abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:34:01 #251
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_143044854
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze moet niks, ze kiest ervoor. Dat het vervelend is voor haar is natuurlijk niet de schuld van de Nederlandse samenleving, en ik denk ook echt oprecht dat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik vind dat ze dit lekker zelf moet oplossen.
Emigreren omdat het zo leuk is en als het mislukt ineens Nederlander zijn en aanspraak willen maken op voorzieningen waar zij niet aan mee betaalt :')
Er zijn in NL wel meer mensen die allerlei voorzieningen gebruiken en er niet aan meebetalen :')
pi_143045350
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze moet niks, ze kiest ervoor. Dat het vervelend is voor haar is natuurlijk niet de schuld van de Nederlandse samenleving, en ik denk ook echt oprecht dat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik vind dat ze dit lekker zelf moet oplossen.
Emigreren omdat het zo leuk is en als het mislukt ineens Nederlander zijn en aanspraak willen maken op voorzieningen waar zij niet aan mee betaalt :')
Je gaat voorbij aan het feit dat ze 10 jaar werkervaring in Nederland heeft, dus ze heeft in die tijd toch gewoon haar steentje bijgedragen?
pi_143045474
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:01 schreef Ludd het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan het feit dat ze 10 jaar werkervaring in Nederland heeft, dus ze heeft in die tijd toch gewoon haar steentje bijgedragen?
Ze is 32, 5 jaar in de VS gewoond en een MBO-opleiding.

Reken jij vakkenvullen ook mee als werkervaring ofzo?

7 jaar, zou ik zeggen. En dat moet dan ook nog relevant zijn en IT veroudert heel snel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143045545
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze is 32, 5 jaar in de VS gewoond en een MBO-opleiding.

Reken jij vakkenvullen ook mee als werkervaring ofzo?

7 jaar, zou ik zeggen. En dat moet dan ook nog relevant zijn en IT veroudert heel snel.
Waar het omgaat is dat ze dan in ieder geval 7 jaar door werkzaam te zijn bijgedragen heeft aan WW premies en andere zaken. Daar heeft ze de afgelopen 5 jaar geen gebruik van gemaakt.

Daarnaast is ze voor de liefde geėmigreerd. Dat is dus ook anders dan mensen die emigreren om elders hun zakken te vullen. Als dįt anders uit zou pakken dan gepland, zou ik de kritiek van sommigen in dit topic beter voor kunnen stellen.

Waar is je UI gebleven by the way?
pi_143045954
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:10 schreef Ludd het volgende:

[..]

Waar het omgaat is dat ze dan in ieder geval 7 jaar door werkzaam te zijn bijgedragen heeft aan WW premies en andere zaken. Daar heeft ze de afgelopen 5 jaar geen gebruik van gemaakt.

Daarnaast is ze voor de liefde geėmigreerd. Dat is dus ook anders dan mensen die emigreren om elders hun zakken te vullen. Als dįt anders uit zou pakken dan gepland, zou ik de kritiek van sommigen in dit topic beter voor kunnen stellen.

Waar is je UI gebleven by the way?
Israelfanboys die de waarheid niet onder ogen willen zien. Morgen neem ik weer een nieuwe, heb je tips?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143046115
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Israelfanboys die de waarheid niet onder ogen willen zien. Morgen neem ik weer een nieuwe, heb je tips?
Ik zag hem vanochtend en vond hem wel ok, jammer dat ie verdwenen is.
pi_143058657
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

TS, is in Amerika blijven helemaal geen optie voor je? Ik kan me voorstellen dat je na 5 jaar daar ook een sociale omgeving opgebouwd hebt. Hoe zit het eigenlijk in Amerika wanneer je geen inkomen hebt? Je zal daar toch ook wel iets van een uitkering hebben?
Nee absoluut niet. Ik heb als naturalized citizen minder rechten. Ik zal alleen hier kunnen blijven wanneer ik werk zal vinden, en dat is de afgelopen 2 jaar niet gelukt. Dus ik ga er niet van uit dat dat snel verandert.
Toen ik mijn baan kwijt raakte hier heb ik wel een jaar EDD gehad hier (Amerikaanse WW).

Ik heb me ook niet gerealiseerd hoe Nederlands ik nog denk en doe, ik hoor hier ook niet thuis. Ik heb 5 jaar mijn familie en vrienden daar niet gezien, ik ben wat dat betreft al helemaal klaar om terug te gaan naar NL. Ik heb hier in Amerika wel vrienden, maar wat ik hier wel heb geleerd is dat familie voor mij belangrijker is.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:39:54 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143074547
Update, TS? Je zou gaan bellen met Nederlandse instanties, ben benieuwd wat eruit naar voren gekomen is.
Resistance is futile.
pi_143075789
Ja, heel druk geweest vandaag, hoop telefoontjes en gesprekken met mensen.

Gelukkig is alles niet zo erg als ik gedacht had. Incassobureau wil meewerken, DUO wil meewerken. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

De twee banken waar ik ooit rekeningen bij had hebben geen gegevens meer van mij en kunnen ook niks in de computer vinden, dus ik zal een nieuwe rekening moeten openen.

Waar ik echt van stond te kijken is hoe veel geluk ik heb met mijn vrienden, want ik heb al van verschillende kanten banen aangeboden gekregen.

Alles is hier zo'n beetje compleet omgeslagen in 24 uur. Mijn man en ik hebben besloten de scheiding uit te stellen totdat ik Nederland gesetteld ben, dat maakt het scheidingsproces makkelijker hier in California, en dat maakt het ook makkelijker om spullen te verdelen en op te sturen, of geld over te boeken zonder IRS poespas. Ook omdat wij het huwelijk in NL nooit geregistreerd hebben en dat nog moeten doen (wisten ook niet dat dit moest).

Mijn paspoort vernieuwen ga ik ook gewoon in NL doen, want omdat ik Amerikaanse ben moet ik op mijn Amerikaanse paspoort vliegen volgens de wet hier (wist ik ook niet).

Dus kortom, het valt allemaal wel mee, het is een hele omschakeling, maar het komt wel goed. Het gaat een drukke en moeilijke tijd worden, maar er is weer licht aan het einde van de tunnel.
pi_143076347
Wat een triest hypocriet kut wijf ben jij.

Dikke studieschuld met een fucking mbo-aanwezigheids papiertje en dit niet terug betalen. Lekker vluchten naar "MURICA - had je een fatsoenlijke vent uitgekozen die je kon onderhouden had je dit dus nooit terug betaald. Nu komen janken dat het zo moeilijk is allemaal en hopen dat wij je weer lief in de armen nemen. Gadverdamme.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:12:14 #261
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_143076681
Veel succes dame. Jammer dat je in die positie zit, ben ook een beetje bang dat je net in het verkeerde deel vh land zit m.b.t. werk. Hier in West Michigan zou je zo aan de slag kunnen.

Aan de andere kant, ik zou zo weer in NL kunnen wonen, het blijft toch mijn land. Maar goed, ik heb dan ook, bewust, geen Amerikaans paspoort. ;)

Laat de azijnpissers lekker piepen op hun zolderkamertje, je hebt tenminste een stap genomen die 90% van die jokers niet eens zou aandurven. Het gaat niet altijd zoals je zou willen, dat kan. Je hebt tenminste iets gedaan. Schouders recht, borst vooruit (whehe :P ) en doorgaan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_143076764
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:12 schreef popolon het volgende:
Veel succes dame. Jammer dat je in die positie zit, ben ook een beetje bang dat je net in het verkeerde deel vh land zit m.b.t. werk. Hier in West Michigan zou je zo aan de slag kunnen.

Aan de andere kant, ik zou zo weer in NL kunnen wonen, het blijft toch mijn land. Maar goed, ik heb dan ook, bewust, geen Amerikaans paspoort. ;)

Laat de azijnpissers lekker piepen op hun zolderkamertje, je hebt tenminste een stap genomen die 90% van die jokers niet eens zou aandurven. Het gaat niet altijd zoals je zou willen, dat kan. Je hebt tenminste iets gedaan. Schouders recht, borst vooruit (whehe :P ) en doorgaan.
Dank je, dit had ik echt even nodig ^O^
pi_143077365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:56 schreef grijper het volgende:
Wat een triest hypocriet kut wijf ben jij.

Dikke studieschuld met een fucking mbo-aanwezigheids papiertje en dit niet terug betalen. Lekker vluchten naar "MURICA - had je een fatsoenlijke vent uitgekozen die je kon onderhouden had je dit dus nooit terug betaald. Nu komen janken dat het zo moeilijk is allemaal en hopen dat wij je weer lief in de armen nemen. Gadverdamme.
Zo, de kots is eruit, lucht het op? :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:12 schreef popolon het volgende:
So, so fucking true! _O_

pi_143077902
Misschien ben ik wel paranoļde, maar stel je even het volgende voor: Straks sta je op het vliegveld. Een of andere securitygast neemt je mee in een verhoorkamertje. Op tafel ligt een uitdraai van dit topic. Of je even wilt uitleggen wat jouw plannen zijn...
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 06:36:05 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_143077944
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 06:19 schreef Ridocar het volgende:
Misschien ben ik wel paranoļde, maar stel je even het volgende voor: Straks sta je op het vliegveld. Een of andere securitygast neemt je mee in een verhoorkamertje. Op tafel ligt een uitdraai van dit topic. Of je even wilt uitleggen wat jouw plannen zijn...
Dat doet de Nederlandse security echt niet hoor :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 06:37:10 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_143077948
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:29 schreef Ainnir het volgende:
Ja, heel druk geweest vandaag, hoop telefoontjes en gesprekken met mensen.

Gelukkig is alles niet zo erg als ik gedacht had. Incassobureau wil meewerken, DUO wil meewerken. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

De twee banken waar ik ooit rekeningen bij had hebben geen gegevens meer van mij en kunnen ook niks in de computer vinden, dus ik zal een nieuwe rekening moeten openen.

Waar ik echt van stond te kijken is hoe veel geluk ik heb met mijn vrienden, want ik heb al van verschillende kanten banen aangeboden gekregen.

Alles is hier zo'n beetje compleet omgeslagen in 24 uur. Mijn man en ik hebben besloten de scheiding uit te stellen totdat ik Nederland gesetteld ben, dat maakt het scheidingsproces makkelijker hier in California, en dat maakt het ook makkelijker om spullen te verdelen en op te sturen, of geld over te boeken zonder IRS poespas. Ook omdat wij het huwelijk in NL nooit geregistreerd hebben en dat nog moeten doen (wisten ook niet dat dit moest).

Mijn paspoort vernieuwen ga ik ook gewoon in NL doen, want omdat ik Amerikaanse ben moet ik op mijn Amerikaanse paspoort vliegen volgens de wet hier (wist ik ook niet).

Dus kortom, het valt allemaal wel mee, het is een hele omschakeling, maar het komt wel goed. Het gaat een drukke en moeilijke tijd worden, maar er is weer licht aan het einde van de tunnel.
Goed dat je duidelijkheid hebt en het mee valt!
Fijn dat je beetje orde op zaken kunt gaan stellen ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_143078215
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 06:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat doet de Nederlandse security echt niet hoor :')
Ik heb het over de andere kant van de sloot.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_143078258
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb het over de andere kant van de sloot.
Zolang ik elk jaar fijn aangifte doe bij de IRS denk ik niet dat het hen wat boeit ;)
pi_143078263
Ziet er overigens naar uit dat ik mijn kat niet kan meenemen, hij is te zwaar. :X
pi_143078277
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:52 schreef Ainnir het volgende:
Ziet er overigens naar uit dat ik mijn kat niet kan meenemen, hij is te zwaar. :X
26 kilo?

Heb je een tijger ofzo?

dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:01:28 #271
54408 Parzival
Where it happens
pi_143078312
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:51 schreef Ainnir het volgende:

[..]

Zolang ik elk jaar fijn aangifte doe bij de IRS denk ik niet dat het hen wat boeit ;)
over de IRS gesproken.. doe je ook een belletje naar de NL belastingdienst.. ik heb dit jaar een M (emigratie) formulier in moeten vullen, waarbij ik ook mijn pensioenopbouw heb moeten opgeven.. daarover leggen ze een soort pre-beslag + 20%... als je je 10 jaar aan de regeltjes houdt dan vervalt dat.. in jouw geval zou dat nog weleens kunnen bovendrijven...
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_143079275
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 06:19 schreef Ridocar het volgende:
TS heeft voor zover ik heb kunnen lezen toch geen illegale plannen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143093575
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

26 kilo?

Heb je een tijger ofzo?
De vlucht die ik op het oog heb heeft een 6 kilo limiet inclusief gewicht van de kennel. Mijn kat zit op 9 kg incl kennel. Maar hij is ook te dik op het moment. Deze week ga ik met hem naar de dierenarts om hem te laten onderzoeken en op dieet te zetten.
pi_143093642
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:01 schreef Parzival het volgende:

[..]

over de IRS gesproken.. doe je ook een belletje naar de NL belastingdienst.. ik heb dit jaar een M (emigratie) formulier in moeten vullen, waarbij ik ook mijn pensioenopbouw heb moeten opgeven.. daarover leggen ze een soort pre-beslag + 20%... als je je 10 jaar aan de regeltjes houdt dan vervalt dat.. in jouw geval zou dat nog weleens kunnen bovendrijven...
Ik heb geen idee wat dit allemaal betekent maar ik zal het zeker opzoeken. Heb wel toevallig dit jaar mijn pensioen opgekocht (kreeg dat aangeboden van Reaal, maar was niet echt veel, zeker na belasting).
pi_143093770
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:26 schreef Ainnir het volgende:

[..]

De vlucht die ik op het oog heb heeft een 6 kilo limiet inclusief gewicht van de kennel. Mijn kat zit op 9 kg incl kennel. Maar hij is ook te dik op het moment. Deze week ga ik met hem naar de dierenarts om hem te laten onderzoeken en op dieet te zetten.
Dan zoek je toch een andere vlucht voor je kat? Je ex kan die toch wel afgooien op het vliegveld?
Je raekt an de dinge geweun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')