abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142900271
Situatie: Rebellen van Oekraïne schieten per ongeluk een vliegtuig neer, dit doen ze met behulp van kennis en een wapen uit Rusland. Vervolgens krijgt Rusland verregaande sancties.

De Russen hebben niet de opdracht gegeven om dat vliegtuig neer te halen. Het is zelfs nog niet eens duidelijk waarom en door wie het vliegtuig is neergehaald. En toch de sancties tegen Rusland. De Amerikanen kregen toch ook geen sancties toen rebellen de wapens tegen de bevolking gebruikte? Bijvoorbeeld bij de Taliban, of Isisis of Al qaida?

Stel ik heb een wapenvergunning en ik verkoop mijn M-16 aan de buurman die ook een vergunning heeft, vervolgens schiet hij 4 mensen dood. Dan heb ik er toch ook niks mee te maken? Ook al is de buurman een goede vriend, maakt toch geen fuck uit?

Samenvatting klacht: sancties tegen Rusland zijn bullshit
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:00:17 #2
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_142900337
Je vergelijking slaat als een lul op een drumstel, voor de rest waag ik mij niet eens aan zo'n discussie.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:03:05 #3
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_142900450
Nee, maar wapenvergunning is één woord.
'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
pi_142900456
Ben jij rus ofzo -_-
hoi
pi_142900464
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef LethalNinja het volgende:
Situatie: Rebellen van Oekraïne schieten per ongeluk een vliegtuig neer, dit doen ze met behulp van kennis en een wapen uit Rusland. Vervolgens krijgt Rusland verregaande sancties.

De Russen hebben niet de opdracht gegeven om dat vliegtuig neer te halen. Het is zelfs nog niet eens duidelijk waarom en door wie het vliegtuig is neergehaald. En toch de sancties tegen Rusland. De Amerikanen kregen toch ook geen sancties toen rebellen de wapens tegen de bevolking gebruikte? Bijvoorbeeld bij de Taliban, of Isisis of Al qaida?

Stel ik heb een wapen vergunning en ik verkoop mijn M-16 aan de buurman die ook een vergunning heeft, vervolgens schiet hij 4 mensen dood. Dan heb ik er toch ook niks mee te maken? Ook al is de buurman een goede vriend, maakt toch geen fuck uit?

Wellicht is het handig je iets meer in het onderwerp in te lezen alvorens je zulke topics maakt.
hey ik ben tim
pi_142900476
Nederland is de hond van de VS, doe je niks aan
pi_142900521
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:00 schreef Catkiller het volgende:
Je vergelijking slaat als een lul op een drumstel
Hoezo?
Is een zeer relevante vergelijking.
pi_142900548
Als het vliegtuig nou was neergehaald boven Russisch grondgebied dan was het wat anders. Maar dan zou je ook eerst de dialoog aan moeten gaan ipv meteen met sancties te komen. Er worden sowieso wel vaker vliegtuigen uit de lucht gehaald, bijna altijd zonder sancties. Een schadebetaling aan de nabestaanden voldoet meestal wel.
pi_142900587
Daarom als tegengewicht koop ik nu juist Russische producten mits het niet ten koste gaat van Italiaanse uiteraard.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_142900606
quote:
15s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:05 schreef LethalNinja het volgende:
Als het vliegtuig nou was neergehaald boven Russisch grondgebied dan was het wat anders. Maar dan zou je ook eerst de dialoog aan moeten gaan ipv meteen met sancties te komen. Er worden sowieso wel vaker vliegtuigen uit de lucht gehaald, bijna altijd zonder sancties. Een schadebetaling aan de nabestaanden voldoet meestal wel.
Er worden niet vaak vliegtuigen met toeristen neergehaald?
Waar de fuck basseer jij dit op?
hoi
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:06:56 #11
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_142900633
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:04 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Hoezo?
Is een zeer relevante vergelijking.
Mensen met een wapenvergunning vergelijken met een zooitje bij elkaar geraapte mensen die strijden voor een stukje land maar door bijna niemand erkend worden is een relevante vergelijking?
[/quote]
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:07:05 #12
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_142900641
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:00 schreef Catkiller het volgende:
Je vergelijking slaat als een lul op een drumstel, voor de rest waag ik mij niet eens aan zo'n discussie.
Op zaterdag 19 april 2014 15:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
De herinnering zal voornamelijk bestaan uit het feit dat jij met het paardenvleesschandaal genoodzaakt was je naam te veranderen en verder vooral stoned bent.
  Moderator woensdag 30 juli 2014 @ 22:07:08 #13
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_142900644
quote:
15s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:05 schreef LethalNinja het volgende:
:')

Die BUK was door Rusland aan Oekraïne geleverd, Rusland is verantwoordelijk voor het neerhalen van dat vliegtuig.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:07:54 #14
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142900683
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:06 schreef Lucas_YT het volgende:

[..]

Er worden niet vaak vliegtuigen met toeristen neergehaald?
Waar de fuck basseer jij dit op?
Het feit dat het vaker is voorgekomen?
pi_142900709
TS denkt dat de sancties tegen Rusland alleen te maken hebben met het neerhalen van het vliegtuig. Zucht. }:|
hey ik ben tim
pi_142900718
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef LethalNinja het volgende:

Stel ik heb een wapenvergunning en ik verkoop mijn M-16 aan de buurman die ook een vergunning heeft, vervolgens schiet hij 4 mensen dood. Dan heb ik er toch ook niks mee te maken? Ook al is de buurman een goede vriend, maakt toch geen fuck uit?

rofl
Dé keizer van FOK!, en koning van de klaagbaak. Dus negeer HCFeestbeest maar.
pi_142900732
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:06 schreef Catkiller het volgende:
Mensen met een wapenvergunning vergelijken met een zooitje bij elkaar geraapte mensen die strijden voor een stukje land maar door bijna niemand erkend worden is een relevante vergelijking?
Mensen die iemand doden - mensen die iemand doden
pi_142900743
Tja als ik een wapen aan mijn buurman lever neem ik aan dat hij hem niet ter decoratie heeft gekocht
pi_142900754
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Het feit dat het vaker is voorgekomen?
Ja, maar ik bedoel dat dit niet iets doodgewoons is en dat er dus gewoon bijna altijd sancties volgen
hoi
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:10:30 #20
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142900782
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:09 schreef Lucas_YT het volgende:

[..]

Ja, maar ik bedoel dat dit niet iets doodgewoons is en dat er dus gewoon bijna altijd sancties volgen
Nee, er volgen niet altijd sancties
pi_142900847
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:07 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Die BUK was door Rusland aan Oekraïne geleverd, Rusland is verantwoordelijk voor het neerhalen van dat vliegtuig.
De BUK en de kennis waren geleverd door Rusland. Maar dat maakt Rusland niet schuldig aan de aanval op het vliegtuig. Landen kopen wel vaker wapens van elkaar. Wapens, voertuigen etc. Als Nederland nu een tank van de USA koopt en daarmee een huis kapot schiet dan is niet de USA daarvoor verantwoordelijk.
pi_142900899
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:09 schreef LittleLady het volgende:
Tja als ik een wapen aan mijn buurman lever neem ik aan dat hij hem niet ter decoratie heeft gekocht
Aannames ........ 't kan wel degelijk, bv voor de sier boven het bed. Kruisbogen worden ook vaak gekocht ter decoratie.
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:13:48 #23
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142900913
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:12 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

De BUK en de kennis waren geleverd door Rusland. Maar dat maakt Rusland niet schuldig aan de aanval op het vliegtuig. Landen kopen wel vaker wapens van elkaar. Wapens, voertuigen etc. Als Nederland nu een tank van de USA koopt en daarmee een huis kapot schiet dan is niet de USA daarvoor verantwoordelijk.
Hoe durf je te denken dat degene die die raket heeft afgeschoten schuldig is. Dat is toch lariekoek! Nee, niet degene die 300 man uit de lucht schiet is schuldig, maar huilhuil Rusland huilhuil.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142900929
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:12 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Gast. :O
hey ik ben tim
pi_142900943
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:13 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hoe durf je te denken dat degene die die raket heeft afgeschoten schuldig is. Dat is toch lariekoek! Nee, niet degene die 300 man uit de lucht schiet is schuldig, maar huilhuil Rusland huilhuil.
dit dus
pi_142900964
We kunnen beter sancties geven aan de VS.
Ура для россии
pi_142900999
Ik ga btw niet in op oneliners, gare bashes, grappig bedoelde opmerkingen of mensen die alleen maar reageren met een smilie oid ¬_¬
pi_142901042
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:13 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Aannames ........ 't kan wel degelijk, bv voor de sier boven het bed. Kruisbogen worden ook vaak gekocht ter decoratie.
Jazekers, heb er ook een, maar meestal kun je wel afpeilen hoe diegene is
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:16:46 #29
395200 deadprez
One more rail
pi_142901053
quote:
13s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:15 schreef LethalNinja het volgende:
Ik ga btw niet in op oneliners, gare bashes, grappig bedoelde opmerkingen of mensen die alleen maar reageren met een smilie oid ¬_¬
¬_¬
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_142901079
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nederland is de hond van de VS, doe je niks aan
:') _O-

Wat een gelul.
pi_142901087
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:16 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Jazekers, heb er ook een, maar meestal kun je wel afpeilen hoe diegene is
Ja okay je voelt 't wel een beetje aan maarja :)
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:18:23 #32
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_142901128
quote:
13s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:15 schreef LethalNinja het volgende:
[/quote]
pi_142901133
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:') _O-

Wat een gelul.
Veel mensen die in NL wonen zijn anti USA, meesten denk ik. Helaas voor hen is de regering vaak zo volgzaam als een hond _O-
pi_142901151
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:17 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ja okay je voelt 't wel een beetje aan maarja :)
Ja zegt nog niets, maar met dat gerommel daar kun je wel aannemen dat ze die raket niet gezellig boven de schouw wouden hangen
pi_142901189
Lol, iedereen is blijkbaar de annexatie van de Krim al vergeten? Het gaat niet alleen om de MH17 maar om het feit dat de russen schijt hebben aan de internationale rechtsorde en gemeenschap.
En men kan we steeds de anti Amerika kaart trekken, maar dat neemt niet weg dat de rol van Rusland momenteel op zijn minst ook dubieus is.
pi_142901209
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:18 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ja zegt nog niets, maar met dat gerommel daar kun je wel aannemen dat ze die raket niet gezellig boven de schouw wouden hangen
Als die raket alleen was gebruikt voor 't neerhalen van Oekraïnse gevechtsvliegtuigen dan was er niks aan de hand. Maarja helaas ook een vliegtuig met onschuldige mensen.
pi_142901224
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:18 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Veel mensen die in NL wonen zijn anti USA, meesten denk ik. Helaas voor hen is de regering vaak zo volgzaam als een hond _O-
Weer onzin.

De NAVO werkt nu eenmaal samen, dat is zo afgesproken. Wees blij, want zonder de NAVO stelde Nederland helemaal niets voor.
pi_142901267
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Weer onzin.

De NAVO werkt nu eenmaal samen, dat is zo afgesproken. Wees blij, want zonder de NAVO stelde Nederland helemaal niets voor.
Oh ik vind 't prima hoor, maar ik weet dat veel Nederlanders anti USA zijn en wel zien hoe we toch vaak instemmen met de USA ;)
pi_142901303
Laten we eens met het begin beginnen. TS, waarom heeft Rusland volgens jou deze sancties opgelegd gekregen?
hey ik ben tim
pi_142901390
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:21 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Oh ik vind 't prima hoor, maar ik weet dat veel Nederlanders anti USA zijn en wel zien hoe we toch vaak instemmen met de USA ;)
Hoe bedoel je tegen USA?

Ik ben ook tegen bepaalde zaken van USA, sterker nog: ik vind USA op relatief veel fronten een achterlijk land. Maar ik ben absoluut pro de militairen en handelssamenwerking.
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:25:13 #41
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_142901440
Pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne = grotendeels een proxy van de Russische militaire dienst. De sancties worden opgevoerd omdat Rusland hardnekkig blijft vasthouden aan het idee dat het bestreden grondgebied hen wettig toekomt (en de economische en geopolitieke waarde van het land enorm is) door het blijven ondersteunen van de separatisten en het blijven aanvoeren van zwaar geschut. Tel daarbij op een aantal schendingen van internationale verdragen en je sancties zijn gerechtvaardigd. Ik weet dat de meeste Nederlanders ruggengraat missen, maar je mag onder de warme vleugel van de Verenigde Staten wel een beetje voor je principes opkomen.
If only Africa had more mosquito nets, then every year we could save millions... of mosquitoes from dying needlessly of aids.
pi_142901880
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:25 schreef Victuss het volgende:
Pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne = grotendeels een proxy van de Russische militaire dienst. De sancties worden opgevoerd omdat Rusland hardnekkig blijft vasthouden aan het idee dat het bestreden grondgebied hen wettig toekomt (en de economische en geopolitieke waarde van het land enorm is) door het blijven ondersteunen van de separatisten en het blijven aanvoeren van zwaar geschut. Tel daarbij op een aantal schendingen van internationale verdragen en je sancties zijn gerechtvaardigd. Ik weet dat de meeste Nederlanders ruggengraat missen, maar je mag onder de warme vleugel van de Verenigde Staten wel een beetje voor je principes opkomen.
Achja van mij mag Rusland Oekraïne wel hebben, ik denk gewoon dat de sancties niet handig zijn. Rusland komt met counter sancties, gaat ten koste van onze handelspositie/ export wordt minder. Ik denk dat je er veel meer uit haalt door met Rusland samen te werken dan door ze sancties op te leggen voor landjepik van niet boeiende landen.
pi_142902064
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:34 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Achja van mij mag Rusland Oekraïne wel hebben, ik denk gewoon dat de sancties niet handig zijn. Rusland komt met counter sancties, gaat ten koste van onze handelspositie/ export wordt minder. Ik denk dat je er veel meer uit haalt door met Rusland samen te werken dan door ze sancties op te leggen voor landjepik van niet boeiende landen.
Uit al je posts blijkt dat je nauwelijks weet waarover je praat. Ik ben klaar in dit topic. Sodeju zeg.
hey ik ben tim
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:38:19 #44
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_142902069
Die sancties tegen Rusland zijn er ook niet vanwege dat vliegtuig, maar vanwege hun rol in het voorgaande gedoe.
Gr gr. de KLB Keizer
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:19:18 #45
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_142904200
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:34 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Counter sancties schaden ook weer de Russische economie. De Russische economie is enorm afhankelijk van de energie export naar het Westen, en van de technologie import daarvanuit; i.e. sancties die het Westen invoert zijn voor de Russische economie minder makkelijk te incasseren dan andersom.

En om er een Godwinnetje door te knallen; ik dank god op m'n blote knietjes dat er mensen tijdens de tweede wereldoorlog waren die niet net zo dachten over Nazi-Duitsland en West-Europa als jij over Rusland en Oekraïne.
If only Africa had more mosquito nets, then every year we could save millions... of mosquitoes from dying needlessly of aids.
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:20:07 #46
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142904253
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:38 schreef HCFeestbeest het volgende:
Die sancties tegen Rusland zijn er ook niet vanwege dat vliegtuig, maar vanwege hun rol in het voorgaande gedoe.
Gelukkig verkopen de Amerikanen geen wapens aan landen en rebellen in het Midden-Oosten.
Selectief gelul en de Europese landen luisteren gewoon naar de baas Amerika
pi_142904507
Ff IP checken om te kijken of TS niet uit een Kremlin zolder kelder post. :Y
pi_142904557
Per ongeluk?

Dat Loehansk en Donetsk moeten de pot op.
Terugpakken die hap, net als de Krim. Rusland is uit op meer land, en lacht ondertussen heel Europa en Amerika uit.
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_142904732
toch is de hoofdschuldige nog wel malaysian airlines
A pretty girl can do more damage with a smile than a Sith with a lightsaber.
pi_142905063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:26 schreef PausNicolaas het volgende:
Per ongeluk?

Rusland is uit op meer land,
Kan ik me voorstellen als je zo'n landje hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')