Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Link doet het niet. Maar kan zowel geen enkel officieel Kerry Peace Plan zien noch een officiele reactie van Israel erop. Wel wat plannen en geruchten over wat Kerry in zijn vredesplan zou zetten, maar het is er nooit van gekomen omdat het getorpedeerd werd door de ruzie tussen Netanyahu en Abbas over onderhandelingen, bevriezen van nederzettingen als voorwaarde van Abbas' kant en vervolgens de stappen om bij de VN erkenning aan te vragen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:59 schreef oksel12 het volgende:
http://www.israeltoday.co(...)d/24409/Default.aspx
Jeetje wat een kromme zin.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:39 schreef RAVW het volgende:
ik vraag me af hoe geduld moet Israël nog hebben met het goed vinden van de Hamas dat ze steeds maar weer het bestand schenden ...
ik zou toch een keer gaan denken om van heel gaza maar eens een luxe vakantie oord te gaan maken.
Want dit schiet toch niet op zo
quote:'Laten we kennis en feiten verkiezen boven sentiment in het Gazaconflict'
OPINIE - Jaïr Stranders − 01/08/14, 15:30
In het Gazaconflict wordt vaak te ongenuanceerd partij gekozen, zonder voldoende kennis van zaken, schrijft Jaïr Stranders. 'Als Joodse Nederlander die zich verbonden voelt met Israël ben ik het aan mijzelf verplicht om kritisch te kijken naar dit conflict.'
De Israëlische hardliners moeten onder ogen zien dat er geen militaire oplossing voor dit tragische conflict bestaat maar enkel een politieke
De jongste geweldsescalatie tussen Israël en Gaza - de zoveelste sinds Hamas in dit zeer kleine en dichtbevolkte stukje aarde aan de macht kwam - is haar vierde week ingegaan en het einde aan de salvo's raketbeschietingen en hevige bombardementen die veel angst en verderf zaaien lijkt nog niet in zicht.
Hardliners in Israël willen de gewelddadige tak van Hamas de fatale klap toedienen, zonder dat daarbij empathie lijkt te bestaan voor de vele onschuldige Palestijnen die worden gedood door de Israëlische bombardementen. Door sommige van die hardliners, die zich nog wél bekommeren om de perceptie van Israël in de ogen van de buitenwereld, wordt benadrukt dat Hamas kinderen als menselijk schild inzet en dat de burgerbevolking van tevoren voor bombardementen wordt gewaarschuwd, dus dat de vele onschuldige doden Hamas en niet Israël aangerekend moeten worden.
Publiciteitsoorlog
Al is het een gegeven dat Hamas de bevolking van Gaza in dit conflict gegijzeld houdt en de meest verderfelijke technieken toepast om het aantal dode kinderen in deze publiciteitsoorlog - die het ook is - te vergroten, toch mag daarmee het doden van burgers door Israël niet gerechtvaardigd worden. De Israëlische hardliners moeten onder ogen zien dat er geen militaire oplossing voor dit tragische conflict bestaat maar enkel een politieke. In Israël zelf weet een aanzienlijk deel van de bevolking dit trouwens maar al te goed.
Hamas lijkt evenmin van plan op te houden met raketbeschietingen op Israëlische steden en met de bedreigende aanvallen op Israëlisch grondgebied via de tunnels vanuit Gaza, die door het Israëlische leger naarstig gezocht en vervolgens vernietigd worden. De oorlogsretoriek en het bijbehorend verheerlijken van martelaarschap gaan daarbij onverminderd voort, zeker nu - nadat de steun uit Egypte, Iran en het Syrië van Assad het afgelopen jaar was weggevallen - de strijd tegen 'de bezetter' het imago van Hamas een enorme oppepper geeft, in de islamitische wereld en daarbuiten.
Hamas is gebaat bij deze geweldsescalatie die in eerste instantie ten koste gaat van onschuldige Palestijnen. Ook al heeft Israël na eenzijdige terugtrekking uit Gaza in 2005 een duurzame verbetering van de situatie in Gaza tegengewerkt en hebben de bombardementen veel fysieke en materiële schade aangericht, het is Hamas geweest die bouwmaterialen heeft ingezet voor het aanleggen van aanvalstunnels in plaats van schuilkelders. Hamas heeft verkozen het wapenarsenaal na elke escalatie te vergroten én dit op te slaan en te plaatsen in woonhuizen, ziekenhuizen en scholen.
Ongenuanceerd
Een einde aan dit al decennia voortslepende en ontvlambare conflict is iets waar vele vredelievende Israëliërs, Palestijnen en buitenstaanders natuurlijk op hopen. Daarvoor is het evident dat de nog steeds groeiende bezetting van Palestina en in dit geval dus niet Gaza maar de Westelijke Jordaanoever door Israël moet worden teruggedraaid; in een aantal vredesonderhandelingen zijn voor de ontmanteling van nederzettingen, de status van de Palestijnse 'vluchtelingen' en Jeruzalem goede voorstellen gedaan, waarover beide partijen het in principe eens konden worden. Het helpt voor het vredesproces zeker niet als de hardliners in Israël aan de macht blijven, maar evenmin als geweld verheerlijkende organisaties als Hamas het vooruitzicht van de Palestijnen op een vreedzaam leven in een eigen staat zo tegenwerken.
Wat ook niet helpt: het ongenuanceerd en het niet gehinderd door kennis van zaken partij kiezen in dit complexe conflict. Waar juist de strijdende partijen hun best doen om de publiciteitsoorlog te winnen, is het des te belangrijker dat wij - betrokken wereldburgers, mensen die opkomen voor rechtvaardigheid, de media, joden en moslims in Nederland en de rest wereld die zich verbonden voelt met Israël en Palestina - niet de tegenstellingen vergroten door een eenzijdige voorstelling van zaken te geven.
Dit is een niet licht op te vatten taak, want het vereist openheid van geest, het zoeken naar een moreel kompas en het waarderen van zoveel mogelijk feitelijkheid en kennis van zaken in plaats van sentiment en 'mening'. Als we hier te lichtzinnig over denken - en afgaande op soms eenzijdige berichtgeving van media en op wat er langskomt op social media gebeurt dat met grote regelmaat - zullen in onze open samenleving steeds meer bevolkingsgroepen tegenover elkaar komen te staan.
Ik verkeer zeker niet in de veronderstelling dat mijn beknopte schets van het conflict volledig en volkomen accuraat is, maar als Joodse Nederlander die zich verbonden voelt met Israël en daar dierbare familie en vrienden heeft wonen, ben ik het aan mijzelf verplicht om naast begrip en sympathie voor Israël te hebben ook zeer kritisch te kijken naar de vele soms paradoxale oorzaken van dit conflict. Dat kan een ieder die het wil zien en horen voor zichzelf doen.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Link doet het niet. Maar kan zowel geen enkel officieel Kerry Peace Plan zien noch een officiele reactie van Israel erop. Wel wat plannen en geruchten over wat Kerry in zijn vredesplan zou zetten, maar het is er nooit van gekomen omdat het getorpedeerd werd door de ruzie tussen Netanyahu en Abbas over onderhandelingen, bevriezen van nederzettingen als voorwaarde van Abbas' kant en vervolgens de stappen om bij de VN erkenning aan te vragen.
quote:Israel to Accept, Palestinians Reject Kerry Peace Plan
Regional media reports over the weekend indicated that Israel is set to accept US Secretary of State John Kerry's framework proposal for reaching a final status peace agreement, while the Palestinians are looking to stall or outright reject the plan.
Israel's Channel 2 News reported that Prime Minister Benjamin Netanyahu, Defense Minister Moshe Ya'alon and Foreign Minister Avigdor Lieberman are all prepared to sign off on a non-binding version of the proposals, which, among other things, recommends:
The division of Jerusalem, though without going into specifics;
A gradual Israeli withdrawal from most of the "West Bank," while retaining control over large Jewish settlement blocs;
A limited land swap to compensate the Palestinians for the settlement blocs;
Recognition of Israel as a "Jewish state"; and
Compensation for so-called "Palestinian refugees," but no "right of return" to Israel-proper.
Israel's Ma'ariv newspaper last week quoted senior Palestinian Authority official Yasser Abed Rabbo as rejecting the American proposal as "Israeli ideas."
Like his boss, Palestinian leader Mahmoud Abbas, Rabbo has made the "right of return" for millions of Palestinians to Israel a non-negotiable point in the peace process.
On the related point of recognizing Israel as a "Jewish state," chief Palestinian negotiator Saeb Erekat told his audience at a conference in Munich last week that he could never agree to such a condition, as doing so amounted to "asking him to change his narrative."
Erekat went on to claim that his ancestors had lived in the region for "5,500 years before [biblical leader of Israel] Joshua Ben-Nun came and burned my hometown Jericho." Of course, such a claim means that Erekat and his Palestinian Authority colleagues are either liars, or are in possession of time-travel technology.
You see, the Palestinians claim to be Arabs. They also rightly claim that the Arabs are descendants of Abraham through his son Ishmael. And, as any casual student of history knows, Jericho was around long before the time of Abraham, meaning that the patriarch's offspring couldn't possibly have been around for the founding of the "oldest city on earth."
Meanwhile, Abbas' envoy to Iran, Jibril Rajoub, avoided such flights of fancy, and went straight to making threats. "If the talks fail, armed struggle against [Israel] could be a strategic solution for the Palestinian people," Rajoub was quoted as telling Iranian media, emphasizing that Palestinians "never abandoned the solution of an armed uprising."
Nee, de regio er omheen is lekker. Ik zou bijna opteren voor een aantal kernbommen op de hele kenkerzooi daar. Wat een puinhoop is het. Hier in het westen gaan mensen zelfs lijnrecht tegenover elkaar staan vanwege die treurigheid daar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
Zoveelste filmpje dat illustreert dat israel een en al poep is:
Ja want wij in het westen zijn zo beschaafd .... ?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, de regio er omheen is lekker. Ik zou bijna opteren voor een aantal kernbommen op de hele kenkerzooi daar. Wat een puinhoop is het. Hier in het westen gaan mensen zelfs lijnrecht tegenover elkaar staan vanwege die treurigheid daar.
Erg logisch altijd, pleiten voor het vermoorden van honderden miljoenen mensen vanwege de dood van honderdduizenden mensen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, de regio er omheen is lekker. Ik zou bijna opteren voor een aantal kernbommen op de hele kenkerzooi daar. Wat een puinhoop is het. Hier in het westen gaan mensen zelfs lijnrecht tegenover elkaar staan vanwege die treurigheid daar.
Ja, eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja want wij in het westen zijn zo beschaafd .... ?
Is natuurlijk ook onzin wat ik zei. Ik hoop dat je dat doorhebt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:07 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Erg logisch altijd, pleiten voor het vermoorden van honderden miljoenen mensen vanwege de dood van honderdduizenden mensen.
In vergelijking met het M-O heel erg.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kijk eens goed om je heen wat voor een prachtige samenleving wij eigenlijk hebben. Iedereen mag hier zijn mening uiten. Zelfs ISIS sympathisanten mogen hun stront in de rondte spuien zonder dat hun kelen worden doorgesneden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Goed idee. Dat niemand daar nog op is gekomen!!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het wordt tijd om het land dat in de veertiger jaren, en daarna, onrechtmatig is gestolen van de Palestijnen gewoon weer terug te geven. Kwestie van beschaving.
Oja? Wij zijn geen passanten of toeschouwers maar zijn gewoon betrokken en het conflict gaat gewoon weer escaleren en beide partijen zijn niet op zoek naar een oplossingquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:19 schreef oksel12 het volgende:
[..]
In vergelijking met het M-O heel erg.
Het wordt tijd om te stoppen met het steunen van Israel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Goed idee. Dat niemand daar nog op is gekomen!!
Ze zijn wel op zoek naar een oplossing. Hij is alleen ietwat rigoureus. Hamas komt er voor uit. Israël nog niet, maar ik denk dat ze dat binnenkort wel zullen doen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oja? Wij zijn geen passanten of toeschouwers maar zijn gewoon betrokken en het conflict gaat gewoon weer escaleren en beide partijen zijn niet op zoek naar een oplossing
Ik sta niet achter de schandalige bombardementen van Israël, maar radicale idioten als Hamas zal ik nooit en te nimmer steunen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het wordt tijd om te stoppen met het steunen van Israel.
Ik had het over de beschaafdheid hier in het westen dus vrijheid, democratie enzovoort.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oja? Wij zijn geen passanten of toeschouwers maar zijn gewoon betrokken en het conflict gaat gewoon weer escaleren en beide partijen zijn niet op zoek naar een oplossing
Je wilt de hele staat Israël opheffen? Waar moeten de joden heen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het wordt tijd om het land dat in de veertiger jaren, en daarna, onrechtmatig is gestolen van de Palestijnen gewoon weer terug te geven. Kwestie van beschaving.
Israël is de agressor. Slechts vanwege een oud boek is land ontvreemd van de oorspronkelijke bewoners. Vele VN resoluties hebben ze aan hun laars gelapt. Ze vermoorden burgers en kinderen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik sta niet achter de schandalige bombardementen van Israël, maar radicale idioten als Hamas zal ik nooit en te nimmer steunen.
Gewoon terug naar waar ze vandaan kwamen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:36 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je wilt de hele staat Israël opheffen? Waar moeten de joden heen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |