KLM is de enige luchtvaartmaatschappij die nog katten toestaat op intercontinentale vluchten in de cabine. De kat in cargo doe ik liever niet, met alle risico's die daarbij komen kijken. Daarnaast is er nogal wat papierwerk nodig om met een huisdier te vliegen. Maar dat komt wel goed.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Dan zoek je toch een andere vlucht voor je kat? Je ex kan die toch wel afgooien op het vliegveld?
dit zit genuanceerde in elkaar. Je doelt hierbij op de conserverende aanslag.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 08:01 schreef Parzival het volgende:
[..]
over de IRS gesproken.. doe je ook een belletje naar de NL belastingdienst.. ik heb dit jaar een M (emigratie) formulier in moeten vullen, waarbij ik ook mijn pensioenopbouw heb moeten opgeven.. daarover leggen ze een soort pre-beslag + 20%... als je je 10 jaar aan de regeltjes houdt dan vervalt dat.. in jouw geval zou dat nog weleens kunnen bovendrijven...
Niet paranoïde, maar je kijkt teveel Discovery.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 06:19 schreef Ridocar het volgende:
Misschien ben ik wel paranoïde, maar stel je even het volgende voor: Straks sta je op het vliegveld. Een of andere securitygast neemt je mee in een verhoorkamertje. Op tafel ligt een uitdraai van dit topic. Of je even wilt uitleggen wat jouw plannen zijn...
Oke hier zal ik dus de belastingdienst over moeten bellen. Zover als ik weet heb ik geen conserverende aanslag gehad, maar ik heb wel pension afgekocht dit jaar (dat is toen ook belast, en er is niet veel van overgebleven).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:53 schreef Essebes het volgende:
[..]
dit zit genuanceerde in elkaar. Je doelt hierbij op de conserverende aanslag.
ALS deze opgelegd is aan TS, dan mag ze de eerste 10 jaar na vertrek uit NL geen NL-pensioenen afkopen. Doet ze dit wel, dam zal de conserverende aanslag inbaar worden.
Heeft ze dat niet gedaan (voortijdige afkoop) dan vervalt de conserverende aanslag na 10 jaar automatisch.
Heeft dus te maken met vroegtijdig pensioenrechten afkopen. Is dat hier niet gebeurt, dan heeft ze weinig te vrezen.
Ik weet niet hoe zwaar zo'n kennel is, maar stel die is 2 kg, dan moet je kat dus afvallen van 7 naar 4 kilo? Je beseft dat dat in verhouding erg veel is? Is je kat morbide obees?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:26 schreef Ainnir het volgende:
De vlucht die ik op het oog heb heeft een 6 kilo limiet inclusief gewicht van de kennel. Mijn kat zit op 9 kg incl kennel. Maar hij is ook te dik op het moment. Deze week ga ik met hem naar de dierenarts om hem te laten onderzoeken en op dieet te zetten.
Het is een zachte kennel die iets minder dan 1 kg weegt. En ja, mijn kat is te veel zwaar (hij is een emotionele eter). Ideale gewicht volgens onze laatste dierenarts is rond de 4.5-5 kilo. Dus afvallen moet hij sowieso. Gaat alleen allemaal wat langer duren want zoveel gewicht verliezen moet wel op een gezonde manier gebeuren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe zwaar zo'n kennel is, maar stel die is 2 kg, dan moet je kat dus afvallen van 7 naar 4 kilo? Je beseft dat dat in verhouding erg veel is? Is je kat morbide obees?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:09 schreef SaXia2 het volgende:
10 jaar ervaring in de IT is redelijk wat, de vraag is echter als wat? Mogelijk dat ik een paar IT bedrijven voor je weet. Tenzij je niet meer in de IT werkzaam wil zijn.
Ik dacht echter aangezien je alles aanpakt is dit misschien al een optie in de ICT waaruit je verder kan groeien:
http://www.peak-it.nl/ict-vacature-helpdeskmedewerker-vacatures/
Naast Peak-IT heb je natuurlijk ook meerder IT bedrijven waar je weer kan instappen. Centric en KPN bijvoorbeeld.
Nu al solliciteren en inschrijven bij diverse woningcorporaties is niet een overbodige luxe.
Je kunt al kijken naar Anti-kraak woningen voor wanneer je je eerste loon ontvangt.
bij peak it nemen ze bijna iedereen wel aan, gewoon solliciteren dan heb je iig een baan. Met die detacheringklussen kun je een cv opbouwen en dan kun je vanuit peak gewoon verder kijken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:18 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Begonnen als helpdesk, later systeem/netwerkbeheer en hier in Amerika 2 jaar webdevelopment/netwerkbeheer bij een klein bedrijf.
Die vacature ziet er al goed uit, ga er morgen meteen mee aan de slag.
Het is hier nu middernacht en ik ben doodop dus ik ga pitten, maar bedankt voor de informatie!
als dat ding minder dan 1kg weegt is jouw kat dus 8 kilo? voor een normale kat is dat veel te zwaar en zielig voor t beestje, als je een maine coon hebt ofzo is het ofc een ander verhaalquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:46 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Het is een zachte kennel die iets minder dan 1 kg weegt. En ja, mijn kat is te veel zwaar (hij is een emotionele eter). Ideale gewicht volgens onze laatste dierenarts is rond de 4.5-5 kilo. Dus afvallen moet hij sowieso. Gaat alleen allemaal wat langer duren want zoveel gewicht verliezen moet wel op een gezonde manier gebeuren.
1 maar die telt voor 2.quote:
Dat. En bovendien zadel je eventuele vrienden die je willen hosten op met een (grote) kat. Dat kan je ook niet zomaar mensen aandoen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:45 schreef Geo4kant het volgende:
Ik zou dat beestje lekker op zijn plek laten of doneren aan een gezin daar in Amerika, dat beestje al het reizen aan doen en dan ook nog (tig) nieuwe omgeving(en) etc.. En het kost veel geld, dat geld wat je hard nodig hebt. Ik zou het bij het 'hoofdstuk' stoppen die je wilt afsluiten.
Vind het vrij belachelijk dat je honderden euro's uitgeeft aan je dier(en) als je zoveel schulden hebt en ook nog eens geen inkomen.
Verder wel goed om te lezen dat de rest 'meevalt'
Als het om een normale kat zou gaan zou ik het ook zo doen. Ik heb hier als vrijwilliger veel katten tijdelijk verzorgd, en deze kat heb ik sinds het begin. Hij heeft heel veel gezondheidsproblemen gehad en hij heeft mij door moeilijke tijden geholpen. Ik ben erg aan hem gehecht en hij ook aan mij, dus als het even kan wil ik hem meenemen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:45 schreef Geo4kant het volgende:
Ik zou dat beestje lekker op zijn plek laten of doneren aan een gezin daar in Amerika, dat beestje al het reizen aan doen en dan ook nog (tig) nieuwe omgeving(en) etc.. En het kost veel geld, dat geld wat je hard nodig hebt. Ik zou het bij het 'hoofdstuk' stoppen die je wilt afsluiten.
Vind het vrij belachelijk dat je honderden euro's uitgeeft aan je dier(en) als je zoveel schulden hebt en ook nog eens geen inkomen.
Verder wel goed om te lezen dat de rest 'meevalt'
Dat is al heel lang geleden gedaanquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:26 schreef Sharana_LV het volgende:
Gewoon je hele nagellak stash verkopen, kun je genoeg afbetalen
Ohquote:
Heb toevallig net nog met Air Berlin gebeld, die hebben wat minder strikte regels qua gewicht, en hoeft mijn kat maar 1kg af te vallen, dus er is weer hoopquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:57 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Oh
Ik kan wel goed begrijpen dat je katjes t liefste bij je houdt, die van mij zijn ook meer dan alleen huisdieren en ik zou ze niet kunnen missen, juist in moeilijke tijden is het fijn als ze er zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |