abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142832076
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:56 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Trouwens waarom zou europa niet veilig zijn?
Is Europa veiliger als Amerika?
Gelukkig zijn er hier geen torens.
pi_142832101
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:56 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Waar je ook zit, angst is de verkeerde emotie.
Trouwens waarom zou europa niet veilig zijn?
Er is een verschil tussen angst en gezond verstand, net zoals er een verschil is tussen moed en dwaasheid.

Omdat we niet weten hoe ver die oorlog uit de hand loopt. Als dat gebeurt kun je er in ieder geval wel zeker van zijn dat we te maken krijgen met onrust, en genoeg Amerikaanse doelwitten door Europa heen. Als dat jouw idee van veilig is in een conflict tussen 2 kernmachten, dan heb ik natuurlijk niets gezegd.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:03:08 #103
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142832272
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je wil weten of dat er wel of niet teveel mensen zijn dan moet je bekijken of dat de mensheid wel of niet zonder fossiele brandstoffen dit aantal mensen kan ondersteunen. Ik laat de details aan anderen over maar de berekeningen die ik heb gezien maken behoorlijk overtuigend dat dit niet het geval is, toch zeker niet met onze levensstijl, los van de spreiding van de mensen en de middelen. We zijn dus volgens die berekeningen inderdaad met teveel mensen.
Maar als we de wet van Moore moeten geloven zullen veel technologieën (waaronder agrarische) exponentieel verbeteren. (Tot e.v.t. singulariteit)
  maandag 28 juli 2014 @ 23:11:45 #104
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142832738
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat weet ik maar dan nog steeds vind ik "verplicht delen" immoreel. Ook als die Afrikaan 3 kinderen heeft, wil ie een iPad, een auto met airco en een zwembad.

Vind ik prima, mag ie zelf voor werken, dat doe ik ook. Ik ga niks met hem delen hoor, alleen vanwege de fact of life dat hij daar geboren is. Of wilde je mij dwingen mijn welvaart te verkleinen om die van hem te vergroten? :r
Als je enigszins een rustig leven wil dan moet je delen ja en als het aan mij lag zou ik je wel dwingen ja.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142832830
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:11 schreef thom_05 het volgende:
ja en als het aan mij lag zou ik je wel dwingen ja.
:r :r :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 28 juli 2014 @ 23:13:31 #106
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142832860
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:59 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen angst en gezond verstand, net zoals er een verschil is tussen moed en dwaasheid.

Omdat we niet weten hoe ver die oorlog uit de hand loopt. Als dat gebeurt kun je er in ieder geval wel zeker van zijn dat we te maken krijgen met onrust, en genoeg Amerikaanse doelwitten door Europa heen. Als dat jouw idee van veilig is in een conflict tussen 2 kernmachten, dan heb ik natuurlijk niets gezegd.
Hoe kom je erbij dat er tot een conflict tussen de kernmachten gaat komen? Wat in Oekraïne nu gebeurt heeft altijd plaatsgevonden.
- Henry de Jouvenel
  maandag 28 juli 2014 @ 23:14:19 #107
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142832908
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is Europa veiliger als Amerika?
Gelukkig zijn er hier geen torens.
In welk opzicht veiliger?
- Henry de Jouvenel
  maandag 28 juli 2014 @ 23:16:41 #108
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142833018
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie kwam er nog eens met dit voorstel?
Dat is niet belangrijk. Alle politieke partijen hebben bezuiniging in hun programma staan. Voornamelijk op zaken die de mensen nodig hebben. Maar dan echt nodig hebben zoals onderwijs, zorg en sociale zekerheid.
- Henry de Jouvenel
pi_142833020
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:13 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat er tot een conflict tussen de kernmachten gaat komen? Wat in Oekraïne nu gebeurt heeft altijd plaatsgevonden.
Aan de Russische grens? En ik vind de mate waarin er harde beschuldigingen worden geuit wel verontrustend.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:17:55 #110
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142833089
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:16 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Aan de Russische grens? En ik vind de mate waarin er harde beschuldigingen worden geuit wel verontrustend.
Het is allemaal poppenkast. Uiteindelijk drinken ze samen wel een kopje koffie. Dat is politiek.
- Henry de Jouvenel
pi_142833119
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:17 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Het is allemaal poppenkast. Uiteindelijk drinken ze samen wel een kopje koffie. Dat is politiek.
Het zijn gevaarlijke spelletjes.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:22:17 #112
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142833335
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:17 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Dan toch een zeer gevaarlijk bakkie. Ik zou er niet teveel van drinken. Een poppenkast is het allemaal zeker niet. Ik denk dat dit voor het plebs ook niet te doorgronden is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 28 juli 2014 @ 23:49:52 #113
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142834735
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:22 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan toch een zeer gevaarlijk bakkie. Ik zou er niet teveel van drinken. Een poppenkast is het allemaal zeker niet. Ik denk dat dit voor het plebs ook niet te doorgronden is.
Oh jawel hoor. Je moet alleen lezen. Veel lezen.
- Henry de Jouvenel
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:02:41 #114
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142837240
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:28 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens dat de wereld overbevolkt is. Het probleem is de verdeling en verspilling.
Verder is het door de huidige systeem veel geld geïnvesteerd in zaken die weliswaar commercieel interessant zijn maar geen enkele meerwaarde bieden aan de wereld en maatschappij.
Dat zeg ik toch, of de mensheid moet zijn levensstijl drastisch omgooien, of het is een ramp van episch formaat, maaaaaaar dat zouden de belanghebbenden van het systeem niet leuk vinden want zij leven er van dus nemen ze liever optie B: oorlog met zoveel mogelijk slachtoffers.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_142837341
Gebeurt genoeg op de wereld. Oorlogje hier en oorlog daar.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:23:02 #116
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142837654
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:45 schreef El_Matador het volgende:
Het grootste probleem in mijn ogen zijn ertsen. En met name omdat we veel van die zeldzame elementen nu in "zinloze" commerciele "rotzooi" stoppen.
Dat zie ik ook als een van de grootste problemen voor de toekomst. Gelukkig kan de mens prima overleven zonder al die zeldzamere elementen maar de mogelijkheden zouden flink beperkt worden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:29:17 #117
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142837764
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:03 schreef Goldenrush het volgende:

[..]

Maar als we de wet van Moore moeten geloven zullen veel technologieën (waaronder agrarische) exponentieel verbeteren. (Tot e.v.t. singulariteit)
De wet van Moore - niet bepaald een harde wet maar slechts een voorspelling op basis van een vaststelling - geldt bij mijn weten enkel voor het aantal schakelelementen op een geïntegreerd circuit en zelfs dat niet lang meer (waarschijnlijk tot 2015-2020) aangezien de schaal zo klein wordt dat nog denser niet mogelijk is wegens quantumeffecten. Dat heeft te maken met hoe groot atomen zijn. Nieuwe technologieën zullen op een gegeven moment nodig gaan zijn zoals een quantumcomputer en optische circuits.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_142837943
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:02 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, of de mensheid moet zijn levensstijl drastisch omgooien, of het is een ramp van episch formaat, maaaaaaar dat zouden de belanghebbenden van het systeem niet leuk vinden want zij leven er van dus nemen ze liever optie B: oorlog met zoveel mogelijk slachtoffers.
In alle eerlijkheid; zou jij die mensen missen?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 29 juli 2014 @ 01:43:17 #119
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142837988
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid; zou jij die mensen missen?
Welke mensen?
pi_142838084
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:03 schreef Goldenrush het volgende:

[..]

Nope, de wet van Moore ging over aantal transistors, later werd ie meer voor de snelheid van computers gebruikt, maar het was toen al geen voorspellende wet meer, eerder een streefdoel: maw de planning was gericht op elke 18 maand de snelheid te verdubbelen. Als dat niet ging via snellere schakelingen, dan bedacht men nieuwe technieken: parallelisatie, pre-fetching, 16 bit, 32 bit 64 bit, cache geheugen, quad processoren etc...
Maar dat kost wel alsmaar meer geld, ten tijde van de 486 had je 5 of 6 processor fabrikanten, nu heb je Intel en AMD. Wie nu een concurrerend bedrijf zou willen oprichten heeft miljarden nodig.
De verkoop is steeds gestegen, dus die stijgende kosten waren te dragen, maar ook dat zal eens stoppen.
pi_142838323
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Welke mensen?
Die volgens de depopulatisten het veld moeten ruimen om "onze" levensstijl te behouden...

dinsdag 29 juli 2014 @ 02:18:41 #122
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142838361
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:52 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Nope, de wet van Moore ging over aantal transistors, later werd ie meer voor de snelheid van computers gebruikt, maar het was toen al geen voorspellende wet meer, eerder een streefdoel: maw de planning was gericht op elke 18 maand de snelheid te verdubbelen. Als dat niet ging via snellere schakelingen, dan bedacht men nieuwe technieken: parallelisatie, pre-fetching, 16 bit, 32 bit 64 bit, cache geheugen, quad processoren etc...
Maar dat kost wel alsmaar meer geld, ten tijde van de 486 had je 5 of 6 processor fabrikanten, nu heb je Intel en AMD. Wie nu een concurrerend bedrijf zou willen oprichten heeft miljarden nodig.
De verkoop is steeds gestegen, dus die stijgende kosten waren te dragen, maar ook dat zal eens stoppen.
Maar je hebt hier last van tunnelvisie. De wet van Moore gaat veel verder dan alleen chipsets. Een voorbeeld: de kosten van het analyseren van een stukje genoom. Tien jaar geleden kostte dat 10 miljoen. Nu? Zo'n 5k.

En ik drijf er misschien in door, maar nieuwe markten betekent ook nieuwe (exponentiële) inkomsten voor bijvoorbeeld Intel. Zie: http://www.telegraaf.nl/d(...)helft_stijgen__.html

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De wet van Moore - niet bepaald een harde wet maar slechts een voorspelling op basis van een vaststelling - geldt bij mijn weten enkel voor het aantal schakelelementen op een geïntegreerd circuit en zelfs dat niet lang meer (waarschijnlijk tot 2015-2020) aangezien de schaal zo klein wordt dat nog denser niet mogelijk is wegens quantumeffecten. Dat heeft te maken met hoe groot atomen zijn. Nieuwe technologieën zullen op een gegeven moment nodig gaan zijn zoals een quantumcomputer en optische circuits.
Daar heb je gelijk in. Maar andere technologische verbeteringen - niet op kwantumniveau - hebben ook te maken met de wet van Moore. Zie hierboven.

Een kwantumcomputer lijkt voor ons nu misschien niet reëel, maar dan nog, honderd jaar geleden was de technologie die wij nu hebben nog geeneens een natte droom van de mensen toen, en ik heb er de volste vertrouwen in dat wij binnenkort in zoiets kunnen slagen.
pi_142838427
Ja leuk met jullie geeks, en ik vind het allemaal prachtig hoor maar 7 miljard iPads en iedereen een robot thuis en Googlebrillen en dan ook nog verwachten dat de pacemakers betaalbaar blijven en we niet Antarctica ook nog moeten ontginnen...

Dat gaat dus niet.

pi_142838572
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 02:18 schreef Goldenrush het volgende:

[..]

Maar je hebt hier last van tunnelvisie. De wet van Moore gaat veel verder dan alleen chipsets. Een voorbeeld: de kosten van het analyseren van een stukje genoom. Tien jaar geleden kostte dat 10 miljoen. Nu? Zo'n 5k.
[..]
bij dna sequencing heeft men enkele technieken otdekt die het proces veel sneller en goedkoper mogelijk maakten, en dan is het een kwestie van massaproduktie. Microprocessoren en dna zijn kleine zaken, een volledige processor zonder behuizing weegt fractie van een gram, dna weegt nanogrammen. Maar neem voedselproduktie: je zal nooit boven de 4 - 8 kcal per gram komen, en de minimum energie nodig voor het groeien of synthetiseren van voedsel is een absolute grens, je kan er niet onder, dat ligt vast door de wetten van de thermodynamica.
Kledij kan niet kleiner worden, auto's, huizen etc ook niet. Een hoop zaken kan je niet kleiner maken omdat de afmetingen deel uitmaken van de functionaliteit. De wet van Moore kan niet overal gelden.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:26:50 #125
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142844639
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die volgens de depopulatisten het veld moeten ruimen om "onze" levensstijl te behouden...
De mensen die euroshopper frisdrank innemen waar aspartaam in zit? Die met een mobiel naast hun hoofd slapen? Die hun eten in de magnetron doen? :)

De grondstoffen trouwens waar frankrijk en china een monopolie op hebben (in mijnen @ afrika) die in alle technologie zitten, zijn eindiger dan olie, dus die zijn binnen een jaar of 5 op.
Dat word hard lachen straks met al die extreem gehandicapte mensen die dan niks meer kunnen opzoeken als ze buiten staan. En ook geen normaal sociaal contact kunnen leggen met mensen in het echt etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')