abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:52:01 #76
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142749306
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:51 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Als je mijn eerdere post had gelezen dan had je gezien dat er inderdaad bewijs is. Of in ieder geval, het beste bewijs van de Turken komt.
Het beste bewijs wilt niet zeggen dat iets zo is, als we het beste bewijs erbij pakken dat aliens bestaan dan? En wat als de Turken die het uitvonden in Turkije eigenlijk een stam was van het landje ernaast?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_142749318
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:52 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Het beste bewijs wilt niet zeggen dat iets zo is, als we het beste bewijs erbij pakken dat aliens bestaan dan? En wat als de Turken die het uitvonden in Turkije eigenlijk een stam was van het landje ernaast?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:35 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ja, dit idd. Veel volkeren en landen rondom Turkije hebben tot nu toe baklava proberen te claimen maar geen van hen is met bewijs kunnen komen. De Grieken die een paar jaar terug zelfs in het nieuws kwamen met hun baklava claim kwamen niet verder dan het showen van een Byzantijns recept voor gebak met walnoten ZONDER fyllodeeg. :') Het was gewoon helva met walnoten. Hoe kun je gebak zonder fyllodeeg uberhaupt baklava noemen?

Anyway, het gebruik van laagjes deeg etc. is typisch Turks/Turkic en terug te vinden in bijna alle Turkse culturen over de hele wereld, ook al verschillen de keukens onderling veel van elkaar. En dat de baklava 1200 jaar terug hoogstwaarschijnlijk primitiever was en niet hetzelfde als de baklava van nu spreekt voor zich. Er zullen vast wel invloeden van buitenaf een rol hebben gespeeld in het vormen van de baklava die we nu kennen, maar de essentie blijft gewoon Turks.
http://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%BClla%C3%A7
pi_142749320
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:50 schreef Spongeboss het volgende:

Dat mensen die elkaar de kop in slaan over waar een gerecht vandaan komt, naar mijn mening gelijkstaan met voetbalsupporters die andere clubs belachelijk maken en blijven roepen dat die van hun de beste is. Objectief gezien gaat het toch gewoon om goed voetbal?
Wat heeft dat precies met mijn ondertitel te maken? (hoe kun je 'goed' en 'objectief' in één zin zetten? :') )

En wat begrijp je niet aan het begrip 'mensheid'?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_142749384
Het is friet.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:55:19 #80
419250 Spongeboss
pi_142749409
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat heeft dat precies met mijn ondertitel te maken? (hoe kun je 'goed' en 'objectief' in één zin zetten? :') )

En wat begrijp je niet aan het begrip 'mensheid'?
Ja goed ik wilde gewoon kijken of jij niet mee wilde doen om samen voor een betere mensheid te zorgen door die ondertitel te veranderen en een objectieve opzichter en waarnemer te worden samen met mij.

quote:
Tja de Italianen werken ook met laagjes in de lasagna? Maar goed wat maakt het uit het is niet dat je er een patent op kan vragen en het land waarvan het vandaan komt geld krijgt.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:58:11 #81
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_142749498
Baklava komt uit die regio, zelf toen het huidige Turkije niet eens bestond.

Die gast moet gewoon zijn bek houden. Alsof hij er uberhaupt mee wat te maken had.
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_142749503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:55 schreef Spongeboss het volgende:

Tja de Italianen werken ook met laagjes in de lasagna?
Ik ga niet voor iedere zin die ik typ een uitleg van een tien zinnen erbij typen. Dat jij het niet wil snappen is niet mijn probleem. Yufka (het deeg dat wordt gebruikt in baklava en verder essentieel is in de Turkse keuken in Turkije en de andere Turkse volkeren op de wereld) is niet te vergelijken met het deeg in lasagne. En zoals eerder gezegd, het staat zwart op wit, genoteerd door de Chinezen, dat de Turken eeuwen geleden al gebak maakten wat heel erg veel op de baklava van nu leek.
pi_142749530
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:58 schreef RodeNek het volgende:
Baklava komt uit die regio, zelf toen het huidige Turkije niet eens bestond.

Die gast moet gewoon zijn bek houden. Alsof hij er uberhaupt mee wat te maken had.
Heb jij even pech dat baklava dus niet uit Anatolie komt maar uit dezelfde regio als waar de Turken vandaan komen.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:59:38 #84
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_142749553
Borte, kan jij een beetje fatsoenlijk koken?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:00:05 #85
179075 hugecooll
pi_142749567
Waarbij 'een beetje' een beetje meer dan 14.gif is
pi_142749577
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:59 schreef hugecooll het volgende:
Borte, kan jij een beetje fatsoenlijk koken?
Redelijk.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:00:36 #87
179075 hugecooll
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:05:51 #88
419250 Spongeboss
pi_142749729
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:58 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik ga niet voor iedere zin die ik typ een uitleg van een tien zinnen erbij typen. Dat jij het niet wil snappen is niet mijn probleem. Yufka (het deeg dat wordt gebruikt in baklava en verder essentieel is in de Turkse keuken in Turkije en de andere Turkse volkeren op de wereld) is niet te vergelijken met het deeg in lasagne. En zoals eerder gezegd, het staat zwart op wit, genoteerd door de Chinezen, dat de Turken eeuwen geleden al gebak maakten wat heel erg veel op de baklava van nu leek.
Achja de Spanjaarden hebben stampot ontdekt maar wij eten het gewoon in Nederland en het boeit ons geen flikker. Waarom zo'n idioterie over wie wat waar.... Ben blij dat je het kan eten. :P
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:06:48 #89
179075 hugecooll
pi_142749750
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:05 schreef Spongeboss het volgende:
Ben blij dat je het kan eten. :P
Goeie post:ondertitel ratio
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:07:53 #90
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_142749797
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:59 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Heb jij even pech dat baklava dus niet uit Anatolie komt maar uit dezelfde regio als waar de Turken vandaan komen.
Ja dus? Man het hele Midden-oosten was Ottomaans. Het is een midden-oosters gebakje, deal with it.
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_142749861
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:07 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Ja dus? Man het hele Midden-oosten was Ottomaans. Het is een midden-oosters gebakje, deal with it.
Het gebak komt niet uit het Midden-Oosten.
pi_142749865
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:07 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Ehm, het gaat wel wat dieper dan dat, Baklava zoals we het vandaag de dag kennen komt voort uit het Topkapi Paleis, huis van de Sultan, niet uit een ver afgelegen Ottomaane provincie.
pi_142749880
_O- :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:15:37 #94
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_142750031
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ehm, het gaat wel wat dieper dan dat, Baklava zoals we het vandaag de dag kennen komt voort uit het Topkapi Paleis, huis van de Sultan, niet uit een ver afgelegen Ottomaane provincie.
Er zijn meerdere theorieën die de oorsprong beschrijven van baklava, jij noemt er één van.

Seriously, het boeit mij eerlijk gezegd niet waar het vandaan komt, ik vind het lekker. Maar het laatste waar ik tegen kan zijn mensen die gerechten gaan lopen opeisen.
pi_142750339
Türkiyem
wat kijk jij
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:38:36 #96
419250 Spongeboss
pi_142750653
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:15 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Er zijn meerdere theorieën die de oorsprong beschrijven van baklava, jij noemt er één van.

Seriously, het boeit mij eerlijk gezegd niet waar het vandaan komt, ik vind het lekker. Maar het laatste waar ik tegen kan zijn mensen die gerechten gaan lopen opeisen.
Terechte klacht, ik bedoel wat maakt het ook uit. Vaak is een gerecht ergens uitgevonden werd het niet gegeten en een ander gaat er dan mee rondlopen. De hamburger komt uit Hamburg, maar Amerika wordt ermee groot getrokken ik zie de Duitsers niet zeiken.
pi_142750693
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:38 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Terechte klacht, ik bedoel wat maakt het ook uit. Vaak is een gerecht ergens uitgevonden werd het niet gegeten en een ander gaat er dan mee rondlopen. De hamburger komt uit Hamburg, maar Amerika wordt ermee groot getrokken ik zie de Duitsers niet zeiken.
De hamburger is voor het eerst gecreëerd in de Verenigde Staten. En niet eens door een Duitser.
wat kijk jij
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:40:55 #98
419250 Spongeboss
pi_142750712
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:40 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

De hamburger is voor het eerst gecreëerd in de Verenigde Staten. En niet eens door een Duitser.
De hamburger is afkomstig uit de Duitse stad Hamburg. Men bakte daar platgedrukte ballen gehakt vlees en serveerde die op ronde broodjes. Duitse emigranten namen deze eetgewoonte mee naar de Verenigde Staten, waar het hamburger werd genoemd en de hedendaagse hamburger is ontstaan.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:42:26 #99
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_142750751
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:25 schreef housesoftheholy het volgende:
Türkiyem [ afbeelding ]
Ik dacht dat jij niets van idioot nationalisme moest hebben?
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_142750753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:40 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

De hamburger is afkomstig uit de Duitse stad Hamburg. Men bakte daar platgedrukte ballen gehakt vlees en serveerde die op ronde broodjes. Duitse emigranten namen deze eetgewoonte mee naar de Verenigde Staten, waar het hamburger werd genoemd en de hedendaagse hamburger is ontstaan.
De hamburger is toch gewoon uitgevonden en gepopulariseerd in de Verenigde Staten? Op basis van deze logica zou een bakje kapsalon ook een Turkse delicatesse zijn :')
wat kijk jij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')