- Geen militaire missie naar rampplek Oekraïne - Eerste slachtoffer is geïdentificeerd; Nederlandse nationaliteit - Donderdag stemt het Oekrainse parlement over inzet gewapende internationale troepen in rampgebied - Nederlandse marechaussees aangekomen in Oekraïne maar nog niet ingezet - Voorlopig laatste vlucht met stoffelijke resten geland in Eindhoven - Volgens de zwarte doos is er een enorm drukverlies geweest, en is dat de oorzaak van de crash. Drukverlies op deze schaal wijst op een raketinslag. - Het onderzoek is gestaakt wegens onveilige omstandigheden
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Zwarte doos bevestigt raketinslag MH17'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerst slachtoffer is geïdentificeerd;
Gaat iemand ooit die OP nog updaten trouwens, die is echt ondertussen al anderhalve week oud. Toen was het team nog nooit op crash site geweest en net de eerste identificatie afgerond.
ik vind ook dat deze reeks zo onderhand ook wel gesloten mag worden. Vandaag is bekend gemaakt dat het onderzoek gestaakt is derhalve kan dit topic nu ook wel gesloten zijn zo lang het onderzoek niet hervat wordt. OP is al heel lang geleden voor het laatst aangepast.
Op woensdag 6 augustus 2014 22:13 schreef Sodapoppin het volgende: ik vind ook dat deze reeks zo onderhand ook wel gesloten mag worden. Vandaag is bekend gemaakt dat het onderzoek gestaakt is derhalve kan dit topic nu ook wel gesloten zijn zo lang het onderzoek niet hervat wordt. OP is al heel lang geleden voor het laatst aangepast.
Maar dat is mijn mening.
Ze zijn gestopt met zoeken, maar het onderzoek loopt nog.
De reeks hoeft niet dicht, en zal dat ook niet gaan, dit soort topics zakken vanzelf weg als er écht niks meer te bespreken is. Maar een keer een OP update'tje zou geen overbodige luxe zijn
Ik las op the daily mail dat 1 van de omgekomen New castle united-fans al is geïdentificeerd. De familie was daar 'blij' mee, die konden dat nu afsluiten.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Ik heb zo'n vermoeden dat we hem ook niet gaan vinden. Ja, misschien in de verre toekomst, of er spoelt een keer een lijk of onderdeel van het vliegtuig ergens aan. Dit is namelijk niet een schip dat zonder enige vorm van desintegratie loodrecht naar de bodem zinkt.
Zo'n vliegtuig klapt helemaal uit elkaar en door stromingen kunnen brokstukken al duizenden kilometers van elkaar verwijderd zijn, maar zulke kleine stukken dat je ze mist. Als de hypothese is dat het een doelbewuste actie was van de piloot dan maak je nog minder kans. Die stuurt dat ding dan nose down de oceaan in met 800km/u. Dan desintegreert het vluigtuig praktisch tot stof.
Ik heb zo'n vermoeden dat we hem ook niet gaan vinden. Ja, misschien in de verre toekomst, of er spoelt een keer een lijk of onderdeel van het vliegtuig ergens aan. Dit is namelijk niet een schip dat zonder enige vorm van desintegratie loodrecht naar de bodem zinkt.
Zo'n vliegtuig klapt helemaal uit elkaar en door stromingen kunnen brokstukken al duizenden kilometers van elkaar verwijderd zijn, maar zulke kleine stukken dat je ze mist. Als de hypothese is dat het een doelbewuste actie was van de piloot dan maak je nog minder kans. Die stuurt dat ding dan nose down de oceaan in met 800km/u. Dan desintegreert het vluigtuig praktisch tot stof.
Shit happens maar wat is het lastigste, je dierbare in stukken begraven of een uitvaart zonder lijk?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2014 07:33:33 ]
Shit happens maar wat is het lastigste, je dierbare in stukken begraven of een uitvaart zonder lijk?
Nee, natuurlijk is dit een goede actie en moeten ze blijven zoeken, maar m'n gevoel zegt dat we dat toestel niet gaan vinden, althans, niet tijdens de zoekactie. Misschien dus een keer per ongeluk.
Dus ik vrees een uitvaart zonder lijk en zelfs uiteindelijk juridische doodsverklaringen.
In de helaas op ons buitgemaakte stad Slavjansk zijn kleuterscholen omgetoverd tot homoseksuele bordelen”
quote:
De klandizie in de bordelen bestaat volgens, de van een lange reeks oorlogsmisdaden in onder andere Tsjetsjenië en Bosnië verdachte, Strelkov uit met name Nederlanders. „Zij komen immers uit een maatschappij die verdoemd is en willen ons eveneens besmetten.”
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
Betoog dat de BUK die MH17 neerschoot wel degelijk ondersteund werd door een radarsysteem, vanaf Russisch grondgebied. En dat men dus wel degelijk wist waar men op schoot.
Betoog dat de BUK die MH17 neerschoot wel degelijk ondersteund werd door een radarsysteem, vanaf Russisch grondgebied. En dat men dus wel degelijk wist waar men op schoot.
wat is dan de motivatie van de Russen? Zij hebben er alleen maar last van dat dat vliegtuig is neergeschoten. Zonder dat dit vliegtuig was neergeschoten hadden de Russen dit in relatieve stilte kunnen oplossen.
wat is dan de motivatie van de Russen? Zij hebben er alleen maar last van dat dat vliegtuig is neergeschoten. Zonder dat dit vliegtuig was neergeschoten hadden de Russen dit in relatieve stilte kunnen oplossen.
Vraag eerder: wat is de motivatie van de Amerikanen om geen bewijs te leveren in zo'n geval. Want als een command and control eenheid gebruikt was door rebellen of Russen zouden de Amerikanen de radiosignalen tussen de eenheden waarschijnlijk hebben opgepikt. De Amerikanen hebben geen reden om zoiets geheim te houden.
De zaak bewust escaleren zodat ze later de Oekraïne massaal zouden kunnen binnenrollen.
Weet iemand of, hoe en wanneer het per luchtbrug overgebrachte hulpmateriaal terugkomt ? Onderzoeksmissie is kennelijk afgelopen.
Naar ik heb begrepen zijn er de afgelopen weken minimaal 50 vluchten, van elke 50-100ton, geweest om materiaal naar de Oekraïne te brengen. Dit materiaal zou nodig zijn ter ondersteuning van de hulpteams. In meen mij ter herinneren dat de Australische C17 hiervoor in dienst van onze luchtmacht, 3 tot 5 vluchten (round the clock) uitvoer(d)en
Nu ga ik ook wel 's weg, maar wat je in vredesnaam moet met zeg geschat van 4000.000kg aan spullen voor een veldonderzoeksproject aldaar door zeg 200-400 man, is voor mij toch een piepklein vraagje ? De teams logeren in een hotel en/of een lokaal clubgebouw op stretchers van de Action waar vervolgens wordt gekookt door de lokale bevolking.
Ik vond/vind het ook al vreemd dat ik in reportages, burger Chevrolets met militair NL kenteken zag rondrijden. Sterker nog, er zijn ook Bushmasters en andere duidelijk herkenbare legerspullen verstuurd. Dit laatste zou toch voor de Russen kunnen duiden op buitenlandse interventie & inmenging.
Enfin zal wel niet gepast zijn dit ter discussie te stellen nu de missie voor het moment is/wordt afgeblazen.
Heb dit topic sinds de eerste ceremonies hier in Nederland (helaas) niet meer gevolgd, kan iemand me in een paar zinnen bijpraten wat de huidige stand van zaken is? Hoorde dat Rusland ook sancties aan EU had opgelegd en dat er 20.000 Russen aan de grens met Ukraine staan?
Op donderdag 7 augustus 2014 19:12 schreef Blester het volgende: Heb dit topic sinds de eerste ceremonies hier in Nederland (helaas) niet meer gevolgd, kan iemand me in een paar zinnen bijpraten wat de huidige stand van zaken is? Hoorde dat Rusland ook sancties aan EU had opgelegd en dat er 20.000 Russen aan de grens met Ukraine staan?
Poetin zou met een zware mededeling komen maar dat is niet doorgegaan , kennelijk is er overleg geweest met de NATO
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Nouja, Poetin heeft wel zijn kaarten op tafel gelegd zo te lezen. Hadden we in het begin van deze reeks toch niet kunnen verwachten dat het zover ging...
Nouja, Poetin heeft wel zijn kaarten op tafel gelegd zo te lezen. Hadden we in het begin van deze reeks toch niet kunnen verwachten dat het zover ging...
Sancties hingen al wel langer in de lucht. Met dat gelazer rondom de Krim al. Je moet een keer doorzetten anders denkt Poetin dat alles ongestraft blijft. Tis de vraag hoe ver hij nu zal gaan.
De eerste Nederlander is geïdentificeerd!! Ben ik trouwens de enige die vind dat het niet moet kunnen dat de naam bekend word gemaakt, de familie hoort geïnformeerd te worden en verder met rust te worden gelaten lijkt mij.
Op donderdag 7 augustus 2014 19:37 schreef DE_krumpel het volgende: De eerste Nederlander is geïdentificeerd!! Ben ik trouwens de enige die vind dat het niet moet kunnen dat de naam bekend word gemaakt, de familie hoort geïnformeerd te worden en verder met rust te worden gelaten lijkt mij.
De vrouw uit Zwolle. Ja ben het met je eens. Maar misschien stemt de familie er mee in, geen idee.
En wat betreft die 20.000 man en de huidige sancties, dat is allemaal waar?
jawel ,maar dat effect valt mee , hoor, die tomaten vinden hun weg wel. omgepakt, opgekocht , opgegeten , ik denk dat de russen er ook last van hebben
Zoals de generaal zei , als je poetin niet duidelijk bent dan neemt ie een loopje met je
Het is een crimineel gezag onder een crimineel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Waarschijnlijk is dit de derde geidentificiteerde Nederlander maar loopt de media te lullen dat dit de eerste is eat niet klopt want 2w terug was de eerste er al
Op donderdag 7 augustus 2014 22:06 schreef mapima het volgende: Waarschijnlijk is dit de derde geidentificiteerde Nederlander maar loopt de media te lullen dat dit de eerste is eat niet klopt want 2w terug was de eerste er al
Met naam en duiding in de kranten denk ik dat ze bedoelden. Die andere waren de namen niet van bekend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
De zaak bewust escaleren zodat ze later de Oekraïne massaal zouden kunnen binnenrollen.
De enige met een motief om het vliegtuig neer te halen is het Oekrainse leger. Dat zegt nog niet dat ze erachter zitten, en als het zo is zullen ze dat wel zo gedaan hebben dat het niet of nauwelijks te achterhalen is. Dmv uitlokking kunnen ze alles zo gestuurd hebben dat de rebellen dachten dat ze een vijandelijk vliegtuig neerhaalden. Rusland heeft geen motief. Nu laat het Oekrainse leger de boel escaleren door de Russische bevolking te bombarderen, ik las ergens dat ze zelfs op vluchtelingen schieten. Logisch dat dat Rusland woedend maakt, en vandaar de opstelling voor de grens volgens mij.
vrijdag 8 aug 2014, 13:01 (Update: 08-08-14, 13:10)
Er zijn de afgelopen week 21 slachtoffers van de vliegramp met de MH17 geïdentificeerd. Met de twee personen van wie de identiteit eerder al bekend was meegerekend is nu van 23 slachtoffers de identiteit bekend.
16 personen komen uit Nederland. De twee eerder geïdentificeerde personen komen ook uit Nederland. De overige slachtoffers komen uit Maleisië (2), Duitsland (1), Canada (1) en Groot-Brittannië (1).
In de Korporaal Van Oudheusdenkazerne wordt gewerkt aan de identificatie. Het kan nog maanden duren voor de identiteit van alle slachtoffers bekend is. De slachtoffers van wie de identiteit bekend is kunnen binnenkort worden begraven.
Was net een persconferentie over het identificatieproces:
-totaal 267 kisten ontvangen (edit: gerectificeerd door ministerie van justitie: het waren 228 kisten) -van de inhoud van de kisten zijn 703 individuele post-mortem dossiers gemaakt -van die 703 zijn er 176 dossiers die min of meer volledige lichamen beschrijven die nu geïdentificeerd kunnen gaan worden -overige 527 dossiers betreft individuele lichaamsdelen -er zijn inmiddels 650 DNA-monsters afgenomen
Van de nu 23 geïdentificeerde slachtoffers zijn er 2 op vingerafdrukken geïdentificeerd en 21 op gebitsgegevens.
Persoonlijke bezittingen worden op dit moment gesorteerd. Kunnen misschien worden gebruikt bij identificatieproces; bijv. een vingerafdruk in een paspoort.
[ Bericht 4% gewijzigd door Felixa op 08-08-2014 21:35:23 ]
En die 527 lichaamsdelen zijn dus nog een puzzel voor 122 slachtoffers.
Die man zei trouwens ook dat van die 527 lichaamsdelen er ook delen bij zitten die door een leek nog als lichaam herkend zouden worden. Beetje cryptische omschrijving maar hij wilde niet te veel in detail treden, zei hij.
Nja. Het is maar wat je wil. Ik vraag me ook af wie dat gaat betalen? Volgens mij Malaysia Airlines? Hoewel dat mij ergenbs ook best 'onterecht' lijkt aangezien het niet de schuld is van die vliegtuigmaatschappij.
O dollars zie ik nu. Nou ja, alsnog veel geld toch? Ik weet niet hoe dat met omrekenen zit.
Op basis van het Verdrag van Montreal kunnen nabestaanden van de luchtvaartmaatschappij een schadevergoeding eisen tot US$ 150.000 per slachtoffer. Dit kan oplopen tot US$ 1 miljoen als aansprakelijkheid kan worden aangetoond. Malaysia Airlines is verzekerd tot US$ 1 miljard voor dergelijke rampen.
Op vrijdag 8 augustus 2014 16:23 schreef Yaaar het volgende: Nja. Het is maar wat je wil. Ik vraag me ook af wie dat gaat betalen? Volgens mij Malaysia Airlines? Hoewel dat mij ergenbs ook best 'onterecht' lijkt aangezien het niet de schuld is van die vliegtuigmaatschappij.
Nou dat is maar de vraag
Die route was zo onderhand een gevaar aan het worden, de USA wist ervan dat Rusland die systemen aan het leveren was en de reikwijdte 30.000 ft van die systemen en de UK wist dat ook
Dat ze op 33.000 ft vlogen is geen excuus
Die route was zo onderhand een gevaar aan het worden, de USA wist ervan dat Rusland die systemen aan het leveren was en de reikwijdte 30.000 ft van die systemen en de UK wist dat ook
jawel want dat gebied boven 30.000 was veilig verklaard.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden" FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Ow, de luchtvaartmaatschappij wil jij wel verantwoordelijk stellen, maar Kiev dat wist van die raketten en het luchtruim veilig verklaarde niet?
jawel want dat gebied boven 30.000 was veilig verklaard.
Men wist dat die SA-11 makkelijk een vliegtuig boven de 30.000 voet kan neerschieten en men wist dat deze systemen hier stonden en men wist dat de weken ervoor meerdere vliegtuigen uit de lucht waren geschoten. Dit is niet naïef meer, maar gewoon opzet.
Ow, de luchtvaartmaatschappij wil jij wel verantwoordelijk stellen, maar Kiev dat wist van die raketten en het luchtruim veilig verklaarde niet?
Kiev is primair verantwoordelijk voor de vliegramp, want die hadden het luchtruim moeten sluiten. Dit hebben zij bewust niet gedaan waardoor ze nu profijt hebben van die vliegramp. Alle Schade zal dus op Kiev verhaald moeten worden, omdat daar de verantwoording ligt. Zij wisten dat alle vliegtuigen die door dat gebied vlogen een groot risico liepen om neergeschoten te worden. neergeschoten
Kiev is niet de autoriteit voor luchtruim
Praat niet over zaken waar je geen bal van afweet.
één of andere idioot heeft in de OP gezet: "MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO" maar dat is dus onzin, heb ik hier al tien keer op gewezen.
"ICAO does not declare airspace safe or unsafe or undertake any other direct operational responsibilities with respect to civilian air services," said spokesman Anthony Philbin.
"It is always the responsibility of our sovereign member states to advise other states of potential safety hazards."
Malaysia said ICAO had approved the route the doomed airliner took but this appears to be a misreading of what the body does. ICAO issues advisories based on decisions taken by delegates rather than telling members what to do.
"It is up to countries to implement them or not, most countries do ... but ICAO standards are more or less equivalent to a treaty, you can either comply or not as you see fit," said a Canadian expert on aviation law, who asked not to be named because he was not authorized to speak to the media
quote:
Ukraine had allowed airliners to fly at 32,000 feet (9,753 meters) and higher above the area where the Malaysian flight crashed.
Jawel, Kiev bepaalt in het luchtruim van Oekraïne of het al dan niet gesloten wordt. Dat wil niet zeggen dat de maatschappij niet verder hoeft te kijken dan de neus lang is. Met een beetje boerenverstand en informatie van google had je die route niet gevlogen
Jawel, Kiev bepaalt in het luchtruim van Oekraïne of het al dan niet gesloten wordt. Dat wil niet zeggen dat de maatschappij niet verder hoeft te kijken dan de neus lang is. Met een beetje boerenverstand en informatie van google had je die route niet gevlogen
Op vrijdag 8 augustus 2014 17:52 schreef Re het volgende: Je mag er toch redelijk vanuitgaan dat je als burger niet uit de lucht wordt geschoten, zeker op die hoogte. Al die bullshit er omheen boeit niet
Als je over een oorlogsgebied vliegt waar het vol staat met raketten en die in de weken ervoor al meerdere vliegtuigen uit de lucht hebben geschoten kon het niet echt als een verassing komen. Oekraine is mijns inziens de boze genius en bij Malaysian waren ze op zijn minst Naief, maar waarschijnlijk gewoon gierig. (De Oekraine route was de goedkoopste en Kiev had het luchtruim niet gesloten) Wel wat makkelijk van Malaysian om je verantwoording zo af te schuiven. Ook raar dat collega maatschappijen hun informatie over gevaren in het luchtruim blijkbaar niet delen.
Het systeem zoals het er nu is deugt niet. Nu kan een land om politieke redenen een luchtruim wel of niet sluiten. In dit geval kwam het Oekraine wel erg goed uit dat er een burgervliegtuig in dat gebied werd neergeschoten, ik acht de kans groot dat hier vanuit Kiev opzet in het spel is. Burgers zouden niet mogen worden blootgesteld aan dit soort spelletjes en er zal een overkoepelende politiek neutrale organisatie moeten komen die wereldwijd hier een extra controleslag op uitvoert en ook gevoed wordt vanuit inlichtingendiensten.
Op vrijdag 8 augustus 2014 17:52 schreef Re het volgende: Je mag er toch redelijk vanuitgaan dat je als burger niet uit de lucht wordt geschoten, zeker op die hoogte. Al die bullshit er omheen boeit niet
Daar mag je vanuit gaan net omdat men bij gevaar het luchtruim sluit. Het Kosovo luchtruim is 15 jaar gesloten gebleven, pas heropent in april van dit jaar. (al zegt dat meer iets over hoe traag de NAVO werkt, want die hadden de bevoegdheid overgenomen)
Dat het Westen zwijgt over de rol van Oekraine is een politieke beslissing. Dat de Westerse pers hieraan meedoet geeft aan hoe objectief en onafhankelijk die is...
Het systeem zoals het er nu is deugt niet. Nu kan een land om politieke redenen een luchtruim wel of niet sluiten. In dit geval kwam het Oekraine wel erg goed uit dat er een burgervliegtuig in dat gebied werd neergeschoten, ik acht de kans groot dat hier vanuit Kiev opzet in het spel is. Burgers zouden niet mogen worden blootgesteld aan dit soort spelletjes en er zal een overkoepelende politiek neutrale organisatie moeten komen die wereldwijd hier een extra controleslag op uitvoert en ook gevoed wordt vanuit inlichtingendiensten.
Het neerschieten kwam bijvoorbeeld de Chinees en Zuid-Amerikaan ook goed uit. Door het neerschieten van het vliegtuig dreigde een oorlog tussen Rusland en Europa (niet zo in het belang van oekraine maar ok even vergeten) met als gevolg dat er sowieso handelsverboden ingevoerd zouden worden. Met als gevolg dat bijv. China en Z-A landen de plaats van de VS en Europa kan innemen, en laat Argentinië net alweer failliet zijn gegaan...
Het neerschieten kwam bijvoorbeeld de Chinees en Zuid-Amerikaan ook goed uit. Door het neerschieten van het vliegtuig dreigde een oorlog tussen Rusland en Europa (niet zo in het belang van oekraine maar ok even vergeten) met als gevolg dat er sowieso handelsverboden ingevoerd zouden worden. Met als gevolg dat bijv. China en Z-A landen de plaats van de VS en Europa kan innemen, en laat Argentinië net alweer failliet zijn gegaan...
Tja, je kunt het wel belachelijk proberen te maken, maar als je de feiten objectief analyseert, is het raar dat niemand van de westerse politici en media de kwalijke rol van Oekraine benoemt in het onderzoek. Er wordt steeds alleen maar gewezen naar de Russen en Separatisten. Dat klopt gewoon niet.
Daar mag je vanuit gaan net omdat men bij gevaar het luchtruim sluit. Het Kosovo luchtruim is 15 jaar gesloten gebleven, pas heropent in april van dit jaar. (al zegt dat meer iets over hoe traag de NAVO werkt, want die hadden de bevoegdheid overgenomen)
Dat het Westen zwijgt over de rol van Oekraine is een politieke beslissing. Dat de Westerse pers hieraan meedoet geeft aan hoe objectief en onafhankelijk die is...
Volgens mij heeft de Nederlandse regering toch wel aangegeven "not amused" te zijn door de gevechten van het Oekraïense leger in het rampgebied.
En onze media willen geld verdienen. En dat verdien je nou eenmaal niet met een masochistisch verhaal dat het allemaal onze eigen schuld is. Een paar gekken zoals BaajGuardian of Gabrunal lezen dat misschien graag, en misschien een paar verstokte communisten in Oost-Groningen, maar het grote publiek jaag je daarmee alleen maar tegen je in het harnas.
Nee maar het is een serieuze vraag. Omdat iemand uit mijn timeline zie die zegt dat het vliegtuig expres uit de lucht is geknald omdat ze niet willen dat de media-aandacht uitgaat naar Israel en Palestina.
Klein, flexibel, weinig massa... Vuur, geraakt worden door shrapnel van de raket, of de luchtsnelheid als het vrijkomt tijdens de val van het vliegtuig zouden het beschadigen, maar verder...
Klein, flexibel, weinig massa... Vuur, geraakt worden door shrapnel van de raket, of de luchtsnelheid als het vrijkomt tijdens de val van het vliegtuig zouden het beschadigen, maar verder...
Of ze zaten in tassen en zijn daar door mensen op de rampplek uitgehaald.
Of ze zaten in tassen en zijn daar door mensen op de rampplek uitgehaald.
Ik ging er ook vanuit dat ze (zeker bij het neerstorten) opgeborgen zaten. Of heb ik de vraag verkeerd begrepen en ging het over paspoorten die ongeschonden in het veld werden gevonden? Neem aan dat enkele bij de klap zouden kunnen tevoorschijn komen, maar als ze tijdens het neerstorten vrijkomen zou de windsnelheid ze uiteen rukken vermoed ik.
Op vrijdag 8 augustus 2014 21:21 schreef Yaaar het volgende: Nee maar het is een serieuze vraag. Omdat iemand uit mijn timeline zie die zegt dat het vliegtuig expres uit de lucht is geknald omdat ze niet willen dat de media-aandacht uitgaat naar Israel en Palestina.
Dat is een aluhoedje.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Kiev stemt dinsdag over nieuwe sancties tegen Rusland:
quote:
Ukraine droht mit Energie-Blockade
Kiew drohte Russland am Freitag erstmals mit einem völligen Stopp des Transits von Gas und Öl nach Westeuropa. Russland kündigte eine scharfe Antwort an.
Oekraine heeft een nieuwe versie voor het neerschieten van MH17: Rusland was van plan een Aeroflot vlucht neer te schieten en dit als excuus voor een invasie te gebruiken, maar ze schoten het verkeerde vliegtuig neer.
google translate:
quote:
SBU international experts gave evidence RF planning a terrorist attack on an airplane "Aeroflot"
He said on Friday broadcast talk show "Shuster live", Ukrainian Pravda wrote. According Nalivaychenko SBU has sufficient evidence base including satellite imagery and witnesses. "We have provided international experts who fully recognized this evidence base and have to work" - said Nalivaychenko. Read takozhSBU has evidence of displacement of "Buka" to attack aircraft "Aeroflot" According to him, preparing huge cynical pretext for the invasion of Russian troops on the territory of Ukraine and the threat of such an operation is stored. "Plans for the invasion, according to rozttashuvannya Russian troops, how intense is the supply of military equipment not removed ..." - said Nalivaychenko.
Op vrijdag 8 augustus 2014 21:21 schreef Yaaar het volgende: Nee maar het is een serieuze vraag. Omdat iemand uit mijn timeline zie die zegt dat het vliegtuig expres uit de lucht is geknald omdat ze niet willen dat de media-aandacht uitgaat naar Israel en Palestina.
Oke, die kende ik nog niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Die man zei trouwens ook dat van die 527 lichaamsdelen er ook delen bij zitten die door een leek nog als lichaam herkend zouden worden. Beetje cryptische omschrijving maar hij wilde niet te veel in detail treden, zei hij.
Hoeft niet. Kan ook zijn dat een hand bij een min of meer intact slachtoffer hoort.
Vandaag is bekend geworden dat er 42 slachtoffers van de rampvlucht MH-17 zijn geïdentificeerd. Van deze 42 mensen hebben er 21 de Nederlandse nationaliteit, zo staat in een persbericht van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
Op zaterdag 9 augustus 2014 18:26 schreef Fred0w het volgende: Ik dacht dat ze die zonnebloemen op Schiphol hebben gedaan voor MH17 (ze waren nog niet uitgekomen) maar schijnbaar doen ze dat altijd? [ afbeelding ]
Die heb ik wel eerder gezien ja.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
Praat niet over zaken waar je geen bal van afweet.
één of andere idioot heeft in de OP gezet: "MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO" maar dat is dus onzin, heb ik hier al tien keer op gewezen.
De OP is verre van compleet en, sorry dat ik het zeg, vooringenomen. Maar dat vind ik ook van de titel van het andere topic "de bevrijding van Oost Oekraïne". Wie zo'n titel schrijft is niet serieus op zoek naar antwoorden, maar naar antwoorden die passen bij een keuze iets te geloven.