SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele goede horror-regisseurs, -producenten, -scriptschrijvers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE:Wil je iets over de clou, de inhoud of de karakters van een film bespreken, bedenk dan dat niet iedereen die film al heeft gezien!! Verpest het dus niet voor anderen en gebruik spoiler-tags.
Spoiler-tags toepassen: Selecteer de betreffende tekst en klik op het horizontale streepje in je edit-veld
Zoals dit gedrocht:
The Outside Agency
A l'interieur heb een jaar of wat geleden zien en ik weet dat ik het een goede film vond, maar waarom weet ik niet meerquote:Op zondag 3 augustus 2014 00:25 schreef Blester het volgende:
Binnenkort Martyrs & Funny Games eens kijken, lijken me toch goede films. Over À l'Intérieur twijfel ik nog een beetje, is dat ook een aanrader?
Yup. Ik vond m cool. En de hoofdrol speelsterquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:38 schreef ShevaJB het volgende:
Iemand deze film gezien? http://www.rottentomatoes.com/m/1204946-children/
Ik twijfel of ik 'm kijkbaar ga vinden of niet.
Dan ga ik de gok maar wagen binnenkort.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:50 schreef dud0r het volgende:
[..]
Yup. Ik vond m cool. En de hoofdrol speelster![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:50 schreef dud0r het volgende:
[..]
Yup. Ik vond m cool. En de hoofdrol speelster![]()
![]()
Dead Snow 2.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:38 schreef casper019 het volgende:
bestaan er nog nieuwe leuke horrorfilms?
Zie nu pas dat ze de vriendin van Simon in the Inbetweeners isquote:
Football friend!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:31 schreef LookAtMe het volgende:
[..]
Zie nu pas dat ze de vriendin van Simon in the Inbetweeners is
Wel leuke film ja.
Super film. Zeker gezien het budget van minder dan 10.000.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 01:49 schreef haakon het volgende:
Laatst schoot me dat melodietje uit de film La Casa Muda me weer in het hoofd.
Mensen die hem kennen?
Aparte film, maar wel spannend.
Met name omdat heel de film 1 lang doorlopend shot is. Erg gaaf gedaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 02:22 schreef znarch het volgende:
[..]
Super film. Zeker gezien het budget van minder dan 10.000.
Ik denk dat die film echt wel zijn 'pauzes' heeft gehad tijdens de opnames.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:10 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Met name omdat heel de film 1 lang doorlopend shot is. Erg gaaf gedaan.
Uiteraard, maar het is gemonteerd als 1 shot.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:35 schreef haakon het volgende:
[..]
Ik denk dat die film echt wel zijn 'pauzes' heeft gehad tijdens de opnames.
Als je met zo weinig geld en middelen zoiets kan maken. Geef die gasten eens 100.000 ofzo?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:35 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is gemonteerd als 1 shot.
"Recorded with a Canon EOS 5D Mark II Digital SLR photographic camera, shot over four days, with $6000 budget, two hand held lamps and a few light tubes.
Edited so as to appear as one continuous take."
jaaah! Trick r Treat is zo leuk, dat kleine manneke.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:44 schreef richolio het volgende:
Trick 'r Treat laatst weer gezien, blijft een van mijn favorieten. En VHS gezien. Aparte, maar toch vette film.Zo zie ik ze graag.
Shadow People was.. Meh. Niet bepaald eng. Creepy gedachte. Het fenomeen is bestaand.
Nee deed me niet zoveel... idee was wel aardig overigens.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 01:49 schreef haakon het volgende:
Laatst schoot me dat melodietje uit de film La Casa Muda me weer in het hoofd.
Mensen die hem kennen?
Aparte film, maar wel spannend.
Wat vond je niet goed aan Martyrs?quote:Op maandag 25 augustus 2014 03:21 schreef Faxie het volgende:
En Ils en Martyrs zuigen aars, hoewel ik van Martyrs nog wel kan begrijpen wat mensen er leuk aan vinden.
Wat vond je niet goed aan Ils? Heerlijke sfeer man, echt spannend en creepyquote:Op maandag 25 augustus 2014 03:21 schreef Faxie het volgende:
En Ils en Martyrs zuigen aars, hoewel ik van Martyrs nog wel kan begrijpen wat mensen er leuk aan vinden.
Ik ook, elk jaar met halloween weerquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:57 schreef WRH het volgende:
[..]
jaaah! Trick r Treat is zo leuk, dat kleine manneke.
ik kijk deze elk jaar, met Halloween natuurlijk.
Leukste verhaaltje vind ik Roodkapje, oftewel 'Her first time'
Inmiddels zijn de geruchten dat Johnny Depp een rol heeft bevestigd.quote:
Had ik ook al naar gekeken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:56 schreef Dven het volgende:
Iemand enig idee hoe ik in vredesnaam aan The Babadook kan komen??!??
En nog steeds geen torrent opgedokenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:10 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Had ik ook al naar gekeken.
Blijkt dus een australische film te zijn die pas in oktober in de vs en wat andere landen uit komt. (Maar is volgens mij al wel uit in Australië dus.)
Gaat wel maar soms wat dingetjes voorspelbaar als je ervaren horrorboy bentquote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:41 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond Oculus kijken.
Is die een beetje te pruimen?
Geen horror imo, matige thriller.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:41 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond Oculus kijken.
Is die een beetje te pruimen?
Hmm, ik ga hem wel gewoon kijken, het is best wel klote dat er de laatste tijd alleen maar matige horrors uitkomen.quote:
Die Koreaanse gaan ook allemaal om spookjes met gemartelde zielen die wraak nemen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:23 schreef Mint_Clansell het volgende:
Misschien moet je het eens buiten Amerika zoeken dan.
Er zijn nog meer landen hoor.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:27 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Die Koreaanse gaan ook allemaal om spookjes met gemartelde zielen die wraak nemen.
Ja maar het is niet Amerika dus bij voorbaat al goed. Had dezelfde film uit de states gekomen was het daarentegen complete baggerquote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:27 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Die Koreaanse gaan ook allemaal om spookjes met gemartelde zielen die wraak nemen.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja maar het is niet Amerika dus bij voorbaat al goed. Had dezelfde film uit de states gekomen was het daarentegen complete bagger
Heb beide niet gezien, care to elaborate?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:42 schreef Seam het volgende:
Iemand hier Daddy's Little Girl al gezien? Zou wat weg hebben van Les 7 Jours du Talion.
Interessante horrorfilms. Beiden gebruiken het bekende wraak-martel principe. DLG heb ik nog niet gezien, maar bij 7 jours is het dramatische aspect erg mooi gedaan. Erg tof om die psychologische ontwikkelingen te zien. Niet voor de zwakke maag.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:33 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Heb beide niet gezien, care to elaborate?
Goed, slecht?
Nice, mooi even kijken dus met de vriendin!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:59 schreef Seam het volgende:
[..]
Interessante horrorfilms. Beiden gebruiken het bekende wraak-martel principe. DLG heb ik nog niet gezien, maar bij 7 jours is het dramatische aspect erg mooi gedaan. Erg tof om die psychologische ontwikkelingen te zien. Niet voor de zwakke maag.
Niemand?quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:51 schreef Orbeatle het volgende:
Is deze tof? The Gravedancers (2006)
Nog nooit van gehoord.quote:
Er komt ook echt belachelijk weinig uit, zeker wat de moeite waard is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:34 schreef Tim86 het volgende:
ABC's of Death 2 is nu te downloaden. Rustig hier afgelopen tijd trouwens
Is alleen in Australie uit, Europese en Amerikaanse release laat nog op zich wachten. Zal pas ergens rond december/januari hier verschijnen verwacht ik. Dus download kan ook nog wel even duren.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:25 schreef H1N1 het volgende:
Gisteren Oculus gezien. Best een originele film vond ik. Naar het einde toe bekroop me het gevoel dat ze het concept niet helemaal goed hadden uitgewerkt. Had misschien meer ingezeten.
Iemand trouwens 'the babadook' al gezien? Krijg 'm maar niet te pakken.
ik hetzelfdequote:Op woensdag 3 september 2014 06:57 schreef WRH het volgende:
Splinter heb ik na half uurtje afgezet, vond het acteerwerk echt té slecht en verhaal ook niet echt boeiend.
Oktoberquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:37 schreef Seam het volgende:
[..]
Is alleen in Australie uit, Europese en Amerikaanse release laat nog op zich wachten. Zal pas ergens rond december/januari hier verschijnen verwacht ik. Dus download kan ook nog wel even duren.
Verder op mijn lijstje dit weekend:
Resolution
We are what we are
In dit geval vond ik bij Annabelle het publiek leuker reagerenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:23 schreef Grimaldo het volgende:
Annabelle gezien. Prima horror wat ik niet had gedacht op basis van de recensies. Niet eens zo heel veel slechter dan The Conjuring.
The Conjuring vond ik persoonlijk een stuk enger en beter.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:23 schreef Grimaldo het volgende:
Annabelle gezien. Prima horror wat ik niet had gedacht op basis van de recensies. Niet eens zo heel veel slechter dan The Conjuring.
In de bios gezien?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
The Conjuring vond ik persoonlijk een stuk enger en beter.
De man in Annabelle acteerde ergerlijk slecht.
Das geen horror vriendquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:15 schreef Scarface150993 het volgende:
Ik ga zo even Donnie Darko kijken.
Volgens popcorntime welquote:
Gewoon Donnie Darko kijken. Is namelijk wel een bazenfilm!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:31 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Volgens popcorntime wel![]()
Ben zo hopeloos opzoek naar goede horrors dat de grenzen van de horror genre beginnen te vervagen. Iemand nog een aanrader 1990+, die ik waarschijnlijk niet gezien heb?
Thnxx ga ik allemaal af!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:34 schreef znarch het volgende:
[..]
Gewoon Donnie Darko kijken. Is namelijk wel een bazenfilm!
Heb je het rijtje uit de Op al geheel gezien?
• À l'intérieur: Exploitation
• Martyrs: Exploitation
• Ils: Suspense
• La casa muda: Suspense
• Ju-on: Asian
• Ringu: Asian
• Shutter: Asian
• Kimyô na sâkasu Asian
• An American werewolf in London - Werewolf
• The wolfman - Werewolf
• 28 days later: Zombie
• Dawn of the dead - Zombie
• [Rec] - Zombie
• Låt den rätte komma in - Drama
• The blair witch project - Found Footage
• Nosferatu, eine Symphonie des Grauens - Vampire
• Daybreakers - Vampire
• Doghouse - Comedie
• Tucker & Dale vs evil - Comedy
• Cabin in the woods - Comedy
• Evil dead - Comedy
• Shawn of the dead - Comedy
• Texas chainsaw massacre - Slasher
• A nightmare on Elm Street - Slasher
• Friday the 13th - Slasher
• Halloween - Slasher
Laat maar weten wat je ervan vondquote:Op zondag 19 oktober 2014 11:37 schreef Scarface150993 het volgende:
Haha dat zijn precies de films die ik wil gaan kijken.
Is Exploitation wel de juiste genre benaming voor die films?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:42 schreef znarch het volgende:
• À l'intérieur: Exploitation
• Martyrs: Exploitation
quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:11 schreef Seam het volgende:
Horrorfilms wil je toch ook niet in de bios zien? Alleen als date misschien, maar verder kijk ik het liever in mn eentje middenin de nacht als ik alleen thuisben en de gordijnen open zijn.
Nee je hebt gelijk. Exploitation staat voor het uitmelken van een genre. Goed voorbeeld hiervan is het (spaghetti-) western genre. Maar ook kannibalenfilms, hixploitation, nunsploitation, etc zijn voorbeelden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:38 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Is Exploitation wel de juiste genre benaming voor die films?
Ik denk daarbij altijd aan van die ontzettende grindhouse b-films, dat zijn deze twee titels toch niet?
Ja ik ben een mierenneuker
Exact.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:34 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk. Exploitation staat voor het uitmelken van een genre. Goed voorbeeld hiervan is het (spaghetti-) western genre. Maar ook kannibalenfilms, hixploitation, nunsploitation, etc zijn voorbeelden.
Dead End en House of the Devil vond ik echt heel erg tof.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:50 schreef Cockwhale het volgende:
Een aantal aanraders die iets minder bekend zijn:
Dead End (2003)
Splinter (2008)
Isolation (2005)
Det Okända (the Unknown) (2000)
Angel Heart (1987)
End of Line (2007)
House of the Devil (2009)
The Broken (2008)
Chasing Sleep (2000)
Society (1989)
Aegri Somina (2008)
The Children (2008)
Naboer (2005)
Creep (2004)
Niet allemaal volbloed horrorfilms, sommigen aangrenzend aan thriller en mystery.
Idd!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:54 schreef Pulzzar het volgende:
Pas dit ontdekt. Dit lijkt me zo'n freaky film.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |