abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:19:18 #126
7889 tong80
Spleenheup
pi_143085621
Vreselijk. The horror. :{

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_143085637
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Slap argument. Het salafisme is een stroming binnen de Islam zoals de Gereformeerde protestanten dat zijn binnen het christendom. Een stroming verbieden is net zo goed godsdienst verbieden.

Overigens; wat denk je dat het gevolg is als je als enige land in West-Europa de meest extreme stroming binnen de Islam verbiedt?
Wat gebeurt er dan, volgens jou?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:20:25 #128
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_143085667
ISIS is al geruime tijd van dit soort frisse filmpjes aan het verspreiden. Er wordt in diverse landen aardig gezuiverd. Mede daarom vind ik het ronduit bizar dat er met ISIS vlaggen gewapperd wordt op een demonstratie die ons NLers bewust moet maken van de praktijken van Israel tegen de Palestijnen.
I
pi_143085688
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan, volgens jou?
Uit het oog verliezen van de extremisten die er op dit moment al zijn in Nederland, internationale verontwaardiging en een kans op aanslagen.
pi_143085787
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:20 schreef ShaoliN het volgende:
ISIS is al geruime tijd van dit soort frisse filmpjes aan het verspreiden. Er wordt in diverse landen aardig gezuiverd. Mede daarom vind ik het ronduit bizar dat er met ISIS vlaggen gewapperd wordt op een demonstratie die ons NLers bewust moet maken van de praktijken van Israel tegen de Palestijnen.
I
Eens. Ik vraag me altijd af of die mensen écht zo extremistisch zijn dat ze ISIS steunen of dat ze gewoon geen idee hebben wat er gebeurt in Irak en Syrië.
pi_143085858
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:23 schreef politiekman het volgende:
Om eerlijk te zijn had ik me er tot nu nog niet zo erg in verdiept.
Een propagandavideo van IS kijken staat niet gelijk aan "je verdiepen in het Midden-Oosten".
-
pi_143085975
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:20 schreef Tchock het volgende:
Uit het oog verliezen van de extremisten die er op dit moment al zijn in Nederland, internationale verontwaardiging en een kans op aanslagen.
Die kans op aanslagen is er nu al, alleen we wachten liever af tot het gebeurt. De politieke verontwaardiging zal wellicht meevallen als we afwachten tot er vele doden zijn gevallen.
Dat we ze wellicht uit het oog verliezen zou misschien kunnen ja.
pi_143085980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:27 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Iedere ISIS strijder die omkomt begraven in varkenshuid met zijn hoofd naar beneden. Dat deden de Britten een kleine eeuw geleden ook en dat deed wonderen
Bron?
-
pi_143085987
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die kans op aanslagen is er nu al, alleen we wachten liever af tot het gebeurt. De politieke verontwaardiging zal wellicht meevallen als we afwachten tot er vele doden zijn gevallen.
Dat we ze wellicht uit het oog verliezen zou misschien kunnen ja.
Natuurlijk is de kans op aanslagen er al, maar die wordt dan alleen maar groter.
pi_143086030
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Islam vs. Jodendom, dat noem jij geen religieus conflict?
Zelfs in de straten van Den Haag roepen ze Allah Akbar!

Het gaat juist helemaal niet om land, want Palestijnen hadden dat land allang kunnen hebben in de ruil voor vrede. Maar men wil de Joden nu eenmaal uitroeien en beroept zich vaak op versen van de Koran.
Het gaat dus om religie onder het mom van land.

Macht en geld? Zou een rol kunnen spelen.
God gave us this land, we killed Jesus and we are proud of it <= joodse kolonisten.
-
pi_143086114
Gelukkig heeft charismatisch de joden weer gevonden. Tien Anne Frank punten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_143086160
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat hele midden-oostenconflict is ook geen religieus conflict. Het gaat om macht, land en geld. Onder het mom van religie.
Beetje slap vind ik dat. Elk conflict gaat over macht en geld, dat wil niet zeggen dat het geen religieus conflict kan zijn.
pi_143086196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:38 schreef politiekman het volgende:
ik wilde graag wat meer meningen horen over dit onderwerp en geen mensen die enigzins zeiken, dat is alles :)
Je weet dat er een centraal Irak en Syrië topic is op dit forum? Twee landen waar IS voornamelijk actief is.

NWS / [Centraal] Irak na de oorlog #74 Sinjar gevallen
NWS / [Centraal] Crisis in Syrië #136 Aleppo bijna bevrijd
-
pi_143086250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gelukkig heeft charismatisch de joden weer gevonden. Tien Anne Frank punten.
Sommige mensen kampen dan ook niet met een schuldgevoel en zijn niet bang om pijnlijke feiten te benoemen, ook als het joden betreft.
-
pi_143086350
Hoe goor de beelden ook moge zijn maar ik mag hopen dat mensen niet denken dat dit soort activiteiten elders niet gebeuren tijdens oorlogen. Denk je dat die 8000 Scebrenica mannen heel anders aan hun eind zijn gekomen? Verzetsgroepen werden tijdens de WOII ook gewoon zo gefusilleerd? In Rwanda vielen honderdduizenden doden met kapmessen, in een paar maanden tijd, etc.
Beetje makkelijk om wreedheden te koppelen aan een geloofsovertuiging.
pi_143086358
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:36 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Sommige mensen kampen dan ook niet met een schuldgevoel en zijn niet bang om pijnlijke feiten te benoemen, ook als het joden betreft.
Matig, 3 punten slechts.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_143086373
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:48 schreef politiekman het volgende:
in de Koran staat inderdaad een stuk over een rivier van menselijk bloed van ongelovigen.
Lol, wat? Kom maar op met dat vers uit de Koran dan, waar letterlijk over "een rivier van menselijk bloed van ongelovigen" wordt gesproken!
-
pi_143086404
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk is de kans op aanslagen er al, maar die wordt dan alleen maar groter.
Ik zie die lui als het paard van Troje dat we hebben binnengehaald. Ze zijn nu aan het werven en netwerken, tot ze vinden dat ze met genoeg zijn om hier havoc en mayhem te creëren. Europa moet nu iets doen, voor het te laat is.
pi_143086449
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:39 schreef Fides het volgende:
Hoe goor de beelden ook moge zijn maar ik mag hopen dat mensen niet denken dat dit soort activiteiten elders niet gebeuren tijdens oorlogen. Denk je dat die 8000 Scebrenica mannen heel anders aan hun eind zijn gekomen? Verzetsgroepen werden tijdens de WOII ook gewoon zo gefusilleerd? In Rwanda vielen honderdduizenden doden met kapmessen, in een paar maanden tijd, etc.
Beetje makkelijk om wreedheden te koppelen aan een geloofsovertuiging.
Bij IS is dat ook gekoppeld.
pi_143086450
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:53 schreef Disorder het volgende:
Wat me verbaast is dat dit soort dingen bijna niet in het nieuws komen. Of ik heb iets gemist.
Komt dagelijks in het nieuws. Minder 'Dancing with the Stars' kijken.
-
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:46:37 #146
432025 politiekman
Doe zelf normaal
pi_143086598
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:35 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Je weet dat er een centraal Irak en Syrië topic is op dit forum? Twee landen waar IS voornamelijk actief is.

NWS / [Centraal] Irak na de oorlog #74 Sinjar gevallen
NWS / [Centraal] Crisis in Syrië #136 Aleppo bijna bevrijd
Nee dit wist ik niet, in maar nu wel. Thanks :)
Nee, ik haat politiek.
pi_143086604
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:00 schreef Tchock het volgende:
Het overgrote deel van de miljard moslims op aarde is
Tijd voor een update. Bijna twee miljard moslims nu.
-
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:51:14 #148
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_143086764
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Bij IS is dat ook gekoppeld.
Ach, bij de Serviers (tov. de Bosniërs, Albanezen en Kroaten) was het gekoppeld aan geloof/cultuur, bovendien was dat een stuk dichterbij huis.
Als mensen gewelddadig willen zijn en groupe verzinnen ze wel een reden.
pi_143087249
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:52 schreef Fides het volgende:

[..]

Ach, bij de Serviers (tov. de Bosniërs, Albanezen en Kroaten) was het gekoppeld aan geloof/cultuur, bovendien was dat een stuk dichterbij huis.
Als mensen gewelddadig willen zijn en groupe verzinnen ze wel een reden.
En die reden is nu dat ze een kalifaat willen stichten dat er ongeveer zo uit moet gaan zien als hieronder, met als uiteindelijke doel de hele wereld een groot kalifaat waar de strenge sharia wet geldt.

In deze landen is het al hommeles en het geweld lijkt zich als een olievlek te verspreiden:

Irak
Syrië
Israël (Gaza)
Jemen
Libanon
Somalië
Mali
China
Nigeria
Armenië
Kazachstan
Ethiopië