abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 15:02:19 #121
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143231773
WASHINGTON — Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu asked US lawmakers Wednesday to help fend off Palestinian claims that his country engaged in “war crimes” while defending itself against attacks from Gaza, one top lawmaker told The Post.
The Israeli leader later told international reporters that his country employed “extraordinary measures” to avoid civilian deaths in the nearly month-long conflict.
As a ceasefire between Israel and Hamas held for a third day, Netanyahu met with a group of US legislators, including Rep. Steve Israel (D-LI,) to discuss the country’s tense security situation and some fissures in US-Israel relations.
Netanyahu asked the delegation to help Israel stay out of the International Criminal Court, where its attacks on Gaza could come under scrutiny — even while responding to Hamas rockets fired at Israeli urban centers.
Palestinian leaders are getting ready to join the ICC, and met with officials in The Hague recently to discuss the implications of joining.
“The prime minister asked us to work together to ensure that this strategy of going to the ICC does not succeed,” Rep. Israel told The Post by phone from Tel Aviv.
Netanyahu “wants the US to use all the tools that we have at our disposal to, number one, make sure the world knows that war crimes were not committed by Israel, they were committed by Hamas. And that Israel should not be held to a double standard,” the congressman said.

http://nypost.com/2014/08(...)d-war-crime-charges/
Feyenoord!
pi_143237463
IDFSpokesperson twitterde op zaterdag 09-08-2014 om 18:17:19 These satellite photos reveal a simple truth: Hamas turned many of Gaza’s civilian areas into fortresses of terror. http://t.co/JywSIDESrr reageer retweet

En dan zijn er nog mensen die zich afvragen waarom er zoveel burgerdoden vallen.
Het is voor vandaag relatief rustig met raket aanvallen vanuit Gaza, vanmiddag stond de teller op 7 raketten...
Ik ben nieuw hier! play it fair!
  Moderator zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:14:50 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143237844
ik vraag me eerder af waarom er zo weinig doden zijn gevallen als de IDF zogenaamd zoveel doelen heeft bestookt

van een gewoon korreltje zout kun je niet meer spreken iig

ik zou niet zondermeer alles geloven of zelfs serieus nemen wat de IDFspokestweeter zegt ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_143237947
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:14 schreef sp3c het volgende:
ik vraag me eerder af waarom er zo weinig doden zijn gevallen als de IDF zogenaamd zoveel doelen heeft bestookt

van een gewoon korreltje zout kun je niet meer spreken iig

ik zou niet zondermeer alles geloven of zelfs serieus nemen wat de IDFspokestweeter zegt ...
Vanwege precisie bombardementen onder andere.
Ik geloof ook niet zomaar alles, maar vaak blijkt achteraf dat het redelijk accurate informatie is, daarbij vindt ik het ook echt een meerwaarde om te posten.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:22:59 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143238098
zo precies is het luchtwapen nog lang niet, ik gok dat ze een vooral veel doelen nog maar een keer hebbeb gebombardeerd gewoon om het bombarderen (om het momentum vast te houden) wat op zich niet gek/ongebruikelijk is

maar het is idd wel relevant en zelfs heel interessant maar het is geen bron waar je conclusies uit kunt trekken
pi_143239336
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:01 schreef JayDeeNow het volgende:
IDFSpokesperson twitterde op zaterdag 09-08-2014 om 18:17:19 These satellite photos reveal a simple truth: Hamas turned many of Gaza’s civilian areas into fortresses of terror. http://t.co/JywSIDESrr reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dan zijn er nog mensen die zich afvragen waarom er zoveel burgerdoden vallen.
Het is voor vandaag relatief rustig met raket aanvallen vanuit Gaza, vanmiddag stond de teller op 7 raketten...
Het gebied is 41 km lang, 6 tot 12 km breed, bevolkingsdichtheid ruim 5000/km². Het is één grote civilian area.
pi_143240491
Gaza's Ministry of Health said that two more Palestinians were killed as Israeli drones hit a car in Rafah in the southern party of Gaza Strip. That brings to seven the number of people killed in Gaza on Saturday.
by Ted.Regencia 7:15 PM

http://live.aljazeera.com/Event/Gaza_Blog
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 20:59:43 #128
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143241059
gewoon extra veel doden maken is idd niet gek/ongebruikelijk
pi_143241206
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 20:59 schreef IsaacCuenca het volgende:
Je roep wel veel, maar zegt eigenlijk niets.
Onderbouw je mening eens, ipv maar wat roepen.
Ik zal je helpen:

http://www.timesofisrael.(...)n-gaza-data-says-no/
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:29:42 #130
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_143242136
http://www.liveleak.com/view?i=a76_1406508773&comments=1

Dit kan een mens tegenwoordig voor EUR 500/750 kopen. Moet je kijken wat je daar al voor beelden mee maakt (een particulier). Ik denk dat Israel 24/7 heel Gaza zo'n beetje in beeld heeft en daardoor precies kan toeslaan. Gaat lang niet altijd goed natuurlijk en het is zo dichtbevolkt/met menselijk schild dat er heel veel burgerslachtoffers vallen maar de techniek staat voor niks.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:40:57 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143242582
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 21:29 schreef PLAE@ het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=a76_1406508773&comments=1

Dit kan een mens tegenwoordig voor EUR 500/750 kopen. Moet je kijken wat je daar al voor beelden mee maakt (een particulier). Ik denk dat Israel 24/7 heel Gaza zo'n beetje in beeld heeft en daardoor precies kan toeslaan. Gaat lang niet altijd goed natuurlijk en het is zo dichtbevolkt/met menselijk schild dat er heel veel burgerslachtoffers vallen maar de techniek staat voor niks.

Maar HAMAS zit onder de grond, onder scholen en woonhuizen , die krijg je niet makkelijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:43:18 #132
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143242669
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 21:04 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ik zal je helpen:

:?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:46:02 #133
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_143242762
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 21:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar HAMAS zit onder de grond, onder scholen en woonhuizen , die krijg je niet makkelijk
Ik zeg toch ook niet dat het makkelijk is, alleen dat zodra ze iets hebben kunnen ze toeslaan.
pi_143243344
448 children killed in Israeli attacks on Gaza, UN says

http://electronicintifada(...)attacks-gaza-un-says
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 22:53:35 #135
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143245180
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 21:04 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ik zal je helpen:

Veel meer doden dan aan Israelische kant in ieder geval. In het gebied van de Palestijnen notabene. Fucking oorlogsmisdadigers zijn het.
Feyenoord!
pi_143245663
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 22:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Veel meer doden dan aan Israelische kant in ieder geval. In het gebied van de Palestijnen notabene. Fucking oorlogsmisdadigers zijn het.
Dat is een feit, klote Hamas...
  Moderator zaterdag 9 augustus 2014 @ 23:15:05 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143245944
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 20:59 schreef IsaacCuenca het volgende:
dat is precies het tegenovergestelde van wat ik zei

knap :{
pi_143247354
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:07 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Dat is een feit, klote Hamas en Israël
*fixed* :7
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:37:10 #139
176916 Karrs
2007-2017
pi_143248464
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

*fixed* :7
Gewoon maar klote-oorlog van maken dan?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143248578
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 10-08-2014 00:51:15 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143252937
quote:
9s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:37 schreef Karrs het volgende:

[..]

Gewoon maar klote-oorlog van maken dan?
Nja dat is het wel natuurlijk , maar wilde graag beide partijen even aanstippen :P
pi_143252946
De Palestijnen breken de onderhandelingen over de oorlog met Israël af als de Israëlische vertegenwoordigers niet terugkeren naar Caïro. Dat heeft de Palestijnse onderhandelaar Bassam Salhi zondag gezegd.

De Israëliërs verlieten de Egyptische hoofdstad vrijdag. Ze keren niet terug zolang Gaza raketten op hen blijft afvuren. Volgens het Israëlische leger is het land dit weekend met tientallen raketten en mortiergranaten bestookt. Twee van die aanvallen zouden zondagochtend hebben plaatsgevonden.

