Is Europa veiliger als Amerika?quote:Op maandag 28 juli 2014 22:56 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Trouwens waarom zou europa niet veilig zijn?
Er is een verschil tussen angst en gezond verstand, net zoals er een verschil is tussen moed en dwaasheid.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:56 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Waar je ook zit, angst is de verkeerde emotie.
Trouwens waarom zou europa niet veilig zijn?
Maar als we de wet van Moore moeten geloven zullen veel technologieën (waaronder agrarische) exponentieel verbeteren. (Tot e.v.t. singulariteit)quote:Op maandag 28 juli 2014 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je wil weten of dat er wel of niet teveel mensen zijn dan moet je bekijken of dat de mensheid wel of niet zonder fossiele brandstoffen dit aantal mensen kan ondersteunen. Ik laat de details aan anderen over maar de berekeningen die ik heb gezien maken behoorlijk overtuigend dat dit niet het geval is, toch zeker niet met onze levensstijl, los van de spreiding van de mensen en de middelen. We zijn dus volgens die berekeningen inderdaad met teveel mensen.
Als je enigszins een rustig leven wil dan moet je delen ja en als het aan mij lag zou ik je wel dwingen ja.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weet ik maar dan nog steeds vind ik "verplicht delen" immoreel. Ook als die Afrikaan 3 kinderen heeft, wil ie een iPad, een auto met airco en een zwembad.
Vind ik prima, mag ie zelf voor werken, dat doe ik ook. Ik ga niks met hem delen hoor, alleen vanwege de fact of life dat hij daar geboren is. Of wilde je mij dwingen mijn welvaart te verkleinen om die van hem te vergroten?
quote:Op maandag 28 juli 2014 23:11 schreef thom_05 het volgende:
ja en als het aan mij lag zou ik je wel dwingen ja.
Hoe kom je erbij dat er tot een conflict tussen de kernmachten gaat komen? Wat in Oekraïne nu gebeurt heeft altijd plaatsgevonden.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:59 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen angst en gezond verstand, net zoals er een verschil is tussen moed en dwaasheid.
Omdat we niet weten hoe ver die oorlog uit de hand loopt. Als dat gebeurt kun je er in ieder geval wel zeker van zijn dat we te maken krijgen met onrust, en genoeg Amerikaanse doelwitten door Europa heen. Als dat jouw idee van veilig is in een conflict tussen 2 kernmachten, dan heb ik natuurlijk niets gezegd.
In welk opzicht veiliger?quote:Op maandag 28 juli 2014 22:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is Europa veiliger als Amerika?
Gelukkig zijn er hier geen torens.
Dat is niet belangrijk. Alle politieke partijen hebben bezuiniging in hun programma staan. Voornamelijk op zaken die de mensen nodig hebben. Maar dan echt nodig hebben zoals onderwijs, zorg en sociale zekerheid.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie kwam er nog eens met dit voorstel?
Aan de Russische grens? En ik vind de mate waarin er harde beschuldigingen worden geuit wel verontrustend.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:13 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat er tot een conflict tussen de kernmachten gaat komen? Wat in Oekraïne nu gebeurt heeft altijd plaatsgevonden.
Het is allemaal poppenkast. Uiteindelijk drinken ze samen wel een kopje koffie. Dat is politiek.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:16 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Aan de Russische grens? En ik vind de mate waarin er harde beschuldigingen worden geuit wel verontrustend.
Het zijn gevaarlijke spelletjes.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:17 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Het is allemaal poppenkast. Uiteindelijk drinken ze samen wel een kopje koffie. Dat is politiek.
Dan toch een zeer gevaarlijk bakkie. Ik zou er niet teveel van drinken. Een poppenkast is het allemaal zeker niet. Ik denk dat dit voor het plebs ook niet te doorgronden is.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:17 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Het is allemaal poppenkast. Uiteindelijk drinken ze samen wel een kopje koffie. Dat is politiek.
Oh jawel hoor. Je moet alleen lezen. Veel lezen.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dan toch een zeer gevaarlijk bakkie. Ik zou er niet teveel van drinken. Een poppenkast is het allemaal zeker niet. Ik denk dat dit voor het plebs ook niet te doorgronden is.
Dat zeg ik toch, of de mensheid moet zijn levensstijl drastisch omgooien, of het is een ramp van episch formaat, maaaaaaar dat zouden de belanghebbenden van het systeem niet leuk vinden want zij leven er van dus nemen ze liever optie B: oorlog met zoveel mogelijk slachtoffers.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:28 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat de wereld overbevolkt is. Het probleem is de verdeling en verspilling.
Verder is het door de huidige systeem veel geld geïnvesteerd in zaken die weliswaar commercieel interessant zijn maar geen enkele meerwaarde bieden aan de wereld en maatschappij.
Dat zie ik ook als een van de grootste problemen voor de toekomst. Gelukkig kan de mens prima overleven zonder al die zeldzamere elementen maar de mogelijkheden zouden flink beperkt worden.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef El_Matador het volgende:
Het grootste probleem in mijn ogen zijn ertsen. En met name omdat we veel van die zeldzame elementen nu in "zinloze" commerciele "rotzooi" stoppen.
De wet van Moore - niet bepaald een harde wet maar slechts een voorspelling op basis van een vaststelling - geldt bij mijn weten enkel voor het aantal schakelelementen op een geïntegreerd circuit en zelfs dat niet lang meer (waarschijnlijk tot 2015-2020) aangezien de schaal zo klein wordt dat nog denser niet mogelijk is wegens quantumeffecten. Dat heeft te maken met hoe groot atomen zijn. Nieuwe technologieën zullen op een gegeven moment nodig gaan zijn zoals een quantumcomputer en optische circuits.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:03 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Maar als we de wet van Moore moeten geloven zullen veel technologieën (waaronder agrarische) exponentieel verbeteren. (Tot e.v.t. singulariteit)
In alle eerlijkheid; zou jij die mensen missen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, of de mensheid moet zijn levensstijl drastisch omgooien, of het is een ramp van episch formaat, maaaaaaar dat zouden de belanghebbenden van het systeem niet leuk vinden want zij leven er van dus nemen ze liever optie B: oorlog met zoveel mogelijk slachtoffers.
Welke mensen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid; zou jij die mensen missen?
Nope, de wet van Moore ging over aantal transistors, later werd ie meer voor de snelheid van computers gebruikt, maar het was toen al geen voorspellende wet meer, eerder een streefdoel: maw de planning was gericht op elke 18 maand de snelheid te verdubbelen. Als dat niet ging via snellere schakelingen, dan bedacht men nieuwe technieken: parallelisatie, pre-fetching, 16 bit, 32 bit 64 bit, cache geheugen, quad processoren etc...quote:Op maandag 28 juli 2014 23:03 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Maar als we de wet van Moore moeten geloven zullen veel technologieën (waaronder agrarische) exponentieel verbeteren. (Tot e.v.t. singulariteit)
Die volgens de depopulatisten het veld moeten ruimen om "onze" levensstijl te behouden...quote:
Maar je hebt hier last van tunnelvisie. De wet van Moore gaat veel verder dan alleen chipsets. Een voorbeeld: de kosten van het analyseren van een stukje genoom. Tien jaar geleden kostte dat 10 miljoen. Nu? Zo'n 5k.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:52 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Nope, de wet van Moore ging over aantal transistors, later werd ie meer voor de snelheid van computers gebruikt, maar het was toen al geen voorspellende wet meer, eerder een streefdoel: maw de planning was gericht op elke 18 maand de snelheid te verdubbelen. Als dat niet ging via snellere schakelingen, dan bedacht men nieuwe technieken: parallelisatie, pre-fetching, 16 bit, 32 bit 64 bit, cache geheugen, quad processoren etc...
Maar dat kost wel alsmaar meer geld, ten tijde van de 486 had je 5 of 6 processor fabrikanten, nu heb je Intel en AMD. Wie nu een concurrerend bedrijf zou willen oprichten heeft miljarden nodig.
De verkoop is steeds gestegen, dus die stijgende kosten waren te dragen, maar ook dat zal eens stoppen.
Daar heb je gelijk in. Maar andere technologische verbeteringen - niet op kwantumniveau - hebben ook te maken met de wet van Moore. Zie hierboven.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De wet van Moore - niet bepaald een harde wet maar slechts een voorspelling op basis van een vaststelling - geldt bij mijn weten enkel voor het aantal schakelelementen op een geïntegreerd circuit en zelfs dat niet lang meer (waarschijnlijk tot 2015-2020) aangezien de schaal zo klein wordt dat nog denser niet mogelijk is wegens quantumeffecten. Dat heeft te maken met hoe groot atomen zijn. Nieuwe technologieën zullen op een gegeven moment nodig gaan zijn zoals een quantumcomputer en optische circuits.
bij dna sequencing heeft men enkele technieken otdekt die het proces veel sneller en goedkoper mogelijk maakten, en dan is het een kwestie van massaproduktie. Microprocessoren en dna zijn kleine zaken, een volledige processor zonder behuizing weegt fractie van een gram, dna weegt nanogrammen. Maar neem voedselproduktie: je zal nooit boven de 4 - 8 kcal per gram komen, en de minimum energie nodig voor het groeien of synthetiseren van voedsel is een absolute grens, je kan er niet onder, dat ligt vast door de wetten van de thermodynamica.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 02:18 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Maar je hebt hier last van tunnelvisie. De wet van Moore gaat veel verder dan alleen chipsets. Een voorbeeld: de kosten van het analyseren van een stukje genoom. Tien jaar geleden kostte dat 10 miljoen. Nu? Zo'n 5k.
[..]
De mensen die euroshopper frisdrank innemen waar aspartaam in zit? Die met een mobiel naast hun hoofd slapen? Die hun eten in de magnetron doen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die volgens de depopulatisten het veld moeten ruimen om "onze" levensstijl te behouden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |