quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Amsterdam moet je ook gewoon mijden, net zoals Rotterdam en Den Haag. Leiden daarentegen.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:49 schreef Novermars het volgende:
Groningen = Utrecht > Amsterdam >> Rotterdam >> Den Haag >> Delft >> Leiden >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Eindhoven
Rotterdam boven Den Haag, Delft en Leidenquote:Op maandag 4 augustus 2014 22:49 schreef Novermars het volgende:
Groningen = Utrecht > Amsterdam >> Rotterdam >> Den Haag >> Delft >> Leiden >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Eindhoven
Feyenoord jonguh!quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:11 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Rotterdam boven Den Haag, Delft en Leiden
Welke enquetes?quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:13 schreef Lilliesleaf het volgende:
En in dit topic wordt weer eens bewezen hoe veel bull shit die enquetes zijn!
Nationale Studenten Enquete, 123keuzeblablasneltest/whatever, etc. (volgens mij zijn die 2 hetzelfde trouwens. )quote:
Ik dacht dat we het gewoon over steden hadden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Nationale Studenten Enquete, 123keuzeblablasneltest/whatever, etc. (volgens mij zijn die 2 hetzelfde trouwens. )
'Hoe vind jij jouw studentenstad' is zo'n typische vraag waarvan het antwoord dus eigenlijk geen fuck zegt want studenten (zie discussie met Bram hierover)quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het gewoon over steden hadden.
Trololol Je vergeet Urk nog ergens in het begin..quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:49 schreef Novermars het volgende:
Groningen = Utrecht > Amsterdam >> Rotterdam >> Den Haag >> Delft >> Leiden >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Eindhoven
Het gebrek aan kwaliteit van een deel van de leraren is ook een probleem maar met de richtlijnen en de methode zelf gaat het al fout. Waarom entropie, orbitalentheorie (simpele inleiding, wat uitleg over de verschillende hoofd- en subschillen) en de VSEPR en zo niet behandelen? Omdat er 'teveel' leerlingen zijn die er moeite mee hebben. Als 'teveel' leerlingen falen dan zou je ook kunnen concluderen dat er iets niet deugt aan de methode, de toetsing of het niveau van de leraar (indien het om een tekortvak zou gaan) en vervolgens het werkelijke probleem kunnen oplossen in plaats van relevante basisscheikunde die in andere landen wel wordt behandeld te laten vallen. En dat is dan nog het vak waarbij het relatief meevalt, de wiskundeloze natuurkunde (ik vermoed dat iedere bètastudent hier begrijpt waarover ik het heb) en de sterk afgezwakte wiskunde B waarbij zelfs nog niet de volledige monovariabele calculus en de essentiële meetkunde wordt behandeld, daar is het erger mee gesteld. De methode zelf is m.i. ook een probleem, teveel gericht op het 'zelf ontdekken', te weinig een systematische opbouw. \quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:16 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Onderwijsstijl is zeker een issue. Als ik terugdenk aan waarom ik bijvoorbeeld voor bèta koos uiteindelijk is dat vooral te danken aan mijn ouders, voornamelijk vader, aangezien moeder zo dyscalculistisch als de pest is.
Thuis nam mijn vader namelijk wél de tijd al mijn domme vragen te beantwoorden. Komt je kind uit groep 7 aanlopen 'Papa, wat is de stelling van "pythagoram" ' (wist ik veel dat het pythagoras was, ik hoorde het ergens). No way dat de juf dat kon vertellen of uberhaupt de tijd nam.
Of, tijdens scheikundeles, hoe werkt een NMR eigenlijk? En orbitalentheorie? ... ja, het werkt dan niet als je een farmaceut hebt die les geeft.
Interesse ontstaat niet zomaar. Als goede leraren op een goede manier onderwijs geven of je leest goede boeken (maar dat doen kinderen niet snel uit zichzelf, dus moeten leraren hier een handje bij helpen) waarin het helder wordt uitgelegd zodat je het begrijpt dan kan die interesse groeien. Als jij zomaar zonder enige uitleg eventjes de wortelformule introduceert en opdraagt om ermee aan de slag te gaan dan is het een klus, als je daarentegen via het kwadraatsplitsen laat zien hoe je de variabele x isoleert in ax² + bx + c dan vinden mensen het interessant. Als jij een vraag stelt over magnetische resonantie en de leraar staat met zijn mond vol tanden dan wordt de interesse niet gestimuleerd, als je wel een goede uitleg kan geven en daarbij nog allerlei relevante toepassingen kan melden dan kweek je wel interesse.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:28 schreef netchip het volgende:
[..]
Dat vind ik nog discutabel. Ik denk niet dat je direct kan zeggen dat het door het Nederlandse onderwijssysteem komt. Het is plausibel, ja, maar het kan bijvoorbeeld ook komen, doordat psychologen in andere landen veel minder verdienen, en je daar als ingenieur redelijk verdient.
Als mensen écht geinteresseerd zijn in wis-, natuur-, of scheikunde, dan gaan ze echt wel op internet opzoeken hoe dat zit.
Je kan niet van de leraar verwachten dat die alle vakken op 6-VWO-niveau goed beheerst maar kom op, een beetje basiswiskunde is nu net wel iets wat elke leraar goed zou moeten beheersen. Wiskunde en Nederlands zijn de meest essentiële basisvakken, daarnaast is een goede algemene ontwikkeling belangrijk. Vreemde talen kan je aan een linguïst overlaten die op parttimebasis voor zo'n school werkt (genoeg werkeloosheid bij die groep ).quote:Groep 8, netchip kreeg een zogenaamd 'Kien' boekje, met wiskunde opdrachten erin. Ik begreep er niets van, geen uitleg, helemaal niets. Vraag ik het die juf, snapt ze het zelf niet eens. Ik snap wat je bedoelt. Kan ik het haar kwalijk nemen? Nee, het is per slot van rekening niet haar expertise gebied. Zodra je ook maar iets meer wilt weten, is dat vaak niet mogelijk.
Hier man. Wat doe je?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:03 schreef OllieWilliams het volgende:
jongens waar zijn jullie ik moet even soggen
Als ik jou was zou ik ff huilenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:19 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
vak heet instrumentations & signals, fouriertransformaties dus etc
Efficiëntie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:29 schreef SiIk het volgende:
Ik krijg m'n studieadvies gewoon via mail
Wat is deze.
Ik kreeg 'm via de post.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:29 schreef SiIk het volgende:
Ik krijg m'n studieadvies gewoon via mail
Wat is deze.
Oh nice. Wat voor opleiding heb je eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:15 schreef motorbloempje het volgende:
Oh!
Eerstejaarsverslag voor m'n PhD project.
Ahaquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zit op een multidisciplinair project tussen de School of Business and Economics en het Department of Social Sciences van de universiteit. Ben nog steeds meer sociaal geograaf dan business oriented, maar op een bepaalde manier houd ik me bezig met een vorm van bedrijfscommunicatie mbt politieke programma's en ervaringen omtrent die communicatie tussen belanghebbers binnen én buiten de organisatie.
Ik heb maar drie vakken per periode en heb gewoon iedere dag college volgend jaar.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef Novermars het volgende:
Hilarisch. Ik heb op sommige momenten drie vakken tegelijk en toch heb ik elke donderdag vrij.
Echt...
Fagquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:44 schreef OllieWilliams het volgende:
Nee fuck jullie
wiskunde als hulpmiddel om daadwerkelijk shit uit te zoeken heb ik geen enkel probleem mee, maar vakken die alleen maar om de wiskunde draaien zijn echt
Ik gun het je.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik heb maar drie vakken per periode en heb gewoon iedere dag college volgend jaar.
QFTquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:44 schreef OllieWilliams het volgende:
Nee fuck jullie
wiskunde als hulpmiddel om daadwerkelijk shit uit te zoeken heb ik geen enkel probleem mee, maar vakken die alleen maar om de wiskunde draaien zijn echt
Wiskunde voor de wiskunde vind ik ook prima, zolang het maar duidelijk wordt uitgelegd en er voldoende voorbeelden en uitwerkingen worden gegeven. De combinatie van wiskunde en een slechte uitleg is wel frustrerend. Hoe vaak ik niet al heb gedacht na het te hebben begrepen dat het veel duidelijker geformuleerd zou kunnen worden zonder inhoudelijk iets te wijzigen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:44 schreef OllieWilliams het volgende:
Nee fuck jullie
wiskunde als hulpmiddel om daadwerkelijk shit uit te zoeken heb ik geen enkel probleem mee, maar vakken die alleen maar om de wiskunde draaien zijn echt
Genetische modificatie, recombinante eiwitten, biochemie en bier fermentatie niet interessanter vinden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:37 schreef Novermars het volgende:
Niet geïnteresseerd zijn in topologie, maattheorie, functionaalanalyse en groepentheorie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |