Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Link doet het niet. Maar kan zowel geen enkel officieel Kerry Peace Plan zien noch een officiele reactie van Israel erop. Wel wat plannen en geruchten over wat Kerry in zijn vredesplan zou zetten, maar het is er nooit van gekomen omdat het getorpedeerd werd door de ruzie tussen Netanyahu en Abbas over onderhandelingen, bevriezen van nederzettingen als voorwaarde van Abbas' kant en vervolgens de stappen om bij de VN erkenning aan te vragen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:59 schreef oksel12 het volgende:
http://www.israeltoday.co(...)d/24409/Default.aspx
Jeetje wat een kromme zin.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:39 schreef RAVW het volgende:
ik vraag me af hoe geduld moet Israël nog hebben met het goed vinden van de Hamas dat ze steeds maar weer het bestand schenden ...
ik zou toch een keer gaan denken om van heel gaza maar eens een luxe vakantie oord te gaan maken.
Want dit schiet toch niet op zo
quote:'Laten we kennis en feiten verkiezen boven sentiment in het Gazaconflict'
OPINIE - Jaïr Stranders − 01/08/14, 15:30
In het Gazaconflict wordt vaak te ongenuanceerd partij gekozen, zonder voldoende kennis van zaken, schrijft Jaïr Stranders. 'Als Joodse Nederlander die zich verbonden voelt met Israël ben ik het aan mijzelf verplicht om kritisch te kijken naar dit conflict.'
De Israëlische hardliners moeten onder ogen zien dat er geen militaire oplossing voor dit tragische conflict bestaat maar enkel een politieke
De jongste geweldsescalatie tussen Israël en Gaza - de zoveelste sinds Hamas in dit zeer kleine en dichtbevolkte stukje aarde aan de macht kwam - is haar vierde week ingegaan en het einde aan de salvo's raketbeschietingen en hevige bombardementen die veel angst en verderf zaaien lijkt nog niet in zicht.
Hardliners in Israël willen de gewelddadige tak van Hamas de fatale klap toedienen, zonder dat daarbij empathie lijkt te bestaan voor de vele onschuldige Palestijnen die worden gedood door de Israëlische bombardementen. Door sommige van die hardliners, die zich nog wél bekommeren om de perceptie van Israël in de ogen van de buitenwereld, wordt benadrukt dat Hamas kinderen als menselijk schild inzet en dat de burgerbevolking van tevoren voor bombardementen wordt gewaarschuwd, dus dat de vele onschuldige doden Hamas en niet Israël aangerekend moeten worden.
Publiciteitsoorlog
Al is het een gegeven dat Hamas de bevolking van Gaza in dit conflict gegijzeld houdt en de meest verderfelijke technieken toepast om het aantal dode kinderen in deze publiciteitsoorlog - die het ook is - te vergroten, toch mag daarmee het doden van burgers door Israël niet gerechtvaardigd worden. De Israëlische hardliners moeten onder ogen zien dat er geen militaire oplossing voor dit tragische conflict bestaat maar enkel een politieke. In Israël zelf weet een aanzienlijk deel van de bevolking dit trouwens maar al te goed.
Hamas lijkt evenmin van plan op te houden met raketbeschietingen op Israëlische steden en met de bedreigende aanvallen op Israëlisch grondgebied via de tunnels vanuit Gaza, die door het Israëlische leger naarstig gezocht en vervolgens vernietigd worden. De oorlogsretoriek en het bijbehorend verheerlijken van martelaarschap gaan daarbij onverminderd voort, zeker nu - nadat de steun uit Egypte, Iran en het Syrië van Assad het afgelopen jaar was weggevallen - de strijd tegen 'de bezetter' het imago van Hamas een enorme oppepper geeft, in de islamitische wereld en daarbuiten.
Hamas is gebaat bij deze geweldsescalatie die in eerste instantie ten koste gaat van onschuldige Palestijnen. Ook al heeft Israël na eenzijdige terugtrekking uit Gaza in 2005 een duurzame verbetering van de situatie in Gaza tegengewerkt en hebben de bombardementen veel fysieke en materiële schade aangericht, het is Hamas geweest die bouwmaterialen heeft ingezet voor het aanleggen van aanvalstunnels in plaats van schuilkelders. Hamas heeft verkozen het wapenarsenaal na elke escalatie te vergroten én dit op te slaan en te plaatsen in woonhuizen, ziekenhuizen en scholen.
Ongenuanceerd
Een einde aan dit al decennia voortslepende en ontvlambare conflict is iets waar vele vredelievende Israëliërs, Palestijnen en buitenstaanders natuurlijk op hopen. Daarvoor is het evident dat de nog steeds groeiende bezetting van Palestina en in dit geval dus niet Gaza maar de Westelijke Jordaanoever door Israël moet worden teruggedraaid; in een aantal vredesonderhandelingen zijn voor de ontmanteling van nederzettingen, de status van de Palestijnse 'vluchtelingen' en Jeruzalem goede voorstellen gedaan, waarover beide partijen het in principe eens konden worden. Het helpt voor het vredesproces zeker niet als de hardliners in Israël aan de macht blijven, maar evenmin als geweld verheerlijkende organisaties als Hamas het vooruitzicht van de Palestijnen op een vreedzaam leven in een eigen staat zo tegenwerken.
Wat ook niet helpt: het ongenuanceerd en het niet gehinderd door kennis van zaken partij kiezen in dit complexe conflict. Waar juist de strijdende partijen hun best doen om de publiciteitsoorlog te winnen, is het des te belangrijker dat wij - betrokken wereldburgers, mensen die opkomen voor rechtvaardigheid, de media, joden en moslims in Nederland en de rest wereld die zich verbonden voelt met Israël en Palestina - niet de tegenstellingen vergroten door een eenzijdige voorstelling van zaken te geven.
Dit is een niet licht op te vatten taak, want het vereist openheid van geest, het zoeken naar een moreel kompas en het waarderen van zoveel mogelijk feitelijkheid en kennis van zaken in plaats van sentiment en 'mening'. Als we hier te lichtzinnig over denken - en afgaande op soms eenzijdige berichtgeving van media en op wat er langskomt op social media gebeurt dat met grote regelmaat - zullen in onze open samenleving steeds meer bevolkingsgroepen tegenover elkaar komen te staan.
Ik verkeer zeker niet in de veronderstelling dat mijn beknopte schets van het conflict volledig en volkomen accuraat is, maar als Joodse Nederlander die zich verbonden voelt met Israël en daar dierbare familie en vrienden heeft wonen, ben ik het aan mijzelf verplicht om naast begrip en sympathie voor Israël te hebben ook zeer kritisch te kijken naar de vele soms paradoxale oorzaken van dit conflict. Dat kan een ieder die het wil zien en horen voor zichzelf doen.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Link doet het niet. Maar kan zowel geen enkel officieel Kerry Peace Plan zien noch een officiele reactie van Israel erop. Wel wat plannen en geruchten over wat Kerry in zijn vredesplan zou zetten, maar het is er nooit van gekomen omdat het getorpedeerd werd door de ruzie tussen Netanyahu en Abbas over onderhandelingen, bevriezen van nederzettingen als voorwaarde van Abbas' kant en vervolgens de stappen om bij de VN erkenning aan te vragen.
quote:Israel to Accept, Palestinians Reject Kerry Peace Plan
Regional media reports over the weekend indicated that Israel is set to accept US Secretary of State John Kerry's framework proposal for reaching a final status peace agreement, while the Palestinians are looking to stall or outright reject the plan.
Israel's Channel 2 News reported that Prime Minister Benjamin Netanyahu, Defense Minister Moshe Ya'alon and Foreign Minister Avigdor Lieberman are all prepared to sign off on a non-binding version of the proposals, which, among other things, recommends:
The division of Jerusalem, though without going into specifics;
A gradual Israeli withdrawal from most of the "West Bank," while retaining control over large Jewish settlement blocs;
A limited land swap to compensate the Palestinians for the settlement blocs;
Recognition of Israel as a "Jewish state"; and
Compensation for so-called "Palestinian refugees," but no "right of return" to Israel-proper.
Israel's Ma'ariv newspaper last week quoted senior Palestinian Authority official Yasser Abed Rabbo as rejecting the American proposal as "Israeli ideas."
Like his boss, Palestinian leader Mahmoud Abbas, Rabbo has made the "right of return" for millions of Palestinians to Israel a non-negotiable point in the peace process.
On the related point of recognizing Israel as a "Jewish state," chief Palestinian negotiator Saeb Erekat told his audience at a conference in Munich last week that he could never agree to such a condition, as doing so amounted to "asking him to change his narrative."
Erekat went on to claim that his ancestors had lived in the region for "5,500 years before [biblical leader of Israel] Joshua Ben-Nun came and burned my hometown Jericho." Of course, such a claim means that Erekat and his Palestinian Authority colleagues are either liars, or are in possession of time-travel technology.
You see, the Palestinians claim to be Arabs. They also rightly claim that the Arabs are descendants of Abraham through his son Ishmael. And, as any casual student of history knows, Jericho was around long before the time of Abraham, meaning that the patriarch's offspring couldn't possibly have been around for the founding of the "oldest city on earth."
Meanwhile, Abbas' envoy to Iran, Jibril Rajoub, avoided such flights of fancy, and went straight to making threats. "If the talks fail, armed struggle against [Israel] could be a strategic solution for the Palestinian people," Rajoub was quoted as telling Iranian media, emphasizing that Palestinians "never abandoned the solution of an armed uprising."
Nee, de regio er omheen is lekker. Ik zou bijna opteren voor een aantal kernbommen op de hele kenkerzooi daar. Wat een puinhoop is het. Hier in het westen gaan mensen zelfs lijnrecht tegenover elkaar staan vanwege die treurigheid daar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
Zoveelste filmpje dat illustreert dat israel een en al poep is:
Ja want wij in het westen zijn zo beschaafd .... ?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, de regio er omheen is lekker. Ik zou bijna opteren voor een aantal kernbommen op de hele kenkerzooi daar. Wat een puinhoop is het. Hier in het westen gaan mensen zelfs lijnrecht tegenover elkaar staan vanwege die treurigheid daar.
Erg logisch altijd, pleiten voor het vermoorden van honderden miljoenen mensen vanwege de dood van honderdduizenden mensen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, de regio er omheen is lekker. Ik zou bijna opteren voor een aantal kernbommen op de hele kenkerzooi daar. Wat een puinhoop is het. Hier in het westen gaan mensen zelfs lijnrecht tegenover elkaar staan vanwege die treurigheid daar.
Ja, eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja want wij in het westen zijn zo beschaafd .... ?
Is natuurlijk ook onzin wat ik zei. Ik hoop dat je dat doorhebt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:07 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Erg logisch altijd, pleiten voor het vermoorden van honderden miljoenen mensen vanwege de dood van honderdduizenden mensen.
In vergelijking met het M-O heel erg.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kijk eens goed om je heen wat voor een prachtige samenleving wij eigenlijk hebben. Iedereen mag hier zijn mening uiten. Zelfs ISIS sympathisanten mogen hun stront in de rondte spuien zonder dat hun kelen worden doorgesneden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Goed idee. Dat niemand daar nog op is gekomen!!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het wordt tijd om het land dat in de veertiger jaren, en daarna, onrechtmatig is gestolen van de Palestijnen gewoon weer terug te geven. Kwestie van beschaving.
Oja? Wij zijn geen passanten of toeschouwers maar zijn gewoon betrokken en het conflict gaat gewoon weer escaleren en beide partijen zijn niet op zoek naar een oplossingquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:19 schreef oksel12 het volgende:
[..]
In vergelijking met het M-O heel erg.
Het wordt tijd om te stoppen met het steunen van Israel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Goed idee. Dat niemand daar nog op is gekomen!!
Ze zijn wel op zoek naar een oplossing. Hij is alleen ietwat rigoureus. Hamas komt er voor uit. Israël nog niet, maar ik denk dat ze dat binnenkort wel zullen doen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oja? Wij zijn geen passanten of toeschouwers maar zijn gewoon betrokken en het conflict gaat gewoon weer escaleren en beide partijen zijn niet op zoek naar een oplossing
Ik sta niet achter de schandalige bombardementen van Israël, maar radicale idioten als Hamas zal ik nooit en te nimmer steunen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het wordt tijd om te stoppen met het steunen van Israel.
Ik had het over de beschaafdheid hier in het westen dus vrijheid, democratie enzovoort.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oja? Wij zijn geen passanten of toeschouwers maar zijn gewoon betrokken en het conflict gaat gewoon weer escaleren en beide partijen zijn niet op zoek naar een oplossing
Je wilt de hele staat Israël opheffen? Waar moeten de joden heen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het wordt tijd om het land dat in de veertiger jaren, en daarna, onrechtmatig is gestolen van de Palestijnen gewoon weer terug te geven. Kwestie van beschaving.
Israël is de agressor. Slechts vanwege een oud boek is land ontvreemd van de oorspronkelijke bewoners. Vele VN resoluties hebben ze aan hun laars gelapt. Ze vermoorden burgers en kinderen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik sta niet achter de schandalige bombardementen van Israël, maar radicale idioten als Hamas zal ik nooit en te nimmer steunen.
Gewoon terug naar waar ze vandaan kwamen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:36 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je wilt de hele staat Israël opheffen? Waar moeten de joden heen?
Etnische zuivering dus.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Gewoon terug naar waar ze vandaan kwamen.
Onzin die etnische zuivering. Het jodendom is een religie, geen etniciteit.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:40 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Etnische zuivering dus.![]()
Veel joden zijn gewoon geboren in Israël...
Die klaagmuur staat daar niet voor niets, dat land was lang geleden al van de Joden. Het heeft vaak van eigenaar gewisseld. Echter is dat geen nuttige en realistische discussie, Israel gaat daar niet weg.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Onzin die etnische zuivering. Het jodendom is een religie, geen etniciteit.
Dat ze geboren zijn in Israël ontken ik niet, maar hun ouders en/of grootouders komen van allerlei verschillende plaatsen ter wereld.
Als mijn vader iets gestolen heeft, en hij wordt niet gepakt, is het gestolene dan na zijn overlijden opeens mijn eigendom geworden?
Denk dat ophoudenmet Israël de hand boven het hoofd te houden al een hoop oplost. Niet alleen dit maar zie de frustratie van andere landen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:35 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ik had het over de beschaafdheid hier in het westen dus vrijheid, democratie enzovoort.
Welke oplossing zou er volgens jou dan moeten komen. Waarom zou Israël niet op zoek zijn naar een oplossing?
Ja, maar dáárvoor hadden ze het dan weer gestolen van de Filistijnen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:47 schreef Nintex het volgende:
[..]
Die klaagmuur staat daar niet voor niets, dat land was lang geleden al van de Joden.
De Joden vormen een volk of etniciteit, ook bekend als Israëlieten, het Joodse volk of volk Israël.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het jodendom is een religie, geen etniciteit.
Veel joden hebben het gekocht voor de oprichting van Israël.quote:Als mijn vader iets gestolen heeft, en hij wordt niet gepakt, is het gestolene dan na zijn overlijden opeens mijn eigendom geworden?
Wat lost het precies op dan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Denk dat ophoudenmet Israël de hand boven het hoofd te houden al een hoop oplost. Niet alleen dit maar zie de frustratie van andere landen.
En hoe kan het dat een land in de top 15 rijkste landen ter wereld behoorde en het meeste ontwikkelingshulp ter wereld kreeg... Boter op ons hoofd
Je wil zeggen dat die Palestijnen aan wie je het hele land wil geven er altijd al woonde?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, maar dáárvoor hadden ze het dan weer gestolen van de Filistijnen.
Maar ik vind deze hele redenering onzin:
1. Er is een boek waarin staat dat object X ooit (duizenden jaren geleden) eigendom is geweest van groep Y.
2. Nu stel ik gewoon dat ik ook lid ben van groep Y.
3. Dus ben ik nu eigenaar van object X geworden.
Mooie boel is dat.
Gevolg: meer Israëlische doden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Israël wat een toontje lager gaat zingen.
Ik vind dat discutabel. Als ik (niet-jood) een kind krijg bij een joodse vrouw, is dat kind dat ook opeens onderdeel van dat "joodse volk"?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:51 schreef oksel12 het volgende:
De Joden vormen een volk of etniciteit, ook bekend als Israëlieten, het Joodse volk of volk Israël.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joden
Prima, daar heb ik geen problemen mee. Als er sprake is van een rechtmatige koopovereenkomst, dan blijft die gewoon van kracht. Maar dat staat los van de staat Israël.quote:Veel joden hebben het gekocht voor de oprichting van Israël.
Vertrekken uit Nederland bedoel je? Waar naar toe? Ik begrijp de vergelijking niet.quote:Hoe zou jij het vinden als alle Nederlanders verplicht moeten vertrekken?
Jezelf iets onrechtmatig toeëigenen, en niet willen teruggeven - ja, inderdaad dat is een goed voorbeeld.quote:Dit is ook een goed voorbeeld waarom er geen vrede komt.
Verdwijnt de Iron Dome daarmee dan? Zelfs als je puur van een utilistische benadering uit gaat zullen er dan minder doden vallen. Israël staat immers garant voor de meeste doden.quote:
Nee, ik beweer juist dat dat onzin is om op zo'n manier te redeneren.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:53 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat die Palestijnen aan wie je het hele land wil geven er altijd al woonde?
Precies, zo'n volk moet je gewoon goed onder de duim houden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sowieso ... Een volk dat wordt geleid door een terreurorganisatie als Hamas meer bewegingsvrijheid willen geven.
Alleen die persoon waarvan de moeder ten tijde van de geboorte een Jodin was of de persoon die zich vrijwillig tot het jodendom heeft bekeerd op grond van de Joodse wetten is Joods.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik vind dat discutabel. Als ik (niet-jood) een kind krijg bij een joodse vrouw, is dat kind dat ook opeens onderdeel van dat "joodse volk"?
Naar een land wat je niet kent. Rusland bijvoorbeeld, jij wil joden verplicht naar een land laten verhuizen dat ze niet kennen.quote:Vertrekken uit Nederland bedoel je? Waar naar toe? Ik begrijp de vergelijking niet.
De VN, de PLO en de overgrote meerderheid van de landen is het erover eens dat Israël recht heeft om te bestaan.quote:Jezelf iets onrechtmatig toeëigenen, en niet willen teruggeven - ja, inderdaad dat is een goed voorbeeld.
Nee, meer dan zullen er veel meer raketten worden afgevuurd en de gevaarlijke uitbreidende tunnels worden dan niet vernietigd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Verdwijnt de Iron Dome daarmee dan? Zelfs als je puur van een utilistische benadering uit gaat zullen er dan minder doden vallen. Israël staat immers garant voor de meeste doden.
Hetgeen in tegenstelling is tot je eerdere uitspraak dat joods-zijn een etniciteit is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:04 schreef oksel12 het volgende:
Alleen die persoon waarvan de moeder ten tijde van de geboorte een Jodin was of de persoon die zich vrijwillig tot het jodendom heeft bekeerd op grond van de Joodse wetten is Joods.
Hoezo gaan er dan ineens veel meer raketten worden afgevuurd?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:07 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, meer dan zullen er veel meer raketten worden afgevuurd en de gevaarlijke uitbreidende tunnels worden dan niet vernietigd.
Het ontstaan en het blijven bestaan van Israel is niet zo simpel als je het daar schetst. Ondertussen heeft het land een historie van meer dan 60 jaar achter de rug.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, maar dáárvoor hadden ze het dan weer gestolen van de Filistijnen.
Maar ik vind deze hele redenering onzin:
1. Er is een boek waarin staat dat object X ooit (duizenden jaren geleden) eigendom is geweest van groep Y.
2. Nu stel ik gewoon dat ik ook lid ben van groep Y.
3. Dus ben ik nu eigenaar van object X geworden.
Mooie boel is dat.
Aan wie wil je het teruggeven dan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, ik beweer juist dat dat onzin is om op zo'n manier te redeneren.
Ik wil slechts het land teruggeven aan de rechtmatige eigenaren. Is dat vreemd?
Yup, anders kunnen we pedofielen ook wel gaan aanstellen als hoofd van een kinderdagverblijf of kunnen we de poorten van de TBS klinieken ook wel openzetten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, zo'n volk moet je gewoon goed onder de duim houden.
Als ik op een boerderij woon, die door mijn grootvader gestolen blijkt te zijn, dat vind ik het logisch dat ik die boerderij zal moeten verlaten en terug moet geven aan de rechtmatige eigenaar.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:04 schreef oksel12 het volgende:
Naar een land wat je niet kent. Rusland bijvoorbeeld, jij wil joden verplicht naar een land laten verhuizen dat ze niet kennen.
Omdat Israël die raketinstallaties dan niet vernietigd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoezo gaan er dan ineens veel meer raketten worden afgevuurd?
Gelijkmatig verdelen it is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:09 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Aan wie wil je het teruggeven dan?
Jij zegt dat joden het land hadden gestolen en nu zeg je ook dat Palestijnen het land hadden gestolen.
2quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Yup, anders kunnen we pedofielen ook wel gaan aanstellen als hoofd van een kinderdagverblijf of kunnen we de poorten van de TBS klinieken ook wel openzetten.
Dat is waar, maar dat geldt niet voor het gehele grondgebied dat Israël nu in bezit heeft, door oorlog verkregen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:04 schreef oksel12 het volgende:
De VN, de PLO en de overgrote meerderheid van de landen is het erover eens dat Israël recht heeft om te bestaan.
Waar zeg ik dat? Nergens.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:09 schreef oksel12 het volgende:
nu zeg je ook dat Palestijnen het land hadden gestolen.
De hele wereld zoals ie nu is, is ontstaan middels landjepik. Schop de Amerikanen dan ook maar weg en geef het land terug aan de Indianen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als ik op een boerderij woon, die door mijn grootvader gestolen blijkt te zijn, dat vind ik het logisch dat ik die boerderij zal moeten verlaten en terug moet geven aan de rechtmatige eigenaar.
Waar ik dan zelf naar toe moet, is een andere vraag. Misschien kan ik een kamer huren bij die rechtmatige eigenaar. Misschien wil ik emigreren naar een ander land. Of niet.
Ik heb het niet over een verplichting gehad. Jij begon erover "waar de joden dan naar toe moeten?". Het antwoord is, ze kunnen overal naar toe, of blijven, naar eigen believen, net zoals ieder mens, mits ze uiteraard voldoen aan de geldende wetgeving.
Jews have had a presence in the land of Israel for over 3,000 years. Most Jews were exiled from the area due to wars, and were spread out across Europe and North Africa and the Middle East. Jews began immigrating in large numbers back to the land of Israel in the 1800s and 1900s, legally purchasing land building communities. Before WWI, this land was under the control of the Ottoman Empire. With the fall of the Ottomans, the “Mandate of Palestine,” which includes the land known by the Jewish people as the land of Israel was under the control of the British Empire. There was no Palestinian state, although there were Arabs who lived in the area at the same time. Both the British and the U.N. agreed that the Mandate of Palestine would be divided into two states, one Jewish state and one Arab state. The Jews accepted in 1948, while the Arabs rejected the offer of a state, and the state of Israel was born. Israel was not “stolen”; achieving statehood was a long process that required international approval and cooperation.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als ik op een boerderij woon, die door mijn grootvader gestolen blijkt te zijn, dat vind ik het logisch dat ik die boerderij zal moeten verlaten en terug moet geven aan de rechtmatige eigenaar.
Die indianen zijn helaas uitgeroeid, voor het overige ben ik het ermee eens.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De hele wereld zoals ie nu is, is ontstaan middels landjepik. Schop de Amerikanen dan ook maar weg en geef het land terug aan de Indianen.
Jij wilde de staat Israël opheffen dan is het een logische vraag waar haar inwoners heen moeten..quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Waar ik dan zelf naar toe moet, is een andere vraag. Misschien kan ik een kamer huren bij die rechtmatige eigenaar. Misschien wil ik emigreren naar een ander land. Of niet.
Ik heb het niet over een verplichting gehad. Jij begon erover "waar de joden dan naar toe moeten?". Het antwoord is, ze kunnen overal naar toe, of blijven, naar eigen believen, net zoals ieder mens, mits ze uiteraard voldoen aan de geldende wetgeving.
Door oorlogen gestart door de Arabieren, eigen schuld...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dat geldt niet voor het gehele grondgebied dat Israël nu in bezit heeft, door oorlog verkregen.
quote:
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:53 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat die Palestijnen aan wie je het hele land wil geven er altijd al woonde?
quote:
Daar nemen beide partijen nooit genoegen mee... En wat bijvoorbeeld met Jeruzalem? Beide geloven claimen die kut berg daar geloof ik.quote:
Nee, ik wilde dat niet zeggen. Jij probeert me woorden in de mond te leggen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:22 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Door oorlogen gestart door de Arabieren, eigen schuld...
[..]
[..]
[..]
En waar moeten die Amerikanen wonen dan? Terug naar Europa waar we maar wat onschuldige mensen onteigenen zodat ze een huis hebben? Een van jouw voorvaders heeft trouwens iemand vermoord. Zullen we je maar opsluiten?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die indianen zijn helaas uitgeroeid, voor het overige ben ik het ermee eens.
De Arabieren werden dus gedwongen akkoord te gaan met staatsvorming in dat gebied, waar zij ook al duizenden jaren lang wonen, zonder dat er staten waren. Waarom moesten ze daarmee akkoord gaan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:20 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Jews have had a presence in the land of Israel for over 3,000 years. Most Jews were exiled from the area due to wars, and were spread out across Europe and North Africa and the Middle East. Jews began immigrating in large numbers back to the land of Israel in the 1800s and 1900s, legally purchasing land building communities. Before WWI, this land was under the control of the Ottoman Empire. With the fall of the Ottomans, the “Mandate of Palestine,” which includes the land known by the Jewish people as the land of Israel was under the control of the British Empire. There was no Palestinian state, although there were Arabs who lived in the area at the same time. Both the British and the U.N. agreed that the Mandate of Palestine would be divided into two states, one Jewish state and one Arab state. The Jews accepted in 1948, while the Arabs rejected the offer of a state, and the state of Israel was born. Israel was not “stolen”; achieving statehood was a long process that required international approval and cooperation.
Hoe bepaal jij wie de rechtmatige eigenaar is?
De Arabieren weigerde een eerlijke verdeling.
Jawel, jij bevestigd dat de palestijnen er niet altijd gewoond hebben.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, ik wilde dat niet zeggen. Jij probeert me woorden in de mond te leggen.
Zeik dan niet over het recht op het hebben van wat Israël nu heeft voor de Palestijnen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die indianen zijn helaas uitgeroeid, voor het overige ben ik het ermee eens.
Ik heb het niet over moord. Ik heb het over eigendomsrecht.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:25 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
En waar moeten die Amerikanen wonen dan? Terug naar Europa waar we maar wat onschuldige mensen onteigenen zodat ze een huis hebben? Een van jouw voorvaders heeft trouwens iemand vermoord. Zullen we je maar opsluiten?
Je kan je mening toch bijstellen? ik neig ook steeds meer naar de kant van Israël.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:27 schreef jamesdeen het volgende:
hoe komt het dat je opeens een andere mening hebt over dit conflict sadpanda?
Ben jij het pro-Israel trollkloontje van Charismatisch? Die kwam ook met onzin dat ik een kloon van sad panda zou zijn. Dat ben ik namelijk niet...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:27 schreef jamesdeen het volgende:
hoe komt het dat je opeens een andere mening hebt over dit conflict sadpanda?
Een vreemde, discriminerende, gedachte.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als de Palestijnen wat vredelievender waren, hadden ze vast meer voor elkaar gekregen. Helaas is een groot deel volkomen geschift en verzieken ze alles voor de welwillenden.
Jij wil de achterkleinkinderen van mensen straffen voor diefstal dus dan moet je die lijn doortrekken naar andere misdrijven. Ben je voor de doodstraf?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik heb het niet over moord. Ik heb het over eigendomsrecht.
Dat is een ander topic. Maar nee, ik ben niet voor de doodstraf. Wat heeft dat er nu weer mee te maken?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:29 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Jij wil de achterkleinkinderen van mensen straffen voor diefstal dus dan moet je die lijn doortrekken naar andere misdrijven. Ben je voor de doodstraf?
Zou jij ze willen ruilen met de Belgen? Ik zou ze niet als buren willen iig.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een vreemde, discriminerende, gedachte.
Ohh ik dacht dat je kinderen met stenen op soldaten afsturen en mensen juichend de dood in sturen geen tekenen waren van een gezonde geest. Ik blijk gewoon een racist te zijn!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een vreemde, discriminerende, gedachte.
Niet straffen, maar gewoon teruggeven. Eerlijk is eerlijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:29 schreef Brum_brum het volgende:
Jij wil de achterkleinkinderen van mensen straffen voor diefstal dus dan moet je die lijn doortrekken naar andere misdrijven.
Wat jij voorstelt gaat miljarden doden opleveren en aangezien een van je voorvaderen iemand vermoord heeft kun je maar het beste bij jezelf beginnen of niet? Maak de wereld beter begin bij jezelf!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is een ander topic. Maar nee, ik ben niet voor de doodstraf. Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Waarom niet?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De Arabieren werden dus gedwongen akkoord te gaan met staatsvorming in dat gebied, waar zij ook al duizenden jaren lang wonen, zonder dat er staten waren. Waarom moesten ze daarmee akkoord gaan?
Als je hem moet volgen kunnen we allemaal wel verkassen en plaatsmaken voor de holbewoners.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:32 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Wat jij voorstelt gaat miljarden doden opleveren en aangezien een van je voorvaderen iemand vermoord heeft kun je maar het beste bij jezelf beginnen of niet? Maak de wereld beter begin biju jezelf!
Miljarden doden? Wat bazel je nou man.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:32 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Wat jij voorstelt gaat miljarden doden opleveren en aangezien een van je voorvaderen iemand vermoord heeft kun je maar het beste bij jezelf beginnen of niet? Maak de wereld beter begin bij jezelf!
Ohhh dus je land waar je opgegroeid bent uitgeknikkerd worden naar een land waar je niks hebt, de taal niet spreekt, niemand kent en niemand van de oorspronkelijke mensen je wil hebben is geen straf! Het is gewoon eerlijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Niet straffen, maar gewoon teruggeven. Eerlijk is eerlijk.
Jij wilt godsdienstwaanzinnigen meer lebensraum geven. Ben jij wel goed?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Miljarden doden? Wat bazel je nou man.
En wat heeft dat in godsnaam met een van mijn voorvaderen te maken?
Ben ik hier soms in discussie met een godsdienstwaanzinnige?
Hoezo mandaat, hoezo staat? Mensen kunnen ook prima leven in gebieden waar helemaal geen staten of mandaten zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:33 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Waarom niet?
Jij wil eeuwig het Britse Mandaat in standhouden?
En weet je waarom dat is gestart?? Je laat essentiële feiten achterwege.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:22 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Door oorlogen gestart door de Arabieren, eigen schuld...
[..]
[..]
[..]
Kijk jij maar eens goed naar het resultaat van de Arabische lente.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hoezo mandaat, hoezo staat? Mensen kunnen ook prima leven in gebieden waar helemaal geen staten of mandaten zijn.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hoezo mandaat, hoezo staat? Mensen kunnen ook prima leven in gebieden waar helemaal geen staten of mandaten zijn.
Miljoenen mensen gaan heen en weer reizen in India, de laatste keer was dat nogal dodelijk. De voedselbasis van Amerika gaat verdwijnen want er zijn te weinig native muricans dus verhongeren we in Europa waar we opeens 300 miljoen nieuwe inwoners hebben zonder huis in de koude winter. Mensen die honger hebben gaan oorlogje voeren. Mensen gaan ruzie maken over de vraag of 1/16e Indiaans bloed genoeg is om te blijven dus rellen maar.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Miljarden doden? Wat bazel je nou man.
En wat heeft dat in godsnaam met een van mijn voorvaderen te maken?
Ben ik hier soms in discussie met een godsdienstwaanzinnige?
Omdat de Arabieren de staat Israël niet accepteren.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:36 schreef DR010 het volgende:
[..]
En weet je waarom dat is gestart?? Je laat essentiële feiten achterwege.
In Tunesie heeft dat wel veel goeds gedaanquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kijk jij maar eens goed naar het resultaat van de Arabische lente.
Als je niks weet, post dan ook niksquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:39 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Omdat de Arabieren de staat Israël niet accepteren.
Het is niet de directe aanleiding voor de oorlogen maar het is wel de kern.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Als je niks weet, post dan ook niks
Jeuh!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
In Tunesie heeft dat wel veel goeds gedaan
Weet je hoeveel nederzettingen er gebouwd zijn?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:42 schreef theunderdog het volgende:
Eigenlijk zou Israël als experiment de nederzettingen volledig moeten stopzetten en kijken wat er gebeurd.
Dus?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:45 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Weet je hoeveel nederzettingen er gebouwd zijn?
Een behoorlijk tijdje terug hadden ze er een paar ontruimd. Te bewoners waren over de pis en gingen knokkend en jankend de politiewagen in en dat is niet goed voor je populariteitscijfers als politicus. Helemaal als er vervolgens geen enkele diplomatieke winst met de Palestijnen mee behaald.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:42 schreef theunderdog het volgende:
Eigenlijk zou Israël als experiment de nederzettingen volledig moeten stopzetten en kijken wat er gebeurd.
Resultaat van het ontmantelen van de nederzettingen in Gaza: Hamas aan de macht en de daarbij horende aanvallen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:42 schreef theunderdog het volgende:
Het rechts extremisme in Israel heeft niets te willen. Als de nederzettingen stop worden gezet, en daaruit komt vrede (dus hamas stopt met aanvallen) dan moet dat direct worden gedaan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:47 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Een behoorlijk tijdje terug hadden ze er een paar ontruimd. Te bewoners waren over de pis en gingen knokkend en jankend de politiewagen in en dat is niet goed voor je populariteitscijfers als politicus. Helemaal als er vervolgens geen enkele diplomatieke winst met de Palestijnen mee behaald.
Het beleid stopzetten of alle bestaande nederzettingen buiten de grenzen van 1967 afbreken en het land teruggeven aan de PA?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:42 schreef theunderdog het volgende:
Ze stoppen nooit, want radicale islam. Joden moeten dood, weet je nog?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het rechts extremisme in Israel heeft niets te willen. Als de nederzettingen stop worden gezet, en daaruit komt vrede (dus hamas stopt met aanvallen) dan moet dat direct worden gedaan.
Maar, als hamas dan nog niet stopt met aanvallen, dan mag Israel van mij palestine kapot maken.
Het liefst dat tweede...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:50 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Het beleid stopzetten of alle bestaande nederzettingen buiten de grenzen van 1967 afbreken en het land teruggeven aan de PA?
Doet Israël het eerste zal het enige effect zijn een beter beeld bij de internationale gemeenschap, doet Israël het tweede zullen ze erg ver komen met de PA in de West Bank. Echter blijft Gaza dan achter, want Hamas heeft zelf weer allemaal eisen waaraan Israël moet voldoen voordat het gewapende verzet stopt.
Ze moeten stoppen ja.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Als Israel ermee stopt is het toch goed?
Dit is onzin, de Palestijnen hebben allang vrede gesloten met het feit dat ze het moeten doen met de overige 22 (nu eerder 10)%quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze stoppen nooit, want radicale islam. Joden moeten dood, weet je nog?
Nou vooruit, bij deze help ik je een keer... Alleen ik ga het niet voor je haarfijn uitleggen..quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:39 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Omdat de Arabieren de staat Israël niet accepteren.
Onzin? Ik weet zeker van niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:54 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dit is onzin, de Palestijnen hebben allang vrede gesloten met het feit dat ze het moeten doen met de overige 22 (nu eerder 10)%
Het is grote onzin, ook al zouden ze dat willen (wat ze niet willen als ze onafhankelijkheid krijgen), zo iets kan nooit gerealiseerd wordenquote:
Ik heb het over andere oorlogen, deze:quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:54 schreef DR010 het volgende:
[..]
Nou vooruit, bij deze help ik je een keer...
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_insurgency_in_Palestine
Daarom zou het goed zijn om alle bestaande nederzettingen af te breken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ze moeten stoppen ja.
Maar wat is er precies goed als ze stoppen?
Het apartheidsregime blijft bestaan daar
De bestaande nederzettingen blijven gepositioneerd op vruchtbaar en hoger grond
De kolonisten vd nederzettingen maken veel groter gebruik van alles daar, bv water, waardoor de watervoorziening voor de Palestijnen ernstig blijft
en zo kun je doorgaan
Als je slapjes een paar nederzettingen gaat ontruimen zonder dat dat verder in het voordeel is voor Israel (lees: dat er door de Palestijnen weer toezeggingen worden gedaan), dan krijg je inderdaad de Israëlische bevolking niet achter je. Kan de regering echter wat terug verwachten van de Palestijnen, zoals vrede, dan heb je al snel het overgrote deel van de bevolking achter je als politicus om praktisch alle nederzettingen te ontruimen. Israeli's zijn meermaals gepeild hierover.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:47 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Een behoorlijk tijdje terug hadden ze er een paar ontruimd. Te bewoners waren over de pis en gingen knokkend en jankend de politiewagen in en dat is niet goed voor je populariteitscijfers als politicus. Helemaal als er vervolgens geen enkele diplomatieke winst met de Palestijnen mee behaald.
Leuk gespeeld jongeman, maar dat is het gevolg van de link die ik je heb laten zien.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:57 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ik heb het over andere oorlogen, deze:
https://en.wikipedia.org/wiki/1948_Arab%E2%80%93Israeli_War
https://en.wikipedia.org/wiki/Six-Day_War
100% met je eens.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarom zou het goed zijn om alle bestaande nederzettingen af te breken.
En dan kijken wat er gebeurd.
Ze willen het, maar weten dat het nooit gerealiseerd kan worden. Toch zullen ze er middels terreur naar blijven streven. Het zijn godsdienstwaanzinnigen en die deinzen nergens voor terug. Zelfs niet voor zware bombardementen zoals die nu plaatsvinden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Het is grote onzin, ook al zouden ze dat willen (wat ze niet willen als ze onafhankelijkheid krijgen), zo iets kan nooit gerealiseerd worden
Off topic maar het is laat en ik verveel me. Maar in nl kan het dus zo zijn dat iets wat je koopt ofzo en gestolen blijkt te zijn mag houden als 3de zijnde. Zogenaamde derden bescherming.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De oprichting van Israël was op geen enkele manier illegaal.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:59 schreef DR010 het volgende:
Door alle aanslagen die joden hebben uitgevoerd en door de opkomende sympathie vanuit de VS en VN tijdens WWII hebben de Britten het Palestijnse mandaat overhandigd aan de VN die uiteindelijk per propaganda vanuit de zionistische lobby in de VS genoeg stemmen hebben verkregen om illegaal een staat te vormen, dus leidende naar de links die jij nu weergeeft
Kun jij me een bron geven waaruit blijkt dat Palestijnse bevolking dat wilt, na het toekennen van een staat en het met rust laten van de Palestijnen? Er zijn zoveel Palestijnen die gewoon niks meer te maken willen hebben met de staat Israel en niet meer dan dat. Jij denkt serieus dat ze na het verkrijgen van onafhankelijkheid en alle onzin weg, een soortgelijk conflict opnieuw in leven gaan roepen om vervolgens alles weer opnieuw mee te maken? Nee dat doen ze niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze willen het, maar weten dat het nooit gerealiseerd kan worden. Toch zullen ze er middels terreur naar blijven streven. Het zijn godsdienstwaanzinnigen en die deinzen nergens voor terug. Zelfs niet voor zware bombardementen zoals die nu plaatsvinden.
De inheemse bevolking hadden niets te zeggen over het land, ... maar er werd wereldwijd , zoals je zelf zegt, gestemd voor een partitie van het mandaat... zonder instemming van de mensen die daar woondenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:04 schreef oksel12 het volgende:
[..]
De oprichting van Israël was op geen enkele manier illegaal.
Heeft niks met de 'zionistische lobby' in de VS te maken, 72% van de landen stemde voor. Ook de Sovjet-Unie, wil je zeggen dat die ook voor stemde vanwege de 'zionistische lobby' in de VS?
Een deel wil dat wel en dat lijkt me genoeg om ze ingesloten te houden. Net zolang tot ze laten zien dat ze ook lief kunnen zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:07 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Kun jij me een bron geven waaruit blijkt dat Palestijnse bevolking dat wilt, na het toekennen van een staat en het met rust laten van de Palestijnen? Er zijn zoveel Palestijnen die gewoon niks meer te maken willen hebben met de staat Israel en niet meer dan dat. Jij denkt serieus dat ze na het verkrijgen van onafhankelijkheid en alle onzin weg, een soortgelijk conflict opnieuw in leven gaan roepen om vervolgens alles weer opnieuw mee te maken? Nee dat doen ze niet.
Je hebt het nu waarschijnlijk over terreurgroepen, maar die representeren dat niet even voor de duidelijkheid. Zo heb je ook andere terreurgroepen in andere landen die de joden volledig uitgemoord willen hebben, maar ook dit is irrelevant, gezien dit niet gerealiseerd wordt.
Ik vind dat een belachelijk punt. Radicalisme is voor de meeste Palestijnen een middel, geen doel. Een middel om tegen onrecht te strijden en nu hebben mensen alle reden om radicalisme te omarmen, maar wordt de situatie beter: vrede, een eigen staat en welvaart, dan elimineer je die reden om nog die weg in te slaan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het liefst dat tweede...
Maar de Jokkebrok heeft een goed punt hierboven denk ik zo.
Natuurlijk zouden de Arabieren niet instemmen, zij wilde het hele land terwijl zij al zoveel landen hebben buiten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:08 schreef DR010 het volgende:
De inheemse bevolking hadden niets te zeggen over het land, ... maar er werd wereldwijd , zoals je zelf zegt, gestemd voor een partitie van het mandaat... zonder instemming van de mensen die daar woonden
Ook zonder de Holocaust zou Israël opgericht zijn, het wel voor meer sympathie gezorgd.quote:En ja, aan het einde van WWII waren de acties van Hitler zodanig, dat de hele wereld daarna sympathie kreeg voor de joden. De zionistische lobby maakte daar mooi gebruik van....
Lees jij eigenlijk wel wat ik typ?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een deel wil dat wel en dat lijkt me genoeg om ze ingesloten te houden. Net zolang tot ze laten zien dat ze ook lief kunnen zijn.
En nu ga ik slapen.
Misschien heb je gelijk, dan zou het een reuze interessant experiment zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:14 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ik vind dat een belachelijk punt. Radicalisme is voor de meeste Palestijnen een middel, geen doel. Een middel om tegen onrecht te strijden en nu hebben mensen alle reden om radicalisme te omarmen, maar wordt de situatie beter: vrede, een eigen staat en welvaart, dan elimineer je die reden om nog die weg in te slaan.
Een wapenstilstand is een opening naar vrede, maar dat accepteren de booslims niet. Gewoon door blijven schieten in de wetenschap dat je eigen volk keiharde billenkoek krijgt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:14 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ik vind dat een belachelijk punt. Radicalisme is voor de meeste Palestijnen een middel, geen doel. Een middel om tegen onrecht te strijden en nu hebben mensen alle reden om radicalisme te omarmen, maar wordt de situatie beter: vrede, een eigen staat en welvaart, dan elimineer je die reden om nog die weg in te slaan.
Dat is dan weer een andere discussie... daar ga ik morgen wel op in...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:14 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Natuurlijk zouden de Arabieren niet instemmen, zij wilde het hele land terwijl zij al zoveel landen hebben buiten.
[..]
Ook zonder de Holocaust zou Israël opgericht zijn, het wel voor meer sympathie gezorgd.
Israël accepteerde en accepteert ook bepaalde voorgelegde wapenstilstanden van Hamas niet, zoals voorstellen in de laatste weken van Hamas om een bestand af te spreken op voorwaarde dat Israël zich volledig terugtrekt of dat ze de blokkade op Gaza opheffen. Andersom accepteert Hamas bepaalde voorstellen van Israël niet. Dan heb je nog de vermeende schendingen aan beide zijden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een wapenstilstand is een opening naar vrede, maar dat accepteren de booslims niet. Gewoon door blijven schieten in de wetenschap dat je eigen volk keiharde billenkoek krijgt.
Ze willen geen vrede, dat blijkt toch uit alles.
Niet alleen de nederzettingenbouw stoppen... ALLE huidige nederzettingen weer slopen, of teruggeven aan de Palestijnen en Palestina erkennen als soevereine staat... ik denk dat zelfs Hamas dan gaat zwichten....quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze stoppen nooit, want radicale islam. Joden moeten dood, weet je nog?
Eens.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:41 schreef DR010 het volgende:
[..]
Niet alleen de nederzettingenbouw stoppen... ALLE huidige nederzettingen weer slopen, of teruggeven aan de Palestijnen en Palestina erkennen als soevereine staat... ik denk dat zelfs Hamas dan gaat zwichten....
En trust me , dat zijn er heeeeel veel.. dat gaat Israel never nooit doen... want ze zijn al zo ver gekomen met hun Zion staat, is toch zonde om al dat weer terug te geven...?
Ik moet toegeven, het zijn een stelletje slimme onderkruipsels die zionisten
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:46 schreef jamesdeen het volgende:
De huidige regering gaat inderdaad nevernooit de nederzettingen opgeven, want die wordt gedomineerd door Likud en die is pro-nederzetting.
Complete onzin om te stellen dat het in Israël nooit gaat gebeuren natuurlijk, want de bereidheid onder de bevolking is er wel.
Klikquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]Dus eigenlijk is er geen democratisch mandaat (kutwoorden, ik weet) voor Likud?
Anders gezegd: als men zo graag die nederzettingen opgeeft, waarom stemt men dan op zo'n havik?
Trol ?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan je mening toch bijstellen? ik neig ook steeds meer naar de kant van Israël.
twitter:IDFSpokesperson twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 04:52:17Hamas forces Palestinian civilians to suffer. Hamas is responsible for the humanitarian situation in Gaza. RETWEET. http://t.co/EWaQpgActW reageer retweet
twitter:IDFSpokesperson twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 09:34:45Hamas has fired more than 3,000 rockets towards Israel since the beginning of Operation Protective Edge. RETWEET. http://t.co/wfURPnTnYw reageer retweet
twitter:IDFSpokesperson twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 08:49:36Hamas has no regard for human life – Israeli or Palestinian. http://t.co/jbHBdOJh2Y reageer retweet
Want?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 04:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
We laten nu zien dat we dat dus ook niet zijn.
Als israel zoveel om de Palestijnen geeft, waarom zijn die blokkades er uberhaupt al voor dat soort goederen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:01 schreef JayDeeNow het volgende:
[ afbeelding ]twitter:IDFSpokesperson twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 04:52:17Hamas forces Palestinian civilians to suffer. Hamas is responsible for the humanitarian situation in Gaza. RETWEET. http://t.co/EWaQpgActW reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:IDFSpokesperson twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 09:34:45Hamas has fired more than 3,000 rockets towards Israel since the beginning of Operation Protective Edge. RETWEET. http://t.co/wfURPnTnYw reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:IDFSpokesperson twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 08:49:36Hamas has no regard for human life – Israeli or Palestinian. http://t.co/jbHBdOJh2Y reageer retweet
En de Palestijnen hebben deze varkens democratisch verkozen...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:01 schreef JayDeeNow het volgende:
[ afbeelding ]twitter:IDFSpokesperson twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 04:52:17Hamas forces Palestinian civilians to suffer. Hamas is responsible for the humanitarian situation in Gaza. RETWEET. http://t.co/EWaQpgActW reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:IDFSpokesperson twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 09:34:45Hamas has fired more than 3,000 rockets towards Israel since the beginning of Operation Protective Edge. RETWEET. http://t.co/wfURPnTnYw reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:IDFSpokesperson twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 08:49:36Hamas has no regard for human life – Israeli or Palestinian. http://t.co/jbHBdOJh2Y reageer retweet
Bewijs van onderdrukking van Moslims in Israelquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:30 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens dit twitterbericht is dit een moeder met haar twee zoons.
https://twitter.com/Paz_19x/status/494882417753067520/photo/1
Er is geen onderdrukking van moslims in Israel, maar deze foto bewijst natuurlijk niets.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:32 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Bewijs van onderdrukking van Moslims in Israel
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:32 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Bewijs van onderdrukking van Moslims in Israel
Omdat een peer geen banaan is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:41 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom bouwen Palestijnen wel tunnels maar geen schuilkelders?
Iedereen mag zijn eigen mening toch geven ?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Al die eenzijdige propaganda.. zo nutteloos.
Hamas geeft geen zier om de eigen bevolking, dat is al zo vaak gezegd..quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:41 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom bouwen Palestijnen wel tunnels maar geen schuilkelders?
Dat toont de eerste IDF tweet die ik heb geplaatst wederom aan, dus hoezo is dat dan propaganda ?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hamas geeft geen zier om de eigen bevolking, dat is al zo vaak gezegd..
Ja, zowel propaganda van Israel en Palestijnen vind ik beetje nutteloos.. ik snap gewoon niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat dit conflict zwart-wit is, dat er een good guy en een bad guy is, terwijl dat gewoon niet zo is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:42 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Iedereen mag zijn eigen mening toch geven ?
Waarom zou al die Pro hamas / Palestina propaganda wel mogen ?
Door personen als Charismatisch worden dagelijks zoveel pro Palestina posts geplaatst, dat is in mijn ogen eenzijdige propaganda.
Zoveel mensen zoveel meningen toch ?
Ik zie de berichtgeving van het IDF overigens niet als propaganda, de tweets die ik deze ochtend heb geplaatst, daar ben ik het gewoon mee eens.
Geen propaganda - want ik ben het er mee eens.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:42 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Iedereen mag zijn eigen mening toch geven ?
Waarom zou al die Pro hamas / Palestina propaganda wel mogen ?
Door personen als Charismatisch worden dagelijks zoveel pro Palestina posts geplaatst, dat is in mijn ogen eenzijdige propaganda.
Zoveel mensen zoveel meningen toch ?
Ik zie de berichtgeving van het IDF overigens niet als propaganda, de tweets die ik deze ochtend heb geplaatst, daar ben ik het gewoon mee eens.
Zoals ik hiervoor al zei met begonnen doelde ik op andere oorlogen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:23 schreef DR010 het volgende:
Ik hoop dat het je in ieder geval duidelijk is dat je niet zomaar kunt zeggen dat de
Arabieren 'begonnen' ... tijdens het Britse mandaat was in eerste instantie 3% van Palestina joods.. wat later naar 11% steeg in 1922 en 16% in 1931.... tegen de meerderheid daar die moslim was...
Palestina was dus degelijk Palestina... voordat Israel is ontstaan..
http://en.wikipedia.org/wiki/Mandatory_Palestine
De Britten hadden joden een land belooft (Balfour Declaration). Nadat ze zich niet meer aan de belofte wilde houden begonnen de zionisten onder leiding van Begin zich te verzetten tegen de Britse controle over Palestina. Dankzij die militaire aanvallen gaven de Britten het probleem aan de VN. Daarna kwam de resolutie die Palestina verdeelde.quote:,en goed die tweede zin... weet niet waarom je daar zo zeker van bent... en hoe je daar op komt.. maargoed dat is iets wat je nooit kunt weten natuurlijk
Dat denkt niemand.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja, zowel propaganda van Israel en Palestijnen vind ik beetje nutteloos.. ik snap gewoon niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat dit conflict zwart-wit is, dat er een good guy en een bad guy is, terwijl dat gewoon niet zo is.
Het is propaganda omdat die tweet niet de hele waarheid vertelt.. Israel heeft er namelijk een flink steentje aan bij gedragen dat de Palestijnse bevolking het niet zo goed heeft.. komt niet alleen door Hamas.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:43 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat toont de eerste IDF tweet die ik heb geplaatst wederom aan, dus hoezo is dat dan propaganda ?
Beetje lomp geformuleerd van mij, maar ik sta achter die 3 tweets, anders plaats ik ze niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen propaganda - want ik ben het er mee eens.
Hehehehehe...
Mee eensquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja, zowel propaganda van Israel en Palestijnen vind ik beetje nutteloos.. ik snap gewoon niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat dit conflict zwart-wit is, dat er een good guy en een bad guy is, terwijl dat gewoon niet zo is.
Klopt, maar Hamas had veel kunnen voorkomen, en dat geld net zo goed voor Israel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is propaganda omdat die tweet niet de hele waarheid vertelt.. Israel heeft er namelijk een flink steentje aan bij gedragen dat de Palestijnse bevolking het niet zo goed heeft.. komt niet alleen door Hamas.
Omdat het nu oorlog is?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:19 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Als israel zoveel om de Palestijnen geeft, waarom zijn die blokkades er uberhaupt al voor dat soort goederen?
Klopt niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:08 schreef Nintex het volgende:
Het grootste deel van Israel was woestijn van geen enkele waarde
Klopt niet.quote:pas toen Israel er wat moois van maakten wilden de arabieren terug
Klopt niet.quote:ook in de daar op volgende oorlogen (waarvan Israel er geen 1 gestart had!)
Toen Israël nog geen staat was, waren joodse terreurorganisaties actief. De baas van die terreurorganisatie is als premier gekozen in de staat Israël.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Yup, anders kunnen we pedofielen ook wel gaan aanstellen als hoofd van een kinderdagverblijf of kunnen we de poorten van de TBS klinieken ook wel openzetten.
Het draait dus uiteindelijk om macht: recht van de sterkste. Daarom heeft Israël geen toekomst IMHO, want ooit zullen ze het onderspit delven.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
De hele wereld zoals ie nu is, is ontstaan middels landjepik. Schop de Amerikanen dan ook maar weg en geef het land terug aan de Indianen.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:28 schreef oksel12 het volgende:
Ben jij het pro-Israel trollkloontje van Charismatisch? Die kwam ook met onzin dat ik een kloon van sad panda zou zijn. Dat ben ik namelijk niet...
NSB'ersquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:30 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens dit twitterbericht is dit een moeder met haar twee zoons.
https://twitter.com/Paz_19x/status/494882417753067520/photo/1
Heb de afgelopen week meerdere van dit soort berichten gelezen, ik ben niet overtuigd dat dit waar is. Aan de andere kant verbaast het me niet als het wel zo is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:55 schreef theunderdog het volgende:
http://www.xandernieuws.p(...)-ISIS-zegt-steun-toe
Niet zo,n betrouwbare bron, maar wat zou het prachtig zijn als dit waar is. Dan kan Israël zich eindelijk helemaal geven.
Niet zolang ze worden gesteund door de VS en dat zie ik niet veranderen. Israel heeft al een aantal oorlogen overleefd en de Arabische wereld is zwakquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:54 schreef Charismatisch het volgende:
Het draait dus uiteindelijk om macht: recht van de sterkste. Daarom heeft Israël geen toekomst IMHO, want ooit zullen ze het onderspit delven.
Laten we hopen dat het waar is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:58 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Heb de afgelopen week meerdere van dit soort berichten gelezen, ik ben niet overtuigd dat dit waar is. Aan de andere kant verbaast het me niet als het wel zo is.
Waarom?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het waar is.
Dat is waar men om vraagt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waarom?
Want DAN krijg je dus genocide, he. Is dat dan wat je wil?
Het is wel toevallig als twee mensen dat vals beweren terwijl als ik de post geschiedenis bekijk van sad panda heeft hij toch een hele andere mening.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:58 schreef Charismatisch het volgende:
[..]Ik hoop maar dat het onzin is. Anders ben je ziek in je kop. Je hoeft je niet aangesproken te voelen als je niet een kloon bent.
[..]
Dat is net zo iets als zeggen dat anti-zionistische joden NSB'ers zijn..quote:NSB'ers
Wat staat daar dan? Xandernieuws (quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het waar is.
Smerig ventje. 'Dan kan Israël zich helemaal geven'. Lees: dan kunnen de Palestijnen uitgeroeid worden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:55 schreef theunderdog het volgende:
Niet zo,n betrouwbare bron, maar wat zou het prachtig zijn als dit waar is. Dan kan Israël zich eindelijk helemaal geven.
Ad hominem.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:53 schreef Clashy het volgende:
[..]
Smerig ventje. 'Dan kan Israël zich helemaal geven'. Lees: dan kunnen de Palestijnen uitgeroeid worden.
Ontkracht het dan? Maar nee, dat zul je niet doen want je staat vierkant achter je walgelijke (nog zacht uitgedrukt) uitspraak.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ad hominem.
Zie hier de typische pro-Palestine type, niet instaat om normaal te discussiëren.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ad hominem.
Zie hier de typische pro-Palestine type, niet instaat om normaal te discussiëren.
Natuurlijk sta ik er vierkant achter, anders zou ik het niet posten he.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:58 schreef Clashy het volgende:
[..]
Ontkracht het dan? Maar nee, dat zul je niet doen want je staat vierkant achter je walgelijke (nog zacht uitgedrukt) uitspraak.
Die hele verklaring doesn't make sense.. Dus omdat een of ander religieus boek van duizenden jaren geleden vertelt dat een groep mensen recht hebben op een stuk land is het rechtvaardig om dat land waarop arabieren dus al LANG woonden gewoon te annexeren via terrorisme???? Of is het uit medelijden dat het joodse volk al die eeuwen uitgekotst werden en gefaald hebben om zich ergens te vestigen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:45 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Zoals ik hiervoor al zei met begonnen doelde ik op andere oorlogen.
[..]
De Britten hadden joden een land belooft (Balfour Declaration). Nadat ze zich niet meer aan de belofte wilde houden begonnen de zionisten onder leiding van Begin zich te verzetten tegen de Britse controle over Palestina. Dankzij die militaire aanvallen gaven de Britten het probleem aan de VN. Daarna kwam de resolutie die Palestina verdeelde.
Dus, de aanvallen van de zionisten waren groot genoeg dat de Britten het een probleem vonden en het aan de VN gaven. De holocaust komt daar niet aan te pas, die was juist een gevaar voor de ideeën van de zionisten. Daarom steunde de mufti van Jeruzalem Hitler.
Lees mijn posts eens.. .. en ja ik ben ook ' pro-Palestijns ' , als dat is wat je het wilt noemen..quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ad hominem.
En weer een ad hominem.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:15 schreef DR010 het volgende:
[..]
Lees mijn posts eens.. kijken of je IQ daar tegen op kan.. en ja ik ben ook ' pro-Palestijns ' , als dat is wat je het wilt noemen..
Ik zie mezelf meer als ' pro-Humaan'
Wat ben je toch snel op je teentjes getrapt.quote:
Jij bent niet instaat om zonder een ad hominem te discussiëren.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:18 schreef DR010 het volgende:
[..]
Wat ben je toch snel op je teentjes getrapt.![]()
Ga je nog inhoudelijk iets zeggen, of blijf je weer gooien met je Ad Hominem ??
Vooruit ik zal speciaal voor jou mijn post wijzigen... maar ga dan niet huilie huilie doen ... dat is van een ander niveau..
Besef je niet dat je zelf ook ad hominem bezig bent?? Of zie jij dat niet in??quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent niet instaat om zonder een ad hominem te discussiëren.
Pas wanneer je het kan zonder deze drogredenering, neem ik je serieus.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:24 schreef DR010 het volgende:
[..]
Besef je niet dat je zelf ook ad hominem bezig bent?? Of zie jij dat niet in??
En nee ik ben wel in staat zonder ad hominem te discussieren... met mensen waarmee ik KAN discussieren en die niet zo kinderachtig doen , zoals oksel12... die val ik persoonlijk niet aan...
Lees mijn posts maar.. ik ga niet alles dubbel vertellen knul..quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Maar vertel, waarom ben jij pro palestine?
Juichen omdat Israël genocide zou gaan verrichtenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:55 schreef theunderdog het volgende:
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:01 schreef DR010 het volgende:
[..]
Die hele verklaring doesn't make sense.. Dus omdat een of ander religieus boek van duizenden jaren geleden vertelt dat een groep mensen recht hebben op een stuk land is het rechtvaardig om dat land waarop arabieren dus al LANG woonden gewoon te annexeren via terrorisme???? Of is het uit medelijden dat het joodse volk al die eeuwen uitgekotst werden en gefaald hebben om zich ergens te vestigen.
Dat 'verzet' bestond gewoon uit bom-aanslagen en moorden... terroristische acties dus.. maargoed het zijn zionisten dus dan is het ineens ' verzet ' .. Verzet van wat??? Dat land was al heel lang niet meer hun land.... dus waar verzetten ze zich tegen.. Ze waren gewoon bloeddorstig en wanhopig naar hun beloofd stukje land wat in een sprookjesboek staat... Religieuze kwestie... Dus dan maar landjepik doen en zodra de inwoners die daar EERDER zaten zich gaan verzetten , dan zijn het ineens radicale islamitische terroristen....
En ga mij niet vertellen dat die Holocaust geen enkel invloed heeft gehad op de stichting van de staat Israel.. dat kun je niemand wijs maken...
En dan vraag jij je af waarom de Arabische wereld moest ingrijpen, en waarom Hamas nu bestaat?
In eerste instantie was dat inderdaad het ongedaan maken van Israel .... (wat ik niet verassen vind)...
Daarna was het leed al geschied en bleef Hamas nu met een ander meer realistisch doel, en dat is nog verdedigen wat het te verdedigen heeft.... het zionisme is bezig om de laatste stukjes in te pikken middels propaganda dat hierboven is gepost ... dat Hamas nog steeds uit is op extinctie van Israel... misschien nu meer dat ze dit zeggen uit wanhoop... omdat ze in het nauw gedreven worden door zionistische terroristen.. zij weten ook dat uitroeien van Israel gewoon impossible is.
Groeperingen (die jij terroristen noemt) in de omgeving die eigenlijk nauwelijks iets hebben uitgericht tegen Israel, behalve Hezbollah en Hamas,...Echte terreurgroepen zoals Al Qaida waren amper bij betrokken net als heel veel andere 'terreur' groepen....
En human shielding is gewoon nu de Hype excuus om te vertonen hoe slecht Hamas wel niet is, terwijl A : slechts een heel klein deel van alle doden daardoor komt... en B de echte slechterik Israel is maar daar gewoon heel goed in zijn om dat middels , opnieuw, bovengenoemde propaganda dat te verbergen en de Hamas te beschuldigen van wat er nu gaande is.
[ afbeelding ]
Hamas is democratisch verkozen , omdat Fatah geen ruk uitvoert tegen de nederzettingenbouw op Palestijnse gebieden die TOT OP HEDEN nog door aan t gaan zijn... Want Fatah is een corrupte bende dat gesponsord wordt door de VS, t zijn nu allemaal miljonairs die verder gewoon marionetten zijn nu.. nadat Arafat is vermoord, *kuch* kuch* 'overleden' , sorry.
Nee ik zou ook voor Hamas kiezen..
ik juich niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
Juichen omdat Israël genocide zou gaan verrichten
Wow man, wat lees jij snel ...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Je bent dus gewoon pro een terroristische organisatie, goed bezig man.
Je post staat vol met sympathie voor hamas. je vindt het zelfs niet raar dat ze israel compleet weg willen vagen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:29 schreef DR010 het volgende:
[..]
Wow man, wat lees jij snel ...![]()
Wat mooi hoe snel jij conclusies kan trekken... ook n.a.v. van mijn voorgaande teksten in dit topic...
Echt.. dude... jij noemt dit discussie??? Jij valt door de mand... 1-0 voor mij.
Tering wat ben jij doorgeslagenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:29 schreef theunderdog het volgende:
http://www.idfblog.com/bl(...)errorist-facilities/
"Hamas routinely treats the civilian buildings of Gaza as its private terrorist compounds. It fires rockets at Israel from schools and hospitals, and uses mosques as command centers and to store weapons and hide infiltration tunnels."
[ afbeelding ]
http://www.telegraph.co.u(...)-Israeli-forces.htmlquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:29 schreef theunderdog het volgende:
"Hamas routinely treats the civilian buildings of Gaza as its private terrorist compounds. It fires rockets at Israel from schools and hospitals, and uses mosques as command centers and to store weapons and hide infiltration tunnels."
[ afbeelding ]
Provocerend twitterbericht...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:31 schreef DR010 het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)-Israeli-forces.html
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je post staat vol met sympathie voor hamas. je vindt het zelfs niet raar dat ze israel compleet weg willen vagen.
Ieder zinnig mens ziet in dat je post enkel en alleen bestond uit het verheerlijken van Hamas hoor.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:34 schreef DR010 het volgende:
[..]en dan vraag je je af waarom mensen ' Ad Hominem
' op je reageren?? Je hebt echt geen benul van hoe oppervlakkig je geblaat is man...
Nee ik ben je aan het kopiëren.. of heb je dat nog niet doorquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Provocerend twitterbericht...
En nu?
Ik kan er niets aan doen dat je hersens onvoorwaardelijk Hamas met terrorisme linken... Dat noem ik gebrek aan kennis...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ieder zinnig mens ziet in dat je post enkel en alleen bestond uit het verheerlijken van Hamas hoor.
Leuk en aardig. Heb je ook getallen van het aantal doden die daardoor zijn veroorzaakt??quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:38 schreef theunderdog het volgende:
Hier een bericht dat goed verwoord wat de terroristische aanvallen van Hamas veroorzaken.
http://www.jewishpress.co(...)-rockets/2014/07/08/
Effectief zijn de ratten van Hamas niet inderdaad.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:39 schreef DR010 het volgende:
[..]
Leuk en aardig. Heb je ook getallen van het aantal doden die daardoor zijn veroorzaakt??
2-0
Nou dan.. dus je spreekt jezelf heel hard tegen...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Effectief zijn de ratten van Hamas niet inderdaad.
Verzet tegen de Britten die het land bezetten. Er waren verschillende verzetsgroepen, niet alle deden aan terrorisme..quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:01 schreef DR010 het volgende:
Dat 'verzet' bestond gewoon uit bom-aanslagen en moorden... terroristische acties dus.. maargoed het zijn zionisten dus dan is het ineens ' verzet ' .. Verzet van wat??? Dat land was al heel lang niet meer hun land.... dus waar verzetten ze zich tegen..
Dat zei ik ook niet, ik zei alleen dat ook zonder de holocaust Israël gesticht zou worden.quote:En ga mij niet vertellen dat die Holocaust geen enkel invloed heeft gehad op de stichting van de staat Israel.. dat kun je niemand wijs maken...
Dat klopt maar Hamas en Hezbollah zijn net zo goed terroristen. Doelbewust onschuldige burgers vermoorden is en blijft terrorisme.quote:Groeperingen (die jij terroristen noemt) in de omgeving die eigenlijk nauwelijks iets hebben uitgericht tegen Israel, behalve Hezbollah en Hamas,...Echte terreurgroepen zoals Al Qaida waren amper bij betrokken net als heel veel andere 'terreur' groepen....
De VS heeft veel liever Fatah dan Hamas maar dat betekent niet dat Fatah de agenda van de VS volgt, met Amerikaanse voorstellen voor vrede is Fatah het niet eens.quote:Want Fatah is een corrupte bende dat gesponsord wordt door de VS, t zijn nu allemaal miljonairs die verder gewoon marionetten zijn nu
Niet bewezen en tevens was hij ook corrupt:quote:nadat Arafat is vermoord, *kuch* kuch* 'overleden' , sorry.
Waarom is het vermoorden van onschuldige Israëliërs een goed iets?quote:Nee ik zou ook voor Hamas kiezen..
Wanneer ga jij naar het front dat ?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Effectief zijn de ratten van Hamas niet inderdaad.
Hun propaganda zou effectiever zijn als ze "Israel Defense Forces" verwijderen.quote:
Nooit, waarom zou ik?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wanneer ga jij naar het front dat ?
Dus jij geeft ook toe dat Israel OOK aan terrorisme doet ?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:44 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Verzet tegen de Britten die het land bezetten. Er waren verschillende verzetsgroepen, niet alle deden aan terrorisme..
[..]
Dat zei ik ook niet, ik zei alleen dat ook zonder de holocaust Israël gesticht zou worden.
[..]
Dat klopt maar Hamas en Hezbollah zijn net zo goed terroristen. Onschuldige burgers vermoorden is en blijft terrorisme.
[..]
De VS heeft veel liever Fatah dan Hamas maar dat betekent niet dat Fatah de agenda van de VS volgt, met Amerikaanse voorstellen voor vrede is Fatah het niet eens.
Hamas is een corrupte bende die gesponsord wordt door Qatar en Iran. De leider van Hamas zit veilig in een villa in Doha.
[..]
Niet bewezen en tevens was hij ook corrupt:
Critics have accused Arafat of mass corruption, secretly amassing a personal wealth estimated to be USD $1.3 billion by 2002 despite the degrading economic conditions of the Palestinians.Critics have accused Arafat of mass corruption, secretly amassing a personal wealth estimated to be USD $1.3 billion by 2002 despite the degrading economic conditions of the Palestinians.
https://en.wikipedia.org/wiki/Yasser_Arafat
[..]
Waarom is het vermoorden van onschuldige Israëliërs een goed iets?
Maar buiten dat, wat heeft Hamas nou bereikt? Ze kunnen niet van Israël winnen en hebben alleen maar voor meer ellende gezorgd. Zonder hun raketten waren er nu niet al die doden, en al die doden in het verleden. Tevens zou er geen economische blokkade zijn, zou de grens open kunnen en zou er geld aan nuttige dingen besteed kunnen worden in plaats van raketten.
Nou je bent in no time van mening veranderd dat het nog maar een kleine stap is om het IDF te steunen...quote:
En ook die moord op 3 Israëliërs werd gevierd door sommigen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:31 schreef DR010 het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)-Israeli-forces.html
[ afbeelding ]
Ik steun IDF, maar ik zie geen reden om met ze te vechten. Ik zit hier goed.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou je bent in no time van mening veranderd dat het nog maar een kleine stap is om het IDF te steunen...
Ik had het beter moeten verwoorden, ik bedoel:quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus jij geeft ook toe dat Israel OOK aan terrorisme doet ?
Hilarisch hoe de Israëli's denken de propaganda-oorlog te kunnen winnen. Als je scholen en ziekenhuizen bombareerd en kinderen doodt dan kun je die propaganda-oorlog niet meer winnen idioten!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:29 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
Hamas moet stoppen raketten te verstoppen in ziekenhuizen, scholen, moskeeën enz.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hilarisch hoe de Israëli's denken de propaganda-oorlog te kunnen winnen. Als je scholen en ziekenhuizen bombareerd en kinderen doodt dan kun je die propaganda-oorlog niet meer winnen idioten!
Hamas moet niks. Als Israël ervoor kiest om zich te misdragen is dit alleen maar in het voordeel van Hamas.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:53 schreef theunderdog het volgende:
Hamas moet stoppen raketten te verstoppen in ziekenhuizen, scholen, moskeeën enz.
Hamas moet inderdaad niets, maar Israël dan ook niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:54 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hamas moet niks. Als Israël ervoor kiest om zich te misdragen is dit alleen maar in het voordeel van Hamas.
gahaha ja dat kan je wel doen. Maar zelfs dat doet Israel ook !quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:51 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ik had het beter moeten verwoorden, ik bedoel:
Doelbewust onschuldige burgers vermoorden is en blijft terrorisme.
Dat waren kolonisten tieners toch?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:50 schreef oksel12 het volgende:
En ook die moord op 3 Israëliërs werd gevierd door sommigen.
Als Israël net als Hamas behandeld wilt worden door de internationale gemeenschap, dan mogen ze doorgaan met zich te misdragen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:55 schreef theunderdog het volgende:
Hamas moet inderdaad niets, maar Israël dan ook niet.
Zolang Hamas raketten gaat verstoppen in ziekenhuizen, gaat Israël zich niet inhouden.
Aww gossie, die zielige Hamas toch !quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:56 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Als Israël net als Hamas behandeld wilt worden door de internationale gemeenschap, dan mogen ze doorgaan met zich te misdragen.
Wanner was t voor t laatst dat Hamas, 1600+ onschuldige Israëliërs binnen een maand heeft vermoord???quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:44 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Verzet tegen de Britten die het land bezetten. Er waren verschillende verzetsgroepen, niet alle deden aan terrorisme..
[..]
Dat zei ik ook niet, ik zei alleen dat ook zonder de holocaust Israël gesticht zou worden.
[..]
Dat klopt maar Hamas en Hezbollah zijn net zo goed terroristen. Onschuldige burgers vermoorden is en blijft terrorisme.
[..]
De VS heeft veel liever Fatah dan Hamas maar dat betekent niet dat Fatah de agenda van de VS volgt, met Amerikaanse voorstellen voor vrede is Fatah het niet eens.
Hamas is een corrupte bende die gesponsord wordt door Qatar en Iran. De leider van Hamas zit veilig in een villa in Doha.
[..]
Niet bewezen en tevens was hij ook corrupt:
Critics have accused Arafat of mass corruption, secretly amassing a personal wealth estimated to be USD $1.3 billion by 2002 despite the degrading economic conditions of the Palestinians.Critics have accused Arafat of mass corruption, secretly amassing a personal wealth estimated to be USD $1.3 billion by 2002 despite the degrading economic conditions of the Palestinians.
https://en.wikipedia.org/wiki/Yasser_Arafat
[..]
Waarom is het vermoorden van onschuldige Israëliërs een goed iets?
Maar buiten dat, wat heeft Hamas nou bereikt? Ze kunnen niet van Israël winnen en hebben alleen maar voor meer ellende gezorgd. Zonder hun raketten waren er nu niet al die doden, en al die doden in het verleden. Tevens zou er geen economische blokkade zijn, zou de grens open kunnen en zou er geld aan nuttige dingen besteed kunnen worden in plaats van raketten.
Klopt, 9/11 is een complot door de joden!!111quote:
Dat is duidelijk: Israël geeft duidelijk niets om menselijk leven. En als je wilt reageren "Hamas ook niet" dan heb je gelijk. Maar Israël is dus niet beter dan Hamas: het is hetzelfde laken en pak.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas moet inderdaad niets, maar Israël dan ook niet.
Zolang Hamas raketten gaat verstoppen in ziekenhuizen, gaat Israël zich niet inhouden.
Ga weg man met die aluhoedjes onzin over 9/11.quote:
Waneer? Noem eens een voorbeeld? Waarom zouden ze doelbewust onschuldige burgers doden?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
gahaha ja dat kan je wel doen. Maar zelfs dat doet Israel ook !
Nee, Israël wil geen onschuldige slachtoffers maken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is duidelijk: Israël geeft duidelijk niets om menselijk leven. En als je wilt reageren "Hamas ook niet" dan heb je gelijk. Maar Israël is dus niet beter dan Hamas: het is hetzelfde laken en pak.
Vijf dansende Israëliërs is geen complot, maar een feit.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:57 schreef oksel12 het volgende:
Klopt, 9/11 is een complot door de joden!!111
Ja, die bedoel ik.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat waren kolonisten tieners toch?
In de twee zinnen in deze posting zeg je twee compleet tegenoverstelde dingen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, Israël wil geen onschuldige slachtoffers maken.
Ze willen alleen Hamas vernietigen, en als die munitie verstoppen in ziekenhuizen, scholen, moskeeën dan tja....
Dat vertraagt het vredesproces enorm. Zolang die soldaat niet terug is krijg je Israel niet terug aan de tafel. Zo hebben ze nog een reden om door te gaan met bombarderen en kunnen de VS, EU etc. geen druk zetten om de oorlog te stoppen. Immers zouden zij precies hetzelfde gedaan hebben.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:59 schreef beantherio het volgende:
Waarom maakt iedereen zich trouwens zo druk om die ene vermiste Israëlische soldaat?
Nee hoor, ze willen in eerste instantie geen onschuldige slachtoffers.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
In de twee zinnen in deze posting zeg je twee compleet tegenoverstelde dingen.
Dan was het zelfverdediging en beoefenen van recht op zelfverdediging van mensen die met pijn in het hart zien hoe deze kolonisten hun land bezetten en afnemen?quote:
Als ze dat zouden kunnen dan zouden ze het zeker niet nalaten..quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:57 schreef DR010 het volgende:
[..]
Wanner was t voor t laatst dat Hamas, 1600+ onschuldige Israëliërs binnen een maand heeft vermoord???
http://www.911myths.com/index.php/Dancing_Israelisquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:59 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Vijf dansende Israëliërs is geen complot, maar een feit.
Klopt, en het is idioot om vanwege terrorisme die steun te staken of naar andere eisen van Osama te luisteren.quote:En 9/11 was geen inside job, maar door Osama bin Laden's mannen gepleegd, één van de redenen die zij gaven voor hun aanslagen was de Amerikaanse steun aan de zionistische kolonistenstaat Israël.
ja als als ALS ALS... maar dat is nu niet gaande he...dus maar preventief iedereen uitmoorden...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als ze dat zouden kunnen dan zouden ze het zeker niet nalaten..
Dat is niet helemaal juist want Israel beschermt de eigen bevolking wel.. Hamas nietquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is duidelijk: Israël geeft duidelijk niets om menselijk leven. En als je wilt reageren "Hamas ook niet" dan heb je gelijk. Maar Israël is dus niet beter dan Hamas: het is hetzelfde laken en pak.
Het dodental is inmiddels opgelopen tot 1650. De term "hypocrisie" wordt wel erg ver opgerekt door je dan druk te maken om een vermiste soldaat.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat vertraagt het vredesproces enorm. Zolang die soldaat niet terug is krijg je Israel niet terug aan de tafel. Zo hebben ze nog een reden om door te gaan met bombarderen en kunnen de VS, EU etc. geen druk zetten om de oorlog te stoppen. Immers zouden zij precies hetzelfde gedaan hebben.
Ze willen en stelen méér land, en wie daartegen in opstand komt met een wapen knallen ze dood. Ook als dat betekent dat er 70% vrouwen en kinderen omkomen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:02 schreef theunderdog het volgende:
Nee hoor, ze willen in eerste instantie geen onschuldige slachtoffers.
...en dus mag Israël toch een slachtpartij aanrichten onder onschuldige burgers.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, ze willen in eerste instantie geen onschuldige slachtoffers.
Maar terroristen verschuilen zich nu eenmaal tussen de bevolking.
Nee, de bezettingen zijn niets meer dan een signaal.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ze willen en stelen méér land, en wie daartegen in opstand komt met een wapen knallen ze dood. Ook als dat betekent dat er 70% vrouwen en kinderen omkomen. Wat noemen dat? Bezetting. Wat roept bezetting op? Verzet. Waar is de hele onstaansgeschiedenis van Hamas een gevolg van? Bezetting. Waar ligt dus de oorzaak? Bezetting. Wie verzet zich dan tegen de bezetting? Zeker niet alleen Hamas, veel meer groepen.
Je maakt je nu eenmaal altijd meer druk om je eigen volk dan om het volk van de ander zo gaat dat bij iedere oorlog. De Palestijnen houden toch ook een grote begrafenis stoet voor iedere omgekomen Palestijn en halen hun schouders op bij een dode Israeli. Dat is in de hele geschiedenis van de mensheid al zo geweest.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:04 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het dodental is inmiddels opgelopen tot 1650. De term "hypocrisie" wordt wel erg ver opgerekt door je dan druk te maken om een vermiste soldaat.
Nogmaals nee, Israël kan niet anders.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
...en dus mag Israël toch een slachtpartij aanrichten onder onschuldige burgers.
Zoals ik al zei: twee zinnen die totaal haaks op elkaar staan.
Da's nogal makkelijk praten he? Israël heeft een van de sterkste legers ter wereld terwijl Hamas niet veel meer is dan een verzameling guerrillastrijders met hele beperkte bewapening.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal juist want Israel beschermt de eigen bevolking wel.. Hamas niet
Vandaar dat Hamas de strijd ook moet opgeven. Ze hebben verloren, ze gaan nooit winnen, alleen zo kan het beeindigen. Het is nu alsof het 1945 is en Goebbels over de radio roept dat Amerika zich moet overgeven terwijl Goering nog wat rotjes afsteekt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Da's nogal makkelijk praten he? Israël heeft een van de sterkste legers ter wereld terwijl Hamas niet veel meer is dan een verzameling guerrillastrijders met hele beperkte bewapening.
Jouw video = een mythequote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:03 schreef oksel12 het volgende:
http://www.911myths.com/index.php/Dancing_Israelis
Oh zekers.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogmaals nee, Israël kan niet anders.
Hamas dwingt hen om "onschuldige" slachtoffers te maken.
Als Hamas verloren heeft waarom wordt er dan nog gevochten?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Vandaar dat Hamas de strijd ook moet opgeven. Ze hebben verloren, ze gaan nooit winnen, alleen zo kan het beeindigen. Het is nu alsof het 1945 is en Goebbels over de radio roept dat Amerika zich moet overgeven terwijl Goering nog wat rotjes afsteekt.
Omdat ze tot de laatste man willen doorvechten, net zoals de Japanners.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als Hamas verloren heeft waarom wordt er dan nog gevochten?
Ze zijn omringt door Egypte (Sisi) en Jordanie die vredesverdragen hebben al jarenlang.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:07 schreef theunderdog het volgende:
Nee, de bezettingen zijn niets meer dan een signaal.
Een signaal laat Israël niet met zich laat dollen. Ze zijn omringt door landen die Israël haten.
Je vraagt aan hen te definitief te capituleren, zeg dat dan ook eerlijk en direct. Capitulatie en ook de laatste stukjes land af te staan. Dat zullen velen van hen nooit doen. Liever eervol en strijdend doorgaan dan het laatste stukje 20% land (Oost-Jeruzalem en Westbank opdelen) verder afstaan. Abbas geweldloze strijd al meer dan 20 jaar heeft alleen maar meer nederzettingen opgeleverd. Het is ten onder gaan en je kontje braaf te geven of strijdend ten onder gaan.quote:Nee, als het Palestijnse volk echt vrede wil dan kiest zij de kant van Israël en elimineren zij gezamenlijk Hamas en overige islam terroristen.
Bij alle aanvallen op Hamas waarbij onschuldige slachtoffers vallen ?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:59 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Waneer? Noem eens een voorbeeld? Waarom zouden ze doelbewust onschuldige burgers doden?
Eensquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Vandaar dat Hamas de strijd ook moet opgeven. Ze hebben verloren, ze gaan nooit winnen, alleen zo kan het beeindigen.
1: Ja man, en dat geloof jij allemaal direct natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ze zijn omringt door Egypte (Sisi) en Jordanie die vredesverdragen hebben al jarenlang.
Er ligt een Arab Peace Initiative sinds 2002 waarbij men zich aan internationale grenzen houdt en Israel volledige normalisering in betrekking geeft als Arabische Liga.
[..]
Je vraagt aan hen te definitief te capituleren, zeg dat dan ook eerlijk en direct. Capitulatie en ook de laatste stukjes land af te staan. Dat zullen velen van hen nooit doen. Liever eervol en strijdend doorgaan dan het laatste stukje 20% land (Oost-Jeruzalem en Westbank opdelen) verder afstaan. Abbas geweldloze strijd al meer dan 20 jaar heeft alleen maar meer nederzettingen opgeleverd. Het is ten onder gaan en je kontje braaf te geven of strijdend ten onder gaan.
Het verzet = niet alleen Hamas. Dat willen jullie maar niet begrijpen. Er zijn vele andere groepen met eigen leiding, structuur die wel meevechten. Het verzet is er zolang de bezetting er is, en dat is volledig begrijpbaar. We begrijpen het nu in voormalig Indonesie en verzet tegen de Nederlandse kolonisatie, we begrijpen het in de eigen geschiedenis met de Duitsers, etc etc.
Tuurlijk weten ze het.. veel bombardementen zijn ook ter vergelding.. hoe meer IDF-soldaten sneuvelen, hoe harder Israel terugslaat.. oog om oog, tand om tand.. Is dat verstandig? Nee. Is dat humaan? Nee. De mentaliteit van 'oog om oog, tand om tand' heeft niemand ooit verder gebracht, maar die heethoofden in de woestijn kennen niet anders.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bij alle aanvallen op Hamas waarbij onschuldige slachtoffers vallen ?
Of denk je dat zo stupid zijn dat ze dat niet weten ? Dat na elke aanval er word gedacht oops ?
Het brengt Israël wel degelijk verder, ze krijgen steeds meer land.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Tuurlijk weten ze het.. veel bombardementen zijn ook ter vergelding.. hoe meer IDF-soldaten sneuvelen, hoe harder Israel terugslaat.. oog om oog, tand om tand.. Is dat verstandig? Nee. Is dat humaan? Nee. De mentaliteit van 'oog om oog, tand om tand' heeft niemand ooit verder gebracht, maar die heethoofden in de woestijn kennen niet anders.
Wat is het doel van Hamas in deze oorlog nu?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:10 schreef Nintex het volgende:
Vandaar dat Hamas de strijd ook moet opgeven. Ze hebben verloren, ze gaan nooit winnen, alleen zo kan het beeindigen. Het is nu alsof het 1945 is en Goebbels over de radio roept dat Amerika zich moet overgeven terwijl Goering nog wat rotjes afsteekt.
Ze krijgen helemaal niets. Ze stelen land.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het brengt Israël wel degelijk verder, ze krijgen steeds meer land.
Wat heb je aan land zonder vrede?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het brengt Israël wel degelijk verder, ze krijgen steeds meer land.
Och stelen, Palestine staat het af.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze krijgen helemaal niets. Ze stelen land.
Bedankt voor het inzicht.quote:
De raketten die worden afgeschoten richting gaza, zijn indrukwekkend om te zien.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat heb je aan land zonder vrede?
Nee hoor.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:14 schreef theunderdog het volgende:
Dit plaatje is wel treffend:
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat men elders een primitief haatbakkebaardland c.q. kolonisten zal tolereren.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Achteraf bezien hadden de joden in 1948 misschien beter een ander stukje land kunnen krijgen dan waar ze nu wonen, ondanks de historische verbondenheid met dat land. Omringd door al die tamelijk primitieve haatbaardlanden wordt het toch nooit wat daar.
Laat Hamas maar eens dat charter ongeldig verklaren waarin ze oproepen tot het uitroeien van de joden. Laat ze maar eens de wapens uit de ziekenhuizen en huizen halen, daden zeggen meer dan woorden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:21 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wat is het doel van Hamas in deze oorlog nu?
Khaled Meshaal zei het duidelijk, maar je zag het weinig in de NLse media volgens mij. Een langdurig bestand waarbij de siege van Gaza definitief wordt opgeheven. Met een rol voor bevriende naties en/of internationale gemeenschap om bepaalde overgangen en zee te bewaken en erop toe te zien voor beide partijnen (Hamas en Israel) dat het niet geschonden wordt.
Kijk je mee?
Hamas heeft de strijd niet verloren. Ze zitten er nog, hebben genoeg sympathie als verzetsgroep ipv pacifistische Abbas. En hebben grote steun vanuit buitenland zowel op financieel als militair niveau. Denk aan wapens en kennis vanuit Iran, Hizbullah, Soedan en Syrie. En geldstromen.
De Koning van Jordanie en Sisi in Egypte zijn seculier, die geven niet veel om de Koran in wetgeving van het land en beleid. Het is algemeen bekend dat ook Israel hen beschouwt als partners in de regio. Er liggen al tientallen jaren vredesverdragen tussen de twee landen. Je praat onzin dusquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:16 schreef theunderdog het volgende:
1: Ja man, en dat geloof jij allemaal direct natuurlijk.
Het zijn islamitische landen en de koran roept op tot haat jegens Joden.
Dat doen ze niet, capituleren hebben ze al genoeg gedaan. Ze hebben genoeg verloren. Er zijn zeker Palestijnen die zeggen "laat het dan maar aan Israel" maar ook genoeg die zeggen "dan maar strijdend ten onder, want we gaan sowieso ten onder. beter strijdend dan pacifistisch afgeven de boel".quote:2: Dat vraag ik inderdaad van hen, dacht dat dat al wel duidelijk genoeg was.
Je hebt dus geen probleem ermee als kolonisten worden afgemaakt? Dat zijn bezetters namelijk op land van Palestijnen, geconfisqueerd land. Dat is wat je nu zegt. Je vond de dood van de drie kolonistentieners dus moreel gezien niet verwerpelijkquote:Verder, ik heb niets tegen "verzet", maar wel tegen het terrorisme van Hamas. En dat is waar het nu over gaat.
Nederland zou inderdaad de terroristen lekker hun gang laten gaan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor.
Stel dat in een dichtbevolkte wijk in NL een paar terroristen zouden zitten die aanslagen plegen, nooit en te nimmer zou men de boel dan maar helemaal platgooien.
Dat is fatsoen wat men hier nog heeft. Dat men absoluut wilt voorkomen dat onschuldige mensen het slachtoffer worden, ook al is de kans nog zo groot dat de boosdoeners dan gepakt worden.
En zie maar wat je hier van krijgt. Alleen maar meer actie-reactie, meer onschuldige doden en gewonden en meer strijders die opstaan tegen Israel. Want ze kennen onderhand allemaal wel een onschuldige die door bombardementen om het leven is gekomen. Vaak nog kinderen en vrouwen ook. Nou, dat zou mijn bloed ook laten koken.
Daarom zijn de bombardementen van Israel ook vergelding.. net als de bombardementen op Duitse steden in WO II. Het is een strategie om de tegenstander door de knieën te dwingen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor.
Stel dat in een dichtbevolkte wijk in NL een paar terroristen zouden zitten die aanslagen plegen, nooit en te nimmer zou men de boel dan maar helemaal platgooien.
Dat is fatsoen wat men hier nog heeft. Dat men absoluut wilt voorkomen dat onschuldige mensen het slachtoffer worden, ook al is de kans nog zo groot dat de boosdoeners dan gepakt worden.
En zie maar wat je hier van krijgt. Alleen maar meer actie-reactie, meer onschuldige doden en gewonden en meer strijders die opstaan tegen Israel. Want ze kennen onderhand allemaal wel een onschuldige die door bombardementen om het leven is gekomen. Vaak nog kinderen en vrouwen ook. Nou, dat zou mijn bloed ook laten koken.
Heb je het filmpje bekeken?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hilarisch hoe de Israëli's denken de propaganda-oorlog te kunnen winnen. Als je scholen en ziekenhuizen bombareerd en kinderen doodt dan kun je die propaganda-oorlog niet meer winnen idioten!
Er is natuurlijk een groot grijs gebied tussen niks doen en reageren zoals Israel doet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nederland zou inderdaad de terroristen lekker hun gang laten gaan.
Gelukkig doet Israël dat niet.
1: Jaja, maar Israël mag niet verzwakken met dit soort landen om zich heen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De Koning van Jordanie en Sisi in Egypte zijn seculier, die geven niet veel om de Koran in wetgeving van het land en beleid. Het is algemeen bekend dat ook Israel hen beschouwt als partners in de regio. Er liggen al tientallen jaren vredesverdragen tussen de twee landen. Je praat onzin dus
[..]
Dat doen ze niet, capituleren hebben ze al genoeg gedaan. Ze hebben genoeg verloren. Er zijn zeker Palestijnen die zeggen "laat het dan maar aan Israel" maar ook genoeg die zeggen "dan maar strijdend ten onder, want we gaan sowieso ten onder. beter strijdend dan pacifistisch afgeven de boel".
Bezetting en verzet zijn "synoniemen" van elkaar. Alleen is het verschil dat er eerst bezetting moet zijn om verzet te laten ontstaan. Het is dus duidelijk wat er eerst was en wat een reactie erop was.
[..]
Je hebt dus geen probleem ermee als kolonisten worden afgemaakt? Dat zijn bezetters namelijk op land van Palestijnen, geconfisqueerd land. Dat is wat je nu zegt. Je vond de dood van de drie kolonistentieners dus moreel gezien niet verwerpelijkEn dat was nou net de aanleiding tot deze hele oorlog, zogenaamd dan.
Totaal niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daarom zijn de bombardementen van Israel ook vergelding.. net als de bombardementen op Duitse steden in WO II. Het is een strategie om de tegenstander door de knieën te dwingen.
Dat moeten ze uit hun charter halen ja, ben ik met je eens. Onrealistisch ook.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:28 schreef Nintex het volgende:
Laat Hamas maar eens dat charter ongeldig verklaren waarin ze oproepen tot het uitroeien van de joden. Laat ze maar eens de wapens uit de ziekenhuizen en huizen halen, daden zeggen meer dan woorden.
Zoals ik al eerder tegen je zei, dat land is gewonnen dankzij een oorlog gestart door de Arabieren. Eigen schuld dus.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dan was het zelfverdediging en beoefenen van recht op zelfverdediging van mensen die met pijn in het hart zien hoe deze kolonisten hun land bezetten en afnemen?
Of gaat de zelfverdediging nu niet op voor de slachtoffers van kolonisatie?
Nee, israel heeft geen keus.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een groot grijs gebied tussen niks doen en reageren zoals Israel doet.
Omdat theunderdog dat ook is.. trollen met slappe feiten en deze opblazen, en t verheerlijken van massamoorden ( zoals die post met die tuinstoel) en gooien met propaganda zonder deze maar enkel te be-argumenteren...quote:
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:33 schreef DR010 het volgende:
[..]
Omdat theunderdog dat ook is.. trollen met slappe feiten en deze opblazen, en t verheerlijken van massamoorden ( zoals die post met die tuinstoel) en gooien met propaganda zonder deze maar enkel te be-argumenteren...
Heb je dit topic wel uberhaupt gelezen gast?![]()
Geef eerst eens antwoord. Hij plaatst een filmpje en een plaatje die een kant van de zaak belichten. Waarom zeg je dan dat hij is doorgeslagen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:33 schreef DR010 het volgende:
[..]
Omdat theunderdog dat ook is.. trollen met slappe feiten en deze opblazen, en t verheerlijken van massamoorden ( zoals die post met die tuinstoel) en gooien met propaganda zonder deze maar enkel te be-argumenteren...
Heb je dit topic wel uberhaupt gelezen gast?![]()
Heb je het topic wel uberhaupt gelezen ?
Omdat? Met alleen precisiebombardementen lukt het ze nooit om Hamas te verslaan. Weet vrijwel zeker dat het platgooien van hele wijken een strategisch doel heeft. De publiciteitsoorlog hebben ze toch al verloren.. pas als de VS op de rem gaan staan zullen ze er wel mee ophouden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Totaal niet te vergelijken.
Dit dus.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:33 schreef Charismatisch het volgende:
Als de Palestijnen over geavanceerde wapens zouden beschikken dan hadden ze Israël allang met gifgas bestookt, net als hun held Saddam in Halabja.
[ afbeelding ]
Tuurlijk wel.quote:
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Net als elk ander land.
Wij kiezen er nu toch ook niet voor om militair in te grijpen in Oekraine? Als we zo zouden reageren als Israel waren daar drie dagen na de crash van het vliegtuig al bombardementen geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |