dan hebben ze een compact camera met gps dataquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah goed punt, natuurlijk, het gaat om de camera, niet de iPhone.
Ja, vreemd dat dat niet kan bij die 90 "foto's". Heel vreemd.
Het zou kunnen dat ze die informatie, om welke reden dan ook, nog achterhouden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:26 schreef Basxt het volgende:
of ze houden die locatie van die 90 nog even achterwege zondat de plaats delict niet overlopen wordt?
Eens, maar ze zijn er niet eens 2 weken geweest:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als ze echt wat hadden willen vinden, en meer onderbouwde conclusies hadden willen trekken, dan hadden ze daar niet twee weken moeten zijn,
Ok, weer iets nieuws geleerd. Dat knopje heb ik waarschijnlijk op mijn fototoestel nog niet gevonden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De mijne wel, maar dat had ik niet aanstaan (door waterschade; vermoedelijk kortsluiting in vochtige omgeving terwijl ie lag op te laden, helaas kapot). Staat ook niet standaard aan op kleine camera's en kost meer stroom.
Zou ook kunnen dat ze dat uitgezet hebben na de "vakantiekiekjes" om stroom te besparen (wat dom zou zijn, want die GPS is je enige hoop dan, maar goed)
Ik denk dat als de ouders in Nederland zijn ze alles gaan vrijgeven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:27 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ze die informatie, om welke reden dan ook, nog achterhouden.
Tja wat voor de een goed herkenbaar is is voor de ander niet. Mijn moeder heeft in de droge periode toch een verkeerde afslag weten te maken op ook een vrij herkenbaar pad en kwam ergens anders de berg beneden dan ze op was gegaan. Uiteindelijk niet zo erg want je komt in beide gevallen uit op dezelfde weg alleen op een ander punt. Later heb ik dat pad samen met haar nog eens gelopen en bij een kruising met een ander pad wat toch een vrij herkenbare cactus had als herkenningspunt zou ze opnieuw verkeerd zijn gelopen als ik haar niet had gecorrigeerd. In een jungle waar alles op elkaar lijkt kan zo'n foute keuze nog sneller worden gemaakt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:19 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik zat andersom te redeneren: nu in het regenseizoen is het pad minder goed zichtbaar door de begroeiing, maar nog steeds goed te herkennen, dus: in april zal het pad nog beter herkenbaar geweest zijn, en verdwalen is onwaarschijnlijk.
Maar je hebt een heel goed punt: zijpaden kunnen door nieuwe begroeiing volledig uit zicht verdwijnen.
Die locatie van die foto is m.i. niet bepaald door het NFI, maar slechts door visuele inspectie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:20 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Net ff teruggekeken:
Met betrekking tot laatste foto van 14:00 uur:
Door onderzoek van de digitale camera door het NFI kon de exacte locatie worden teruggevonden.
Zouden ze dit niet ook kunnen bij die 90 foto's van 8 april zou je denken.....
Verder blijf ik het soms opvallend vinden hoe men (in de media) dingen benoemt:
Over de laatste foto van 14:00 uur. Voiceover van EenVandaag:
"Na dit punt stoppen de normale vakantiekiekjes"
Ik zal er wel weer teveel achter zoeken maar verbaas me soms over de formulering.
Precies.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:29 schreef ednet94 het volgende:
In een jungle waar alles op elkaar lijkt kan zo'n foute keuze nog sneller worden gemaakt.
En ik snap dus niet hoe je elkaar kwijtraakt. Roepafstand is best wel ruim.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies.
Hoe groot is de kans dat de meiden AL die tijd alleen maar samen zijn geweest? Ik acht vrij klein, om verschillende redenen.
Ze kunnen elkaar ook kwijtgeraakt zijn toch? De een met de rugzak en alles, de ander zonder iets (of met een waterflesje hooguit).
Hoe vermagerd ook, het uittrekken van kleding bij een overledene is nog een heel gedoe dus elk beetje extra speling dat je kunt krijgen is meegenomen; dus knoop los. Daarnaast denk ik dat als je dat al wilt doen; je de gebruikelijke handelingen gaat verrichten en niet denkt; "O, ze is mager zat, kan ook wel met dichte knoop.."quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, ik vermoed dat Kris eerder is overleden. Vervolgens heeft Lisanne het broekje van haar afgetrokken (ze was tot op het bot vermagerd, dus de knopen hoefden niet los).
Het broekje van Lisanne zelf was tot op de draad versleten, dus ze wilde het broekje van Kris aantrekken. Maar bij nader inzien kon ze dat toch niet over haar hart verkrijgen, waarna ze het broekje maar heeft laten liggen.
Of Lisanne haar vriendin Kris nog een provisorisch graf heeft gegeven, is nog onbekend.
Ik vraag me echter af of de ouders al wel over alle informatie beschikken. Volgens mij niet namelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat als de ouders in Nederland zijn ze alles gaan vrijgeven.
Voorheen:
- hadden ze afspraken met de Panamese Prutsers (die de ouders wel nakwamen maar de Prutsers niet)
- waren ze afhankelijk van hen om data in handen te krijgen
Nu is de beer los en kunnen ze gewoon alles vrijgeven wat ze willen.
Ook in een berggebied met quebradas (en dus steile berghellingen) en dichte bebossing die geluid blokkeren?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:32 schreef Waterfiets88 het volgende:
[..]
En ik snap dus niet hoe je elkaar kwijtraakt. Roepafstand is best wel ruim.
Zal ik doen. Een meerdaagse tocht door de jungle zie ik wel zitten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben dan een half jaar vrij en was sowieso van plan naar Centraal-Amerika te gaan. Laat maar weten als het zover is.
En een verkrachter (hoe groot is die kans, er loopt daar NIEMAND) neemt niet even een makkelijke prooi in de vorm van camera's, smartphones en vooral IDs mee?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe vermagerd ook, het uittrekken van kleding bij een overledene is nog een heel gedoe dus elk beetje extra speling dat je kunt krijgen is meegenomen; dus knoop los. Daarnaast denk ik dat als je dat al wilt doen; je de gebruikelijke handelingen gaat verrichten en niet denkt; "O, ze is mager zat, kan ook wel met dichte knoop.."
Als dat al het scenario zou zijn, is ze dus overleden op het pad bij de tweede oversteek..
Voor mij logischer; verkrachting scenario; meiden weggevlucht/achter gelaten en het pad verlaten uit angst. Broek meegenomen door een dader.. die later bedacht dat dat niet zo handig was en hem weggooide bij de oversteekdenkende dat het water hem wel mee zou slepen.
Meiden denken dat daders terug zijn naar Mirador en durven niet terug de berg op dus gaan de berg(los van het pad) af.
nee, verkrachters beroven hun slachtoffers vaker niet dan wel. Als ze al iets meenemen dan zijn dat 'aandenken' in de vorm van ondergoed oid.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En een verkrachter (hoe groot is die kans, er loopt daar NIEMAND) neemt niet even een makkelijke prooi in de vorm van camera's, smartphones en vooral IDs mee?
Er is geen enkel spoortje bewijs voor dit scenario.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Voor mij logischer; verkrachting scenario; meiden weggevlucht/achter gelaten en het pad verlaten uit angst. Broek meegenomen door een dader.. die later bedacht dat dat niet zo handig was en hem weggooide bij de oversteekdenkende dat het water hem wel mee zou slepen.
Meiden denken dat daders terug zijn naar Mirador en durven niet terug de berg op dus gaan de berg(los van het pad) af.
Voor geen enkel scenario.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:38 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Er is geen enkel spoortje bewijs voor dit scenario.
Ah, weer een in de categorie "uitgesloten!11!!!!".quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
nee, verkrachters beroven hun slachtoffers vaker niet dan wel. Als ze al iets meenemen dan zijn dat 'aandenken' in de vorm van ondergoed oid.
Daarom heeft het weinig zin om te speculeren.quote:
Wrong. Een scenario moet de feiten volgen. Verscheidene users hebben scenario's geschreven die allemaal waar kunnen zijn op basis van de huidige data.quote:
Ik zou ook denken aan de hand van visuele inspectie maar in de reconstructie van EenVandaag zei men toch echt na onderzoek/bestudering van de camera door het NFI. Hoeft daarmee niet waar te zijn uiteraard, maar toch.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die locatie van die foto is m.i. niet bepaald door het NFI, maar slechts door visuele inspectie.
Wat die formulering betreft: wat is daar dan mis mee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |