abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2014 @ 12:01:26 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_143504533
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 00:08 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Neem patenten. Italië voerde als laatste land pas in 1978 het patent in op geneesmiddelen. Op dat moment telde het land 514 bedrijven in die industrie en was het land verantwoordelijk voor 10% van de wereldwijde medicijn productie. Italië speelt nu geen rol meer op het wereldtoneel en ken nog maar een paar farmaceutische bedrijven. Dat is wat crony kapitalisme doet.
Heb je een bron hiervoor?

Dit klinkt meer als internationale machtspolitiek dan crony capitalism.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143505173
Goed, even een schoonmaakslotje.
pi_143505289
quote:
4s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:06 schreef GSbrder het volgende:
Jongens, laten we het beschaafd houden.
Dit lijkt mij een prima uitgangspunt. Hou het gewoon bij het onderwerp ipv te komen rellen en klagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2014 12:29:12 ]
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:30:26 #254
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143509404
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heb je een bron hiervoor?

Dit klinkt meer als internationale machtspolitiek dan crony capitalism.
http://levine.sscnet.ucla.edu/papers/ip.ch.9.m1004.pdf
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:58:16 #255
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_143514722
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:37 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Je blijft maar aanhalen dat er met het libertarisme een eerlijk speelveld komt. Dit is pertinent niet waar, er is een enorm gat tussen de benodigde informatie om goed te kunnen handelen op een vrije markt tussen (grote) bedrijven en consumenten.
De documentaire "terms and conditions may apply" laat dit zeer sterk zien.

Ze bezitten de capaciteiten en macht om demonstraties en protest de kop in te drukken vóór ze ontstaan. Dankzij o.a. 'big data'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143560940
Mooi begin: http://nl.wikipedia.org/wiki/Orania_(Zuid-Afrika)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143561123
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

extreme belastingen? ik dacht het niet voor een middenmoter

[..]

http://www.consultancy.nl(...)ruk-in-middenmoot-eu

onbetaalbaar? Hoezo dat... Nederland heeft een normaal begrotingstekort.. Ik hoor geen paniekverhalen van economen. Van tijd tot tijd roept een socalled centenkrent dat wel.. Ook normaal
Als je 2000 euro per Nederlerlander per jaar aan RENTE op de schuld betaald dan heb je het over een extreme schuld, haaaaaaaaaalllllllloooooooo wakker worden, elke Nederlander betaald dus elk jaar een maandsalaris aan rente op de schuld die we hebben, we hebben het dus niet over WERKENDE Nederlanders, maar over iedereen, kortom een modaal gezin met 4 personen betaalt dus 8000 euro per jaar aan de schuld zonder dat een cent word afgelost, maar mijnheer,gaat u rustig slapen, Nederland waakt over u!
pi_143563621
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:40 schreef raptorix het volgende:
Mooi begin: http://nl.wikipedia.org/wiki/Orania_(Zuid-Afrika)
:N
Ordinaire racisten.
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:35:35 #259
379943 Paper_Tiger
pi_143565009
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:01 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ordinaire racisten.
Wat een onzin. Het is gewoon de omgekeerde Schilderswijk. Wat is er mis als mensen met gelijkgestemden willen samenleven en werken?
pi_143565065
Gelijkgekleurden zijn niet direct gelijkgestemden, lijkt me.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143565287
Het is dus libertarisch als je complete groepen toegang kunt ontzeggen tot je samenleving?
Wel grappig dat (veel) eerder in de reeks de discussie er over ging dat groepen toegang tot het dorp of je bedrijf ontzegt kon worden, maar dat er door de meeste libertarièrs daarop werd gereageerd dat dat niet zou gebeuren, daar zou geen economisch belang voor zijn.
Nu wordt een dergelijke situatie juist gebruikt als voorbeeld van een (begin van een) libertarische samenleving.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2014 19:42:49 ]
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:56:39 #262
379943 Paper_Tiger
pi_143565841
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:36 schreef Monolith het volgende:
Gelijkgekleurden zijn niet direct gelijkgestemden, lijkt me.
In dit voorbeeld toevallig wel.
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:58:55 #263
379943 Paper_Tiger
pi_143565937
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:42 schreef Wombcat het volgende:
Het is dus libertarisch als je complete groepen toegang kunt ontzeggen tot je samenleving?
Wel grappig dat (veel) eerder in de reeks de discussie er over ging dat groepen toegang tot het dorp of je bedrijf ontzegt kon worden, maar dat er door de meeste libertarièrs daarop werd gereageerd dat dat niet zou gebeuren, daar zou geen economisch belang voor zijn.
Nu wordt een dergelijke situatie juist gebruikt als voorbeeld van een (begin van een) libertarische samenleving.
Ja je mag een eigen club hebben en je mag ook bepalen met wie je niet om wilt gaan. je kan niet gedwongen worden iemand aardig te vinden. Net als je zelf je man of vrouw kiest met wie je trouwt kies je zelf ook je vrienden en de mensen met wie je samen wilt werken.

Wat jouw reden van keuze is kan ik goed of afkeuren maar ik kan jou niet dwingen mijn voorkeur als leidend te beschouwen.
pi_143567839
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:42 schreef Wombcat het volgende:
En in hoeverre laat je bepaalde onopgeleiden toe in de Nederlandse samenleving? Als ik bepaalde programmas kijk zoals probeemwijken dan zie ik dat bepaalde figuren gewoon 40 jaar kunnen freeriden? Alles best en aardig, maar in libertopia trappen we dat soort lui er gewoon keihard uit, as simple as that.
  maandag 18 augustus 2014 @ 21:38:54 #265
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143570571
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

En in hoeverre laat je bepaalde onopgeleiden toe in de Nederlandse samenleving? Als ik bepaalde programmas kijk zoals probeemwijken dan zie ik dat bepaalde figuren gewoon 40 jaar kunnen freeriden? Alles best en aardig, maar in libertopia trappen we dat soort lui er gewoon keihard uit, as simple as that.
_O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143570752
quote:

[..]

Survival of the fittest dus. Lijkt me niet passen bij een moderne samenleving. ;)
pi_143571758
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:01 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ordinaire racisten.
Het ANC en zulke boeven? Zeker.

Het is jammer dat een "blanke" enclave nodig is, omdat zwart Zuid-Afrika zo enorm racistisch is (als een soort vergelding voor de Apartheid), maar jij wil die mensen dus dwingen samen te leven met hun agressors?

Waarom toch die dwang?

En dat is precies het punt van libertarisme, wat hier maar bewust niet begrepen wil worden. Constant aanvallen op libertarisme alsof het een "walgelijke ideologie" is. Integendeel, de basisprincipes verwerpen nu juist dwang en diefstal, twee van de meest vreselijke in het huidige wereldbeeld geldende "deugden".

Dit topic zou geen topic moeten zijn waarin men libertarisme constant moet verdedigen tegen onechte, op haat gebaseerde claims. Maar een gezonde, inhoudelijke, op feiten en waarheid gebaseerde discussie over een op zijn minst interessante levensfilosofie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143572219
quote:

[..]

Tot zover het motto "we doen niet aan dwang".
pi_143572364
quote:
19s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:03 schreef El_Matador het volgende:

Het is jammer dat een "blanke" enclave nodig is, omdat zwart Zuid-Afrika zo enorm racistisch is (als een soort vergelding voor de Apartheid), maar jij wil die mensen dus dwingen samen te leven met hun agressors?
Het is racistisch om zwarte mensen als agressors te zien. Best asociaal.
Men leeft eenmaal samen in hetzelfde land en die rassenhaat kwam door Nederlands kolonialisme en de nazaten en nieuwe blanke kolonisten continueerden de onderdrukking van zwarte mensen,

quote:
En dat is precies het punt van libertarisme, wat hier maar bewust niet begrepen wil worden. Constant aanvallen op libertarisme alsof het een "walgelijke ideologie" is. Integendeel, de basisprincipes verwerpen nu juist dwang en diefstal, twee van de meest vreselijke in het huidige wereldbeeld geldende "deugden".
Orania is dus niet wat libertairisme pretendeert te zijn . Wél een dwingende staat , wel dwang van het collectief ...wel individuen buitensluiten.
pi_143572626
Krijg toch gelijk weer dit beeld.

pi_143572665
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Men leeft eenmaal samen in hetzelfde land en die rassenhaat kwam door Nederlands kolonialisme en de nazaten en nieuwe blanke kolonisten continueerden de onderdrukking van zwarte mensen,
Dat bedoel ik dus. Je wil gewoon niet zuiver discussieren en praat nota bene het zwarte racisme van dit moment goed.

Zinloos.

quote:
Orania is dus niet wat libertairisme pretendeert te zijn . Wél een dwingende staat , wel dwang van het collectief ...wel individuen buitensluiten.
Orania is, zoals ik begrijp, ik ben er nog niet geweest, een enclave van libertarische principes. Ze zijn ook niet tegen zwarte deelname, het is geen racisme. Een neger die de beginselen van Orania respecteert zal meer dan welkom zijn.

Helaas is door jarenlange indoctrinatie in dat land het zwarte racisme tegen blank enorm doorgedrongen in de cultuur. Hetzelfde zie je in Nederland, waar het idee van een staat "nodig hebben" als een onbediscussieerbaar mantra blijft voortduren. Logisch, als je de media en schoolboeken achter je hebt staan.

Nederland is sowieso al een erg links land, maar het onderwijs en de media worden nog eens gedomineerd door linksen die die visie als "enig juiste" in de hoofden van de bevolking hebben gestampt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143573919
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:22 schreef Monolith het volgende:
Krijg toch gelijk weer dit beeld.

Het pure racisme is bij een flink deel van de zogenaamde libertariers alhier integraal onderdeel van het geloof.
Snap het ook wel, dit is best een aardige manier om die ellende goed te praten. Gooi er een sausje van 'vrijheid' overheen en de gekleurde mens als aap beschouwen die niet voor zichzelf kan zorgen is plotseling prima...
pi_143574007
quote:
Orania is, zoals ik begrijp, ik ben er nog niet geweest, een enclave van libertarische principes. Ze zijn ook niet tegen zwarte deelname, het is geen racisme. Een neger die de beginselen van Orania respecteert zal meer dan welkom zijn.
Gelul natuurlijk. Maar het past weer prima in het systeem van de meest walgelijke ellende goedpraten door er een mooi sausje overheen te gooien :).
pi_143574568
quote:
19s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Je wil gewoon niet zuiver discussieren en praat nota bene het zwarte racisme van dit moment goed.

Zinloos.

Nou... jij wilt niet discussieren.. Jij bent zinloos bezig
Jij zegt iets racistisch en daar wil je geen discussie over.
So be it

quote:
hum.. ik geloof het nonracisme van hen niet ..Ik zou meer van de praktijk willen weten.
Het hele gebied is eigendom van aandeelhouders.. Een soort collectief eigendom, maar dan op basis wie de meeste aandelen heeft. Die holdingcompagny is gewoon een staat.
Met alle dwangmiddelen, belasting, justitie .. etc.
Niks libertairs an

quote:
Hetzelfde zie je in Nederland, waar het idee van een staat "nodig hebben" als een onbediscussieerbaar mantra blijft voortduren. Logisch, als je de media en schoolboeken achter je hebt staan.
99 % van de mensheid vind een staat noodzakelijk en in vele landen is daar best wel discussie over.
Als libertairen nog steeds te weinig aanhang hebben, dan komt het door dat hun argumenten niet sterk zijn.
Op Fok.. loopt er al heel lang een serie topics hierover... daar zitten we nu in. Hoezo onbediscussierbaar ?

quote:
Nederland is sowieso al een erg links land, maar het onderwijs en de media worden nog eens gedomineerd door linksen die die visie als "enig juiste" in de hoofden van de bevolking hebben gestampt.
Zo komen we niet verder Jouw clubje als slachtoffer wegzetten en jouw onwelgevallige ideeën afserveren als gedragen door daders van een groot onrecht.

Daarbij vergeet je... dat de noodzaak van een staat erkennen ook hardstikke rechts is .
Ga nou niet een rechts anti-etatisme claimen als typerend voor rechts. Dat is echt geschiedvervalsing
pi_143574700
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het pure racisme is bij een flink deel van de zogenaamde libertariers alhier integraal onderdeel van het geloof.
Snap het ook wel, dit is best een aardige manier om die ellende goed te praten. Gooi er een sausje van 'vrijheid' overheen en de gekleurde mens als aap beschouwen die niet voor zichzelf kan zorgen is plotseling prima...
Dat valt bij de meesten wel mee hoor.
Het is echter wel zo dat in de discussie vaak blijkt dat om een succesvolle libertarische samenleving te creëren een volstrekte monocultuur van gelijkgestemden vereist is.
pi_143574776
Ik zeg niet dat de noodzaak voor een staat uniek links is, ik heb het alleen over het onderwijs (de ideeenvorming van de nieuwe generaties) en de media (de ideeenvorming van de huidige generaties) gehad. Daarin wordt de staat in ieder geval op het vlak van "sociale rechten" als onbediscussieerbaar gezien.

Die 99% is ook een onzinnige claim, want er zijn voldoende gevallen geweest waarin de overgrote meerderheid A zei, maar dat gebaseerd op serieus onderzoek en feiten A niet het beste is.

Ik praat racisme niet goed, ik zeg nu juist dat de oprichting van Orania een antwoord is op racisme. Maar zelf niet racistisch is, het gaat niet om de huidskleur, maar om de standpunten. Een neger die libertarische principes aanhangt, is gewoon welkom.

Je kan libertarisme niet verwijten dat men moet laveren in een niet-libertair systeem. Het is simpelweg de realiteit.

Libertarisme is dan ook meer een filosofie dan een per se politiek systeem. Het is juist de afkeer van politiek, als onnodige laag baasjes niet gebaseerd op meritocratische principes die denkt het recht te hebben het leven van anderen te bepalen.

pi_143575144
Een punt waar ik juist de linksen op wil aanspreken, omdat ik denk dat libertariers en linksen op dat vlak een goede overeenkomst hebben:

Vinden jullie het niet vreselijk dat je zowel financieel als dientengevolge moreel (!) steun verleent aan de meest vreselijke oorlogen die gevoerd worden uit imperialistische en marktverstorende crony-kapitalistische belangen?

Het is voor mij namelijk een heel sterk argument voor het niet steunen van staten, dat ze mede uit jouw naam onschuldige burgers de tering in bombarderen.

pi_143575283
quote:
19s.gif Op maandag 18 augustus 2014 23:08 schreef El_Matador het volgende:
Ik zeg niet dat de noodzaak voor een staat uniek links is, ik heb het alleen over het onderwijs (de ideeenvorming van de nieuwe generaties) en de media (de ideeenvorming van de huidige generaties) gehad. Daarin wordt de staat in ieder geval op het vlak van "sociale rechten" als onbediscussieerbaar gezien.
Dat is nonsens... Discussie is best mogelijk, maar docenten hebben zo een leerplan en vinden ruimte voor discussietijd in de lessen niet zo van belang of bestemmen die voor andere kwesties.
Zeker... als de hele samenleving voor 99% de noodzaak van een staat erkent , dan is er niet veel discussie over. Maar verboden is het niet. Mensen zelf vinden het niet zo van belang

quote:
Die 99% is ook een onzinnige claim, want er zijn voldoende gevallen geweest waarin de overgrote meerderheid A zei, maar dat gebaseerd op serieus onderzoek en feiten A niet het beste is.
Het ging niet om een bepaalde kwestie en wat de juiste keuze is wat een staat moet doen
Het ging om het algehele idee van de noodzaak van een staat. En dat schat ik in voor 99% van de wereldbevolking die dat erkent Prima, om daar niet mee eens te zijn.. vind ik wel zinnig
pi_143575468
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 23:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat valt bij de meesten wel mee hoor.
Het is echter wel zo dat in de discussie vaak blijkt dat om een succesvolle libertarische samenleving te creëren een volstrekte monocultuur van gelijkgestemden vereist is.
Bedoel je dat iedereen hetzelfde moet denken over hoe het NAP-idee van lief zijn voor elkaar in te vullen?
Ik zag dat nog niet als monocutuur, maar nu je het zegt.... tjaaaa...het is niet-realistisch om zo een dwingende staat overbodig te maken.
Ten tweede is het niet realistisch dat iedereen tot in detail dezelfde opvattingen moet hebben over wat wel of niet juist is
Ten dritten... is nr 2 nogal eng.
pi_143575513
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 23:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is nonsens... Discussie is best mogelijk, maar docenten hebben zo een leerplan en vinden ruimte voor discussietijd in de lessen niet zo van belang of bestemmen die voor andere kwesties.
Zeker... als de hele samenleving voor 99% de noodzaak van een staat erkent , dan is er niet veel discussie over. Maar verboden is het niet. Mensen zelf vinden het niet zo van belang
Hoog tijd dat dat doorbroken wordt inderdaad.

Daarom zal ik mijn kinderen nooit deel laten nemen aan een massaschool waar indoctrinatie en een bepaalde versie van de geschiedenis wordt aangeleerd.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar wij leerden op school dat "de VS Europa na de oorlog gered had met behulp van het Marshallplan". Dat is slechts een versie van de geschiedenis, waarin de VS als "goede, totaal belangeloze partij" wordt afgeschilderd.

Laten we zeggen dat het allemaal iets gecompliceerder en crony-kapitalistischer ligt. De innige omhelzing van staten en corporaties (bedrijven die meer rechten hebben gewonnen juist door staten) is nou niet bepaald de way to go.

quote:
Het ging niet om een bepaalde kwestie en wat de juiste keuze is wat een staat moet doen
Het ging om het algehele idee van de noodzaak van een staat. En dat schat ik in voor 99% van de wereldbevolking die dat erkent Prima, om daar niet mee eens te zijn.. vind ik wel zinnig
Die 99% is geen argument. Als 99% van de mensen jou en je land een oorlog in wil sleuren, wil dat nog niet zeggen dat die 99% gelijk hebben of het beste nastreven. Integendeel zou ik zeggen, zie de andere post op deze pagina.

pi_143576462
Aan Matador, volgens de wiki van Orania:

quote:
Anyone who defines themselves as an Afrikaner and identifies with Afrikaner ethnicity is welcome in Orania.

https://en.wikipedia.org/wiki/Orania%2C_Northern_Cape
Dat vind ik toch flinke uitsluiting.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2014 23:44:33 ]
pi_143576735
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 23:44 schreef robin007bond het volgende:
Aan Matador, volgens de wiki van Orania:

[..]

Dat vind ik toch flinke uitsluiting.
Ik zou ze een mailtje sturen om te vragen wat ze precies ermee bedoelen.

Overigens is 1 kolonie die zich libertarisch noemt geen argument tegen libertarisme an sich.

Jij was zelf libertarier, wat heeft je zo doen omslaan dan? Waarom nu niet meer? En wat dan wel?

dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:04:07 #283
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_143577287
De vraag die mij in dit soort situaties altijd maar door mijn hoofd spookt is hoe relaties met "buitenstaanders" zich zo gaan ontwikkelen.

Iedereen kent de verhalen van de Amish, de buitensluiting van veel islamieten in Europa en soortgelijke verhalen. Als plaatsen als Orania zich zo afsluiten van de buitenwereld door een eigen, zwaar beschermde samenleving op te zetten, loopt dat dan niet stuk als ze moeten samenwerken, onderhandelen of communiceren met "buitenstaanders"?

Ik vind dat een mogelijk kwalijk bijeffect van dit soort gemeenschappen. Ik ben persoonlijk juist erg blij in een tijd te leven waarin de hele wereld zo dichtbij is en heel veel mensen open met elkaar durven te communiceren omdat er veel overeenkomende normen en waarden en gedragspatronen zijn.
pi_143577302
quote:
19s.gif Op maandag 18 augustus 2014 23:23 schreef El_Matador het volgende:

Die 99% is geen argument.
Het is de enigste juiste verklaring voor jouw klacht waarom men niet zo geinteresseerd is in libertaire discussies.
Jij noemt dat "onbediscussieerbaar" . Er is niet veel verboden buiten de dictaturen van school en werkplek.
Maar als mensen geen zin hebben in een discussie , dan is dat hun vrijheid natuurlijk
pi_143578018
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_143579937
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_143581159
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 00:26 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist?
Ach, dat kan ik me bijna niet voorstellen. Het is niet alsof die signalen nieuw zijn.

Maar vandaag concrete voorbeelden zoals het stellen dat 'zwartjes' apen zijn die niet in staat zijn een land te besturen. Alleen vandaag al van drie vaste gasten hier uitspraken uit die richting gehoord. Deels is dat ook verwijderd onderhand.
pi_143581688
Ik wil raptorix en zijn geloofsgenoten bedanken voor het aanwijzen van Orania als hun Utopia. Maakt gelijk duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143581759
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 08:53 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wil raptorix en zijn geloofsgenoten bedanken voor het aanwijzen van Orania als hun Utopia. Maakt gelijk duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben.
Het libertarisme als mooi excuus om negers te weren uit je gemeenschap. Gezellig...
pi_143581776
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het libertarisme als mooi excuus om negers te weren uit je gemeenschap. Gezellig...
En onder het mom van vrijheid.

Ik vind het geweldig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143581873
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En onder het mom van vrijheid.

Ik vind het geweldig.
Niet voor niets vind ik het al langer een vermakelijk groepje :D.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:20:54 #292
379943 Paper_Tiger
pi_143581965
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 08:53 schreef KoosVogels het volgende:
Het is een groep van blanke christenen. Dat is slechts een voorbeeld. In onze buurt had je vroeger Ruigoord als anarchistisch dorp. Allemaal hasjrokende viezeriken. Ook prima. Ze woonden bij elkaar, leefden zoals ze wilden en deden geen vlieg kwaad. Ik zou wel in een gemeenschap willen functioneren van hardwerkende atheïsten. Al die gemeenschappen kunnen gewoon naast elkaar bestaan.
pi_143581993
Naast elkaar, als ze maar goed gescheiden worden...
pi_143582027
@Paper_Tiger: Precies. en ik meen ook dat jij en andere vrijdenkers/libertariers zo reageerden op het Turkse private bejaardentehuis in Nederland, waar al die "tegenstanders van segregatie" hier het ineens geen probleem vonden.

pi_143582088
"vrijdenkers", nog zo'n mooie term _O-. Vrij zeker maar enkel als je het juiste kleurtje hebt...
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:29:56 #296
379943 Paper_Tiger
pi_143582098
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

Je kent duidelijk de geschiedenis van ZA niet. Van alle 'rassen' die er nu wonen waren de blanke er het eerst. Toen de eerste blanke er voet aan wal zette leefden alleen de San in dat gebied. De meesten zijn gestorven aan de ziekten die de blanken meebrachten met de rest is het vergaan zoals met de indianen in Amerika.

Geen dwingende staat en vrije associatie dwz je gaat om met wie je wil. Waarom zou een moslim zwarte deel uit willen maken van een gemeenschap van blanke christelijke boeren? Dat is geen buitensluiten maar dat is logica die onnodige conflicten voorkomt.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:31:47 #297
379943 Paper_Tiger
pi_143582132
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:29 schreef 99.999 het volgende:
"vrijdenkers", nog zo'n mooie term _O-. Vrij zeker maar enkel als je het juiste kleurtje hebt...
Dat blijf jij maar roepen. Je onderschrijft er alleen je eigen domheid mee. Ik heb het oprecht met je te doen.

Lees dit eens: Dit topic is er om van gedachten te wisselen over het libertarisme. Je bent niet verplicht in dit topic te reageren. Mocht je alleen komen om te rellen, maar voeg je niets toe aan de discussie, zal er zonder waarschuwing worden ingegrepen door de moderators.
pi_143582138
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je kent duidelijk de geschiedenis van ZA niet. Van alle 'rassen' die er nu wonen waren de blanke er het eerst. Toen de eerste blanke er voet aan wal zette leefden alleen de San in dat gebied. De meesten zijn gestorven aan de ziekten die de blanken meebrachten met de rest is het vergaan zoals met de indianen in Amerika.

Geen dwingende staat en vrije associatie dwz je gaat om met wie je wil. Waarom zou een moslim zwarte deel uit willen maken van een gemeenschap van blanke christelijke boeren? Dat is geen buitensluiten maar dat is logica die onnodige conflicten voorkomt.
Waarin verschilt dit nog wezenlijk van de rassenleer e.d. Uit nazi-Duitsland?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:32:45 #299
379943 Paper_Tiger
pi_143582147
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarin verschilt dit nog wezenlijk van de rassenleer e.d. Uit nazi-Duitsland?
Leg die vraag eens uit?
pi_143582156
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat blijf jij maar roepen. Je onderschrijft er alleen je eigen domheid mee. Ik heb het oprecht met je te doen.

Lees dit eens: Dit topic is er om van gedachten te wisselen over het libertarisme. Je bent niet verplicht in dit topic te reageren. Mocht je alleen komen om te rellen, maar voeg je niets toe aan de discussie, zal er zonder waarschuwing worden ingegrepen door de moderators.
Schelden als je het niet met iemand eens bent. De waarschuwing leek me daar meer op gericht...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')