Gasten van 2014quote:Zomergasten is een Nederlands televisieprogramma van de VPRO dat elk jaar in de zomer, meer bepaald rond augustus, op zondagavond rechtstreeks uitgezonden wordt. Het programma bestaat sinds 1988 en werd bedacht door Krijn ter Braak. In een avondvullend programma mag iedere zondag een bekende of interessante Nederlander, Vlaming of Nederlandssprekende buitenlander zijn of haar favoriete televisieavond samenstellen. De gast komt meestal uit de literatuur, wetenschap, televisie, de politiek of het bedrijfsleven. De gekozen fragmenten worden getoond en aan de hand daarvan wordt de gast geïnterviewd door een interviewer/presentator. Het programma is in zijn anno 2013 25-jarig bestaan uitgegroeid tot een van de bekendste programma's van de Nederlandse publieke omroep. Na elke aflevering van het programma wordt sinds een aantal jaren een film uitgezonden die door de zomergast van de avond werd uitgekozen.
Ik zag laatst een documentaire over hem. Wat een hartstocht.quote:
Je kent wel z'n films, maar weet niet dat hij die gemaakt heeftquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:22 schreef MrSalazar het volgende:
Jim Taihuttu? Nooit van gehoord. Wel kutte films gemaakt.
Net even op wikipedia gekeken. "Rabat" (trieste film met die 'fucking marokkaan' erin) en een film over badr hari.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kent wel z'n films, maar weet niet dat hij die gemaakt heeft
Ah, je (voor)oordeel is gebaseerd op het lezen van iets op wikipedia en dus niet op eigen ervaringen gebaseerd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:43 schreef MrSalazar het volgende:
Net even op wikipedia gekeken. "Rabat" (trieste film met die 'fucking marokkaan' erin) en een film over badr hari.
Ik heb Rabat gezien.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Ah, je (voor)oordeel is gebaseerd op het lezen van iets op wikipedia en dus niet op eigen ervaringen gebaseerd.
Maar je wist niet wie de regisseur was.quote:
Nee. Is dat zo bijzonder dan? Hij komt net kijken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar je wist niet wie de regisseur was.
Als ik naar een film ga weet ik over het algemeen wel wie die film gemaakt heeft.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:49 schreef MrSalazar het volgende:
Nee. Is dat zo bijzonder dan? Hij komt net kijken.
Ik 'ging' niet. 't Was op tv.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Als ik naar een film ga weet ik over het algemeen wel wie die film gemaakt heeft.
Maakt verder niet uit.
Ik geef toe dat ik geen enkele film of enig ander werk van de man gezien of gehoord heb en dus ga ik lekker onbevangen en onbevooroordeeld naar deze zomergast kijken.
Oké.quote:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:22 schreef MrSalazar het volgende:
Jim Taihuttu? Nooit van gehoord. Wel kutte films gemaakt.
Stel je voor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:43 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Net even op wikipedia gekeken. "Rabat" (trieste film met die 'fucking marokkaan' erin) en een film over badr hari.
Scheelt weer kijkcijfersquote:
Hij lijkt mij een Molukker...quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Als het maar niet de hele tijd over Marokkanen gaat...
Ja dat lijkt mij ook. Maar genoemde films gaan toch over Marokkanen. Waar niks mis mee is natuurijk, maar op televisie kunnen ze daar altijd zo over zeuren. Al zal dat bij Wilfried wel meevallen.quote:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij ook. Maar genoemde films gaan toch over Marokkanen. Waar niks mis mee is natuurijk, maar op televisie kunnen ze daar altijd zo over zeuren. Al zal dat bij Wilfried wel meevallen.
wat een reactiequote:Op donderdag 24 juli 2014 14:43 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Heerlijk toch ? Hoe sommigen zich profileren.quote:
Ik vond het een prima film. Wil best meer weten van de maker.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:43 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Helemaal met Mani eens, dit wordt een topshow.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:27 schreef Mani89 het volgende:
Zondag zeker kijken, buiten succesvolle regisseur is hij ook lid van de inmiddels wereldberoemde act Yellow Claw. Deze gast is enorm talentvol.
(tong vindt deze muziek niks)
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:27 schreef Mani89 het volgende:
Zondag zeker kijken, buiten succesvolle regisseur is hij ook lid van de inmiddels wereldberoemde act Yellow Claw. Deze gast is enorm talentvol.
(tong vindt deze muziek niks)
29 lijkt me geen aanstootgevend woord, nochtans.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
excussez le mot, maar een zomergast van 29?
Heb ook een lekker biertje opengetrokken.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo leffe in mijn glas eens kijken hoelang dit me kan boeien....
Als het me niet meer boeit dan pak ik mijn ukelele
Dat mag je zeggen.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:21 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik vind het maar een vage gozer, mag ik dat zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |