Ja, dat roep ik ook al 2 weken..... het is echt compleet bagger hier......quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:23 schreef RiKe het volgende:
De persoon die nu nog denkt dat een code geel voor vandaag gerechtvaardigd was voor de Randstad moet even een afspraak maken bij z'n huisarts voor een psychische test.
Van de afgelopen, en vermoedelijk voor de komende keren ook.
Met een paar keer m'n ruitenwissers aanzetten in de auto hebben we het hoogtepunt wel gehad van de dag.
Hier in Assen inmiddels droog. Zo maar ff de deur uit, heb brood nodig voor maandag en als ik te laat ga is het opquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:
In Groningen beste buien. Dat wordt vanmiddag pas boodschappen doen.
Hquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:32 schreef bondage het volgende:
[..]
Hier in Assen inmiddels droog. Zo maar ff de deur uit, heb brood nodig voor maandag en als ik te laat ga is het op
Hihi, broodnodigquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:32 schreef bondage het volgende:
[..]
Hier in Assen inmiddels droog. Zo maar ff de deur uit, heb brood nodig voor maandag en als ik te laat ga is het op
Zijn wel op zondag open, ik ben op zondag echter lui en heb dan geen zin om de deur uit te gaanquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hihi, broodnodig
Zijn de winkels daar niet op zondag open?
Zondag heeft Jumbo Marsdijk het brood op. Ga zo ook naar de Jumbo, zal wel ff zwaaien danquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:42 schreef bondage het volgende:
[..]
Zijn wel op zondag open, ik ben op zondag echter lui en heb dan geen zin om de deur uit te gaanIk ben wat dat betreft net een autist. Boodschappen doe ik op vaste dagen, als ik daar van ga afwijken geeft dat een vervelend gevoel
En bovendien gaat het volgens de voorspelling morgen ook regenen dus kan net zo goed vandaag ff snel de deur uit.
Ik ben inmiddels alweer terugquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zondag heeft Jumbo Marsdijk het brood op. Ga zo ook naar de Jumbo, zal wel ff zwaaien dan
Jammerquote:
Klopt. Maar je mag wel een keer op de koffie komen als je dat wilt. Ik zal beloven dat ik je niet vast zal gaan bindenquote:
Altijd leuk, zeker eens doen!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:12 schreef bondage het volgende:
[..]
Klopt. Maar je mag wel een keer op de koffie komen als je dat wilt. Ik zal beloven dat ik je niet vast zal gaan binden
Liever daar dan hier. Ik heb binnen geen airco he.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:46 schreef Dven het volgende:
Komende week een hittegolfje hier. Hele week temperaturen tussen de 35 en 40 graden.
Gewoon in je koelkast chillenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Liever daar dan hier. Ik heb binnen geen airco he.
Wij hebben een kelder, daar is het altijd koel. En daar is bier, wijn en ijsquote:
quote:Onweersbuien en windstoten door restanten orkaan
De restanten van de tropische orkaan Bertha brengen zondag forse onweersbuien en zware windstoten met zich mee. Ook als de buien gepasseerd zijn, kan het fors blijven waaien, meldt MeteoGroup zaterdag.
De restanten van de orkaan zijn nu nog op de oceaan, ten zuidwesten van Ierland, maar ze komen snel dichterbij en trekken zondag vanuit het zuiden Nederland binnen. In de ochtend kan dan al een enkele bui vallen, maar dan breekt de zon nog door. In de broerige warme lucht die Bertha meevoert wordt het nog 22 tot 26 graden. In de loop van de middag worden zwaardere buien met onweer verwacht. Dat onweer kan lokaal fors uitpakken.
In de avond trekken de buien via het noordoosten weg. De zware windstoten verdwijnen dan in het binnenland, maar het blijft wel fors waaien.
Beetje regen, beetje onweer, beetje wind.. Altijd goedquote:
Alsof iemand dat nog serieus neemt. Sowieso geldt de code al te snel vind ik (code geel bij een beetje onweer?), en ze zitten er net iets te vaak naast.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:27 schreef Resistor het volgende:
KNMI heeft alvast code geel gegeven
Kunnen ze beter niet doen zo vroeg, gewoon morgen om 8:00 ofzo meteen naar oranje gaan.
Bij geel dus niet in een open weiland zonder begroeiing gaat staan - niet gaan surfen etc. Soort captain obvious code dus.quote:Bij geel is sprake van mogelijk gevaarlijk weer. De weersomstandigheden zijn ook dan niet uitzonderlijk. Volgens de internationaal gehanteerde omschrijvingen is het dan aan te raden alert te zijn en voorzichtig te zijn met activiteiten die door het weer risico’s met zich mee kunnen brengen. Het is dan verstandig om op de hoogte te blijven van de verwachte weersomstandigheden en geen onnodige risico's te nemen. Een waarschuwing voor het weertype gevaarlijk (code geel) verschijnt op zijn vroegst 48 uur voordat het weersverschijnsel met een kans van minstens 60 procent kan optreden.
De kleur oranje staat voor gevaarlijk of extreem weer met ongewone meteorologische omstandigheden. Een oranje waarschuwing wordt op zijn vroegst 24 uur tevoren uitgeven na consultatie van weerbedrijven als de kans op extreem weer ingeschat wordt op 60 procent of meer. Dan zouden schade en ongevallen kunnen optreden. Ook dan is het verstandig waakzaam te zijn voor mogelijk onvermijdelijke gevaren en nauwgezet op de hoogte te blijven van de verwachte meteorologische omstandigheden.
Als het vrijwel zeker is dat extreem weer zal optreden wordt waarschuwingscode rood gegeven. Grote zekerheid betekent een kans van minstens 90 procent waarbij het extreme weer op grote schaal (gebied van zeker 50 bij 50 kilometer) kan leiden tot schade en ongevallen. Onder zulke uitzonderlijke omstandigheden met groot gevaar kan na consultatie van verschillende overheidsinstanties en weerbedrijven een Weeralarm worden uitgegeven. Dan is het zaak constant en in detail op de hoogte te blijven van de weersverwachtingen en risico’s. Een rode waarschuwing verschijnt op zijn vroegst 12 uur voordat de weersverschijnselen kunnen optreden.
In de waarschuwingen voor gevaarlijk of extreem weer wordt ook aangegeven wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn. Ook wordt een indicatie gegeven van de verwachte periode waarin de verschijnselen kunnen optreden. Sommige instanties, zoals verkeersdiensten of de lokale overheid koppelen er ook gedragsadviezen aan.
Yep..... ik volg al mee.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:34 schreef Oom_Agent het volgende:
Wat een rust hier!! Stilte voor de storm![]()
En hebben we er zin in morgen!!!![]()
Jetstream over onze omgeving: http://www.netweather.tv/index.cgi?action=jetstream
Plus een recordwaardige 980hPa druk op de Noordzee. Dat wordt bomen ruimen
Rondvliegende LCD schermen ontwijken in de Arena.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:56 schreef Drugshond het volgende:
Deze is voor morgen Dikke Bertha (oud orkaan uit de VS) komt schoonmaken.
[ afbeelding ]
Brace.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:34 schreef Oom_Agent het volgende:
Wat een rust hier!! Stilte voor de storm![]()
En hebben we er zin in morgen!!!![]()
Jetstream over onze omgeving: http://www.netweather.tv/index.cgi?action=jetstream
Plus een recordwaardige 980hPa druk op de Noordzee. Dat wordt bomen ruimen
Ik gok op een code geel, 2 millimeter regen en een verdwaalde donderslag. As usual.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:17 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Rondvliegende LCD schermen ontwijken in de Arena.
Leveltje 3 Estofex misschien morgen?
Wanneer er over onaangenaam vochtig gesproken word ben ik niet vrolijk. Dat gaat zweten tot je een ons weegt worden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:26 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik gok op een code geel, 2 millimeter regen en een verdwaalde donderslag. As usual.
Hooguit een enkele omgewaaide tuinstoel..quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:59 schreef DemonRage het volgende:
Heerlijk die voorpret.
Morgen eens kijken hoe het uitpakt.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 01:24 schreef Drugshond het volgende:
http://www.estofex.org/ nada.... wierd.
weerwoord.bequote:ESTOFEX-collega Oscar van der Velde zal later een forecast uitgeven. Zelf denk ik dat het vrij waarschijnlijk is dat morgen een of meerdere tornado's optreden, maar of dat in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland of Frankrijk is, waag ik niet te voorspellen.
Heb wel eens betere parameters gezien.... maar ook veel slechtere (die dood gingen). Deze op papier kan leuk worden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 01:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Warnsituation:
Die Warnstufe 2+ wurde herausgegeben aufgrund des Potentials vor verbreiteten Orkanböen über 120 km/h.
Die Warnstufe 2 wurde herausgegeben aufgrund der Gefahr von Orkanböen über 120 km/h, sowie einem erhöhten Risiko vor Tornados.
Die Warnstufe 1 wurde ausgegeben aufgrund der Gefahr von Hagel über 3 cm Korngröße, schweren Sturmböen, sowie Regenmengen über 50 mm.
Die Warnstufe 0 wurde herausgegeben aufgrund der Gefahr von kleinkörnigem Hagel und Sturmböen
Dat denk ik dus ook...quote:Op zondag 10 augustus 2014 01:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
weerwoord.be
komt nog dus denk ik
Wha ??? ......quote:Op zondag 10 augustus 2014 01:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Hij weet alleen nog niet zeker of hij EHV en omgeving een level 4 moet geven
Hey dudes,quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:40 schreef FFlorus het volgende:
[..]
Empathie is (mits rationeel benaderd) best handig.
Sympathie daarentegen...![]()
(Die twee termen woorden vaak door elkaar gehaald)
dikke Bertha komt historisch gezien mooi op tijdquote:Op zondag 10 augustus 2014 01:56 schreef Drugshond het volgende:
Dit wil ik echt niet missen....... (ff in rebound) zware neerslag + onweer. Tornado in Belgie, + Dikke Bertha op visitie). + upgrade van diverse websites.
I Know... all quiet on the western frontquote:Op zondag 10 augustus 2014 02:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
dikke Bertha komt historisch gezien mooi op tijd
quote:...northern France, Belgium, Netherlands into Germany and Denmark...
A large area with predicted 0-1 km shear vector magnitudes of 15-18 m/s, 0-6 km shear of 20-25 m/s and very humid, neutral lapse rate airmass with BL mixing ratio 10-12 g/kg and MLCAPE locally over 500 J/kg is found along and east of the cold front. The mean wind speed at 1-4 km altitude is just short of 25 m/s. The lifting action of the PV intrusion in synergy with CAPE and favorable shear environment should lead to a fast-moving squall line with bow echo structures, with widespread damaging wind gusts (generally 20-30 m/s). Locally very severe gusts may be observed in some bow echoes or in supercell downdrafts given also the high precipitation load in this environment and also the mixing in of mid level dry air behind the upper cold front creates a strong downdraft potential(delta-theta-e 15-20K).
A moderate tornado potential is present with such strong low-level shear. Tornados may be produced from embedded mesocyclones in a linear system or from discrete supercells ahead of the line. An isolated strong tornado may occur. Isolated large hail may be observed, the low cloud bases and limited upper level buoyancy are counteracting the otherwise supportive environment with mesocyclonic updrafts.
The best forcing passes over Netherlands and northwesternmost Germany. Towards central Germany, weaker forcing is present, but similar shear conditions, with less strong flow. Higher LCLs and steeper lapse rates contribute to better chances for large hail, while severe gusts and tornadoes are also quite likely.
Meanwhile (18Z), the warm front over S/E Denmark seems to be associated with low level convergence and can trigger high precipitation storm clusters and discrete supercells, given 300 m²/s² of 0-3 km SREH predicted (GFS 18Z run). Later the cold front squall line will come in from the southwest with mainly severe gust chances. These threats continue during the night into Norway and Sweden, but as CAPE dwindles and parcels become elevated the threats subside gradually. estofex.org
En dan zegt het KNMI dit:quote:
Dat klinkt meer als huis - tuin en keuken onweer.quote:Geleidelijk toenemende kans op enkele regen- en onweersbuien.
De bewolking wordt geleidelijk dikker en later vanochtend neemt de kans op enkele buien toe. Bij de buien kan vanmiddag en vanavond onweer voorkomen er zijn dan ook windstoten mogelijk. De middagtemperatuur loopt uiteen van 21 graden aan zee tot 26 graden in het oosten van het land. De wind draait vanmiddag van zuidoost naar zuid tot zuidwest en neemt toe tot matig, aan zee naar krachtig of hard, 6 tot 7 Bft, vanavond mogelijk naar stormachtig, 8.
In de loop van de avond verlaat het gebied met buien ons land en breekt de bewolking voorzichtig. Vannacht is het dan wisselend bewolkt met een kleine kans op een bui. De minimumtemperatuur wordt ongeveer 15 graden, dichtbij zee iets hoger. De wind is west tot zuidwest en matig, aan de kust en op het IJsselmeer krachtig tot hard, in het noordelijk kustgebied mogelijk stormachtig.
twitter:KNMI twitterde op zondag 10-08-2014 om 07:52:17Verwachting vandaag en morgen: Vooral in de middag en avond enkele regen- en onweersbuien. http://t.co/TbuKFT4I2Q reageer retweet
quote:Op zondag 10 augustus 2014 08:05 schreef quirina het volgende:
D'r gebeurt helemaal niks joh!
Ik ga ff lekker joggen ( want als t wel hard gaat waaien vind ik t kut)
http://www.buienradar.nl/verwachting-24-uur/neerslagquote:Op zondag 10 augustus 2014 09:53 schreef 22 het volgende:
Hoe laat ongeveer zou dit moeten beginnen?
Als ik nu naar buiten kijk is het windstil en prima weer.
Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het straks noodweer gaat worden.
Nee, houdt in dat waakzaamheid geacht wordt wanneer de situatie zich daarvoor leent. Dus op het water, bepaalde buitenwerkzaamheden etc.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Weer een code geel
Dat betekend dat er weer helemaal niets gaat gebeuren
Mijn ervaring met de 24 uur verwachting is meestal niet zo geweldig.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:55 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
http://www.buienradar.nl/verwachting-24-uur/neerslag
May the force be with us -0-quote:the best forcing passes over the netherlands
Sunlit and very hot vind ik persoonlijk erg dodelijk klinken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:12 schreef Skwish het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... very hot with sunshine of sunshine and very hot
En in België nog helemaal geen waarschuwingquote:Ab den Nachmittagsstunden aufkommende und bis in die Nacht hinein von West nach Ost verbreitet fortschreitende STARKE GEWITTER mit STARKREGEN um 20 Liter pro Quadtratmeter in kurzer Zeit und SCHWEREN STURMBÖEN um 100 km/h. Es besteht die Gefahr örtlicher UNWETTER, aufgrund HEFTIGEN STARKREGENS um 30 Liter pro Quadratmeterund HAGEL um 3 cm. Besonders ab den späten Abendstunden und in der Nacht treten bei Gewittern verbreitet SCHWERE STURMBÖEN um 100 km/h auf. Per Definition stellen diese keine Unwetter dar, doch wegen der weiten Verbreitung und der Belaubung besteht vielerorts Lebensgefahr durch umstürzende Bäume.Dies ist ein erster Hinweis auf erwartete Unwetter. Er soll die rechtzeitige Vorbereitung von Schutzmaßnahmen ermöglichen. Die Prognose wird in den nächsten 12 Stunden konkretisiert. Bitte verfolgen Sie die weiteren Wettervorhersagen mit besonderer Aufmerksamkeit.http://www.meteoalarm.eu/ne_NL/0/0/DE005-Nordrhein-Westfalen.html
Dit ziet er wel heel heftig uit.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:55 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
http://www.buienradar.nl/verwachting-24-uur/neerslag
Staat er wel een beetje een verkoelend windje?quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:08 schreef Dven het volgende:
Hittegolfje aanstaande dit dat
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |