Bedoel je in verleden tijd of in tegenwoordige tijd?quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:39 schreef Seven. het volgende:
maar de keuzes die TS maakt zijn echt niet handig.
Beiden, al is de keus om terug te keren nog niet definitief.quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bedoel je in verleden tijd of in tegenwoordige tijd?
Fair point.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nu ja, dan vind ik de vergelijking op dat punt niet zo relevant.
Daar krijg je geen urgenties meer voor hoor. Bovendien moet je inkomen hebben om een huis te kunnen huren.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:05 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dit is denk ik het beste wat je kan doen; tijdelijk bij je ouders zitten zonder in te schrijven. Je bent dan de facto dakloos als je terugkomt, waardoor je met prioriteit op de woningslijsten komt. Hoe dat allemaal precies werkt weet ik niet, misschien kun je het beste bellen met de woningcorporatie in de omgeving van waar je wilt wonen in NL, voordat je vertrekt (bellen via Skype is vrij goedkoop).
Je hebt jezelf in een lastig parket gebracht. Ik weet niet hoe graag je terug wil naar Nederland maar nadat het NL paspoort is verlengd kun je overwegen naar Ierland te gaan ipv Nederland. Daar zijn aardig wat banen voor mensen die goed Engels en Nederlands spreken en ook nog wat IT ervaring hebben. Van daaruit kun je de schulden problemen in Nederland oplossen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:58 schreef Ainnir het volgende:
Waar ik me wel zorgen om maak, is dat mijn paspoort mogelijk niet verlengd kan worden ivm openstaande studieschuld.
Kan je daar nog mee vliegen of moet je eerst bij de Nederlandse Ambassade een nieuwe aanvragen?quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Een verlopen nederlandse pas zegt niets, document is verlopen, niet je nationaliteit.
Het laatste.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je daar nog mee vliegen of moet je eerst bij de Nederlandse Ambassade een nieuwe aanvragen?
Waar krijg je dan nog wel urgentie voor? Kan me geen reden bedenken meer dringend een huis nodig te hebben dan als je dakloos bentquote:Op zondag 3 augustus 2014 11:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar krijg je geen urgenties meer voor hoor. Bovendien moet je inkomen hebben om een huis te kunnen huren.
Medische urgentie bestaat natuurlijk, voor als je bijvoorbeeld een dwarslaesie krijgt en driehoog met trappen woont.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:34 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Waar krijg je dan nog wel urgentie voor? Kan me geen reden bedenken meer dringend een huis nodig te hebben dan als je dakloos bent
Schulden of niet, als ze teruggeraakt heeft ze natuurlijk recht op bijstand.
Nou zoek het uit.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:06 schreef Molo het volgende:
Vraag me af of ze daar aanspraak op kan gaan maken.
Dit sowieso, en dan nu hangende pootjes terug komen en in de bijstand belanden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er bekruipt mij steeds het gevoel dat TS haar studieschuld nooit is vergeten, maar dat ze dacht dat ze in de VS zou blijven en ze was nooit van plan ook maar iets te gaan afbetalen. Maar goed, nu billen branden = blaren zitten en 4000 euro is niet zo'n ramp. .
Op meerdere punten twijfelachtig of ze in aanmerking komt zo te zienquote:Op zondag 3 augustus 2014 14:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou zoek het uit.
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/967
Leg uit.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:13 schreef Molo het volgende:
Op meerdere punten twijfelachtig of ze in aanmerking komt zo te zien
Legitimatiebewijs, wonend in Nederland, alimentatie van echtgenoot o.a.quote:
Niemand wil als dakloze worden aangemerkt. Ze gaat scheiden, natuurlijk `moet' ze zeer binnenkort dat huis wel uit.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Medische urgentie bestaat natuurlijk, voor als je bijvoorbeeld een dwarslaesie krijgt en driehoog met trappen woont.
Voor daklozen wellicht ook wel, maar niet als je je na een aantal jaar weer eens in Nederland begeeft en dan meteen als dakloze wilt worden aangemerkt. Ze komt nu uit een woning en 'moet' daar niet weg, dus is nu niet dakloos.
Als we nu ook al niet meer voor Nederlanders willen zorgen in onze welvaartsstaat, dan is het wel heel erg slecht gesteld met ons land.quote:Daarnaast heb je niet meer 'zo maar' recht op bijstand, omdat je Nederlandse bent. Dat is aan de gemeente waar je je in schrijft om te bepalen, binnen de wettelijke kaders. Vraag me af of ze daar aanspraak op kan gaan maken.
De eerste twee wordt aangewerkt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Legitimatiebewijs, wonend in Nederland, alimentatie van echtgenoot o.a.
Ze moet niks, ze kiest ervoor. Dat het vervelend is voor haar is natuurlijk niet de schuld van de Nederlandse samenleving, en ik denk ook echt oprecht dat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik vind dat ze dit lekker zelf moet oplossen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:19 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Niemand wil als dakloze worden aangemerkt. Ze gaat scheiden, natuurlijk `moet' ze zeer binnenkort dat huis wel uit.
[..]
Als we nu ook al niet meer voor Nederlanders willen zorgen in onze welvaartsstaat, dan is het wel heel erg slecht gesteld met ons land.
Kan dan alsnog zo zijn dat gemeente die bijstand toe gaat kennen daar niet mee akkoord gaat, zie linkje.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De eerste twee wordt aangewerkt.
De alimentatie is een goed punt. Als ik TS was zou ik dan ook kijken of daar niet een betere oplossing voor is, bijv. een bedrag ineens, wat zorgt tot vermogen en wat weer een probleem kan zijn. Als TS slim is gebruikt ze dat vermogen voor het paspoort, de reis en het aflossen van de schuld in Nederland.
Stoer lopen praten en je niet realiseren dat ook jouw leven wel eens niet zou kunnen gaan zoals geplandquote:Op zondag 3 augustus 2014 14:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze moet niks, ze kiest ervoor. Dat het vervelend is voor haar is natuurlijk niet de schuld van de Nederlandse samenleving, en ik denk ook echt oprecht dat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik vind dat ze dit lekker zelf moet oplossen.
Emigreren omdat het zo leuk is en als het mislukt ineens Nederlander zijn en aanspraak willen maken op voorzieningen waar zij niet aan mee betaalt
Die welvaartsstaat waar jij het nu zo over hebt bestaat allang niet meer. Uitgehold door graaiers die geen autonomie aan kunnen of willen als het ze uit komt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:30 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Stoer lopen praten en je niet realiseren dat ook jouw leven wel eens niet zou kunnen gaan zoals gepland
Dit soort situaties is precies waarom we ooit een welvaartsstaat hebben opgezet. Dit ongeluk had ze net zo goed op Nederlandse bodem kunnen hebben als op buitenlandse. Geemigreerd zijn of niet doet er compleet niet toe.
Je kan wel tof roepen dat zij er niet aan heeft meebetaalt hier, maar ze heeft ons 5 jaar lang ook niets gekost; ze zat tenslotte in het buitenland; haar gezin heeft natuurlijk wel afgedragen voor de voorzieningen in de VS. Het mes snijdt aan twee kanten; er zijn ook Amerikanen die hier hun geluk beproeven, hier bijdragen, en later ontgoocheld terug te keren naar hun moederland.
Shit happens. Derhalve welvaartsstaat.
Dat kan maar aangezien de man van TS maar weinig lijkt te verdienen zal het jaarbedrag niet erg hoog zijn en waarschijnlijk onder de verhaalplicht zitten. De combinatie van VS wetgeving en NL wetgeving maakt het wel complex. TS moet het natuurlijk goed uitzoeken maar ik denk niet dat ze in problemen gaat komen met de bijstand. Mocht het alsnog tot problemen komen is de kans ook aanwezig dat de bijstand bij ex gaat aankloppen ipv bij TS, volgens mij is dat afhankelijk van de gemeente (al kan dat veranderd zijn).quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan dan alsnog zo zijn dat gemeente die bijstand toe gaat kennen daar niet mee akkoord gaat, zie linkje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |