abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143126022
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die rechts op de voorgrond - is dat Lisanne?

Of zijn het verder allemaal andere meiden? Die mogen de Heer wel op hun blote knieën danken dat ze niet ook mee gegaan zijn naar Panama.
links achter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:43:58 #227
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143126054
quote:
11s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:33 schreef Pek het volgende:

[..]

Met termen als "broekje", "topje" en andere koetsiewoetsie verkleinwoordjes komt het wat ranzig over ja, van zo'n zelfverklaarde ouwe lul :{
Dat zijn toch normale Nederlandse woorden. De slipjes en hemdjes zijn ook nog niet gevonden trouwens.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:45:18 #228
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143126117
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:33 schreef kuil het volgende:
Pas na 8 dagen werden voor het eerst speurhonden ingezet bij de zoektocht. Rijkelijk laat.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ndse-vrouwen-panama/

En dit is eigenlijk ook wel vrij schrijnend.

[..]

Drie dagen is inderdaad veel te kort. Zeker nu bewezen is dat twee jonge vrouwen, amper volwassen, zich nog ruim een week in leven hebben gehouden, voordat ze aan een gruwelijke hongerdood, of erger, zijn overleden.
pi_143126150
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:40 schreef theavenger_ep het volgende:
Ik vraag me nog af of die paden niet gebruikt worden door cross motoren et cetera:

Er wordt daar genoeg georganiseerd en zijn er dus de nodige motocrossers actief:

http://www.hablayapanama.com/ecotourism/atv.html
er rijden ook gewoon 4w drive auto's het pianista pad op

https://www.flickr.com/photos/18090511@N03/7261623892
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:48:00 #230
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143126220
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Heel luguber wat ik nu denk, maar misschien was een van de twee wel overleden en hield de ander dieren op afstand s nachts?
Geen idee hoor.

Ze zijn min of meer samen gevonden, maar een van de twee moet toch eerder overleden zijn. Kans op tegelijk overlijden is klein lijkt me.
Dat ze dan toch zijn samengebleven tot het eind...
Ja, ik vermoed dat Kris eerder is overleden. Vervolgens heeft Lisanne het broekje van haar afgetrokken (ze was tot op het bot vermagerd, dus de knopen hoefden niet los).

Het broekje van Lisanne zelf was tot op de draad versleten, dus ze wilde het broekje van Kris aantrekken. Maar bij nader inzien kon ze dat toch niet over haar hart verkrijgen, waarna ze het broekje maar heeft laten liggen.

Of Lisanne haar vriendin Kris nog een provisorisch graf heeft gegeven, is nog onbekend.
pi_143126313
quote:
Drie dagen is inderdaad veel te kort. Zeker nu bewezen is dat twee jonge vrouwen, amper volwassen, zich nog ruim een week in leven hebben gehouden, voordat ze aan een gruwelijke hongerdood, of erger, zijn overleden.
Ik ga niet beweren dat ik alle 50 threads heb gelezen, maar hebben jullie al consensus over de doodsoorzaak van deze meiden? Hoe ga je dood in zo'n jungle als je geen ongeluk krijgt of gebeten wordt door een naar beestje? Het is er nat genoeg om water te kunnen drinken, toch? Valt er iets te snacken, ik las iets over vruchten? Word je snel ziek, onderkoeling, diarree? Een combinatie van dit soort dingen die je uiteindelijk om zeep helpen? Wie weet dit?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:50:42 #232
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143126317
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is dus nog iets wat ik niet snap. Ik ben zelf astmapatient (en ok, de ene is de andere niet), maar wat ik weet van astma is dat het opspeelt in vochtige, warme omgevingen. Met name vocht is een ramp. Lisanne had er ook last van in panama, zo bleek uit getuigenverklaringen.
Maar, als je astmatisch bent en je gaat wandelen, dan ga je als je slim bent, niet zonder je inhaler op stap. Die neem je mee. Ze zijn klein en wegen niks. Sterker nog; ik heb er in elke tas die ik heb standaard een zitten, dus ik hoef ze niet eens in te pakken.
Maar.. waar is dan die van Lisanne?
Dat zouden de ouders moeten weten. Zelf heb ik ook veel last van astma, maar ik gebruik geen inhaler, omdat ik het gebruik van medicijnen voor mezelf zo veel mogelijk wil beperken.

Daarentegen zou ik in Lisanne's toestand (zoals beschreven door haar huisbaas) waarschijnlijk niet zo'n wandeling gaan maken, en zéker niet nog een keertje verder óver de Mirador.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:52:11 #233
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143126382
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:20 schreef Mani89 het volgende:
Zijn jullie er al achter gekomen wie het heeft gedaan?
Nog niet, maar Pittí is in staat van verdenking gesteld.
pi_143126403
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:29 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Zijn dit jouw eigen stiekeme fantasietjes ofzo? Krijg een vreemd gevoel bij deze post.
Dat jij er een fantasietje achter zoekt zegt meer iets over jou dan over mij ;)

Elke verklaring voor een rondslingerend broekje levert een vreemd gevoel op.
pi_143126469
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, ik vermoed dat Kris eerder is overleden. Vervolgens heeft Lisanne het broekje van haar afgetrokken (ze was tot op het bot vermagerd, dus de knopen hoefden niet los).

Het broekje van Lisanne zelf was tot op de draad versleten, dus ze wilde het broekje van Kris aantrekken. Maar bij nader inzien kon ze dat toch niet over haar hart verkrijgen, waarna ze het broekje maar heeft laten liggen.

Of Lisanne haar vriendin Kris nog een provisorisch graf heeft gegeven, is nog onbekend.
Binnen 10 dagen ben je niet tot op het graad vermagerd
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:54:40 #236
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143126505
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:24 schreef Waterfiets88 het volgende:
Het lijkt alsof velen hier, evenals de ouders van Kris Kremers, het liefst cowboyverhalen produceren en onlogica willen zoeken in gebeurtenissen die ook makkelijk logisch te verklaren zijn.

Mij lijkt een scenario erg waarschijnlijk, zoals ook al eerder is omschreven, dat er iets gebeurd is waardoor de meiden beseften dat ze niet meer voor het donker terug zouden komen. Vervolgens een plekje gezocht om de nacht door te komen en in de ochtend niet meer weten of ze naar links of naar rechts moesten.

Ook het scenario dat ze uiteindelijk in de buurt van de rivier zijn gebleven, in de hoop te worden gevonden lijkt me wel waarschijnlijk. Hoe het werkt met het meestromen van lichaamsdelen met een rivier, geen idee, maar zal ook wel verklaard kunnen worden. Ik denk wel dat ze tot het einde bij elkaar zijn gebleven.

De onlogica van de BH's, foto's en de korte broek van Kris valt ook logischer te beredeneren.

- BH's; als ze >7 dagen hebben geleefd, dan doe je wel een keer je BH uit. Zeker van die beugelBH's, die gaan irriteren op een gegeven moment. Daarna doe je hem waarschijnlijk niet meer aan.

- Foto's; Al aan gedacht dat de camera misschien stuk is gegaan? Een flinke tik of waterschade en hij werkt niet meer goed. Misschien zijn die 3 foto's idd gebruikt voor de flits en deed hij het daarna niet meer. De zwarte foto's kunnen ook niks zijn. Dat de camera is blijven hangen en foto's is blijven maken in het hoesje, of gewoon zwarte plaatjes heeft opgeslagen. Bij kortsluiting in de camera kan hij het soms na enkele dagen in ene weer doen. Kan de periode 1-8 april verklaren.

- Korte broekje; een strak en kort spijkerbroekje zit helemaal niet lekker. Misschien kreeg Kris wel schuurplekjes aan de binnenkant van haar benen. Als ik een boxershort/ onderbroek eronder aan zou hebben, hoppa broekje uit. Als ik al dagen niemand ben tegen gekomen zou ik zelfs in een string doorlopen, als ik inderdaad schuurplekjes zou hebben. Waarom ze hem dan heeft achterglaten? Wellicht geen extra ballast willen meezeulen.

Ik zeg niet dat dit dé verklaringen zijn. Maar een beetje logica is wel te vinden achter het verdwaalverhaal. Enige gekke blijft dat er niks is achtergelaten. Als ik geen bereik zou hebben zou ik een smsje proberen te sturen, maar mogelijk was de batterij wel al vrij snel op. Volgens mij kan je met een lege telefoon nog een tijdje het noodnr proberen te bellen, maar dat weet ik niet zeker.
_O_ Volledig mee eens, krachtig samengevat.

Wat betreft die sms: misschien hebben ze dat wel geprobeerd; we weten dat nog niet want de telefoongegevens zijn nog stééds niet vrijgegeven. De verwachting is wel dat dat voor de kerst nog gaat gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 06-08-2014 16:01:45 ]
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:55:40 #237
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143126547
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:29 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Zijn dit jouw eigen stiekeme fantasietjes ofzo? Krijg een vreemd gevoel bij deze post.
Waar? In je onderbuik?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:57:58 #238
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143126645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

links achter
Nee, links-achter herken ik als Kris - dat kan niet missen. Maar rechts-voor, dat zou Lisanne kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Overigens staan al die meiden op deze foto met hun mond wagenwijd open - wat zou dat betekenen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 06-08-2014 16:03:54 ]
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:00:40 #239
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143126729
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:50 schreef Sjongejonge11 het volgende:

[..]

Ik ga niet beweren dat ik alle 50 threads heb gelezen, maar hebben jullie al consensus over de doodsoorzaak van deze meiden? Hoe ga je dood in zo'n jungle als je geen ongeluk krijgt of gebeten wordt door een naar beestje? Het is er nat genoeg om water te kunnen drinken, toch? Valt er iets te snacken, ik las iets over vruchten? Word je snel ziek, onderkoeling, diarree? Een combinatie van dit soort dingen die je uiteindelijk om zeep helpen? Wie weet dit?
Nee, er is nog geen enkel idee over de uiteindelijke doodsoorzaak. Een langzame hongerdood is misschien nog het minst gruwelijke scenario.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:03:35 #240
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143126844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Binnen 10 dagen ben je niet tot op het graad vermagerd
Dat misschien dan niet, maar dat ze een kilo of 10 zijn afgevallen in die week, dat zou me niets verbazen.

Bij een dergelijk gewichtsverlies krimpen de borsten ook sterk, waardoor de BH's misschien gewoon niet meer goed pasten. Wat reden kan zijn om ze dan maar in de rugzak te doen.
pi_143126878
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

_O_ Volledig mee eens, krachtig samengevat.

Wat betreft die sms: misschien hebben ze dat wel geprobeerd; we weten dat nog niet wat de telefoongegevens zijn nog stééds niet vrijgegeven. De verwachting is wel dat dat voor de kerst nog gaat gebeuren.
Sorry maar het helemaal niet mee eens.
Dan ga je dus als na de kortsluiting van de camera, de camera het opeens na 8 dagen weer doet 90 fotos maken in het donker?
Laat je niets maar dan ook helemaal niets achter voor de nabestaanden?
En nee een telefoon die leeg is is leeg en kan je na 11 dagen geen noodoproep mee maken.
En waarom zouden ze voor het donker niet terug kunnen komen? het was tussen 15 en 16 dat ze een noodoproep maakten. Dan hadden ze iig nog ruim 2 tot 3 uur de tijd in het licht om iig weer op de Mirador terug te komen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:11:55 #242
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143127172
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dan ga je dus als na de kortsluiting van de camera, de camera het opeens na 8 dagen weer doet 90 fotos maken in het donker?
En nee een telefoon die leeg is is leeg en kan je na 11 dagen geen noodoproep mee maken.
En waarom zouden ze voor het donker niet terug kunnen komen? het was tussen 15 en 16 dat ze een noodoproep maakten. Dan hadden ze iig nog ruim 2 tot 3 uur de tijd in het licht om iig weer op de Mirador terug te komen.
Aangenomen wordt dat de tijdregistratie van de camera en telefoons niet was verstoord. Feit is dan dat op 8 en 11 april nog gebruik gemaakt is door de camera en een van de telefoons. Onbekend is uiteraard door wie. Maar het feit dat ze gebruikt zijn, impliceert dat de batterijen dus nog niet helemaal leeg waren. Tenzij je wil veronderstellen dat een van de indianen de batterij even in zijn hut heeft opgeladen.

Niets achterlaten voor de nabestaanden. Ja vreemd, maar niet ondenkbaar. Het was duidelijk dat deze meisjes niet voorbereid waren op de dood. Logisch want ze waren pas 21 / 22 jaar oud. Hun grootouders leven misschien nog wel. Misschien hebben ze nog nooit een overlijden meegemaakt. Ze konden zich er misschien niet eens een voorstelling van maken en/of waren in mentaal opzicht totaal geruďneerd.

Waarom niet teruggegaan de Mirador op? Tja, wie zal het zeggen. Enkel verstuikt, been gebroken, door slang gebeten. De jungle is meedogenloos.
pi_143127280
Herinner me opeens een hikevakantie met 3 vriendinnen in de Cevennes, Frankrijk.
We waren net 20. Op een dag te laat vertrokken en de schemering trad in. Dwalend bij het eerste beste huis aangebeld, waar we gelukkig met onze tentjes konden overnachten. Zij lieten ons onze gang gaan en de bewoners lette dus niet op waar we de haringen inprikten. De ochtend er op bleken we nog geen 2 meter van een mini ravijntje te staan. Echt, dat scheelde weinig.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:16:48 #244
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143127348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:14 schreef A_Fortiori het volgende:
Herinner me opeens een hikevakantie met 3 vriendinnen in de Cevennes, Frankrijk.
We waren net 20. Op een dag te laat vertrokken en de schemering trad in. Dwalend bij het eerste beste huis aangebeld, waar we gelukkig met onze tentjes konden overnachten. Zij lieten ons onze gang gaan en de bewoners lette dus niet op waar we de haringen inprikten. De ochtend er op bleken we nog geen 2 meter van een mini ravijntje te staan. Echt, dat scheelde weinig.
Dus 2 meter verwijderd van de dood.

Bij de reconstructie later zou je vader dan ernstig verklaren: "Nee, zo stom is onze Fortiori niet, dat ze vrijwillig haar tent naast een ravijn zou zetten".
pi_143127395
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dus 2 meter verwijderd van de dood.

Bij de reconstructie later zou je vader dan ernstig verklaren: "Nee, zo stom is onze Fortiori niet, dat ze vrijwillig haar tent naast een ravijn zou zetten".
dat bedoel ik!!!
pi_143127414
Dat van die dichtgeknoopte spijkershort snap ik niet helemaal.. Ik denk niet dat ik mijn broek weer dichtknoop nadat ik hem heb uitgedaan. Is niet erg logisch. Als je pak hem beet, 60 kilo weegt en je eet een paar dagen niet dan val je zo kilo's af. Die spijkershorts hebben meestal geen taille waardoor je ze op een gegeven moment uit kunt doen zonder te openen. Denk dat dat gebeurd is.
Ik ga van een verdwaling uit, die ouders kunnen wel zeggen dat hun dochter NOOIT van t pad af zou gaan maar in hoeverre is dat de waarheid?

Misschien dat 1 van 2 zich bezeerd heeft en die ander haar ondersteunde, vandaar dat ze bergaf gingen ipv terug de berg op.. Die foto's zijn ook onverklaarbaar. Misschien zo erg verzwakt, op een gegeven moment weer "bijkomen" en dan proberen foto's te maken voor de achterblijvers? Maar doordat de batterij bijna leeg is werkte de flits niet? Geen idee, blijft een vaag verhaal.
pi_143127429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan. :)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:19:22 #248
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143127448
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan. :)
Jij ook.
pi_143127476
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ze 90 foto's hebben gemaakt, maar dat de camera is blijven hangen of dat er gewoon zwarte beelden zijn opgeslagen.

Er zijn ook geen noodoproepen gemaakt, die zijn mislukt. Maar een poging tot noodoproep kost een telefoon minder energie dan een berichtje achterlaten. En volgens mij kan je wel 112/ 911 bellen als de telefoon geen energie meer heeft om helemaal op te starten. Mogelijk is de telefoon van de langst levende er het eerst mee is opgehouden en wist diegene niet de code van de telefoon van de ander.

Waarom niet voor het donker terugkomen? Als je flink je enkel verstuikt en er echt niet meer op kan staan, dan ga je de terugtocht voor het donker niet redden. Of misschien is er een onwel geworden door de warmte. Beiden geen ernstige gebeurtenissen, maar wel belemmerend, waardoor ze 911 moesten bellen. Daarnaast is het in beide gevallen mogelijk dat ze een dag later wel weer verder konden.

Ik probeer alleen maar aan te geven dat in mijn ogen het makkelijker is om logica aan elkaar te koppelen dan onlogica.
pi_143127483
Toch gaf Keith Woolford uit Boquete op April 5 al aan om ten noorden v/d Pianista top te gaan zoeken

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 06-08-2014 16:34:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')