Wellicht is het handig je iets meer in het onderwerp in te lezen alvorens je zulke topics maakt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef LethalNinja het volgende:
Situatie: Rebellen van Oekraïne schieten per ongeluk een vliegtuig neer, dit doen ze met behulp van kennis en een wapen uit Rusland. Vervolgens krijgt Rusland verregaande sancties.
De Russen hebben niet de opdracht gegeven om dat vliegtuig neer te halen. Het is zelfs nog niet eens duidelijk waarom en door wie het vliegtuig is neergehaald. En toch de sancties tegen Rusland. De Amerikanen kregen toch ook geen sancties toen rebellen de wapens tegen de bevolking gebruikte? Bijvoorbeeld bij de Taliban, of Isisis of Al qaida?
Stel ik heb een wapen vergunning en ik verkoop mijn M-16 aan de buurman die ook een vergunning heeft, vervolgens schiet hij 4 mensen dood. Dan heb ik er toch ook niks mee te maken? Ook al is de buurman een goede vriend, maakt toch geen fuck uit?
Samenvatting klacht: sancties tegen Rusland zijn bullshit
Hoezo?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:00 schreef Catkiller het volgende:
Je vergelijking slaat als een lul op een drumstel
Er worden niet vaak vliegtuigen met toeristen neergehaald?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:05 schreef LethalNinja het volgende:
Als het vliegtuig nou was neergehaald boven Russisch grondgebied dan was het wat anders. Maar dan zou je ook eerst de dialoog aan moeten gaan ipv meteen met sancties te komen. Er worden sowieso wel vaker vliegtuigen uit de lucht gehaald, bijna altijd zonder sancties. Een schadebetaling aan de nabestaanden voldoet meestal wel.
Mensen met een wapenvergunning vergelijken met een zooitje bij elkaar geraapte mensen die strijden voor een stukje land maar door bijna niemand erkend worden is een relevante vergelijking?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:04 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Hoezo?
Is een zeer relevante vergelijking.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:00 schreef Catkiller het volgende:
Je vergelijking slaat als een lul op een drumstel, voor de rest waag ik mij niet eens aan zo'n discussie.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:05 schreef LethalNinja het volgende:
Als het vliegtuig nou was neergehaald boven Russisch grondgebied dan was het wat anders. Maar dan zou je ook eerst de dialoog aan moeten gaan ipv meteen met sancties te komen. Er worden sowieso wel vaker vliegtuigen uit de lucht gehaald, bijna altijd zonder sancties. Een schadebetaling aan de nabestaanden voldoet meestal wel.
Het feit dat het vaker is voorgekomen?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:06 schreef Lucas_YT het volgende:
[..]
Er worden niet vaak vliegtuigen met toeristen neergehaald?
Waar de fuck basseer jij dit op?
roflquote:Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef LethalNinja het volgende:
Situatie: Rebellen van Oekraïne schieten per ongeluk een vliegtuig neer, dit doen ze met behulp van kennis en een wapen uit Rusland. Vervolgens krijgt Rusland verregaande sancties.
De Russen hebben niet de opdracht gegeven om dat vliegtuig neer te halen. Het is zelfs nog niet eens duidelijk waarom en door wie het vliegtuig is neergehaald. En toch de sancties tegen Rusland. De Amerikanen kregen toch ook geen sancties toen rebellen de wapens tegen de bevolking gebruikte? Bijvoorbeeld bij de Taliban, of Isisis of Al qaida?
Stel ik heb een wapenvergunning en ik verkoop mijn M-16 aan de buurman die ook een vergunning heeft, vervolgens schiet hij 4 mensen dood. Dan heb ik er toch ook niks mee te maken? Ook al is de buurman een goede vriend, maakt toch geen fuck uit?
Mensen die iemand doden - mensen die iemand dodenquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:06 schreef Catkiller het volgende:
Mensen met een wapenvergunning vergelijken met een zooitje bij elkaar geraapte mensen die strijden voor een stukje land maar door bijna niemand erkend worden is een relevante vergelijking?
Ja, maar ik bedoel dat dit niet iets doodgewoons is en dat er dus gewoon bijna altijd sancties volgenquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het feit dat het vaker is voorgekomen?
Nee, er volgen niet altijd sanctiesquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:09 schreef Lucas_YT het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel dat dit niet iets doodgewoons is en dat er dus gewoon bijna altijd sancties volgen
De BUK en de kennis waren geleverd door Rusland. Maar dat maakt Rusland niet schuldig aan de aanval op het vliegtuig. Landen kopen wel vaker wapens van elkaar. Wapens, voertuigen etc. Als Nederland nu een tank van de USA koopt en daarmee een huis kapot schiet dan is niet de USA daarvoor verantwoordelijk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die BUK was door Rusland aan Oekraïne geleverd, Rusland is verantwoordelijk voor het neerhalen van dat vliegtuig.
Aannames ........ 't kan wel degelijk, bv voor de sier boven het bed. Kruisbogen worden ook vaak gekocht ter decoratie.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:09 schreef LittleLady het volgende:
Tja als ik een wapen aan mijn buurman lever neem ik aan dat hij hem niet ter decoratie heeft gekocht
Hoe durf je te denken dat degene die die raket heeft afgeschoten schuldig is. Dat is toch lariekoek! Nee, niet degene die 300 man uit de lucht schiet is schuldig, maar huilhuil Rusland huilhuil.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:12 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
De BUK en de kennis waren geleverd door Rusland. Maar dat maakt Rusland niet schuldig aan de aanval op het vliegtuig. Landen kopen wel vaker wapens van elkaar. Wapens, voertuigen etc. Als Nederland nu een tank van de USA koopt en daarmee een huis kapot schiet dan is niet de USA daarvoor verantwoordelijk.
Gast.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:12 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
De BUK en de kennis waren geleverd door Rusland. Maar dat maakt Rusland niet schuldig aan de aanval op het vliegtuig. Landen kopen wel vaker wapens van elkaar. Wapens, voertuigen etc. Als Nederland nu een tank van de USA koopt en daarmee een huis kapot schiet dan is niet de USA daarvoor verantwoordelijk.
dit dusquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoe durf je te denken dat degene die die raket heeft afgeschoten schuldig is. Dat is toch lariekoek! Nee, niet degene die 300 man uit de lucht schiet is schuldig, maar huilhuil Rusland huilhuil.
Jazekers, heb er ook een, maar meestal kun je wel afpeilen hoe diegene isquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:13 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Aannames ........ 't kan wel degelijk, bv voor de sier boven het bed. Kruisbogen worden ook vaak gekocht ter decoratie.
¬_¬quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:15 schreef LethalNinja het volgende:
Ik ga btw niet in op oneliners, gare bashes, grappig bedoelde opmerkingen of mensen die alleen maar reageren met een smilie oid ¬_¬
quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nederland is de hond van de VS, doe je niks aan
Ja okay je voelt 't wel een beetje aan maarjaquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:16 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Jazekers, heb er ook een, maar meestal kun je wel afpeilen hoe diegene is
quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:15 schreef LethalNinja het volgende:
Ik ga btw niet in op oneliners, gare bashes, grappig bedoelde opmerkingen of mensen die alleen maar reageren met een smilie oid ¬_¬
Veel mensen die in NL wonen zijn anti USA, meesten denk ik. Helaas voor hen is de regering vaak zo volgzaam als een hondquote:
Ja zegt nog niets, maar met dat gerommel daar kun je wel aannemen dat ze die raket niet gezellig boven de schouw wouden hangenquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:17 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ja okay je voelt 't wel een beetje aan maarja
Als die raket alleen was gebruikt voor 't neerhalen van Oekraïnse gevechtsvliegtuigen dan was er niks aan de hand. Maarja helaas ook een vliegtuig met onschuldige mensen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:18 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ja zegt nog niets, maar met dat gerommel daar kun je wel aannemen dat ze die raket niet gezellig boven de schouw wouden hangen
Weer onzin.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Veel mensen die in NL wonen zijn anti USA, meesten denk ik. Helaas voor hen is de regering vaak zo volgzaam als een hond
Oh ik vind 't prima hoor, maar ik weet dat veel Nederlanders anti USA zijn en wel zien hoe we toch vaak instemmen met de USAquote:Op woensdag 30 juli 2014 22:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weer onzin.
De NAVO werkt nu eenmaal samen, dat is zo afgesproken. Wees blij, want zonder de NAVO stelde Nederland helemaal niets voor.
Hoe bedoel je tegen USA?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:21 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Oh ik vind 't prima hoor, maar ik weet dat veel Nederlanders anti USA zijn en wel zien hoe we toch vaak instemmen met de USA
Achja van mij mag Rusland Oekraïne wel hebben, ik denk gewoon dat de sancties niet handig zijn. Rusland komt met counter sancties, gaat ten koste van onze handelspositie/ export wordt minder. Ik denk dat je er veel meer uit haalt door met Rusland samen te werken dan door ze sancties op te leggen voor landjepik van niet boeiende landen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:25 schreef Victuss het volgende:
Pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne = grotendeels een proxy van de Russische militaire dienst. De sancties worden opgevoerd omdat Rusland hardnekkig blijft vasthouden aan het idee dat het bestreden grondgebied hen wettig toekomt (en de economische en geopolitieke waarde van het land enorm is) door het blijven ondersteunen van de separatisten en het blijven aanvoeren van zwaar geschut. Tel daarbij op een aantal schendingen van internationale verdragen en je sancties zijn gerechtvaardigd. Ik weet dat de meeste Nederlanders ruggengraat missen, maar je mag onder de warme vleugel van de Verenigde Staten wel een beetje voor je principes opkomen.
Uit al je posts blijkt dat je nauwelijks weet waarover je praat. Ik ben klaar in dit topic. Sodeju zeg.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:34 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Achja van mij mag Rusland Oekraïne wel hebben, ik denk gewoon dat de sancties niet handig zijn. Rusland komt met counter sancties, gaat ten koste van onze handelspositie/ export wordt minder. Ik denk dat je er veel meer uit haalt door met Rusland samen te werken dan door ze sancties op te leggen voor landjepik van niet boeiende landen.
Counter sancties schaden ook weer de Russische economie. De Russische economie is enorm afhankelijk van de energie export naar het Westen, en van de technologie import daarvanuit; i.e. sancties die het Westen invoert zijn voor de Russische economie minder makkelijk te incasseren dan andersom.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:34 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Achja van mij mag Rusland Oekraïne wel hebben, ik denk gewoon dat de sancties niet handig zijn. Rusland komt met counter sancties, gaat ten koste van onze handelspositie/ export wordt minder. Ik denk dat je er veel meer uit haalt door met Rusland samen te werken dan door ze sancties op te leggen voor landjepik van niet boeiende landen.
Gelukkig verkopen de Amerikanen geen wapens aan landen en rebellen in het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:38 schreef HCFeestbeest het volgende:
Die sancties tegen Rusland zijn er ook niet vanwege dat vliegtuig, maar vanwege hun rol in het voorgaande gedoe.
Kan ik me voorstellen als je zo'n landje hebt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:26 schreef PausNicolaas het volgende:
Per ongeluk?
Rusland is uit op meer land,
Ze proberen een beetje verdeeldheid te zaaien in Rusland, zodat Putin onder druk komt te staan. Al heb ik nou niet echt het idee dat die sancties Rusland écht raken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef LethalNinja het volgende:
1) Jouw plan maakt van Nederland een internationale paria. Ik denk dat dat ook niet echt helpt om onze handels- en exportpositie te versterken; 2) en waar houdt dat op dan, denk je? Oekraïne? Roemenië? Estland, Letland, Litouwen? Finland?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:34 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Rusland heeft nog helemaal niets gedaan zeggen ze.quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:30 schreef Infection het volgende:
Ja want het enige wat Rusland tot nu toe gedaan heeft is een vliegtuig neerhalen. Misschien even inlezen TS.
Dat zegt Rusland zelf ja. Overigens komt er steeds meer man en wapens in Oost-Oekraïne, zomaar uit het niets.quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Rusland heeft nog helemaal niets gedaan zeggen ze.
Die worden veroverd uiteraard.quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:35 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat zegt Rusland zelf ja. Overigens komt er steeds meer man en wapens in Oost-Oekraïne, zomaar uit het niets.
Sancties geven is iets geheel nieuws voor mij. Is dat een soort tegoedbon voor het gratis opleggen van sancties?quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:14 schreef Woestijnvos het volgende:
We kunnen beter sancties geven aan de VS.
En waarom zou de vorige regering van Oekraïne Kiev niet terug mogen pakken?quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:26 schreef PausNicolaas het volgende:
Per ongeluk?
Dat Loehansk en Donetsk moeten de pot op.
Terugpakken die hap, net als de Krim. Rusland is uit op meer land, en lacht ondertussen heel Europa en Amerika uit.
Je moet er wel een pasje voor hebben.quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Sancties geven is iets geheel nieuws voor mij. Is dat een soort tegoedbon voor het gratis opleggen van sancties?
Geen Europeaan wil Oekraïne erbij hebbenquote:Op donderdag 31 juli 2014 08:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En waarom zou de vorige regering van Oekraïne Kiev niet terug mogen pakken?
Waarom was het toen 'Yeah, staatsgreep! Viva la revolucion!', en nu 'Brrr, Russen, wat eng zeg!'.
Begin nou niet over internationale rechtsorde.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:19 schreef wunderbaum het volgende:
Lol, iedereen is blijkbaar de annexatie van de Krim al vergeten? Het gaat niet alleen om de MH17 maar om het feit dat de russen schijt hebben aan de internationale rechtsorde en gemeenschap.
En men kan we steeds de anti Amerika kaart trekken, maar dat neemt niet weg dat de rol van Rusland momenteel op zijn minst ook dubieus is.
Omdat de staatsgreep door eu en vs georganiseerd was.quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En waarom zou de vorige regering van Oekraïne Kiev niet terug mogen pakken?
Waarom was het toen 'Yeah, staatsgreep! Viva la revolucion!', en nu 'Brrr, Russen, wat eng zeg!'.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:41 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Omdat de staatsgreep door eu en vs georganiseerd was.
Het raakt Rusland wel, maar het raakt Putin niet. Die gast is 50 miljard euro waard. Hij bepaalt. Dat is eigenlijk wel een beetje triest, want de inwoners kunnen er ook niets aan doen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 07:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ze proberen een beetje verdeeldheid te zaaien in Rusland, zodat Putin onder druk komt te staan. Al heb ik nou niet echt het idee dat die sancties Rusland écht raken.
Verder is het natuurlijk altijd een politiek spelletje waarbij er gemeten wordt met 2 maten. Als het in het voordeel van het Westen is, hoor je de VS en bondgenoten niet. Andersom wel. Maar ook dat werkt van twee kanten natuurlijk. Hypocrisie hoort bij dat spelletje.
Roemenië en Moldavië, nog zoiets.quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
Roemenië en Bulgarije ligt al lastig.
Dan moeten ze eens verder kijken dan hun neus lang is. Ja, ik weet het; staatsmedia, geen onafhankelijke journalisten, blablabla. Maar ze kunnen wel gewoon op internet. Als je perse dom wil blijven is dat natuurlijk niet moeilijk. Maar dat is geen excuus.quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:43 schreef eend112 het volgende:
[..]
Het raakt Rusland wel, maar het raakt Putin niet. Die gast is 50 miljard euro waard. Hij bepaalt. Dat is eigenlijk wel een beetje triest, want de inwoners kunnen er ook niets aan doen.
Putin is nog steeds mateloos populair daar, vooral na de inlijving van de Krim. Maar met die sancties (en dan niet zo zeer het volk, maar meer de oligarchen) willen ze de kring rondom Putin raken. Aan zijn stoelpoten zagen. Want zodra mensen er economisch op achteruit gaan kan populariteit snel omslaan.quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:43 schreef eend112 het volgende:
[..]
Het raakt Rusland wel, maar het raakt Putin niet. Die gast is 50 miljard euro waard. Hij bepaalt. Dat is eigenlijk wel een beetje triest, want de inwoners kunnen er ook niets aan doen.
Volgens mij zal een reactie van Rusland ook eerder met gas te maken hebben dan dat ze echt de situatie gaan veranderen. Die Putin wil maar wat graag de Sovjet-unie terugquote:Op donderdag 31 juli 2014 08:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Putin is nog steeds mateloos populair daar, vooral na de inlijving van de Krim. Maar met die sancties (en dan niet zo zeer het volk, maar meer de oligarchen) willen ze de kring rondom Putin raken. Aan zijn stoelpoten zagen. Want zodra mensen er economisch op achteruit gaan kan populariteit snel omslaan.
Maar het is niet zo dat hij alles bepaalt. Hij heeft wel degelijk rekening te houden met andere invloedrijke Russen.
Nou... Terug naar de Sovjet Unie. De wereld is in de tussentijd wel veranderd natuurlijk. Meer vervlochten geworden. Om echt een afgesloten blok te vormen (hoewel hij dat gas ook wel elders kwijt kan) schiet hij in principe niet zo veel op. Ook hij heeft belangen bij een relatie met het Westen. In die zin kun je de periode '45 - '91 niet echt vergelijken.quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:57 schreef eend112 het volgende:
[..]
Volgens mij zal een reactie van Rusland ook eerder met gas te maken hebben dan dat ze echt de situatie gaan veranderen. Die Putin wil maar wat graag de Sovjet-unie terug
Rusland gaat zich net zoals Amerika en China meer op zichzelf richten.quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou... Terug naar de Sovjet Unie. De wereld is in de tussentijd wel veranderd natuurlijk. Meer vervlochten geworden. Om echt een afgesloten blok te vormen (hoewel hij dat gas ook wel elders kwijt kan) schiet hij in principe niet zo veel op. Ook hij heeft belangen bij een relatie met het Westen. In die zin kun je de periode '45 - '91 niet echt vergelijken.
Daarnaast is vooral de munt van Rusland tamelijk zwak. Het is echt niet zo dat Rusland onaantastbaar is, al dragen ze dat (voornamelijk door een gesloten houding, we weten weinig van Putin en de machtsverhoudingen binnen Rusland) wel uit.
Het idee van de Sovjet-Unie bedoel ik dan, de rest van de wereld even weggelaten. Dat is hoe hij het liefste ziet. Hij ziet zelf ook inderdaad wel dat dat niet zo makkelijk meer gaat anno 2014quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou... Terug naar de Sovjet Unie. De wereld is in de tussentijd wel veranderd natuurlijk. Meer vervlochten geworden. Om echt een afgesloten blok te vormen (hoewel hij dat gas ook wel elders kwijt kan) schiet hij in principe niet zo veel op. Ook hij heeft belangen bij een relatie met het Westen. In die zin kun je de periode '45 - '91 niet echt vergelijken.
Daarnaast is vooral de munt van Rusland tamelijk zwak. Het is echt niet zo dat Rusland onaantastbaar is, al dragen ze dat (voornamelijk door een gesloten houding, we weten weinig van Putin en de machtsverhoudingen binnen Rusland) wel uit.
Vergelijking van lik mijn kut, net alsof Rusland nu aan de grens staat met West Europa ofzo?quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:19 schreef Victuss het volgende:
[..]
Counter sancties schaden ook weer de Russische economie. De Russische economie is enorm afhankelijk van de energie export naar het Westen, en van de technologie import daarvanuit; i.e. sancties die het Westen invoert zijn voor de Russische economie minder makkelijk te incasseren dan andersom.
En om er een Godwinnetje door te knallen; ik dank god op m'n blote knietjes dat er mensen tijdens de tweede wereldoorlog waren die niet net zo dachten over Nazi-Duitsland en West-Europa als jij over Rusland en Oekraïne.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:59 schreef retorbrapi het volgende:
TS ziet door Westerse propaganda heen, bravo.
Lezen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:32 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Vergelijking van lik mijn kut, net alsof Rusland nu aan de grens staat met West Europa ofzo?
Wat daaraan vooraf is gegaan is dat er heel democratisch in Oost-oekraine is gestemd. De meeste stemmen gingen naar bij Rusland horen. Maar nu komt democratie het westen even niet uit. Principes hequote:Op woensdag 30 juli 2014 22:25 schreef Victuss het volgende:
Pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne = grotendeels een proxy van de Russische militaire dienst. De sancties worden opgevoerd omdat Rusland hardnekkig blijft vasthouden aan het idee dat het bestreden grondgebied hen wettig toekomt (en de economische en geopolitieke waarde van het land enorm is) door het blijven ondersteunen van de separatisten en het blijven aanvoeren van zwaar geschut. Tel daarbij op een aantal schendingen van internationale verdragen en je sancties zijn gerechtvaardigd. Ik weet dat de meeste Nederlanders ruggengraat missen, maar je mag onder de warme vleugel van de Verenigde Staten wel een beetje voor je principes opkomen.
De Russische propaganda is vele malen erger, de bevolking daar wordt opgehitst en bewust dom gehouden. 9/10 Russen denkt oprecht dat de Navo op het punt staat om een inval te doenquote:Op donderdag 31 juli 2014 16:59 schreef retorbrapi het volgende:
TS ziet door Westerse propaganda heen, bravo.
Als jij denkt dat een ongeorganiseerd, onwettig referendum waarbij de mensen die de soevereiniteit van Oekraïne erkennen (60% - 70% van de mensen aldaar) niet hebben gestemd en waarin geen enkele vorm van controle op de processen is betracht gelijk staat aan democratie ben je echt een knuppel - gelukkig de reden dat je nooit een positie van maatschappelijke waarde in zal nemen. En dan nog een beetje tof doen. Om er een citaatje van Stalin door te jassen: "Het zijn niet de mensen wie stemmen die tellen, maar de mensen wie de stemmen tellen."quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:26 schreef Koral het volgende:
[..]
Wat daaraan vooraf is gegaan is dat er heel democratisch in Oost-oekraine is gestemd. De meeste stemmen gingen naar bij Rusland horen. Maar nu komt democratie het westen even niet uit. Principes he
Net zo als hun voormalig (pro russische) president wettig is afgezet zekerquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:20 schreef Victuss het volgende:
[..]
Als jij denkt dat een ongeorganiseerd, onwettig referendum waarbij de mensen die de soevereiniteit van Oekraïne erkennen (60% - 70% van de mensen aldaar) niet hebben gestemd en waarin geen enkele vorm van controle op de processen is betracht gelijk staat aan democratie ben je echt een knuppel - gelukkig de reden dat je nooit een positie van maatschappelijke waarde in zal nemen. En dan nog een beetje tof doen. Om er een citaatje van Stalin door te jassen: "Het zijn niet de mensen wie stemmen die tellen, maar de mensen wie de stemmen tellen."
Een president die in- en in corrupt was, zichzelf ridicuul vergaande bevoegdheden toeëigende, basale grondrechten wegnam van het volk en na maanden protest (initieel vreedzaam) nog steeds z'n biezen niet had gepakt. Ooit van volkssoevereiniteit gehoord? En inderdaad: het parlement had het vertrouwen opgezegd in Yanukovich - in Nederland zou het ook passen voor iedere regering om dan z'n ontslag aan te bieden. Politiek primaat bij het volk in een democratie, weet je wel? Kom met je reet van Russia Today af en duik voor de verandering een keer de boeken in.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:33 schreef Koral het volgende:
[..]
Net zo als hun voormalig (pro russische) president wettig is afgezet zekerprincipes he
Dus als het protest jou niet uitkomt is het niet geldig, maar als het je wel uitkomt is het wel geldig. Over meten met twee maten gesproken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:33 schreef Koral het volgende:
[..]
Net zo als hun voormalig (pro russische) president wettig is afgezet zekerprincipes he
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:31 schreef Victuss het volgende:
[..]
Een president die in- en in corrupt was, zichzelf ridicuul vergaande bevoegdheden toeëigende, basale grondrechten wegnam van het volk en na maanden protest (initieel vreedzaam) nog steeds z'n biezen niet had gepakt. Ooit van volkssoevereiniteit gehoord? En inderdaad: het parlement had het vertrouwen opgezegd in Yanukovich - in Nederland zou het ook passen voor iedere regering om dan z'n ontslag aan te bieden. Politiek primaat bij het volk in een democratie, weet je wel? Kom met je reet van Russia Today af en duik voor de verandering een keer de boeken in.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:00 schreef Catkiller het volgende:
Je vergelijking slaat als een lul op een drumstel, voor de rest waag ik mij niet eens aan zo'n discussie.
Zelluf.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:33 schreef Koral het volgende:
[..]er was iets met europa die ukraine in de stront liet zakken en vervolgens de president van dat land de banden met buurland rusland aanhalen.
Daar worden navolanden altijd een beetje zenuwachtig van dus worden er met steun van buitenlandse financiers ophitsende stemmingmakende demonstraties en weet ik wat georganiseerd om een wettig president de poten onder zijn stoel vandaan te zagen.
Jammer genoeg lees je een hele hoop blabla die je vooroordelen bevestigen. Helaas is het zo dat bij al je oordelen ook je waarneming eindigt. Klassieke do-it-yourself-brainwash
Protesteren hetzelfde aanzien als verkiezingenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:32 schreef Vortix het volgende:
[..]
Dus als het protest jou niet uitkomt is het niet geldig, maar als het je wel uitkomt is het wel geldig. Over meten met twee maten gesproken.
Dat je niets waarneemt wat niet in je straatje past is hiermee maar weer eens bevestigdquote:
Ironisch dit. I'm done here.quote:
Dat Rusland een boevenland is is niets nieuws.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:19 schreef wunderbaum het volgende:
Lol, iedereen is blijkbaar de annexatie van de Krim al vergeten? Het gaat niet alleen om de MH17 maar om het feit dat de russen schijt hebben aan de internationale rechtsorde en gemeenschap.
En men kan we steeds de anti Amerika kaart trekken, maar dat neemt niet weg dat de rol van Rusland momenteel op zijn minst ook dubieus is.
Je was toch done here? Ironisch hequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:24 schreef Vortix het volgende:
Altijd leuk dat dat soort narratieven doen alsof de landen waar het om gaat stukjes op een Riskkaart zijn die er alleen maar zijn om tot 'een invloedssfeer' te behoren in plaats van dat ze zelf iets te willen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |