abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf zondag 3 augustus 2014 @ 15:15:33 #226
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_143016842
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:46 schreef Parzival het volgende:

. en Interim kan echt geen remigratie of paspoort blokkeren hoor..
Moet jij eens opletten of zij dat kunnen: http://www.bprbzk.nl/Reis(...)aspoortsignaleringen
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:18:43 #227
54408 Parzival
Where it happens
pi_143016913
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:15 schreef nikky het volgende:

[..]

Moet jij eens opletten of zij dat kunnen: http://www.bprbzk.nl/Reis(...)aspoortsignaleringen
betrokken persoon in staat van faillissement verkeert en door de rechter-commissaris het verbod is opgelegd het land te verlaten.
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_143016931
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:15 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat zou leuk zijn als ze dat gebruiken om iemand die terug wil keren in het buitenland te houden. Dat is precies het omgekeerde dan waarvoor het is bedoeld.
  Milf zondag 3 augustus 2014 @ 15:21:38 #229
16000 nikky
pi_143016989
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:18 schreef Parzival het volgende:

[..]

betrokken persoon in staat van faillissement verkeert en door de rechter-commissaris het verbod is opgelegd het land te verlaten.
TS staat waarschijnlijk al op de signaleringslijst en kan hierdoor niet zomaar even een nieuw paspoort aanvragen.

Dit kan ook gewoon nadat iemand al het land heeft verlaten. ...
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:22:35 #230
54408 Parzival
Where it happens
pi_143017019
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:21 schreef nikky het volgende:

[..]

TS staat waarschijnlijk al op de signaleringslijst en kan hierdoor niet zomaar even een nieuw paspoort aanvragen.

Dit kan ook gewoon nadat iemand al het land heeft verlaten. ...
het idee van die regeling is om te voorkomen dat mensen het land uitgaan.. (om hun schuld te ontvluchten).. niet om mensen tegen te houden nederland binnen te komen om hun schuld te voldoen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_143017069
Het zou wat zijn als zo'n instantie een Nederlander kan tegenhouden om terug te keren naar Nederland :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Milf zondag 3 augustus 2014 @ 15:25:01 #232
16000 nikky
pi_143017082
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:22 schreef Parzival het volgende:

[..]

het idee van die regeling is om te voorkomen dat mensen het land uitgaan.. (om hun schuld te ontvluchten).. niet om mensen tegen te houden nederland binnen te komen om hun schuld te voldoen..
Joh, dan geloof je mij toch lekker niet?

Misschien moet de TS de schuld wel ineens voldoen voordat ze weer een paspoort ontvangt. Men kan wel zeggen dat ze terug willen, maar wie garandeert dat dit ook daadwerkelijk gebeurt nadat een nieuw paspoort is afgegeven?
  Milf zondag 3 augustus 2014 @ 15:27:15 #233
16000 nikky
pi_143017138
Daarbij werd aangegeven dat IJ niet de mogelijkheid heeft om een paspoort te laten weigeren.

Ik geef aan dat dit wel degelijk mogelijk is. Er zijn vast verschillende oplossingen mogelijk, maar niet voordat er iets is geregeld met de betreffende rijksinstantie waarbij de schuld openstaat
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:32:29 #234
54408 Parzival
Where it happens
pi_143017259
Het verzoek kan worden ingediend door onder andere:

Gemeenten
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Openbaar Ministerie
Dienst Uitvoering Onderwijs
Belastingdienst
Rechter-commissaris
Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen
(Gemeentelijke) sociale dienst
Minister van Buitenlandse Zaken

DUO zal dit dus moeten aanvragen.. niet IJ
  Milf zondag 3 augustus 2014 @ 15:41:23 #235
16000 nikky
pi_143017460
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er bekruipt mij steeds het gevoel dat TS haar studieschuld nooit is vergeten, maar dat ze dacht dat ze in de VS zou blijven en ze was nooit van plan ook maar iets te gaan afbetalen.
Dit ook wat ik denk.

Er bestaat zoiets als 'jokerjaren' http://duo.nl/particulier(...)jk-niet-aflossen.asp vanaf januari 2010....

Voor mij is het dan echt een raadsel hoe je het zover hebt kunnen laten komen.

Sommigen zeggen dat ¤4000 best meevalt. Maar wanneer je niets hebt is ¤4000 ontiegelijk veel. Succes TS.
  Manager PR/Moderator zondag 3 augustus 2014 @ 15:51:41 #236
269689 crew  Viv
pi_143017702
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:41 schreef nikky het volgende:
Voor mij is het dan echt een raadsel hoe je het zover hebt kunnen laten komen.
Struisvogelpolitiek, maar ze heeft toch al aangegeven dat ze bij haar vertrek uit Nederland haar zaken niet goed op orde had, en dat ze dit nu beter wil aanpakken?
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:57:31 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143019293
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:32 schreef Parzival het volgende:
Het verzoek kan worden ingediend door onder andere:

Gemeenten
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Openbaar Ministerie
Dienst Uitvoering Onderwijs
Belastingdienst
Rechter-commissaris
Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen
(Gemeentelijke) sociale dienst
Minister van Buitenlandse Zaken

DUO zal dit dus moeten aanvragen.. niet IJ
Mogelijk hebben ze dit gedaan.
Resistance is futile.
  zondag 3 augustus 2014 @ 17:01:35 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143019379
TS, ben je bereid om banen die niet binnen je vakgebied liggen te accepteren?

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je hebt jezelf in een lastig parket gebracht. Ik weet niet hoe graag je terug wil naar Nederland maar nadat het NL paspoort is verlengd kun je overwegen naar Ierland te gaan ipv Nederland. Daar zijn aardig wat banen voor mensen die goed Engels en Nederlands spreken en ook nog wat IT ervaring hebben. Van daaruit kun je de schulden problemen in Nederland oplossen.
Eens met Wespensteek. Ik zou zeker niet terug gaan naar Nederland. Als je dan toch perse weg moet uit de VS (al zou ik het niet eens overwegen omdat het financieel domweg niet uit kan), dan zijn Ierland en Belgie uitstekende alternatieven waar je zeker kans maakt op werk zonder direct je kop in een wespennest te steken.
Resistance is futile.
pi_143022811
Ik heb net alle reacties doorgelezen en ga ze niet allemaal quoten. Maar ik ben mij wel degelijk bewust van de situatie waarin in verzeild geraakt ben, ik heb hele stomme beslissingen genomen. Overigens dank aan iedereen die mijn gedmd heeft met de mededeling dat de wereld niks aan mij heeft en dat ik maar in Amerika moet blijven, zeer behulpzaam.

En dat ik nog geen plan heb is duidelijk, het is nog geen week geleden dat we besloten hebben te scheiden, ik kan niet zomaar binnen een week besluiten wat ik ga doen, dat zou juist dom zijn. Een scheiding in California duurt overigens minimaal 6 maanden. Met alles wat hier nog geregeld moet worden, denk ik dat blij mag zijn als ik met de kerst in NL woon.

Ik weet nog niet waar ik terecht wil komen, of het Nederland, Belgie of Duitsland is, maar iig op korte reisafstand van mijn ouders en familie (die dus in Maastricht wonen). In de vijf jaren dat ik hier in Amerika zit ben ik echt pas volwassen geworden. Daarom wil ik ook alles goed gaan uitzoeken, en uitzoeken hoe ik de situatie in Nederland goed kan maken VOORDAT ik zomaar op het vliegtuig stap en terugkom. Het is voor mij belangrijk dat ik tijdelijk bij mijn ouders kan wonen (zonder hen in gevaar te brengen), en vanuit daar verhuis naar waar ik werk. Het is belangrijk dat ik me niet vast pin aan een locatie. Zeker omdat het nog zo lang gaat duren voordat ik naar NL kan komen, heb ik een aantal maanden de tijd om al naar werk te zoeken (en ik ben niet kieskeurig). Ik probeer hier ook alles aan te nemen wat ik kan, want elke cent telt. Het lastige is dat wij in een gebied wonen waar de werkloosheid zeer hoog is, mijn Nederlandse diploma’s en ervaring niet veel waard zijn hier, en er veel meer mensen zijn met Amerikaanse hogere diploma’s die op dezelfde baan solliciteren. Zeker zonder Amerikaanse retailervaring is het zo lastig om aangenomen te worden in winkels/eettenten enz. Wil niet zeggen dat ik zomaar op mijn reet zit en niks doe.

trancethrust, ik zal niet met prioriteit op woninglijsten kunnen komen, omdat ik niet in Nederland ingeschreven heb gestaan. Maastricht bijvoorbeeld heeft als eis voor urgentie dat je minimaal 6 maanden in Maastricht ingeschreven moet staan, en dan hebben ze nog een heel jaar de tijd om je een woning aan te bieden.

Seven, bedankt voor die link, ik zal dit aan mijn ouders doorgeven. Het allerbelangrijkste voor mij is dat mijn ouders niet met mijn problemen opgezadeld gaan worden.

Isabeau, omdat ik dubbele nationaliteit heb zal ik eerst hier bij het consulaat het paspoort moeten vernieuwen (en aantonen dat ik onder uitzondering 3 val, en dus dubbele nationaliteit mag behouden), dat proces heb ik inmiddels ook al in gang gezet. Doe ik dit niet, dan raak ik automatisch mijn Nederlanderschap kwijt omdat ik vrijwillig de Amerikaanse heb aangenomen.

Mijn ouders zijn overigens van alles op de hoogte, schulden daar, schulden hier, ik speel volledig open kaart. Als het aan mijn ouders lag zou ik volgende week al overvliegen, me daar inschrijven en dan wel verder kijken, maar dat lijkt mij juist geen goed plan.
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:11:27 #240
54408 Parzival
Where it happens
pi_143023156
iig sterkte en succes!
pi_143024187
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:09 schreef Seven. het volgende:
TS, hier een goeie link over wat je ouders moeten doen om te voorkomen dat er geen beslag gelegd wordt:

[url]link geknipt[/]
deze geknipte link geeft bij mij een trojan melding (JS:Iframe-EGI), melding komt van avast anti virus.
Misschien dus even voorzichtig zijn met openen van de link.
pi_143024342
Ik heb nog wel een kamertje vrij
  Milf zondag 3 augustus 2014 @ 19:54:07 #243
16000 nikky
pi_143025363
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:02 schreef Ainnir het volgende:
Overigens dank aan iedereen die mijn gedmd heeft met de mededeling dat de wereld niks aan mij heeft en dat ik maar in Amerika moet blijven, zeer behulpzaam
Echt? Te triest voor woorden zeg. :{

internethelden :r
pi_143026390
quote:
Duidelijk verhaal, succes ermee!
  zondag 3 augustus 2014 @ 21:19:51 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143029323
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:31 schreef frederik het volgende:

[..]

deze geknipte link geeft bij mij een trojan melding (JS:Iframe-EGI), melding komt van avast anti virus.
Misschien dus even voorzichtig zijn met openen van de link.
[/quote]

Strange!
Resistance is futile.
  zondag 3 augustus 2014 @ 21:43:38 #246
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_143030541
quote:
Ik heb net alle reacties doorgelezen en ga ze niet allemaal quoten. Maar ik ben mij wel degelijk bewust van de situatie waarin in verzeild geraakt ben, ik heb hele stomme beslissingen genomen. Overigens dank aan iedereen die mijn gedmd heeft met de mededeling dat de wereld niks aan mij heeft en dat ik maar in Amerika moet blijven, zeer behulpzaam.

Wat triest zeg dat mensen je met zo'n bericht pm-en.
Nou ik wens je in ieder geval alle sterkte en geluk toe.
Soms lopen zaken zoals ze lopen, denk ik maar.
En wat je noemt stomme beslissingen is nogal hard voor jezelf. Soms maakt iemand de niet handigste beslissingen zou ik het liever willen noemen.
Maar zoals ik het zie (of erbij verzin bij je posts) Je raakt verliefd en gaat samen leven in U.S.A. En natuurlijk ga je ervan uit dat je daar ook wel aan de slag kunt, met wat dan ook.
En soms gaat het niet zoals je zou willen dat het gaat, dat kan je ook niet incalculeren. Helaas kom je daar niet aan het werk.
Er komt een kink in de relatie (en wie weet hebben financiele zorgen daar ook een groot aandeel in (gok ik maar )
En dat is op zich al moeilijk genoeg.
Dus ik vind dat ze hier in het topic nogal oordelend reageren hoor.
Ik wens je veel geluk toe en hoop dat de zaken regelen voorspoedig gaan ^O^
Rayen 2½ jaar!
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:09:45 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143034889
TS, ik denk dat je Nederlandse rekeningen gewoon nog bestaan (ik was aan het bijlezen in het USA topic). Ze sluiten echt niet zomaar een rekening omdat deze non-actief is, maar dat zeg ik uit common sense en niet omdat ik er daadwerkelijk iets over weet.
Resistance is futile.
pi_143035529
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:09 schreef Seven. het volgende:
TS, ik denk dat je Nederlandse rekeningen gewoon nog bestaan (ik was aan het bijlezen in het USA topic). Ze sluiten echt niet zomaar een rekening omdat deze non-actief is, maar dat zeg ik uit common sense en niet omdat ik er daadwerkelijk iets over weet.
Ik weet het niet, maar ik ga morgen via Google Voice een hoop telefoontjes plegen, ook naar de banken in NL.. en dan kijken hoe ik ervoor sta.

En iedereen zover bedankt voor de tips :)
pi_143042170
Je ken ook gewoon illegaal het land binnen komen wanneer de bureaucratie niet meewerkt, dat is niet zo moeilijk.
pi_143043020
quote:
Overigens dank aan iedereen die mijn gedmd heeft met de mededeling dat de wereld niks aan mij heeft en dat ik maar in Amerika moet blijven, zeer behulpzaam.
Serieus? Wat een vervelende mensen. :{ Trek je er niets van aan zou ik zeggen. Werkgelegenheid in Nederland is momenteel ook niet geweldig hoor, maar ik gok dat je voor een callcenter misschien nog wel een goede kans maakt. Ik neem aan dat je Engels erg goed is na een jarenlang verblijf in Amerika, dus dat is voor bepaalde functies wel een pré natuurlijk.

Wel een leerzaam topic dit verder. Ik had er geen benul van dat je als geboren Nederlander überhaupt je nationaliteit kan verliezen.

TS, is in Amerika blijven helemaal geen optie voor je? Ik kan me voorstellen dat je na 5 jaar daar ook een sociale omgeving opgebouwd hebt. Hoe zit het eigenlijk in Amerika wanneer je geen inkomen hebt? Je zal daar toch ook wel iets van een uitkering hebben?
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:34:01 #251
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_143044854
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze moet niks, ze kiest ervoor. Dat het vervelend is voor haar is natuurlijk niet de schuld van de Nederlandse samenleving, en ik denk ook echt oprecht dat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik vind dat ze dit lekker zelf moet oplossen.
Emigreren omdat het zo leuk is en als het mislukt ineens Nederlander zijn en aanspraak willen maken op voorzieningen waar zij niet aan mee betaalt :')
Er zijn in NL wel meer mensen die allerlei voorzieningen gebruiken en er niet aan meebetalen :')
pi_143045350
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze moet niks, ze kiest ervoor. Dat het vervelend is voor haar is natuurlijk niet de schuld van de Nederlandse samenleving, en ik denk ook echt oprecht dat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik vind dat ze dit lekker zelf moet oplossen.
Emigreren omdat het zo leuk is en als het mislukt ineens Nederlander zijn en aanspraak willen maken op voorzieningen waar zij niet aan mee betaalt :')
Je gaat voorbij aan het feit dat ze 10 jaar werkervaring in Nederland heeft, dus ze heeft in die tijd toch gewoon haar steentje bijgedragen?
pi_143045474
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:01 schreef Ludd het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan het feit dat ze 10 jaar werkervaring in Nederland heeft, dus ze heeft in die tijd toch gewoon haar steentje bijgedragen?
Ze is 32, 5 jaar in de VS gewoond en een MBO-opleiding.

Reken jij vakkenvullen ook mee als werkervaring ofzo?

7 jaar, zou ik zeggen. En dat moet dan ook nog relevant zijn en IT veroudert heel snel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143045545
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze is 32, 5 jaar in de VS gewoond en een MBO-opleiding.

Reken jij vakkenvullen ook mee als werkervaring ofzo?

7 jaar, zou ik zeggen. En dat moet dan ook nog relevant zijn en IT veroudert heel snel.
Waar het omgaat is dat ze dan in ieder geval 7 jaar door werkzaam te zijn bijgedragen heeft aan WW premies en andere zaken. Daar heeft ze de afgelopen 5 jaar geen gebruik van gemaakt.

Daarnaast is ze voor de liefde geëmigreerd. Dat is dus ook anders dan mensen die emigreren om elders hun zakken te vullen. Als dát anders uit zou pakken dan gepland, zou ik de kritiek van sommigen in dit topic beter voor kunnen stellen.

Waar is je UI gebleven by the way?
pi_143045954
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:10 schreef Ludd het volgende:

[..]

Waar het omgaat is dat ze dan in ieder geval 7 jaar door werkzaam te zijn bijgedragen heeft aan WW premies en andere zaken. Daar heeft ze de afgelopen 5 jaar geen gebruik van gemaakt.

Daarnaast is ze voor de liefde geëmigreerd. Dat is dus ook anders dan mensen die emigreren om elders hun zakken te vullen. Als dát anders uit zou pakken dan gepland, zou ik de kritiek van sommigen in dit topic beter voor kunnen stellen.

Waar is je UI gebleven by the way?
Israelfanboys die de waarheid niet onder ogen willen zien. Morgen neem ik weer een nieuwe, heb je tips?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143046115
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Israelfanboys die de waarheid niet onder ogen willen zien. Morgen neem ik weer een nieuwe, heb je tips?
Ik zag hem vanochtend en vond hem wel ok, jammer dat ie verdwenen is.
pi_143058657
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

TS, is in Amerika blijven helemaal geen optie voor je? Ik kan me voorstellen dat je na 5 jaar daar ook een sociale omgeving opgebouwd hebt. Hoe zit het eigenlijk in Amerika wanneer je geen inkomen hebt? Je zal daar toch ook wel iets van een uitkering hebben?
Nee absoluut niet. Ik heb als naturalized citizen minder rechten. Ik zal alleen hier kunnen blijven wanneer ik werk zal vinden, en dat is de afgelopen 2 jaar niet gelukt. Dus ik ga er niet van uit dat dat snel verandert.
Toen ik mijn baan kwijt raakte hier heb ik wel een jaar EDD gehad hier (Amerikaanse WW).

Ik heb me ook niet gerealiseerd hoe Nederlands ik nog denk en doe, ik hoor hier ook niet thuis. Ik heb 5 jaar mijn familie en vrienden daar niet gezien, ik ben wat dat betreft al helemaal klaar om terug te gaan naar NL. Ik heb hier in Amerika wel vrienden, maar wat ik hier wel heb geleerd is dat familie voor mij belangrijker is.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:39:54 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143074547
Update, TS? Je zou gaan bellen met Nederlandse instanties, ben benieuwd wat eruit naar voren gekomen is.
Resistance is futile.
pi_143075789
Ja, heel druk geweest vandaag, hoop telefoontjes en gesprekken met mensen.

Gelukkig is alles niet zo erg als ik gedacht had. Incassobureau wil meewerken, DUO wil meewerken. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

De twee banken waar ik ooit rekeningen bij had hebben geen gegevens meer van mij en kunnen ook niks in de computer vinden, dus ik zal een nieuwe rekening moeten openen.

Waar ik echt van stond te kijken is hoe veel geluk ik heb met mijn vrienden, want ik heb al van verschillende kanten banen aangeboden gekregen.

Alles is hier zo'n beetje compleet omgeslagen in 24 uur. Mijn man en ik hebben besloten de scheiding uit te stellen totdat ik Nederland gesetteld ben, dat maakt het scheidingsproces makkelijker hier in California, en dat maakt het ook makkelijker om spullen te verdelen en op te sturen, of geld over te boeken zonder IRS poespas. Ook omdat wij het huwelijk in NL nooit geregistreerd hebben en dat nog moeten doen (wisten ook niet dat dit moest).

Mijn paspoort vernieuwen ga ik ook gewoon in NL doen, want omdat ik Amerikaanse ben moet ik op mijn Amerikaanse paspoort vliegen volgens de wet hier (wist ik ook niet).

Dus kortom, het valt allemaal wel mee, het is een hele omschakeling, maar het komt wel goed. Het gaat een drukke en moeilijke tijd worden, maar er is weer licht aan het einde van de tunnel.
pi_143076347
Wat een triest hypocriet kut wijf ben jij.

Dikke studieschuld met een fucking mbo-aanwezigheids papiertje en dit niet terug betalen. Lekker vluchten naar "MURICA - had je een fatsoenlijke vent uitgekozen die je kon onderhouden had je dit dus nooit terug betaald. Nu komen janken dat het zo moeilijk is allemaal en hopen dat wij je weer lief in de armen nemen. Gadverdamme.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:12:14 #261
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_143076681
Veel succes dame. Jammer dat je in die positie zit, ben ook een beetje bang dat je net in het verkeerde deel vh land zit m.b.t. werk. Hier in West Michigan zou je zo aan de slag kunnen.

Aan de andere kant, ik zou zo weer in NL kunnen wonen, het blijft toch mijn land. Maar goed, ik heb dan ook, bewust, geen Amerikaans paspoort. ;)

Laat de azijnpissers lekker piepen op hun zolderkamertje, je hebt tenminste een stap genomen die 90% van die jokers niet eens zou aandurven. Het gaat niet altijd zoals je zou willen, dat kan. Je hebt tenminste iets gedaan. Schouders recht, borst vooruit (whehe :P ) en doorgaan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_143076764
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:12 schreef popolon het volgende:
Veel succes dame. Jammer dat je in die positie zit, ben ook een beetje bang dat je net in het verkeerde deel vh land zit m.b.t. werk. Hier in West Michigan zou je zo aan de slag kunnen.

Aan de andere kant, ik zou zo weer in NL kunnen wonen, het blijft toch mijn land. Maar goed, ik heb dan ook, bewust, geen Amerikaans paspoort. ;)

Laat de azijnpissers lekker piepen op hun zolderkamertje, je hebt tenminste een stap genomen die 90% van die jokers niet eens zou aandurven. Het gaat niet altijd zoals je zou willen, dat kan. Je hebt tenminste iets gedaan. Schouders recht, borst vooruit (whehe :P ) en doorgaan.
Dank je, dit had ik echt even nodig ^O^
pi_143077365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:56 schreef grijper het volgende:
Wat een triest hypocriet kut wijf ben jij.

Dikke studieschuld met een fucking mbo-aanwezigheids papiertje en dit niet terug betalen. Lekker vluchten naar "MURICA - had je een fatsoenlijke vent uitgekozen die je kon onderhouden had je dit dus nooit terug betaald. Nu komen janken dat het zo moeilijk is allemaal en hopen dat wij je weer lief in de armen nemen. Gadverdamme.
Zo, de kots is eruit, lucht het op? :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:12 schreef popolon het volgende:
So, so fucking true! _O_

pi_143077902
Misschien ben ik wel paranoïde, maar stel je even het volgende voor: Straks sta je op het vliegveld. Een of andere securitygast neemt je mee in een verhoorkamertje. Op tafel ligt een uitdraai van dit topic. Of je even wilt uitleggen wat jouw plannen zijn...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 06:36:05 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_143077944
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 06:19 schreef Ridocar het volgende:
Misschien ben ik wel paranoïde, maar stel je even het volgende voor: Straks sta je op het vliegveld. Een of andere securitygast neemt je mee in een verhoorkamertje. Op tafel ligt een uitdraai van dit topic. Of je even wilt uitleggen wat jouw plannen zijn...
Dat doet de Nederlandse security echt niet hoor :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 06:37:10 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_143077948
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:29 schreef Ainnir het volgende:
Ja, heel druk geweest vandaag, hoop telefoontjes en gesprekken met mensen.

Gelukkig is alles niet zo erg als ik gedacht had. Incassobureau wil meewerken, DUO wil meewerken. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

De twee banken waar ik ooit rekeningen bij had hebben geen gegevens meer van mij en kunnen ook niks in de computer vinden, dus ik zal een nieuwe rekening moeten openen.

Waar ik echt van stond te kijken is hoe veel geluk ik heb met mijn vrienden, want ik heb al van verschillende kanten banen aangeboden gekregen.

Alles is hier zo'n beetje compleet omgeslagen in 24 uur. Mijn man en ik hebben besloten de scheiding uit te stellen totdat ik Nederland gesetteld ben, dat maakt het scheidingsproces makkelijker hier in California, en dat maakt het ook makkelijker om spullen te verdelen en op te sturen, of geld over te boeken zonder IRS poespas. Ook omdat wij het huwelijk in NL nooit geregistreerd hebben en dat nog moeten doen (wisten ook niet dat dit moest).

Mijn paspoort vernieuwen ga ik ook gewoon in NL doen, want omdat ik Amerikaanse ben moet ik op mijn Amerikaanse paspoort vliegen volgens de wet hier (wist ik ook niet).

Dus kortom, het valt allemaal wel mee, het is een hele omschakeling, maar het komt wel goed. Het gaat een drukke en moeilijke tijd worden, maar er is weer licht aan het einde van de tunnel.
Goed dat je duidelijkheid hebt en het mee valt!
Fijn dat je beetje orde op zaken kunt gaan stellen ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_143078215
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 06:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat doet de Nederlandse security echt niet hoor :')
Ik heb het over de andere kant van de sloot.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_143078258
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb het over de andere kant van de sloot.
Zolang ik elk jaar fijn aangifte doe bij de IRS denk ik niet dat het hen wat boeit ;)
pi_143078263
Ziet er overigens naar uit dat ik mijn kat niet kan meenemen, hij is te zwaar. :X
pi_143078277
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:52 schreef Ainnir het volgende:
Ziet er overigens naar uit dat ik mijn kat niet kan meenemen, hij is te zwaar. :X
26 kilo?

Heb je een tijger ofzo?

dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:01:28 #271
54408 Parzival
Where it happens
pi_143078312
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:51 schreef Ainnir het volgende:

[..]

Zolang ik elk jaar fijn aangifte doe bij de IRS denk ik niet dat het hen wat boeit ;)
over de IRS gesproken.. doe je ook een belletje naar de NL belastingdienst.. ik heb dit jaar een M (emigratie) formulier in moeten vullen, waarbij ik ook mijn pensioenopbouw heb moeten opgeven.. daarover leggen ze een soort pre-beslag + 20%... als je je 10 jaar aan de regeltjes houdt dan vervalt dat.. in jouw geval zou dat nog weleens kunnen bovendrijven...
pi_143079275
quote:
TS heeft voor zover ik heb kunnen lezen toch geen illegale plannen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143093575
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

26 kilo?

Heb je een tijger ofzo?
De vlucht die ik op het oog heb heeft een 6 kilo limiet inclusief gewicht van de kennel. Mijn kat zit op 9 kg incl kennel. Maar hij is ook te dik op het moment. Deze week ga ik met hem naar de dierenarts om hem te laten onderzoeken en op dieet te zetten.
pi_143093642
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:01 schreef Parzival het volgende:

[..]

over de IRS gesproken.. doe je ook een belletje naar de NL belastingdienst.. ik heb dit jaar een M (emigratie) formulier in moeten vullen, waarbij ik ook mijn pensioenopbouw heb moeten opgeven.. daarover leggen ze een soort pre-beslag + 20%... als je je 10 jaar aan de regeltjes houdt dan vervalt dat.. in jouw geval zou dat nog weleens kunnen bovendrijven...
Ik heb geen idee wat dit allemaal betekent maar ik zal het zeker opzoeken. Heb wel toevallig dit jaar mijn pensioen opgekocht (kreeg dat aangeboden van Reaal, maar was niet echt veel, zeker na belasting).
pi_143093770
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:26 schreef Ainnir het volgende:

[..]

De vlucht die ik op het oog heb heeft een 6 kilo limiet inclusief gewicht van de kennel. Mijn kat zit op 9 kg incl kennel. Maar hij is ook te dik op het moment. Deze week ga ik met hem naar de dierenarts om hem te laten onderzoeken en op dieet te zetten.
Dan zoek je toch een andere vlucht voor je kat? Je ex kan die toch wel afgooien op het vliegveld?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_143093912
Oplossing:

- kat in tredmolen zetten
- gratis energie produceren (scheelt geld, of kan je verkopen)
- kat afgeslankt

pi_143094031
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:32 schreef Messina het volgende:

[..]

Dan zoek je toch een andere vlucht voor je kat? Je ex kan die toch wel afgooien op het vliegveld?
KLM is de enige luchtvaartmaatschappij die nog katten toestaat op intercontinentale vluchten in de cabine. De kat in cargo doe ik liever niet, met alle risico's die daarbij komen kijken. Daarnaast is er nogal wat papierwerk nodig om met een huisdier te vliegen. Maar dat komt wel goed.
pi_143094496
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:01 schreef Parzival het volgende:

[..]

dit zit genuanceerde in elkaar. Je doelt hierbij op de conserverende aanslag.
ALS deze opgelegd is aan TS, dan mag ze de eerste 10 jaar na vertrek uit NL geen NL-pensioenen afkopen. Doet ze dit wel, dam zal de conserverende aanslag inbaar worden.

Heeft ze dat niet gedaan (voortijdige afkoop) dan vervalt de conserverende aanslag na 10 jaar automatisch.

Heeft dus te maken met vroegtijdig pensioenrechten afkopen. Is dat hier niet gebeurt, dan heeft ze weinig te vrezen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_143094540
quote:
Niet paranoïde, maar je kijkt teveel Discovery.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143094886
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:53 schreef Essebes het volgende:

[..]

dit zit genuanceerde in elkaar. Je doelt hierbij op de conserverende aanslag.
ALS deze opgelegd is aan TS, dan mag ze de eerste 10 jaar na vertrek uit NL geen NL-pensioenen afkopen. Doet ze dit wel, dam zal de conserverende aanslag inbaar worden.

Heeft ze dat niet gedaan (voortijdige afkoop) dan vervalt de conserverende aanslag na 10 jaar automatisch.

Heeft dus te maken met vroegtijdig pensioenrechten afkopen. Is dat hier niet gebeurt, dan heeft ze weinig te vrezen.
Oke hier zal ik dus de belastingdienst over moeten bellen. Zover als ik weet heb ik geen conserverende aanslag gehad, maar ik heb wel pension afgekocht dit jaar (dat is toen ook belast, en er is niet veel van overgebleven).
pi_143095340
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:26 schreef Ainnir het volgende:
Ik weet niet hoe zwaar zo'n kennel is, maar stel die is 2 kg, dan moet je kat dus afvallen van 7 naar 4 kilo? Je beseft dat dat in verhouding erg veel is? Is je kat morbide obees?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143096051
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe zwaar zo'n kennel is, maar stel die is 2 kg, dan moet je kat dus afvallen van 7 naar 4 kilo? Je beseft dat dat in verhouding erg veel is? Is je kat morbide obees?
Het is een zachte kennel die iets minder dan 1 kg weegt. En ja, mijn kat is te veel zwaar (hij is een emotionele eter). Ideale gewicht volgens onze laatste dierenarts is rond de 4.5-5 kilo. Dus afvallen moet hij sowieso. Gaat alleen allemaal wat langer duren want zoveel gewicht verliezen moet wel op een gezonde manier gebeuren.
pi_143096326
Bij ons heeft het geholpen de kat geen blikvoer maar brokken te geven om af te laten vallen, blikvoer was volgens de dierenarts hier een soort junkfood; brokken bevat alle stoffen die een kat nodig heeft.

Ik zou me meer zorgen maken of de kat hier wel kan aarden, aangezien hij waarschijnlijk amerikaans engels spreekt en katten hier geen engels kunnen.
pi_143097075
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:09 schreef SaXia2 het volgende:
10 jaar ervaring in de IT is redelijk wat, de vraag is echter als wat? Mogelijk dat ik een paar IT bedrijven voor je weet. Tenzij je niet meer in de IT werkzaam wil zijn.

Ik dacht echter aangezien je alles aanpakt is dit misschien al een optie in de ICT waaruit je verder kan groeien:
http://www.peak-it.nl/ict-vacature-helpdeskmedewerker-vacatures/
Naast Peak-IT heb je natuurlijk ook meerder IT bedrijven waar je weer kan instappen. Centric en KPN bijvoorbeeld.

Nu al solliciteren en inschrijven bij diverse woningcorporaties is niet een overbodige luxe.
Je kunt al kijken naar Anti-kraak woningen voor wanneer je je eerste loon ontvangt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:18 schreef Ainnir het volgende:

[..]

Begonnen als helpdesk, later systeem/netwerkbeheer en hier in Amerika 2 jaar webdevelopment/netwerkbeheer bij een klein bedrijf.

Die vacature ziet er al goed uit, ga er morgen meteen mee aan de slag.

Het is hier nu middernacht en ik ben doodop dus ik ga pitten, maar bedankt voor de informatie!
bij peak it nemen ze bijna iedereen wel aan, gewoon solliciteren dan heb je iig een baan. Met die detacheringklussen kun je een cv opbouwen en dan kun je vanuit peak gewoon verder kijken.
pi_143097128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:46 schreef Ainnir het volgende:

[..]

Het is een zachte kennel die iets minder dan 1 kg weegt. En ja, mijn kat is te veel zwaar (hij is een emotionele eter). Ideale gewicht volgens onze laatste dierenarts is rond de 4.5-5 kilo. Dus afvallen moet hij sowieso. Gaat alleen allemaal wat langer duren want zoveel gewicht verliezen moet wel op een gezonde manier gebeuren.
als dat ding minder dan 1kg weegt is jouw kat dus 8 kilo? voor een normale kat is dat veel te zwaar en zielig voor t beestje, als je een maine coon hebt ofzo is het ofc een ander verhaal
pi_143098029
Ik zou dat beestje lekker op zijn plek laten of doneren aan een gezin daar in Amerika, dat beestje al het reizen aan doen en dan ook nog (tig) nieuwe omgeving(en) etc.. En het kost veel geld, dat geld wat je hard nodig hebt. Ik zou het bij het 'hoofdstuk' stoppen die je wilt afsluiten.

Vind het vrij belachelijk dat je honderden euro's uitgeeft aan je dier(en) als je zoveel schulden hebt en ook nog eens geen inkomen.

Verder wel goed om te lezen dat de rest 'meevalt' ^O^
pi_143098826
Heeft TS nou 1 of 2 katten?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_143100867
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:08 schreef miro86 het volgende:
1 maar die telt voor 2. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:45 schreef Geo4kant het volgende:
Ik zou dat beestje lekker op zijn plek laten of doneren aan een gezin daar in Amerika, dat beestje al het reizen aan doen en dan ook nog (tig) nieuwe omgeving(en) etc.. En het kost veel geld, dat geld wat je hard nodig hebt. Ik zou het bij het 'hoofdstuk' stoppen die je wilt afsluiten.

Vind het vrij belachelijk dat je honderden euro's uitgeeft aan je dier(en) als je zoveel schulden hebt en ook nog eens geen inkomen.

Dat. En bovendien zadel je eventuele vrienden die je willen hosten op met een (grote) kat. Dat kan je ook niet zomaar mensen aandoen.

En ja, ik ben een kattenliefhebber. Stuur dat beest maar naar Colombia. :P

pi_143101211
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:08 schreef miro86 het volgende:
Ik heb 2 katten.
pi_143101325
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:45 schreef Geo4kant het volgende:

Als het om een normale kat zou gaan zou ik het ook zo doen. Ik heb hier als vrijwilliger veel katten tijdelijk verzorgd, en deze kat heb ik sinds het begin. Hij heeft heel veel gezondheidsproblemen gehad en hij heeft mij door moeilijke tijden geholpen. Ik ben erg aan hem gehecht en hij ook aan mij, dus als het even kan wil ik hem meenemen.
pi_143102120
Gewoon je hele nagellak stash verkopen, kun je genoeg afbetalen :Y)
pi_143105315
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:26 schreef Sharana_LV het volgende:
Gewoon je hele nagellak stash verkopen, kun je genoeg afbetalen :Y)
Dat is al heel lang geleden gedaan :{
pi_143106637
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:30 schreef Ainnir het volgende:

[..]

Dat is al heel lang geleden gedaan :{
Oh ;(

Ik kan wel goed begrijpen dat je katjes t liefste bij je houdt, die van mij zijn ook meer dan alleen huisdieren en ik zou ze niet kunnen missen, juist in moeilijke tijden is het fijn als ze er zijn
pi_143106950
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:57 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Oh ;(

Ik kan wel goed begrijpen dat je katjes t liefste bij je houdt, die van mij zijn ook meer dan alleen huisdieren en ik zou ze niet kunnen missen, juist in moeilijke tijden is het fijn als ze er zijn
Heb toevallig net nog met Air Berlin gebeld, die hebben wat minder strikte regels qua gewicht, en hoeft mijn kat maar 1kg af te vallen, dus er is weer hoop *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')