Ik heb net alle reacties doorgelezen en ga ze niet allemaal quoten. Maar ik ben mij wel degelijk bewust van de situatie waarin in verzeild geraakt ben, ik heb hele stomme beslissingen genomen. Overigens dank aan iedereen die mijn gedmd heeft met de mededeling dat de wereld niks aan mij heeft en dat ik maar in Amerika moet blijven, zeer behulpzaam.
En dat ik nog geen plan heb is duidelijk, het is nog geen week geleden dat we besloten hebben te scheiden, ik kan niet zomaar binnen een week besluiten wat ik ga doen, dat zou juist dom zijn. Een scheiding in California duurt overigens minimaal 6 maanden. Met alles wat hier nog geregeld moet worden, denk ik dat blij mag zijn als ik met de kerst in NL woon.
Ik weet nog niet waar ik terecht wil komen, of het Nederland, Belgie of Duitsland is, maar iig op korte reisafstand van mijn ouders en familie (die dus in Maastricht wonen). In de vijf jaren dat ik hier in Amerika zit ben ik echt pas volwassen geworden. Daarom wil ik ook alles goed gaan uitzoeken, en uitzoeken hoe ik de situatie in Nederland goed kan maken VOORDAT ik zomaar op het vliegtuig stap en terugkom. Het is voor mij belangrijk dat ik tijdelijk bij mijn ouders kan wonen (zonder hen in gevaar te brengen), en vanuit daar verhuis naar waar ik werk. Het is belangrijk dat ik me niet vast pin aan een locatie. Zeker omdat het nog zo lang gaat duren voordat ik naar NL kan komen, heb ik een aantal maanden de tijd om al naar werk te zoeken (en ik ben niet kieskeurig). Ik probeer hier ook alles aan te nemen wat ik kan, want elke cent telt. Het lastige is dat wij in een gebied wonen waar de werkloosheid zeer hoog is, mijn Nederlandse diploma’s en ervaring niet veel waard zijn hier, en er veel meer mensen zijn met Amerikaanse hogere diploma’s die op dezelfde baan solliciteren. Zeker zonder Amerikaanse retailervaring is het zo lastig om aangenomen te worden in winkels/eettenten enz. Wil niet zeggen dat ik zomaar op mijn reet zit en niks doe.
trancethrust, ik zal niet met prioriteit op woninglijsten kunnen komen, omdat ik niet in Nederland ingeschreven heb gestaan. Maastricht bijvoorbeeld heeft als eis voor urgentie dat je minimaal 6 maanden in Maastricht ingeschreven moet staan, en dan hebben ze nog een heel jaar de tijd om je een woning aan te bieden.
Seven, bedankt voor die link, ik zal dit aan mijn ouders doorgeven. Het allerbelangrijkste voor mij is dat mijn ouders niet met mijn problemen opgezadeld gaan worden.
Isabeau, omdat ik dubbele nationaliteit heb zal ik eerst hier bij het consulaat het paspoort moeten vernieuwen (en aantonen dat ik onder uitzondering 3 val, en dus dubbele nationaliteit mag behouden), dat proces heb ik inmiddels ook al in gang gezet. Doe ik dit niet, dan raak ik automatisch mijn Nederlanderschap kwijt omdat ik vrijwillig de Amerikaanse heb aangenomen.
Mijn ouders zijn overigens van alles op de hoogte, schulden daar, schulden hier, ik speel volledig open kaart. Als het aan mijn ouders lag zou ik volgende week al overvliegen, me daar inschrijven en dan wel verder kijken, maar dat lijkt mij juist geen goed plan.