abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 14:40:24 #76
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142812799
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:06 schreef Rica het volgende:

[..]

Yep. Ik had een jaartje ofzo op TRU gezeten. Collega-mod had de brui er al aan gegeven en ik zelf stond ook op punt van kappen. Vond niet dat ik iets opgeschoten was er een beter discussieforum van te maken. Veel discussies achter, vooral met ITeejer, een beetje de vader van TRU, en men stond uiteindelijk wel open voor het idee. Zo gezegd, zo gedaan. De naam die ik had bedacht, BNW, vond Danny maar niks maar Yvonne (maidenfan) wel. :D

Jeetje dit voelt echt lang geleden allemaal. :)
Ah ja, je kwam op BNW samen met Pete, Jogy is toen op jouw plaats op TRU gekomen samen met Lillith_wicca (als ik het goed schrijf)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 28 juli 2014 @ 14:42:49 #77
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142812884
"Brave New World" is inderdaad perfect gekozen ^O^

Zodra er gratis soma uitgedeeld wordt kom ik daar ook posten :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_142813056
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:43 schreef Rica het volgende:

[..]

Dit was een andere account van mij ;)

De reden waarom ik me hard heb gemaakt voor splitsing was omdat het goede manier leek om de problemen waar TRU mee kampte aan te pakken. Meer ruimte voor beide groepen onderwerpen, alles een duidelijke eigen plek en een eigen smoel. In die tijd was feedback het meest actieve topic en het was nogal een chaos waarbij alles door elkaar liep. Onmogelijk onderwerpen ontopic te houden.

Dat doel is wel bereikt vind ik. Vooral het on-topic houden ging daarna stukken beter.

Alleen TRU een goede smoel te geven is minder gelukt. Tenminste niet eentje die aanspreekt op dit moment. Terwijl het echt leuke onderwerpen zijn die veel mensen stiekem best interessant vinden.

Steeds nieuwe topics maken kan erg gekunsteld voelen maar dat is eigenlijk de enige manier om het nieuw leven in te blazen. Hou nieuws op dit gebied in de gaten (zijn wel sites die daar handig voor zijn) en posten die hap.

If you build it they will come! :P
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:06 schreef Rica het volgende:

[..]

Yep. Ik had een jaartje ofzo op TRU gezeten. Collega-mod had de brui er al aan gegeven en ik zelf stond ook op punt van kappen. Vond niet dat ik iets opgeschoten was er een beter discussieforum van te maken. Veel discussies achter, vooral met ITeejer, een beetje de vader van TRU, en men stond uiteindelijk wel open voor het idee. Zo gezegd, zo gedaan. De naam die ik had bedacht, BNW, vond Danny maar niks maar Yvonne (maidenfan) wel. :D

Jeetje dit voelt echt lang geleden allemaal. :)
Jij was mod op TRU? Als NorthernStar? In welke periode was dat dan? Ik heb Muus en Iteejer nog meegemaakt als mods..
pi_142813117
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:42 schreef R0N1N het volgende:

Soma.. Het lijkt een foute maatschappij die Huxley neerzet in zijn boek. Maar als mensen gelukkig zijn, wat is er dan eigenlijk mis mee?
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 14:59:12 #80
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142813468
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Jij was mod op TRU? Als NorthernStar? In welke periode was dat dan? Ik heb Muus en Iteejer nog meegemaakt als mods..
2006/2007 ongeveer geloof ik :Y
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 15:01:44 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_142813597
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:42 schreef R0N1N het volgende:

Wat is soma? Ik weet het weer.

"..there is always soma, delicious soma, half a gramme for a half-holiday, a gramme for a week-end, two grammes for a trip to the gorgeous East
  maandag 28 juli 2014 @ 15:01:45 #82
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142813600
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Soma.. Het lijkt een foute maatschappij die Huxley neerzet in zijn boek. Maar als mensen gelukkig zijn, wat is er dan eigenlijk mis mee?
ehm... heb je het boek gelezen ?
  maandag 28 juli 2014 @ 15:02:20 #83
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142813633
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:01 schreef Lavenderr het volgende:
Wat is soma?
XTC ;)

... maar dan anders :P

BNW's Soma
pi_142813839
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:01 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ja! Jaren geleden alweer. Maar toen vroeg ik me hetzelfde af :P
Is dat erg? :o
  maandag 28 juli 2014 @ 15:10:48 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142814009
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:01 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ghehe maar hij heeft wel een punt verder. Als men gelukkig is (ook al komt het door zware indoctrinatie en gemanipuleerde embryo's) dan valt er wel een argument te maken dat het niet geheel slecht is. 1984 is in ieder geval een veel naardere dystopie :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_142814192
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:59 schreef senesta het volgende:

[..]

Ok dan.. Kan ik me niets van herinneren. Nou ja, zal mss. net een periode zijn geweest dat ik iets minder op TRU was..
  maandag 28 juli 2014 @ 15:59:09 #87
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142815943
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:10 schreef jogy het volgende:
Ghehe maar hij heeft wel een punt verder. Als men gelukkig is (ook al komt het door zware indoctrinatie en gemanipuleerde embryo's) dan valt er wel een argument te maken dat het niet geheel slecht is. 1984 is in ieder geval een veel naardere dystopie :P.
... en de werkelijkheid zit er ergens tussenin :P

Anyway, valt genoeg op dat "geluk" af te dingen, maar agreed, 1984 is erger/duisterder.
Verder ook niet van belang voor de TRU discussie ;)
  maandag 28 juli 2014 @ 16:02:31 #88
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_142816052
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:59 schreef senesta het volgende:

[..]

Goed geheugen! :)

MED / NorthernStar op Truth.

(kwam net van NWS MED / NorthernStar stopt op NWS. )

Na splitsing nog een tijdje BNW en toen een beetje vervelend opgestapt helaas.

Allemaal oude koeien en niet relevant behalve dat mijn vertrek mede te maken had dat ik vond dat ik als mod te weinig middelen had iets te kunnen doen. Ik weet niet of het nog zo extreem is maar destijds stond vrijheid van meningsuiting (mede door de tijdsgeest ws. Denk aan Fortuyn/Van Gogh) tot in het belachelijke boven alles. Eén policy voor alle fora. I kid you not. Dezelfde regels voor ONZ en KLB als TRU en NWS wilde men. Dus je hebt als mods amper middelen, krijgt steeds te horen dat je alles maar moet laten gaan en forumspecifieke regels schaffen we af.

Het gaat niet om wat beter of slechter is maar die keuzes hebben wel invloed op het soort topics en users (gehad) en fora als TRU zullen daar het eerst en het meest van lijden.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_142817940
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:02 schreef Rica het volgende:

Allemaal oude koeien en niet relevant
TRU heeft betere tijden gekend, maar laten we ons richten op de toekomst.
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 17:15:32 #90
249559 crew  Lavenderr
pi_142818717
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

maandag 28 juli 2014 @ 17:51:43 #91
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142819915
Je kan zeggen wat je wilt, maar het (huidige deel van het) feedback topic van TRU is al 2 jaar oud & staat pas op exact 100 posts. Dat was ooit wel anders :P (het deeltje daarvoor ging één maand mee en die daarvoor 2 maanden.)

Bovendien is daar het onderwerp voor 75% gelijk aan dit topic. ;)
  maandag 28 juli 2014 @ 18:01:27 #92
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142820226
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:02 schreef Rica het volgende:
Goed geheugen! :)

MED / NorthernStar op Truth.

(kwam net van NWS MED / NorthernStar stopt op NWS. )

Na splitsing nog een tijdje BNW en toen een beetje vervelend opgestapt helaas.

Allemaal oude koeien en niet relevant behalve dat mijn vertrek mede te maken had dat ik vond dat ik als mod te weinig middelen had iets te kunnen doen. Ik weet niet of het nog zo extreem is maar destijds stond vrijheid van meningsuiting (mede door de tijdsgeest ws. Denk aan Fortuyn/Van Gogh) tot in het belachelijke boven alles. Eén policy voor alle fora. I kid you not. Dezelfde regels voor ONZ en KLB als TRU en NWS wilde men. Dus je hebt als mods amper middelen, krijgt steeds te horen dat je alles maar moet laten gaan en forumspecifieke regels schaffen we af.

Het gaat niet om wat beter of slechter is maar die keuzes hebben wel invloed op het soort topics en users (gehad) en fora als TRU zullen daar het eerst en het meest van lijden.
Kan me er iets bij voorstellen :Y

Maar geloof me, admin zijn op je eigen forum, op je eigen site, is niet minder frustrerend, al bepaal je de regels min of meer zelf. ;)
pi_142820624
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:51 schreef R0N1N het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, maar het (huidige deel van het) feedback topic van TRU is al 2 jaar oud & staat pas op exact 100 posts. Dat was ooit wel anders :P (het deeltje daarvoor ging één maand mee en die daarvoor 2 maanden.)

Dit is eigenlijk feedback ja, maar toch goed dat het ter sprake wordt gebracht. Kennelijk leeft TRU toch nog onder een aantal van ons.
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 18:26:41 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_142820952
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:51 schreef R0N1N het volgende:

Tegen wie heb je het nu ?
  maandag 28 juli 2014 @ 19:18:50 #95
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142822670
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:26 schreef Lavenderr het volgende:
Tegen wie heb je het nu ?
Wie 't horen wil :P
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 19:19:40 #96
249559 crew  Lavenderr
pi_142822697
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:18 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Wie 't horen wil :P
Oh ok :P
  maandag 28 juli 2014 @ 19:23:51 #97
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142822875
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit is eigenlijk feedback ja, maar toch goed dat het ter sprake wordt gebracht. Kennelijk leeft TRU toch nog onder een aantal van ons.
Zeker. Niets mis met dit topic. Zolang het wat gemoedelijker aan toe gaat dan in die FB deeltjes. (heb ze weer eens vluchtig tot 3 delen terug doorgelezen, wat een geOH :') Netsplitter en Yvonne mengen zich er ook nog tussen.)

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja, klinkt leuk, maar ... hoe & op welke toekomst is nou juist de prangende vraag in dit topic.
pi_142824640
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:23 schreef R0N1N het volgende:

Ja, klinkt leuk, maar ... hoe & op welke toekomst is nou juist de prangende vraag in dit topic.
Ja, vandaar dus.
En suggesties zijn welkom. :)
  maandag 28 juli 2014 @ 20:19:02 #99
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142825050
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja, vandaar dus.
En suggesties zijn welkom. :)
Suggesties niet, maar omtrent wat TRU is en inhoud heb ik ooit een post in die 'flamewar' op de feedback gezet waar Yvonne zelfs "Amen" op antwoorde :P

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 01:28 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Beste Vogeltjesdans (& Bastard) mensen, we zijn binnen dit sub-forum ALLEMAAL "believers".
Pro & Contra.

Het zijn dan ook gewoonlijk de "extremisten" die elkaar in de haren vliegen.

Waar jij & Bastard sommigen aan refereren als "believers" is slechts 1 geloof. 1 van de vele.

Dat terwijl er helemaal niet één soort TRU "believer" bestaat.

Onzinnig dus om daar over te zeuren, tenzij je van de moderatie liever een soort inquisitie maakt die ieder afwijkend geluid op de banstapel gooit.

TRU is gewoon een forum met (controversiele (!!!) & per definitie onbewezen) onderwerpen & mensen met verschillende standpunten. Dat daar (emotionele) discussies en meningsverschillen bij komen kijken, is onvermijdelijk. Vooral omdat het een kwestie van (afwijkend) geloof is, waarbij dus emoties & "gevoel" de boventoon voeren. Het is aan iedere deelnemer om, in ieder geval, zijn/haar persoonlijke fatsoen te bewaren. (& Het is aan de mods om dat te bewaken.)

Je hebt alleen jezelf ermee om je steeds weer druk te maken over dezelfde "stoorzenders". Bovendien vinden die dat alleen maar leuk.

De discussie an sich of dingen uberhaubt wel kunnen of (mogelijkerwijs) bestaan, hoort wel degelijk in TRU thuis. Het is geen "thee kransje" voor "gelijk gezinden".

TRUth gaat over "wat is er nu werkelijk 'out there' ?".
Dan moet je ook "wie, wat, waar, waarmee, waarom" durven & kunnen vragen.

Dat is althans hoe ik het zie, maar jullie zien liever wel een besloten thee kransje (?), waar iedereen z'n ervaring met "geesten" of "aliens" kan delen, maar iedere verdere, werkelijk diepere (!!!), discussie over hoe dat dan werkt, in elkaar steekt, de mogelijkheden maar ook onmogelijkheden, implicaties enz, zoveel mogelijk uit de weg gaat.

Zodra je namelijk verder gaat dan dat delen van ervaringen, zul je zien dat zelfs binnen dat groepje "gelijk gezinden" men elkaar naar de strot gaat vliegen over details waar men van mening verschilt.
Inclusief exact dezelfde soort "toestanden" als je nu ook al hebt.

Wil je een forum over wat vermeende geesten/aliens zoals doen, of wil je een forum over onverklaarbare dingen waarbij geesten/aliens een mogelijke verklaring is ?

Alleen dat laatste forum is de term: "the truth is out there" waard, dat eerste niet. IMHO.
pi_142826371
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:19 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Suggesties niet, maar omtrent wat TRU is en inhoud heb ik ooit een post in die 'flamewar' op de feedback gezet waar Yvonne zelfs "Amen" op antwoorde :P

[..]

Een pleidooi tegen de 'onzin'roepers en voor een beschaafde discussie. Maar dat is allang aan de orde. Hoewel je dat nooit helemaal tegenhoudt wordt daar consequent op gemodereerd.
Er wordt ook allang onderscheid gemaakt tussen ervarings - en discussietopics. De TS kan min of meer zelf bepalen of hij wil praten over wat 'aliens zoals doen' of een discussie waarbij dit soort zaken een mogelijke verklaring is. Tevens wordt er veel minder getrolld, dus ik zie de relevantie niet om dat op te rakelen. Als het geen suggestie is, wat is dan eigenlijk je punt?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 07:46:41 #101
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_142839275
Je zit nu alleen op TRU Enneacanthus_Obesus? (heb je naam maar eens opgezocht want geen idee wat het was. :D )

Misschien er (eventueel tijdelijk) iemand naast nemen die helpt met nieuwe topics te starten? Ook omdat je zegt dat je het moeilijk vind onderwerpen te vinden.

En voor de laatste zijn TRU-gerelateerd nieuwssites misschien best handig. Ik noemde al Graham Hancock. Daar staat bijna dagelijks nieuws op.

http://www.grahamhancock.com/news/

Een paar headlines van de afgelopen dagen:

- Close Encounters Of The Radio Kind? Mystery Bursts Baffle Astronomers
- lnside the mysterious Yamal crater
- Oldest Medical Report of Near-Death Experience Discovered
- The Mysterious Moving Coffins of Barbados
- Our Alien DNA
- Crowdsourcing The Search For Alien Artifacts
- Mysteries of medieval graffiti in England's churches
enz

Een ordinaire nieuwsdump zoals vaak in NWS gebeurt is niet mooi maar als het werkt? Kan evengoed een lopend topic opleveren. :)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_142839869
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 07:46 schreef Rica het volgende:
Je zit nu alleen op TRU Enneacanthus_Obesus? (heb je naam maar eens opgezocht want geen idee wat het was. :D )

Misschien er (eventueel tijdelijk) iemand naast nemen die helpt met nieuwe topics te starten? Ook omdat je zegt dat je het moeilijk vind onderwerpen te vinden.

En voor de laatste zijn TRU-gerelateerd nieuwssites misschien best handig. Ik noemde al Graham Hancock. Daar staat bijna dagelijks nieuws op.

- Our Alien DNA
enz

Een ordinaire nieuwsdump zoals vaak in NWS gebeurt is niet mooi maar als het werkt? Kan evengoed een lopend topic opleveren. :)
Dat is fantastisch! ^O^
Voorheen hielp Natalie me mee modden. Nu helpt Lavenderr hier mee, indien nodig. Om topics te starten hoef je natuurlijk geen mod te zijn. Dus als je je geroepen voelt..
Als het hier structureel drukker wordt, zou ik haar er officieel naast willen hebben. Ze is een geweldige collega en een zeer goede mod.
Ik zou zelf onmiddellijk aan de gang zijn gegaan met je suggesties, maar ik ga zo op vakantie. :P
pi_142840120
quote:

- Our Alien DNA
enz

Ik heb er toch nog eentje geopend. Ik vind het zelf wat minder als onderwerp voor TRU. Het raakvlak is maar flinterdun, maar wie weet slaat het aan. :)
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:39:46 #104
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142841729
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een pleidooi tegen de 'onzin'roepers en voor een beschaafde discussie. Maar dat is allang aan de orde. Hoewel je dat nooit helemaal tegenhoudt wordt daar consequent op gemodereerd.
:? Is dat werkelijk alles wat je er uit haalt ?
quote:
Er wordt ook allang onderscheid gemaakt tussen ervarings - en discussietopics. De TS kan min of meer zelf bepalen of hij wil praten over wat 'aliens zoals doen' of een discussie waarbij dit soort zaken een mogelijke verklaring is. Tevens wordt er veel minder getrolld, dus ik zie de relevantie niet om dat op te rakelen. Als het geen suggestie is, wat is dan eigenlijk je punt?
Die regels zijn al jaren geleden ingesteld ... hoewel het er sindsdien rustiger aan toe gaat (er zijn geen (nauwelijks) vaste huistrollen meer) heeft het niet geholpen de leegloop te stoppen.

Er wordt amper nog gepost. Logisch dat er dan ook minder wordt getrolled. Echter, van de posts die hier nog wel binnenkomen is een groot aandeel nog altijd getroll. Met name als het topic in de "active topics list" terecht komt of net nieuw is zijn de eerste reaties van het niveau kleuterschool. Dat zijn echter geen 'TRU-bezoekers'.

Mijn grootste punt is eigenlijk dat er niet veel aan valt te 'sturen'. (vanuit moderatie of door het besloten te maken). Het zijn vooral de users die het zelf moeten doen.

Het aantal (normale) reakties moet omhoog. ( & hoe, is de vraag ;) )
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:42:37 #105
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142841783
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
<snip>
Ik zou zelf onmiddellijk aan de gang zijn gegaan met je suggesties, maar ik ga zo op vakantie. :P
en dat kan zomaar ... }:|

:P Prettige vakantie
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:27:50 #106
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_142844669
Zolang we nog geen oorlog voeren met aliens, een deel van de mensheid evolueert naar mutanten, er nog geen zombie apocalypse gaande, is of dat we tijdreizigers ontmoeten, zullen mensen altijd skeptisch blijven.

Het leeuwendeel van de mensheid bestaat uit ongelovige Thomassen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:40:52 #107
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142845050
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:27 schreef hairybeardyman het volgende:
Zolang we nog geen oorlog voeren met aliens, een deel van de mensheid evolueert naar mutanten, er nog geen zombie apocalypse gaande, is of dat we tijdreizigers ontmoeten, zullen mensen altijd skeptisch blijven.

Het leeuwendeel van de mensheid bestaat uit ongelovige Thomassen.
Dat is op zich geen probleem. Integendeel.
Zolang de Pro's & Contra's elkaar het leven niet zuur maken, maar constructief discussieren kunnen we er met z'n allen alleen maar wijzer van worden.
pi_142846383
Ik heb het volgende getypt en hierheen verhuisd in het TRU / Close encounters of the radio kind? topic, een topic wat voor mij het voorbeeld is waarom ik in ieder geval steeds minder in TRU te vinden ben, terwijl ik enige tijd geleden een frequent bezoeker was.

Het bovenstaande topic gaat over een onbekend signaal dat door twee telescopen ontvangen werd en waarin de OP melding gemaakt wordt van speculatie over buitenaardse (alien) signalen, zonder verder in te gaan over de bron van deze speculatie en vooral niet te melden wat de basis is van deze speculatie.
Mijn bijdrage in dat topic was:

Misschien ben ik TRU ontgroeid, maar er moet toch een basis zijn om die speculatie te voeden? De claim "alien signalen" is werkelijk waar nergens op gebaseerd, zelfs het artikel in de OP laat zien dat die basis er niet is.

Misschien kan dit beter in het topic over de reanimatie/begrafenis van het TRU forum, maar vroeger gingen de speculaties tenminste nog ergens over. Ik herinner me hele topics over Out Of Place artifacts en de lichten/UFO's in de golf van Mexico waarbij tenminste basis was om een hypothese te vormen in de TRU hoek. Heden ten dage is het meer "het is (kan) buitenaards (zijn). Waarom? Gewoon, omdat het kan"...

Maar goed, misschien wordt ik te oud voor deze topics, maar wat mis is de tijden van goed onderbouwde hypotheses van bijvoorbeeld de oud user Coz (voor zover ik de naam goed herinner), over bovengenoemde onderwerpen, waarmee ik soms felle discussies had, maar waar we, voor zover ik weet, elkaars "werk" wel goed onderbouwd vonden, ondanks tegenstrijdige opinies..

Toen werden vele onderwerpen in TRU behandeld, ook door gelovers, alsof het meer was dan een losse flodder, maar werd redelijk wetenschappelijk behandeld. Hele pagina's werden vol getypt plus tekeningen, kaarten, video om je standpunt te onderbouwen. Dat daar niet alle feiten juist werden geïnterpreteerd (of gekend), doet niet af aan het feit dat de OP vaak wel een reden had om bepaalde dingen buiten de huidige kennis te stellen en er een TRU label aan te hangen. En dat ging veel verder dan "het kan een buitenaards signaal zijn, ondanks het feit dat we daar nul komma nul aanwijzingen voor hebben.".

De standaard van TRU is met de jaren langzaam maar zeker afgegleden naar ik roep wat en als je om bewijs/onderbouwing vraagt, ben je een troll..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:10:58 #109
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142847583
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:27 schreef The_stranger het volgende:
Ik heb het volgende getypt en hierheen verhuisd in het TRU / Close encounters of the radio kind? topic, een topic wat voor mij het voorbeeld is waarom ik in ieder geval steeds minder in TRU te vinden ben, terwijl ik enige tijd geleden een frequent bezoeker was.

Het bovenstaande topic gaat over een onbekend signaal dat door twee telescopen ontvangen werd en waarin de OP melding gemaakt wordt van speculatie over buitenaardse (alien) signalen, zonder verder in te gaan over de bron van deze speculatie en vooral niet te melden wat de basis is van deze speculatie.
Mijn bijdrage in dat topic was:

Misschien ben ik TRU ontgroeid, maar er moet toch een basis zijn om die speculatie te voeden? De claim "alien signalen" is werkelijk waar nergens op gebaseerd, zelfs het artikel in de OP laat zien dat die basis er niet is.

Misschien kan dit beter in het topic over de reanimatie/begrafenis van het TRU forum, maar vroeger gingen de speculaties tenminste nog ergens over. Ik herinner me hele topics over Out Of Place artifacts en de lichten/UFO's in de golf van Mexico waarbij tenminste basis was om een hypothese te vormen in de TRU hoek. Heden ten dage is het meer "het is (kan) buitenaards (zijn). Waarom? Gewoon, omdat het kan"...

Maar goed, misschien wordt ik te oud voor deze topics, maar wat mis is de tijden van goed onderbouwde hypotheses van bijvoorbeeld de oud user Coz (voor zover ik de naam goed herinner), over bovengenoemde onderwerpen, waarmee ik soms felle discussies had, maar waar we, voor zover ik weet, elkaars "werk" wel goed onderbouwd vonden, ondanks tegenstrijdige opinies..

Toen werden vele onderwerpen in TRU behandeld, ook door gelovers, alsof het meer was dan een losse flodder, maar werd redelijk wetenschappelijk behandeld. Hele pagina's werden vol getypt plus tekeningen, kaarten, video om je standpunt te onderbouwen. Dat daar niet alle feiten juist werden geïnterpreteerd (of gekend), doet niet af aan het feit dat de OP vaak wel een reden had om bepaalde dingen buiten de huidige kennis te stellen en er een TRU label aan te hangen. En dat ging veel verder dan "het kan een buitenaards signaal zijn, ondanks het feit dat we daar nul komma nul aanwijzingen voor hebben.".

De standaard van TRU is met de jaren langzaam maar zeker afgegleden naar ik roep wat en als je om bewijs/onderbouwing vraagt, ben je een troll..
Enig idee hoe we die oude tijden, waar we allemaal naar verlangen, weer terug kunnen krijgen ?

Via nieuwe topics zul je toch mensen/bezoekers moeten lokken.

Ook al is het in dit geval een topic met niets meer dan een suggestieve kop, die in de media ook gewoon gebruikt wordt om lezers te lokken.
pi_142847798
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:43 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat de lui die het zo jammer vinden dat TRU zo achteruitholt zich niet eerder hebben laten zien en actief meegepost hebben. Dat had geholpen. Nu achteraf commentaar geven is een beetje sneu.
Ook wel sneu van jou dat je dit nu post terwijl je er actief bij was als de laatsten de deur gewezen werd en/of de deur achter zich dichtgetrokken hebben.
Toen werd er actief over een toekomst van TRU gediscussieerd en werd men maar geband of gewoon de mond gesnoerd.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_142847919
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:10 schreef Lavenderr het volgende:

Ja Iteejer is de geestelijk vader van TRU.
Iteejer _O_
dat waren de hoogtedagen van TRU
samen met MUUS
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 14:22:26 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_142847970
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ook wel sneu van jou dat je dit nu post terwijl je er actief bij was als de laatsten de deur gewezen werd en/of de deur achter zich dichtgetrokken hebben.
Toen werd er actief over een toekomst van TRU gediscussieerd en werd men maar geband of gewoon de mond gesnoerd.
Licht dat laatste eens toe?

Btw, ik ben zelf ook gestopt met modden op TRU in die tijd. Maar ben nooit de mond gesnoerd en dat is bij anderen ook niet gebeurd, dus hoe je daar bij komt is me een raadsel.
pi_142848108
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:51 schreef Lavenderr het volgende:

Dat was in 2011 ook zo en toch liepen de topics als een trein.
Types als Michielos , Flammie , Bassos, JP, Darkwolf en LED_ waren *kuch ook sceptici maar de views waren hemelhoog.
Toen had ik de indruk dat de mods het iets meer opnamen voor de TRU-poster, in hoeverre dat mogelijk was met zo'n groepje troll-users.
Toen was mod zijn meer dan een fulltime job...

Omg LED_, Michielos en Flammie
M'n haren komen er nog van overeind :7
pi_142848209
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:57 schreef jogy het volgende:

Het lijkt er nu alleen op dat de sceptici definitief 'gewonnen' hebben en hun prijs is een gestorven TRU waar niemand meer iets persoonlijks durft te delen.
Sad but true ...
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 14:30:46 #115
249559 crew  Lavenderr
pi_142848221
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Toen had ik de indruk dat de mods het iets meer opnamen voor de TRU-poster, in hoeverre dat mogelijk was met zo'n groepje troll-users.
Toen was mod zijn meer dan een fulltime job...

Omg LED_, Michielos en Flammie
M'n haren komen er nog van overeind :7
Het was idd een heel drukke tijd.

En ja, dat groepje aangevuld met JP kon er wat van.
Maar ach, wat hebben we soms ook gelachen.

Jij ook. Net zo goed ;)
pi_142848272
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:10 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Enig idee hoe we die oude tijden, waar we allemaal naar verlangen, weer terug kunnen krijgen ?

Via nieuwe topics zul je toch mensen/bezoekers moeten lokken.

Ook al is het in dit geval een topic met niets meer dan een suggestieve kop, die in de media ook gewoon gebruikt wordt om lezers te lokken.
Geen flauw idee, ik denk eerlijk gezegd dat dat er niet meer inzit, of anders gezegd, ik kan het niet oplossen. Ik kan alleen de reden geven waarom ik niet meer zo vaak kom, niet waarom er niemand meer komt.
Als (over het algemeen) skepticus zal ik niet zo snel een TRU topic openen, als ik iets wil weten/bepraten ga ik wel naar het W&T forum, ik ben immers op zoek naar rationele uitleg, geen TRU uitleg.
Komt er echter een mooi topic voorbij op TRU, dan vind ik het leuk om, vaak voor mezelf, een rationele uitleg aan te geven, met onderbouwing en bewijs. Zo leer ik ook meer van bepaalde dingen. Maar alles staat en valt dus met fatsoenlijke topics met fatsoenlijke zaken. En die zijn er steeds minder en minder.

Hoe dat laatste komt? Zo 1,2,3 lijkt het me dat het ligt aan ofwel het forum(type), moderatie, of bezoekers..
Het forumtype? Mij zou het niet verbazen als de interesse in TRU topics landelijk afneemt, omdat men wel andere dingen aan hun hoofd heeft. De tijd van new age, paranormale beurzen en end-of-time profeties lijkt redelijk achter ons te liggen. Wie maakt zich zorgen over chemtrails als je die dag te horen hebt gekregen dat je baan op de tocht staat.
Moderatie? Persoonlijk zie ik ook daar geen echte pijnpunten.
Bezoekers/posters? Ja, voor mij in ieder geval wel, ik heb in tijden geen leuk interessant topic meer voorbij. Ligt het aan de trolls? Lijkt me niet, die zijn er aan beide kanten en van alle tijden. Voor mij ligt het aan het gebrek aan mensen met de intentie om leuke interessante topics aan te maken.

Maar nogmaals, dat zijn mijn redenaties en daarmee zie ik niet in hoe iemand iets kan doen om het bezoekersaantal te vergroten. Dat gezegd hebbende, zou het mij niet verbazen als het over een (langere) tijd ineens weer de andere kant op gaat. Economie gaat beter, Poetin treedt af (yeah right), men heeft minder zorgen en dan ontstaan de TRU gedachtes vanzelf weer...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_142848393
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:32 schreef The_stranger het volgende:
Komt er echter een mooi topic voorbij op TRU, dan vind ik het leuk om, vaak voor mezelf, een rationele uitleg aan te geven, met onderbouwing en bewijs. Zo leer ik ook meer van bepaalde dingen. Maar alles staat en valt dus met fatsoenlijke topics met fatsoenlijke zaken. En die zijn er steeds minder en minder.
Jou herinner ik mij toch vooral als een respectvolle sceptici-poster.
:Y)
pi_142848716
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:22 schreef Lavenderr het volgende:
Licht dat laatste eens toe?

Btw, ik ben zelf ook gestopt met modden op TRU in die tijd. Maar ben nooit de mond gesnoerd en dat is bij anderen ook niet gebeurd, dus hoe je daar bij komt is me een raadsel.
-edit, geen ban bespreken-

Toen heb ik de TRU-deur ook maar achter mij dichtgetrokken, alhoewel het forum op dat moment toch al stervend was , daar maakten we ons net zo druk over toen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lavenderr op 29-07-2014 14:55:31 ]
pi_142849321
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:46 schreef UncleScorp het volgende:

-edit, geen ban bespreken-

lol blijkbaar heb ik het voldoende toegelicht :D
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:13:18 #120
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142849759
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:30 schreef UncleScorp het volgende:
Sad but true ...
Je geeft je gewoon gewonnen. :{w
Bovendien ben je pas weggebleven nadat de "stoorzenders" al lang weer vertrokken waren. Als je de feedback van toen (die discussie over de toekomst van TRU) terug leest, zijn bijna alle reakties een facepalm waard.

Als jij je geluk & interesse laat afhangen van 4 users, die je ook gewoon kunt negeren inplaats van voeden, tja ...

Bovendien is het inmiddels 2014. Géén 2012.
Hoe lang wil je blijven hangen ?

of anders: Wat zou er moeten gebeuren voor jij weer terug komt ?
pi_142849933
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:50 schreef jogy het volgende:
Zijn de dijken nu helemaal gebroken en kan niemand meer enigszins persoonlijke ervaringen delen zonder eraf gelachen te worden? Is er iets anders aan de hand?

Anyway, valt er nog iets aan te doen of doen we gewoon aan de dodenwake van TRU en ziet men wel waar het spookschip strandt?
Btw waar is de tijd dat jij zelf nog eens af en toe een brainfart-topic lanceerde waar dan een gans topic over geluld en gefilosofeerd werd ?

Persoonlijk denk ik dat Tru idd een spookschip zal blijven.
En misschien komt dat ook wel een beetje door de huidige tijdsgeest. Ik vind dat we tegenwoordig zodanig veel overspoeld worden met aardse shit (oorlogen, aanslagen, rampen, crisis ...) dat we precies geen tijd meer over hebben om nog spiritueel bezig te zijn ?

Persoonlijk vind ik het heel jammer want Tru is voor mij lang een plaats geweest waar ik toch eens met anderen kon praten over de ziel, leven na de dood, karma etc.
En dat mis ik wel , nog steeds ...
Af en toe kijk ik ook nog wel eens in de topiclijst maar reageren zit er niet meer in.
BNW lurk ik ook regelmatig mee maar dat is ook een strijd tussen 2 partijen, elk zonder bewijs maar beiden overtuigd van hun gelijk.
Tru was juist leuk omdat er sowieso geen bewijs was voor de aangebrachte onderwerpen, nadeel daarentegen was dat je idd belachelijk gemaakt werd door andere users als je een persoonlijke visie over iets postte. En dan verdwijnt op den duur de zin om nog iets te posten.
pi_142850937
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:13 schreef R0N1N het volgende:

Je geeft je gewoon gewonnen. :{w
Bovendien ben je pas weggebleven nadat de "stoorzenders" al lang weer vertrokken waren. Als je de feedback van toen (die discussie over de toekomst van TRU) terug leest, zijn bijna alle reakties een facepalm waard.
Gewonnen gegeven ? Nee, eerder serieus op mn tenen getrapt.
En mss wel zo dat vele dingen van toen nu een facepalm blijken waard te zijn, maar dat waren dingen die we ons toen echt aantrokken.
En idd ben ik nog nagebleven na het vertrek van die stoorzenders maar volgens mij waren toen al vele users afgehaakt waardoor het schip steeds meer water maakte.

quote:
Als jij je geluk & interesse laat afhangen van 4 users, die je ook gewoon kunt negeren inplaats van voeden, tja ...
Mijn geluk is wel wat overdreven natuurlijk, maar het was gewoon frustrerend omdat je als "believer" eindelijk een plaatsje op internet gevonden had waar je over zulke zaken es kon praten met anderen. En dat werd telkens gewoon verbrod voor de lol en gein van een paar anderen.
En nee ... die 4 users kon je niet negeren

quote:
Bovendien is het inmiddels 2014. Géén 2012.
Hoe lang wil je blijven hangen ?

of anders: Wat zou er moeten gebeuren voor jij weer terug komt ?
Nog de moeilijkste vraag :D
Zoals gezegd kom ik hier af en toe nog es wel eens meekijken maar er is idd zoweinig activiteit dat ik me niet geneigd voel om mee deel te nemen.
Misschien moeten er idd nog eens wat meer inhoudelijke en uitdagende topics gestart worden om dan te zien hoe de reacties volgen en of er überhaupt nog interesse voor is.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:03:49 #123
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142851401
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:48 schreef UncleScorp het volgende:
Gewonnen gegeven ? Nee, eerder serieus op mn tenen getrapt.
Dat ook ja.

quote:
En mss wel zo dat vele dingen van toen nu een facepalm blijken waard te zijn, maar dat waren dingen die we ons toen echt aantrokken.
Je trekt commentaar eenzijdig naar je toe.
Ik bedoel ALLE opmerkingen. Dus van beide zijden !
& iedereen trok het zich aan, maar iedereen denkt er weer anders over.

quote:
En idd ben ik nog nagebleven na het vertrek van die stoorzenders maar volgens mij waren toen al vele users afgehaakt waardoor het schip steeds meer water maakte.
Klopt.

& dan kun je overboord springen met de 'knaagdieren' of de pompen bemannen ...

quote:
Mijn geluk is wel wat overdreven natuurlijk, maar het was gewoon frustrerend omdat je als "believer" eindelijk een plaatsje op internet gevonden had waar je over zulke zaken es kon praten met anderen. En dat werd telkens gewoon verbrod voor de lol en gein van een paar anderen.
Dat frustrerende kan ik begrijpen.
Dat was het geregeld zelfs voor mij.

quote:
En nee ... die 4 users kon je niet negeren
JIJ kon het niet. & met jou nog meer. Maar het kon wel degelijk.
Het werd voor die 4 pas leuk ALS je reageerde.

quote:
Nog de moeilijkste vraag :D
Zoals gezegd kom ik hier af en toe nog es wel eens meekijken maar er is idd zoweinig activiteit dat ik me niet geneigd voel om mee deel te nemen.
Misschien moeten er idd nog eens wat meer inhoudelijke en uitdagende topics gestart worden om dan te zien hoe de reacties volgen en of er überhaupt nog interesse voor is.
Agreed.
Ik kies er zelf voor zo actief mogelijk deel te nemen, maar dat heeft ook zo z'n keerzijde.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:44:20 #124
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142852700
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:10 schreef Lavenderr het volgende:

Ja Iteejer is de geestelijk vader van TRU.
Ik mis Iteejer. Doet me denken aan de goede oude tijd.
Vraag me af of die tijd ooit nog terug komt.
(Un)masking for the greater good.
pi_142852949
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:44 schreef Natalie het volgende:

Ik mis Iteejer. Doet me denken aan de goede oude tijd.
Vraag me af of die tijd ooit nog terug komt.
Hij is nog eens 1 keer teruggekeerd met de melding dat Fok blijkbaar nationaal en internationaal meer wou gaan groeien, en kwam hij op Tru om ook dat nieuw leven in te blazen met de bedoeling vele nieuwe users aan te trekken ...
maar uiteindelijk is ook dat doodgebloed...
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:11:49 #126
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142853595
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Hij is nog eens 1 keer teruggekeerd met de melding dat Fok blijkbaar nationaal en internationaal meer wou gaan groeien, en kwam hij op Tru om ook dat nieuw leven in te blazen met de bedoeling vele nieuwe users aan te trekken ...
maar uiteindelijk is ook dat doodgebloed...
Ik begin te denken dat het huidige concept, de huidige vorm van TRU, gewoonweg niet meer werkt in deze tijd, na al die jaren.
pi_142853853
Ik hoop dat dit nog een doorstart kan maken, het bied ruimte voor hele interessante discussies.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:28:07 #128
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142853998
Dat denk ik ook, Drentsche.

Maar hoe zorgen we dat het weer goed gaat lopen? Da's de vraag, denk ik. Hoe zorgen we dat het weer aantrekkelijk wordt voor de users en houden we tegelijkertijd het niveau hoog.
pi_142854276
Is er nog een harde kern van TRU-bezoekers, als die iig uit 5 a 6 personen bestaat kunnen we misschien nog wat beginnen door wat bait voor discussies te posten moet dan wel quality bait zijn maar als dit al resultaat op zou leveren is het maar de vraag hoe lang/duurzaam het is.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:42:10 #130
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142854336
Ik worstel vooral met het niveau versus de toegankelijkheid.
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 18:18:37 #131
249559 crew  Lavenderr
pi_142855375
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:28 schreef Natalie het volgende:
Dat denk ik ook, Drentsche.

Maar hoe zorgen we dat het weer goed gaat lopen? Da's de vraag, denk ik. Hoe zorgen we dat het weer aantrekkelijk wordt voor de users en houden we tegelijkertijd het niveau hoog.
Beginnen met meer aanwezig te zijn? Gewoon regelmatig meeposten in de topics.
Je ziet dat het nu al drukker is, alleen al door dit topic.

En toegankelijk is het toch wel?
Niveau, tja. We zijn allemaal anders en bekijken dingen anders. Dat maakt de topics ook levendig. Allemaal gelijkgestemde lieden is een saaie boel.
Het is van belang om een balans te vinden. Af en toe een lolletje moet ook kunnen wmb. Neem dat voodoo-topic. Zoveel views, zoveel posts.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:55:38 #132
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142856609
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:39 schreef Drentsche het volgende:
Is er nog een harde kern van TRU-bezoekers, als die iig uit 5 a 6 personen bestaat kunnen we misschien nog wat beginnen door wat bait voor discussies te posten moet dan wel quality bait zijn maar als dit al resultaat op zou leveren is het maar de vraag hoe lang/duurzaam het is.
Dat ben ik. De diehard last man standing & dan ben ik nog sceptisch ook :P

Daarnaast is er wel een kern van vaste, maar sporadische bezoekers. Dat zijn er zo'n 5 a 6, denk ik.
Waarvan het merendeel sceptisch. (maar dan wel echt. Geen "welke drugs gebruik jij" mensen ;) )
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:05:48 #133
8372 Bastard
Persona non grata
pi_142859053
Dit verloop is nou precies waar ik mij eind juli/begin augustus 2012(!) om druk heb gemaakt en al zag aankomen.

Maar dat commentaar werd toen gezien als trollen, treiteren van de huidige moderatie of whatever, geintopics moesten ook gewoon kunnen. Nou, you reap what you sow wanneer je de believers vogelvrij verklaard toch? Dan ga je gewoon geen persoonlijke ervaringen meer posten, een heel logisch gevolg.

Hoe dan misschien verder?
Meer aanwezigheid van moderators
Strenger modden mbt 'geinen' (schep een respectvolle sfeer.)
Affiniteit met onderwerpen hebben als mod is een pre.
Ga actief meeposten, kom ook eens met een andere invalshoek, zoek eens achtergrondinfo.
Zorg dat je 1 geintopic over hebt maar de andere clean houdt voor mijn part.
Organiseer weer eens een spooktocht in een bos.

TRU is altijd wel een apart hoekje geweest op FOK!, ergens in de donkere krochten. Er is een tijd geweest dat men hier graag kwam posten en discussiëren, dat je welkom was met je aparte visie op het leven en erna. Ik denk dat het ook nog steeds een interessant forum kan zijn het vergt alleen een snuf magie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bastard op 29-07-2014 20:17:17 ]
The truth was in here.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:07:15 #134
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142861672
Misschien een 'team' vormen die gericht samenwerkt om TRU uit het slop te trekken? Overleggen over de richting, plannen maken, overleggen, topics bedenken, andere invalshoeken etc. Klinkt als een survivalteam, maar wellicht is dat het ook wel.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:16:39 #135
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142862074
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:05 schreef Bastard het volgende:
Dit verloop is nou precies waar ik mij eind juli/begin augustus 2012(!) om druk heb gemaakt en al zag aankomen.

Maar dat commentaar werd toen gezien als trollen, treiteren van de huidige moderatie of whatever, geintopics moesten ook gewoon kunnen. Nou, you reap what you sow wanneer je de believers vogelvrij verklaard toch? Dan ga je gewoon geen persoonlijke ervaringen meer posten, een heel logisch gevolg.
Laat die koeien nou maar lekker in de sloot he.
Doorslikken dat ouwe zuur en vooruit kijken :P

Er is hier niemand vogelvrij & zoals EO ook al juist stelde, de 'ervaringen' topics worden redelijk met rust gelaten. Als je een claim maakt of bewijs meent te hebben, zul je die moeten verdedigen (op een normale, respectvole manier uiteraard). Alleen zo ontdek je TRUth. (in tegenstelling tot het louter bevestigen van de eigen truth.)

"ik geloof in ..." = prima. Moet jij weten. Ik niet.
"... bestaat" = vragen om een stevige discussie (afhankelijk hoe je het stelt. Bepaalde discussie uitsluiten kan, via je OP)
"Dit is het bewijs dat ... bestaat" = Laat maar zien.

& accepteren dat je er in veel gevallen niet uit gaat komen.
quote:
Hoe dan misschien verder?
Meer aanwezigheid van moderators
Strenger modden mbt 'geinen' (schep een respectvolle sfeer.)
Affiniteit met onderwerpen hebben als mod is een pre.
Ga actief meeposten, kom ook eens met een andere invalshoek, zoek eens achtergrondinfo.
Zorg dat je 1 geintopic over hebt maar de andere clean houdt voor mijn part.
Organiseer weer eens een spooktocht in een bos.
Hmm, ik zie hier weinig nieuws. Strenger, dat roepen er meer. Ik ook.
De rest zie ik nu ook al. (Inclusief geregelde pogingen een meet te organiseren.)

quote:
TRU is altijd wel een apart hoekje geweest op FOK!, ergens in de donkere krochten. Er is een tijd geweest dat men hier graag kwam posten en discussiëren, dat je welkom was met je aparte visie op het leven en erna. Ik denk dat het ook nog steeds een interessant forum kan zijn het vergt alleen een snuf magie.
Zelfbeheersing & reflectie is niets magisch hoor ;)

Bovendien ben jij & ook Ome Scorp & de rest altijd meer dan welkom met visie en al. Wat mij betreft. Ook al zijn we het inhoudelijk zelden eens. Desnoods zal ik je nog verdedigen ook tegen de trollen. ;)

... maar die zul je altijd houden, op een groot, open forum, voor jong & oud, spiritualist & materialist.

Als 'vaste groep' heb je nu juist de kans om door te pakken en er een leuke gezellige boel van te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door R0N1N op 29-07-2014 21:27:58 ]
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:21:31 #136
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142862298
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:07 schreef Natalie het volgende:
Misschien een 'team' vormen die gericht samenwerkt om TRU uit het slop te trekken? Overleggen over de richting, plannen maken, overleggen, topics bedenken, andere invalshoeken etc. Klinkt als een survivalteam, maar wellicht is dat het ook wel.
Zoiets ja. Soort kickstart :P
Kan ook gewoon vanuit de users komen. (in plaats van in het verleden te blijven hangen :P )

Er gebeurt nu gewoon veel te weinig om mensen hier naar toe te lokken.

Topics en leeswaardige reakties. Dat is wat er op één of andere manier moet komen.
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 21:57:21 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_142864057
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:07 schreef Natalie het volgende:
Maar jij was toch tot voor kort nog mod? Heb je toen ook al geprobeerd de boel weer een beetje op te schudden?

Btw, de mod van TRU is op vakantie. Is het niet beter om te wachten tot hij terug is en dan dit soort gesprekken voeren?

Erg leuk hoor die nostalgische terugblikken , maar het gaat om het hier en nu.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:03:27 #138
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142864356
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar jij was toch tot voor kort nog mod? Heb je toen ook al geprobeerd de boel weer een beetje op te schudden?

Btw, de mod van TRU is op vakantie. Is het niet beter om te wachten tot hij terug is en dan dit soort gesprekken voeren?

Erg leuk hoor die nostalgische terugblikken , maar het gaat om het hier en nu.
Uhhh, ik probeer mee te denken, zoals iedereen hier. Heb je daar een probleem mee?
Zo komt het namelijk wel over. En da's ook een manier om je users weg te jagen :)
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 22:11:25 #139
249559 crew  Lavenderr
pi_142864696
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:03 schreef Natalie het volgende:

[..]

Uhhh, ik probeer mee te denken, zoals iedereen hier. Heb je daar een probleem mee?
Zo komt het namelijk wel over. En da's ook een manier om je users weg te jagen :)
Nou nee. Ik vind het alleen wel fijn als de mod van nu er ook bij is om te overleggen.
Maar ik hou me er verder wel buiten.
Pas alleen maar op de toko tot E_O terug is.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:18:30 #140
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142865003
Volgens mij zou E_O het super vinden hoe iedereen meedenkt en met ideeën komt om TRU succesvoller te maken binnen FOK!. :) Da's wel wat ik eerder in dit topic zag namelijk. Er worden toch immers geen beslissingen genomen, alleen maar gedachten gespuid. Discussie :Y
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:27:14 #141
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142865422
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:57 schreef Lavenderr het volgende:
<snip>
Zoals Natalie het voorstelt, ja.
... maar ik zie verder geen rede om deze discussie nu ineens stil te leggen omdat E_O op vakantie is. Dit gaat iedereen aan en een eventueel herstel zal toch vanuit de "liefhebbers" moeten komen.

Ik vrees dat anders dit topic ook weer doodbloed, zonder resultaat. Waarmee je het lot van TRU min of meer bezegeld.
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 22:29:15 #142
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142865501
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:27 schreef R0N1N het volgende:

[..]

... maar ik zie verder geen rede om deze discussie nu ineens stil te leggen omdat E_O op vakantie is. Dit gaat iedereen aan en een eventueel herstel zal toch vanuit de "liefhebbers" moeten komen.

Ik vrees dat anders dit topic ook weer doodbloed, zonder resultaat. Waarmee je het lot van TRU min of meer bezegeld.
Nieuwe topics zijn altijd leuk. Zijn er nog ergens onverklaarbaar bewegende schommels? :9
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 22:37:31 #143
249559 crew  Lavenderr
pi_142865957
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:27 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nou dat wil ik niet op mijn geweten hebben hoor :N
Ga maar lekker door met beraadslagen ;)
pi_142871114
:W
  woensdag 30 juli 2014 @ 01:48:14 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142871880
quote:

- Our Alien DNA
enz

Dat probleem had ik ook, paar topics gemaakt, probleem is een beetje BNW gerelateerde zaken komen vaker voor dan voor Truth.
En veel topics zijn al aan bod geweest, of worden als ongeloofwaardig de prullenbak in geschoven.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 30 juli 2014 @ 02:59:02 #146
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142872526
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 01:48 schreef theguyver het volgende:

[..]

:D
Ja lach maar, maar ik maak me zorgen over iemand die hier ook geregeld poste, kent iemand ratelslangetje nog? hoe zou het met haar zijn? haar laatste post is uit mei en ze moest toen weer naar het ziekenhuis, daarna niets meer van haar vernomen -O-
iemand ?
There is only one religion
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2014 @ 05:35:27 #147
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_142872899
Speciaal voor dit topic dit accountje nog één keer opgeduikeld. Once more into the fray...

Leuk om al die bekende namen weer te zien. :)

(Alleen schrik ik me rot van enkele PM berichten die ik nooit gelezen heb en me nu even heel erg raken...)

Goed heel verhaal in gedachten maar dat wordt hem even niet. Ik wilde iets zeggen dat er te gemakkelijk over oude koeien wordt gesproken.

Het conflict is oud maar nog steeds actueel. Users hebben verschillende opvattingen van wat TRU is. Dat was zo en dat is zo en los je niet op door het te negeren.

Mijn insteek is altijd geweest dat TRU is geen tweede W&T forum hoort te zijn. TRU hoort een plek te zijn waar de mogelijkheid van paranormale verschijnselen ed. an sich niet ter discussie staat. Als topics steeds uitdraaien op een discussie over bewijs vind ik dat TRU faalt in waar het voor bedoeld is. Users klagen dan terecht dat ze verdrongen worden. Er is a priori geen objectief bewijs. Dat is nu juist de hele clou van TRU.

F&F is geen plek waar het hebben van huisdieren continu centraal staat. Op OUD beheerst de vraag hoe wenselijk kinderen zijn niet dagelijks het hele forum. Terecht want in dat geval zou men het forum zelf steeds ter discussie stellen immers.

Nou, net zo min zou TRU zelf imo voortdurend ter discussie gesteld horen te worden door er een soort W&T 2.0 van te maken.

Bij een vernieuwing/herstart zou ik dat nu eens in klip en klare Jip en Janneketaal in de forum omschrijving zetten.

"De mogelijkheid van het bestaan van het paranormale staat niet ter discussie" of iets van die strekking.
pi_142873563
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 01:07 schreef Trippii het volgende:
:W
:W hé ouwe rot
  woensdag 30 juli 2014 @ 08:29:35 #149
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142873566
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 02:59 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ja lach maar, maar ik maak me zorgen over iemand die hier ook geregeld poste, kent iemand ratelslangetje nog? hoe zou het met haar zijn? haar laatste post is uit mei en ze moest toen weer naar het ziekenhuis, daarna niets meer van haar vernomen -O-
iemand ?
ogh jee :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 30 juli 2014 @ 08:31:29 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142873590
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 02:59 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

iemand ?
Die is overleden :{.
ONZ / Rust zacht lieve Ratel :*
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')