quote:Presidentskadidaat Ekmeleddin Ihsanoglu, die met de verkiezingen van augustus in zicht premier Erdogan uitdaagt, twitterde als reactie dat Turkije juist lachende vrouwen nodig heeft.
Jammer dat hij er niet gelijk strippende vrouwen van maaktquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat een held. Dat hij baasje Erdogan maar mag verslaan.
Weinig kans. Tegen de tijd dat er verkiezingen zijn zit het grootste deel van de oppositie, en van de media die niet Erdogan loven, in de gevangenis.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat een held. Dat hij baasje Erdogan maar mag verslaan.
Ja, schandalig dat dat gebeurt is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:26 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Weinig kans. Tegen de tijd dat er verkiezingen zijn zit het grootste deel van de oppositie, en van de media die niet Erdogan loven, in de gevangenis.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is bijna niets mooiers dan de lach van een knappe vrouw. Erg ontwapenend bovendien.
Meer lachende vrouwen kan een land alleen maar ten goeden komen.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus als ik een onderzoek doe naar hoe en of de lach van vrouwen een land ten goeden komt en ik kom er achter dat er geen correlatie is of hooguit een spurieus verband te vinden is dan sta jij in de rij om voor een wet te tekenen waar die snollen hun bek door dicht moeten houden?
"zeker geen vrouwen"quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]Nee, gewoon geen mensen verbieden te lachen. En zeker geen vrouwen
Ah. Jij bent een feminist. Vandaar dat je vrouwen hoger plaatst dan andere mensen.quote:common sense bro
Stilletjes lachen..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:31 schreef p1no het volgende:
Vrouwen mogen wel lachen, graag zelfs. Als ze maar niet zoveel geluid maken.
Weer jouw woorden. Ik zie gewoon liever lachende vrouwen dan mannen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:34 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"zeker geen vrouwen"
[..]
Ah. Jij bent een feminist. Vandaar dat je vrouwen hoger plaatst dan andere mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:34 schreef BaajGuardian het volgende:
Hij heeft gelijk, er valt niks te lachen met de islam.
Onder 4 ogen in de slaapkamer niet hoorquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:34 schreef Leia0 het volgende:
[..]
Stilletjes lachen..
Mannen willen altijd dat vrouwen alles stilletjes doen..
Staat er echt zulke onzin in de Koran of is dit een zeer ruime interpretatie van de Turkse vicepremier?quote:Hij raadde mensen aan de Koran opnieuw te ontdekken en zo moreel verval tegen te gaan.
Erdogan wint gewoon democratisch.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ja, schandalig dat dat gebeurt is.
Ik zie liever dat elk mens ongeacht geslacht of andere kenmerken van vrijheden mag genieten, niet omdat de beoefening van die vrijheid anderen leuk lijkt maar omdat ik als mens die intrinsieke waarde bezit waardoor ik die vrijheid verdien.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weer jouw woorden. Ik zie gewoon liever lachende vrouwen dan mannen.
quote:Natuurlijk, "dudebro".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Het staat er niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Staat er echt zulke onzin in de Koran of is dit een zeer ruime interpretatie van de Turkse vicepremier?
Hm, misschien moet er ruimte voor enkele uitzonderingen worden gelaten op dit recht.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:41 schreef tong80 het volgende:
Ben het helemaal met hem eens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig maar, dat zou echt idioot zijn voor zo'n invloedrijk boek als de koran. Helaas zijn er nog wel idioten die er zo'n zieke draai aan kunnen geven dat ze dat er toch in lezen.quote:
De EU ziet vrouwen ook niet graag lachen kennelijkquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:42 schreef H.FR het volgende:
Turkije
En dan wil de EU dat bij de EU halen.
De EU ziet liever niemand lachen heb ik het idee.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:24 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
De EU ziet vrouwen ook niet graag lachen kennelijk
Jawel, de EU zelf.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:25 schreef H.FR het volgende:
[..]
De EU ziet liever niemand lachen heb ik het idee.
Wie het laatst lacht, lacht het best?quote:
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik hoop alleen niet dat de EU als laatst lacht.
De EU MAG dus helemaal niet lachen, laten we dhr. Arinc binnenhalen!quote:Ooit schreef Wikipedia het volgende:
Bij het bepalen van het geslacht van letterwoorden geldt het geslacht van het kernwoord als basis. In bijvoorbeeld Partij van de Arbeid", ""Europese Unie", "Vereenigde Oostindische Compagnie" zijn de kernwoorden vrouwelijk, daarom worden de afkortingen PvdA, EU en VOC eveneens als vrouwelijk behandeld.
Waar heb jij het over...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:34 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"zeker geen vrouwen"
[..]
Ah. Jij bent een feminist. Vandaar dat je vrouwen hoger plaatst dan andere mensen.
Een vrouw hoort zedig te zijn. Dus de heer Arinc vindt uitbundig lachen onzedig.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:14 schreef FReNsJ het volgende:
Het staat er niet, wil ik best geloven, maar op een misinterpretatie(?) van welke passage beroepen mensen zoals dhr. Arinc zich dan? Ze moeten toch kunnen antwoorden op die simpele vraag, of wordt die hen gewoon nooit gesteld?
Ze moeten hun rijkdom bedekken, of zoiets.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:14 schreef FReNsJ het volgende:
Het staat er niet, wil ik best geloven, maar op een misinterpretatie(?) van welke passage beroepen mensen zoals dhr. Arinc zich dan? Ze moeten toch kunnen antwoorden op die simpele vraag, of wordt die hen gewoon nooit gesteld?
Altijd grappig dat in dat soort landen enkel de vrouw zedig hoort te zijnquote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Een vrouw hoort zedig te zijn. Dus de heer Arinc vindt uitbundig lachen onzedig.
De man moet dat ook. Daar refereert hij ook naar in hetzelfde toespraak.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:00 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Altijd grappig dat in dat soort landen enkel de vrouw zedig hoort te zijnAls hij consequent is dan zegt hij, niemand mag lachen.
Dat soort onzin van dat mannen zich niet zouden kunnen 'inhouden' als een vrouw zich 'onzedig' gedraagt (lees: lacht), tsja dan zit je met barbaarse mannen opgescheept want normale mannen kunnen dat heus wel.
Turkije
Ja, maar dat houdt blijkbaar toch iets totaal anders in? Mannen mogen blijkbaar wel lachen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De man moet dat ook. Daar refereert hij ook naar in hetzelfde toespraak.
Ik vind dit lastig. Van vrouwen verwacht men een rustige en niet uitbundige houding. Dus een Patty Brad lach is niet gepast.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:05 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja, maar dat houdt blijkbaar toch iets totaal anders in? Mannen mogen blijkbaar wel lachen?Kan aan mij liggen hoor maar ik vind dit ongelofelijk triest voor een land dat zich zogezegd als een moderne natie voordoet.
Kan aan mij liggen maar ik vind een uitbundig lachende vrouw niet vulgair of iets dergelijks... Ik vind het leuk, dat wel. Zou maar een saaie wereld zijn als niemand mag lachen in het openbaar, nee?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik vind dit lastig. Van vrouwen verwacht men een rustige en niet uitbundige houding. Dus een Patty Brad lach is niet gepast.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik vind dit lastig. Van vrouwen verwacht men een rustige en niet uitbundige houding. Dus een Patty Brad lach is niet gepast.
Hij noemt het niet vulgair. Hij vindt het niet passen bij een vrouw.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:12 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen maar ik vind een uitbundig lachende vrouw niet vulgair of iets dergelijks... Ik vind het leuk, dat wel. Zou maar een saaie wereld zijn als niemand mag lachen in het openbaar, nee?
En ondertussen blijf je maar uitleggen en nuanceren. Dat is echt irritant in dit soort gevallen. Iedereen geeft er net een eigen draai aan, zelfs de krant die 'lachen' gebruikt i.p.v. 'uitbundig lachen. Klein verschil, maar wel een verschil.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hij noemt het niet vulgair. Hij vindt het niet passen bij een vrouw.
Hier merk ik steeds weer het verschil in cultuur.. Lastig uitleggen dit.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
En ondertussen blijf je maar uitleggen en nuanceren. Dat is echt irritant in dit soort gevallen. Iedereen geeft er net een eigen draai aan, zelfs de krant die 'lachen' gebruikt i.p.v. 'uitbundig lachen. Klein verschil, maar wel een verschil.
Vrouwen mochten toch net wel (itt mannen) gouden sieraden ofzo?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze moeten hun rijkdom bedekken, of zoiets.
Denk dat gouden tanden daar ook onder vallen....
Ja.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hier merk ik steeds weer het verschil in cultuur.. Lastig uitleggen dit.
Heb je het niet over losbandigheid? Cultuurverschil weet ik niet, het juiste woord vinden is ook niet altijd eenvoudig hequote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee.. niet losbandigheidquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:43 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Heb je het niet over losbandigheid? Cultuurverschil weet ik niet, het juiste woord vinden is ook niet altijd eenvoudig he
Een vrouw hoort te zijn wat ze zelf wilt, zolang ze andere mensen niet lastig valt of schade berokkendquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:46 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee.. niet losbandigheid![]()
Een vrouw hoort elegant te zijn..
Een vrouw hoort te kunnen doen en laten waar ze zelf zin in heeft, altijd en overal.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:46 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je de normen en waarden van hier met daar?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:50 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Een vrouw hoort te zijn wat ze zelf wilt, zolang ze andere mensen niet lastig valt of schade berokkend
Kan een vrouw elegant zijn als ze losbandig is? Nee toch?
Je hoeft dit niet uit te leggen. Ik snap duidelijk het verschil in cultuur, ik vind het gewoon nog steeds een achterlijke uitspraak. Hoe vaak je het ook gaat proberen te nuanceren, ik blijf het ook achterlijk vinden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het gaat mij niet over normen en waarden, dat is wat mensen elkaar op leggen. Zolang mensen elkaar geen kwaad berokkenen, wat maakt het uit?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je de normen en waarden van hier met daar?
Dus als Wilders besluit met 51% van Nederland dat jij naar een concentratiekamp moet vanwege dat kindermishandelende geloof van je dan stap jij gewoon op de trein zonder verzet?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:41 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Erdogan wint gewoon democratisch.
Een Godwin in een topic zoals deze, jij serieus?!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dus als Wilders besluit met 51% van Nederland dat jij naar een concentratiekamp moet vanwege dat kindermishandelende geloof van je dan stap jij gewoon op de trein zonder verzet?
Als je je wilt verzetten tegen Erdogan, be my guest. Maar je wordt wel neergeknuppeld.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef Brum_brum het volgende:
Dus als Wilders besluit met 51% van Nederland dat jij naar een concentratiekamp moet vanwege dat kindermishandelende geloof van je dan stap jij gewoon op de trein zonder verzet?
Omdat mensen die lachen je niet met geweld dwingen om mee te lachen terwijl deze verbodsmensen wel geweld nodig hebben. Als jij niet wil lachen dan kan dat prima zonder andere mensen op te sluiten die het niet met je eens zijn. Of je dat nou democratisch of niet beslist, mensen die andere mensen beknoppen in gedrag dat hun helemaal niet aangaat zijn gewoon hele enge minderwaardige mensen. Vandaar dat je gristenen en moslims die hun geloof in wet willen omzetten helemaal mag afzeiken en met de grond gelijk mag maken zonder schuldgevoel. Zij slaan namelijk mensen in elkaar in groepsverband.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je de normen en waarden van hier met daar?
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:07 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Als je je wilt verzetten tegen Erdogan, be my guest. Maar je wordt wel neergeknuppeld.
Dit is wat zijn aanhangers zeggen. En ik maak een godwin tegen iemand die mij en een groot deel van Nederland het liefst eeuwig gemarteld ziet worden. Lijkt me best wel redelijk dus.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een Godwin in een topic zoals deze, jij serieus?!!!!
Hij heeft het dank ook niet over lachen... dat is een fout in de vertaling.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:10 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Omdat mensen die lachen je niet met geweld dwingen om mee te lachen terwijl deze verbodsmensen wel geweld nodig hebben. Als jij niet wil lachen dan kan dat prima zonder andere mensen op te sluiten die het niet met je eens zijn. Of je dat nou democratisch of niet beslist, mensen die andere mensen beknoppen in gedrag dat hun helemaal niet aangaat zijn gewoon hele enge minderwaardige mensen. Vandaar dat je gristenen en moslims die hun geloof in wet willen omzetten helemaal mag afzeiken en met de grond gelijk mag maken zonder schuldgevoel. Zij slaan namelijk mensen in elkaar in groepsverband.
Ik ben geen Erdogan-aanhanger. Ik constateer alleen dat hij de verkiezingen gaat winnen. Voor de rest ga ik niet in op je onzin.quote:
Dude..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ja, maar wel zogenaamd n.a.v. de Koran, die zou beter gelezen moeten worden, dan zou je tot deze conclusie komen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hij heeft het dank ook niet over lachen... dat is een fout in de vertaling.
De islam kun je hier buiten houden, de islam keurt het lachen niet af. De man gaf een mening tijdens een lezing.
Wat is dan zijn echte quote?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:12 schreef Stimorol- het volgende:
islam kun je hier buiten houden, de islam keurt het lachen niet af. De man gaf een mening tijdens een
Er is weinig verschil tussen cultuur en religie. Of je het nou Islam wil noemen of cultuur maakt geen flikker uit in de vraag of je een gewelddadige gek bent als je die aan andere mensen op wil leggen met een knuppel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De islam kun je hier buiten houden, de islam keurt het lachen niet af. De man gaf een mening tijdens een lezing.
Waar heeft hij het dan wel over. En hoeverre heeft het een positief effect op de samenleving.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:12 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Vertel! Wat klopt er niet aan mijn kritiek op het idee dat democratie geweld niet opeens iets goeds maakt?quote:
Hij legt niets op?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:17 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Er is weinig verschil tussen cultuur en religie. Of je het nou Islam wil noemen of cultuur maakt geen flikker uit in de vraag of je een gewelddadige gek bent als je die aan andere mensen op wil leggen met een knuppel.
Ik denk dat 95% het hier roerend eens is met een zin die ze niet kunnen lezen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
In Turkije zegt men wel eens "orospu kari gibi gülmek"
Ik denk dat Arinc dat niet publiekelijk kan en wil zeggen.
Ik weet niet hoe je dit echt kan vertalenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waar heeft hij het dan wel over. En hoeverre heeft het een positief effect op de samenleving.
Gebruik je Google Translate maarquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:20 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik denk dat 95% het hier roerend eens is met een zin die ze niet kunnen lezen.
Daar moest ik ook meteen aan denken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
In Turkije zegt men wel eens "orospu kari gibi gülmek"
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gebruik je Google Translate maar
Het is niet alsof men waarde hecht aan correcte vertalingen.
Hoer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:44 schreef FReNsJ het volgende:
[..]![]()
Poging tot vrije vertaling: "lachen als een slet" ?
En Assad won ook democratisch.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:41 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Erdogan wint gewoon democratisch.
Onzin. Assad is een massamoordenaar, en Syrië al tientallen jaren een eenpartijstaat.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:58 schreef oksel12 het volgende:
En Assad won ook democratisch.![]()
Kijk alleen al naar de persvrijheid.
Haten op Erica.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Eerlijk is eerlijk, een lachverbod voor Erica Terpstra zou meer goed dan kwaad doen.
En Turkije is net zo goed een dictatuur, je kan onmogelijk zeggen dat Erdogan democratisch is gekozen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:58 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Onzin. Assad is een massamoordenaar, en Syrië al tientallen jaren een eenpartijstaat.
Turkije is al sinds eind jaren 40 van de vorige eeuw een democratie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:00 schreef oksel12 het volgende:
En Turkije is net zo goed een dictatuur, je kan onmogelijk zeggen dat Erdogan democratisch is gekozen.
Geen persvrijheid noem ik geen democratie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:01 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Turkije is al sinds eind jaren 40 van de vorige eeuw een democratie.
Turkije is een democratie, maar nergens heb ik gezegd dat Turkije een perfecte democratie is. En ja, het gaat de verkeerde kant op met de persvrijheid in Turkije, dat heb je goed gezien.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:11 schreef oksel12 het volgende:
Geen persvrijheid noem ik geen democratie.
Wut??quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:46 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Vrouwen lachen als een bitch?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gebruik je Google Translate maar
Het is niet alsof men waarde hecht aan correcte vertalingen.
Yeah rightquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Begrijpbare uitspraak aangezien vrouwen minderwaardig vee zijn volgens de islam.
In Saudie Arabie mogen vrouwen niet autorijden, moeten volledig in lompen gewikkeld over straat en dienen altijd achter hun man aan te lopen. In Nederland worden vrouwen voor hoerrrr uitgescholden.quote:
In Turkije en Iran welquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
In Saudie Arabie mogen vrouwen niet autorijden
en ze moge niet naar school, want ze moeten kinderen baren, veel kinderen , heel veel kinderen , dat wil Allahquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
In Saudie Arabie mogen vrouwen niet autorijden, moeten volledig in lompen gewikkeld over straat en dienen altijd achter hun man aan te lopen. In Nederland worden vrouwen voor hoerrrr uitgescholden.
Iesj koeltoer.
Maar lief lachen, glimlachen, of lachen achter de hand is toch niet on-elegant? Lekker chagerijnig straatbeeld als geen enkele vrouw meer een lachje op haar gezicht mag toveren.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:46 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |