de ruit zelfquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:54 schreef NieuweNier het volgende:
FML er is, alweer, iets kapot aan mijn auto. De voorruit verwarming heeft het random begeven. Precies nu het winter wordt![]()
De linker kant verwarmt nog prima. De rechter kant echt buitengewoon matig. Kan dit een zekering zijn of is de ruit nu gewoon kapot?
Echt? Fucking ellende. Ik heb geen zin hinderden euro te betalen km de ruit te vervangen, maar krabben is nier chill...quote:
leg dan zon ding op je voorruit. Of koop spray.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:28 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Echt? Fucking ellende. Ik heb geen zin hinderden euro te betalen km de ruit te vervangen, maar krabben is nier chill...
Zo'n ding? Dat daar spray voor is is wel nicequote:Op dinsdag 4 november 2014 21:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
leg dan zon ding op je voorruit. Of koop spray.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:28 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Echt? Fucking ellende. Ik heb geen zin hinderden euro te betalen km de ruit te vervangen, maar krabben is nier chill...
die spray ontdooit het. Met zon ding bedoel ik zon plaat die je op je ruit doet voor de nachtquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zo'n ding? Dat daar spray voor is is wel nice![]()
Wel hopen dat het lang blijft zitten. RainX werkt bijvoorbeeld maar een dagje ofzo
Zo'n woeste ruit met voorruitverwarming kost wel wat knaken, 800 incluis plaatsenquote:
Een ijskrabber kost 2 euro of zo?quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zo'n woeste ruit met voorruitverwarming kost wel wat knaken, 800 incluis plaatsen
Das wel wat andere koek dan je standaard ruitje
Zo'n ruit werkt beter en snellerquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Een ijskrabber kost 2 euro of zo?
Inderdaad. Bovendien is op een knopje drukken veel relaxeder dan in de kou in nette kleding over je vieze auto hangen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:57 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zo'n ruit werkt beter en snellerVooral beter
Wait whut hoe kan je blower kapot zijn. En ik dacht dat ik in een barrel reedquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:07 schreef Dingest het volgende:
Ik heb niet eens een verwarmde blower. Stel je eens niet zo aan over een defecte voorruitverwarmingDe meeste mensen doen standaard al zonder. Beetje ijs van de ruit krabben ga je heus wel overleven.
Google eens naar Fiat 126pquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wait whut hoe kan je blower kapot zijn. En ik dacht dat ik in een barrel reed
Gast, heb je polio dat je vingers afbreken tijdens het aanbrengen van de Rain X?quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zo'n ding? Dat daar spray voor is is wel nice![]()
Wel hopen dat het lang blijft zitten. RainX werkt bijvoorbeeld maar een dagje ofzo
Huh jij gaat toch altijd eerst 4 uur sporten voordat je 18 uur moet werken?quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Inderdaad. Bovendien is op een knopje drukken veel relaxeder dan in de kou in nette kleding over je vieze auto hangen.
Dat spul komt bij mij gewoon uit de wasstraat. Blijkbaar dus een veel minder goede manier van aanbrengen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:38 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Gast, heb je polio dat je vingers afbreken tijdens het aanbrengen van de Rain X?
Als je het goed aanbrengt, blijft dat een half jaar of 15.000 km goed.
Gebruik YouTube maar voor filmpjes hoe t wel moet.
En als t niet lukt kan je nog altijd over je voorruit heen pissen, dan smelt t ook.
Daarna wel je blower op full zetten en na 3 minuten op recirculeren
De blower doet het prima, maar zit voorin en zuigt alleen directe buitenlucht aan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wait whut hoe kan je blower kapot zijn. En ik dacht dat ik in een barrel reed
dat is dezelfde persoonquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:40 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Huh jij gaat toch altijd eerst 4 uur sporten voordat je 18 uur moet werken?
Of was dat Roadtrip?
gohquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat spul komt bij mij gewoon uit de wasstraat. Blijkbaar dus een veel minder goede manier van aanbrengen.
Wist ik veel dat het 15.000km mee zou horen te gaan. Ik koop gewoon RainX en baseer daar mijn ervaringen op.quote:
je wasstraat brengt het aan of doe je het zelf?quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:24 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wist ik veel dat het 15.000km mee zou horen te gaan. Ik koop gewoon RainX en baseer daar mijn ervaringen op.
Lekker aardig zijn we weer ook voor elkaar
De wasstraat brengt het aan. Met zoals wax enzoquote:Op dinsdag 4 november 2014 23:27 schreef Catch22- het volgende:
[..]
je wasstraat brengt het aan of doe je het zelf?
Officieel ja. Maar als je de unit laat zitten dan nietquote:Op woensdag 5 november 2014 20:54 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Simpele vraag: moet je altijd de koplampen opnieuw afstellen wanneer je die hebt vervangen? Heb er weinig zin in om dat zelf te doen, maar om nu voor een lampje naar de garage te rijden ...
In de zijkant va de deur zit een rubber, die lis. Dan zie je een schroef die los. En dan ben je erquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb hier een nieuw slot van een achterportier van een Renault Modus. Nu krijg ik de deurhendel niet los (of beter: ik krijg het slot niet los van de deurhendel aan de buitenkant). De deurpaneel heb ik verwijderd, maar ik vermoed dat ik de deurhendel los moet maken, maar ik zou niet weten hoe....![]()
Iemand een idee?
Bedankt!quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
In de zijkant va de deur zit een rubber, die lis. Dan zie je een schroef die los. En dan ben je er
Als je geen gekke dingen doet en alleen het pitje vervangt niet. Als je de hele unit moet demonteren (bij sommige auto's werkt het helaas zo) dan is het wel slim ja. Of je moet in het donker even je auto voor een muurtje zetten en het zo afstellen, maar dan moet je wel een goed gevoel ervoor hebben.quote:Op woensdag 5 november 2014 20:54 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Simpele vraag: moet je altijd de koplampen opnieuw afstellen wanneer je die hebt vervangen? Heb er weinig zin in om dat zelf te doen, maar om nu voor een lampje naar de garage te rijden ...
Mwa niet heel goed... in principe wil ik hem op rijden. Vorige apk(augustus) was zo'n ¤300 en bij de volgende doe ik hem dan weg als het zoveel weer is.quote:Op zondag 9 november 2014 10:49 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe is de staat van de rest van de auto? Erg, wil je er nog lang mee doorrijden?
Iets met peanuts en monkey'squote:Op zondag 9 november 2014 10:32 schreef Kadooosh het volgende:
Na 3 jaar is mijn accu al op. Bij het starten schiet ie naar 5v toe.
Nu ga ik maar een nieuwe kopen maar welke merken hebben jullie goeie ervaring mee?
Deze was van coldax. Drie jaar is wel erg weinig toch.
Is voor een polo 2 '90.
Komt het niet omdat als je eenmaal airco gebruikt om te ontwasemen dat je dan altijd airco moet gebruiken tenzij je je vooruit schoonmaakt van binnen, dat ervaar ik tenminste.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:28 schreef Sounddragon het volgende:
Het is bij vlagen erg vochtig 's nachts. Je kunt kijken waar het interieurfilter zit en of dat niet nat is omdat bijvoorbeeld blaadjes de afwatering van de paravan verstoppen waardoor je filter verzuipt. Ik neem aan dat je je deur(panel)en niet open hebt gehad en dat daar gewoon netjes de folie nog in zit?
Nee. Ik heb niet eens airco, en ik heb nergens problemen mee. Vocht zit in de buitenlucht, die verwarm je in je auto, en als je hem wegzet koelt die lucht af, en condenseert een deel van dat vocht op de binnenkant van je ruiten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:43 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Komt het niet omdat als je eenmaal airco gebruikt om te ontwasemen dat je dan altijd airco moet gebruiken tenzij je je vooruit schoonmaakt van binnen, dat ervaar ik tenminste.
Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht hebquote:Op zaterdag 15 november 2014 15:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die uitlaat laat je dicht smeren en die auto verkoop je toch aan aan handelaar, met of zonder radio? Gaat toch wel op export en daar knutselen ze er voor 50 tientjes arbeidsloon 10 uur aan en dan is het probleem opgelost.
Opzoeken op Marktplaats of op die website, ikwilvanmijnautoafpuntnl ofzo... Word je mee doodgegooid aan reclames op de radio...quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:25 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht heb. Kan wel naar zo'n verkoper gaan en vragen wat hij er voor wil geven, maar het is ook wel fijn om een beetje kennis te hebben wat zoiets nog opbrengt.
Zomoto.nlquote:Op zaterdag 15 november 2014 16:25 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht heb. Kan wel naar zo'n verkoper gaan en vragen wat hij er voor wil geven, maar het is ook wel fijn om een beetje kennis te hebben wat zoiets nog opbrengt.
Ga naar Ali waar je ook je grote beurt had voor 100 piek.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:32 schreef NieuweNier het volgende:
Het wordt nu echt tijd winterbanden te monteren. Waar kan ik dat het beste doen? Ze moeten ook gebalanceerd worden. En de auto uitgelijnd.
De kwikfit vraagt 66 euro. Dat vind ik erg veel...
Dus eraf halen, afhalen, omleggen, balanceren, monteren en uitlijnen x4 voor ¤66?quote:Op woensdag 3 december 2014 16:32 schreef NieuweNier het volgende:
Het wordt nu echt tijd winterbanden te monteren. Waar kan ik dat het beste doen? Ze moeten ook gebalanceerd worden. En de auto uitgelijnd.
De kwikfit vraagt 66 euro. Dat vind ik erg veel...
Mogelijk ja, verstandig nee. Hoeveel W zijn de omvormer en compressor?quote:Op zondag 21 december 2014 18:07 schreef densmee het volgende:
In onze lincoln hebben wij twee 80 ampère accu's, onze limo is een 12 volt systeem maar met veel luxe aanboord dus grote dynamo en 2 accu's. Is het nou verstandig en mogelijk om doormiddel van de accu's in serie te gebruiken 24 volt te ontrekken voor een zware omvormer en compressor?
Ik vermoed dat die 66 euro alleen voor de banden monteren en balanceren is, uitlijnen kost ook ongeveer zoveel.quote:Op zondag 21 december 2014 18:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dus eraf halen, afhalen, omleggen, balanceren, monteren en uitlijnen x4 voor ¤66?
220 kun je ook gewoon van 12V maken.quote:Op maandag 22 december 2014 08:28 schreef densmee het volgende:
Carbagerun dus daar hebben we flink lucht nodig voor onze tgv hoorns, en 220 voor beeldschermen xboxen en dat soort ongein
jep maar de victron 24 volt zijn een stuk goedkoper aan te komen vandaarquote:Op maandag 22 december 2014 11:04 schreef Erasmo het volgende:
[..]
220 kun je ook gewoon van 12V maken.
Kan geen kwaad ik reed zonderquote:Op maandag 22 december 2014 14:13 schreef Glasvezelbehang het volgende:
Hoi,
Ik nam vandaag een kijkje onder mijn moterkap en kwam tot de ontdekking dat die brede slang, onder in de afbeelding los zit. Nu merk ik met het autorijden niets maar vraag mij toch af wat is dit voor slang en gezien ik geen idee heb hoe lang hij los zit kan dit schadelijke gevolgen hebben voor op de lange termijn van mijn auto?
[ afbeelding ]
Ik vind het eerder knap dat je niet ziet dat je de accu mistquote:Op maandag 22 december 2014 14:13 schreef Glasvezelbehang het volgende:
Hoi,
Ik nam vandaag een kijkje onder mijn moterkap en kwam tot de ontdekking dat die brede slang, onder in de afbeelding los zit. Nu merk ik met het autorijden niets maar vraag mij toch af wat is dit voor slang en gezien ik geen idee heb hoe lang hij los zit kan dit schadelijke gevolgen hebben voor op de lange termijn van mijn auto?
[ afbeelding ]
Is dat wel carterventilatie? Volgens mij gaat die slang van het spruitstuk naar het luchtfilter en dient het ter opwarming van de buitenlucht.quote:Op maandag 22 december 2014 16:30 schreef BlackLining het volgende:
Carterventilatie.. De olie zal wel sneller verslechteren en je loopt kans dat er zo nu en dan wat olie uit komt zetten.
De slang zuigt overdruk uit het Carter weg. Vroeger ging dat nog gewoon de buitenlucht in, maar het is wel zo schoon om het gewoon te verbranden.
Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maatquote:
E8quote:Op zondag 28 december 2014 13:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maat
heb zo'n setje gekocht en het is gelukt. Carter zit trouwens met gewone inbusjes.quote:Op zondag 28 december 2014 13:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maat
Iets met koud, intercoolers en turbo.....quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:05 schreef NieuweNier het volgende:
Hier terug in utrecht merkte ik dat mijn auto veel makkelijker en soepeler toeren maakt. Alsof er minder weerstand is. Zeker tussen de 2000 en 3000. Mijn eerste gedachte is dus "oh god de koppeling".
Ik merkte het in utrecht. Toen I'm hier vertrok was het kouder dan nu...quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:08 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Iets met koud, intercoolers en turbo.....
Een turbo motor doet het beter op koude lucht, maar zou je als normale bestuurder niets van merken...
Dan heb je waarschijnlijk je uitlaat en je injectoren goed schoon geblazen...quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:14 schreef NieuweNier het volgende:
Ik merkte het in utrecht. Toen I'm hier vertrok was het kouder dan nu...
Waar het mogelijk was volgasquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk je uitlaat en je injectoren goed schoon geblazen...
Beetje vaart gehouden op de autobaan?
Dat is XZN oftewel Spline volgens mij.quote:Op zondag 28 december 2014 12:30 schreef Barcaconia het volgende:
Ik moet bij een vw polo uit 2001 benzine 1.2 het carter er onderuit halen. Hier zit de aandrijfas in de weg voor een paar boutjes. Welk gereedschap heb ik nodig om de aandrijfas er af te halen? Lijkt een 12-kant inbus oid te zijn...
Een DMV voel je, dan gaat dat hok trillen als een gek. Ook krijst je DMV als je hem start...quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:56 schreef derLudolf het volgende:
@NieuweNier:
Je hebt n Mondeo diesel toch? Toevallig geen probleem met dubbrlmassabliegwiel ipv koppeling. Staat die generatie die vanaf 2001? is gemaakt om bekend
Als het goed is zit er een blauw stekkertje aan de achterkant op volg die en je komt erquote:Op woensdag 14 januari 2015 17:29 schreef monsterd. het volgende:
Chuck, weet je toevallig waar de gps antenne van een Mercedes sprinter uit 2007 zich bevindt? Zit deze in de radio ingebouwd of is deze ergens extern aangesloten?
Antennevoet normaal gesproken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:29 schreef monsterd. het volgende:
Chuck, weet je toevallig waar de gps antenne van een Mercedes sprinter uit 2007 zich bevindt? Zit deze in de radio ingebouwd of is deze ergens extern aangesloten?
Thanks, we gaan even zoekenquote:Op woensdag 14 januari 2015 18:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Antennevoet normaal gesproken.
Zul je weinig aan zien, zit er een blauwe stekker aan, dat zit er een GPS ontvanger in. Repareren kan ook niet, vervangen is de methode.quote:
Je bedoelt een Start- en Stop-systeem? Over wat voor een auto ed praat je precies?quote:Op zondag 1 februari 2015 22:08 schreef tobitronics het volgende:
Mijn auto heeft de laatste tijd af en toe een raar euvel bij het starten. Ik heb een push-to-start knop welke de motor start als de koppeling is ingetrapt. Ik doe dit en druk op de knop en de motor start, echter slaat deze per direct weer af (vrijwel zonder dat je t door hebt), als ik dan weer op start druk doet ie t gewoon. Probleem is niet bij elke start, slechts af en toe.
Nou las ik dat dit de BDP sensor kan zijn, kan dit kloppen?
Betreft een renault scenic uit 2004, en nee ik bedoel geen start-stop systeem maar gewoon dat een drukknop de taak van sleutel in het contact omdraaien overneemt (a.k.a. ik beinvloed de duur van de startermotor/het starten niet)quote:Op zondag 1 februari 2015 22:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je bedoelt een Start- en Stop-systeem? Over wat voor een auto ed praat je precies?
Dat kan bij die modellen de BDP-sensor zijn, controleer als de stekker blauw is. De kaartlezer gaat ook regelmatig kapot. Daar kan ook het euvel in zitten.quote:Op zondag 1 februari 2015 22:30 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Betreft een renault scenic uit 2004, en nee ik bedoel geen start-stop systeem maar gewoon dat een drukknop de taak van sleutel in het contact omdraaien overneemt (a.k.a. ik beinvloed de duur van de startermotor/het starten niet)
Kan het uitlezen geschieden met een simpel DealExtreme chinees OBD2 geval? Of moet het echt een clip zijn?quote:Op zondag 1 februari 2015 22:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat kan bij die modellen de BDP-sensor zijn, controleer als de stekker blauw is. De kaartlezer gaat ook regelmatig kapot. Daar kan ook het euvel in zitten.
Uitlezen tijdens het starten is aan te rijden om nodeloos onderdelen te vervangen te voorkomen.
Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300quote:Op zondag 1 februari 2015 23:45 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Kan het uitlezen geschieden met een simpel DealExtreme chinees OBD2 geval? Of moet het echt een clip zijn?
Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vindenquote:Op maandag 2 februari 2015 12:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300
In (flinke) kou is het juist beter om de accu even 'op te warmen' door bijvoorbeeld je licht aan te zetten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
Het Door laten meten is een heel goed ideequote:Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Accu's doen het niet zo goed als het koud is. Een accu die aan het eind van z'n levensduur begint te raken zal dat dus vooral als het koud is laten merken. Volgens mij heb je dus gewoon een keer een nieuwe nodig. Kun je trouwens bij vrijwel elke garage even snel laten doormeten!
Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
Inderdaad. Trilt het rempedaal?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:11 schreef daNpy het volgende:
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 03:38 schreef NieuweNier het volgende:
Ook echt, net weer dat lichtje
Maar ik herken een patroon. Rij ik veel korte stukjes (minder dan 3km)met alle dingen aan is er gezeik. Helemaal als ik hem tussendoor een paar dagen laat staan met de telefoonlader erin.
Ik heb dus nu een flink stuk gereden en hoop dat hij het vanmiddag wel doet.
Dan is verkeerd gebruik gewoon het probleem. Tenminste, de druppel die de emmer doet overlopen.
Garage heb ik nog geen tijd voor gevonden
Wacht ik kan gewoon via het dashboard her batterij voltage checken. Dat doe ik morgen wel ff.
En waardoor kan dit ontstaan zijn?quote:
Nee is gewoon een droge weg en gebeurde ook voor t vriezen en dergelijkequote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:11 schreef daNpy het volgende:
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten
Nee. T is moeilijk uit te leggen, hij stop soort van schokkend en in stoten je voelt t steeds meer hoe langzamer je rijdt en remt dus.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:43 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Inderdaad. Trilt het rempedaal?
IK heb het inmiddels getest. Niet met een multimeter (die heb ik niet en wil mijn handen niet vies maken) maar met de on board diagnostics.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.
[ afbeelding ]
Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.
Wat voor auto gaat het om?
Dat lijkt mij ook, remmen zijn redelijk nieuw denk dat ze 2k erop hebben zitten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:17 schreef daNpy het volgende:
Voor de zekerheid even na laten kijken, maar kan gewoon zijn dat je remmen zich ff zetten?
Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn!quote:Op zondag 8 februari 2015 11:46 schreef junkiexp het volgende:
@NN, 11.8 volt is inderdaad niet goed, dat kan je zien in mijn tabel.
Maar ik heb 11.4 volt en mijn auto start ook nog als het niet te koud is, die ga ik vanmiddag dan ook vervangen.
Kosten ligt een beetje aan de soort accu, reken maar rond de 100 euro dan kom je goed weg.
Montage kan echt iedereen, montagebeugek losmaken, dat is vaak 1 boutje.
Dan de 2 polen los maken en de accu eruithalen.
Montage in omgekeerd volgorde.
Haal je accu gewoon bij een brezan of op internet en monteer die zelf, scheelt weer in de kosten.
@klawie, hij meet via zijn instrumentencluster en daar kan best wat verschil in zitten met hoe het werkelijk is.
Tevens kan bij 15 volt dus ook de spanningsregelaar van de dynamo kapot zijn, die is meestal los te vervangen.
Mijn ebay kabel doet het prima, niet de aller goedkoopste, maar 35 euro. Kunt ook niet telkens naar de dealer heen rijden.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vinden
Tot ik ergens mijn handen op een clip kan krijgen (kan ik gelijk 20 andere irritante meldingen wissen) laat ik het maar voor wat het is, op de een of andere manier speelt het probleem alleen op het parkeerterrein achter mijn werk :p
Dat kan prima. Was ik vorig jaar ook kwijt voor een dieselaccu met stevig amperage.quote:Op zondag 22 februari 2015 00:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn!
Bij een Yaris na 5 jaar dacht ik en daarna om de 30.000 ofzo dacht ik.quote:Op maandag 16 maart 2015 11:59 schreef Oceanview het volgende:
Heeft een multiriem ook een onderhoudsinterval?
Aangezien ik een distributieketting heb gaat deze niet samen met distributie vervangen.
1.4 8v of 16v?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:50 schreef Elisabeth92 het volgende:
En nog een dingetje wat vast gemakkelijk is op te lossen, als de lampen aan zijn en ik open de bestuurders deur of de passagiers deur gaat er een irriante zoemer af. Ook als de lampen aan zijn en de deuren zijn dicht gaat die zoemer af als ik de interieurverlichting aandoe.
Ik wil dat die zoemer alleen nog maar afgaat bij het openen van de bestuurdersportier wanneer de lampen aan zijn. Ik dacht dat dit op te lossen was middels een zekering eruit halen maar dan doet de claxon ook niet meer...
Geluiden zijn achter een beeldscherm nagenoeg niet te beoordelen, het enige wat ik kan bedenken bij een 1.4 is een kantelende zuiger. Voor de rest, naar de garage. Het kan net zo goed een krukas- of axiaal-lager zijn.quote:
Ik had ooit een dynamo die kapot was een week iets aan stroom gaf, maar te weinig. Lampjes gingen niet aan, maar wel steeds halflege accu enz.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.
[ afbeelding ]
Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.
Wat voor auto gaat het om?
Nee. Kippengaas op de oprit helpt welquote:Op dinsdag 24 maart 2015 09:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mijn auto heeft bezoek gehad.![]()
Van een steenmarter.En dat kutbeest heeft aan mijn koelwaterslangen zitten knagen. Wat wel kut is want de retourslang was net een paar maanden daarvoor vervangen dan da's best een duur slangetje.
Nu vraag ik me af: helpen die hoogfrequente apparaatjes een beetje tegen die beesten?
Informatie hoeveel stroom je kan gebruiken voordat je auto niet meer start. Dat staat er vrij duidelijk tochquote:
Dat ligt volkomen aan je accu en wat je er aan hangt. Dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Informatie hoeveel stroom je kan gebruiken voordat je auto niet meer start. Dat staat er vrij duidelijk toch
Dat begrijp ik. Daarom zeg ik dat de accu in een redelijke staat verkeert. En geef ik voorbeelden van wat ik eraan wil hangen als zo'n koelbox, of de ingebouwde radio.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat ligt volkomen aan je accu en wat je er aan hangt. Dat snap je zelf toch ook wel?
Doe maar niet, anderen zijn misschien niet gediend van je muziek.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:35 schreef NieuweNier het volgende:
Maar hoe lang kan je bijvoorbeeld een koelbox aan de stroom laten staan terwijl de motor uit staat? En hoe lang kan je de radio op hoog volume continu aan laten staan? Zou het bijvoorbeeld hypothetisch mogelijk zijn je auto te gebruiken als hele grote draagbare luidspreker / koelkast bij een feestje op zo'n recreatie terrein?
Heel misschien moet ie opnieuw uitgelijnd worden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil.
Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen?
Zal wel niets aan de hand zijn maar als je het niet vertrouwt doe je het wel, ben je twee tientjes kwijt en heb je zekerheid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil.
Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen?
En anders rij je je banden aan stront in een paar dkm, ook zondequote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zal wel niets aan de hand zijn maar als je het niet vertrouwt doe je het wel, ben je twee tientjes kwijt en heb je zekerheid.
klopt je mag hem dan keurenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:32 schreef BrandX het volgende:
even een denk ik simpele vraag, maar hey blond en vrouw enzo
10-6 moet mijn auto APK gekeurd zijn.
Komende maand moet ik mijn banden wisselen (jaja, ik moet niets, ik mag).
Als ik hem na 10-4 gelijk een APK met grote beurt laat geven, dat kan dan toch? De APK datum blijft dan toch gewoon 10-6?
Ik heb in mijn hoofd zitten dat je je auto 2mnd voor verloopdatum kan laten keuren, maar weet het niet zeker meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |