Ik zie ook niet alle Koerden al PKK mafkees.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:57 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Hoe zie je dat iemand PKK Koerd is? tijdens hun hoogtijdagen hadden ze rond de 10k strijders. En niets mis met FEDKOM. Ze zijn pro Koerdisch en niet alleen pro PKK. Je moet niet alle Koerden zien als PKK. Dat is best zielig.
Kastttttttquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:01 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)hipster-van-IS.dhtml
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:00 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik zie ook niet alle Koerden al PKK mafkees.De meeste Koerden zijn me broeders. Ik ben ook voor een onafhankelijk Koerdistan in Noord-Irak.
Maar als trotse Turk haat ik die PKK en iedereen die voor PKK is.
Vrienden vertellen dat hij radicaliseerde nadat in zijn vaderland het Moslimbroederschap aan de kant werd geschoven door het regime van de huidige machthebber, president El-Sisi.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:01 schreef Loekie1 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)hipster-van-IS.dhtml
ISIS/IS zitten daarachter, niet alle soennieten. En je moet toch iets doen om soennieten bij ISIS weg te krijgen. De enige manier is meer macht en onderdeel van Iraakse regering uit te laten maken. Doe je dat niet en stop je ze weg dan blijven soennieten in ieder geval vanuit onvrede met ISIS samenheulen tegen de centrale regering.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:08 schreef Loekie1 het volgende:
De Soennieten zitten achter alle bomaanslagen, lijkt me niet verstandig om die veel macht te geven.
Met de Moslimbroederschap aan de macht had hij zijn zwaard in Egypte tegen de Christenen en andere minderheidsgroepen kunnen gebruiken, daar baalt hij van.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:04 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Vrienden vertellen dat hij radicaliseerde nadat in zijn vaderland het Moslimbroederschap aan de kant werd geschoven door het regime van de huidige machthebber, president El-Sisi.
Ik had al zo'n vermoeden. Door een niet-gewelddadige organisatie die meedeed aan het democratische proces zo hardhandig aan te pakken, is die jongen dus geradicaliseerd.
Ik hou van schelden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:04 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Kasttttttt
[..]
Ik snap je punt, maar je moet ook snappen waarom veel mensen voor PKK zijn. Alleen dat is een andere discussie
En niet schelden
Een Arabische soenniet als premier gaat te ver.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:07 schreef Aloulou het volgende:
De enige manier is meer macht en onderdeel van Iraakse regering uit te laten maken.
Tja, wat denk je van de media in de betrokken NAVO landen t.o.v. Rusland?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 03:33 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Irak splitsen is een ook een goed idee, het ging mij meer om...RT. Sinds al die russische propoganda waar ze echt veel te subjectief zijn en gewoon onwaarheden vertellen neem ik het niet meer serieus.
Ook voor een onafhankelijk deel van Turkije voor diezelfde broeders?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:00 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik zie ook niet alle Koerden al PKK mafkees.De meeste Koerden zijn me broeders. Ik ben ook voor een onafhankelijk Koerdistan in Noord-Irak.
Maar als trotse Turk haat ik die PKK en iedereen die voor PKK is.
Nee NOOIT!! Want dan verliest Turkije vele macht in de regio.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:21 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Ook voor een onafhankelijk deel van Turkije voor diezelfde broeders?
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:04 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Vrienden vertellen dat hij radicaliseerde nadat in zijn vaderland het Moslimbroederschap aan de kant werd geschoven door het regime van de huidige machthebber, president El-Sisi.
Ik had al zo'n vermoeden. Door een niet-gewelddadige organisatie die meedeed aan het democratische proces zo hardhandig aan te pakken, is die jongen dus geradicaliseerd.
Leg uit?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:10 schreef Charismatisch het volgende:
Een Arabische soenniet als premier gaat te ver.
Laten ze eerst de corrupte dictator Erdogan maar eens lozen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:22 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Nee NOOIT!! Want dan verliest Turkije vele macht in de regio.
Macht delen met Arabische soennieten, geen probleem, maar een Arabische soenniet als premier aanstellen in een land waar de meerderheid bestaat uit sjiieten zoals jij eerdere voorstelde lijkt mij geen goed idee.quote:
Omdat ze op 29 juni een Kalifaat hebben uitgeroepen en als IS door het leven gaan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:26 schreef Breekfast het volgende:
Waarom wordt ISIS nu opeens overal aangeduid als IS?
Wordt hun kalifaat ook echt erkend wereldwijd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:27 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Omdat ze op 29 juni een Kalifaat hebben uitgeroepen en als IS door het leven gaan.
Natuurlijk niet, maar zelf zullen ze ook nooit lid willen worden van de VN.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:29 schreef Malatyali0691 het volgende:
Wordt hun kalifaat ook echt erkend wereldwijd.
Erdogan mag weg inderdaad. Die landverrader die heult met die PKK.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Laten ze eerst de corrupte dictator Erdogan maar eens lozen.
En als ze lid willen worden worden ze toch nooit toegelaten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar zelf zullen ze ook nooit lid willen worden van de VN.
Omdat ze nu de meer algemene Islamitische Staat (IS) zijn en niet meer specifiek in Irak en Syrie. Ze willen ook uitbreiden naar andere landen als Libanon, Israel, Saudi Arabie, Jordanie...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:26 schreef Breekfast het volgende:
Waarom wordt ISIS nu opeens overal aangeduid als IS?
Ah zo. Het is niet de meest voor de hand liggende oplossing nee. Maar het zou wel de meest effectieve kunnen zijn om Iraaks-Arabische soennieten er weer bij te krijgen en daarmee ISIS isoleren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:26 schreef Charismatisch het volgende:
Macht delen met Arabische soennieten, geen probleem, maar een Arabische soenniet als premier aanstellen in een land waar de meerderheid bestaat uit sjiieten zoals jij eerdere voorstelde lijkt mij geen goed idee.
Ja, als terroristische organisatie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:29 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Wordt hun kalifaat ook echt erkend wereldwijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |