abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf zondag 3 augustus 2014 @ 15:15:33 #226
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_143016842
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:46 schreef Parzival het volgende:

. en Interim kan echt geen remigratie of paspoort blokkeren hoor..
Moet jij eens opletten of zij dat kunnen: http://www.bprbzk.nl/Reis(...)aspoortsignaleringen
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:18:43 #227
54408 Parzival
Where it happens
pi_143016913
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:15 schreef nikky het volgende:

[..]

Moet jij eens opletten of zij dat kunnen: http://www.bprbzk.nl/Reis(...)aspoortsignaleringen
betrokken persoon in staat van faillissement verkeert en door de rechter-commissaris het verbod is opgelegd het land te verlaten.
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_143016931
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:15 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat zou leuk zijn als ze dat gebruiken om iemand die terug wil keren in het buitenland te houden. Dat is precies het omgekeerde dan waarvoor het is bedoeld.
  Milf zondag 3 augustus 2014 @ 15:21:38 #229
16000 nikky
pi_143016989
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:18 schreef Parzival het volgende:

[..]

betrokken persoon in staat van faillissement verkeert en door de rechter-commissaris het verbod is opgelegd het land te verlaten.
TS staat waarschijnlijk al op de signaleringslijst en kan hierdoor niet zomaar even een nieuw paspoort aanvragen.

Dit kan ook gewoon nadat iemand al het land heeft verlaten. ...
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:22:35 #230
54408 Parzival
Where it happens
pi_143017019
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:21 schreef nikky het volgende:

[..]

TS staat waarschijnlijk al op de signaleringslijst en kan hierdoor niet zomaar even een nieuw paspoort aanvragen.

Dit kan ook gewoon nadat iemand al het land heeft verlaten. ...
het idee van die regeling is om te voorkomen dat mensen het land uitgaan.. (om hun schuld te ontvluchten).. niet om mensen tegen te houden nederland binnen te komen om hun schuld te voldoen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_143017069
Het zou wat zijn als zo'n instantie een Nederlander kan tegenhouden om terug te keren naar Nederland :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Milf zondag 3 augustus 2014 @ 15:25:01 #232
16000 nikky
pi_143017082
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:22 schreef Parzival het volgende:

[..]

het idee van die regeling is om te voorkomen dat mensen het land uitgaan.. (om hun schuld te ontvluchten).. niet om mensen tegen te houden nederland binnen te komen om hun schuld te voldoen..
Joh, dan geloof je mij toch lekker niet?

Misschien moet de TS de schuld wel ineens voldoen voordat ze weer een paspoort ontvangt. Men kan wel zeggen dat ze terug willen, maar wie garandeert dat dit ook daadwerkelijk gebeurt nadat een nieuw paspoort is afgegeven?
  Milf zondag 3 augustus 2014 @ 15:27:15 #233
16000 nikky
pi_143017138
Daarbij werd aangegeven dat IJ niet de mogelijkheid heeft om een paspoort te laten weigeren.

Ik geef aan dat dit wel degelijk mogelijk is. Er zijn vast verschillende oplossingen mogelijk, maar niet voordat er iets is geregeld met de betreffende rijksinstantie waarbij de schuld openstaat
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:32:29 #234
54408 Parzival
Where it happens
pi_143017259
Het verzoek kan worden ingediend door onder andere:

Gemeenten
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Openbaar Ministerie
Dienst Uitvoering Onderwijs
Belastingdienst
Rechter-commissaris
Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen
(Gemeentelijke) sociale dienst
Minister van Buitenlandse Zaken

DUO zal dit dus moeten aanvragen.. niet IJ
  Milf zondag 3 augustus 2014 @ 15:41:23 #235
16000 nikky
pi_143017460
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er bekruipt mij steeds het gevoel dat TS haar studieschuld nooit is vergeten, maar dat ze dacht dat ze in de VS zou blijven en ze was nooit van plan ook maar iets te gaan afbetalen.
Dit ook wat ik denk.

Er bestaat zoiets als 'jokerjaren' http://duo.nl/particulier(...)jk-niet-aflossen.asp vanaf januari 2010....

Voor mij is het dan echt een raadsel hoe je het zover hebt kunnen laten komen.

Sommigen zeggen dat ¤4000 best meevalt. Maar wanneer je niets hebt is ¤4000 ontiegelijk veel. Succes TS.
  Manager PR/Moderator zondag 3 augustus 2014 @ 15:51:41 #236
269689 crew  Viv
pi_143017702
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:41 schreef nikky het volgende:
Voor mij is het dan echt een raadsel hoe je het zover hebt kunnen laten komen.
Struisvogelpolitiek, maar ze heeft toch al aangegeven dat ze bij haar vertrek uit Nederland haar zaken niet goed op orde had, en dat ze dit nu beter wil aanpakken?
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:57:31 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143019293
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:32 schreef Parzival het volgende:
Het verzoek kan worden ingediend door onder andere:

Gemeenten
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Openbaar Ministerie
Dienst Uitvoering Onderwijs
Belastingdienst
Rechter-commissaris
Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen
(Gemeentelijke) sociale dienst
Minister van Buitenlandse Zaken

DUO zal dit dus moeten aanvragen.. niet IJ
Mogelijk hebben ze dit gedaan.
Resistance is futile.
  zondag 3 augustus 2014 @ 17:01:35 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143019379
TS, ben je bereid om banen die niet binnen je vakgebied liggen te accepteren?

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je hebt jezelf in een lastig parket gebracht. Ik weet niet hoe graag je terug wil naar Nederland maar nadat het NL paspoort is verlengd kun je overwegen naar Ierland te gaan ipv Nederland. Daar zijn aardig wat banen voor mensen die goed Engels en Nederlands spreken en ook nog wat IT ervaring hebben. Van daaruit kun je de schulden problemen in Nederland oplossen.
Eens met Wespensteek. Ik zou zeker niet terug gaan naar Nederland. Als je dan toch perse weg moet uit de VS (al zou ik het niet eens overwegen omdat het financieel domweg niet uit kan), dan zijn Ierland en Belgie uitstekende alternatieven waar je zeker kans maakt op werk zonder direct je kop in een wespennest te steken.
Resistance is futile.
pi_143022811
Ik heb net alle reacties doorgelezen en ga ze niet allemaal quoten. Maar ik ben mij wel degelijk bewust van de situatie waarin in verzeild geraakt ben, ik heb hele stomme beslissingen genomen. Overigens dank aan iedereen die mijn gedmd heeft met de mededeling dat de wereld niks aan mij heeft en dat ik maar in Amerika moet blijven, zeer behulpzaam.

En dat ik nog geen plan heb is duidelijk, het is nog geen week geleden dat we besloten hebben te scheiden, ik kan niet zomaar binnen een week besluiten wat ik ga doen, dat zou juist dom zijn. Een scheiding in California duurt overigens minimaal 6 maanden. Met alles wat hier nog geregeld moet worden, denk ik dat blij mag zijn als ik met de kerst in NL woon.

Ik weet nog niet waar ik terecht wil komen, of het Nederland, Belgie of Duitsland is, maar iig op korte reisafstand van mijn ouders en familie (die dus in Maastricht wonen). In de vijf jaren dat ik hier in Amerika zit ben ik echt pas volwassen geworden. Daarom wil ik ook alles goed gaan uitzoeken, en uitzoeken hoe ik de situatie in Nederland goed kan maken VOORDAT ik zomaar op het vliegtuig stap en terugkom. Het is voor mij belangrijk dat ik tijdelijk bij mijn ouders kan wonen (zonder hen in gevaar te brengen), en vanuit daar verhuis naar waar ik werk. Het is belangrijk dat ik me niet vast pin aan een locatie. Zeker omdat het nog zo lang gaat duren voordat ik naar NL kan komen, heb ik een aantal maanden de tijd om al naar werk te zoeken (en ik ben niet kieskeurig). Ik probeer hier ook alles aan te nemen wat ik kan, want elke cent telt. Het lastige is dat wij in een gebied wonen waar de werkloosheid zeer hoog is, mijn Nederlandse diploma’s en ervaring niet veel waard zijn hier, en er veel meer mensen zijn met Amerikaanse hogere diploma’s die op dezelfde baan solliciteren. Zeker zonder Amerikaanse retailervaring is het zo lastig om aangenomen te worden in winkels/eettenten enz. Wil niet zeggen dat ik zomaar op mijn reet zit en niks doe.

trancethrust, ik zal niet met prioriteit op woninglijsten kunnen komen, omdat ik niet in Nederland ingeschreven heb gestaan. Maastricht bijvoorbeeld heeft als eis voor urgentie dat je minimaal 6 maanden in Maastricht ingeschreven moet staan, en dan hebben ze nog een heel jaar de tijd om je een woning aan te bieden.

Seven, bedankt voor die link, ik zal dit aan mijn ouders doorgeven. Het allerbelangrijkste voor mij is dat mijn ouders niet met mijn problemen opgezadeld gaan worden.

Isabeau, omdat ik dubbele nationaliteit heb zal ik eerst hier bij het consulaat het paspoort moeten vernieuwen (en aantonen dat ik onder uitzondering 3 val, en dus dubbele nationaliteit mag behouden), dat proces heb ik inmiddels ook al in gang gezet. Doe ik dit niet, dan raak ik automatisch mijn Nederlanderschap kwijt omdat ik vrijwillig de Amerikaanse heb aangenomen.

Mijn ouders zijn overigens van alles op de hoogte, schulden daar, schulden hier, ik speel volledig open kaart. Als het aan mijn ouders lag zou ik volgende week al overvliegen, me daar inschrijven en dan wel verder kijken, maar dat lijkt mij juist geen goed plan.
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:11:27 #240
54408 Parzival
Where it happens
pi_143023156
iig sterkte en succes!
pi_143024187
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:09 schreef Seven. het volgende:
TS, hier een goeie link over wat je ouders moeten doen om te voorkomen dat er geen beslag gelegd wordt:

[url]link geknipt[/]
deze geknipte link geeft bij mij een trojan melding (JS:Iframe-EGI), melding komt van avast anti virus.
Misschien dus even voorzichtig zijn met openen van de link.
pi_143024342
Ik heb nog wel een kamertje vrij
  Milf zondag 3 augustus 2014 @ 19:54:07 #243
16000 nikky
pi_143025363
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:02 schreef Ainnir het volgende:
Overigens dank aan iedereen die mijn gedmd heeft met de mededeling dat de wereld niks aan mij heeft en dat ik maar in Amerika moet blijven, zeer behulpzaam
Echt? Te triest voor woorden zeg. :{

internethelden :r
pi_143026390
quote:
Duidelijk verhaal, succes ermee!
  zondag 3 augustus 2014 @ 21:19:51 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143029323
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:31 schreef frederik het volgende:

[..]

deze geknipte link geeft bij mij een trojan melding (JS:Iframe-EGI), melding komt van avast anti virus.
Misschien dus even voorzichtig zijn met openen van de link.
[/quote]

Strange!
Resistance is futile.
  zondag 3 augustus 2014 @ 21:43:38 #246
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_143030541
quote:
Ik heb net alle reacties doorgelezen en ga ze niet allemaal quoten. Maar ik ben mij wel degelijk bewust van de situatie waarin in verzeild geraakt ben, ik heb hele stomme beslissingen genomen. Overigens dank aan iedereen die mijn gedmd heeft met de mededeling dat de wereld niks aan mij heeft en dat ik maar in Amerika moet blijven, zeer behulpzaam.

Wat triest zeg dat mensen je met zo'n bericht pm-en.
Nou ik wens je in ieder geval alle sterkte en geluk toe.
Soms lopen zaken zoals ze lopen, denk ik maar.
En wat je noemt stomme beslissingen is nogal hard voor jezelf. Soms maakt iemand de niet handigste beslissingen zou ik het liever willen noemen.
Maar zoals ik het zie (of erbij verzin bij je posts) Je raakt verliefd en gaat samen leven in U.S.A. En natuurlijk ga je ervan uit dat je daar ook wel aan de slag kunt, met wat dan ook.
En soms gaat het niet zoals je zou willen dat het gaat, dat kan je ook niet incalculeren. Helaas kom je daar niet aan het werk.
Er komt een kink in de relatie (en wie weet hebben financiele zorgen daar ook een groot aandeel in (gok ik maar )
En dat is op zich al moeilijk genoeg.
Dus ik vind dat ze hier in het topic nogal oordelend reageren hoor.
Ik wens je veel geluk toe en hoop dat de zaken regelen voorspoedig gaan ^O^
Rayen 2½ jaar!
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:09:45 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143034889
TS, ik denk dat je Nederlandse rekeningen gewoon nog bestaan (ik was aan het bijlezen in het USA topic). Ze sluiten echt niet zomaar een rekening omdat deze non-actief is, maar dat zeg ik uit common sense en niet omdat ik er daadwerkelijk iets over weet.
Resistance is futile.
pi_143035529
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:09 schreef Seven. het volgende:
TS, ik denk dat je Nederlandse rekeningen gewoon nog bestaan (ik was aan het bijlezen in het USA topic). Ze sluiten echt niet zomaar een rekening omdat deze non-actief is, maar dat zeg ik uit common sense en niet omdat ik er daadwerkelijk iets over weet.
Ik weet het niet, maar ik ga morgen via Google Voice een hoop telefoontjes plegen, ook naar de banken in NL.. en dan kijken hoe ik ervoor sta.

En iedereen zover bedankt voor de tips :)
pi_143042170
Je ken ook gewoon illegaal het land binnen komen wanneer de bureaucratie niet meewerkt, dat is niet zo moeilijk.
pi_143043020
quote:
Overigens dank aan iedereen die mijn gedmd heeft met de mededeling dat de wereld niks aan mij heeft en dat ik maar in Amerika moet blijven, zeer behulpzaam.
Serieus? Wat een vervelende mensen. :{ Trek je er niets van aan zou ik zeggen. Werkgelegenheid in Nederland is momenteel ook niet geweldig hoor, maar ik gok dat je voor een callcenter misschien nog wel een goede kans maakt. Ik neem aan dat je Engels erg goed is na een jarenlang verblijf in Amerika, dus dat is voor bepaalde functies wel een pré natuurlijk.

Wel een leerzaam topic dit verder. Ik had er geen benul van dat je als geboren Nederlander überhaupt je nationaliteit kan verliezen.

TS, is in Amerika blijven helemaal geen optie voor je? Ik kan me voorstellen dat je na 5 jaar daar ook een sociale omgeving opgebouwd hebt. Hoe zit het eigenlijk in Amerika wanneer je geen inkomen hebt? Je zal daar toch ook wel iets van een uitkering hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')