ja hoor

Dat je iets niet kunt verklaren betekent niet automatisch dat het daarom niet zo is.
pi_143231105
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:26 schreef Marrije het volgende:
ja hoor

Dat je iets niet kunt verklaren betekent niet automatisch dat het daarom niet zo is.
Ik dacht dat het Nederlandse rechtssysteem juist gestoeld was op het feit dat iets niet gebeurd is, tenzij het "verklaard" is: onschuldig totdat schuld bewezen is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:28:01 #50
430880 mig72
De Professional
pi_143231107
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

Geen idee wasrom we er verder niks over horen, vind ik ook apart. Maar het is niet iets waarom ik zou betwijfel of dat onderzoek heeft plastsgevonden.
Een ander misschien wel, dat kan natuurlijk.
Voor hetzelfde geld leven Kris en Lisanne nog en moeten we hen bevrijden uit een ontvoering of een zelfgemaakte foutieve aansluiting bij een militante beweging alà Tanja Nijmeier. Omdat Panama gesjoemeld heeft met de botresten en gelogen heeft en het NFI nooit onderzocht heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')