Bassam Salhi had zaterdagavond een ontmoeting met de Egyptische bemiddelaars. "We hebben hen gezegd dat als de Israëliërs niet terugkeren en er geen belangrijke ontwikkelingen zijn, we vandaag nog vertrekken", aldus de onderhandelaar zondag.

De indirecte besprekingen tussen Israël en de Palestijnse delegatie begonnen vorige week. In Egypte wordt gepoogd de twee partijen tot een staakt-het-vuren te brengen.

Palestijnen dreigen uit onderhandelingen te stappen

Arrrrg waarom allemaal zo koppig
pi_143255401
Dat is waarom je die Palestijnen nooit moet steunen. Valt geen afspraken mee te maken. Het is denk ik het beste om zo door te gaan totdat die Palestijnen eindelijk zelf opkomen voor hun gedachtes en actie ondernemen tegen Hamas.
pi_143256012
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:05 schreef Bozepiemel het volgende:
Dat is waarom je die Palestijnen nooit moet steunen. Valt geen afspraken mee te maken. Het is denk ik het beste om zo door te gaan totdat die Palestijnen eindelijk zelf opkomen voor hun gedachtes en actie ondernemen tegen Hamas.
Totdat er meer palestijnen door hamas worden bedreigt en afgemaakt bedoel je?
Want hamas heeft een twoface voor de palestijnen, aan de ene kant doen ze aan verzet en aan een heleboel hulp voor de bevolking, aan de andere kant zijn ze niet zo aardig als er kritiek komt op ze vanuit die bevolking.

Vergeet niet dat het israel is die weggelopen is bij die besprekingen, niet hamas. Vergeet het eisenlijstje van hamas in dit geval niet, die ontzettend redelijk is. Hetzelfde wat je hier zegt kan je dus van israel zeggen, die als keiharde eis op tafel legt dat hamas compleet moet ontwapenen bv en die wegliep bij de onderhandelingstafel omdat ze daarin hun zin niet kregen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143256270
pi_143256309
pi_143256377
Oksel krijg je echt niet betaald ?
pi_143256382
More propaganda pastes pls.
pi_143256472
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Want hamas heeft een twoface voor de palestijnen, aan de ene kant doen ze aan verzet en aan een heleboel hulp voor de bevolking, aan de andere kant zijn ze niet zo aardig als er kritiek komt op ze vanuit die bevolking.

Vergeet niet dat het israel is die weggelopen is bij die besprekingen, niet hamas. Vergeet het eisenlijstje van hamas in dit geval niet, die ontzettend redelijk is. Hetzelfde wat je hier zegt kan je dus van israel zeggen, die als keiharde eis op tafel legt dat hamas compleet moet ontwapenen bv en die wegliep bij de onderhandelingstafel omdat ze daarin hun zin niet kregen.
Dat eerste punt zal inderdaad een gevolg zijn. Maar er zal toch eerst een verzet moeten ontstaan bij de Palestijnse kant zelf voordat je een redelijke onderneming van Israël kan verwachten.

Bovendien vind ik het een compleet eerlijke en reële eis van Israël dat Hamas zich eerst geheel moet ontwapenen. Anders zal dat Hamas voor altijd Palestina en Israël dwars zitten, daar valt namelijk geen afspraak mee te maken.
pi_143256486
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:37 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je me geld geeft zal ik Palestijnse propaganda gaan posten.
pi_143256496
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:41 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Goedkope hoer.
pi_143256497
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:41 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat je dit doet omdat je geld krijgt om dit te posten :D
pi_143256546
quote:
9s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:37 schreef Xa1pt het volgende:

:*
pi_143256571
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:41 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Dat eerste punt zal inderdaad een gevolg zijn. Maar er zal toch eerst een verzet moeten ontstaan bij de Palestijnse kant zelf voordat je een redelijke onderneming van Israël kan verwachten.

Bovendien vind ik het een compleet eerlijke en reële eis van Israël dat Hamas zich eerst geheel moet ontwapenen. Anders zal dat Hamas voor altijd Palestina en Israël dwars zitten, daar valt namelijk geen afspraak mee te maken.
Zolang er geen ruimte is om een normaal leven op te bouwen zal dat verzet er niet komen en zo zitten we met een onoplosbare situatie omdat geen van beide partijen(hamas en israel) als eerste dat kleine stapje wil maken. De palestijnen, de burgers, die betalen de werkelijke prijs, niet alleen in deze steeds oplaaiende fysieke conflicten, maar dagelijks, altijd. Want laten we niet net doen alsof het leven in gaza verder zo fijn is.

Hamas geheel ontwapenen is een onredelijke eis, die slaat helemaal nergens op, ze zouden gek zijn om het te doen. De onafhankelijke machten die voorgesteld worden om wat zaken onder hun beheer te hebben, dat slaat wel ergens op.

De eis tot volledige ontwapening is net zo onzinnig als de idiote eis dat israel weg moet, of desnoods palestina weg moet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143256699
Palestinian negotiators will remain in Cairo for an urgent meeting with the Arab League on Monday to discuss the Gaza crisis, Egypt's state MENA news agency said.

The Palestinian delegation had said it was likely to abandon Egyptian-mediated talks on Sunday unless Israel agreed to return to the table without pre-conditions.

[Reuters]

http://live.aljazeera.com/Event/Gaza_Blog
pi_143256795
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Zolang er geen ruimte is om een normaal leven op te bouwen zal dat verzet er niet komen en zo zitten we met een onoplosbare situatie omdat geen van beide partijen(hamas en israel) als eerste dat kleine stapje wil maken. De palestijnen, de burgers, die betalen de werkelijke prijs, niet alleen in deze steeds oplaaiende fysieke conflicten, maar dagelijks, altijd.

Hamas geheel ontwapenen is een onredelijke eis, die slaat helemaal nergens op, ze zouden gek zijn om het te doen. De onafhankelijke machten die voorgesteld worden om wat zaken onder hun beheer te hebben, dat slaat wel ergens op.

De eis tot volledige ontwapening is net zo onzinnig als de idiote eis dat israel weg moet, of desnoods palestina weg moet.
Dat zie je verkeerd. Als er ruimte is een normaal leven op te bouwen zal je natuurlijk nooit een verzet zien van de Palestijnen, dat is immer hun doel, daar zullen ze tevreden mee zijn. Juist als ze onder druk staan van Hamas zal er juist een verzet moeten ontstaan. Zolang dat ontbreekt kan je moeilijk verwachten dat Israël een grondoffensief start met als doel Hamas selectief uit te schakelen met een verhoogd risico voor eigen leven.

Hamas zou juist slim en verantwoordelijk zijn om hun wapens op dit moment weg te doen. Zodat Palestina, daarmee hun volk, eindelijk een doorstart kan maken en een vredig opbouw kan beginnen.

Jouw ideeën vind ik trouwens erg vreemd, zelfs een beetje schandalig.
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:56:20 #157
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143256889
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:05 schreef Bozepiemel het volgende:
Israel heeft in het verleden toegezegd om de bezette gebieden te verlaten. Plus ze breken gewoon alle internationale regels in het kader van het bezetten van een ander land. Dus al je begint over het zich niet houden aan de afspraken, kijk dan eerst daar even naar.
Feyenoord!
pi_143256911
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:52 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. Als er ruimte is een normaal leven op te bouwen zal je natuurlijk nooit een verzet zien van de Palestijnen, dat is immer hun doel, daar zullen ze tevreden mee zijn. Juist als ze onder druk staan van Hamas zal er juist een verzet moeten ontstaan. Zolang dat ontbreekt kan je moeilijk verwachten dat Israël een grondoffensief start met als doel Hamas selectief uit te schakelen met een verhoogd risico voor eigen leven.

Hamas zou juist slim en verantwoordelijk zijn om hun wapens op dit moment weg te doen. Zodat Palestina, daarmee hun volk, eindelijk een doorstart kan maken en een vredig opbouw kan beginnen.

Welke doorstart als er aan die eisen van hamas niet wordt voldaan? Leuk praatje maak je hoor, maar zullen we het eens wat inhoudelijker bekijken?
Begin maar eens met te vertellen hoe ze dan aan een opbouw moeten beginnen als de grenzen dicht zitten en essentiele grondstoffen/matrialen het gebied niet in mogen? Er geen echte handel mogelijk is door die dichte grenzen, er amper gevist kan worden door een belachelijke beperking van toegang op de zee en ga maar door...
Hamas is weg dan he, dus geen gesmokkel meer door tunnels, de palestijnen zijn zo braaf als israel wil.
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:57:35 #159
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143256935
Feyenoord!
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:58:46 #160
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143256980
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Zolang er geen ruimte is om een normaal leven op te bouwen zal dat verzet er niet komen en zo zitten we met een onoplosbare situatie omdat geen van beide partijen(hamas en israel) als eerste dat kleine stapje wil maken. De palestijnen, de burgers, die betalen de werkelijke prijs, niet alleen in deze steeds oplaaiende fysieke conflicten, maar dagelijks, altijd. Want laten we niet net doen alsof het leven in gaza verder zo fijn is.

Hoezo is de eis dat Israel weg moet uit Palestijns grondgebied een onzinnige? Zou je dat ook zeggen tegen de Duitsers die Nederland bezetten in WO2?

Israel heeft totaal geen recht om daar te zijn, ophoepelen dus.
Feyenoord!
pi_143257051
quote:
9s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:37 schreef Xa1pt het volgende:
Het klopt toch? Raketten worden op die plekken afgeschoten dat kun je niet ontkennen.
pi_143257071
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:37 schreef Yasmin23 het volgende:
Nee, 100% van niet.

Als dat zo was , dan zou die het namelijk veel intelligenter aanpakken. Hij is nu gewoon aan het spammen en brengt IDF alleen maar in diskrediet.
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:04:15 #163
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143257171
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:52 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens. De eis dat Israel gewoon weg moet uit de bezette gebieden is totaal redelijk en zal de eerste stap moeten zijn op weg naar vrede. De bal ligt bij Israel.
Feyenoord!
pi_143257183
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, 100% van niet.

Als dat zo was , dan zou die het namelijk veel intelligenter aanpakken. Hij is nu gewoon aan het spammen en brengt IDF alleen maar in diskrediet.
Ja of het PR bureau van Isreal selecteert niet echt haar internettrollen :P
pi_143257199
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja of het PR bureau van Isreal selecteert niet echt haar internettrollen :P
Uiteraard doen ze dat wel.
pi_143257245
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Welke doorstart als er aan die eisen van hamas niet wordt voldaan? Leuk praatje maak je hoor, maar zullen we het eens wat inhoudelijker bekijken?
Begin maar eens met te vertellen hoe ze dan aan een opbouw moeten beginnen als de grenzen dicht zitten en essentiele grondstoffen/matrialen het gebied niet in mogen? Er geen echte handel mogelijk is door die dichte grenzen, er amper gevist kan worden door een belachelijke beperking van toegang op de zee en ga maar door...
Hamas is weg dan he, dus geen gesmokkel meer door tunnels, de palestijnen zijn zo braaf als israel wil.

Dan zal Israël verscheidene wegen toegankelijk maken. Dan kunnen ze op eigen kracht de handel weer laten floreren. Ook al heeft Palestina weinig te bieden. Maar ja, dat hebben ze aan Hamas te danken om 60 jaar lang dat land te verzieken.
pi_143257254
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

en brengt IDF alleen maar in diskrediet.
:')
pi_143257278
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:58 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hoezo is de eis dat Israel weg moet uit Palestijns grondgebied een onzinnige? Zou je dat ook zeggen tegen de Duitsers die Nederland bezetten in WO2?

Ik doelde op israel geheel weg, niet alleen van palestijns grondgebied. Dat is onzinnig.
Een tweestaten-oplossing is niet onzinnig, is de enige weg die niet alleen maar op een ramp uit kan lopen.
pi_143257318
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:06 schreef oksel12 het volgende:

[..]

:')
Je kan die smiley posten, maar mensen nemen het IDF niet serieuzer als een of ander figuur op internet als een spast plaatjes zit te posten.
pi_143257381
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:58 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het is een situatie die wij hebben laten ontstaan. Dat collectieve medelijden heeft het Westen er toe bewogen om hun trek naar wat nu Israël is te bemoedigen. Nu krijg je ze er met geen stok meer weg.

Ik ben ook van mening dat antieke geschriften geen wettige grond zijn om mensen die er al eeuwen wonen te verjagen, maar dat is wel wat gebeurd is. Een nieuwe generatie meer seculiere Israeli's kun je dat niet meer kwalijk nemen. Er zal dus naar een tweestatenoplossing gezocht moeten worden ;(
pi_143257461
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:06 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Dan zal Israël verscheidene wegen toegankelijk maken. Dan kunnen ze op eigen kracht de handel weer laten floreren. Ook al heeft Palestina weinig te bieden. Maar ja, dat hebben ze aan Hamas te danken om 60 jaar lang dat land te verzieken.
Dat doen ze niet, of zo beperkt dat het amper zin heeft. Israel heeft er, iig in de aankomende jaren, baat bij als gaza zwak blijft. Ze zullen niet toestaan dat die opbouwen, dat hebben ze nog nooit gedaan sinds het ontstaan van gaza. Zeggen dat israel zo goed zal meewerken aan de opbouw van gaza zit op hetzelfde niveau als zeggen dat hamas vanaf nu echt geen aanvallen meer zal doen om hun goede wil te tonen.

Dat gebied is zogenaamd autonoom, maar dat is niet waar, israel beheerst alles wat in en uit gaza gaat. Dat is niet redelijk.
De eis van hamas dat het een onafhankelijke macht gaat worden die wat erin en eruit gaat in de gaten gaat houden is wel redelijk. Ze vragen immers niet om zo vrij langs de grens te mogen huppelen. Ze vragen om allerlei zaken die heel direct met de opbouw van gaza te maken hebben.
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:13:49 #172
176916 Karrs
2007-2017
pi_143257530
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Vind ik ook wel vrij terecht. Je onderhandelt niet met mensen die jou pijn proberen te doen, die sla je.

En die eisenlijst is redelijk - behalve als Hamas nog aan het roer staat. Want dan zijn die eisen plotseling vrijbrieven voor het invoeren van meer wapens, meer munitie, meer ellende. Dat moet je als Israël niet willen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:16:46 #173
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143257655
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is een situatie die wij hebben laten ontstaan. Dat collectieve medelijden heeft het Westen er toe bewogen om hun trek naar wat nu Israël is te bemoedigen. Nu krijg je ze er met geen stok meer weg.

Ik ben ook van mening dat antieke geschriften geen wettige grond zijn om mensen die er al eeuwen wonen te verjagen, maar dat is wel wat gebeurd is. Een nieuwe generatie meer seculiere Israeli's kun je dat niet meer kwalijk nemen. Er zal dus naar een tweestatenoplossing gezocht moeten worden ;(
Wij hebben er niks mee te maken dat Israel die gebieden van de palestijnen heeft bezet. Dat hebben ze helemaal zelf gedaan. Ze bezetten land van een ander land. Dat zijn gewoon oorlogsmisdaden, puur en simpel.
Feyenoord!
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:17:47 #174
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143257700
quote:
15s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:13 schreef Karrs het volgende:

[..]

Vind ik ook wel vrij terecht. Je onderhandelt niet met mensen die jou pijn proberen te doen, die sla je.

En die eisenlijst is redelijk - behalve als Hamas nog aan het roer staat. Want dan zijn die eisen plotseling vrijbrieven voor het invoeren van meer wapens, meer munitie, meer ellende. Dat moet je als Israël niet willen.
Dus dan vind jij de aanvallen van Hamas terecht, is wat je zegt.
Feyenoord!
pi_143257752
quote:
15s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:13 schreef Karrs het volgende:

[..]

Onzin dat het vrijbrieven zijn, want bij de eisen hoort die onafhankelijke grensbewaking. Nogmaals, men doet hier net alsof ze hebben gevraagd die grens vrij over te mogen huppelen, maar dat is dus niet waar. Het is realistisch dat er een strenge grenscontrole nodig blijft, alleen niet door israel. Er is teveel ruzie tussen die kemphanen, teveel emotie waardoor er teveel misstanden zijn, die moeten uit elkaar gehouden worden.

En ontwapenen is wel onredelijk, want andersom geld je verhaaltje net zo goed, je kan niet van 1 partij verwachten dat ze ontwapenen, dat is niet realistisch.
pi_143257759
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wij hebben er niks mee te maken dat Israel die gebieden van de palestijnen heeft bezet. Dat hebben ze helemaal zelf gedaan. Ze bezetten land van een ander land. Dat zijn gewoon oorlogsmisdaden, puur en simpel.
Ook hun expansiedrift hebben wij altijd oogluikend toegestaan. Joden zijn verworden door tot de Lionel Messi's van de internatonale politiek, niemand mag ze tackelen. Oh wee als je daar kritiek op hebt, want dan ben je een antisemiet.
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:21:52 #177
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143257906
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:19 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ook hun expansiedrift hebben wij altijd oogluikend toegestaan. Joden zijn verworden door tot de Lionel Messi's van de internatonale politiek, niemand mag ze tackelen. Oh wee als je daar kritiek op hebt, want dan ben je een antisemiet.
Prima maar met wij voel ik me niet aangesproken. Ze hebben Israel inderdaad belachelijk veel dingen door de vingers gezien. Maar dat is nu gelukkig een beetje aan het veranderen. Hoog tijd dat er eens wat meer gerechtigheid in de wereld komt.
Feyenoord!
pi_143258017
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Prima maar met wij voel ik me niet aangesproken. Ze hebben Israel inderdaad belachelijk veel dingen door de vingers gezien. Maar dat is nu gelukkig een beetje aan het veranderen. Hoog tijd dat er eens wat meer gerechtigheid in de wereld komt.
Nogmaals, dat tergudraaien van de geschiedenis is niet zomaar te doen. Je ziet wat voor conflicten er onstaan (zie Oekraïne en de Joegoslavië-oorlog) als je dat toch probeert. Hoe onrechtmatig ook, je kunt mensen niet eerst iets geven of iets laten nemen, en dan decennia later roepen dat dat niet had gemogen. We stonden erbij, en keken er naar.
pi_143258055
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nogmaals, dat tergudraaien van de geschiedenis is niet zomaar te doen. Je ziet wat voor conflicten er onstaan (zie Oekraïne en de Joegoslavië-oorlog) als je dat toch probeert. Hoe onrechtmatig ook, je kunt mensen niet eerst iets geven of iets laten nemen, en dan decennia later roepen dat dat niet had gemogen. We stonden erbij, en keken er naar.
We staan er nog steeds bij en kijken er nog steeds naar }:|
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:35:53 #180
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143258423
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De wereld heeft Israel een bepaald stuk grond gegeven en Israel heeft op zijn beurt daar meerdere stukken grond van de palestijnen bij veroverd. Dat zijn gewoon oorlogsmisdaden en daarom is Netanyahu ook bang om veroordeeld te worden voor oorlogsmisdaden trouwens. Ze hebben in het verleden al beloofd om die gebieden te verlaten maar nooit gedaan. Dus het word tijd dat de wereld daar sancties over uit gaat voeren zodat ze gedwongen worden.
Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')