Maar deed daarmee wel suggereren dat het in de situatie van K&L hetzelfde was geweest. Wat natuurlijk niet juist is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:58 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hij zei ook niet dat er 1 meter daarvoor wel bereik was. Hij constateerde alleen dat hij daar geen bereik had.
Klopt. In een mum van tijd is alles overgroeid. Dat maakt het inschatten van een gevaar naast een pad ook moeilijker. Ik heb ook wel eens haast zo een inschattingsfout gemaakt en kwam er op tijd achter dat het wel erg diep was achter die mooie varen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:05 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Vooral die zijpaden kunnen het probleem zijn. Toen Kris en Lisanne verdwenen was het regenseizoen nog niet begonnen terwijl toen de ouders het pad afliepen het regeseizoen inmiddels al in volle gang.Veel paden groeien dan helemaal onder en worden soms zelfs onzichtbaar. Althans dat heb ik hier in Mexico wel gemerkt. Kan zomaar zijn dat Kris en Lisanne (per ongeluk) een ander pad hebben genomen wat wellicht toen nog wel goed zichtbaar was en wat nu inmiddels nauwlijks of niet meer zichtbaar is. Dat van die conclusie van de ouders dat je niet van het pad af kan vind ik dan ook niet echt geloofwaardig. Wellicht dat dat nu niet logisch is om van het pad af te raken inderdaad, maar begin april was het wellicht wel beter mogelijk.
Ik weet niet of hij gezocht heeft aan de noordkant van de Mirador.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:05 schreef theavenger_ep het volgende:
En welke verklaring heeft Feliciano dat hij ze NIET gevonden heeft ?
Staat me ook iets van bij. Maar als dat zo is....dan is dat eigenlijk best raar natuurlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij werd dat gezegd in de EenVandaag uitzending, maar ik heb die toen maar 1 keer bekeken en snel die tijdlijn in elkaar gezet. Zou idd goed zijn dat nog es te checken.
Heel goed punt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:05 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Vooral die zijpaden kunnen het probleem zijn. Toen Kris en Lisanne verdwenen was het regenseizoen nog niet begonnen terwijl toen de ouders het pad afliepen het regeseizoen inmiddels al in volle gang.Veel paden groeien dan helemaal onder en worden soms zelfs onzichtbaar. Althans dat heb ik hier in Mexico wel gemerkt. Kan zomaar zijn dat Kris en Lisanne (per ongeluk) een ander pad hebben genomen wat wellicht toen nog wel goed zichtbaar was en wat nu inmiddels nauwlijks of niet meer zichtbaar is. Dat van die conclusie van de ouders dat je niet van het pad af kan vind ik dan ook niet echt geloofwaardig. Wellicht dat dat nu niet logisch is om van het pad af te raken inderdaad, maar begin april was het wellicht wel beter mogelijk.
Ja godver, ik ben ermee bezig hoor.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:09 schreef Stupidisco het volgende:
Schiet eens op met die telefoondata !!!
Een reconstructie 4 maanden later kan inderdaad wel een ander beeld schetsen dan de werkelijke situatie begin april.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:05 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Ja, de familie Kremers zoekt naar factoren buiten hun dochter om als reden voor haar dood. Hun dochter zou nooit.. enz.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:10 schreef Waterfiets88 het volgende:
Ik vrees dat de familie Kremers zich blind staart op een mogelijk misdrijf en daar de hele zoektocht op baseert. Hierdoor verklaren ze zaken die zij niet logisch vinden met de aanwezigheid van derden. Naar mijn idee is er juist meer te vinden als er meer mensen bij betrokken zijn.
Ben benieuwd of de familie Froon zich wel kan neerleggen bij verdwaling.
Misschien beter volgend jaar eind maart, april daarheen om de plek met eigen ogen te zien.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:11 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Een reconstructie 4 maanden later kan inderdaad wel een ander beeld schetsen dan de werkelijke situatie begin april.
Ik zat andersom te redeneren: nu in het regenseizoen is het pad minder goed zichtbaar door de begroeiing, maar nog steeds goed te herkennen, dus: in april zal het pad nog beter herkenbaar geweest zijn, en verdwalen is onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:05 schreef ednet94 het volgende:
Net ff teruggekeken:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij werd dat gezegd in de EenVandaag uitzending, maar ik heb die toen maar 1 keer bekeken en snel die tijdlijn in elkaar gezet. Zou idd goed zijn dat nog es te checken.
Ah goed punt, natuurlijk, het gaat om de camera, niet de iPhone.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:20 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Net ff teruggekeken:
Met betrekking tot laatste foto van 14:00 uur:
Door onderzoek van de digitale camera door het NFI kon de exacte locatie worden teruggevonden.
Zouden ze dit niet ook kunnen bij die 90 foto's van 8 april zou je denken.....
Verder blijf ik het soms opvallend vinden hoe men dingen naar benoemt:
Over de laatste foto van 14:00 uur. Voiceover van EenVandaag:
"Na dit punt stoppen de normale vakantiekiekjes"
Ik zal er wel weer teveel achter zoeken maar verbaas me soms over de formulering.
Daar zat ik ook aan te denken. Tegen die tijd zal ik eens kijken of zo'n reis voor mij haalbaar is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Misschien beter volgend jaar eind maart, april daarheen om de plek met eigen ogen te zien.
Ik ben dan een half jaar vrij en was sowieso van plan naar Centraal-Amerika te gaan. Laat maar weten als het zover is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:21 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken. Tegen die tijd zal ik eens kijken of zo'n reis voor mij haalbaar is.
volgens die ouders zijn er geen zijpaden en is het gewoon 1 recht padquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:19 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik zat andersom te redeneren: nu in het regenseizoen is het pad minder goed zichtbaar door de begroeiing, maar nog steeds goed te herkennen, dus: in april zal het pad nog beter herkenbaar geweest zijn, en verdwalen is onwaarschijnlijk.
Maar je hebt een heel goed punt: zijpaden kunnen door nieuwe begroeiing volledig uit zicht verdwijnen.
Huh, onderzoek van de digitale camera geeft de locatie van de gemaakte foto's weer? Heeft een gemiddelde niet al te dure camera dan GPS aan boord die de locatie aan een foto meegeeft? Bij mij niet in ieder geval.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:20 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Net ff teruggekeken:
Met betrekking tot laatste foto van 14:00 uur:
Door onderzoek van de digitale camera door het NFI kon de exacte locatie worden teruggevonden.
Zouden ze dit niet ook kunnen bij die 90 foto's van 8 april zou je denken.....
Verder blijf ik het soms opvallend vinden hoe men dingen naar benoemt:
Over de laatste foto van 14:00 uur. Voiceover van EenVandaag:
"Na dit punt stoppen de normale vakantiekiekjes"
Ik zal er wel weer teveel achter zoeken maar verbaas me soms over de formulering.
Daarom heb ik Baru gevraagd op WS:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
volgens die ouders zijn er geen zijpaden en is het gewoon 1 recht pad
Er zijn er genoeg die die functie hebben tegenwoordig ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:24 schreef Rubella het volgende:
[..]
Huh, onderzoek van de digitale camera geeft de locatie van de gemaakte foto's weer? Heeft een gemiddelde niet al te dure camera dan GPS aan boord die de locatie aan een foto meegeeft? Bij mij niet in ieder geval.
Ik zou zelf ook eerder verwachten dat ze dat op basis van een mobiele telefoon zouden kunnen doen in plaats van bij een camera. Maar goed; ik heb er ook geen verstand van ;-)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:24 schreef Rubella het volgende:
[..]
Huh, onderzoek van de digitale camera geeft de locatie van de gemaakte foto's weer? Heeft een gemiddelde niet al te dure camera dan GPS aan boord die de locatie aan een foto meegeeft? Bij mij niet in ieder geval.
De mijne wel, maar dat had ik niet aanstaan (door waterschade; vermoedelijk kortsluiting in vochtige omgeving terwijl ie lag op te laden, helaas kapot). Staat ook niet standaard aan op kleine camera's en kost meer stroom.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:24 schreef Rubella het volgende:
[..]
Shit man, dat was mijn vraag! Haha, goed bezig, ik was het alweer vergeten!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:24 schreef El_Matador het volgende:
- How long is the walk from the 1st quebrada (Kris' her last photo) to the 2nd quebrada (where they did not take photos)?
Goed commentaar. De Kremers Reconstructie was vooral bedoeld als een stuk rouwverwerking en daarnaast een statement richting het OM.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:05 schreef ednet94 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |