links achterquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die rechts op de voorgrond - is dat Lisanne?
Of zijn het verder allemaal andere meiden? Die mogen de Heer wel op hun blote knieën danken dat ze niet ook mee gegaan zijn naar Panama.
Dat zijn toch normale Nederlandse woorden. De slipjes en hemdjes zijn ook nog niet gevonden trouwens.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:33 schreef Pek het volgende:
[..]
Met termen als "broekje", "topje" en andere koetsiewoetsie verkleinwoordjes komt het wat ranzig over ja, van zo'n zelfverklaarde ouwe lul
Drie dagen is inderdaad veel te kort. Zeker nu bewezen is dat twee jonge vrouwen, amper volwassen, zich nog ruim een week in leven hebben gehouden, voordat ze aan een gruwelijke hongerdood, of erger, zijn overleden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:33 schreef kuil het volgende:
Pas na 8 dagen werden voor het eerst speurhonden ingezet bij de zoektocht. Rijkelijk laat.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ndse-vrouwen-panama/
En dit is eigenlijk ook wel vrij schrijnend.
[..]
er rijden ook gewoon 4w drive auto's het pianista pad opquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:40 schreef theavenger_ep het volgende:
Ik vraag me nog af of die paden niet gebruikt worden door cross motoren et cetera:
Er wordt daar genoeg georganiseerd en zijn er dus de nodige motocrossers actief:
http://www.hablayapanama.com/ecotourism/atv.html
Ja, ik vermoed dat Kris eerder is overleden. Vervolgens heeft Lisanne het broekje van haar afgetrokken (ze was tot op het bot vermagerd, dus de knopen hoefden niet los).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heel luguber wat ik nu denk, maar misschien was een van de twee wel overleden en hield de ander dieren op afstand s nachts?
Geen idee hoor.
Ze zijn min of meer samen gevonden, maar een van de twee moet toch eerder overleden zijn. Kans op tegelijk overlijden is klein lijkt me.
Dat ze dan toch zijn samengebleven tot het eind...
Ik ga niet beweren dat ik alle 50 threads heb gelezen, maar hebben jullie al consensus over de doodsoorzaak van deze meiden? Hoe ga je dood in zo'n jungle als je geen ongeluk krijgt of gebeten wordt door een naar beestje? Het is er nat genoeg om water te kunnen drinken, toch? Valt er iets te snacken, ik las iets over vruchten? Word je snel ziek, onderkoeling, diarree? Een combinatie van dit soort dingen die je uiteindelijk om zeep helpen? Wie weet dit?quote:Drie dagen is inderdaad veel te kort. Zeker nu bewezen is dat twee jonge vrouwen, amper volwassen, zich nog ruim een week in leven hebben gehouden, voordat ze aan een gruwelijke hongerdood, of erger, zijn overleden.
Dat zouden de ouders moeten weten. Zelf heb ik ook veel last van astma, maar ik gebruik geen inhaler, omdat ik het gebruik van medicijnen voor mezelf zo veel mogelijk wil beperken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is dus nog iets wat ik niet snap. Ik ben zelf astmapatient (en ok, de ene is de andere niet), maar wat ik weet van astma is dat het opspeelt in vochtige, warme omgevingen. Met name vocht is een ramp. Lisanne had er ook last van in panama, zo bleek uit getuigenverklaringen.
Maar, als je astmatisch bent en je gaat wandelen, dan ga je als je slim bent, niet zonder je inhaler op stap. Die neem je mee. Ze zijn klein en wegen niks. Sterker nog; ik heb er in elke tas die ik heb standaard een zitten, dus ik hoef ze niet eens in te pakken.
Maar.. waar is dan die van Lisanne?
Nog niet, maar Pittí is in staat van verdenking gesteld.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:20 schreef Mani89 het volgende:
Zijn jullie er al achter gekomen wie het heeft gedaan?
Dat jij er een fantasietje achter zoekt zegt meer iets over jou dan over mijquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zijn dit jouw eigen stiekeme fantasietjes ofzo? Krijg een vreemd gevoel bij deze post.
Binnen 10 dagen ben je niet tot op het graad vermagerdquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, ik vermoed dat Kris eerder is overleden. Vervolgens heeft Lisanne het broekje van haar afgetrokken (ze was tot op het bot vermagerd, dus de knopen hoefden niet los).
Het broekje van Lisanne zelf was tot op de draad versleten, dus ze wilde het broekje van Kris aantrekken. Maar bij nader inzien kon ze dat toch niet over haar hart verkrijgen, waarna ze het broekje maar heeft laten liggen.
Of Lisanne haar vriendin Kris nog een provisorisch graf heeft gegeven, is nog onbekend.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:24 schreef Waterfiets88 het volgende:
Het lijkt alsof velen hier, evenals de ouders van Kris Kremers, het liefst cowboyverhalen produceren en onlogica willen zoeken in gebeurtenissen die ook makkelijk logisch te verklaren zijn.
Mij lijkt een scenario erg waarschijnlijk, zoals ook al eerder is omschreven, dat er iets gebeurd is waardoor de meiden beseften dat ze niet meer voor het donker terug zouden komen. Vervolgens een plekje gezocht om de nacht door te komen en in de ochtend niet meer weten of ze naar links of naar rechts moesten.
Ook het scenario dat ze uiteindelijk in de buurt van de rivier zijn gebleven, in de hoop te worden gevonden lijkt me wel waarschijnlijk. Hoe het werkt met het meestromen van lichaamsdelen met een rivier, geen idee, maar zal ook wel verklaard kunnen worden. Ik denk wel dat ze tot het einde bij elkaar zijn gebleven.
De onlogica van de BH's, foto's en de korte broek van Kris valt ook logischer te beredeneren.
- BH's; als ze >7 dagen hebben geleefd, dan doe je wel een keer je BH uit. Zeker van die beugelBH's, die gaan irriteren op een gegeven moment. Daarna doe je hem waarschijnlijk niet meer aan.
- Foto's; Al aan gedacht dat de camera misschien stuk is gegaan? Een flinke tik of waterschade en hij werkt niet meer goed. Misschien zijn die 3 foto's idd gebruikt voor de flits en deed hij het daarna niet meer. De zwarte foto's kunnen ook niks zijn. Dat de camera is blijven hangen en foto's is blijven maken in het hoesje, of gewoon zwarte plaatjes heeft opgeslagen. Bij kortsluiting in de camera kan hij het soms na enkele dagen in ene weer doen. Kan de periode 1-8 april verklaren.
- Korte broekje; een strak en kort spijkerbroekje zit helemaal niet lekker. Misschien kreeg Kris wel schuurplekjes aan de binnenkant van haar benen. Als ik een boxershort/ onderbroek eronder aan zou hebben, hoppa broekje uit. Als ik al dagen niemand ben tegen gekomen zou ik zelfs in een string doorlopen, als ik inderdaad schuurplekjes zou hebben. Waarom ze hem dan heeft achterglaten? Wellicht geen extra ballast willen meezeulen.
Ik zeg niet dat dit dé verklaringen zijn. Maar een beetje logica is wel te vinden achter het verdwaalverhaal. Enige gekke blijft dat er niks is achtergelaten. Als ik geen bereik zou hebben zou ik een smsje proberen te sturen, maar mogelijk was de batterij wel al vrij snel op. Volgens mij kan je met een lege telefoon nog een tijdje het noodnr proberen te bellen, maar dat weet ik niet zeker.
Waar? In je onderbuik?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zijn dit jouw eigen stiekeme fantasietjes ofzo? Krijg een vreemd gevoel bij deze post.
Nee, links-achter herken ik als Kris - dat kan niet missen. Maar rechts-voor, dat zou Lisanne kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker.quote:
Nee, er is nog geen enkel idee over de uiteindelijke doodsoorzaak. Een langzame hongerdood is misschien nog het minst gruwelijke scenario.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:50 schreef Sjongejonge11 het volgende:
[..]
Ik ga niet beweren dat ik alle 50 threads heb gelezen, maar hebben jullie al consensus over de doodsoorzaak van deze meiden? Hoe ga je dood in zo'n jungle als je geen ongeluk krijgt of gebeten wordt door een naar beestje? Het is er nat genoeg om water te kunnen drinken, toch? Valt er iets te snacken, ik las iets over vruchten? Word je snel ziek, onderkoeling, diarree? Een combinatie van dit soort dingen die je uiteindelijk om zeep helpen? Wie weet dit?
Dat misschien dan niet, maar dat ze een kilo of 10 zijn afgevallen in die week, dat zou me niets verbazen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:53 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Binnen 10 dagen ben je niet tot op het graad vermagerd
Sorry maar het helemaal niet mee eens.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]Volledig mee eens, krachtig samengevat.
Wat betreft die sms: misschien hebben ze dat wel geprobeerd; we weten dat nog niet wat de telefoongegevens zijn nog stééds niet vrijgegeven. De verwachting is wel dat dat voor de kerst nog gaat gebeuren.
Aangenomen wordt dat de tijdregistratie van de camera en telefoons niet was verstoord. Feit is dan dat op 8 en 11 april nog gebruik gemaakt is door de camera en een van de telefoons. Onbekend is uiteraard door wie. Maar het feit dat ze gebruikt zijn, impliceert dat de batterijen dus nog niet helemaal leeg waren. Tenzij je wil veronderstellen dat een van de indianen de batterij even in zijn hut heeft opgeladen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:04 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sorry maar het helemaal niet mee eens.
Dan ga je dus als na de kortsluiting van de camera, de camera het opeens na 8 dagen weer doet 90 fotos maken in het donker?
Laat je niets maar dan ook helemaal niets achter voor de nabestaanden?
En nee een telefoon die leeg is is leeg en kan je na 11 dagen geen noodoproep mee maken.
En waarom zouden ze voor het donker niet terug kunnen komen? het was tussen 15 en 16 dat ze een noodoproep maakten. Dan hadden ze iig nog ruim 2 tot 3 uur de tijd in het licht om iig weer op de Mirador terug te komen.
Dus 2 meter verwijderd van de dood.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:14 schreef A_Fortiori het volgende:
Herinner me opeens een hikevakantie met 3 vriendinnen in de Cevennes, Frankrijk.
We waren net 20. Op een dag te laat vertrokken en de schemering trad in. Dwalend bij het eerste beste huis aangebeld, waar we gelukkig met onze tentjes konden overnachten. Zij lieten ons onze gang gaan en de bewoners lette dus niet op waar we de haringen inprikten. De ochtend er op bleken we nog geen 2 meter van een mini ravijntje te staan. Echt, dat scheelde weinig.
dat bedoel ik!!!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dus 2 meter verwijderd van de dood.
Bij de reconstructie later zou je vader dan ernstig verklaren: "Nee, zo stom is onze Fortiori niet, dat ze vrijwillig haar tent naast een ravijn zou zetten".
Je doet je naam eer aan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, ik vermoed dat Kris eerder is overleden. Vervolgens heeft Lisanne het broekje van haar afgetrokken (ze was tot op het bot vermagerd, dus de knopen hoefden niet los).
Het broekje van Lisanne zelf was tot op de draad versleten, dus ze wilde het broekje van Kris aantrekken. Maar bij nader inzien kon ze dat toch niet over haar hart verkrijgen, waarna ze het broekje maar heeft laten liggen.
Of Lisanne haar vriendin Kris nog een provisorisch graf heeft gegeven, is nog onbekend.
Ik denk ook niet dat ze 90 foto's hebben gemaakt, maar dat de camera is blijven hangen of dat er gewoon zwarte beelden zijn opgeslagen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:04 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sorry maar het helemaal niet mee eens.
Dan ga je dus als na de kortsluiting van de camera, de camera het opeens na 8 dagen weer doet 90 fotos maken in het donker?
Laat je niets maar dan ook helemaal niets achter voor de nabestaanden?
En nee een telefoon die leeg is is leeg en kan je na 11 dagen geen noodoproep mee maken.
En waarom zouden ze voor het donker niet terug kunnen komen? het was tussen 15 en 16 dat ze een noodoproep maakten. Dan hadden ze iig nog ruim 2 tot 3 uur de tijd in het licht om iig weer op de Mirador terug te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |