abonnement Unibet Coolblue
pi_143006933


Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK! *G*

Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics. :)

Voor hulp bij wiskunde en overige bèta-problemen kan je in de volgende topics terecht:
- SES / [Bèta wiskunde] Huiswerk- en vragentopic
- SES / [Bèta overig] Huiswerk- en vragentopic
Maar je mag je vraag natuurlijk ook hier stellen, waarschijnlijk zijn er wel mensen hier die je kunnen en willen helpen. :Y

Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bèta hier?
quote:
Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Dat dus. :P

Wie doet wat waar en hoelang?

TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 2de jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 3de jaars)
- OllieWilliams (Lucht- & Ruimtevaarttechniek)
- Mitsu (Industrieel Ontwerpen, 2de jaars)

Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 2de jaars)
- Anoonumos (Wiskunde en Natuurkunde, 4de jaars)

Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 3de jaars)

Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 2de jaars, Theoretische Natuurkunde, 1e jaars)
- Lilliesleaf (Scheikundige Technologie, Technische Bedrijfskunde, 3de jaars)

TU Eindhoven:
- Amoeba (Technische Bedrijfskunde, 6de jaars (6 jaar over TBK! _O- :D ))
- Dale. (System Control, 7de jaars)

Degene die het topic opent mag een nieuw plaatje in de OP zetten. :)



[ Bericht 6% gewijzigd door Rezania op 04-08-2014 21:59:58 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143006945
Crosspost.
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:05 schreef Rezania het volgende:
SPOILER: What do you call a Bosmer who joins the Bard's College?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143006957
Volgens mij wordt het trouwens tijd om iedereens jaar +1 te doen :D
pi_143006987
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het hier meer om een slechte communicatie gaat? Ook leuk.
Er is een probleem met technische studies waar alle uni's met technische opleidingen last van hebben: er zijn ontzettend weinig engineers die kiezen voor onderzoek, weinig PhD's en al helemaal weinig mensen die een carriere in het onderzoek willen.

Los daarvan kunnen universiteiten ook geen salarissen bieden die in de buurt komen van de industrie.

Nu hoeft dat geen probleem te zijn, huur gewoon universitair docenten in, desnoods parttime uit het bedrijfsleven. Dat gaat alleen niet als je als faculteit een (in mijn opinie goed) beleid voert waarbij je zegt: onderwijs wordt alleen door profs gegeven, niet door docenten want je zit op het wetenschappelijk onderwijs. Af en toe, als er dan iemand weg valt, dan komen er dus zulke last minute wijzigingen. Gelukkig - dat durf ik bijvoorbeeld niet van scheikunde te zeggen - zijn alle profs die lesgeven wel stuk voor stuk góede docenten, erg verschillend maar wel allemaal goed, dus dat scheelt. :)
pi_143006989
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:38 schreef Novermars het volgende:
Volgens mij wordt het trouwens tijd om iedereens jaar +1 te doen :D
Done. :7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143007025
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:39 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Er is een probleem met technische studies waar alle uni's met technische opleidingen last van hebben: er zijn ontzettend weinig engineers die kiezen voor onderzoek, weinig PhD's en al helemaal weinig mensen die een carriere in het onderzoek willen.

Los daarvan kunnen universiteiten ook geen salarissen bieden die in de buurt komen van de industrie.

Nu hoeft dat geen probleem te zijn, huur gewoon universitair docenten in, desnoods parttime uit het bedrijfsleven. Dat gaat alleen niet als je als faculteit een (in mijn opinie goed) beleid voert waarbij je zegt: onderwijs wordt alleen door profs gegeven, niet door docenten want je zit op het wetenschappelijk onderwijs. Af en toe, als er dan iemand weg valt, dan komen er dus zulke last minute wijzigingen. Gelukkig - dat durf ik bijvoorbeeld niet van scheikunde te zeggen - zijn alle profs die lesgeven wel stuk voor stuk góede docenten, erg verschillend maar wel allemaal goed, dus dat scheelt. :)
Hebben al jouw lecturers een prof. titel?
pi_143007047
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:42 schreef Novermars het volgende:

[..]

Hebben al jouw lecturers een prof. titel?
Jep, het zijn allemaal profs (een mix van full profs, associates en tenure trackers) die een eigen onderzoeksgroep hebben. Werkcolleges worden doorgaans gegeven door de PhD's uit hun onderzoeksgroep, mits er genoeg zijn, anders aangevuld met student assistenten.
  zondag 3 augustus 2014 @ 01:44:00 #8
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143007056
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:16 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wie speelt er hier géén Skyrim? :P
:W
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 3 augustus 2014 @ 01:44:31 #9
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143007064
Tijd voor een niet-Skyrimmeet Mitsu?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143007090
quote:
6s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:44 schreef Bravebart het volgende:
Tijd voor een niet-Skyrimmeet Mitsu?
_O-
pi_143007119
quote:
6s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:44 schreef Bravebart het volgende:
Tijd voor een niet-Skyrimmeet Mitsu?
Hahah ja man :')
  zondag 3 augustus 2014 @ 01:49:08 #12
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143007130
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:48 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Hahah ja man :')
Niet te enthousiast hoor :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143007138
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:35 schreef Rezania het volgende:
Je moet ook gewoon op zoek gaan joh. Alleen housecarls krijg je aangeboden, en dat zijn allemaal warriors. Best wel saai als je bedenkt dat er ook genoeg mages en rogues rondlopen.
Ik ben al in veel gebouwen binnen gelopen en ik heb met veel mensen gesproken. Ik ben ook allerlei geheime plaatsen tegengekomen inclusief twee vampierhollen. Ik heb wel de kans gekregen om een kind te adopteren maar aangezien ik nog geen huis heb was dat niet mogelijk. Ik zal er vast nog wel een tegenkomen maar tot nu toe alleen Lydia.

quote:
Vlammen voor de lange afstand bewaren, zwaard voor als ze dichtbij komen? En geen zorgen, je one-handed skill hoef je lang niet zo goed te ontwikkelen als je destruction skill om gevechten te blijven winnen.
Dat lukt wel aardig maar ik vind het wel lastig om te kiezen tussen het schild en een magische kracht. Bij zwaardgevechten is de keuze gemakkelijk maar als je meerdere vijanden hebt, een paar van ver met pijl en boog en een paar van dichtbij met een zwaard dan wordt het lastig. Ik kies er nu dan maar voor om even weg te lopen zodat ik 1 vijand geïsoleerd krijg (of 2), die af te maken en, een potion te nemen en dan weer verder te gaan.

quote:
Geen idee wat je nu bedoelt, was vast een radiant quest. :P
Ergens ten oosten van Windhelm ligt een boot waarop je alleen maar kan geraken door te zwemmen, direct ten oosten van die boot heb je wat ijsschotsen liggen en daar houdt de kaart op, als je verder probeert te lopen dan wordt je geblokkeerd en krijg je de boodschap dat je daar niet naar toe kan gaan. Op die boot lopen een stuk of 6 dieven rond en daar kan je flink wat goud, pijlen, zwaardere bepantsering etc. halen.
Daarover gesproken, ik moet nog enchantmentspreuken krijgen zodat ik mijn wapens kan upgraden. Ik ben ze nog niet tegengekomen maar goed, ik ben nu ook net klaar met het afslachten van een draak om die vrouw die herbergier speelt te overtuigen dat ik de Dragonborn ben dus dat zal wel normaal zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143007142
quote:
6s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:44 schreef Bravebart het volgende:
Tijd voor een niet-Skyrimmeet Mitsu?
Als dat geen neuken wordt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 3 augustus 2014 @ 01:52:06 #15
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143007173
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

Als dat geen neuken wordt.
Dat zullen jullie Skyrimmers (emo.gif) nooit weten!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143007177
pi_143007182
Hebben jullie trouwens Tombraider 2013 gespeeld? Dat was ook een vet spel. Het schijnt dat de actrice de tekst "I am Lara fucking Croft had ingesproken" en dat ze dat op het laatste moment niet aandurfden terwijl het best gepast zou zijn. Het spel draait immers om de transformatie van een gewoon meisje in de Lara Croft die we kennen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143007199
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie trouwens Tombraider 2013 gespeeld? Dat was ook een vet spel. Het schijnt dat de actrice de tekst "I am Lara fucking Croft had ingesproken" en dat ze dat op het laatste moment niet aandurfden terwijl het best gepast zou zijn. Het spel draait immers om de transformatie van een gewoon meisje in de Lara Croft die we kennen.
het woord fucking kan toch niet in een spel man dat is buiten de grenzen van alle redelijkheid
pi_143007203
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie trouwens Tombraider 2013 gespeeld? Dat was ook een vet spel. Het schijnt dat de actrice de tekst "I am Lara fucking Croft had ingesproken" en dat ze dat op het laatste moment niet aandurfden terwijl het best gepast zou zijn. Het spel draait immers om de transformatie van een gewoon meisje in de Lara Croft die we kennen.
Jep, gespeeld. Mooi spel, wel heel erg Tomb Raider (duh) en daar moet je van houden. Vooral leuk omdat het juist niet een 'sexy Lara' was, maar gewoon.. een super sterk vrouwelijk personage met inhoud.
  zondag 3 augustus 2014 @ 01:54:41 #20
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143007214
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:53 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

het woord fucking kan toch niet in een spel man dat is buiten de grenzen van alle redelijkheid
Fucking onredelijk ja!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143007222
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:53 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

het woord fucking kan toch niet in een spel man dat is buiten de grenzen van alle redelijkheid
Als jij dat serieus bedoelt dan heb jij waarschijnlijk niet dit spel gespeeld, als je dit spel wel hebt gespeeld dan weet je exact op welk moment die lijn zou zijn uitgesproken. Zo episch is het spel cinematografisch gezien.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143007229
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben al in veel gebouwen binnen gelopen en ik heb met veel mensen gesproken. Ik ben ook allerlei geheime plaatsen tegengekomen inclusief twee vampierhollen. Ik heb wel de kans gekregen om een kind te adopteren maar aangezien ik nog geen huis heb was dat niet mogelijk. Ik zal er vast nog wel een tegenkomen maar tot nu toe alleen Lydia.
Hier, dat gebouw links, daar kan je sowieso een follower vinden.



Sowieso kan je in de meeste inns wel followers vinden.
quote:
[..]

Dat lukt wel aardig maar ik vind het wel lastig om te kiezen tussen het schild en een magische kracht. Bij zwaardgevechten is de keuze gemakkelijk maar als je meerdere vijanden hebt, een paar van ver met pijl en boog en een paar van dichtbij met een zwaard dan wordt het lastig. Ik kies er nu dan maar voor om even weg te lopen zodat ik 1 vijand geïsoleerd krijg (of 2), die af te maken en, een potion te nemen en dan weer verder te gaan.
Dan vooral een two-handed warrior met heavy armor als tank nemen, kan jij vijanden vanaf een afstand neerhalen.
quote:
[..]

Ergens ten oosten van Windhelm ligt een boot waarop je alleen maar kan geraken door te zwemmen, direct ten oosten van die boot heb je wat ijsschotsen liggen en daar houdt de kaart op, als je verder probeert te lopen dan wordt je geblokkeerd en krijg je de boodschap dat je daar niet naar toe kan gaan. Op die boot lopen een stuk of 6 dieven rond en daar kan je flink wat goud, pijlen, zwaardere bepantsering etc. halen.
Nog steeds geen idee, waarschijnlijk nog nooit geweest dus. :P
quote:
Daarover gesproken, ik moet nog enchantmentspreuken krijgen zodat ik mijn wapens kan upgraden. Ik ben ze nog niet tegengekomen maar goed, ik ben nu ook net klaar met het afslachten van een draak om die vrouw die herbergier speelt te overtuigen dat ik de Dragonborn ben dus dat zal wel normaal zijn.
Die kan je enkel leren door objecten met een enchantment op te offeren. Moet je even naar het kasteel in Whiterun gaan, de court wizard kan het je uitleggen.
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:52 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Dat zullen jullie Skyrimmers ([ afbeelding ]) nooit weten!
Ik rim liever wat anders dan lucht. :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143007242
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie trouwens Tombraider 2013 gespeeld? Dat was ook een vet spel. Het schijnt dat de actrice de tekst "I am Lara fucking Croft had ingesproken" en dat ze dat op het laatste moment niet aandurfden terwijl het best gepast zou zijn. Het spel draait immers om de transformatie van een gewoon meisje in de Lara Croft die we kennen.
Ja. Tof spel, mooi spel ook, vooral het haar.

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143007279
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:53 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Jep, gespeeld. Mooi spel, wel heel erg Tomb Raider (duh) en daar moet je van houden. Vooral leuk omdat het juist niet een 'sexy Lara' was, maar gewoon.. een super sterk vrouwelijk personage met inhoud.
Ik vond de oude Tomb Raiders ook best leuk maar deze was naar mijn mening toch heel erg anders. Ze hebben nieuwe gameplay-elementen ingevoerd (bijvoorbeeld het sturen in het water en terwijl je van een helling afglijdt, dat langs een touw kliimmen en met een haak tegen een berg op klimmen) en minder puzzels gebruikt, wat dan wel weer een beetje jammer is. Kom maar snel met een nieuw deel! Ze mag dan wat minder vrouwelijke figuren hebben gehad, voor mij is zij de meest sexy Lara Croft tot nu toe, samen met Angelina Jolie. Serieus, die actrice is uitstekend gecast voor deze rol.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143007293
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:56 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja. Tof spel, mooi spel ook, vooral het haar.

[ afbeelding ]
Op dat moment baalde ik er hevig van dat mijn grafische kaart dit niet aankan. :%
Ik wil vanaf nu nooit meer een spel zien waarin het haar niet realistisch is gemodelleerd, we weten nu dat het kan. *O*
Nu nog van de zwevende steenbokken in Skyrim af geraken. :X
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 3 augustus 2014 @ 02:04:21 #26
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143007358
Gasten :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143007381
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:55 schreef Rezania het volgende:
Nog steeds geen idee, waarschijnlijk nog nooit geweest dus. :P
Moet je nagaan hoeveel er te doen is, ik heb als newbie al iets ontdekt wat jij met vele honderden uren nog niet hebt ontdekt. :)
Ten oosten van Windhelm, je zal het snel genoeg vinden als je het water volgt langs de rechterkant. Je ziet vanzelf op een gegeven moment een schip liggen.

quote:
Die kan je enkel leren door objecten met een enchantment op te offeren. Moet je even naar het kasteel in Whiterun gaan, de court wizard kan het je uitleggen.
Het probleem is dat ik nog geen enchantmentspreuken heb.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143007396
quote:
9s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:04 schreef Bravebart het volgende:
Gasten :')
Zei hij om twee uur 's nachts tijdens de vakantie op een forum. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143007410
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoeveel er te doen is, ik heb als newbie al iets ontdekt wat jij met vele honderden uren nog niet hebt ontdekt. :)
Ten oosten van Windhelm, je zal het snel genoeg vinden als je het water volgt langs de rechterkant. Je ziet vanzelf op een gegeven moment een schip liggen.

[..]

Het probleem is dat ik nog geen enchantmentspreuken heb.
Ik kom daar ook nooit eigenlijk, geen zin om een stukken te moeten zwemmen. :P

En je hebt nog niks gevonden waar een enchantment op zit?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 3 augustus 2014 @ 02:08:51 #30
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143007416
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:07 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zei hij om twee uur 's nachts tijdens de vakantie op een forum. :')
Jongeee, doe dit lekker in het gaming forum :{w
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143007452
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:08 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik kom daar ook nooit eigenlijk, geen zin om een stukken te moeten zwemmen. :P
Ik moest wel aangezien ik Serpent Stone moet zien te vinden. Anders zou ik het ook niet doen.

quote:
En je hebt nog niks gevonden waar een enchantment op zit?
Ik heb er in ieder geval minstens 2 gekregen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143007465
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:08 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Jongeee, doe dit lekker in het gaming forum :{w
Zegt iemand die Apple in zijn gebruikersicoon heeft staan. :6
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143007497
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:08 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Jongeee, doe dit lekker in het gaming forum :{w
Oh, en jij verhuist dan naar het wetenschapperstopic in W&T?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143007500
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:08 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Jongeee, doe dit lekker in het gaming forum :{w
dit is beter dan dat gelul over grafische kaarten etc :P
pi_143007559
Over de duivel gesproken, ik kreeg nu een enchanted hamer van een vriendelijke bad guy die aangaf mij te vermoorden als ik het niet teruggaf. Eerder werd ik aangevallen door dieven (die mij wilden vermoorden) die door Astrid (die herbergier) werden gestuurd. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143007581
Irritante bug van Skyrim: het kan niet met het schakelen tussen vensters van Skyrim en andere programma's omgaan. Oh wee, als je met Alt-tab even het spel wil verlaten. Je kan geluk hebben maar vaker dan niet heb ik moeite om het venster weer normaal te krijgen zonder dat de muiscursor van Windows (standaard cursor) mee zichtbaar is naast de cursor (vizier) van Skyrim. Gelukkig start het spel wel in ongeveer 30 seconden tijd (inclusief laden binnen het spel).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 3 augustus 2014 @ 02:33:06 #37
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143007635
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zegt iemand die Apple in zijn gebruikersicoon heeft staan. :6
Wat heeft dat met Skyrim te maken? :') Apple is juist een niet-gaming merk :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 3 augustus 2014 @ 02:33:26 #38
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143007639
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, en jij verhuist dan naar het wetenschapperstopic in W&T?
Best joh!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143007856
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:33 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Wat heeft dat met Skyrim te maken? :') Apple is juist een niet-gaming merk :P
Zoveel geld besteden aan een computertje en nog niet eens fatsoenlijk kunnen gamen. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 3 augustus 2014 @ 03:13:00 #40
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143007921
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 03:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoveel geld besteden aan een computertje en nog niet eens fatsoenlijk kunnen gamen. :')
Alles is relatief :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143019466
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Irritante bug van Skyrim: het kan niet met het schakelen tussen vensters van Skyrim en andere programma's omgaan. Oh wee, als je met Alt-tab even het spel wil verlaten. Je kan geluk hebben maar vaker dan niet heb ik moeite om het venster weer normaal te krijgen zonder dat de muiscursor van Windows (standaard cursor) mee zichtbaar is naast de cursor (vizier) van Skyrim. Gelukkig start het spel wel in ongeveer 30 seconden tijd (inclusief laden binnen het spel).
Patches:
Double Cursor Fix
Unofficial Skyrim Patch
Unofficial Dawnguard Patch
Unofficial Dragonborn Patch
Unofficial Hearthfire Patch
Unofficial High Resolution Patch

Programma om voor de juiste laadvolgorde te zorgen: http://boss-developers.github.io/
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143041956
rip herkansingen
pi_143044548
Jongens, ik ben gestopt met wiskunde en ga nu technische bedrijfskunde doen. In feite ben ik dus weer 0dejaars
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:18:02 #44
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143044564
Nul!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143046541
Maar serieus zin in. Even compleet iets anders dan wiskunde, dat heb je na een jaartje toch echt wel gezien. :P

:)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143046747
Oké.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143047119
Pure afgunst dit Rez. :r
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143047154
Al veranderd in de OP zie ik
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143047711
quote:
13s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:01 schreef Amoeba het volgende:
Pure afgunst dit Rez. :r
Oké.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143048088
:')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143048893
quote:
9s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:16 schreef Amoeba het volgende:
Jongens, ik ben gestopt met wiskunde en ga nu technische bedrijfskunde doen. In feite ben ik dus weer 0dejaars
Serieus?
pi_143050021
quote:
9s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:16 schreef Amoeba het volgende:
Jongens, ik ben gestopt met wiskunde en ga nu technische bedrijfskunde doen. In feite ben ik dus weer 0dejaars
U srs?
pi_143050135
Rez had ook liever technische bedrijfskunde gedaan, maar z'n ouders drongen er toch echt op aan LST te doen (of hoe het mag heten).
pi_143050538
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:38 schreef Paxcon het volgende:
Rez had ook liever technische bedrijfskunde gedaan, maar z'n ouders drongen er toch echt op aan LST te doen (of hoe het mag heten).
:')

In ander nieuws, de site van de studievereniging doet het weer eens niet. Net nu ik boeken wil gaan bestellen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143050651
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

:')

In ander nieuws, de site van de studievereniging doet het weer eens niet. Net nu ik boeken wil gaan bestellen. :')
Hoeveel % korting krijg je daar?
pi_143050677
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:54 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Hoeveel % korting krijg je daar?
14% zeggen ze.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143050701
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

14% zeggen ze.
Oh, dat is nog wel de moeite waard
pi_143050759
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:56 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh, dat is nog wel de moeite waard
Meh, blijft belachelijk duur. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143050769
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Meh, blijft belachelijk duur. :')
Gewoon samenvattingen halen :7
pi_143050789
Waarom moet moet je je OV-kaart via zo'n apparaat opladen :')_!

Rez, zorg eens dat je draadloos geld op die chips kan zetten

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2014 13:59:12 ]
pi_143050807
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:58 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Gewoon samenvattingen halen :7
Gaat lastig, nieuwe vakken en zo. :P
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:58 schreef Paxcon het volgende:
Waarom moet moet je je OV-kaart via zo'n apparaat opladen :')_!

Rez, zorg eens dat je draadloos geld op die chips kan zetten
Gewoon automatisch opladen aanzetten, is chill. :7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143050822
En technische gezien zet je er draadloos geld op, ook via zo'n apparaat.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:01:10 #63
349633 SiIk
Echt zijde
pi_143050866
Waarom kopen jullie al je boeken nieuw? :')
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_143050953
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:59 schreef Rezania het volgende:
Gewoon automatisch opladen aanzetten, is chill. :7

Daar heb ik geen vertrouwen in :@

quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:59 schreef Rezania het volgende:
En technische gezien zet je er draadloos geld op, ook via zo'n apparaat.
:') Wat een nerd ben je soms ook he
pi_143050957
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:01 schreef SiIk het volgende:
Waarom kopen jullie al je boeken nieuw? :')
Ouders betalen het.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143050976
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:03 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Daar heb ik geen vertrouwen in :@
Hoezo niet? Werkt perfect man, ook nooit meer omkijken naar.
quote:
[..]

:') Wat een nerd ben je soms ook he
Zonder draad = draadloos, duh.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143051025
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Gaat lastig, nieuwe vakken en zo. :P

[..]

Gewoon automatisch opladen aanzetten, is chill. :7
sws automatisch opladen
pi_143051370
Net mijn eigen slushpuppy gemaakt. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143052894
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:38 schreef Paxcon het volgende:
Rez had ook liever technische bedrijfskunde gedaan, maar z'n ouders drongen er toch echt op aan LST te doen (of hoe het mag heten).
Precies. Dit is gewoon een droom die ik nastreef. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143056931
Ontvang ik net een mail van de UL dat ik nog een machtiging moet afgeven voor mijn collegegeld. Dus ik op studielink kijken, heb ik daar duidelijk aangegeven dat ik in Delft betaal, wat Leiden ook zei dat ik moest doen. :') Administraties, echt. :|W
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143057014
Aan twee universiteiten tegelijk studeren. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143057044
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:07 schreef Amoeba het volgende:
Aan twee universiteiten tegelijk studeren. :')
Dat niet doen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143057194
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:08 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat niet doen. :')
Je zou verwachten dat als je aan twee universiteiten je vakken moet volgen ze wel een degelijke studie zouden verzinnen, in plaats van die onzin die nu LST heet.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143057267
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:12 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat als je aan twee universiteiten je vakken moet volgen ze wel een degelijke studie zouden verzinnen, in plaats van die onzin die nu LST heet.
Je zou verwachten dat een TU wel zo slim is geen bedrijfskunde aan te bieden. :P (al die rare psychologie tjak in Delft bijvoorbeeld)
pi_143057302
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:15 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat een TU wel zo slim is geen bedrijfskunde aan te bieden. :P (al die rare psychologie tjak in Delft bijvoorbeeld)
Je studeert het zelf ook. :')

Is het een beetje goed te doen? Ben die avonden hard blokken op de universiteit zo moe he. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143057333
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:16 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je studeert het zelf ook. :')

Is het een beetje goed te doen? Ben die avonden hard blokken op de universiteit zo moe he. :')
Ik volg het dan aan een universiteit waar ze daadwerkelijk een volledige faculteit hebben die gericht is op economie en bedrijfskunde. :P

Het is echt belachelijk makkelijk. Je gaat je vervelen, sowieso.
pi_143057440
Ik heb het idee dat Rez mij niet gelooft. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143057506
Kun je niet gewoon naar Groningen komen? Als je dan zo nodig technische bedrijfskunde wil doen, doe het dan aan de enige universiteit die daadwerkelijk technische bedrijfskunde aanbiedt.
pi_143057592
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
Kun je niet gewoon naar Groningen komen? Als je dan zo nodig technische bedrijfskunde wil doen, doe het dan aan de enige universiteit die daadwerkelijk technische bedrijfskunde aanbiedt.
Nee. Blijf nog liever wiskunde doen dan Brabant te verlaten.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143057685
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:24 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nee. Blijf nog liever wiskunde doen dan Brabant te verlaten.
Whyy
pi_143057740
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:25 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Whyy
De combinatie Wiskunde & Brabant zorgt voor een optimale marktwerking.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143057803
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:26 schreef Amoeba het volgende:

[..]

De combinatie Wiskunde & Brabant zorgt voor een optimale marktwerking.
Maar nu ga je TBK doen..
pi_143057916
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:28 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Maar nu ga je TBK doen..
:')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143058592
Brabant :') :')
pi_143059087
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:12 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat als je aan twee universiteiten je vakken moet volgen ze wel een degelijke studie zouden verzinnen, in plaats van die onzin die nu LST heet.
Je zou verwachten dat iemand die aan een TU studeert beter kan redeneren dat dit, zonde hoor.
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:20 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb het idee dat Rez mij niet gelooft. :')
Ja, duh.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143059098
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:48 schreef Novermars het volgende:
Brabant :') :')
Dit.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143059245
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:01 schreef SiIk het volgende:
Waarom kopen jullie al je boeken nieuw? :')
Dit inderdaad :'). Ondanks dat mijn ouders mijn boeken betalen, probeer ik ze altijd tweedehands te kopen.
Voor mijn aankomende minor kan ik de meeste boeken van vrienden lenen :7
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_143059327
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:48 schreef Novermars het volgende:
Brabant :') :')
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:16:05 #89
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143059429
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:12 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat als je aan twee universiteiten je vakken moet volgen ze wel een degelijke studie zouden verzinnen, in plaats van die onzin die nu LST heet.
Lol :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143060544
Amoeba haalt even ze P-in-1, en stopt dan met zijn studie...

I don't even...

:P
pi_143060704
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:09 schreef yosander het volgende:

[..]

Dit inderdaad :'). Ondanks dat mijn ouders mijn boeken betalen, probeer ik ze altijd tweedehands te kopen.
Voor mijn aankomende minor kan ik de meeste boeken van vrienden lenen :7
Werkt alleen niet geweldig als je een ienieminie studie doet waar mensen niet zo snel boeken weg doen. :P
pi_143064703
Zit te twijfelen. Heb aankomend kwartiel:

Inleiding Numerieke Analyse
Basisvak Design :')
Risicoshit. Iets met USE :r

Zit te twijfelen om Maattheorie erbij te pakken. Ergens lijkt dat vak me fucking moeilijk, iemand een idee om dat te behappen is in kwartiel 2.1?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143064913
quote:
13s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:45 schreef Amoeba het volgende:
Zit te twijfelen. Heb aankomend kwartiel:

Inleiding Numerieke Analyse
Basisvak Design :')
Risicoshit. Iets met USE :r

Zit te twijfelen om Maattheorie erbij te pakken. Ergens lijkt dat vak me fucking moeilijk, iemand een idee om dat te behappen is in kwartiel 2.1?
Ik wist het wel.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143065002
:')
pi_143065140
Maattheorie
De maattheorie is het deelgebied van de wiskunde dat de elementaire begrippen van maat (lengte, oppervlakte en volume) veralgemeent, zodat ook aan ingewikkelder verzamelingen dan die van 'gewone' punten in een ruimte een maat kan worden toegekend. In de maattheorie is de Lebesgue-integratie de theoretische basis voor de kansrekening en de integraalrekening. Zo kan dankzij de maattheorie de verwachting van een stochastische variabele worden opgevat als de integraal van een meetbare functie.

Easy.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143065158
Technische Bedrijfskunde :') Serious guys :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143065179
Technische Bedrijfskunde in Eindhoven :')
Technische Bedrijfskunde in Groningen :')
Groningen :')
Leiden :')
Delft :')

Eindje _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143065241
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:57 schreef Amoeba het volgende:
Technische Bedrijfskunde in Eindhoven :')
Technische Bedrijfskunde in Groningen :')
Groningen :')
Leiden :')
Delft :')

Eindje _O_
Waarom doe je het dan? Of weet iedereen al dat je niet serieus bent, behalve ik? :@
pi_143065309
_O-

Ik loop Rez altijd te kutten met z'n studie, en TBK is zo mogelijk echt de sneuste opleiding aan een TU, dus dan moeten er toch wel alarmbellen gaan rinkelen. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143065604
Hoezo wordt TBK door iedereen als sneu bestempeld?
pi_143065719
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:08 schreef Mitsu het volgende:
Hoezo wordt TBK door iedereen als sneu bestempeld?
Omdat het niks met vliegtuigen te maken heeft natuurlijk.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:13:31 #102
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143065820
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:08 schreef Mitsu het volgende:
Hoezo wordt TBK door iedereen als sneu bestempeld?
Omdat het zo retesimpel is. Als je een vak kan halen door alleen de slides door te nemen doe je als universiteit iets niet goed, imho faalt de studie.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143065835
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:01 schreef Amoeba het volgende:
_O-

Ik loop Rez altijd te kutten met z'n studie, en TBK is zo mogelijk echt de sneuste opleiding aan een TU, dus dan moeten er toch wel alarmbellen gaan rinkelen. :')
My two cents. TBK is de gemakkelijkste opleiding aan de TU's (in Groningen is het nog een halve TS-opleiding maar dat is geen TU), de ontwerpopleiding is theoretisch goed te doen met mogelijk een paar struikelvakken en vergt pratisch wel veel. De biologie/scheikunde-opleidingen zijn wel echte bèta-opleidingen maar eerder bètalight, vooral omdat de materie wat toegankelijker is dan wanneer je god weet hoeveel wiskundeformules en fysische principes nodig hebt. Dat maakt verder weinig uit, als je het interessant vindt dan moet je het vooral doen en daar je niche vinden. Je kan beter een uitmuntende chemicus of bioloog worden dan een middelmatige wiskundige, natuurkundige, elektrotechnisch/werktuigkundig ingenieur en er zijn enorm veel interessante mogelijkheden binnen die vakgebieden. Je zal er dus niet snel spijt van krijgen als het bij je past.

Over TU gesproken, hoort een gamma-opleiding (al die opleidingen met psychologie/maatschappij) thuis op een TU? Ik heb de indruk dat de TU's dat vooral doen om wat extra studenten (meisjes) aan te trekken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143066059
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:08 schreef Mitsu het volgende:
Hoezo wordt TBK door iedereen als sneu bestempeld?
Omdat ze aan de TU's eigenlijk gewoon een bedrijfskunde-opleiding volgen met een paar basiswiskundevakjes: monovariabele calculus, een beetje lineaire algebra en wat statistiek en kansrekening. Dit zijn vakken die ook veel gammastudenten volgen, soms vrijwillig en soms verplicht (afhankelijk van de universiteit en het land).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143066154
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb de indruk dat de TU's dat vooral doen om wat extra studenten (meisjes) aan te trekken.
Ze zouden de huidige studies beter geschikter maken voor meisjes. Jongens zijn meer ontdekkers; hoe werkt iets, als ik dit doe wat gebeurt er dan, hoe kan ik dit ding dat laten doen. De meeste meisjes zijn daar helemaal niet mee bezig. Je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk. Ik neem aan dat jij als elektrotechniek student ook wel eens projecten moet doen? Zijn die projecten gericht op jongens, op meisjes, of op beide?

Als de opdracht is: maak een radiografisch bestuurbare auto, maak een programma zodat hij -- zonder voor ingeprogrammeerde route -- foutloos (= zonder botsen) een pad aflegt. Denk jij dan dat 80% van de meisjes dat wat boeit?
pi_143066160
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:08 schreef Mitsu het volgende:
Hoezo wordt TBK door iedereen als sneu bestempeld?
Omdat als ik zeg dat ik TBK er ff voor de lol letterlijk naast doe... tja, zo'n opleiding is dan niet meer serieus te nemen. En wij hebben wél een economie/bedrijfskunde faculteit die wat voorstelt als basis en TU's niet.
pi_143066278
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:22 schreef netchip het volgende:

[..]

Ze zouden de huidige studies beter geschikter maken voor meisjes. Jongens zijn meer ontdekkers; hoe werkt iets, als ik dit doe wat gebeurt er dan, hoe kan ik dit ding dat laten doen. De meeste meisjes zijn daar helemaal niet mee bezig. Je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk. Ik neem aan dat jij als elektrotechniek student ook wel eens projecten moet doen? Zijn die projecten gericht op jongens, op meisjes, of op beide?

Als de opdracht is: maak een radiografisch bestuurbare auto, maak een programma zodat hij -- zonder voor ingeprogrammeerde route - foutloos (= zonder botsen) een pad aflegt. Denk jij dan dat 80% van de meisjes dat wat boeit?
Dit is dus zo'n zware bull shit. Groningen heeft nu internationale bachelors en wat gebeurt er? Boem en de percentages worden weer min of meer gelijk getrokken door de buitenlandse chicks die voor bèta kiezen.

Face it: Nederlandse cultuur en onderwijssysteem demotiveert meisjes om beta te doen.

Ik kreeg godverdomme door mijn vrouwelijke wiskunde docent te horen dat ik misschien beter Wiskunde A kon doen terwijl ik beter presteerde dan de jongens. Nu ben ik iemand die zegt: fack it, ik luister niet naar je, maar welke 13/14 jarig meisje durft dat op zo'n leeftijd. Zeker als je 'typisch Nederlandse' ouders hebt die zeggen: doe maar gewoon lekker normaal en niet moeilijk doen als je docent dat zegt, ga gewoon wiskunde A doen.
pi_143066341
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:56 schreef Amoeba het volgende:
Maattheorie
De maattheorie is het deelgebied van de wiskunde dat de elementaire begrippen van maat (lengte, oppervlakte en volume) veralgemeent, zodat ook aan ingewikkelder verzamelingen dan die van 'gewone' punten in een ruimte een maat kan worden toegekend. In de maattheorie is de Lebesgue-integratie de theoretische basis voor de kansrekening en de integraalrekening. Zo kan dankzij de maattheorie de verwachting van een stochastische variabele worden opgevat als de integraal van een meetbare functie.

Easy.
Ik zie een overeenkomst met het complexe getal: iets wat eigenlijk niet bestaat is invoeren zodat je er een nuttig resultaat uit kan halen. Dat is immers in essentie een complex getal zoals ik het begrijp: even zondigen met 1 rekenregel zodat je ineens wel kan rekenen wanneer je wortels van negatieve getallen nodig hebt, de enigszins verrassende uitkomst is dat het resultaat van deze berekening dan weer omgezet kan worden naar het normale getallenstelsel en dat je zodoende met minder rekenwerk een zinvolle uitkomst hebt gekregen. Dit is wat ze in essentie doen bij fouriertransformaties en laplacetransformaties, jezelf erg veel rekenwerk besparen. Niemand had het kunnen vermoeden toen het werd uitgevonden dat het zo nuttig zou worden, net als met die Boole zijn algebra. En dan zijn er mensen die zeggen dat wiskundigen niets zinvols doen. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143066417
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:22 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Omdat als ik zeg dat ik TBK er ff voor de lol letterlijk naast doe... tja, zo'n opleiding is dan niet meer serieus te nemen. En wij hebben wél een economie/bedrijfskunde faculteit die wat voorstelt als basis en TU's niet.
Het voordeel van Groningen is dat het een economiefaculteit heeft.
En toch staat die van Eindhoven jaarlijks bovenaan in het ranglijstje, zo zie je maar hoe weinig die ranglijstjes zeggen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:29:37 #110
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143066419
Ik ga het gewoon proberen denk ik. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143066493
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het voordeel van Groningen is dat het een economiefaculteit heeft.
En toch staat die van Eindhoven jaarlijks bovenaan in het ranglijstje, zo zie je maar hoe weinig die ranglijstjes zeggen. :)
Die ranglijstjes zijn inderdaad stiekem best wel grote bullshit. :P Maar vooral: ze vragen studentjes dit soort dingen in te vullen, maar stiekem weten de studentjes helemaal niet of iets 'goed' of 'slecht' is, zeker niet t.o.v. andere universiteiten.
pi_143066522
Aja tis allemaal wel weer duidelijk over TBK :')
pi_143066543
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:25 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dit is dus zo'n zware bull shit. Groningen heeft nu internationale bachelors en wat gebeurt er? Boem en de percentages worden weer min of meer gelijk getrokken door de buitenlandse chicks die voor bèta kiezen.

Face it: Nederlandse cultuur en onderwijssysteem demotiveert meisjes om beta te doen.

Ik kreeg godverdomme door mijn vrouwelijke wiskunde docent te horen dat ik misschien beter Wiskunde A kon doen terwijl ik beter presteerde dan de jongens. Nu ben ik iemand die zegt: fack it, ik luister niet naar je, maar welke 13/14 jarig meisje durft dat op zo'n leeftijd. Zeker als je 'typisch Nederlandse' ouders hebt die zeggen: doe maar gewoon lekker normaal en niet moeilijk doen als je docent dat zegt, ga gewoon wiskunde A doen.
Tja, ik heb dit jaar een profielkeuze moeten maken, maar ik herken dit niet. De meeste meisjes hebben ook gewoon N&T gekozen, een enkeling zelfs nog met Wiskunde D, de meeste met NLT. Waarschijnlijk is mijn klas dan gewoon een uitzondering, maar ik herken dit verhaal totaal niet. Docenten mogen bij ons ook geen advies geven over een profielkeuze.

Er zijn wel meisjes die zelf twijfelen over WiB/WiA, maar dat is hun eigen onzekerheid. Ook jongens, trouwens. De wiskunde docenten raden iedereen aan om WiB te doen (wel 7 of hoger nodig). Met succes: 75% kiest WiB (jaarlijks), en 60% gaat voor een Natuur en Techniek profiel.
pi_143066587
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:31 schreef Mitsu het volgende:
Aja tis allemaal wel weer duidelijk over TBK :')
Het is écht een leuke studie hoor, daar niet van, ik vind TBK de leukste van de drie, juist door de mix tussen beta en totaal niet beta. Beetje best of both worlds, lekker rekenen en vervolgens denken: fuck it, dit werkt niet 'cause shit is too expensive. Dat laatste is iets waar bijvoorbeeld ST'ers eigenlijk nul besef van hebben.

Maar goed, de bèta kant is gewoon op niveau, want ze halen het van daadwerkelijke bètastudies weg, het is bedrijfskunde dat gewoon super makkelijk is.
pi_143066698
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:32 schreef netchip het volgende:

[..]

Tja, ik heb dit jaar een profielkeuze moeten maken, maar ik herken dit niet. De meeste meisjes hebben ook gewoon N&T gekozen, een enkeling zelfs nog met Wiskunde D, de meeste met NLT. Waarschijnlijk is mijn klas dan gewoon een uitzondering, maar ik herken dit verhaal totaal niet. Docenten mogen bij ons ook geen advies geven over een profielkeuze.

Er zijn wel meisjes die zelf twijfelen over WiB/WiA, maar dat is hun eigen onzekerheid. Ook jongens, trouwens. De wiskunde docenten raden iedereen aan om WiB te doen (wel 7 of hoger nodig). Met succes: 75% kiest WiB (jaarlijks), en 60% gaat voor een Natuur en Techniek profiel.
Het huidige examenjaar is het éérste examenjaar in tijden (mijn jaar was iets van 30%) waarin 50/50 is bereikt en dat komt ook voornamelijk door heel erg veel subsidiegeld wat gestopt is in meisjes enthousiast maken voor bèta. Ik vind het prachtig, ik hoop alleen dat dit zo blijft.

Los daarvan, het is een beetje kip-ei, meisjes denken dat er weinig meisjes betastudies doen, zijn bang dat ze zich er niet thuis zullen voelen, dus doen geen bèta. (behalve biologie)
pi_143066731
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:33 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Het is écht een leuke studie hoor, daar niet van, ik vind TBK de leukste van de drie, juist door de mix tussen beta en totaal niet beta. Beetje best of both worlds, lekker rekenen en vervolgens denken: fuck it, dit werkt niet 'cause shit is too expensive. Dat laatste is iets waar bijvoorbeeld ST'ers eigenlijk nul besef van hebben.

Maar goed, de bèta kant is gewoon op niveau, want ze halen het van daadwerkelijke bètastudies weg, het is bedrijfskunde dat gewoon super makkelijk is.
Dus dan kom je gewoon weer terecht bij het verhaaltje dat niet-beta studies te makelijk zijn denk ik?

Nouja ik mag verder niet zeggen, want het niveau op mijn studie qua tentamens is geloof ik om te janken zelfs in vergelijking met TBK :')
pi_143066773
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:25 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dit is dus zo'n zware bull shit. Groningen heeft nu internationale bachelors en wat gebeurt er? Boem en de percentages worden weer min of meer gelijk getrokken door de buitenlandse chicks die voor bèta kiezen.

Face it: Nederlandse cultuur en onderwijssysteem demotiveert meisjes om beta te doen.
Inderdaad! Het is puur een cultureel probleem, Nederlandse meisjes zijn gewoon veel te weinig geëmancipeerd en ze kiezen te snel voor de gemakkelijkste weg. Ik voeg hieraan toe dat ik denk dat het ook ligt aan het slechte reken- en wiskunde-onderwijs en de ietwat vroege keuze (een jaar vroeger dan in veel andere landen maar wel net een kritisch jaar, te meer daar meisjes op dat vlak wat achterlopen op jongens op die leeftijd (jongens lopen verbaal wat achter, meisjes wiskundig)) voor een meer bèta-achtig profiel. Ik heb op mijn faculteit ook wel eens een "chick" (meisje-meisje, geen tommygirl) uit het buitenland gezien, een promovendusstudent, onder de Nederlandse meisjes moet ik de eerste nog tegenkomen.

quote:
Ik kreeg godverdomme door mijn vrouwelijke wiskunde docent te horen dat ik misschien beter Wiskunde A kon doen terwijl ik beter presteerde dan de jongens. Nu ben ik iemand die zegt: fack it, ik luister niet naar je, maar welke 13/14 jarig meisje durft dat op zo'n leeftijd. Zeker als je 'typisch Nederlandse' ouders hebt die zeggen: doe maar gewoon lekker normaal en niet moeilijk doen als je docent dat zegt, ga gewoon wiskunde A doen.
Leraren moeten zich hier ook helemaal niet mee bemoeien. Gewoon goed je lessen verzorgen en het de leerlingen zelf laten uitzoeken. Beter te hoog mikken en een stapje terug moeten doen dan te laag mikken. Zolang de leerling niet met hard werken gemiddeld op een kleine 6 uitkwam moet hij gewoon lekker wiskunde B proberen als hij dat graag wil. Ik vind het eerlijk gezegd een akelig onderdeel van de Nederlandse onderwijscultuur (lage school en middelbaar onderwijs, op de universiteit lijken ze wel graag te willen dat we hoog mikken): het oh zo conservatief inschatten op basis van subjectieve zaken en slecht geduide cijfers. Oh wee, als een leerling eens een keer moet afhaken. Big deal. Je richt er wel veel schade mee aan door leerlingen te laag te adviseren: onzekerheid, slechtere basis (beter direct VWO dan half VMBO en half HAVO en VWO). Ik ben meer een voorstander van het watervalmodel: het gewoon laten proberen en je ziet vanzelf wel wie blijft drijven en wie verzuipt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143066793
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie een overeenkomst met het complexe getal: iets wat eigenlijk niet bestaat is invoeren zodat je er een nuttig resultaat uit kan halen. Dat is immers in essentie een complex getal zoals ik het begrijp: even zondigen met 1 rekenregel zodat je ineens wel kan rekenen wanneer je wortels van negatieve getallen nodig hebt, de enigszins verrassende uitkomst is dat het resultaat van deze berekening dan weer omgezet kan worden naar het normale getallenstelsel en dat je zodoende met minder rekenwerk een zinvolle uitkomst hebt gekregen. Dit is wat ze in essentie doen bij fouriertransformaties en laplacetransformaties, jezelf erg veel rekenwerk besparen. Niemand had het kunnen vermoeden toen het werd uitgevonden dat het zo nuttig zou worden, net als met die Boole zijn algebra. En dan zijn er mensen die zeggen dat wiskundigen niets zinvols doen. :')
Tssk Bram, zoveel onzin in één post had ik niet van je verwacht!
pi_143066850
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:56 schreef Amoeba het volgende:
Maattheorie
De maattheorie is het deelgebied van de wiskunde dat de elementaire begrippen van maat (lengte, oppervlakte en volume) veralgemeent, zodat ook aan ingewikkelder verzamelingen dan die van 'gewone' punten in een ruimte een maat kan worden toegekend. In de maattheorie is de Lebesgue-integratie de theoretische basis voor de kansrekening en de integraalrekening. Zo kan dankzij de maattheorie de verwachting van een stochastische variabele worden opgevat als de integraal van een meetbare functie.

Easy.
http://terrytao.files.wordpress.com/2011/01/measure-book1.pdf Veel plezier!

En ga eens een leuk vak volgen, zoals topologie :')
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:39:57 #120
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143066905
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef Novermars het volgende:

[..]

http://terrytao.files.wordpress.com/2011/01/measure-book1.pdf Veel plezier!

En ga eens een leuk vak volgen, zoals topologie :')
Inleiding Topologie staat gepland voor kwartiel 2.2 in Utrecht.
Topologie en Meetkunde doe ik het kwartiel daarna, hoop ik.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143066987
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Inleiding Topologie staat gepland voor kwartiel 2.2 in Utrecht.
Topologie en Meetkunde doe ik het kwartiel daarna, hoop ik.
Topologie is nice! Mocht je je vervelen: http://www.maths.ed.ac.uk/~aar/papers/munkres2.pdf
Echt de moeite waard om te leren. Fuck  (\varepsilon, \delta)-proofs!

En na topologie moet je functionaalanalyse doen, dat is ook wel grappig!
pi_143067020
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:35 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Het huidige examenjaar is het éérste examenjaar in tijden (mijn jaar was iets van 30%) waarin 50/50 is bereikt en dat komt ook voornamelijk door heel erg veel subsidiegeld wat gestopt is in meisjes enthousiast maken voor bèta. Ik vind het prachtig, ik hoop alleen dat dit zo blijft.

Los daarvan, het is een beetje kip-ei, meisjes denken dat er weinig meisjes betastudies doen, zijn bang dat ze zich er niet thuis zullen voelen, dus doen geen bèta. (behalve biologie)
Mijn school zit al jaren op ~75%, volgens de decaan en docenten (van de hele leerlingenpopulatie, dat wel). :P

"meisjes denken dat er weinig meisjes betastudies doen, zijn bang dat ze zich er niet thuis zullen voelen, dus doen geen bèta."
Elk jaar worden er bij ons presentaties gegeven door studenten en mensen werkzaam in een bepaald vakgebied. Vorig jaar heb ik de presentatie van MST & LST gezien. Twee meisjes hielden die presentatie, en ze vertelden ook nog dat ze vaak de vraag kregen of dat het niet "raar" is, om met weinig andere meisjes zo'n studie te doen. Zij vonden het zelf opzich fijn, omdat jongens minder drama veroorzaken dan meisjes onderling (letter hun woorden).

Maar ja, je hebt inderdaad wel lef nodig om zo'n stap te maken. Ik zou ook niet snel een typische vrouwen studie doen.
pi_143067028
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:36 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Dus dan kom je gewoon weer terecht bij het verhaaltje dat niet-beta studies te makelijk zijn denk ik?

Nouja ik mag verder niet zeggen, want het niveau op mijn studie qua tentamens is geloof ik om te janken zelfs in vergelijking met TBK :')
Het is ook niet helemaal eerlijk om de vergelijking te maken tussen beta/nietbeta.

Als bèta, welke bèta dan ook, heb je een bepaald talent, namelijk: super snel kunnen analyseren en tot de kern van iets kunnen komen en vanuit daar verder redeneren.

Als je dan een groot boek over marketing moet lezen, dan leest een bèta zo'n boek anders dan een echte alfa die vaak veel meer uit semantiek leert. In het geval van gamma (dus economie, bedrijfskunde, die shizzle) leer je als bèta het enorm veel sneller, omdat een tentamen niet groot genoeg is om daadwerkelijk diep in te kunnen gaan op alles.

Een bèta gaat vaak pas de fout in zodra het echt over de meer 'ongrijpbare' ideeen gaat bij zo'n vak. A leidt tot B leidt tot C, maar D is ook een optie en in eerste instantie niet logisch, maar het wérkt wel en als we XYZ doen dan kunnen we het zo manipuleren dat het dit effect heeft. Dat stukje gevoel hebben alfa's meer talent in, alleen komt dit eigenlijk niet naar boven tijdens WO gamma opleidingen dus lijkt het alsof wij bèta's er beter in zijn.
pi_143067040
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:31 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Die ranglijstjes zijn inderdaad stiekem best wel grote bullshit. :P Maar vooral: ze vragen studentjes dit soort dingen in te vullen, maar stiekem weten de studentjes helemaal niet of iets 'goed' of 'slecht' is, zeker niet t.o.v. andere universiteiten.
Dat ben ik met je eens, je mag niet van studenten verwachten dat zij het niveau van hun opleiding goed kunnen inschatten en dit ook nog eens kunnen vergelijken met andere landen. Je kan er als student wel een goede indruk van opdoen of dat het in orde is maar daar houdt het m.i. bij op en ik denk dat weinig studenten in staat zijn om dit in te schatten. Mijn globale indruk op basis van wat ik wel heb kunnen constateren: het niveau verschilt weinig tussen zowel de universiteiten als de landen, het verschil is vooral of dat je wat meer of wat minder tijd krijgt om iets onder de knie te krijgen en of dat je opleiding wat breder of wat minder breed is (bij de echte universiteiten). Je moet toch overal ongeveer dezelfde basis leren om verder te kunnen bij bèta-opleidingen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143067050
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:42 schreef netchip het volgende:

[..]

Mijn school zit al jaren op ~75%, volgens de decaan en docenten (van de hele leerlingenpopulatie, dat wel). :P

"meisjes denken dat er weinig meisjes betastudies doen, zijn bang dat ze zich er niet thuis zullen voelen, dus doen geen bèta."
Elk jaar worden er bij ons presentaties gegeven door studenten en mensen werkzaam in een bepaald vakgebied. Vorig jaar heb ik de presentatie van MST & LST gezien. Twee meisjes hielden die presentatie, en ze vertelden ook nog dat ze vaak de vraag kregen of dat het niet "raar" is, om met weinig andere meisjes zo'n studie te doen. Zij vonden het zelf opzich fijn, omdat jongens minder drama veroorzaken dan meisjes onderling (letter hun woorden).

Maar ja, je hebt inderdaad wel lef nodig om zo'n stap te maken. Ik zou ook niet snel een typische vrouwen studie doen.
Hulde voor jouw school, zo hoort het wel namelijk.
pi_143067218
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:37 schreef Novermars het volgende:

[..]

Tssk Bram, zoveel onzin in één post had ik niet van je verwacht!
Je kan het kapot nuanceren (ander getallenstelsel, blablabla) maar simpel uitgelegd is het zo dat je bij complexe getallen even afwijkt van een standaard rekenregel van het 'gewone' getallenstelsel wat we hanteren om rekenkundig wat te doen wat eigenlijk niet kan en dat dit in de praktijk veel gebruikt wordt om jezelf juist veel rekenwerk te besparen (bijv. geen niet-partiële differentiaalvergelijking te hoeven oplossen). Dat wiskundigen het voor de wiskunde zelf doen en dat het hen helemaal niet om het praktische nut gaat (eventueel!) is een nuance die ik maar even wegliet. Let wel, ik bekijk het vanuit het praktische perspectief als ingenieur in wording. Fourier- en laplacet. zijn toepassingen hiervan maar ja, ook hierbij kan je meer theoretisch bezig zijn in plaats van dat je ze even handig als hulpmiddel gebruikt.
Nu meer tevreden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 04-08-2014 21:53:57 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:47:18 #127
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143067223
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:41 schreef Novermars het volgende:

[..]

Topologie is nice! Mocht je je vervelen: http://www.maths.ed.ac.uk/~aar/papers/munkres2.pdf
Echt de moeite waard om te leren. Fuck  (\varepsilon, \delta)-proofs!

En na topologie moet je functionaalanalyse doen, dat is ook wel grappig!
Dat vak staat gepland voor het derde jaar. :)

Ja ik heb eigenlijk niet zoveel tijd en zin om in de vakantie te gaan zitten werken. Ik moet heel eerlijk zeggen dat na 4 kwartielen hard werken ik m'n vakantie echt waardeer. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143067466
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:32 schreef netchip het volgende:

[..]

Tja, ik heb dit jaar een profielkeuze moeten maken, maar ik herken dit niet. De meeste meisjes hebben ook gewoon N&T gekozen, een enkeling zelfs nog met Wiskunde D, de meeste met NLT. Waarschijnlijk is mijn klas dan gewoon een uitzondering, maar ik herken dit verhaal totaal niet. Docenten mogen bij ons ook geen advies geven over een profielkeuze.

Er zijn wel meisjes die zelf twijfelen over WiB/WiA, maar dat is hun eigen onzekerheid. Ook jongens, trouwens. De wiskunde docenten raden iedereen aan om WiB te doen (wel 7 of hoger nodig). Met succes: 75% kiest WiB (jaarlijks), en 60% gaat voor een Natuur en Techniek profiel.
In geval van twijfel moet je het proberen, het simpele feit dat je twijfelt geeft aan dat een poging zinvol is. Probleem opgelost. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143067607
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:57 schreef Amoeba het volgende:
Technische Bedrijfskunde in Eindhoven :')
Technische Bedrijfskunde in Groningen :')
Groningen :')
Leiden :')
Delft :')

Eindje _O_
Braboland :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143067629
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:08 schreef Mitsu het volgende:
Hoezo wordt TBK door iedereen als sneu bestempeld?
Omdat ze het T-gedeelte in Delft zijn vergeten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143067641
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:01 schreef Amoeba het volgende:
_O-

Ik loop Rez altijd te kutten met z'n studie, en TBK is zo mogelijk echt de sneuste opleiding aan een TU, dus dan moeten er toch wel alarmbellen gaan rinkelen. :')
Ik laat het wel lekker staan zo. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143067651
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:25 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dit is dus zo'n zware bull shit. Groningen heeft nu internationale bachelors en wat gebeurt er? Boem en de percentages worden weer min of meer gelijk getrokken door de buitenlandse chicks die voor bèta kiezen.

Face it: Nederlandse cultuur en onderwijssysteem demotiveert meisjes om beta te doen.

Ik kreeg godverdomme door mijn vrouwelijke wiskunde docent te horen dat ik misschien beter Wiskunde A kon doen terwijl ik beter presteerde dan de jongens. Nu ben ik iemand die zegt: fack it, ik luister niet naar je, maar welke 13/14 jarig meisje durft dat op zo'n leeftijd. Zeker als je 'typisch Nederlandse' ouders hebt die zeggen: doe maar gewoon lekker normaal en niet moeilijk doen als je docent dat zegt, ga gewoon wiskunde A doen.
Ik weet niet of het bullshit is. Het verhaal over dat jongens van ontdekken houden, is gewoon waar. Het deel over meisjes, is wat ik om me heen zie. Als mijn vriendengroepje het over natuurkunde/programmeren/gamen heeft, dan zijn daar nooit meiden bij. Het interesseert ze minder. Over het algemeen dan. Heeft niets te maken met wel/niet kunnen.

Je zou best een punt kunnen hebben dat ze beinvloedt worden door de cultuur, maar ik merk dat niet. Gaan wel horrorverhalen rond dat natuurkunde in de bovenbouw "vet moeilijk" is, en dat heeft er al een aantal afgeschrikt. Nu is onze natuurkundesectie ook niet de meest handige, alle vakken hebben voorlichting over de bovenbouw gegeven, behalve de natuur- en scheikunde sectie. :')
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:56:57 #133
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143067660
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:56 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik laat het wel lekker staan zo. :)
Nee
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143067690
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In geval van twijfel moet je het proberen, het simpele feit dat je twijfelt geeft aan dat een poging zinvol is. Probleem opgelost. ;)
Daar ben ik het mee eens, niet geschoten is altijd mis.
pi_143067700
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:42 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Het is ook niet helemaal eerlijk om de vergelijking te maken tussen beta/nietbeta.

Als bèta, welke bèta dan ook, heb je een bepaald talent, namelijk: super snel kunnen analyseren en tot de kern van iets kunnen komen en vanuit daar verder redeneren.

Als je dan een groot boek over marketing moet lezen, dan leest een bèta zo'n boek anders dan een echte alfa die vaak veel meer uit semantiek leert. In het geval van gamma (dus economie, bedrijfskunde, die shizzle) leer je als bèta het enorm veel sneller, omdat een tentamen niet groot genoeg is om daadwerkelijk diep in te kunnen gaan op alles.
Spijker - kop.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143067719
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:56 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nee
Jawel. :s)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:58:30 #137
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143067738
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:58 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jawel. :s)
Ik snijd je testikels eraf.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143067771
Bram, had je nog naar mijn post met die patches gekeken? Die voorkomen de meeste problemen (Bethesda is nogal makkelijk als het om bugs gaat, dus dan maar zo :') ).
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143067783
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:58 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik snijd je testikels eraf.
Zodat je eindelijk een paar ballen hebt?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143067828
Oké, goed, heb het even aangepast.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143067862
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Braboland :')
Terecht.
Anderzijds, ik kwam eens een keer in Amsterdam en ik hoorde na een paar minuten al een tokkie hard homo roepen tegen iemand in een groep terwijl ze voorbij reden. Misschien is het tussen de boeren toch minder erg dan in een 'echte' stad. :)
Het liedje Pluto komt nu in me op. "Waar kan ik heen, ik kan niet naar X, ik kan niet naar X want daar ..."
Je nergens in dit landje echt thuisvoelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143067888
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:59 schreef Rezania het volgende:
Bram, had je nog naar mijn post met die patches gekeken? Die voorkomen de meeste problemen (Bethesda is nogal makkelijk als het om bugs gaat, dus dan maar zo :') ).
Ik had het gezien ja, dank je.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143067901
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Terecht.
Anderzijds, ik kwam eens een keer in Amsterdam en ik hoorde na een paar minuten al een tokkie hard homo roepen tegen iemand in een groep terwijl ze voorbij reden. Misschien is het tussen de boeren toch minder erg dan in een 'echte' stad. :)
Het liedje Pluto komt nu in me op. "Waar kan ik heen, ik kan niet naar X, ik kan niet naar X want daar ..."
Je nergens in dit landje echt thuisvoelen.
Amsterdam moet je ook gewoon mijden, net zoals Rotterdam en Den Haag. :Y Leiden daarentegen. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:03:38 #144
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143068001
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Terecht.
Anderzijds, ik kwam eens een keer in Amsterdam en ik hoorde na een paar minuten al een tokkie hard homo roepen tegen iemand in een groep terwijl ze voorbij reden. Misschien is het tussen de boeren toch minder erg dan in een 'echte' stad. :)
Het liedje Pluto komt nu in me op. "Waar kan ik heen, ik kan niet naar X, ik kan niet naar X want daar ..."
Je nergens in dit landje echt thuisvoelen.
Je moet eens met een Ajax shirt door Eindhoven fietsen :') _O-
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143068048
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:56 schreef netchip het volgende:

[..]

Ik weet niet of het bullshit is. Het verhaal over dat jongens van ontdekken houden, is gewoon waar. Het deel over meisjes, is wat ik om me heen zie. Als mijn vriendengroepje het over natuurkunde/programmeren/gamen heeft, dan zijn daar nooit meiden bij. Het interesseert ze minder. Over het algemeen dan. Heeft niets te maken met wel/niet kunnen.

Je zou best een punt kunnen hebben dat ze beinvloedt worden door de cultuur, maar ik merk dat niet. Gaan wel horrorverhalen rond dat natuurkunde in de bovenbouw "vet moeilijk" is, en dat heeft er al een aantal afgeschrikt. Nu is onze natuurkundesectie ook niet de meest handige, alle vakken hebben voorlichting over de bovenbouw gegeven, behalve de natuur- en scheikunde sectie. :')
Dat jij het niet merkt kan ik idd geloven. Ik vind het gewoon raar dat er zo weinig meisjes in NL bèta doen, terwijl als je kijkt naar zuid en oost Europa (Spanje, Italie, Balkan) het eigenlijk 50/50 is, ook voor engineering.

Dat zegt mij dat het niet per se aan aangeboren interesse ligt of het gebrek eraan, maar vooral aan cultuur die blijkbaar meisjes wegjaagt hier.
pi_143068186
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:56 schreef netchip het volgende:

[..]

Ik weet niet of het bullshit is. Het verhaal over dat jongens van ontdekken houden, is gewoon waar. Het deel over meisjes, is wat ik om me heen zie. Als mijn vriendengroepje het over natuurkunde/programmeren/gamen heeft, dan zijn daar nooit meiden bij. Het interesseert ze minder. Over het algemeen dan. Heeft niets te maken met wel/niet kunnen.

Je zou best een punt kunnen hebben dat ze beinvloedt worden door de cultuur, maar ik merk dat niet. Gaan wel horrorverhalen rond dat natuurkunde in de bovenbouw "vet moeilijk" is, en dat heeft er al een aantal afgeschrikt. Nu is onze natuurkundesectie ook niet de meest handige, alle vakken hebben voorlichting over de bovenbouw gegeven, behalve de natuur- en scheikunde sectie. :')
Het volgende verhaaltje is verteld in het lerarenmilieu: als je in een peuterklas (hopelijk een peuterklasje) meisjes een stuk klei geeft dan gaan ze daar een mooie vorm van maken, jongens gaan onderzoeken wat de mechanische eigenschappen van die klei zijn door er aan te trekken, er op te slaan en er mee te gooien. Er zit een kern van waarheid in. Al denken jongens op die leeftijd natuurlijk niet zo technisch, het uitproberen van hoe je materiaal kan bewerken en het uitproberen van allerlei natuurkundige principes (op zo'n draaiend ding op verschillende plaatsen gaan zitten, het op verschillende manieren tegen een bal aantrappen, met een vergrootglas rook en vuur doen ontstaan in de zomer...) doen jongens onbewust meer dan meisjes. Jachtinstinct vs. zorginstinct? Maar ja, vervolgens krijg je tijdens het opgroeien het culturele aspect en kunnen meisjes het ineens erg interessant gaan vinden hoe iets precies werkt. Dat moet je dan steunen op het moment dat het meisje daar aan toe is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143068302
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:03 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je moet eens met een Ajax shirt door Eindhoven fietsen :') _O-
Ik zou dat rustig durven. Zolang je niet tijdens een wedstrijd in het stadion gaat zitten met een Ajax-shirt valt het volgens mij wel mee.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143068367
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:04 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dat jij het niet merkt kan ik idd geloven. Ik vind het gewoon raar dat er zo weinig meisjes in NL bèta doen, terwijl als je kijkt naar zuid en oost Europa (Spanje, Italie, Balkan) het eigenlijk 50/50 is, ook voor engineering.

Dat zegt mij dat het niet per se aan aangeboren interesse ligt of het gebrek eraan, maar vooral aan cultuur die blijkbaar meisjes wegjaagt hier.
Ofwel, de exacte duiding is wat complexer maar je kan op basis van dit gegeven simpel constateren dat het een culturele kwestie is, waarbij ik de onderwijsstijl (in Nederland 'realistisch' rekenen, contextwiskunde, wiskundeloze natuurkunde en scheikunde-light) ook maar even tot de cultuur reken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143068622
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ofwel, de exacte duiding is wat complexer maar je kan op basis van dit gegeven simpel constateren dat het een culturele kwestie is, waarbij ik de onderwijsstijl (in Nederland 'realistisch' rekenen, contextwiskunde, wiskundeloze natuurkunde en scheikunde-light) ook maar even tot de cultuur reken.
Onderwijsstijl is zeker een issue. Als ik terugdenk aan waarom ik bijvoorbeeld voor bèta koos uiteindelijk is dat vooral te danken aan mijn ouders, voornamelijk vader, aangezien moeder zo dyscalculistisch als de pest is.

Thuis nam mijn vader namelijk wél de tijd al mijn domme vragen te beantwoorden. Komt je kind uit groep 7 aanlopen 'Papa, wat is de stelling van "pythagoram" ' (wist ik veel dat het pythagoras was, ik hoorde het ergens). No way dat de juf dat kon vertellen of uberhaupt de tijd nam.

Of, tijdens scheikundeles, hoe werkt een NMR eigenlijk? En orbitalentheorie? ... ja, het werkt dan niet als je een farmaceut hebt die les geeft.
pi_143069144
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ofwel, de exacte duiding is wat complexer maar je kan op basis van dit gegeven simpel constateren dat het een culturele kwestie is, waarbij ik de onderwijsstijl (in Nederland 'realistisch' rekenen, contextwiskunde, wiskundeloze natuurkunde en scheikunde-light) ook maar even tot de cultuur reken.
Dat vind ik nog discutabel. Ik denk niet dat je direct kan zeggen dat het door het Nederlandse onderwijssysteem komt. Het is plausibel, ja, maar het kan bijvoorbeeld ook komen, doordat psychologen in andere landen veel minder verdienen, en je daar als ingenieur redelijk verdient.

Als mensen écht geinteresseerd zijn in wis-, natuur-, of scheikunde, dan gaan ze echt wel op internet opzoeken hoe dat zit. Dat is het echte probleem van het Nederlandse onderwijssysteem: meer willen weten over iets 'dat met school te maken heeft', is nerdy. De omgeving accepteert het niet, of in ieder geval, je medeleerlingen. En het Engels onderwijs is op de basisschool onder niveau, waardoor ik toen bijvoorbeeld geen informatie over het heelal kon opzoeken, beter gezegd: geen uitgebreide informatie.
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:16 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Onderwijsstijl is zeker een issue. Als ik terugdenk aan waarom ik bijvoorbeeld voor bèta koos uiteindelijk is dat vooral te danken aan mijn ouders, voornamelijk vader, aangezien moeder zo dyscalculistisch als de pest is.

Thuis nam mijn vader namelijk wél de tijd al mijn domme vragen te beantwoorden. Komt je kind uit groep 7 aanlopen 'Papa, wat is de stelling van "pythagoram" ' (wist ik veel dat het pythagors was, ik hoorde het ergens). No way dat de juf dat kon vertellen of uberhaupt de tijd nam.

Of, tijdens scheikundeles, hoe werkt een NMR eigenlijk? En orbitalentheorie? ... ja, het werkt dan niet als je een farmaceut hebt die les geeft.
Groep 8, netchip kreeg een zogenaamd 'Kien' boekje, met wiskunde opdrachten erin. Ik begreep er niets van, geen uitleg, helemaal niets. Vraag ik het die juf, snapt ze het zelf niet eens. Ik snap wat je bedoelt. Kan ik het haar kwalijk nemen? Nee, het is per slot van rekening niet haar expertise gebied. Zodra je ook maar iets meer wilt weten, is dat vaak niet mogelijk.

Op de middelbare school is dat geaccepteerder. Zo heeft mijn scheikunde leraar mij het principe van de banen van elektronen (is dat orbitalentheorie?) rondom een atoom uitgelegd, omdat ik dat graag wilde weten voor mijn project over zonnecellen. Dat betreft heeft mijn school docenten die graag extra dingen uitleggen, en dat ook duidelijk doen. Ik denk niet dat elke school dat heeft, zoals jij al zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door netchip op 04-08-2014 22:36:33 (verbeteringen) ]
pi_143069701
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:01 schreef Rezania het volgende:

[..]

Amsterdam moet je ook gewoon mijden, net zoals Rotterdam en Den Haag. :Y Leiden daarentegen. _O_
:')
pi_143070124
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:40 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

:')
Delft :')!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143070189
Groningen = Utrecht > Amsterdam >> Rotterdam >> Den Haag >> Delft >> Leiden >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Eindhoven :')
pi_143070269
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:49 schreef Novermars het volgende:
Groningen = Utrecht > Amsterdam >> Rotterdam >> Den Haag >> Delft >> Leiden >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Eindhoven :')
:') :') :') :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143071140
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:49 schreef Novermars het volgende:
Groningen = Utrecht > Amsterdam >> Rotterdam >> Den Haag >> Delft >> Leiden >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Eindhoven :')
Rotterdam boven Den Haag, Delft en Leiden :')
pi_143071237
En in dit topic wordt weer eens bewezen hoe veel bull shit die enquetes zijn!
pi_143071363
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:11 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Rotterdam boven Den Haag, Delft en Leiden :')
Feyenoord jonguh!
pi_143071483
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:17 schreef Novermars het volgende:

[..]

Feyenoord jonguh!
vergane glorie
pi_143071846
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:13 schreef Lilliesleaf het volgende:
En in dit topic wordt weer eens bewezen hoe veel bull shit die enquetes zijn!
Welke enquetes?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143072079
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:29 schreef Rezania het volgende:

[..]

Welke enquetes?
Nationale Studenten Enquete, 123keuzeblablasneltest/whatever, etc. (volgens mij zijn die 2 hetzelfde trouwens. :P)
pi_143072203
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:35 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Nationale Studenten Enquete, 123keuzeblablasneltest/whatever, etc. (volgens mij zijn die 2 hetzelfde trouwens. :P)
Ik dacht dat we het gewoon over steden hadden. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143072296
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik dacht dat we het gewoon over steden hadden. :P
'Hoe vind jij jouw studentenstad' is zo'n typische vraag waarvan het antwoord dus eigenlijk geen fuck zegt want studenten (zie discussie met Bram hierover)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:26:36 #163
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143074106
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:49 schreef Novermars het volgende:
Groningen = Utrecht > Amsterdam >> Rotterdam >> Den Haag >> Delft >> Leiden >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Eindhoven :')
Trololol :') Je vergeet Urk nog ergens in het begin..
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143075761
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:16 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Onderwijsstijl is zeker een issue. Als ik terugdenk aan waarom ik bijvoorbeeld voor bèta koos uiteindelijk is dat vooral te danken aan mijn ouders, voornamelijk vader, aangezien moeder zo dyscalculistisch als de pest is.

Thuis nam mijn vader namelijk wél de tijd al mijn domme vragen te beantwoorden. Komt je kind uit groep 7 aanlopen 'Papa, wat is de stelling van "pythagoram" ' (wist ik veel dat het pythagoras was, ik hoorde het ergens). No way dat de juf dat kon vertellen of uberhaupt de tijd nam.

Of, tijdens scheikundeles, hoe werkt een NMR eigenlijk? En orbitalentheorie? ... ja, het werkt dan niet als je een farmaceut hebt die les geeft.
Het gebrek aan kwaliteit van een deel van de leraren is ook een probleem maar met de richtlijnen en de methode zelf gaat het al fout. Waarom entropie, orbitalentheorie (simpele inleiding, wat uitleg over de verschillende hoofd- en subschillen) en de VSEPR en zo niet behandelen? Omdat er 'teveel' leerlingen zijn die er moeite mee hebben. Als 'teveel' leerlingen falen dan zou je ook kunnen concluderen dat er iets niet deugt aan de methode, de toetsing of het niveau van de leraar (indien het om een tekortvak zou gaan) en vervolgens het werkelijke probleem kunnen oplossen in plaats van relevante basisscheikunde die in andere landen wel wordt behandeld te laten vallen. En dat is dan nog het vak waarbij het relatief meevalt, de wiskundeloze natuurkunde (ik vermoed dat iedere bètastudent hier begrijpt waarover ik het heb) en de sterk afgezwakte wiskunde B waarbij zelfs nog niet de volledige monovariabele calculus en de essentiële meetkunde wordt behandeld, daar is het erger mee gesteld. De methode zelf is m.i. ook een probleem, teveel gericht op het 'zelf ontdekken', te weinig een systematische opbouw. \
Wij hebben in Nederland gekozen voor centrale examens (allesbehalve vanzelfsprekend, beide systemen komen veel voor: wel en niet gecentraliseerd). Het voordeel is dat als de kwaliteit van die examens en het gekozen curriculum goed zijn dat je dan gemakkelijk over heel het land datzelfde niveau haalt. Het nadeel is dat als die niet goed zijn het in heel het land moeilijk is om boven dat niveau uit te komen. Scholen en leraren worden immers primair afgerekend op de prestaties bij de centrale examens.

Bij de lage school heb je het probleem dat ze de kleuterjufopleiding en de lerarenopleiding hebben gefuseerd (jaren 80), hierdoor krijg je leraren die ook een kleuterjuf moeten worden maar hier niet geschikt voor zijn en kleuterjuffen die ook een leraar moeten worden terwijl ze hier niet geschikt voor zijn. Waarom niet gewoon splitsen? Je hoeft natuurlijk niet alles te kunnen maar je mag van een leraar verwachten dat hij op VWO-niveau dit soort vakken beheerst. Je mag verwachten dat hij in staat is om het bekende bewijsje met meerdere vierkanten te reproduceren, hiermee voortbordurende op wat de kinderen wel al kunnen, het oppervlakte van een vierkant berekenen. Ik verwacht natuurlijk niet dat de modale leerling dat begrijpt maar als een leerling nieuwsgierig is stimuleer dat dan en laat het maar gewoon eens even zien hoe het werkt.

No offense maar iemand die niet minsten de eerstejaarsstof van een scheikunde-opleiding beheerst heeft natuurlijk niets voor een HAVO- of een VWO-klas te zoeken, toch in ieder geval niet bij jaar 4 en hoger. Ik heb er geen bezwaar tegen dat iemand die gedeeltelijk een chemische achtergrond heeft scheikundeles gaat geven of dat een elektrotechnisch/werktuigkundig ingenieur natuurkunde/wiskundeles geeft maar zorg er dan voor dat die mensen de stof volledig bijspijkeren. Als je voor zo'n baan kiest doe dat dan ook uit jezelf als het niet moet voor het papiertje. Het lijkt me trouwens ook dodelijk voor de autoriteit die je als leraar hebt. Leerlingen hebben het in de gaten als een leraar niet boven de stof staat en ze straffen dat af.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143075998
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:28 schreef netchip het volgende:

[..]

Dat vind ik nog discutabel. Ik denk niet dat je direct kan zeggen dat het door het Nederlandse onderwijssysteem komt. Het is plausibel, ja, maar het kan bijvoorbeeld ook komen, doordat psychologen in andere landen veel minder verdienen, en je daar als ingenieur redelijk verdient.

Als mensen écht geinteresseerd zijn in wis-, natuur-, of scheikunde, dan gaan ze echt wel op internet opzoeken hoe dat zit.
Interesse ontstaat niet zomaar. Als goede leraren op een goede manier onderwijs geven of je leest goede boeken (maar dat doen kinderen niet snel uit zichzelf, dus moeten leraren hier een handje bij helpen) waarin het helder wordt uitgelegd zodat je het begrijpt dan kan die interesse groeien. Als jij zomaar zonder enige uitleg eventjes de wortelformule introduceert en opdraagt om ermee aan de slag te gaan dan is het een klus, als je daarentegen via het kwadraatsplitsen laat zien hoe je de variabele x isoleert in ax² + bx + c dan vinden mensen het interessant. Als jij een vraag stelt over magnetische resonantie en de leraar staat met zijn mond vol tanden dan wordt de interesse niet gestimuleerd, als je wel een goede uitleg kan geven en daarbij nog allerlei relevante toepassingen kan melden dan kweek je wel interesse.

quote:
Groep 8, netchip kreeg een zogenaamd 'Kien' boekje, met wiskunde opdrachten erin. Ik begreep er niets van, geen uitleg, helemaal niets. Vraag ik het die juf, snapt ze het zelf niet eens. Ik snap wat je bedoelt. Kan ik het haar kwalijk nemen? Nee, het is per slot van rekening niet haar expertise gebied. Zodra je ook maar iets meer wilt weten, is dat vaak niet mogelijk.
Je kan niet van de leraar verwachten dat die alle vakken op 6-VWO-niveau goed beheerst maar kom op, een beetje basiswiskunde is nu net wel iets wat elke leraar goed zou moeten beheersen. Wiskunde en Nederlands zijn de meest essentiële basisvakken, daarnaast is een goede algemene ontwikkeling belangrijk. Vreemde talen kan je aan een linguïst overlaten die op parttimebasis voor zo'n school werkt (genoeg werkeloosheid bij die groep ;)).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143090866
jongens waar zijn jullie ik moet even soggen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:06:55 #167
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143090980
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:03 schreef OllieWilliams het volgende:
jongens waar zijn jullie ik moet even soggen
Hier man. Wat doe je?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143091310
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:06 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Hier man. Wat doe je?
vak heet instrumentations & signals, fouriertransformaties dus etc
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:20:25 #169
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143091353
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:19 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

vak heet instrumentations & signals, fouriertransformaties dus etc
Als ik jou was zou ik ff huilen
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:29:24 #170
349633 SiIk
Echt zijde
pi_143091660
Ik krijg m'n studieadvies gewoon via mail :')
Wat is deze.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_143092000
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:29 schreef SiIk het volgende:
Ik krijg m'n studieadvies gewoon via mail :')
Wat is deze.
Efficiëntie.
Ja doei.
pi_143092026
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Efficiëntie.
wat schrijf je?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:01:27 #173
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143092765
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:29 schreef SiIk het volgende:
Ik krijg m'n studieadvies gewoon via mail :')
Wat is deze.
Ik kreeg 'm via de post. :)

Volgens mij al weggegooid.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143092872
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:40 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

wat schrijf je?
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Efficiëntie.
Ja doei.
pi_143093208
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
Schrijven! :+

Klaar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:40 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

wat schrijf je?
:+
pi_143093220
Oh!

Eerstejaarsverslag voor m'n PhD project.
Ja doei.
pi_143093233
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:15 schreef motorbloempje het volgende:
Oh!

Eerstejaarsverslag voor m'n PhD project.
Oh nice. Wat voor opleiding heb je eigenlijk?
pi_143093365
Ik zit op een multidisciplinair project tussen de School of Business and Economics en het Department of Social Sciences van de universiteit. Ben nog steeds meer sociaal geograaf dan business oriented, maar op een bepaalde manier houd ik me bezig met een vorm van bedrijfscommunicatie mbt politieke programma's en ervaringen omtrent die communicatie tussen belanghebbers binnen én buiten de organisatie.
Ja doei.
pi_143093504
Hilarisch. Ik heb op sommige momenten drie vakken tegelijk en toch heb ik elke donderdag vrij.

Echt...
pi_143093676
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zit op een multidisciplinair project tussen de School of Business and Economics en het Department of Social Sciences van de universiteit. Ben nog steeds meer sociaal geograaf dan business oriented, maar op een bepaalde manier houd ik me bezig met een vorm van bedrijfscommunicatie mbt politieke programma's en ervaringen omtrent die communicatie tussen belanghebbers binnen én buiten de organisatie.
Aha :)
pi_143093793
Jaha! :)
Ja doei.
pi_143093812
droge wiskundevakken :r
pi_143093855
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:33 schreef OllieWilliams het volgende:
droge wiskundevakken :r
Nepbèta :{w
Ja doei.
pi_143094069
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nepbèta :{w
+1
pi_143094187
Nee fuck jullie :(

wiskunde als hulpmiddel om daadwerkelijk shit uit te zoeken heb ik geen enkel probleem mee, maar vakken die alleen maar om de wiskunde draaien zijn echt :r :r
pi_143094268
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef Novermars het volgende:
Hilarisch. Ik heb op sommige momenten drie vakken tegelijk en toch heb ik elke donderdag vrij.

Echt...
Ik heb maar drie vakken per periode en heb gewoon iedere dag college volgend jaar. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:48:57 #187
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143094347
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:44 schreef OllieWilliams het volgende:
Nee fuck jullie :(

wiskunde als hulpmiddel om daadwerkelijk shit uit te zoeken heb ik geen enkel probleem mee, maar vakken die alleen maar om de wiskunde draaien zijn echt :r :r
Fag :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik heb maar drie vakken per periode en heb gewoon iedere dag college volgend jaar. :')
Ik gun het je. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:49:32 #188
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143094366
Rez wil je de OP even aanpassen?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143094514
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:49 schreef Amoeba het volgende:
Rez wil je de OP even aanpassen?
Nee, dat wil hij niet!
pi_143094922
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:44 schreef OllieWilliams het volgende:
Nee fuck jullie :(

wiskunde als hulpmiddel om daadwerkelijk shit uit te zoeken heb ik geen enkel probleem mee, maar vakken die alleen maar om de wiskunde draaien zijn echt :r :r
QFT
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143094933
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:49 schreef Amoeba het volgende:
Rez wil je de OP even aanpassen?
lol
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143094947
Mensen die wiskunde :')
Ja doei.
pi_143095278
Mensen die niet wiskunde :')
pi_143095429
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:44 schreef OllieWilliams het volgende:
Nee fuck jullie :(

wiskunde als hulpmiddel om daadwerkelijk shit uit te zoeken heb ik geen enkel probleem mee, maar vakken die alleen maar om de wiskunde draaien zijn echt :r :r
Wiskunde voor de wiskunde vind ik ook prima, zolang het maar duidelijk wordt uitgelegd en er voldoende voorbeelden en uitwerkingen worden gegeven. De combinatie van wiskunde en een slechte uitleg is wel frustrerend. Hoe vaak ik niet al heb gedacht na het te hebben begrepen dat het veel duidelijker geformuleerd zou kunnen worden zonder inhoudelijk iets te wijzigen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143095565
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die wiskunde :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:19 schreef Novermars het volgende:
Mensen die niet wiskunde :')
Mensen die :')2
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143095587
Mensen :')3
Ja doei.
pi_143095700
:')
pi_143095732
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:33 schreef OllieWilliams het volgende:
:')
:')i
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143095785
Niet geïnteresseerd zijn in topologie, maattheorie, functionaalanalyse en groepentheorie :')
pi_143095930
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:37 schreef Novermars het volgende:
Niet geïnteresseerd zijn in topologie, maattheorie, functionaalanalyse en groepentheorie :')
Genetische modificatie, recombinante eiwitten, biochemie en bier fermentatie niet interessanter vinden. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143096047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Genetische modificatie, recombinante eiwitten, biochemie en bier fermentatie niet interessanter vinden. :')
Klinkt als biologie, dus per definitie zijn die dingen dus saai. :')
pi_143096292
Bier :9
Ja doei.
pi_143098011
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:45 schreef Novermars het volgende:

[..]

Klinkt als biologie, dus per definitie zijn die dingen dus saai. :')
Dan ben je zelf ook saai.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143098061
Trouwens, IFLS. :') Wat een hoop troep gooien die figuren op FB zeg, en dan ook nog vaak maar halve waarheden. :{w * Rezania klikt op 'Vind ik niet meer leuk'.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:02:11 #205
349633 SiIk
Echt zijde
pi_143106890
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik heb maar drie vakken per periode en heb gewoon iedere dag college volgend jaar. :')
Ik had vorig jaar regelmatig twee vakken per periode en kan meer maar zéér weinig vrij dagen herinneren. Misschien 1 per periode gemiddeld ofzo.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:46 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, IFLS. :') Wat een hoop troep gooien die figuren op FB zeg, en dan ook nog vaak maar halve waarheden. :{w * Rezania klikt op 'Vind ik niet meer leuk'.
Ik vind wel leuk eigenlijk :@
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_143106911
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:02 schreef SiIk het volgende:

[..]

Ik had vorig jaar regelmatig twee vakken per periode en kan meer maar zéér weinig vrij dagen herinneren. Misschien 1 per periode gemiddeld ofzo.
Maar jij hebt meer periodes, dus dat heft elkaar weer op. :P
quote:
[..]

Ik vind wel leuk eigenlijk :@
Meh, ik hou het wel bij /r/science.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:51:05 #207
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143112498
Hallo, ik ben ook een techie. Wat wordt hier zoal besproken?

En Skyrim. _O_
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143113401
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:51 schreef Kutmanager het volgende:
Hallo, ik ben ook een techie. Wat wordt hier zoal besproken?

En Skyrim. _O_
Dat individuen die wiskunde vakken niet leuk vinden nepbetas zijn (voor zover ik het heb begrepen).
  woensdag 6 augustus 2014 @ 08:05:18 #209
349633 SiIk
Echt zijde
pi_143114382
Wiskunde _O_
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:33:57 #210
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143118447
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 04:06 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

Dat individuen die wiskunde vakken niet leuk vinden nepbetas zijn (voor zover ik het heb begrepen).
Aha. Nou ik vind wiskunde vrij hard zuigen. Echt geen zak aan.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143118692
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 04:06 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

Dat individuen die wiskunde vakken niet leuk vinden nepbetas zijn (voor zover ik het heb begrepen).
Toegepaste wiskunde is niks mis mee. :) Wiskunde om de wiskunde daarentegen. :O Als ik dat zo interessant vond was ik wel wiskunde gaan studeren.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143118844
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 08:05 schreef SiIk het volgende:
Wiskunde _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143119833
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:42 schreef Rezania het volgende:

Toegepaste wiskunde is niks mis mee. :) Wiskunde om de wiskunde daarentegen. :O Als ik dat zo interessant vond was ik wel wiskunde gaan studeren.
pi_143120283
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:23 schreef Mitsu het volgende:

[..]

:')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143120361
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

:')
6de jaars TBK. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143120429
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

6de jaars TBK. :')
LST :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143120461
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:44 schreef Amoeba het volgende:

[..]

LST :')
Geen LST studeren. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143120625
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

Geen LST studeren. :')
:')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143121296
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:51 schreef Kutmanager het volgende:
Hallo, ik ben ook een techie. Wat wordt hier zoal besproken?

En Skyrim. _O_
Ligt er een beetje aan. Als Bram en Lilliesleaf en nog wat andere er zijn is het altijd intellectueel geneuzel, ik doe m'n best het niveau zo veel mogelijk omlaag te halen.
pi_143122096
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:12 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan. Als Bram en Lilliesleaf en nog wat andere er zijn is het altijd intellectueel geneuzel, ik doe m'n best het niveau zo veel mogelijk omlaag te halen.
Lukt aardig moet ik zeggen! Maarja, je studie helpt je daarmee hè :P
pi_143122109
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

Geen LST studeren. :')
:') :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:57:57 #222
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143122571
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:12 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan. Als Bram en Lilliesleaf en nog wat andere er zijn is het altijd intellectueel geneuzel, ik doe m'n best het niveau zo veel mogelijk omlaag te halen.
Jij bent dan ook een Delftenaar. Als er iets is waar we goed in zijn...
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143123459
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:50 schreef Amoeba het volgende:

[..]

:')
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:41 schreef Novermars het volgende:

[..]

:') :')
Jullie. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143123487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:41 schreef Novermars het volgende:

[..]

Lukt aardig moet ik zeggen! Maarja, je studie helpt je daarmee hè :P
rocket science über alles
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:30:02 #225
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143123597
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:27 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

rocket science über alles
:')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143123634
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:30 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

:')
En wat studeerde jij ook al weer?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:32:15 #227
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143123665
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:31 schreef Rezania het volgende:

[..]

En wat studeerde jij ook al weer?
WB natuurlijk.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:32:25 #228
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143123668
Op het hbo. :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143123717
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:32 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

WB natuurlijk.
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:30 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

:')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143125133
:')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:25:17 #231
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143125402
Rezania. :') 2e jaars die denken al wat bereikt te hebben. :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143125476
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:25 schreef Kutmanager het volgende:
Rezania. :') 2e jaars die denken al wat bereikt te hebben. :')
Qft :p
pi_143125575
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:25 schreef Kutmanager het volgende:
Rezania. :') 2e jaars die denken al wat bereikt te hebben. :')
Kutmanager die net om de hoek komt kijken hier en nu al een grote bek heeft. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:33:50 #234
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143125681
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:33:58 #235
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143125686
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

Kutmanager die net om de hoek komt kijken hier en nu al een grote bek heeft. :')
Ach man, je doet niet eens een echte beta studie. Zit gewoon de helft van de tijd in Leiden te kutten.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143125871
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:33 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ach man, je doet niet eens een echte beta studie. Zit gewoon de helft van de tijd in Leiden te kutten.
Zei de hbo'er.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:40:28 #237
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143125915
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:39 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zei de hbo'er.
Absoluut ja.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143126125
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:40 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Absoluut ja.
Ik vind dat relatieve bullshit. :{w
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143127895
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:33 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ach man, je doet niet eens een echte beta studie. Zit gewoon de helft van de tijd in Leiden te kutten.
#rekt
pi_143129075
Dit topic begint heel erg leuk te worden zo :d
pi_143129628
Stelletje zeikerds.
pi_143129961
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:27 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

rocket science über alles
Ja, rucola is de shit.
Ja doei.
pi_143130005
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

:')
;(
  woensdag 6 augustus 2014 @ 19:00:41 #244
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143132661
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik vind dat relatieve bullshit. :{w
Niet cumulatief?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143132684
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:00 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Niet cumulatief?
Nee, je moet natuurlijk wel integer blijven.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143132782
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:20 schreef Lilliesleaf het volgende:
Stelletje zeikerds.
Jij bent de zonnestraal van dit topic.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143134272
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:01 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, je moet natuurlijk wel integer blijven.
Get real!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 19:47:39 #248
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143134801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:38 schreef Novermars het volgende:

[..]

Get real!
Nou, we geven elkaar in ieder geval geen complexe antwoorden.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143137014
Creativiteit hier heeft geen limiet
pi_143139025
En nu heeft het topic zijn absolute minimum bereikt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143139194
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:01 schreef Amoeba het volgende:
En nu heeft het topic zijn absolute minimum bereikt.
Maar met mij erbij zit er altijd een stijgende lijn in de kwaliteit van dit topic.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:11:08 #252
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143139724
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:03 schreef Rezania het volgende:

[..]

Maar met mij erbij zit er altijd een stijgende lijn in de kwaliteit van dit topic.
Gaat het dan niet juist altijd exponentieel matiger met topics?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143139997
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:11 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Gaat het dan niet juist altijd exponentieel matiger met topics?
Beetje vergezocht dit.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:16:13 #254
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143140109
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Beetje vergezocht dit.
In het oneindige denk ik zelfs.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143140123
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Beetje vergezocht dit.
Idd. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143144584
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:03 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Jij bent de zonnestraal van dit topic.
Misschien geen zonnestraaltje, wel het weinig vrouwelijk schoon dat hier rondloopt. Zuinig op zijn, ja.
pi_143146259
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:46 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

blablabla vrouwelijk schoon blabla.
pi_143147863
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:19 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:')

wie ben jij eigenlijk?
pi_143148630
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:50 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

:')

wie ben jij eigenlijk?
):

Ik ben een doorsnee jongeman die weinig post op FOK!. Maar nu heb ik besloten om erbij te horen.
pi_143149391
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:03 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

):

Ik ben een doorsnee jongeman die weinig post op FOK!. Maar nu heb ik besloten om erbij te horen.
Je bent bèta, of je bent het niet. :W
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:40:38 #261
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143150220
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:19 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143151966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:17 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Je bent bèta, of je bent het niet. :W
Telt econometrie als beta? :D
pi_143152094
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:43 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

Telt econometrie als beta? :D
Nee. Doe er maar een serieuze studie naast.
pi_143152365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:49 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Nee. Doe er maar een serieuze studie naast.
Oh :( Oke dan doe ik er wel Scheikundige Technologie of TBK naast?
pi_143152406
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:04 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

Oh :( Oke dan doe ik er wel Scheikundige Technologie of TBK naast?
Minstens 3 studies doen, anders ben je niet slim genoeg voor dit topic.
pi_143152923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:06 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Minstens 3 studies doen, anders ben je niet slim genoeg voor dit topic.
-O-
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:03:54 #267
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143153398
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:04 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

Oh :( Oke dan doe ik er wel Scheikundige Technologie of TBK naast?
TBK telt niet mee.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143154684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:46 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Misschien geen zonnestraaltje, wel het weinig vrouwelijk schoon dat hier rondloopt. Zuinig op zijn, ja.
Ik zou je zo mee uit nemen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 09:30:11 #269
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143155801
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 07:42 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik zou je zo mee uit nemen.
Deze man is een echte bèta _O_
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143155880
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:30 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Deze man is een echte bèta _O_
Ik kan niet tippen aan Rez hoor. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143155939
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Beetje vergezocht dit.
Hij moest even het woord 'exponentieel' erin verwerken. Bèta. Jeweetsch.

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 07-08-2014 09:56:34 ]
Ja doei.
pi_143156247
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hij moest even het woord 'exponentiëel' erin verwerken. Bèta. Jeweetsch.
Hij spelde het in elk geval correct. Dat dan weer wel.
pi_143156283
Ik hou van trema's. Die gebruiken we hier zelden. Ik vrotte hem er gewoon in. Omdat het kon 8-)
Ja doei.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:20:54 #274
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143156813
:')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143158056
quote:
9s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
Ik hou van trema's. Die gebruiken we hier zelden. Ik vrotte hem er gewoon in. Omdat het kon 8-)
Je mag blij zijn dat Engelsen niet aan die rotzooi doen. Als ik iets voor school moet schrijven, ondersteunt mijn PC niet die ALT-codes. :') Linux, moet er eigenlijk eens achteraan.
pi_143158175
Ik zat denk ik met 'exponentiële' in m'n kop. Nou ja, hè? :+
Ja doei.
pi_143161950
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:12 schreef netchip het volgende:

[..]

Je mag blij zijn dat Engelsen niet aan die rotzooi doen. Als ik iets voor school moet schrijven, ondersteunt mijn PC niet die ALT-codes. :') Linux, moet er eigenlijk eens achteraan.
Je hebt ook geen alt-codes nodig, alleen de invoertaal moet goed staan :) VS internationaal is geloof ik de 'gewone' versie, zodat je ook ëêéè enzo kan typen.
pi_143162431
Maar LST is wel een kutstudie Rez, geen geintjes man
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143162462
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:39 schreef Amoeba het volgende:
Maar LST is wel een kutstudie Rez, geen geintjes man
Jij hebt echt niks beters te doen hè.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143162486
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:40 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jij hebt echt niks beters te doen hè.
Ik zit te chillen in een bushokje in Hapert. Eigenlijk niet nee. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143162492
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:40 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jij hebt echt niks beters te doen hè.
Jij wel dan?
Ja doei.
pi_143162525
Maar ben gewoon aan het werk hoor.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143162561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jij wel dan?
Nee, maar dat betekent niet dat ik reacties uit ga lokken. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143162580
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:43 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, maar dat betekent niet dat ik reacties uit ga lokken. :)
Wat jammer nou
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143162614
quote:
9s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:43 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Wat jammer nou
:) :) :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143164574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:25 schreef defineaz het volgende:

[..]

Je hebt ook geen alt-codes nodig, alleen de invoertaal moet goed staan :) VS internationaal is geloof ik de 'gewone' versie, zodat je ook ëêéè enzo kan typen.
Oh ja, daar zou ik eens naar kunnen kijken.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:26:58 #287
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143166263
quote:
6s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:54 schreef thabit het volgende:

[..]

Hij spelde het in elk geval correct. Dat dan weer wel.
_O-

Dat zou moblo ook wel een bèta maken, aangezien bèta's geen ene neuk geven om correcte spelling.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143166418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:12 schreef netchip het volgende:

[..]

Je mag blij zijn dat Engelsen niet aan die rotzooi doen. Als ik iets voor school moet schrijven, ondersteunt mijn PC niet die ALT-codes. :') Linux, moet er eigenlijk eens achteraan.
Wie zegt dat de Engelsen daar niet aan doen? http://en.wikipedia.org/wiki/Diaeresis_(diacritic)#English
pi_143167045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:31 schreef Novermars het volgende:

[..]

Wie zegt dat de Engelsen daar niet aan doen? http://en.wikipedia.org/wiki/Diaeresis_(diacritic)#English
"The use of both, however, is considered to be largely archaic."
pi_143167056
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:26 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

_O-

Dat zou moblo ook wel een bèta maken, aangezien bèta's geen ene neuk geven om correcte spelling.
Een foutje kan gebeuren maar mensen die niet geven om correcte spelling zijn echt untermenschen, bèta of niet.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:16:18 #291
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_143167814
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:26 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

_O-

Dat zou moblo ook wel een bèta maken, aangezien bèta's geen ene neuk geven om correcte spelling.
Spreek voor jezelf.
pi_143168101
quote:
16s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:52 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Een foutje kan gebeuren maar mensen die niet geven om correcte spelling zijn echt untermenschen, bèta of niet.
eens
pi_143168198
bëta.
bïër.
mëër bïër.
Ja doei.
pi_143168205
Trema trauma ;(
Ja doei.
pi_143168337
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
bëta.
bïër.
mëër bïër.
En hoe zou je dat uitspreken?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143168380
nïët.
Ja doei.
pi_143168496
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:34 schreef motorbloempje het volgende:
nïët.
Ďąţ ďîť kåň ïñ Ńęďěřłãñď!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143168507
Wat een drama was het om dat te typen zeg. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143168526
Wil je erover praten?
Ja doei.
pi_143168557
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
Wil je erover praten?
Ja, ik ben namelijk eenzaam en alleen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143168563
rez waarom heb jij een abo eigenlijk? :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')