quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:13 schreef homme7 het volgende:
[..]
alle subsidies, toeslagen en aftrekposten afschaffen
De overheid moet zich niet zo overal mee bemoeien, ga maar boeven vangen
Alleen een beetje lullig dat bij een pure vlaktaks zo'n beetje iedereen tot pakweg twee keer er op achteruit gaat...quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben voor.
Flattax en verder geen toeslagen of aftrekposten.
Dat valt wel mee. Je kunt ook een heel groot stuk overheid afschaffen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alleen een beetje lullig dat bij een pure vlaktaks zo'n beetje iedereen tot pakweg twee keer er op achteruit gaat...
Dat valt eerder tegen dan mee. Of je moet een flinke belastingvrije voet hanteren en daarboven een vlaktaks van 35-40 %. Maar dan heb je weer een sterk progressief stelsel. Iets zegt me dat zoiets niet je doel isquote:Op dinsdag 9 september 2014 10:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Je kunt ook een heel groot stuk overheid afschaffen.
Dat zegt natuurlijk wel iets over de verdeling van de lasten.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alleen een beetje lullig dat bij een pure vlaktaks zo'n beetje iedereen tot pakweg twee keer er op achteruit gaat...
Nee, uiteraard niet. Je moet ook niet vergeten de kostenbeparingen mee te nemen. Je kunt ook een hoop kosten doorstrepen. Je zou dan moeten mikken op een vlaktax van maximaal 30%.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat valt eerder tegen dan mee. Of je moet een flinke belastingvrije voet hanteren en daarboven een vlaktaks van 35-40 %. Maar dan heb je weer een sterk progressief stelsel. Iets zegt me dat zoiets niet je doel is.
De rekenmeesters zijn wat minder positief. Het CDA heeft hier een paar jaar terug vrij uitgebreid aan gerekend meen ik.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet. Je moet ook niet vergeten de kostenbeparingen mee te nemen. Je kunt ook een hoop kosten doorstrepen. Je zou dan moeten mikken op een vlaktax van maximaal 30%.
Die kwamen tot 33,25% en dan nog met de nodige complicerende factoren. Ik weet zo ook niet of daar grove overheidsbesparingen en afschaffingen van toeslagen en aftrekposten in mee zijn genomen. Volgens mij was het gewoon het boxen-stelsel vervangen door een vlaktax. Schaf je die hele mikmak aan toeslagen af, dan zou je al onder de 30 moeten kunnen duiken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De rekenmeesters zijn wat minder positief. Het CDA heeft hier een paar jaar terug vrij uitgebreid aan gerekend meen ik.
quote:Lagere tarieven met een hele lange eerste schijf en minder aftrekposten in de inkomstenbelasting
De commissie adviseert om terug te gaan van vier naar twee belastingschijven van 37% en 49%. Over het inkomen tot ¤ 62.500 wordt dan 37% betaald.
En wat zou dan de heffingskorting zijn?quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:48 schreef eriksd het volgende:
Ik vind dat veel te optimistisch. Met name vanuit politiek oogpunt ga je dat er niet doorkrijgen. De gulden middenweg lijkt mij die van de commissie Dijkhuizen:
[..]
Vanuit politiek oogpunt ga je er niets doorkrijgen waar je echt wat aan hebt. Het betekent immers altijd dat het veel efficiënter moet en veel efficiënter staat gelijk aan veel minder overheid.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:48 schreef eriksd het volgende:
Ik vind dat veel te optimistisch. Met name vanuit politiek oogpunt ga je dat er niet doorkrijgen. De gulden middenweg lijkt mij die van de commissie Dijkhuizen:
[..]
Het CDA en rekenen in 1 zin.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De rekenmeesters zijn wat minder positief. Het CDA heeft hier een paar jaar terug vrij uitgebreid aan gerekend meen ik.
De kinderbijslag moet er ook aan geloven dan.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo spannend is die berekening niet.
Ja als de vrouw loon krijgt voor de verzorging van de kinderenquote:Op dinsdag 9 september 2014 11:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De kinderbijslag moet er ook aan geloven dan.
Werken of iets anders bijbeunen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:02 schreef homme7 het volgende:
[..]
Ja als de vrouw loon krijgt voor de verzorging van de kinderen
Weet ik veel, lees het rapport. Dweil.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En wat zou dan de heffingskorting zijn?
Kun je 20 jaar over doen dan is het nog 10K per jaar.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:02 schreef homme7 het volgende:
eeen kind grootbrengen kost 200.000 euro
De vrouw krijgt loon voor haar eventuele baan, kinderen zijn een keuze.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:02 schreef homme7 het volgende:
[..]
Ja als de vrouw loon krijgt voor de verzorging van de kinderen
eeen kind grootbrengen kost 200.000 euro
Dus wie kinderen grootbrengt die moet die 200.000 ophoesten, een straf op het nageslacht dus.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De vrouw krijgt loon voor haar eventuele baan, kinderen zijn een keuze.
Wie wil eten kan 146.000 euro ophoesten gedurende 80 jaar: een straf op leven.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:26 schreef homme7 het volgende:
[..]
Dus wie kinderen grootbrengt die moet die 200.000 ophoesten, een straf op het nageslacht dus.
maar ze kunne ze ook uit Afrika halen tegenwoordig dat is ook waar
het importeren van jonge mensen is ook een goed alternatief , voor geboorten en de vrouwen kunne dan blijven werkenquote:Op dinsdag 9 september 2014 11:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wie wil eten kan 146.000 euro ophoesten gedurende 80 jaar: een straf op leven.
Dat ligt er maar net aan waar die jonge mensen vandaan komen. Het importeren van Afrikanen en Islamieten is geen goed alternatief.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:08 schreef homme7 het volgende:
het importeren van jonge mensen is ook een goed alternatief , voor geboorten
Het scheelt wel kinderbijslafquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar die jonge mensen vandaan komen. Het importeren van Afrikanen en Islamieten is geen goed alternatief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |