Of je maakt mensen zelf verantwoordelijk voor de kosten van de kinderen. Gekke gedachte, wellicht.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:08 schreef homme7 het volgende:
[..]
het importeren van jonge mensen is ook een goed alternatief , voor geboorten en de vrouwen kunne dan blijven werken
ja dan gaat het toch importeren worden, mensne straffen voor kinderen maken is niet goedquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of je maakt mensen zelf verantwoordelijk voor de kosten van de kinderen. Gekke gedachte, wellicht.
aj of kinderbijslag of uitkeringenquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
En het kost uitkeringen. Je maakt dus een groter probleem dan het probleem dat je "oplost".
Helemaal mee eens, maar dat moet men dan wel consequent doortrekken. Mensen moeten in algemene zin verantwoordelijk zijn voor hun eigen kosten. Ongeacht of we het hebben over kinderen, over een zorgpolis, een huurhuis, een auto of een koopwoning.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of je maakt mensen zelf verantwoordelijk voor de kosten van de kinderen. Gekke gedachte, wellicht.
nou dan zou ik nooit kinderen gekregen hebbenquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dat moet men dan wel consequent doortrekken. Mensen moeten in algemene zin verantwoordelijk zijn voor hun eigen kosten. Ongeacht of we het hebben over kinderen, over een zorgpolis, een huurhuis, een auto of een koopwoning.
Je straft ze niet, maar je zet er geen beloning tegenover.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:11 schreef homme7 het volgende:
[..]
ja dan gaat het toch importeren worden, mensne straffen voor kinderen maken is niet goed
Ik gooi er nog een vreemdere gedachte in, elk kind in NL vanaf geboorte belastingvrije voet en toeslag weg.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
nou, kinderen opvoeden is een hele zware financiele last, ik zou het niet meer doen dan, laat ze dan maar importerenquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je straft ze niet, maar je zet er geen beloning tegenover.
Als jij geen kinderen neemt als je zelf de lasten zou moeten dragen, dan gaat er een positief maatschappelijk effect vanuit.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:14 schreef homme7 het volgende:
[..]
nou, kinderen opvoeden is een hele zware financiele last, ik zou het niet meer doen dan, laat ze dan maar importeren
En dat kost geen geld?quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:14 schreef homme7 het volgende:
[..]
nou, kinderen opvoeden is een hele zware financiele last, ik zou het niet meer doen dan, laat ze dan maar importeren
Komt toch op hetzelfde neer, behalve voor mensen die geen belasting betalen?quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik gooi er nog een vreemdere gedachte in, elk kind in NL vanaf geboorte belastingvrije voet en toeslag weg.
Wanneer je kijkt hoeveel een gezin , 2 kinderen met klein inkomen en alle toeslagen nu effectief aan belasting betalen dan kan dat veel eenvoudiger, minder fraudegevoelig en kostenefficiënter geregeld wordenquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Komt toch op hetzelfde neer, behalve voor mensen die geen belasting betalen?
Ongetwijfeld, dus IB omlaag en toeslagen afschaffen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer je kijkt hoeveel een gezin , 2 kinderen met klein inkomen en alle toeslagen nu effectief aan belasting betalen dan kan dat veel eenvoudiger, minder fraudegevoelig en kostenefficiënter geregeld worden
Ja en per persoon belastingvrije voet. Dan kunnen ouders alvast sparen om de opleiding voor hun kinderen zonder toeslagen te betalen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, dus IB omlaag en toeslagen afschaffen.
Dan kun je beter de heffingsvrije grens in box 3 opkrikken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja en per persoon belastingvrije voet. Dan kunnen ouders alvast sparen om de opleiding voor hun kinderen zonder toeslagen te betalen.
Die trekt weer langzaam aan ongeveer gelijk met toename van werkgelegenheid.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:30 schreef Zith het volgende:
Jaja ouders kinderen belasting vlaktaks.... Nog iets over de woningmarkt?
waarom moeten alleen de ouders sparen voor nieuwe inwonersquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja en per persoon belastingvrije voet. Dan kunnen ouders alvast sparen om de opleiding voor hun kinderen zonder toeslagen te betalen.
Omdat de overheid al 2 ton uitgeeft aan scholing?quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:32 schreef homme7 het volgende:
[..]
waarom moeten alleen de ouders sparen voor nieuwe inwoners
Die zetten toch die kinderen op de wereld en ok ik begrijp dat het best belangrijk is om steeds weer nieuwe kinderen in het land te krijgen vandaar ook belastingvoordeel vanaf geboorte.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:32 schreef homme7 het volgende:
[..]
waarom moeten alleen de ouders sparen voor nieuwe inwoners
wat heb jij bereikt met die twee ton ?/quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat de overheid al 2 ton uitgeeft aan scholing?
Dan moeten we ze toch maar gaan importeren , die zijn al op hoogte en opgeleidquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat de overheid al 2 ton uitgeeft aan scholing?
Twee diploma's. Wat heb jij bereikt met je ontvangen kinderbijslag?quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:41 schreef homme7 het volgende:
[..]
wat heb jij bereikt met die twee ton ?/
grote kinderen en naar de speeltuinquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Twee diploma's. Wat heb jij bereikt met je ontvangen kinderbijslag?
Oh ja, alle import van de afgelopen 50 jaar valt onder de noemer "op de hoogte en opgeleid".quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:42 schreef homme7 het volgende:
[..]
Dan moeten we ze toch maar gaan importeren , die zijn al op hoogte en opgeleid
ja di ehoefden geen kinderbijslag, dusquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oh ja, alle import van de afgelopen 50 jaar valt onder de noemer "op de hoogte en opgeleid".
Die hebben toch aardig wat kinderbijslag opgestreken. Veel van die importgezinnen hebben behoorlijk wat kinderen gekregen. Van die kinderen is ook relatief vaak weinig terecht gekomen en trekken er relatief veel een uitkering.quote:
dus geen jkinderen meer , niemand meer, is ook de woonruimte geen probleem meerquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die hebben toch aardig wat kinderbijslag opgestreken. Veel van die importgezinnen hebben behoorlijk wat kinderen gekregen. Van die kinderen is ook relatief vaak weinig terecht gekomen en trekken er relatief veel een uitkering.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:48 schreef homme7 het volgende:
[..]
dus geen jkinderen meer , niemand meer, is ook de woonruimte geen probleem meer
Een kind grootbrengen in bulgarije maar 20.000 euro, laten we gewoon een kinderland van bulgarije maken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:02 schreef homme7 het volgende:
[..]
Ja als de vrouw loon krijgt voor de verzorging van de kinderen
eeen kind grootbrengen kost 200.000 euro
Dar verdient een volwassen man 300 euro per maand , nee beter nieuwe bewoners importeren uit Somalie en Eritra, hebben die mensnen ook iets mooisquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een kind grootbrengen in bulgarije maar 20.000 euro, laten we gewoon een kinderland van bulgarije maken.
Wat voor chaos zou er dan uitbreken als remcodelft een woning zou kopen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:48 schreef crashbangboom het volgende:
Zijn jullie zo geschrokken van de post van LXIV dat het overal over moet gaan behalve de huizenmarkt?
Die vind alles, maar dan ook werkelijk alles te duur, dus die koopt toch niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat voor chaos zou er dan uitbreken als remcodelft een woning zou kopen.
Laat Afrikanen gewoon in Afrika. Die kosten onder aan de streep altijd bakken met geld. Of valt jij gewoon op dikke negerinnen met tieten die hangen tot aan hun teennagels?quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:04 schreef homme7 het volgende:
[..]
Dar verdient een volwassen man 300 euro per maand , nee beter nieuwe bewoners importeren uit Somalie en Eritra, hebben die mensnen ook iets moois
er zijn ook mooie slimme mensen daar , die mogen best hierheen komen als we zelf geen kinderen meer makenquote:Op woensdag 10 september 2014 13:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Laat Afrikanen gewoon in Afrika. Die kosten onder aan de streep altijd bakken met geld.
Of valt jij gewoon op dikke negerinnen met tieten die hangen tot aan hun teennagels?
Onder aan de streep kost die hele Afrikaanse import bakken met geld. Mooi is natuurlijk subjectief, ik vind er weinig aan aan die negerinnetjes. Niet aan beginnen. Er zijn binnen de EU genoeg slimme en mooie mensen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:07 schreef homme7 het volgende:
[..]
er zijn ook mooie slimme mensen daar , die mogen best hierheen komen als we zelf geen kinderen meer maken
maar geen jonge mensen meer, Europa vergrijst andersquote:Op woensdag 10 september 2014 14:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onder aan de streep kost die hele Afrikaanse import bakken met geld. Mooi is natuurlijk subjectief, ik vind er weinig aan aan die negerinnetjes. Niet aan beginnen. Er zijn binnen de EU genoeg slimme en mooie mensen.
Het importeren van kansloze mensen heeft geen nut. Dan kun je nog beter vergrijzen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:09 schreef homme7 het volgende:
[..]
maar geen jonge mensen meer, Europa vergrijst anders
als je ze kansen geeft dan grijpen ze die met drie handen aanl, nee laat maar komenquote:Op woensdag 10 september 2014 14:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het importeren van kansloze mensen heeft geen nut. Dan kun je nog beter vergrijzen.
Die kansen krijgen ze hier en daar al decennia, maar die grijpen ze juist niet aan.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:13 schreef homme7 het volgende:
[..]
als je ze kansen geeft dan grijpen ze die met drie handen aanl, nee laat maar komen
1000 per week is genoeg, om het geboorte tekort op te heffen
Niets mis met krimp, waarom toch maar altijd die obsessie met een eindeloze groeicurve.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:13 schreef homme7 het volgende:
[..]
als je ze kansen geeft dan grijpen ze die met drie handen aanl, nee laat maar komen
1000 per week is genoeg, om het geboorte tekort op te heffen
quote:Op woensdag 10 september 2014 13:46 schreef Halcon het volgende:
Laat Afrikanen gewoon in Afrika. Die kosten onder aan de streep altijd bakken met geld. Of valt jij gewoon op dikke negerinnen met tieten die hangen tot aan hun teennagels?
Even los van tieten: op (technische) Universiteiten waar ik kom, is het merendeel van de jonge onderzoekers (AIO-ers) toch van buitenlandse origine. Blijkbaar is er wel instroom van (relatief) hoog opgeleide allochtonen; iets wat ik van harte toejuid btw.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:07 schreef homme7 het volgende:
Eer zijn ook mooie slimme mensen daar , die mogen best hierheen komen als we zelf geen kinderen meer maken
tieten is ook belangrijkquote:Op woensdag 10 september 2014 19:11 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Even los van tieten: op (technische) Universiteiten waar ik kom, is het merendeel van de jonge onderzoekers (AIO-ers) toch van buitenlandse origine. Blijkbaar is er wel instroom van (relatief) hoog opgeleide allochtonen; iets wat ik van harte toejuid btw.
we moeten meer inwoners hebben om de vergrijzing op te vangen, om de premies en IB te betalenquote:Op woensdag 10 september 2014 16:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niets mis met krimp, waarom toch maar altijd die obsessie met een eindeloze groeicurve.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een kind grootbrengen in bulgarije maar 20.000 euro, laten we gewoon een kinderland van bulgarije maken.
Exponentiele groei is per definitie niet duurzaam. Plus: kinderen die je nu gaat plannen gaan pas na de vergrijzing belasting betalen.quote:Op donderdag 11 september 2014 08:04 schreef homme7 het volgende:
[..]
we moeten meer inwoners hebben om de vergrijzing op te vangen, om de premies en IB te betalen
dan toch maar importereen , maar dan wat sneller doorstromenquote:Op donderdag 11 september 2014 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:
nentiele groei is per definitie niet duurzaam
CC heeft volgens mij al sinds heel lange tijd een ban, maar zeker weten doe ik dat niet. Kan ook best zijn dat ie weer doorpost onder een kloon ofzo.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:58 schreef Sjabba het volgende:
Wat heb ik nog gemist en waar is CC?
quote:ma 15 sep 2014, 10:13
Helft Nederlanders 50-plus in 2019
DEN HAAG -
Nederland telt in 2019 zeven miljoen 50-plussers. Dat betekent dat over vijf jaar de helft van de Nederlandse bevolking ouder is dan 50 jaar, zo blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd. In veel gemeenten is nu al de helft van de bevolking de 50 gepasseerd.
Meer woningen bouwen: prima!quote:Op maandag 15 september 2014 10:20 schreef homme7 het volgende:
Men moet meer woningen voor ouderen gaan bouwen , liefst energieneutraal met lift
gezamelijke zorginkoop om eens wat te noemen, gezamelijke toezicht , centrale ontmoetingsruimte, toegankelijkquote:Op maandag 15 september 2014 10:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Meer woningen bouwen: prima!
Maar waarom "voor ouderen"? En: wat zijn "ouderenwoningen"? Waarom zou iemand van 51 daarnaartoe verhuizen?
De mening van een of andere columnist is nou niet bepaald interessant...quote:Op donderdag 18 september 2014 15:27 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)potheekrente___.html
LOLquote:Op zaterdag 6 september 2014 08:31 schreef LXIV het volgende:
Als een van de eerste huizenmarktdoomscenaristen en de oprichter van de fundateller-reeks kan ik jullie melden dat ik gisteren gekocht heb. Voor mij stonden alle seinen nu zo ongeveer wel op z'n groenst.
quote:jHet idee van het nieuwe stelsel is dat er een einde komt aan het rondpompen van geld", verwijst VEH-directeur Rob Mulder in een interview met Nu.nl naar het kabinetsvoornemen om op termijn
het toeslagencircus in te perken. "
Dan is het ook logisch om de woningmarkt mee te nemen.
quote:di 30 sep 2014, 09:45
Dalende huizenprijzen Verenigd Koninkrijk
LONDEN (AFN) -
De huizenprijzen in het Verenigd Koninkrijk zijn in september voor het eerst sinds lange tijd weer gedaald. Dat blijkt uit cijfers die hypotheekverstrekker Nationwide dinsdag bekendmaakte. Het is voor het eerst sinds circa 1,5 jaar dat de huizenprijzen weer dalen.
Hier een analyse van de grondprijzen in Ulaan Baatar, ook altijd handigquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:58 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)gd_Koninkrijk__.html
[..]
Bam, +9%quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:57 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_op_de_plaats__.html
huizen prijzen die stijgen weer, geen gezeik iedereen rijk
Hartstikke handige analyse maar ze vergeten rekening te houden met de ontwikkelingen in Bayan Hongor. Ik verwacht dat de daar aanwezige bouwgrond uiteindelijk de prijzen in Ulaan Baatar aanzienlijk zal drukken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:04 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hier een analyse van de grondprijzen in Ulaan Baatar, ook altijd handig
http://mad-research.com/u(...)-market/land-prices/
Wat mij opvalt is dat ze altijd verkeerde grafieken gebruiken. Deze gaat van -8% tot 4% waarbij de helft -2% isquote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:02 schreef Bayswater het volgende:
Randstad stijgen de prijzen van 5 tot 8 % (Leiden eo) tov een jaar geleden. Eindhoven, waar het economisch zo goed zou gaan, dalen de prijzen nog steeds.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)a-vier-procent.dhtml
Wat is daar dan mis aan als het hoogste cijfer +3,9% is en het laagste cijfer -7,3%? Dat is dan toch een vrij logische verdelingquote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:42 schreef antfukker het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat ze altijd verkeerde grafieken gebruiken. Deze gaat van -8% tot 4% waarbij de helft -2% is
Ger Hukker, professioneel leugenaar en in te huren als Mister Pinokkio
Deze reactiequote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:42 schreef antfukker het volgende:
Wat mij opvalt is dat ze altijd verkeerde grafieken gebruiken. Deze gaat van -8% tot 4% waarbij de helft -2% is
X-as is gewoon niet goed, optisch bedrog.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat is daar dan mis aan als het hoogste cijfer +3,9% is en het laagste cijfer -7,3%? Dat is dan toch een vrij logische verdeling
Omdat jij een x-as niet fatsoenlijk kunt interpreteren is het nog geen optisch bedrog. Er is niks mis met die x-as. Enige terechte kritiek die je eventueel zou kunnen hebben is dat ze de 0%-lijn dikgedrukt hadden moeten maken zodat het onderscheidt tussen daling/stijging wat duidelijker zou wordenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:50 schreef antfukker het volgende:
[..]
X-as is gewoon niet goed, optisch bedrog.
Niet vermelden dat Q3 normaal door zomervakanties een minder kwartaal is.....quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:34 schreef FrankElst het volgende:
![]()
![]()
![]()
http://fd.nl/economie-pol(...)izenmarkt-blijft-uit
HUIZENMARKT HERSTELT NIET VERDER
De huizenmarkt heeft zich in de afgelopen drie maanden ondanks de extreem lage hypotheekrente niet verder hersteld. De prijzen lagen in het derde kwartaal gemiddeld zelfs 0,3% lager dan in de drie maanden ervoor. In Amsterdam daalde de gemiddelde transactieprijs zelfs met 2%. Ook het aantal verkooptransacties bleef min of meer gelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |