abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:21:49 #251
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143127547
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:18 schreef Wazigwijfke het volgende:
Ik ga van een verdwaling uit, die ouders kunnen wel zeggen dat hun dochter NOOIT van t pad af zou gaan maar in hoeverre is dat de waarheid?
Exact. Dat is natuurlijk ook geen waarheid.

Er zijn wel honderd verschillende (logische en ook onlogische) redenen te bedenken waarom ze wel het pad, met opzet, verlaten zouden hebben.

Daarnaast zijn er wel honderd verschillende scenario's te bedenken waarbij ze onopzettelijk het pad moeten hebben verlaten.
pi_143127625
Ik denk ook, dat als ik verdwaald zou zijn, ik in mijn mobiel de tekst zou zetten: WAAR BLIJVEN JULLIE GVD NOU?????????????
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:24:51 #253
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143127648

[ Bericht 100% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 06-08-2014 16:25:11 (Doublure) ]
pi_143127658
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:20 schreef Waterfiets88 het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ze 90 foto's hebben gemaakt, maar dat de camera is blijven hangen of dat er gewoon zwarte beelden zijn opgeslagen.

Er zijn ook geen noodoproepen gemaakt, die zijn mislukt. Maar een poging tot noodoproep kost een telefoon minder energie dan een berichtje achterlaten. En volgens mij kan je wel 112/ 911 bellen als de telefoon geen energie meer heeft om helemaal op te starten. Mogelijk is de telefoon van de langst levende er het eerst mee is opgehouden en wist diegene niet de code van de telefoon van de ander.

Waarom niet voor het donker terugkomen? Als je flink je enkel verstuikt en er echt niet meer op kan staan, dan ga je de terugtocht voor het donker niet redden. Of misschien is er een onwel geworden door de warmte. Beiden geen ernstige gebeurtenissen, maar wel belemmerend, waardoor ze 911 moesten bellen. Daarnaast is het in beide gevallen mogelijk dat ze een dag later wel weer verder konden.

Ik probeer alleen maar aan te geven dat in mijn ogen het makkelijker is om logica aan elkaar te koppelen dan onlogica.
Als NA de Mirador een van hun haar enkel bv verstuikte en daarom 911 belden dan waren ze dus niet verdwaald en zouden ze desnoods de volgende dag weer terug kunnen. Maar volgens jouw theorie gaan ze dan nog veel verder het oerwoud in en gaan ze 3 keer(met een verstuikte enkel) moeilijk allerlei rivieren oversteken?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:26:19 #255
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143127705
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:25 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als NA de Mirador een van hun haar enkel bv verstuikte en daarom 911 belden dan waren ze dus niet verdwaald en zouden ze desnoods de volgende dag weer terug kunnen. Maar volgens jouw theorie gaan ze dan nog veel verder het oerwoud in en gaan ze 3 keer(met een verstuikte enkel) moeilijk allerlei rivieren oversteken?
Nee, dat hoeft natuurlijk niet. Ze zullen we enkele dagen hebben gewacht. Maar de zoekactie kwam pas later op gang.
pi_143127970
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, links-achter herken ik als Kris - dat kan niet missen. Maar rechts-voor, dat zou Lisanne kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Overigens staan al die meiden op deze foto met hun mond wagenwijd open - wat zou dat betekenen?
Ik snap het posten van die foto eigenlijk niet zo. Waar komt die foto vandaan? Is dit niet gewoon een foto van Kris met vriendinnen die in NL gemaakt is ?

Zo ja, dan heeft dit toch helemaal niks met de verdwijning danwel hun reis te maken en dus ook geen enkele toegevoegde waarde? Zorgt dan ook nog eens alleen maar voor verwarring omdat er nog steeds mensen zijn die Kris en Lisanne niet uit elkaar kunnen halen.
pi_143127978
Denk dat 1 van de 2 zich blesseerde of niet goed werd. Misschien is Lisanne wel uitgegleden bij dat watervalletje. Probeerden ze toen 911 te bellen. Toen dat niet lukte ondersteunde Kris Lisanne bij t lopen (hebben ze toen alles in1 rugzak gepropt en die ander daar gelaten en is die toevallig nooit gevonden) Terug de heuvel op ging moeilijk dus toen maar verder langs t beekje naar beneden. Daar uitgerust omdat ze niet verder konden (uitputting) weer geprobeerd te bellen. Toen uit pure nood maar daar overnacht en de volgende ochtend de weg kwijt zijn... Ik weet t niet, denk niet dat er een misdrijf in t spel is.
pi_143128046
Even voor de goede orde jongens; ik kraak niemand af want ook aan mijn theorieen zitten allerlei zwakheden. Het grote probleem met dit raadsel is dat tot nu toe bij ieder scenario die je kunt bedenken er zoveel dingen gewoonweg niet kunnen kloppen. Daarom zitten we hier denk ik ook met zn allen omdat het ons allemaal ontzettend intrigeert wat er in godsnaam gebeurd kan zijn met de arme meiden.
En dan moeten wij als amateurspeurneuzen het ook nog eens doen met informatie die alleen naar buiten is gekomen. Maar wat een mysterie is t
pi_143128115
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:25 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het lijkt mij een reden om 911 te bellen. Als je lelijk door je enkel bent gegaan en er een uur later echt niet op kan lopen, dan ben je bang dat je weg terug niet gaat redden. Misschien zijn ze voor het donker wel een stukje de goede kant op gestrompeld. Een verstuikte enkel is lullig, zeker in de jungle, maar over het algemeen kan je er na 1 of 2 dagen wel weer aardig op lopen. Misschien zelfs na een paar uur wel, maar in/ door het donker kan je de weg makkelijker kwijtraken.

Ik blijf erbij dat ik denk dat de waarheid veel minder spectaculair is dan wat je allemaal in je hoofd kan halen als je alleen let op "dingen die niet logisch zijn".
pi_143128163
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:35 schreef jackie12 het volgende:
Even voor de goede orde jongens; ik kraak niemand af want ook aan mijn theorieen zitten allerlei zwakheden. Het grote probleem met dit raadsel is dat tot nu toe bij ieder scenario die je kunt bedenken er zoveel dingen gewoonweg niet kunnen kloppen. Daarom zitten we hier denk ik ook met zn allen omdat het ons allemaal ontzettend intrigeert wat er in godsnaam gebeurd kan zijn met de arme meiden.
En dan moeten wij als amateurspeurneuzen het ook nog eens doen met informatie die alleen naar buiten is gekomen. Maar wat een mysterie is t
Vele van ons "rusten" niet tot dat de onderste steen boven is.
Helaas gaat dat zo met mysterieuze zaken.
Hopelijk helpt de inzet van pa Kremers en ma natuurlijk en onze energie tot een antwoord.
pi_143128192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:37 schreef Waterfiets88 het volgende:

[..]

Het lijkt mij een reden om 911 te bellen. Als je lelijk door je enkel bent gegaan en er een uur later echt niet op kan lopen, dan ben je bang dat je weg terug niet gaat redden. Misschien zijn ze voor het donker wel een stukje de goede kant op gestrompeld. Een verstuikte enkel is lullig, zeker in de jungle, maar over het algemeen kan je er na 1 of 2 dagen wel weer aardig op lopen. Misschien zelfs na een paar uur wel, maar in/ door het donker kan je de weg makkelijker kwijtraken.

Ik blijf erbij dat ik denk dat de waarheid veel minder spectaculair is dan wat je allemaal in je hoofd kan halen als je alleen let op "dingen die niet logisch zijn".
Ok prima als je zo denkt. Maar geef eens een logische verklaring dat Feliciano niet mocht zoeken van de overheid NA de MIrador op 2 april en waaro op 5 april de overheid is gaan zoeken VOOR de Mirador? En dat is maar 1 van de vragen die bij me opkomt
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:40:50 #262
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143128230
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:24 schreef Waterfiets88 het volgende:
Mij lijkt een scenario erg waarschijnlijk, zoals ook al eerder is omschreven, dat er iets gebeurd is waardoor de meiden beseften dat ze niet meer voor het donker terug zouden komen. Vervolgens een plekje gezocht om de nacht door te komen en in de ochtend niet meer weten of ze naar links of naar rechts moesten.
Ik dicht de meiden geen al te grote geografische kennis van de omgeving toe, maar ze zullen toch, hoop ik, geweten hebben dat het Pianistapad vanuit Boquete gezien naar het noorden loopt. Er moet dan de volgende dag een rationele keus tussen 'links' en 'rechts' mogelijk zijn geweest aan de hand van de zonnestand. Een eenvoudig kompasje was natuurlijk ook handig geweest - maar ja, slechte voorbereiding...
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143128293
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:39 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Vele van ons "rusten" niet tot dat de onderste steen boven is.
Helaas gaat dat zo met mysterieuze zaken.
Hopelijk helpt de inzet van pa Kremers en ma natuurlijk en onze energie tot een antwoord.
:')
pi_143128306
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:40 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik dicht de meiden geen al te grote geografische kennis van de omgeving toe, maar ze zullen toch, hoop ik, geweten hebben dat het Pianistapad vanuit Boquete gezien naar het noorden loopt. Er moet dan de volgende dag een rationele keus tussen 'links' en 'rechts' mogelijk zijn geweest aan de hand van de zonnestand. Een eenvoudig kompasje was natuurlijk ook handig geweest - maar ja, slechte voorbereiding...
op de Iphone zit een kompas
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143128327
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:39 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ok prima als je zo denkt. Maar geef eens een logische verklaring dat Feliciano niet mocht zoeken van de overheid NA de MIrador op 2 april en waaro op 5 april de overheid is gaan zoeken VOOR de Mirador? En dat is maar 1 van de vragen die bij me opkomt
Niet zoeken achter de Mirador, ongeacht het weer, is de grootste fout die ze maar hebben kunnen maken. Of er moet een rede voor zijn.
pi_143128337
quote:

[..]

Voor echt veel vrouwen is dit al een veel te grote uitdaging hoor.

En ja: niet alle vrouwen. Bespaar me alsjeblieft de " maar ik ben met kompas van lutjebroek naar kuttedorp gelopen verhalen"
pi_143128437
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Voor echt veel vrouwen is dit al een veel te grote uitdaging hoor.

En ja: niet alle vrouwen. Bespaar me alsjeblieft de " maar ik ben met kompas van lutjebroek naar kuttedorp gelopen verhalen"
Ik vroeg het mijn zoon van 23 gisteren over het gebruik van die kompas: ooh heel simpel hoor, zei hij.
Nou, vertel, zei ik. Nou, alleen het uitleggen er van al, snapte ik geen r.k.
pi_143128441
quote:

[..]

Een van de redenen dat ik twijfel aan een verdwaling na de Mirador is dat je echt wel merkt of je naar boven (terug naar de Mirador) of naar beneden loopt (van de Mirador af verder de jungle in)Dat voel je toch aan je benen? Maar ook al zouden ze naar beneden lopen en dan aankomen bij de rivier, vervolgens een kabelbrug over (denk niet eens dat dat moest want het water stond laag) dan ga je de volgende dag als het licht is toch weer terug die kabelbrug over en zo weer omhoog terug richting de Mirador?
pi_143128504
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:39 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk dat de zoektocht losstaat van de gebeurtenis die heeft geleid tot het bellen van 911 op 1 april. Het is mijn ogen ook vreemd dat er eerder dan half juni helemaal niks is gevonden, dat er niet eerder is bedacht dat ze een stuk(je?) zijn doorgelopen. Maar ik denk dat het niets te maken heeft met de aard van hun verdwijning of hun dood.
pi_143128522
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:45 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Ik vroeg het mijn zoon van 23 gisteren over het gebruik van die kompas: ooh heel simpel hoor, zei hij.
Nou, vertel, zei ik. Nou, alleen het uitleggen er van al, snapte ik geen r.k.
r.k.?

Oh, ruk.
Ik dacht al dat je de Rooms-Katholieken er bij haalde :')
pi_143128523
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:33 schreef Wazigwijfke het volgende:
Denk dat 1 van de 2 zich blesseerde of niet goed werd. Misschien is Lisanne wel uitgegleden bij dat watervalletje. Probeerden ze toen 911 te bellen. Toen dat niet lukte ondersteunde Kris Lisanne bij t lopen (hebben ze toen alles in1 rugzak gepropt en die ander daar gelaten en is die toevallig nooit gevonden) Terug de heuvel op ging moeilijk dus toen maar verder langs t beekje naar beneden. Daar uitgerust omdat ze niet verder konden (uitputting) weer geprobeerd te bellen. Toen uit pure nood maar daar overnacht en de volgende ochtend de weg kwijt zijn... Ik weet t niet, denk niet dat er een misdrijf in t spel is.
Misschien is Lisanne wel uitgegleden? Waarom Lisanne?
Als je doelt op de laatste foto bij het beekje/waterval dan bedoel je Kris.

In je verdere theorie kan ik je vinden. Al geloof ik zelf niet in de aanwezigheid van een 2e rugzak.
pi_143128565
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:35 schreef jackie12 het volgende:
ook nog eens doen met informatie die alleen naar buiten is gekomen
Dat, plus het feit dat die informatie ook vaak onvolledig en onjuist is en al diverse keren is gewijzigd.
pi_143128670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:37 schreef Waterfiets88 het volgende:
Mee eens. Denk dat er in sommige theorieen hier veel te ver en ingewikkeld wordt nagedacht.
Hoe vaak is het niet voorgekomen dat bij het uiteindelijk helder worden van vermissings- of moordzaken het verhaal eigenlijk 'relatief' simpel in elkaar zat.

Vraag blijft natuurlijk wel of we er bij deze zaak uberhaupt ooit achter gaan komen.
pi_143128706
Als je in nood zit, stuur je ook een sms, een app, en bel je niet alleen 112 of 911.
Zijn alle telefoongegevens al boven water?
pi_143128760
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:52 schreef A_Fortiori het volgende:
Als je in nood zit, stuur je ook een sms, een app, en bel je niet alleen 112 of 911.
Zijn alle telefoongegevens al boven water?
Sowieso naar je ouders...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')