quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:21 schreef Felixa het volgende:
-overige 527 dossiers betreft individuele lichaamsdelen
Wow. Das toch wel lekker binnenlopen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:17 schreef Yaaar het volgende:
Bah.
Ik las trouwens dat de schadevergoeding kan oplopen tot 1 miljoen per slachtoffer áls wordt vastgesteld dat het toestel uit de lucht is geschoten.
en wie betaalt dat dan? Of zou het moeten betalenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:17 schreef Yaaar het volgende:
Bah.
Ik las trouwens dat de schadevergoeding kan oplopen tot 1 miljoen per slachtoffer áls wordt vastgesteld dat het toestel uit de lucht is geschoten.
Nou dat is maar de vraagquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:23 schreef Yaaar het volgende:
Nja. Het is maar wat je wil. Ik vraag me ook af wie dat gaat betalen? Volgens mij Malaysia Airlines? Hoewel dat mij ergenbs ook best 'onterecht' lijkt aangezien het niet de schuld is van die vliegtuigmaatschappij.
jawel want dat gebied boven 30.000 was veilig verklaard.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dat is maar de vraag
Die route was zo onderhand een gevaar aan het worden, de USA wist ervan dat Rusland die systemen aan het leveren was en de reikwijdte 30.000 ft van die systemen en de UK wist dat ook
Dat ze op 33.000 ft vlogen is geen excuus
Ow, de luchtvaartmaatschappij wil jij wel verantwoordelijk stellen, maar Kiev dat wist van die raketten en het luchtruim veilig verklaarde niet?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dat is maar de vraag
Die route was zo onderhand een gevaar aan het worden, de USA wist ervan dat Rusland die systemen aan het leveren was en de reikwijdte 30.000 ft van die systemen en de UK wist dat ook
Dat ze op 33.000 ft vlogen is geen excuus
Men wist dat die SA-11 makkelijk een vliegtuig boven de 30.000 voet kan neerschieten en men wist dat deze systemen hier stonden en men wist dat de weken ervoor meerdere vliegtuigen uit de lucht waren geschoten. Dit is niet naïef meer, maar gewoon opzet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:31 schreef franklop het volgende:
[..]
jawel want dat gebied boven 30.000 was veilig verklaard.
Kiev is primair verantwoordelijk voor de vliegramp, want die hadden het luchtruim moeten sluiten. Dit hebben zij bewust niet gedaan waardoor ze nu profijt hebben van die vliegramp. Alle Schade zal dus op Kiev verhaald moeten worden, omdat daar de verantwoording ligt. Zij wisten dat alle vliegtuigen die door dat gebied vlogen een groot risico liepen om neergeschoten te worden. neergeschotenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:33 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ow, de luchtvaartmaatschappij wil jij wel verantwoordelijk stellen, maar Kiev dat wist van die raketten en het luchtruim veilig verklaarde niet?
Kiev is niet de autoriteit voor luchtruimquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:33 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ow, de luchtvaartmaatschappij wil jij wel verantwoordelijk stellen, maar Kiev dat wist van die raketten en het luchtruim veilig verklaarde niet?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kiev is niet de autoriteit voor luchtruim
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL2N0PT16620140718quote:"ICAO does not declare airspace safe or unsafe or undertake any other direct operational responsibilities with respect to civilian air services," said spokesman Anthony Philbin.
"It is always the responsibility of our sovereign member states to advise other states of potential safety hazards."
quote:Malaysia said ICAO had approved the route the doomed airliner took but this appears to be a misreading of what the body does. ICAO issues advisories based on decisions taken by delegates rather than telling members what to do.
"It is up to countries to implement them or not, most countries do ... but ICAO standards are more or less equivalent to a treaty, you can either comply or not as you see fit," said a Canadian expert on aviation law, who asked not to be named because he was not authorized to speak to the media
quote:
Ukraine had allowed airliners to fly at 32,000 feet (9,753 meters) and higher above the area where the Malaysian flight crashed.
Jawel, Kiev bepaalt in het luchtruim van Oekraïne of het al dan niet gesloten wordt. Dat wil niet zeggen dat de maatschappij niet verder hoeft te kijken dan de neus lang is. Met een beetje boerenverstand en informatie van google had je die route niet gevlogenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kiev is niet de autoriteit voor luchtruim
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Jawel, Kiev bepaalt in het luchtruim van Oekraïne of het al dan niet gesloten wordt. Dat wil niet zeggen dat de maatschappij niet verder hoeft te kijken dan de neus lang is. Met een beetje boerenverstand en informatie van google had je die route niet gevlogen
Guttegutquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Jawel, Kiev bepaalt in het luchtruim van Oekraïne of het al dan niet gesloten wordt. Dat wil niet zeggen dat de maatschappij niet verder hoeft te kijken dan de neus lang is. Met een beetje boerenverstand en informatie van google had je die route niet gevlogen
Als je over een oorlogsgebied vliegt waar het vol staat met raketten en die in de weken ervoor al meerdere vliegtuigen uit de lucht hebben geschoten kon het niet echt als een verassing komen. Oekraine is mijns inziens de boze genius en bij Malaysian waren ze op zijn minst Naief, maar waarschijnlijk gewoon gierig. (De Oekraine route was de goedkoopste en Kiev had het luchtruim niet gesloten) Wel wat makkelijk van Malaysian om je verantwoording zo af te schuiven. Ook raar dat collega maatschappijen hun informatie over gevaren in het luchtruim blijkbaar niet delen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:52 schreef Re het volgende:
Je mag er toch redelijk vanuitgaan dat je als burger niet uit de lucht wordt geschoten, zeker op die hoogte. Al die bullshit er omheen boeit niet
Daar mag je vanuit gaan net omdat men bij gevaar het luchtruim sluit. Het Kosovo luchtruim is 15 jaar gesloten gebleven, pas heropent in april van dit jaar. (al zegt dat meer iets over hoe traag de NAVO werkt, want die hadden de bevoegdheid overgenomen)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:52 schreef Re het volgende:
Je mag er toch redelijk vanuitgaan dat je als burger niet uit de lucht wordt geschoten, zeker op die hoogte. Al die bullshit er omheen boeit niet
Het neerschieten kwam bijvoorbeeld de Chinees en Zuid-Amerikaan ook goed uit. Door het neerschieten van het vliegtuig dreigde een oorlog tussen Rusland en Europa (niet zo in het belang van oekraine maar ok even vergeten) met als gevolg dat er sowieso handelsverboden ingevoerd zouden worden. Met als gevolg dat bijv. China en Z-A landen de plaats van de VS en Europa kan innemen, en laat Argentinië net alweer failliet zijn gegaan...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:02 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het systeem zoals het er nu is deugt niet. Nu kan een land om politieke redenen een luchtruim wel of niet sluiten. In dit geval kwam het Oekraine wel erg goed uit dat er een burgervliegtuig in dat gebied werd neergeschoten, ik acht de kans groot dat hier vanuit Kiev opzet in het spel is. Burgers zouden niet mogen worden blootgesteld aan dit soort spelletjes en er zal een overkoepelende politiek neutrale organisatie moeten komen die wereldwijd hier een extra controleslag op uitvoert en ook gevoed wordt vanuit inlichtingendiensten.
Tja, je kunt het wel belachelijk proberen te maken, maar als je de feiten objectief analyseert, is het raar dat niemand van de westerse politici en media de kwalijke rol van Oekraine benoemt in het onderzoek. Er wordt steeds alleen maar gewezen naar de Russen en Separatisten. Dat klopt gewoon niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het neerschieten kwam bijvoorbeeld de Chinees en Zuid-Amerikaan ook goed uit. Door het neerschieten van het vliegtuig dreigde een oorlog tussen Rusland en Europa (niet zo in het belang van oekraine maar ok even vergeten) met als gevolg dat er sowieso handelsverboden ingevoerd zouden worden. Met als gevolg dat bijv. China en Z-A landen de plaats van de VS en Europa kan innemen, en laat Argentinië net alweer failliet zijn gegaan...
Volgens mij heeft de Nederlandse regering toch wel aangegeven "not amused" te zijn door de gevechten van het Oekraïense leger in het rampgebied.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:16 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Daar mag je vanuit gaan net omdat men bij gevaar het luchtruim sluit. Het Kosovo luchtruim is 15 jaar gesloten gebleven, pas heropent in april van dit jaar. (al zegt dat meer iets over hoe traag de NAVO werkt, want die hadden de bevoegdheid overgenomen)
Dat het Westen zwijgt over de rol van Oekraine is een politieke beslissing. Dat de Westerse pers hieraan meedoet geeft aan hoe objectief en onafhankelijk die is...
Iets met veertje en lood vergelijken?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:15 schreef Yaaar het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat de paspoorten wel in tact waren?
Voor advocaten waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wow. Das toch wel lekker binnenlopen.
Die vallen niet zo hard.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:15 schreef Yaaar het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat de paspoorten wel in tact waren?
Klein, flexibel, weinig massa...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:15 schreef Yaaar het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat de paspoorten wel in tact waren?
Of ze zaten in tassen en zijn daar door mensen op de rampplek uitgehaald.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:56 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Klein, flexibel, weinig massa...
Vuur, geraakt worden door shrapnel van de raket, of de luchtsnelheid als het vrijkomt tijdens de val van het vliegtuig zouden het beschadigen, maar verder...
Ik ging er ook vanuit dat ze (zeker bij het neerstorten) opgeborgen zaten. Of heb ik de vraag verkeerd begrepen en ging het over paspoorten die ongeschonden in het veld werden gevonden? Neem aan dat enkele bij de klap zouden kunnen tevoorschijn komen, maar als ze tijdens het neerstorten vrijkomen zou de windsnelheid ze uiteen rukken vermoed ik.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:03 schreef Mula het volgende:
[..]
Of ze zaten in tassen en zijn daar door mensen op de rampplek uitgehaald.
Dat is een aluhoedje.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:21 schreef Yaaar het volgende:
Nee maar het is een serieuze vraag. Omdat iemand uit mijn timeline zie die zegt dat het vliegtuig expres uit de lucht is geknald omdat ze niet willen dat de media-aandacht uitgaat naar Israel en Palestina.
http://www.20min.ch/ausla(...)ie-Blockade-18805922quote:Ukraine droht mit Energie-Blockade
Kiew drohte Russland am Freitag erstmals mit einem völligen Stopp des Transits von Gas und Öl nach Westeuropa. Russland kündigte eine scharfe Antwort an.
(SBU is de Oekrainse afdeling van de KGB, sinds de splitsing van de sovjetunie)quote:SBU international experts gave evidence RF planning a terrorist attack on an airplane "Aeroflot"
He said on Friday broadcast talk show "Shuster live", Ukrainian Pravda wrote. According Nalivaychenko SBU has sufficient evidence base including satellite imagery and witnesses. "We have provided international experts who fully recognized this evidence base and have to work" - said Nalivaychenko. Read takozhSBU has evidence of displacement of "Buka" to attack aircraft "Aeroflot" According to him, preparing huge cynical pretext for the invasion of Russian troops on the territory of Ukraine and the threat of such an operation is stored. "Plans for the invasion, according to rozttashuvannya Russian troops, how intense is the supply of military equipment not removed ..." - said Nalivaychenko.
http://www.unian.ua/polit(...)takom-aeroflotu.html
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:21 schreef Yaaar het volgende:
Nee maar het is een serieuze vraag. Omdat iemand uit mijn timeline zie die zegt dat het vliegtuig expres uit de lucht is geknald omdat ze niet willen dat de media-aandacht uitgaat naar Israel en Palestina.
Hoeft niet. Kan ook zijn dat een hand bij een min of meer intact slachtoffer hoort.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:54 schreef Felixa het volgende:
En die 527 lichaamsdelen zijn dus nog een puzzel voor 122 slachtoffers.
Die man zei trouwens ook dat van die 527 lichaamsdelen er ook delen bij zitten die door een leek nog als lichaam herkend zouden worden. Beetje cryptische omschrijving maar hij wilde niet te veel in detail treden, zei hij.
quote:Nu 65 slachtoffers geïdentificeerd
Vandaag is bekend geworden dat er 42 slachtoffers van de rampvlucht MH-17 zijn geïdentificeerd. Van deze 42 mensen hebben er 21 de Nederlandse nationaliteit, zo staat in een persbericht van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
Zijn er al Australiërs geïdentificeerd? Het viel me op dat dat tot nu toe nog niet was gebeurd, terwijl er toch best veel aan boord waren van MH17.quote:
Die heb ik wel eerder gezien ja.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:26 schreef Fred0w het volgende:
Ik dacht dat ze die zonnebloemen op Schiphol hebben gedaan voor MH17 (ze waren nog niet uitgekomen) maar schijnbaar doen ze dat altijd?
[ afbeelding ]
Kan ik mij idd voorstellen met al die velden vol zonnebloemen op de plaats van de rampquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:28 schreef Fred0w het volgende:
Het deed me direct aan de ramp denken.
De OP is verre van compleet en, sorry dat ik het zeg, vooringenomen. Maar dat vind ik ook van de titel van het andere topic "de bevrijding van Oost Oekraïne". Wie zo'n titel schrijft is niet serieus op zoek naar antwoorden, maar naar antwoorden die passen bij een keuze iets te geloven.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:48 schreef meth1745 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Praat niet over zaken waar je geen bal van afweet.
één of andere idioot heeft in de OP gezet: "MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO"
maar dat is dus onzin, heb ik hier al tien keer op gewezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |