abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:11:49 #126
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142853595
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Hij is nog eens 1 keer teruggekeerd met de melding dat Fok blijkbaar nationaal en internationaal meer wou gaan groeien, en kwam hij op Tru om ook dat nieuw leven in te blazen met de bedoeling vele nieuwe users aan te trekken ...
maar uiteindelijk is ook dat doodgebloed...
Ik begin te denken dat het huidige concept, de huidige vorm van TRU, gewoonweg niet meer werkt in deze tijd, na al die jaren.
(Un)masking for the greater good.
pi_142853853
Ik hoop dat dit nog een doorstart kan maken, het bied ruimte voor hele interessante discussies.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:28:07 #128
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142853998
Dat denk ik ook, Drentsche.

Maar hoe zorgen we dat het weer goed gaat lopen? Da's de vraag, denk ik. Hoe zorgen we dat het weer aantrekkelijk wordt voor de users en houden we tegelijkertijd het niveau hoog.
pi_142854276
Is er nog een harde kern van TRU-bezoekers, als die iig uit 5 a 6 personen bestaat kunnen we misschien nog wat beginnen door wat bait voor discussies te posten moet dan wel quality bait zijn maar als dit al resultaat op zou leveren is het maar de vraag hoe lang/duurzaam het is.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:42:10 #130
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142854336
Ik worstel vooral met het niveau versus de toegankelijkheid.
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 18:18:37 #131
249559 crew  Lavenderr
pi_142855375
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:28 schreef Natalie het volgende:
Dat denk ik ook, Drentsche.

Maar hoe zorgen we dat het weer goed gaat lopen? Da's de vraag, denk ik. Hoe zorgen we dat het weer aantrekkelijk wordt voor de users en houden we tegelijkertijd het niveau hoog.
Beginnen met meer aanwezig te zijn? Gewoon regelmatig meeposten in de topics.
Je ziet dat het nu al drukker is, alleen al door dit topic.

En toegankelijk is het toch wel?
Niveau, tja. We zijn allemaal anders en bekijken dingen anders. Dat maakt de topics ook levendig. Allemaal gelijkgestemde lieden is een saaie boel.
Het is van belang om een balans te vinden. Af en toe een lolletje moet ook kunnen wmb. Neem dat voodoo-topic. Zoveel views, zoveel posts.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:55:38 #132
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142856609
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:39 schreef Drentsche het volgende:
Is er nog een harde kern van TRU-bezoekers, als die iig uit 5 a 6 personen bestaat kunnen we misschien nog wat beginnen door wat bait voor discussies te posten moet dan wel quality bait zijn maar als dit al resultaat op zou leveren is het maar de vraag hoe lang/duurzaam het is.
Dat ben ik. De diehard last man standing & dan ben ik nog sceptisch ook :P

Daarnaast is er wel een kern van vaste, maar sporadische bezoekers. Dat zijn er zo'n 5 a 6, denk ik.
Waarvan het merendeel sceptisch. (maar dan wel echt. Geen "welke drugs gebruik jij" mensen ;) )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:05:48 #133
8372 Bastard
Persona non grata
pi_142859053
Dit verloop is nou precies waar ik mij eind juli/begin augustus 2012(!) om druk heb gemaakt en al zag aankomen.

Maar dat commentaar werd toen gezien als trollen, treiteren van de huidige moderatie of whatever, geintopics moesten ook gewoon kunnen. Nou, you reap what you sow wanneer je de believers vogelvrij verklaard toch? Dan ga je gewoon geen persoonlijke ervaringen meer posten, een heel logisch gevolg.

Hoe dan misschien verder?
Meer aanwezigheid van moderators
Strenger modden mbt 'geinen' (schep een respectvolle sfeer.)
Affiniteit met onderwerpen hebben als mod is een pre.
Ga actief meeposten, kom ook eens met een andere invalshoek, zoek eens achtergrondinfo.
Zorg dat je 1 geintopic over hebt maar de andere clean houdt voor mijn part.
Organiseer weer eens een spooktocht in een bos.

TRU is altijd wel een apart hoekje geweest op FOK!, ergens in de donkere krochten. Er is een tijd geweest dat men hier graag kwam posten en discussiëren, dat je welkom was met je aparte visie op het leven en erna. Ik denk dat het ook nog steeds een interessant forum kan zijn het vergt alleen een snuf magie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bastard op 29-07-2014 20:17:17 ]
The truth was in here.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:07:15 #134
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142861672
Misschien een 'team' vormen die gericht samenwerkt om TRU uit het slop te trekken? Overleggen over de richting, plannen maken, overleggen, topics bedenken, andere invalshoeken etc. Klinkt als een survivalteam, maar wellicht is dat het ook wel.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:16:39 #135
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142862074
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:05 schreef Bastard het volgende:
Dit verloop is nou precies waar ik mij eind juli/begin augustus 2012(!) om druk heb gemaakt en al zag aankomen.

Maar dat commentaar werd toen gezien als trollen, treiteren van de huidige moderatie of whatever, geintopics moesten ook gewoon kunnen. Nou, you reap what you sow wanneer je de believers vogelvrij verklaard toch? Dan ga je gewoon geen persoonlijke ervaringen meer posten, een heel logisch gevolg.
Laat die koeien nou maar lekker in de sloot he.
Doorslikken dat ouwe zuur en vooruit kijken :P

Er is hier niemand vogelvrij & zoals EO ook al juist stelde, de 'ervaringen' topics worden redelijk met rust gelaten. Als je een claim maakt of bewijs meent te hebben, zul je die moeten verdedigen (op een normale, respectvole manier uiteraard). Alleen zo ontdek je TRUth. (in tegenstelling tot het louter bevestigen van de eigen truth.)

"ik geloof in ..." = prima. Moet jij weten. Ik niet.
"... bestaat" = vragen om een stevige discussie (afhankelijk hoe je het stelt. Bepaalde discussie uitsluiten kan, via je OP)
"Dit is het bewijs dat ... bestaat" = Laat maar zien.

& accepteren dat je er in veel gevallen niet uit gaat komen.
quote:
Hoe dan misschien verder?
Meer aanwezigheid van moderators
Strenger modden mbt 'geinen' (schep een respectvolle sfeer.)
Affiniteit met onderwerpen hebben als mod is een pre.
Ga actief meeposten, kom ook eens met een andere invalshoek, zoek eens achtergrondinfo.
Zorg dat je 1 geintopic over hebt maar de andere clean houdt voor mijn part.
Organiseer weer eens een spooktocht in een bos.
Hmm, ik zie hier weinig nieuws. Strenger, dat roepen er meer. Ik ook.
De rest zie ik nu ook al. (Inclusief geregelde pogingen een meet te organiseren.)

quote:
TRU is altijd wel een apart hoekje geweest op FOK!, ergens in de donkere krochten. Er is een tijd geweest dat men hier graag kwam posten en discussiëren, dat je welkom was met je aparte visie op het leven en erna. Ik denk dat het ook nog steeds een interessant forum kan zijn het vergt alleen een snuf magie.
Zelfbeheersing & reflectie is niets magisch hoor ;)

Bovendien ben jij & ook Ome Scorp & de rest altijd meer dan welkom met visie en al. Wat mij betreft. Ook al zijn we het inhoudelijk zelden eens. Desnoods zal ik je nog verdedigen ook tegen de trollen. ;)

... maar die zul je altijd houden, op een groot, open forum, voor jong & oud, spiritualist & materialist.

Als 'vaste groep' heb je nu juist de kans om door te pakken en er een leuke gezellige boel van te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door R0N1N op 29-07-2014 21:27:58 ]
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:21:31 #136
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142862298
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:07 schreef Natalie het volgende:
Misschien een 'team' vormen die gericht samenwerkt om TRU uit het slop te trekken? Overleggen over de richting, plannen maken, overleggen, topics bedenken, andere invalshoeken etc. Klinkt als een survivalteam, maar wellicht is dat het ook wel.
Zoiets ja. Soort kickstart :P
Kan ook gewoon vanuit de users komen. (in plaats van in het verleden te blijven hangen :P )

Er gebeurt nu gewoon veel te weinig om mensen hier naar toe te lokken.

Topics en leeswaardige reakties. Dat is wat er op één of andere manier moet komen.
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 21:57:21 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_142864057
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:07 schreef Natalie het volgende:
Maar jij was toch tot voor kort nog mod? Heb je toen ook al geprobeerd de boel weer een beetje op te schudden?

Btw, de mod van TRU is op vakantie. Is het niet beter om te wachten tot hij terug is en dan dit soort gesprekken voeren?

Erg leuk hoor die nostalgische terugblikken , maar het gaat om het hier en nu.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:03:27 #138
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142864356
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar jij was toch tot voor kort nog mod? Heb je toen ook al geprobeerd de boel weer een beetje op te schudden?

Btw, de mod van TRU is op vakantie. Is het niet beter om te wachten tot hij terug is en dan dit soort gesprekken voeren?

Erg leuk hoor die nostalgische terugblikken , maar het gaat om het hier en nu.
Uhhh, ik probeer mee te denken, zoals iedereen hier. Heb je daar een probleem mee?
Zo komt het namelijk wel over. En da's ook een manier om je users weg te jagen :)
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 22:11:25 #139
249559 crew  Lavenderr
pi_142864696
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:03 schreef Natalie het volgende:

[..]

Uhhh, ik probeer mee te denken, zoals iedereen hier. Heb je daar een probleem mee?
Zo komt het namelijk wel over. En da's ook een manier om je users weg te jagen :)
Nou nee. Ik vind het alleen wel fijn als de mod van nu er ook bij is om te overleggen.
Maar ik hou me er verder wel buiten.
Pas alleen maar op de toko tot E_O terug is.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:18:30 #140
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142865003
Volgens mij zou E_O het super vinden hoe iedereen meedenkt en met ideeën komt om TRU succesvoller te maken binnen FOK!. :) Da's wel wat ik eerder in dit topic zag namelijk. Er worden toch immers geen beslissingen genomen, alleen maar gedachten gespuid. Discussie :Y
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:27:14 #141
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142865422
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:57 schreef Lavenderr het volgende:
<snip>
Zoals Natalie het voorstelt, ja.
... maar ik zie verder geen rede om deze discussie nu ineens stil te leggen omdat E_O op vakantie is. Dit gaat iedereen aan en een eventueel herstel zal toch vanuit de "liefhebbers" moeten komen.

Ik vrees dat anders dit topic ook weer doodbloed, zonder resultaat. Waarmee je het lot van TRU min of meer bezegeld.
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 22:29:15 #142
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142865501
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:27 schreef R0N1N het volgende:

[..]

... maar ik zie verder geen rede om deze discussie nu ineens stil te leggen omdat E_O op vakantie is. Dit gaat iedereen aan en een eventueel herstel zal toch vanuit de "liefhebbers" moeten komen.

Ik vrees dat anders dit topic ook weer doodbloed, zonder resultaat. Waarmee je het lot van TRU min of meer bezegeld.
Nieuwe topics zijn altijd leuk. Zijn er nog ergens onverklaarbaar bewegende schommels? :9
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 22:37:31 #143
249559 crew  Lavenderr
pi_142865957
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:27 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nou dat wil ik niet op mijn geweten hebben hoor :N
Ga maar lekker door met beraadslagen ;)
pi_142871114
:W
  woensdag 30 juli 2014 @ 01:48:14 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142871880
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 07:46 schreef Rica het volgende:
Je zit nu alleen op TRU Enneacanthus_Obesus? (heb je naam maar eens opgezocht want geen idee wat het was. :D )

Misschien er (eventueel tijdelijk) iemand naast nemen die helpt met nieuwe topics te starten? Ook omdat je zegt dat je het moeilijk vind onderwerpen te vinden.

En voor de laatste zijn TRU-gerelateerd nieuwssites misschien best handig. Ik noemde al Graham Hancock. Daar staat bijna dagelijks nieuws op.

http://www.grahamhancock.com/news/

Een paar headlines van de afgelopen dagen:

- Close Encounters Of The Radio Kind? Mystery Bursts Baffle Astronomers
- lnside the mysterious Yamal crater
- Oldest Medical Report of Near-Death Experience Discovered
- The Mysterious Moving Coffins of Barbados
- Our Alien DNA
- Crowdsourcing The Search For Alien Artifacts
- Mysteries of medieval graffiti in England's churches
enz

Een ordinaire nieuwsdump zoals vaak in NWS gebeurt is niet mooi maar als het werkt? Kan evengoed een lopend topic opleveren. :)
Dat probleem had ik ook, paar topics gemaakt, probleem is een beetje BNW gerelateerde zaken komen vaker voor dan voor Truth.
En veel topics zijn al aan bod geweest, of worden als ongeloofwaardig de prullenbak in geschoven.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 30 juli 2014 @ 02:59:02 #146
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142872526
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 01:48 schreef theguyver het volgende:

[..]

:D
Ja lach maar, maar ik maak me zorgen over iemand die hier ook geregeld poste, kent iemand ratelslangetje nog? hoe zou het met haar zijn? haar laatste post is uit mei en ze moest toen weer naar het ziekenhuis, daarna niets meer van haar vernomen -O-
iemand ?
There is only one religion
  † In Memoriam † woensdag 30 juli 2014 @ 05:35:27 #147
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_142872899
Speciaal voor dit topic dit accountje nog één keer opgeduikeld. Once more into the fray...

Leuk om al die bekende namen weer te zien. :)

(Alleen schrik ik me rot van enkele PM berichten die ik nooit gelezen heb en me nu even heel erg raken...)

Goed heel verhaal in gedachten maar dat wordt hem even niet. Ik wilde iets zeggen dat er te gemakkelijk over oude koeien wordt gesproken.

Het conflict is oud maar nog steeds actueel. Users hebben verschillende opvattingen van wat TRU is. Dat was zo en dat is zo en los je niet op door het te negeren.

Mijn insteek is altijd geweest dat TRU is geen tweede W&T forum hoort te zijn. TRU hoort een plek te zijn waar de mogelijkheid van paranormale verschijnselen ed. an sich niet ter discussie staat. Als topics steeds uitdraaien op een discussie over bewijs vind ik dat TRU faalt in waar het voor bedoeld is. Users klagen dan terecht dat ze verdrongen worden. Er is a priori geen objectief bewijs. Dat is nu juist de hele clou van TRU.

F&F is geen plek waar het hebben van huisdieren continu centraal staat. Op OUD beheerst de vraag hoe wenselijk kinderen zijn niet dagelijks het hele forum. Terecht want in dat geval zou men het forum zelf steeds ter discussie stellen immers.

Nou, net zo min zou TRU zelf imo voortdurend ter discussie gesteld horen te worden door er een soort W&T 2.0 van te maken.

Bij een vernieuwing/herstart zou ik dat nu eens in klip en klare Jip en Janneketaal in de forum omschrijving zetten.

"De mogelijkheid van het bestaan van het paranormale staat niet ter discussie" of iets van die strekking.
pi_142873563
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 01:07 schreef Trippii het volgende:
:W
:W hé ouwe rot
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 30 juli 2014 @ 08:29:35 #149
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142873566
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 02:59 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ja lach maar, maar ik maak me zorgen over iemand die hier ook geregeld poste, kent iemand ratelslangetje nog? hoe zou het met haar zijn? haar laatste post is uit mei en ze moest toen weer naar het ziekenhuis, daarna niets meer van haar vernomen -O-
iemand ?
ogh jee :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 30 juli 2014 @ 08:31:29 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142873590
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 02:59 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

iemand ?
Die is overleden :{.
ONZ / Rust zacht lieve Ratel :*
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')