De financiering had ik al rond voordat ik ging kijken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hypotheekadvies nodig? Roept U maar!
Goedkope BTW op verbouwen? Gewoon DHZ-en met behulp van ons advies. Da's het goedkoopst!
Waarom niet variabel of jaarlijks en het verschil tussen de rentes aflossen?quote:
De verschillen zijn gering, variabel iets van 2,2% en 10 jaar vast, 3,5%. Bovendien, als de ecb een besluit neemt, is de kapitaalmarktrente daar al vaak op vooruit gelopen en ben je iets te laat. Die 10 jaar vast ( = zekerheid!) van LXIV is wel verdedigbaar.quote:Op zondag 7 september 2014 18:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom niet variabel of jaarlijks en het verschil tussen de rentes aflossen?
Mocht de ecb een besluit nemen kun jet het nog altijd vastzetten?
Heb je ook zo´n dansje gedaan door het huis, terwijl de makelaar je verbaasd aankeek...?quote:Op zondag 7 september 2014 11:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
De financiering had ik al rond voordat ik ging kijken.
Alsjeblieft niet zeg. DHZers zonder verstand van zakenquote:Op zaterdag 6 september 2014 11:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hypotheekadvies nodig? Roept U maar!
Goedkope BTW op verbouwen? Gewoon DHZ-en met behulp van ons advies. Da's het goedkoopst!
Onderschat de huidige deflatie niet, die is niet zomaar weg, tenzij Draghi geprint geld gaat weggeven, jongeren blijven flexibel werken tengen een steeds lager salaris doordat er personeel in overvloed is.quote:Op maandag 8 september 2014 11:52 schreef Ivo1985 het volgende:
Iemand hier al eens gedacht aan de klapper die veel woningbezitters vanaf 2031 gaan maken? In negatieve zin.
Zal tegen die tijd ook wel een flinke deuk in de woningmarkt opleveren wegens een berg gedwongen verkopen. Zeker als tegen die tijd de rente weer een stuk hoger ligt dan nu.
En waarom perse een klapper in 2031 van gedwongen verkopen, waarom niet 2028 of 2033.quote:Op maandag 8 september 2014 11:52 schreef Ivo1985 het volgende:
Iemand hier al eens gedacht aan de klapper die veel woningbezitters vanaf 2031 gaan maken? In negatieve zin.
Zal tegen die tijd ook wel een flinke deuk in de woningmarkt opleveren wegens een berg gedwongen verkopen. Zeker als tegen die tijd de rente weer een stuk hoger ligt dan nu.
Vanaf 2031. Wegens het wegvallen van de HRA op alle aflossingsvrije hypotheken omdat de 30 jaar aftrekbaarheid dan op is.quote:Op maandag 8 september 2014 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En waarom perse een klapper in 2031 van gedwongen verkopen, waarom niet 2028 of 2033.![]()
Ik ben wel benieuwd naar de statistiek die je gebruikt hebt.
Leuk die onderbuik verwoording, maar nu eens met cijfers en grafieken onderbouwen. Mijn onderbuik zegt met dat het wel meevalt, want de aflossingsvrije HRA voor velen loopt natuurlijk al veel eerder af omdat ze ver voor 2001 die hypotheek hebben afgesloten.quote:Op maandag 8 september 2014 12:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Vanaf 2031. Wegens het wegvallen van de HRA op alle aflossingsvrije hypotheken omdat de 30 jaar aftrekbaarheid dan op is.
Nu zal het gros daar wel rekening mee houden, maar de significante groep die altijd alles maar consumeert en niets aflost zal dan toch wel flinke klappen krijgen. En doorgaans valt het aflopen van die 30-jaar hypotheek ook nog redelijk samen met de pensioenleeftijd, wat in veel gevallen ook een terugval in inkomen betekend.
Juist de groep die in volledig aflossingsvrij het hosanna zag, zal aardige problemen gaan ervaren nu het er naar uitziet dat de schuld niet heel hard 'krimpt' door het wegvallen van inflatie.
Daarbij gaat dat ook nog ongeveer samenvallen met het vrijkomen van veel gezinswoningen door babyboomers die dood neervallen of in een flatje/verzorgingshuis achter de geraniums gaan zitten.
Al eerder zal blijken dat die zo gepropageerde (bank)spaarhypotheken, helemaal niet zo gunstig uitpakken. Lage rente -> hoera! totdat blijkt dat de premie omhoog vliegt om het eindkapitaal te bereiken....quote:Op maandag 8 september 2014 12:49 schreef Ivo1985 het volgende:
Vanaf 2031. Wegens het wegvallen van de HRA op alle aflossingsvrije hypotheken omdat de 30 jaar aftrekbaarheid dan op is.
.
Bij jou thuis zeker? Heb je daar al een DHZ-er bij nodig? ICT-ers....quote:Op maandag 8 september 2014 10:57 schreef Scorpie het volgende:
Alsjeblieft niet zeg. DHZers zonder verstand van zaken
Weet je wat je daarvan krijgt? Dit soort dingen:
Dit was een afgeknipte stekker die de DHZ in kwestie even gebruikte om een verlengdoos mee aan te leggen. Levensgevaarlijk, maar wel spotgoedkoop blomke.
Maar de rente daalt flink. Reken eens voor hoe je er dan op maandbasis serieus op achteruit gaat bij een gemiddelde hypotheek?quote:Op maandag 8 september 2014 18:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Al eerder zal blijken dat die zo gepropageerde (bank)spaarhypotheken, helemaal niet zo gunstig uitpakken. Lage rente -> hoera! totdat blijkt dat de premie omhoog vliegt om het eindkapitaal te bereiken....
Nee niet bij mij thuis gelukkigquote:Op maandag 8 september 2014 19:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij jou thuis zeker? Heb je daar al een DHZ-er bij nodig? ICT-ers....![]()
Gemiddelde hypotheek? Dat is??quote:Op maandag 8 september 2014 19:37 schreef 99.999 het volgende:
hoe je er dan op maandbasis serieus op achteruit gaat bij een gemiddelde hypotheek?
He jammer, ik had de Bergense brandweer wel weer uit willen zien rukken, en dan niet voor een brand achter ons huis....quote:
Rente - %'s ante en post ? Jaar van rentedaling t.o.. de gehele termijn (30 jaar looptijd)....Zo'n ding is niet eenvoudig, niet voor niets moet je daarvoor naar de "erkende hypotheekadviseur"....quote:Op maandag 8 september 2014 19:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weet ik het, reken een spaarhypotheek van twee ton.
Laat ik het je niet te moeilijk maken, ik heb even gerekend in de tijd dat jij m'n bericht las:quote:Op maandag 8 september 2014 19:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weet ik het, reken een spaarhypotheek van twee ton.
2031 duurt nog wel een tijdjequote:Op maandag 8 september 2014 12:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nu zal het gros daar wel rekening mee houden, maar de significante groep die altijd alles maar consumeert en niets aflost zal dan toch wel flinke klappen krijgen. En doorgaans valt het aflopen van die 30-jaar hypotheek ook nog redelijk samen met de pensioenleeftijd, wat in veel gevallen ook een terugval in inkomen betekend.
Juist de groep die in volledig aflossingsvrij het hosanna zag, zal aardige problemen gaan ervaren nu het er naar uitziet dat de schuld niet heel hard 'krimpt' door het wegvallen van inflatie.
Daarbij gaat dat ook nog ongeveer samenvallen met het vrijkomen van veel gezinswoningen door babyboomers die dood neervallen of in een flatje/verzorgingshuis achter de geraniums gaan zitten.
Wait a momentquote:Op maandag 8 september 2014 12:49 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik ben voor.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom dan?
Gan we ook af van de OZB, de EWF de overdrachtsbelasting en het progressieve belastingstelsel? En allerlei andere toeslagen voor kinderfokken, ziek-zwak-en-misselijk en in de AOW zijn?
alle subsidies, toeslagen en aftrekposten afschaffenquote:Op dinsdag 9 september 2014 09:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben voor.
Flattax en verder geen toeslagen of aftrekposten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |