Kwam nog een interessant stukje tegen over Noorwegen vergelijkend met Canada.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:22 schreef Fogel het volgende:
10 euro voor 6 bonnen, daar ga ik niet arm van worden. Het is in Bodegraven, Nederland
Maar daar verdien ik niets aanquote:
Hartstikke leuk. Maar het was een antwoord op flip, even ervoor, en het budget is dus niet bepaald afdoende voor Peru.quote:
Even heel cru gesteld: als hij dat redt, is dat inderdaad wel het idee.quote:
Jup, dat zijn dan toch de momenten dat de afstanden groot blijken, daar kan geen skype tegenop. Sterkte jullie ook.quote:Mijn schoonmoeder is opeens erg slecht geworden en zit voorlopig in de revalidatie-afdeling van een verzorginghuis. Echt het vervelendste wat je kan overkomen als KAA'er, vind ik.
Hier droom ik dus dagelijks van....quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:16 schreef El_Matador het volgende:
Na 2,5 jaar terug in Nederland. net iets kouder dan Bogota, pa cremeren, maar zusje en vrienden weer zien voelt goed. Miss Escobar straalt bij alles, met name de snackbar gisteren.![]()
Inderdaad.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Even heel cru gesteld: als hij dat redt, is dat inderdaad wel het idee.
[..]
Jup, dat zijn dan toch de momenten dat de afstanden groot blijken, daar kan geen skype tegenop. Sterkte jullie ook.
Alle voip programma's zijn officieel verboden in de UAE, en dus -als je ze hebt, want downloaden kan niet- bijzonder brak. We skypen nog maar nauwelijks...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:47 schreef flipsen het volgende:
Jup, dat zijn dan toch de momenten dat de afstanden groot blijken, daar kan geen skype tegenop. Sterkte jullie ook.
Misschien een klein beetje off topic maar mijn enige persoonlijke angst als KAA'er (ik ben een immigrant en geen expat) is om latere leeftijd dement te worden, daardoor terug te vallen op mijn moedertaal met als gevolg een isolement... (voor zo ver dat er toch al niet is bij dementie)quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:35 schreef Gaoxing het volgende:
Echt het vervelendste wat je kan overkomen als KAA'er, vind ik.
Een begrafenis (ja, met een f dank u wel) missen in NL hoeft inderdaad niet. Aan de andere kant, stel dat mijn vrouw vandaag een ongeluk krijgt en overlijdt, dan wordt ze naar Argentijns (Zuid Amerikaans?) gebruik morgen al begraven. No way dat mijn familie in NL dus op tijd hier zou zijn. Dat is wel even lastig. Zelfs mijn schoonmoeder in het noordoosten van het land zal moeten rennen in dat geval (geen vliegveld, dus eerst 9 a 10 uur in de bus naar BsAs en daar pas een vlucht).quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
Een begravenis missen hoeft volgens mij niet, ik kwam zelfs vanuit Nieuw-Zeeland nog op tijd in Nederland aan voor de begravenis van mijn nichtje. Kwestie van een reisburo met een beetje begrip voor de situatie.
[..]
Misschien een klein beetje off topic maar mijn enige persoonlijke angst als KAA'er (ik ben een immigrant en geen expat) is om latere leeftijd dement te worden, daardoor terug te vallen op mijn moedertaal met als gevolg een isolement... (voor zo ver dat er toch al niet is bij dementie)
Ik denk dat ik me niet helemaal volledig heb uitgedrukt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:49 schreef flipsen het volgende:
[..]
Een begrafenis (ja, met een f dank u wel) missen in NL hoeft inderdaad niet. Aan de andere kant, stel dat mijn vrouw vandaag een ongeluk krijgt en overlijdt, dan wordt ze naar Argentijns (Zuid Amerikaans?) gebruik morgen al begraven. No way dat mijn familie in NL dus op tijd hier zou zijn. Dat is wel even lastig. Zelfs mijn schoonmoeder in het noordoosten van het land zal moeten rennen in dat geval (geen vliegveld, dus eerst 9 a 10 uur in de bus naar BsAs en daar pas een vlucht).
geen vrije dagen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 05:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik denk dat ik me niet helemaal volledig heb uitgedrukt.
Ik kon niet gaan want ik had geen geld en geen vrije dagen.
En dat is nog steeds de situatie.
Dat is geen uitzondering hier. Net als in de USA. Plus dat ik NIETS betaald krijg als ik vrij neem. Dus ff een week weg is al iets waar ik alleen maar van kan dromen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 05:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
geen vrije dagen?
Ik heb gewoon gezegd; ben 3 weken weg, kijk mail af en toe in en werk n beetje aan 1 project.
Als ik die vrijheid niet had, had ik echt wel n andere werkgever gezocht...
Hoe komt het zo strict bij jou?
Zo ver denk ik nog niet vooruit. Maar ik heb dan ook nog geen flauw benul waar ik me ooit zou willen settelen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
Misschien een klein beetje off topic maar mijn enige persoonlijke angst als KAA'er (ik ben een immigrant en geen expat) is om latere leeftijd dement te worden, daardoor terug te vallen op mijn moedertaal met als gevolg een isolement... (voor zo ver dat er toch al niet is bij dementie)
Men kan gewoon wachten, kost alleen wat meer en is niet gebruikelijkquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:49 schreef flipsen het volgende:
[..]
Een begrafenis (ja, met een f dank u wel) missen in NL hoeft inderdaad niet. Aan de andere kant, stel dat mijn vrouw vandaag een ongeluk krijgt en overlijdt, dan wordt ze naar Argentijns (Zuid Amerikaans?) gebruik morgen al begraven. No way dat mijn familie in NL dus op tijd hier zou zijn. Dat is wel even lastig. Zelfs mijn schoonmoeder in het noordoosten van het land zal moeten rennen in dat geval (geen vliegveld, dus eerst 9 a 10 uur in de bus naar BsAs en daar pas een vlucht).
Naaaisquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 05:05 schreef o.us2.0 het volgende:
Volgens mij hoor ik hier ook thuis.
Woonachtig inTokio
Lekker!!!!!!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hier droom ik dus dagelijks van....![]()
![]()
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 06:33 schreef rogier21 het volgende:
Gelukkig heb ik hier een NL winkel die gewoon frikandellen, kroketten en bitterballen verkoopt! Ze zijn wel lokaal gemaakt want vlees importeren kan niet, maar ze zijn niet veel slechter dan de dobbermannen!
Ik heb nu lekker 2 weken vrij gekregen, vorige week vrijdag is mijn vrouw bevallen van mijn zoontje
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 06:33 schreef rogier21 het volgende:
Gelukkig heb ik hier een NL winkel die gewoon frikandellen, kroketten en bitterballen verkoopt! Ze zijn wel lokaal gemaakt want vlees importeren kan niet, maar ze zijn niet veel slechter dan de dobbermannen!
Ik heb nu lekker 2 weken vrij gekregen, vorige week vrijdag is mijn vrouw bevallen van mijn zoontje
Jazekerquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:19 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]Hebben ze ook blauwe muisjes en beschuit?
Daar heb ik nou weer weinig moeite meequote:Op zondag 12 oktober 2014 17:47 schreef qwerty_x het volgende:
Frikandellen en kroketten zijn hier in de buurt gelukkig wel te krijgen, in een soort van Nederlandse kolonie.
EeEn broodje shoarma daarentegen, drijvend in de knoflook- en sambalsaus en hier niet te krijgen, daar heb ik zo af en toe waanzinnige zin in.
Potverdikkie helemaal vergeten te vragen: jongen of een meisje? Heb je al een naam?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:40 schreef rogier21 het volgende:
[..]
JazekerDie zijn dan ook rondgegaan hier
Alles is goedgegaan, vrouw en kind zijn gezond en wel thuis. Gisteren al eerste ritje door de bergen gemaakt met de Bob stroller
En is er al een Fok! account aagemaakt? rogierjr00 is nog beschikbaar.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Potverdikkie helemaal vergeten te vragen: jongen of een meisje? Heb je al een naam?
Een jongen, Oliver genaamdquote:Op zondag 12 oktober 2014 17:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Potverdikkie helemaal vergeten te vragen: jongen of een meisje? Heb je al een naam?
Must.. protect.. from.. Fok!!quote:Op zondag 12 oktober 2014 18:42 schreef devzero het volgende:
[..]
En is er al een Fok! account aagemaakt? rogierjr00 is nog beschikbaar.
Can....not..see...my...post..history.... Bedoel je?quote:
Medicijnvergiftiging schijnt doodsoorzaak nr. 1 te zijn bij bejaarden. Hebben je broers/zussen al eens met de apotheker overlegd om door te spreken wat er wel en niet bij elkaar past en wat er weggelaten kan worden?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 04:36 schreef breaky het volgende:
Ik zorg dat ik altijd geld achter de hand heb, mocht er iets ernstigs gebeuren in NL (of als er een burgeroorlog uitbreekt in Laos). Dan kan ik in iedergeval naar Nederland.
Mijn ouders worden nu echt oud...mijn vader is in de 70 en mijn moeder is nu de 65 gepasseerd. Elke keer als mijn moeder langskomt schrik ik altijd van de aantal pillen die ze moet slikken voor de verschillende kwalen. Mijn vader is niet zo van de pillen maar de rug en knieen gaan wat minder nu.
Ik heb het geluk dat ik veel broers en zussen heb die in ieder geval mijn vader en moeder kunnen helpen.
Ik ben in 2010 terug gegaan voor de crematie van mijn oma. Zij was echter wel de laatste van haar generatie in mijn familie. Het is best angstig om te zijn dat er dus niemand meer boven mijn ouders staat. Het gaat allemaal best wel vlug.
Aan de andere kant...mischien worden ze wel 100 jaar oud en dan ben ik zelf ookal een oude knar!
Werkelijk? Dat is dus een mooi baantje voor mijn vrouw om dat te bekijken.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:58 schreef Teslynd het volgende:
Medicijnvergiftiging schijnt doodsoorzaak nr. 1 te zijn bij bejaarden.
Ik denk dat hoe langer je in het buitenland woont, hoe minder je Nederlands eten mist. Zo werkt het met mij in ieder geval wel.quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Daar heb ik nou weer weinig moeite meegoed Libanees voedsel is hier makkelijk te krijgen en vreselijk lekker.
Ik kan zo wel een paar redenen bedenken waarom dat zo is. Waarschijnlijk de meest voorkomende zijn "van het weekend vergeten in te nemen, dus nu maar even in halen met een 3dubbele portie", vergeten dat je al eerder op de dag je medicijnen hebt genomen of een rare combinatie van medicijnen. Pharmacies letten toch al niet goed op wat voor andere medicijnen een klant nog meer gebruikt dus dat kan een rare cocktail geven. Misschien is het beter geregeld in Nederland, maar hier in FL is het huilen met de pet op. Zoek maar op florida pill mills.quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Werkelijk? Dat is dus een mooi baantje voor mijn vrouw om dat te bekijken.
Die is afgestudeerd Pharmacy Technician en heb dit moeten leren voor haar examens.
Ik zal het er eens met mijn jongste zus er over hebben. Zij is super assertief ingesteld en woont het dichtste bij mijn moeder.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:58 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Medicijnvergiftiging schijnt doodsoorzaak nr. 1 te zijn bij bejaarden. Hebben je broers/zussen al eens met de apotheker overlegd om door te spreken wat er wel en niet bij elkaar past en wat er weggelaten kan worden?
Als je de apothekers geloven moet, doen ze dat al en zijn ze heel zorgvuldig. Maar de praktijk wijst uit dat je zelf moet regelen en blijven controleren.
dat zeggende....ik heb Mrs.Rechtsedirecte een boodschappenlijstje mee gegeven voor de Nederlandse winkel in Christchurch.quote:Op maandag 13 oktober 2014 03:46 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik denk dat hoe langer je in het buitenland woont, hoe minder je Nederlands eten mist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |