"Ik moet helemaal niets."quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:26 schreef vigen98 het volgende:
het komt uit Assyrië niet Turkije, ik zit toevallig eentje op te eten zegt een Turk ja moet je Turken voor bedanken he
"Wie is 'ons'? Nederlanders?"quote:want zonder ons had je dat niet
"Klopt en klopt."quote:Gastik zeg tegen hem het is Assyrisch en hij zegt fuck jou je haat islam je haat Turkije.
Het is 'hen'quote:
quote:That it dates back to ancient Mesopotamia, and was mentioned in a Mesopotamian cookbook on walnut dishes. But there is no evidence for this.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 06:48 schreef nietzman het volgende:
Niet weten dat de hele planeet is uitgevonden door ataturk..
Ik dacht altijd dat het Belgisch wasquote:
quote:
Wikipedia als bron gebruikenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 05:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Baklava (Turks: baklava; Azerbeidzjaans: Paxlava; Grieks: Μπακλαβάς, Arabisch: بقلاوة, baqlāwaḧ; Armeens: փախլավա ,pʼaḫlawa) is een lekkernij van Turkse oorsprong die meestal als dessert wordt gegeten. Baklava wordt vooral verkocht in landen die ooit behoorden tot het Byzantijnse of Ottomaanse rijk, het huidige Turkije, dat wil zeggen van de Balkan tot het Midden-Oosten (daar genoemd "Tunesische Baklava"). In België en Nederland is hij vaak te vinden in Turkse en Griekse winkels, of als dessert in Turkse restaurants.
De Turkse stad Gaziantep is beroemd vanwege deze specialiteit, hoewel die pas in 1871 via Damascus naar Gaziantep is gebracht. In 2008 heeft het Turkse patentbureau een Geographical Indication Certificate voor "Antep Baklava" geregistreerd.
Baklava bestaat uit laagjes filodeeg, dat op bladerdeeg lijkt, gevuld met gemalen stukjes noot, doorgaans walnoot of pistache maar ook wel amandel. Er zijn allerlei varianten waarbij ook wel kaneel, kardemom, kruidnagel, citroenrasp, sinaasappelrasp, rozenwater en vanillesuiker worden toegevoegd. Het geheel wordt, na het bakken, doordrenkt met een zoete siroop van suiker of honing.
Vaak wordt de baklava op een grote schaal gemaakt, en vervolgens in kleine stukjes gesneden. Omdat de baklava erg zoet en vet is, is hij ook zeer machtig. Daarom wordt er vaak Turkse koffie bij gedronken, en in de toeristische gebieden wordt hij ook wel met een bolletje ijs geserveerd.
Ook is er een "Tunesische" baklava, deze is veel bekender in de Arabische landen dan de Turkse Baklava. Bij de Tunesische Baklava word er honing gemengd met gemalen stukjes noot, tot een massa. Bij de Turkse variant word de Baklava doordrenkt met een zoete siroop. De Turkse Baklava is Stroperiger en daardoor dus zachter dan de Tunesische Baklava.
Kan toch gewoon in deze zin? Ik neem aan dat je het over de TT hebt tenminste. Het is niet 'aan hen' dus is het 'hun'. Of wat?quote:
Lekker man, honing met nootjesquote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
BaklavaWat is die zoete en vette hap smerig
.
Ik vind dat zo smerigquote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:45 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Lekker man, honing met nootjes.
De enige nare nasleep die ik van baklava heb is het brandende gevoel in m'n rechter achterzak, die beduidend geslonken is doordat die huichelaar achter de toonbank één euro rekent voor een stukje bladerdeeg met wat notenvullingquote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik vind dat zo smerig![]()
Zoet en vet. Een combinatie van precies twee dingen waar ik absoluut niet van houd.
Het zal uitgevonden zijn door de illuminatie, om mensen hartproblemen te geven en de portefeuille lichter te maken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:51 schreef voederbietel het volgende:
[..]
De enige nare nasleep die ik van baklava heb is het brandende gevoel in m'n rechter achterzak, die beduidend geslonken is doordat die huichelaar achter de toonbank één euro rekent voor een stukje bladerdeeg met wat notenvulling.
Wat dat aangaat kan TS wel roepen Assyrië dit Assyrië dat, maar uiteindelijk zal het mij niks verbazen als baklava uitgevonden is aan de oevers van de Jarmuk.
Ja, da's niet helemaal hoe dat werkt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:45 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Kan toch gewoon in deze zin? Ik neem aan dat je het over de TT hebt tenminste. Het is niet 'aan hen' dus is het 'hun'. Of wat?
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
TS is een virgen
Kontpijn gespot
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:51 schreef voederbietel het volgende:
[..]
De enige nare nasleep die ik van baklava heb is het brandende gevoel in m'n rechter achterzak, die beduidend geslonken is doordat die huichelaar achter de toonbank één euro rekent voor een stukje bladerdeeg met wat notenvulling.
Wat dat aangaat kan TS wel roepen Assyrië dit Assyrië dat, maar uiteindelijk zal het mij niks verbazen als baklava uitgevonden is aan de oevers van de Jarmuk.
Hartproblemen van nootjes en honing? In dit geval eerder van de stress denk ik.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het zal uitgevonden zijn door de illuminatie, om mensen hartproblemen te geven en de portefeuille lichter te maken.
Die vieze smaak komt door de eenogige illuminatiepiramide die een gegeven paard graag in de bek kijkt.
Namelijk?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Baklava is niet zomaar een stukje bladerdeeg. Daar zit echt heel veel werk in
Het ging toch over baklava? (quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:05 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hartproblemen van nootjes en honing? In dit geval eerder van de stress denk ik.
Baklava is honing met nootjes.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het ging toch over baklava? (:r)
Honing vind ik wel lekker, maar door de yoghurt, op brood of gewoon zo.
Dan kan ik mij inderdaad niet voorstellen dat het Turks is.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Heel veel laagjes heeeel dun deeg. Daar zit echt héél veel werk in
Dat moet je zelf weten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:07 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dan kan ik mij inderdaad niet voorstellen dat het Turks is.
Nee, dat is vies, vet en zoet bladerdeeg.quote:
Lekker stampot togg. Alles in een pot gooien en koken. Vet lekker enzoquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:09 schreef zarGon het volgende:
met jullie onderontwikkelde smaakpapillen door al die kaas en aardappelen
Beetje prakken, beetje jus.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:09 schreef zarGon het volgende:
Smaken verschillen, sommige mensen vinden baklava heerlijk, anderen eten liever een roze koek of een stroopwafel.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het zal uitgevonden zijn door de illuminatie, om mensen hartproblemen te geven en de portefeuille lichter te maken.
Die vieze smaak komt door de eenogige illuminatiepiramide die een gegeven paard graag in de bek kijkt.
Ja, dit idd. Veel volkeren en landen rondom Turkije hebben tot nu toe baklava proberen te claimen maar geen van hen is met bewijs kunnen komen. De Grieken die een paar jaar terug zelfs in het nieuws kwamen met hun baklava claim kwamen niet verder dan het showen van een Byzantijns recept voor gebak met walnoten ZONDER fyllodeeg.quote:
Nog nooit gehad maar ik eet geen voedsel dat van islam bronnen komt of midden oosten. Dus terechte opmerking.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
BaklavaWat is die zoete en vette hap smerig
.
Dat zeg je nu wel maar hier is altijd de friet-patat discussie....quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Een discussie over een zoet deeggerechtje. Over dit soort dingen ontstaan gewoon echt oorlogen.
Mensheid:
Is een gevoelig onderwerp hoor.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Een discussie over een zoet deeggerechtje. Over dit soort dingen ontstaan gewoon echt oorlogen.
Mensheid:
Wat maakt het uit? Er zijn ook tijden waarin twee lui aan de andere kant van de wereld aan de precies zelfde theorie werkte.quote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:41 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dat zeg je nu wel maar hier is altijd de friet-patat discussie....
Ze hebben wel prima gerechten hoor, vooral het veelvuldig gebruik van lam kan ik wel waarderen. Maar zoetigheid is sowieso niet echt mijn ding. Als het niet vet of zoet is lust ik het meestal wel.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:41 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nog nooit gehad maar ik eet geen voedsel dat van islam bronnen komt of midden oosten. Dus terechte opmerking.
lammetjes zijn super lief maar ik eet gewoon nooit turks etc. Ik eet ook nooit Amerikaans, uiteindelijk ben je wat je eet en beide culturen staan me niet aan.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ze hebben wel prima gerechten hoor, vooral het veelvuldig gebruik van lam kan ik wel waarderen. Maar zoetigheid is sowieso niet echt mijn ding. Als het niet vet of zoet is lust ik het meestal wel.
Het feit dat de mensen die dit claimen niet aan de andere kant van de wereld zitten is nou het probleem.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:43 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Er zijn ook tijden waarin twee lui aan de andere kant van de wereld aan de precies zelfde theorie werkte.
En wie heeft het wiel uitgevonden? Een man die daarna met magische duiven zijn nieuwe ontdekking heeft gedeeld of werd het overal gewoon uitgevonden doordat mensen verder gingen. Net als hoe je vuur moest maken dat is ook niet door een man uitgevonden, misschien was er een het eerst.... Maar dan nog, was dat de uitvinder als aan de andere kant in de wereld in Azië iemand het ook heeft bedacht? Mensen die denken dat iets van een plek moet afkomen.
Elke avond stamppot of boerenkool met worstquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:44 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
lammetjes zijn super lief maar ik eet gewoon nooit turks etc. Ik eet ook nooit Amerikaans, uiteindelijk ben je wat je eet en beide culturen staan me niet aan.
Je eet mensenvlees?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:44 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
lammetjes zijn super lief maar ik eet gewoon nooit turks etc. Ik eet ook nooit Amerikaans, uiteindelijk ben je wat je eet en beide culturen staan me niet aan.
Ik zei toch ook:quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:41 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dat zeg je nu wel maar hier is altijd de friet-patat discussie....
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:44 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maar is er bewijs om de claim te vergelden? Waarom kun je niet gewoon zeggen het is in deze regio uitgevonden, soberzo lagen landen heel anders in de geschiedenis zo is Turkije ooit eens het Ottomaanse rijk geweest en die waren groot...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het feit dat de mensen die dit claimen niet aan de andere kant van de wereld zitten is nou het probleem.
Met spekjes.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Elke avond stamppot of boerenkool met worst
jwt
Bah Merikanen.quote:
In je ondertitel staat Feynoord, dus je doet niet mee als het om eten gaat maar om een voetbalclub is het wel goed te praten of te verantwoorden?quote:
Hoe is dat relevant?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:48 schreef Spongeboss het volgende:
In je ondertitel staat Feynoord, dus je doet niet mee als het om eten gaat maar om een voetbalclub is het wel goed te praten of te verantwoorden?
De mensen daar zijn introvert alles tof.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
gadver, Aziatisch eten :S :S :S is viesssssss
Dat mensen die elkaar de kop in slaan over waar een gerecht vandaan komt, naar mijn mening gelijkstaan met voetbalsupporters die andere clubs belachelijk maken en blijven roepen dat die van hun de beste is. Objectief gezien gaat het toch gewoon om goed voetbal?quote:
Als je mijn eerdere post had gelezen dan had je gezien dat er inderdaad bewijs is. Of in ieder geval, het beste bewijs van de Turken komt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:48 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maar is er bewijs om de claim te vergelden? Waarom kun je niet gewoon zeggen het is in deze regio uitgevonden, soberzo lagen landen heel anders in de geschiedenis zo is Turkije ooit eens het Ottomaanse rijk geweest en die waren groot...
Het beste bewijs wilt niet zeggen dat iets zo is, als we het beste bewijs erbij pakken dat aliens bestaan dan? En wat als de Turken die het uitvonden in Turkije eigenlijk een stam was van het landje ernaast?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als je mijn eerdere post had gelezen dan had je gezien dat er inderdaad bewijs is. Of in ieder geval, het beste bewijs van de Turken komt.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:52 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het beste bewijs wilt niet zeggen dat iets zo is, als we het beste bewijs erbij pakken dat aliens bestaan dan? En wat als de Turken die het uitvonden in Turkije eigenlijk een stam was van het landje ernaast?
http://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%BClla%C3%A7quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, dit idd. Veel volkeren en landen rondom Turkije hebben tot nu toe baklava proberen te claimen maar geen van hen is met bewijs kunnen komen. De Grieken die een paar jaar terug zelfs in het nieuws kwamen met hun baklava claim kwamen niet verder dan het showen van een Byzantijns recept voor gebak met walnoten ZONDER fyllodeeg.Het was gewoon helva met walnoten. Hoe kun je gebak zonder fyllodeeg uberhaupt baklava noemen?
Anyway, het gebruik van laagjes deeg etc. is typisch Turks/Turkic en terug te vinden in bijna alle Turkse culturen over de hele wereld, ook al verschillen de keukens onderling veel van elkaar. En dat de baklava 1200 jaar terug hoogstwaarschijnlijk primitiever was en niet hetzelfde als de baklava van nu spreekt voor zich. Er zullen vast wel invloeden van buitenaf een rol hebben gespeeld in het vormen van de baklava die we nu kennen, maar de essentie blijft gewoon Turks.
Wat heeft dat precies met mijn ondertitel te maken? (hoe kun je 'goed' en 'objectief' in één zin zetten?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:50 schreef Spongeboss het volgende:
Dat mensen die elkaar de kop in slaan over waar een gerecht vandaan komt, naar mijn mening gelijkstaan met voetbalsupporters die andere clubs belachelijk maken en blijven roepen dat die van hun de beste is. Objectief gezien gaat het toch gewoon om goed voetbal?
Ja goed ik wilde gewoon kijken of jij niet mee wilde doen om samen voor een betere mensheid te zorgen door die ondertitel te veranderen en een objectieve opzichter en waarnemer te worden samen met mij.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat heeft dat precies met mijn ondertitel te maken? (hoe kun je 'goed' en 'objectief' in één zin zetten?)
En wat begrijp je niet aan het begrip 'mensheid'?
Tja de Italianen werken ook met laagjes in de lasagna? Maar goed wat maakt het uit het is niet dat je er een patent op kan vragen en het land waarvan het vandaan komt geld krijgt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%BClla%C3%A7
Ik ga niet voor iedere zin die ik typ een uitleg van een tien zinnen erbij typen. Dat jij het niet wil snappen is niet mijn probleem. Yufka (het deeg dat wordt gebruikt in baklava en verder essentieel is in de Turkse keuken in Turkije en de andere Turkse volkeren op de wereld) is niet te vergelijken met het deeg in lasagne. En zoals eerder gezegd, het staat zwart op wit, genoteerd door de Chinezen, dat de Turken eeuwen geleden al gebak maakten wat heel erg veel op de baklava van nu leek.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:55 schreef Spongeboss het volgende:
Tja de Italianen werken ook met laagjes in de lasagna?
Heb jij even pech dat baklava dus niet uit Anatolie komt maar uit dezelfde regio als waar de Turken vandaan komen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:58 schreef RodeNek het volgende:
Baklava komt uit die regio, zelf toen het huidige Turkije niet eens bestond.
Die gast moet gewoon zijn bek houden. Alsof hij er uberhaupt mee wat te maken had.
Redelijk.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:59 schreef hugecooll het volgende:
Borte, kan jij een beetje fatsoenlijk koken?
Achja de Spanjaarden hebben stampot ontdekt maar wij eten het gewoon in Nederland en het boeit ons geen flikker. Waarom zo'n idioterie over wie wat waar.... Ben blij dat je het kan eten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ga niet voor iedere zin die ik typ een uitleg van een tien zinnen erbij typen. Dat jij het niet wil snappen is niet mijn probleem. Yufka (het deeg dat wordt gebruikt in baklava en verder essentieel is in de Turkse keuken in Turkije en de andere Turkse volkeren op de wereld) is niet te vergelijken met het deeg in lasagne. En zoals eerder gezegd, het staat zwart op wit, genoteerd door de Chinezen, dat de Turken eeuwen geleden al gebak maakten wat heel erg veel op de baklava van nu leek.
Ja dus? Man het hele Midden-oosten was Ottomaans. Het is een midden-oosters gebakje, deal with it.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Heb jij even pech dat baklava dus niet uit Anatolie komt maar uit dezelfde regio als waar de Turken vandaan komen.
Het gebak komt niet uit het Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:07 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Ja dus? Man het hele Midden-oosten was Ottomaans. Het is een midden-oosters gebakje, deal with it.
Ehm, het gaat wel wat dieper dan dat, Baklava zoals we het vandaag de dag kennen komt voort uit het Topkapi Paleis, huis van de Sultan, niet uit een ver afgelegen Ottomaane provincie.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:07 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Ja dus? Man het hele Midden-oosten was Ottomaans. Het is een midden-oosters gebakje, deal with it.
Er zijn meerdere theorieën die de oorsprong beschrijven van baklava, jij noemt er één van.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ehm, het gaat wel wat dieper dan dat, Baklava zoals we het vandaag de dag kennen komt voort uit het Topkapi Paleis, huis van de Sultan, niet uit een ver afgelegen Ottomaane provincie.
Terechte klacht, ik bedoel wat maakt het ook uit. Vaak is een gerecht ergens uitgevonden werd het niet gegeten en een ander gaat er dan mee rondlopen. De hamburger komt uit Hamburg, maar Amerika wordt ermee groot getrokken ik zie de Duitsers niet zeiken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:15 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Er zijn meerdere theorieën die de oorsprong beschrijven van baklava, jij noemt er één van.
Seriously, het boeit mij eerlijk gezegd niet waar het vandaan komt, ik vind het lekker. Maar het laatste waar ik tegen kan zijn mensen die gerechten gaan lopen opeisen.
De hamburger is voor het eerst gecreëerd in de Verenigde Staten. En niet eens door een Duitser.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:38 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Terechte klacht, ik bedoel wat maakt het ook uit. Vaak is een gerecht ergens uitgevonden werd het niet gegeten en een ander gaat er dan mee rondlopen. De hamburger komt uit Hamburg, maar Amerika wordt ermee groot getrokken ik zie de Duitsers niet zeiken.
De hamburger is afkomstig uit de Duitse stad Hamburg. Men bakte daar platgedrukte ballen gehakt vlees en serveerde die op ronde broodjes. Duitse emigranten namen deze eetgewoonte mee naar de Verenigde Staten, waar het hamburger werd genoemd en de hedendaagse hamburger is ontstaan.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:40 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
De hamburger is voor het eerst gecreëerd in de Verenigde Staten. En niet eens door een Duitser.
Ik dacht dat jij niets van idioot nationalisme moest hebben?quote:
De hamburger is toch gewoon uitgevonden en gepopulariseerd in de Verenigde Staten? Op basis van deze logica zou een bakje kapsalon ook een Turkse delicatesse zijnquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:40 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
De hamburger is afkomstig uit de Duitse stad Hamburg. Men bakte daar platgedrukte ballen gehakt vlees en serveerde die op ronde broodjes. Duitse emigranten namen deze eetgewoonte mee naar de Verenigde Staten, waar het hamburger werd genoemd en de hedendaagse hamburger is ontstaan.
Ik maak graag een uitzondering in topics van constant verontwaardigde boze Koerden en/of Armeniërs die voortdurend janktopics openen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:42 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij niets van idioot nationalisme moest hebben?
hahaquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:09 schreef zarGon het volgende:
Neutraal zijn en maar laten lullen is vaak beter voor de bloeddruk.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:44 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ik maak graag een uitzondering in topics van constant verontwaardigde boze Koerden en/of Armeniërs die voortdurend janktopics openen.
Emigranten uit Duitsland namen het mee, Als jij bedoelt het gerecht moet uitgevonden zijn als in het moet ergens populair worden zoals de hamburger in Amerika is terecht gekomen door die emigranten en hun eetgewoonte dan is baklava ook gewoon midden oosters want het is niet alleen groot geworden in Turkije. En door lui in Turkije meegenomen. Overigens weet je ook niet of de uitvinders puur Turks waren misschien hadden ze Griek of Egyptisch bloed dus tja wat wil je? Iets willen claimen is gewoon idioot dat wilde ik bewijzen niet meer niet minder.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:42 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
De hamburger is toch gewoon uitgevonden en gepopulariseerd in de Verenigde Staten? Op basis van deze logica zou een bakje kapsalon ook een Turkse delicatesse zijn
Nee hij komt uit Hamburg waar een zekere kok de balletjes plat had geslagen zodat ze eerder gaar waren.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:42 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
De hamburger is toch gewoon uitgevonden en gepopulariseerd in de Verenigde Staten? Op basis van deze logica zou een bakje kapsalon ook een Turkse delicatesse zijn
Wat ik noem is geen theorie, maar iets wat geschiedkundig gedocumenteerd is en daar zit het verschil, als er 4 theorieen zijn, kunnen we er nu nog tig bij verzinnen, maar anders is wanneer het terug te voeren valt op iets concreets.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:15 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Er zijn meerdere theorieën die de oorsprong beschrijven van baklava, jij noemt er één van.
Seriously, het boeit mij eerlijk gezegd niet waar het vandaan komt, ik vind het lekker. Maar het laatste waar ik tegen kan zijn mensen die gerechten gaan lopen opeisen.
Amerikaanse pizza's, bah...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee hij komt uit Hamburg waar een zekere kok de balletjes plat had geslagen zodat ze eerder gaar waren.
In de VS denken ze ook dat ze pizza hebben uitgevonden.
ik hou ook niet van die dikke bodemsquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:50 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Amerikaanse pizza's, bah...Dikke bodems.
Ze steggelen over wie het nationalistische recht heeft om te zeggen dat Baklava van hun is omdat iemand die zij totaal niet kennen en of gekend hebben baklava zou hebben uitgevonden voor hun land, terwijl de afkomst van de uitvinder niet gedocumenteerd is zou zomaar een kaas kunnen binnen lopen. Zien hoe zij bakken met verschillende laagjes en bij zichzelf kunnen denken 'wat als ik dit erbij doe' en je hebt baklava. Maar goed dat is niet de aard van de discussie hier.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waar gaat deze discussie trouwens over
Het ligt daar te gevoelig voor... Want Grieken en of Assyrische mensen zijn natuurlijk duivels die de baklava van Turkije willen stelen. Dat zijn erg gemene mensen, geen mensen zoals jij en ik.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:53 schreef deadprez het volgende:
Gewoon eten en niet zeiken over waar het vandaan komt.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:53 schreef deadprez het volgende:
Gewoon eten en niet zeiken over waar het vandaan komt.
Ben je Assyrisch?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:26 schreef vigen98 het volgende:
Gastik zeg tegen hem het is Assyrisch en hij zegt fuck jou je haat islam je haat Turkije.
Baklava is Koerdisch. Die Turken jatten alles.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:14 schreef Helsinki het volgende:
Voor mij is het gewoon baklava en het kan me bar weinig schelen waar het vandaan komt... Het is goddelijk.
Ho Ho wacht even hou je paarden. Hoe kan ik zin hebben in iets dat ik nooit gehad heb? Begrijp me niet verkeerd ik heb eens een pizza bij de turk gegeten of wat het ook was. Dat was prima, alleen Turken en of andere landen die geen varkensvlees eten ik weet niet waarom maar die gebruiken veel lam etc. Ik eet geen lam, kalf of biggetje.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:04 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn God Spongeboss, wat een idioterie hier. Je komt aanzetten met de meest far-fetched theorieën om maar niet te accepteren dat baklava een Turks gebakje is, maar claimt tegelijkertijd wel dat het helemaal niet uitmaakt wie of welk volk het heeft bedacht.
Volgens mij heb je gewoon zin in een stukje baklava en durf je het niet te eten omdat je 'geen Turks eten' eet. Houd jezelf lekker voor de gek en neem dat stukje gewoon.
Aparte combinatie.. Ga ik eens proberenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 05:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
en in de toeristische gebieden wordt hij ook wel met een bolletje ijs geserveerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |