Tja, democratische besluitvorming heeft niet altijd voor iedereen de gewenste uitkomst.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wel als dat simpele tirannie van de meerderheid is, zoals in dit geval. De meerderheid dringt anderen hun waarden op, zonder dat ze daar een goede reden voor hebben (d.w.z., zonder dat ze er last van hebben dat anderen hun waarden niet volgen).
Het gaat niet slechts om de gewenste uitkomst. Het gaat erom dat vrijheid ingeperkt wordt zonder goede reden. Dat is de grote zwakte van de democratie: de meerderheid kan de minderheid makkelijk dingen opdringen zonder dat er goede reden voor is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, democratische besluitvorming heeft niet altijd voor iedereen de gewenste uitkomst.
Prima toch? Dat is hun goed recht om daarvoor te pleiten, net als dat jij een partij mag beginnen waarin je van zondagsopening een belangrijk punt maakt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het uitbannen van koopzondagen was wel een belangrijk punt van CU en SGP bij de totstandkoming van het lokale coalitieakkoord.
ach, het is tegenstribbelen tegen de tijd. De beweging gaat namelijk hard richting deregulering bij dit onderwerp.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het gaat niet slechts om de gewenste uitkomst. Het gaat erom dat vrijheid ingeperkt wordt zonder goede reden. Dat is de grote zwakte van de democratie: de meerderheid kan de minderheid makkelijk dingen opdringen zonder dat er goede reden voor is.
Dan ga je er vanuit dat 'goede reden' een objectief concept is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het gaat niet slechts om de gewenste uitkomst. Het gaat erom dat vrijheid ingeperkt wordt zonder goede reden. Dat is de grote zwakte van de democratie: de meerderheid kan de minderheid makkelijk dingen opdringen zonder dat er goede reden voor is.
Het is ook prima maar het christelijke aspect zit er hier gewoon wel in.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:14 schreef -0- het volgende:
[..]
Prima toch? Dat is hun goed recht om daarvoor te pleiten, net als dat jij een partij mag beginnen waarin je van zondagsopening een belangrijk punt maakt.
CU/SGP heeft echter maar 3 van de 27 zetels in Huizen wat 11% is. Blijkbaar zijn er genoeg partijen zonder Christelijke grondslag of die er geen belangrijk punt van maakten mee akkoord gegaan waardoor er een meerderheid voor ontstaan is.
(Zelfs met CDA kom je op een ruime minderheid van 30% Christelijke zetels. )
Er zijn inderdaad ook best wat seculiere argumenten tegen koopzondagen beschikbaar. Je kan iedere gewenste richting uit redeneren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat 'goede reden' een objectief concept is.
Klopt dat zeker, wat je inhoudelijk vindt van de winkeltijdenwet of de wijze waarop de democratie werkt vel ik ook geen oordeel over.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is ook prima maar het christelijke aspect zit er hier gewoon wel in.
NEINquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:20 schreef probeer het volgende:
En als ik nu al 1 van de 20 sneetjes op het terras opeet, mag ik dan de rest mee naar huis nemen?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bakker Bart in Huizen heeft beide vergunningen en mag dus alleen in de lunchroom broodjes verkopen die daar of op het terras worden opgegeten.”
Dat bedoel ik niet zozeer. Ik bedoel dat religieuze redenen voor religieuze mensen prima redenen zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad ook best wat seculiere argumenten tegen koopzondagen beschikbaar. Je kan iedere gewenste richting uit redeneren.
Daarom vind ik het ook prima dat er lokaal democratisch over besloten kan worden. Ook vast niet ideaal maar het minst beroerde alternatief wat mij betreft.
Snap ik.quote:
Hij zal zijn gesneden bruin gewoon niet meer mogen verkopen op zondag, dus dat is geen optie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:20 schreef probeer het volgende:
En als ik nu al 1 van de 20 sneetjes op het terras opeet, mag ik dan de rest mee naar huis nemen?
Ik denk niet dat ze heel brood mogen verkopen op Zondag eigenlijk, alleen losse, belegde neem ik aan, broodjes op het terras, je kan natuurlijk altijd stiekem zo'n broodje in een plastic zakkie frommelen en meenemenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Snap ik.
Maar die vergunning gaat toch om de manier en locatie waarop de klant het product consumeert, en niet over de specifieke producten zelf?
Het gaat om het type producten wat verkocht wordt, dat moet echt de horecahoek zijn en geen reguliere broodproducten als ik het goed begrijp.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Snap ik.
Maar die vergunning gaat toch om de manier en locatie waarop de klant het product consumeert, en niet over de specifieke producten zelf?
Een gekocht belegd broodje mag je best in laten pakken en meenemen volgens de verordening.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:27 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze heel brood mogen verkopen op Zondag eigenlijk, alleen losse, belegde neem ik aan, broodjes op het terras, je kan natuurlijk altijd stiekem zo'n broodje in een plastic zakkie frommelen en meenemen![]()
wel effe afrekenen natuurlijk en zeggen dat het héérlijk heeft gesmaakt
Het is ook redelijk objectief. Ik geloof dat het in de filosofie 'intersubjectief' heet: een waarde die objectief is in zoverre dat ze vrijwel unaniem gedeeld wordt, niet omdat ze een of andere buitenmenselijke geldigheid heeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat 'goede reden' een objectief concept is.
ah...... dat mag?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een gekocht belegd broodje mag je best in laten pakken en meenemen volgens de verordening.
Ik snap 'm.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat om het type producten wat verkocht wordt, dat moet echt de horecahoek zijn en geen reguliere broodproducten als ik het goed begrijp.
en maar blijven 'proberen''quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik snap 'm.
Maar zou ik dan wel een half volkoren tarwe mogen kopen, daar laten beleggen, en dan mee naar huis nemen?
Als ze dat daar kant en klaar belegd verkopen vermoedelijk wel. Zou bij god niet weten waarom maar het mag vast.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik snap 'm.
Maar zou ik dan wel een half volkoren tarwe mogen kopen, daar laten beleggen, en dan mee naar huis nemen?
ja dat snap ik, maar ik had begrepen dat je alleen een broodje kon kopen op het terrasquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zie het als een snackbar.
Je snapt toch dat er onderscheid is tussen horeca en detailhandel?
Bij een snackbar of ijsverkoper hoef je toch ook niet per se het daar op te eten?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:41 schreef FANN het volgende:
[..]
ja dat snap ik, maar ik had begrepen dat je alleen een broodje kon kopen op het terras
en meestal is het dan de bedoeling dat je het dan ook daar opeet, maar dan heb ik dat zeker niet goed begrepen.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeheeeeeeeeeee ik zeg toch dat ik het snap en dat ik het verkeerdquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij een snackbar of ijsverkoper hoef je toch ook niet per se het daar op te eten?
Atheïsten tolereren idd veel te veel, wordt tijd dat we ons wat intoleranter gaan opstellen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:49 schreef -0- het volgende:
Weer zo´n heerlijk topic waarin de niet aflatende tolerantie van de atheïst weer mooi tentoon gespreid wordt.
Daarom werkt alles in dit landje wel en in jouw corrupte 3e wereldlandje helemaal niets.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:46 schreef El_Matador het volgende:
Kleine kutregeltjes in miniatuurpolitiestaatje Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |